Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Kors i hytten

26. oktober 2011 19:54
Visninger  [1112 ]   Debat  [36 ]

Kors i hytten, hvor er det frustrerende at være rød pt.

I ti år (og det er mange) har vi oplevet en markant ændring af et solidarisk, åbent, nuanceret, humant Danmark - en ændring der sådan set har aflivet såvel solidaritet som åbenhed, nuancer og humanitet. Vi har oplevet, at løgn og bedrag fra vores regering blev accepteret. Vi har set miljøet blive negligeret og almindelig anstændighed forsvinde bid for bid. Vi har set en regering, der aflivede smagsdommerne - fordi de havde den forkerte smag. I stedet fik vi, sådan lidt efter lidt, mange flere smagsdommere - med den "rigtige" smag.  Vi blev krigsførende på en løgn - uden nævneværdig protest. Vi blev DDR-agtig kontrolsamfund - uden nævneværdig protest. Vi ydmygede syge og svage medmennesker - uden nævneværdig protest. Vi ophøjede igen, igen mere forbrug, mere forbrug og mere forbrug (for de rigeste) som løsningen på alle sorger. Vi? Hmmm. Flertallet.

Så var det, at flertallet valgte en ny regering. Og hvad har vi fået?

Jeg håber og venter stadig på, at Helle og co. kommer med noget andet end borgerlig politik.

Men hvis Avisen.dk skulle være udtryk for rød blok, lover det mildt sagt ikke godt. Her har vi fået et organ, der efterlever alt andet end demokratisk sindelag. Er denne et udtryk for rød blok, melder jeg mig ud. Jeg vil IKKE lægge stemme til pseudodemokrati, røgslør, blablablasnak og lignende.

Sagt kort: Hvis dette er rød bloks talerør, er det godt nok et elendigt, udemokratisk og temmelige sølle talerør. Hvor er det bare ærgerligt, når rød blok sådan set burde være garanten for et anstændigt samfund i Danmark.

Sagt kortere: Kan vi ikke få en rød, demokratisk og anstændig redaktør på Avisen.dk?

Ralph Sylvestersen, Carsten Svendsen, Lars Nunnegaard og gitte rasmussen har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
26.10-2011 | 23:08 af hans andersen
Nej anabelle

Det tror jeg ikke!

For vi har IKKE et nuanceret billede af hvad der rører sig!

Avisen.dk er ikke andet end et LO-organ!

Vi kan INTET gøre!
 
 
27.10-2011 | 13:05 af winnie eldrup
Hans Andersen - nu læser jeg generelt aldrig dine indlæg - men du henvendte dig en el. anden gang til mig - så, hvordan går det med din klage over mine indlæg??? Jeg har ikke hørt noget - det var ellers så intereeeesant
 
29.10-2011 | 16:25 af hans andersen
Der er intet sket!

Det er interessant, at når en ekstrem venstreorienteret skriver om en tidligere borgerlig statsminister, at han er krigsforbryder, så sker der ikke noget, selvom debatreglerne er overtrådt : "Indhold, der kan betegnes for personfnidder, eller som alene har til hensigt at miskreditere andre brugere, navngivne personer eller grupper af personer.", men hvis en nuværende minister fra venstrefløjen bliver kritiseret, bliver man slettet som bruger!
 
 
29.10-2011 | 16:43 af Kaj Jensen
En tankevækkende observation.
 
29.10-2011 | 17:01 af Isabelle Mandel
Rasmus Emborg gør bestemt ikke rød blok en tjeneste med sin udemokratiske facon. Tværtimod. Hvis man ikke må kritisere sine egne, er kritik intet værd. Enhver idiot kan kritisere sine modstandere. Det kræver hverken mod eller nødvendigvis eftertanke.
"Fejlen" ved Per var vist, at han altid var (er) grundig og velorienteret. Vist var han også indimellem påståelig og irriterende, men han havde sgu noget at ha' det i :o)
 
 
27.10-2011 | 07:53 af Lars Nunnegaard
Anbefalet.
Ja det er dybt frustrerende lige nu.
 
 
27.10-2011 | 08:44 af gitte rasmussen
Anbefalet
 
 
27.10-2011 | 09:08 af winnie eldrup
Anbefalet
 
27.10-2011 | 09:30 af Carsten Svendsen
Anbefalet.
Det skulle ikke undre mig, at det eneste, der bliver råd til, er de tidligere ufinansierede skattelettelser!
 
29.10-2011 | 16:48 af hans andersen
Der findes ikke ufinansierede skattelettelser!

Enten er de finansieret ved at tage pengene fra statskassen eller ved hjælp af et lån!
 
 
27.10-2011 | 10:20 af Jens-Jørgen christensen
Hvis Hans Andersen m.fl. ikke kan klare
lugten i bageriet ,er det jo frit for at fortrække.
som LO medlem er jeg godt tilfreds med linjen
på Avisen .dk,jeg har aldrig forstået langmodigheden
med de ubehøvlede indlæg fra debatører der ikke
gider nuancere deres indlæg,"så de er stuerene"
 
29.10-2011 | 16:36 af hans andersen
Jens-Jørgen christensen

Jeg kan sagtens klare lugten!

Jeg har aldrig skrevet et ubehøvlet indlæg!

Hvis jeg havde, var min konto blevet lukket, da jeg er DF'er!

Med hensyn til langmodigheden gælder den kun venstreorienterede kommentarer!
 
 
27.10-2011 | 10:46 af Knud Sandbæk Nielsen
Det er jo svært at få et rødt flertal, når befolkningen er bestukket med aktier i elendigheden.
 
 
27.10-2011 | 10:47 af Knud Sandbæk Nielsen
Det eneste flertal der virkelig tages hensyn til
er flertallet af penge.
 
 
27.10-2011 | 19:16 af Ole Halvorsen
@ HELT ENIG
 
 
27.10-2011 | 19:30 af Thomas Egeskjold
Enig og anbefalet. :-)
 
 
27.10-2011 | 20:55 af Isabelle Mandel
Problemet, Jens Jørgen, er, at de debatregler, der var at finde FØR Per og Jess blev smidt ud, omtalte karantæne. Fair nok. Men Rasmus Emborg "gider" ikke svare på, hvor længe denne karantæne gælder - eller om det slet ikke er en karantæne, men en permanent udsmidning. Det er, synes jeg, et demokratisk problem. Et andet problem er, at Jess ikke fik en advarsel om, at han skulle "dæmpe sprogbruget", hvis redaktionen fandt, at Jess overskred en grænse. Et tredje problem er, at Rasmus Emborg laver et debatindlæg og derefter er fuldstændig fraværende fra sin egen debat. Alt i alt er det ikke bare dybt usympatisk, det er også dybt udemokratisk.
Ved nogen her, hvor det er muligt at blogge frit? Hvor det er tilladt at sige sin mening og være uenig med såvel redaktøren som hans favoritpolitikere? Jeg synes, det er spændende og berigende at blogge, men dette site er ødelagt. Hold op, hvor var det spændende og levende engang. Det er det godt nok ikke mere efterhånden som hr. Emborg har fået smidt så mange engagerede bloggere ud.
 
 
27.10-2011 | 20:59 af Isabelle Mandel
Læs eventuelt debatreglerne. Her står, at redaktionen forbeholder sig ret til at slette indlæg. Der står intet om at slette brugere. Det er i øvrigt nye regler - lavet EFTER at Per og Jess blev smidt ud.
 
 
28.10-2011 | 00:28 af Jens-Jørgen christensen
Nu har Per stort set cyklet rundt, på diverse debat sider
og af en mærkelig grund, er det altid endt med det samme
resultat, hvorfor mon? Per er jo en klog mand,så igen hvorfor?
 
28.10-2011 | 07:23 af Isabelle Mandel
Måske fordi Per bider sig fast - og kan være temmelig direkte.
Synes du, det er i orden at smide mennesker ud, på trods af, at debatreglerne omtalte karantæne og ikke udsmidning?
Synes du, det er i orden at starte en debat og derefter ikke deltage i den?
 
 
28.10-2011 | 08:43 af Jens-Jørgen christensen
Mandel jeg er sikker på Per christiansen var
helt bevist om risikoen ved sin direkte facon
 
28.10-2011 | 12:50 af Isabelle Mandel
Men det er så ikke det, jeg spørger dig om, Jens-Jørgen.
 
 
29.10-2011 | 17:07 af Helle Nielsen
Avisens blog er et gratis tilbud alle frit kan benytte, hvis de overholder de regler avisen har stillet op.
Jeg har set så mange blogge gå til grunde, netop fordi folk ikke holder reglerne.

Så mit svar er JA, jeg synes det er helt rimeligt, både at give folk karantæne, også at smide dem ud, eneste alternativ er at lukke bloggen helt.
Jeg synes det er noget overgearet at kalde det et demokratisk problem eller at påstå ytringsfriheden er krænket.

Det virker børnehave-agtigt at forlange Rasmus Emborg som ansat skal debattere debatten med debattører. Hvorfor pokker skal avisen indsætte arbejdskraft på at holde øje med hvad voksne mennesker skriver på deres gratis blogtilbud, eller at bruge tid på at forklare kværulerende bloggere hvor det lige nøjagtigt er reglerne almindelig adfærd ikke er bleve overholdt.

Som bloggen virker, er det avisen der står med hele ansvaret for, hvad deres debattører skriver.
 
29.10-2011 | 17:23 af Isabelle Mandel
Rasmus Emborg lavede et debatindlæg, Helle. Gør man det, mener jeg, at man anstændigvis bør deltage i sin egen debat.

Avisen.dk havde nogle regler mht. at slette indlæg og give karantæne. Jeg finder det altså udemokratisk at smide mennesker ud p.gr.af regler, der ikke er der. Derudover ER det altså tankevækkende, at man ikke bliver smidt ud for at kritisere borgerlige politikere, men får et spark, hvis man kritiserer rød blok.
 
 
29.10-2011 | 17:35 af Helle Nielsen
Jeg synes ikke Rasmus Emborg er forpligtet til at deltage i den ævle-kævle debat, fordi han kom med et forklarende indlæg.

Mine indlæg har været meget præget af mit forhold til S, jeg er ikke blevet smidt ud endnu, jeg har fået slettet et par indlæg, og helt ok med det, det har ikke givet mig paranoia.

Stort set synes jeg styringen af debatten her på sitet har været ret overbærende.

 
29.10-2011 | 20:17 af hans andersen
Helle N

"Stort set synes jeg styringen af debatten her på sitet har været ret overbærende"

Hvis du synes det, synes du også, at der har været samme overbærenhed både tilhøjre og venstre?
 
 
29.10-2011 | 20:37 af Helle Nielsen
Jeg synes ofte at især venstrefløjsere har svært ved at tale ordentlig til andre, de bruger ofte et beskidt sprog og tilsviner meddebatører, ved f.eks at kalde dem fascister, brune osv.
Mærkværdig nok, så ser de samtidig sig selv som helt "rigtige" gode humanister.

Jeg bryder mig ikke om det, det ødelægger debatten, jeg kunne absolut godt ind imellem have ønsket, der havde været råd til en "barnepige" for at stoppe det.
 
30.10-2011 | 22:04 af hans andersen
Ok Helle,

Men jeg gentager :


"Stort set synes jeg styringen af debatten her på sitet har været ret overbærende"

Hvis du synes det, synes du også, at der har været samme overbærenhed både tilhøjre og venstre?

 
 
31.10-2011 | 00:07 af hans andersen
Dyb stilhed!
 
 
31.10-2011 | 07:58 af Helle Nielsen
Ha ha ja nemlig, jeg sov. Jeg forstår ikke spørgsmålet.
 
31.10-2011 | 16:08 af hans andersen
Så prøver jeg een gang til!

Du synes, at styringen af debatten på sitet, som Rasmus E tager sig af, har været ret overbærende!

Per og Jess er blevet udelukket på ubestemt tid (Jess endda uden advarsel)på grund af deres kritik af en minister, mens Winnie skriver, at Fogh er krigsforbryder, uden at der sker noget!

Synes du ikke, at denne "Overbærenhed" er noget selektiv?
 
 
31.10-2011 | 17:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
31.10-2011 | 22:38 af Helle Nielsen
Selvfølgelig er overbærenheden selektiv, kan den være andet.

Jeg ved ikke hvor længe Per og Jess er udelukket. Men jeg synes helt afgjort der bør gives en advarsel før man slettes, Per fik en advarsel og fortsatte, og derefter blev han slettet.

Jeg nåede at læse Uffe Elbæks blog, med Pers indlæg og det pissede mig i den grad af, at jeg ikke var inde og læse på sitet i 2 dage. Det var efter min mening helt retfærdigt han røg ud.

Jess skulle helt afgjort også have have fået en advarsel, inden man slettede ham, men er du egentlig sikker på, han ikke fik det.

At Winnie kan skrive, at Fogh er krigsforbryder, uden at der sker noget, det undrer også mig.

Men det sprog både Jess og Winni bruger, og mange andre i årenes løb, er netop det jeg synes viser overbærenhed.

Det var måske det Jess blev slettet på, men det er spillets regler når man absolut vil deltage på andres blogsites.

Det er da ærgerligt, de ikke er her mere, men de kunne vel selv have læst teksten på væggen.



 
31.10-2011 | 18:52 af Isabelle Mandel
Problement, Nis Nissen, er, at så længe man som blogger ikke kan få klar besked, må man lave "udlægninger".
Fakta er, at debatreglerne talte om, at indlæg kunne blive slettet og brugere få karantæne. De nævnte IKKE, at brugere blev smidt ud.
Fakta er også, at det har været tilladt at skrive hvad som helst (næsten) om blå blok, mens der temmelig hurtigt blev skredet temmelig voldsomt ind overfor kritik af en kommende minister i rød blok.
Det er så gu' da ikke retorisk.
Subjektivt og selektivt er alt, hvad vi skriver.
 
 
31.10-2011 | 21:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
31.10-2011 | 22:39 af Helle Nielsen
Jeg er helt enig.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl

"Stem dansk – også lokalt!" Sådan startede Pia Kjærsgaard sin tale på årsmødet. Jamen hvis jeg nu stemmer på SF eller socialdemokratiet - stemmer jeg så udansk? Pia fortsætter "Vores Eventyrland, som H.C. Andersen digtede så betagende om både i historier og sange, er værd at bevare." He he. Oh hvilket eventyrland med løgn og bedrag og forgyldelse af de rigeste i samfundet. "Hvad kan fængsle os mere end en vandretur ved Dybbøl Mølle en forårsdag?" Tja. Jeg kunne da godt finde på et par ting, der kan fængsle mig mere en Dybbøl Mølle - og en del mænd vil vist hellere til fodboldkamp end at vandre henrevne rundt omkring denne mølle. Tror jeg egentlig :o) "Hvad kan måle sig med Hammershus’ ruiner på Bornholm på en blæsende blå sommerdag?" Hmm. Måske at få en uddannelse, beholde sit job og/eller bolig, være sikret kvalificeret behandling på et hospital - fx. Men Pia kan mere end at vandre rundt i den danske storhed - ihvertfald iflg. hende selv: "Og foruden alt det har vi jo så også en politisk situation, hvor folket har givet Dansk Folkeparti så megen indflydelse, at chefredaktøren på Rådhuspladsen i København og adskillige debattører og kommentatorer ofte siden 2001 har været på randen af et nervesammenbrud." Hun er ikke bare kvalmende. Hun har sgu fået storhedsvanvid - "Og folket er med os!" 14% af folket er altså FOLKET! Resten af ikke-folket er vist os, der ikke stemmer DANSK - altså ikke på DF. Tænk, at nogen kan finde storhed i noget så småt.

Indlæg | 113 | 103.237 | 4056
Siden | 26. august 2008 09:23
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites