Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

En udfordring til alle

14. juli 2009 10:14
Visninger  [792 ]   Debat  [25 ]

Kære meddebattører

Her er et lille sommereksperiment.
Først skal du forholde dig til følgende:

1. Hvilket parti er du allermest uenig med?
    Hvilket parti så du allernødigst besætte statsministertaburetten?
Fortæl med max 3 sætninger hvorfor.

Dernæst:
2. Nævn en sag, et forslag ell.lign. fra dette parti, som du faktisk er      fuldstændig enig i.
Fortæl med min. 3 sætninger hvorfor.

Del på Facebook
14.07-2009 | 10:18 af Steen Hansen
Hvad med om du startede - selv

Ellers kunne der opstå den mistanke, at du ved denne iscenesättelse - bare vil...........
 
 
14.07-2009 | 10:20 af Else Thomsen
Ja, Isabelle, sig frem, sig frem......
 
14.07-2009 | 10:30 af Jens Yde
1. Det Radikale Venstre og Det Radikale Venstre.

2. Husker, at der var noget, som Det Radikale Venstre foreslog for nogle år siden, og som jeg syntes var godt, men jeg har nu glemt, hvad det var.

For to år siden var der en blogger, der spurgte "hvem skal bekæmpes", og jeg spurgte så om der var nogen på linien, der ville være med til at bekæmpe Det Radikale Venstre, men der var ikke en eneste af Nyhedsavisens læsere, der svarede på det, hverken positivt eller negativt.

Tør man herefter konkludere, at debattørerne på avisen.dk også er støtter (i det skjulte) af Det Radikale Venstre?
 
14.07-2009 | 10:43 af Else Thomsen
Jens Yde

Det Radikale Venstre har mange sympatiske synspunkter; MEN jeg foretrækker absolut ikke dem, når jeg skal stemme.
 
14.07-2009 | 12:28 af Erik Willumsgaard
1. Dansk Folkeparti og Dansk Folkeparti.
2. Jeg synes godt om, at DF bedst af alle forsvarer universiteternes forskningsfrihed. Dvs. det er Jesper Langballe, som støttet af Søren Krarup, der kæmper kampen. De øvrige er måske ikke helt klar over, hvad hverken universiteter eller forskning er.
 
 
14.07-2009 | 14:38 af Erik Ernst Marcussen
Enig med Willumsgaard!
 
 
14.07-2009 | 20:52 af Isabelle Mandel
Jeg valgte ikke selv at lægge ud for ikke at gøre "opgaven" firkantet og farvet :o)

Men mit svar på nr. 1 er Dansk Folkeparti.

Mht. nr. 2 vil jeg nævne partiets fokus på dyrevelfærd. Min mand siger godt nok "populisme", men jeg tror faktisk, at der er markante mennesker i DF, der af et ærligt hjerte arbejder for, at det overlegne menneske behandler de underlegne dyr ordentligt. De andre partier er vist lidt bange for at blive kaldt "hattedamer" eller det, der er værre, hvis de tager den slags sager op.

Til Jens
Ja. Der er helt sikkert støtter til de radikale. Men der er nok flere, der stemmer på andre partier. Men gør dig lige lidt umage :o) og husk, hvad du kunne støtte fra DRV. Ellers har du altså ikke klaret udfordringen :o)
 
 
14.07-2009 | 21:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2009 | 21:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2009 | 21:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2009 | 21:21 af Isabelle Mandel
Kom nu med Kaj. Tag udfordringen op :o)
 
 
14.07-2009 | 22:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.07-2009 | 22:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.07-2009 | 06:21 af kirsten hansen
Jeg ser nødigt en Statsminister fra Venstre igen, fordi de bluffer for meget, er selvcentrerede og upålidelige!
Beklager, men jeg kan ikke komme i tanke om noget godt, som de har gjort i denne regering!
Jeg ville nok pege på S, men ikke med Helle Thorning ved roret, derimod synes jeg Karen Hækkerup har en hvis kvalitet og gerne i samarbejde med SF!
 
 
15.07-2009 | 07:53 af W. Hansen
1. Dansk Folkeparti X 2.

2. Jeg er enig i, at man ikke skal bruge penge på at undersøge baggrunden for vanvidskørsel.

Min foretrukne statsminister er Helle Thorning Schmidt: Hun har på bare 4 år formået at blive en glimrende partiformand, selvom hun kun havde politisk erfaring fra EU-parlamentet. Hun har lynhurtigt formået at sætte sig ind i den særlige christianborgske arbejdsform og de politiske spil, der foregår her, hvilket indikerer, at hun også hurtigt vil kunne sætte sig ind i opgaven som statsminister. Hun havde nosser nok til at skære igennem fløjkrigen efter Lykketoft/Auken og luge selv de populære partifæller ud, som ikke viste sig at være gode holdspillere.

På minussiden står hendes valg af Henrik Sass Larsen som politisk ordfører, som ikke gør set arbejde godt nok og som heller ikke har nogen appel til almindelige socialdemokrater. Han bør hurtigst muligt have andre og mindre fremtrædende poster, måske som gruppeformand, hvor han så kan bruge sine talenter til at udvikle partiets politik.

En god politisk ordfører kunne være Nick Hækkerup, Leif Lahn Jensen, John Dyhrby eller Rasmus Prehn, som alle har god gennemslagskraft og almindelig folkelig appel.

Helle T. er en fantastisk god taler, ser knaldgodt ud, også på TV, og udstråler statsmandsværdighed (prøv at se hende sammen med den sveddryppende Lars Løkke) og sidst men ikke mindst: Hun er en god socialdemokrat, intelligent, begavet, har en god humor og sidst, men ikke mindst, er hun en god europæer, der kan begå sig alle vegne - selv blandt de største europæiske statsledere.
 
15.07-2009 | 08:17 af Carsten Svendsen
1. EU (dikterer ca. 80% af lovgivningen)!
2. Folkebevægelsen mod EU! ! !

PS
I forbindelse med Kommunal-, Regions- og Folketingsvalg stemmer jeg SF.
 
15.07-2009 | 10:28 af Else Thomsen
Så må det være min tur, og jeg er overhovedet ikke i tvivl:

1. Dansk Folkeparti & Dansk Folkeparti.

2. De mange usympatiske holdninger overskygger langt de evt. positive.


Oppositionen må - i samlet flok - til fadet, jo før jo bedre.

Stemmer SF - og støtter dermed Helle Thorning som næste statsminister.
 
15.07-2009 | 13:37 af gitte rasmussen
1. Hvilket parti er du allermest uenig med? Venstre
Hvilket parti så du allernødigst besætte statsministertaburetten? venstre
Fortæl med max 3 sætninger hvorfor. Jeg ønsker ikke et liberalistisk samfund

Dernæst:
2. Nævn en sag, et forslag ell.lign. fra dette parti, som du faktisk er fuldstændig enig i. ingen.
Fortæl med min. 3 sætninger hvorfor.
 
 
15.07-2009 | 14:00 af martin søe
1. Hvilket parti er du allermest uenig med? socialdemokratiet/SF
Hvilket parti så du allernødigst besætte statsministertaburetten? socialdemokratiet/SF

Fordi

De ville køre os ud over afgrunden som nær var lykkedes dem da de sad på magten

Dernæst:
2. Nævn en sag, et forslag ell.lign. fra dette parti, som du faktisk er fuldstændig enig i.
Fortæl med min. 3 sætninger hvorfor.

Enig med Villy S at HUT kan gå af H til
 
15.07-2009 | 14:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.07-2009 | 14:14 af martin søe
Kaja Larsen (kajalarsen)

Gældfri blev vi først i 2005 og det har vi ikke været siden anden verdenskrig.
 
15.07-2009 | 14:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.07-2009 | 14:57 af martin søe
Tror du at du kunne lade være med at henvende dig til mig Kaja Larsen
Jeg er lige så træt af dig som alle andre herinde.

Jeg har ikke ringet dit nummer op, men svarret på Isabelles udfordring.

Jeg tror det er dig der er ved at kollapse pga manglede ilt til hjernen samt hormon underskud
 
15.07-2009 | 15:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.07-2009 | 17:01 af John Andersen
2 x DF

Fordi DF vil bestemme og diktere, hvad danskhed og danske ”værdier” er. OG fordi de forsøger at udelukke bestemte mennesker og deres synspunkter.

DF går ind for et frisk pust over landet. Det kunne vi godt trænge til. Enig der.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl

"Stem dansk – også lokalt!" Sådan startede Pia Kjærsgaard sin tale på årsmødet. Jamen hvis jeg nu stemmer på SF eller socialdemokratiet - stemmer jeg så udansk? Pia fortsætter "Vores Eventyrland, som H.C. Andersen digtede så betagende om både i historier og sange, er værd at bevare." He he. Oh hvilket eventyrland med løgn og bedrag og forgyldelse af de rigeste i samfundet. "Hvad kan fængsle os mere end en vandretur ved Dybbøl Mølle en forårsdag?" Tja. Jeg kunne da godt finde på et par ting, der kan fængsle mig mere en Dybbøl Mølle - og en del mænd vil vist hellere til fodboldkamp end at vandre henrevne rundt omkring denne mølle. Tror jeg egentlig :o) "Hvad kan måle sig med Hammershus’ ruiner på Bornholm på en blæsende blå sommerdag?" Hmm. Måske at få en uddannelse, beholde sit job og/eller bolig, være sikret kvalificeret behandling på et hospital - fx. Men Pia kan mere end at vandre rundt i den danske storhed - ihvertfald iflg. hende selv: "Og foruden alt det har vi jo så også en politisk situation, hvor folket har givet Dansk Folkeparti så megen indflydelse, at chefredaktøren på Rådhuspladsen i København og adskillige debattører og kommentatorer ofte siden 2001 har været på randen af et nervesammenbrud." Hun er ikke bare kvalmende. Hun har sgu fået storhedsvanvid - "Og folket er med os!" 14% af folket er altså FOLKET! Resten af ikke-folket er vist os, der ikke stemmer DANSK - altså ikke på DF. Tænk, at nogen kan finde storhed i noget så småt.

Indlæg | 113 | 103.231 | 4056
Siden | 26. august 2008 09:23
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites