Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Bertel slår til igen

10. juni 2010 09:26
Visninger  [2399 ]   Debat  [134 ]

Først var det folkeskolerne og gymnasierne, der blev ramt af Haarders vanvid. Nu står hospitalerne for tur:

"Fremover skal der være loft over, hvor meget man må bruge pr. patient.

Forslaget går ud på, at hospitalet får fuld betaling, hvis tre behandlinger går til tre forskellige patienter - men ikke, hvis en enkelt patient får tre behandlinger." (Avisen.dk i dag)

Er den mand og hans regering fuldstændig sindsyg?

Min mor havde kræft i nyre og tarm. Ifølge regeringens forslag skulle kun den ene knude være fjernet eller hvad?
Før man fandt ud af, at hun havde kræft, blev hun behandlet for mavesår. UPS. Det var så den behandling. Surt fru Mandel, nu har vi ikke råd til flere.

 

Ann-Charlotte Kjeldsen, Lise Mikkelsen, ... ., Lars Nunnegaard og Kristian Mortensen har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
10.06-2010 | 09:51 af Kristian Mortensen
100% anbefalet
Hvad betaler vi skat til?
Haarder og resten af VKO har altså nazistiske tendenser
 
 
10.06-2010 | 09:53 af Kristian Mortensen
Overvejer seriøst indenfor d enæste 2-2½ år at emigrere til Thailand
Nu gider jeg ikke elitens udsugning og fattigdomsgørelse af flertallet af danskerne mere
 
 
10.06-2010 | 10:40 af Kristian Mortensen
Det forfærdelige er at der vel heller ikke bliver råd til det her:
http://www.cancer.dk/Nyheder/nyhedsartikler/2010kv2/haabfornyrekraeft.htm
 
 
11.06-2010 | 11:01 af Kenneth Jakobsen
Ej nu kobler du sgu lige hovedet ind. Det er altså lidt for småbegavet, at bruge naziretorik hver gang, man hører om noget man ikke syntes om.
 
10.06-2010 | 10:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.06-2010 | 10:28 af kim hansen
De tror at de kan slippe afsted med hvad som helst lige for tiden da de godt ved at folk kun har energi til at demonstrere mod én ting af gangen så er det bare med at få nogle forslag kørt igennem nu så de kan nå at give vælgerne 6mdr med "gode" forslag inden valget starter og vælgerne kan nå at glemme alt det de lige nu går på gaden for at protestere imod..
Anbefalet.
 
 
10.06-2010 | 10:44 af Isabelle Mandel
Jeg håber, oppositionen laver en liste over, hvad denne regering + støttehjul har lavet af ulykker siden 2001 - og lader listen tale helt for sig selv i helsidesannoncer.
 
 
10.06-2010 | 10:45 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
10.06-2010 | 10:46 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
10.06-2010 | 11:16 af kim hansen
Ja det har jeg også længe undret mig over hvorfor for eksempel enhedslisten ikke gør mere ud af at vise at de rent faktisk står bag mange empatiske forslag som S-SF eller V-K ect bruger i deres politik..!
90% af vælgerne tilhører rent faktisk partier som EL, medierne har bare fortalt dem at de enten er "rød" eller "blå" og det skifter folk så imellem med det resultat til følge at politikere aldrig kan straffes for deres handlinger af vælgerne..
(Nogle står måske nede i valgboxen og tror at de kan straffe en politiker ved at stemme på hans "fjende" og når man udfører den handling straffer man kun sig selv.. Big Time..!)
 
 
11.06-2010 | 11:07 af Kenneth Jakobsen
Enhedslisten er det tætteste vi kommer på kommunister, uden at se selv kalder sig det.
Det har de 95% som ikke stemmer på dem godt set. Så deres tilslutning er meget realistisk. +/- 2%
 
11.06-2010 | 12:31 af Thomas Egeskjold
Tidligere i denne streng skrev du
(Ej nu kobler du sgu lige hovedet ind. Det er altså lidt for småbegavet, at bruge naziretorik hver gang, man hører om noget man ikke synes om.)

Nu tillader jeg mig at kalde dig IDIOT.
 
 
11.06-2010 | 12:41 af Kenneth Jakobsen
Du må kalde mig lige hvad du orker.

Nu har jeg jo tilfældigvis ret i det jeg skrev.
De er blevet til efter en sammenlægning, af tre kommunistiske partier.
Og deres principprogram rummer da også dele, der ikke efterlader meget at være i tvivl om. Men okay det er sikkert gået af mode at læse principprogrammer, hvis man kan nøjes med at læse overskrifter.
 
11.06-2010 | 12:54 af Thomas Egeskjold
Jeg er ELer og jeg kalder mig bestemt ikke komunist. men derimog socialist. der er en helvedes forskel. Og efter min mening større end der er mellem kapitalist og nasist.
 
 
11.06-2010 | 13:21 af Kenneth Jakobsen
Kommunistiske regimer bruger begge betegnelser i flæng, så forskellen må da være til at overskue. Frank Aaen erklærer sig iøvrigt stadig for Kommunist:

http://politiken.dk/politik/article829330.ece

Hvis du ser ligheder mellem kapitalismen og nazismen (NationalSOCIALISMEN), så ved du vist lige lidt om begge begreber.
 
11.06-2010 | 13:56 af Thomas Egeskjold
Jeg behøver vist kun at forholde mig til den største og altoverskyggende lighed mellem nasismen og kapitalismen. de vil ingen andre end sig selv noget godt. Og den for mig store kendsgerning, overskygger alle de små forskellighedder der er.
 
 
11.06-2010 | 14:07 af Kenneth Jakobsen
Det er større ligheder mellem nazismen, socialismen og kommunismen.
Alle er totalitære ideologier. Kapitalismen er slet og ret ejendomsretten og aftalefriheden. Det vigtige er så iøvrigt heller ikke hvad man vil, men hvad man gør, Og resultatet af kapitalismen, er højere levestandard for os alle.
 
11.06-2010 | 14:16 af Thomas Egeskjold
Drop det.resultatet af kapitalisme er højere levestandart til vennerne. og resten af befolkningen skal holdes i fattigdom.
 
 
11.06-2010 | 14:26 af Kenneth Jakobsen
Sludder. Vi har allesammen fået bedre levestandard, og det har den fattige del af verden også. Antallet af folk, som lever for under en dollar om dagen, er faldet markant.
 
11.06-2010 | 14:23 af Thomas Egeskjold
og i øvrigt er jeg enig med hensyn til nasismen og komunismen, det er syge og totalitære styreformer. men det synes jeg ikke man på nogen måde kan sige om socialisme, tværtimod. mange syge diktatorer har misbrugt ordet socialisme i deres kamp for at opnå total kapitalistisk magt til sig selv og deres venner. gør ikke socialismen til en mindre god ide.
 
 
11.06-2010 | 14:30 af Kenneth Jakobsen
Det ene fører til den andet, hvis man ikke stopper i tide.

Og den det er ikke en god idé. Det fungerer ikke.
Det eneste som kan siges at fungere, er et tyndt lag socialisme som en glasur, ovenpå en stærk markedsøkonomi som kan betale regningerne.
 
11.06-2010 | 19:30 af Kristian Mortensen
Om der er ligheder mellem kapitalismen og nazismen?
Det er da almindeligt kendt historisk at det var stærke kapital interesser der hjalp Hitler til magten. De har jo altid arbejdet "godt" sammen
Men rent ideologisk er kapitalismen jo vel en form for liberalisme, mens nazismen er den tyske form for fascisme, og facsime og liberalisme er selvfølgelig ikke det samme sådan ideologisk.
Derimod er det noget sludder at nazisme og socialisme har noget til fælles, det er typisk for højresnoede at de prøver at bilde folk det ind.
Socialisme har sit udgangspunkt i arbejderbevægelsen og fagforeninger, hvis det var det samme som nazisme hvorfor henrettede Hitler så alle socialdemokrater og kommunister i det tredie rige?
Fordi nazisme er fascistoidt mens socialismen intet har at gøre med fascismen
Lad nu være med at lave historie forfalskning på den måde, Kenneth
 
 
10.06-2010 | 10:47 af Kristian Mortensen
Håber bare at eliten ikke fortsætter ødelæggelserne i en fremtidig S-SF regering
 
 
10.06-2010 | 11:14 af Lars Nunnegaard
Manden er gal!
anbefalet.
 
 
10.06-2010 | 11:27 af Isabelle Mandel
"Det siges", at han er manio-depressiv, hvilket giver god mening. Hans adfærd virker SÅ manisk.

Mange tak for anbefalinger :o)

Lad os, Kim, håbe på et godt valg til både S, SF og EL.
 
 
11.06-2010 | 11:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 11:15 af Kenneth Jakobsen
Nu kan jeg ikke finde den artikel, du henviser til. Et link havde klædt bloggen.
Jeg gad ihvertfald godt læse, hvordan det hænger sammen i praksis.

Hvad angår loft over udgifterne helt generelt, så vil der jo altid være et loft over, hvor meget man kan bruge på én patient. Helt ny gennembrydende medicin, vil jo f.eks ikke blive tilbudt herhjemme, hvis det er alt for dyrt i starten. Og det samme med meget dyre behandlinger generelt.

Man kan godt tænke så meget med følelserne, at enhver logik og rationalitet får trange kår.
 
11.06-2010 | 11:39 af Kristian Mortensen
Allerede nu vurderer lægerne ved alvorlige sygdomme om hvilke behandlingsmetoder der skal anvendes, og jo det kan synes som en benhård og til tider uretfærdig afgørelse om evt operation/stråler/chemo eller "kun" palliativ behandling
Problemet i dette forslag er at det kunne se ud som om at evt recidiver og metastaser der kunne dukke op ved de efterflg kontroller på sygehus ikke fremover ikke vil blive behandlet.
Dette vil så være nr 2 behandling efter den første hvor cancer er fjernet med operation/stråler/chemo.
Haarder skal IKKE gå ind og blande sig i lægernes yderst kvalificerede viden om hvilke behandlinger der egner sig bedst til den enkelte patient for at få den bedste behandling med hensyn til overlevelse eller den bedset palliative behandling
Det har Haarder absolut INGEN viden om og her skal han, for at sige det rent ud, HOLDE SIN KÆFT og overlade dette til lægerne
 
 
11.06-2010 | 11:49 af Kenneth Jakobsen
Det er jo også det jeg siger. Loft over udgifterne har der alle dage været, og det er jo slet og ret det denne forhandling handler om. At styre udgifterne på en eller anden måde, så budgetterne er til at overholde.

Så kan man jo selvfølgelig mene, at bare skal have flere penge, og flere penge bagefter. Men alt har jo en grænse. For de merbevillinger sundhedsvæsnet skal have, betyder jo færre penge til de andre kerneydelser.
 
11.06-2010 | 12:42 af Thomas Egeskjold
Selvfølgelig skal der flere pænge til behandlinger, og hvis det ikke er nok, så flere endnu. og det behøver ikke at gå ud over de øvrige velfærdsydelser. Der er en kæmpe kilde til flere finanser i danmark. der er rigtig mange private pængetanke der kan lænses yderligere. så vi kan få den velfærd vi fortjener. Alene hos Hr møller. kunne der vel hæntes 100 lilliarder.
 
 
11.06-2010 | 14:37 af Kenneth Jakobsen
Jo vist du kan da sagtens, gå amok og stjæle alle de værdier, du kan få øje på. Men det kan man jo kun gøre den ene gang. Så har de enten droppet, at drive forretning, eller flyttet til et sted med ordnede forhold.
 
11.06-2010 | 12:09 af Kristian Mortensen
11.06-2010 | 11:39 af Kristian Mortensen
Der havde sneget sig et "ikke" for meget med i 5. linie
Der skulle stå:
"Problemet i dette forslag er at det kunne se ud som om at evt recidiver og metastaser der kunne dukke op ved de efterflg kontroller på sygehus fremover ikke vil blive behandlet
 
 
11.06-2010 | 11:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 11:43 af Kenneth Jakobsen
Tænkte nok det var en storm i et glas vand.

Det her er jo ikke et færdigt oplæg, men i gangværende forhandlinger, som en eller anden spade lækker ting fra. Lad os tales ved, når der er noget færdigt at diskutere.

Opgaven om at styre udgifterne, på en eller anden måde, er det jo intet i vejen med. Hvordan man gør det, er et bedre spørgsmål. Og et spørgsmål som ikke er tæt på at være afgjort endnu.
 
11.06-2010 | 11:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 11:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 11:55 af Lars Nunnegaard
Man burde spørge om , Bertel har sin sunde fornuft i behold.
 
 
11.06-2010 | 11:59 af Kenneth Jakobsen
Det er også derfor det er tåbeligt, at lække ufærdige diskutionspapirer. Men desværre ikke unormalt i politik. I et forhandlingslokale bør man kunne diskuterer alting, så man kan diskutere fordele og ulemper, ved de forskellige modeller.

Faktum er at der ikke er noget færdigt at diskutere endnu.
 
11.06-2010 | 12:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 12:17 af Kenneth Jakobsen
I bliver sgu hæse, hvis i skulle skrige op, over alle de falske alarmer her.
 
11.06-2010 | 12:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 12:50 af Kenneth Jakobsen
Der vil komme talrige falske alarmer, hvis ikke de kan finde ud af, at holde forhandlingerne hvor de hører hjemme. Det virker for mig, ikke som et spareforslag, men som et prioriteringsforslag.

Vi kommer ikke udenom at snakke om penge. Udgifterne skal jo styres, på en eller anden måde. Og der er der sjovtnok, larmende stille fra jer.
 
11.06-2010 | 12:15 af Lars Nunnegaard
Prøveballoner sendes jo op af politikerne, og skydes de ned har de ikke gang på jorden.
 
 
11.06-2010 | 11:18 af Isabelle Mandel
Medierne har helt andre og langt alvorligere ting at tage sig af - fx har Politikens netavis følgende alarmerende overskrift:

"VM-chok: Bendtner spiller næppe mod Holland"

Mit VM-chok kan ikke beskrives. Jeg må vist tage en snaps for at dulme nerverne.
 
 
11.06-2010 | 11:23 af Isabelle Mandel
Tak, Bitten. Jeg skulle også lige til at give Kenneth linket.

Nu kan du så selv vurdere, Kenneth. Og så vil jeg lige indskyde, at jeg hidtil ikke har kunnet finde nogen logik i Haarders utallige tiltag og reformer.
 
 
11.06-2010 | 12:02 af Kenneth Jakobsen
Nu er det jo de to mediers (Avisen og politiken) tolkning jeg kan læse.
Ikke selve dokumentet, som i sagens natur, intet har at gøre i pressen på nuværende tidspunkt.
 
11.06-2010 | 12:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 12:25 af Kenneth Jakobsen
Jeg slingrer mig ikke uden om noget.

Forholdte mig allerede fra første kommentar til kernen i det her, nemlig at det er nødvendigt, at have mekanismer til at styre omkostningerne. Forhandlingerne hører ikke hjemme i pressen, men i forhandlingslokalet. Alt andet er komplet useriøst.

Vi ved også hvad de folkevalgte har tænkt sig. Også uden klodsede læk af ufærdige dokumenter.
 
11.06-2010 | 13:32 af Lise Mikkelsen
Det er ikke useriøst at regeringens menneskesyn kommer frem. Det er regeringens holdning og det giver Haarder også udtryl for

..."Sundhedsminister Bertel Haarder (V) understreger, at der ikke er truffet nogen endelig beslutning endnu, men han vedstår, at forslaget er på bordet. Også når det gælder kræftpatienter.

»Man skal gøre alt, hvad man kan, for at undgå, at folk suser ud og ind af sundhedsvæsenet. Det er jo derfor, vi foreslår det. Det kan jo også være en pengemaskine at få folk til at komme igen og igen«."......
 
11.06-2010 | 13:43 af Kenneth Jakobsen
Det har da intet med et menneskesyn at gøre.
 
11.06-2010 | 13:49 af Lise Mikkelsen
Hvad er det så?
 
11.06-2010 | 11:52 af Isabelle Mandel
Fuldstændig enig, Kristian. Vi ser her det samme, som folkeskolen og gymnasierne blev udsat for: Haarder ved bedst!!!
 
 
11.06-2010 | 13:09 af Isabelle Mandel
"Mekanismer til at styre omkostningerne"? Ja da - fx at privathospitaler ikke får statstilskud. Her kom mekanismerne så bare EFTER, at tilskuddene var givet, for som fru Espersen sagde "vi må jo lige hjælpe dem i gang".

- Og vær så lige lidt realistisk, Kenneth. Se på, hvad Haarder har fået gennemført af fuldstændig uigennemtænkte reformer i folkeskolen og gymnasiet. HVAD eller rettere HVEM skulle dog standse ham her?

Da kommunalreformen, retsreformen og tinglysningsreformen blev gennemført, havde der forud været masser af indsigelser fra fagfolk. De blev totalt ignoreret og alt blev hastet igennem. I denne regering er det desværre sådan, at ufærdige dokumenter bliver til færdige love mv. i løbet af ingen tid. For man bryder sig IKKE om at lytte til mennesker, der har forstand på tingene. Smagsdommere BWADR!

Logisk set, har du sådan set ret. Logikken er bare sat ud af kraft.
 
 
11.06-2010 | 13:27 af Kenneth Jakobsen
Privathospitaler får ikke statstilskud. De får betaling for at hjælpe med at løfte en opgave, de offentlige sygehuse ikke kunne klare tilstrækkeligt alene. Lene E's udlægning, står for hendes egen regning.

Ved nu ikke om han har gjort det, så meget ringere end nogen af de andre på posten.
 
11.06-2010 | 13:38 af Kristian Mortensen
"De får OVER-betaling for at hjælpe med at løfte en opgave, de offentlige sygehuse ikke kunne klare tilstrækkeligt alene BLA FORDI PERSONALET DER ER UDDANNET PÅ DE AF SKATTEYDERNE BETALTE OFFENTLIGE SYGEHUSE ER BLEVET LOKKET OVER TIL DE PRIVATE MED EKSTRA HØJE LØNNINGER"
Endvidere glemmer du lige den mia som Løkke forgyldte privathospitalerne med i 2007

 
 
11.06-2010 | 13:52 af Kenneth Jakobsen
Nej man betaler bare prisen, hverken mere eller mindre.Og det er da kun fint, hvis privatsygehuse kan give sundhedspersonalet, bedre løn og arbejdsvilkår. Løkke har ikke forgyldt nogen som helst.
 
11.06-2010 | 13:12 af Lars Nunnegaard
Alle reformer fra denne regering virker ikke!
 
 
11.06-2010 | 13:21 af Isabelle Mandel
Næh, Lars. Det gør de vist ikke. Derfor bliver man nødt til at finde på nogle nye - der heller ikke virker men dog viser, at VKO er HANDLEKRAFTIGE. Og så har danskerne vist vænnet sig til at få reform på reform på reform, der gør tingene værre, end de var.
 
 
11.06-2010 | 13:26 af Isabelle Mandel
Tillad mig bare et enkelt lille eksempel fra gymnasierne: Nu skal eleverne i 9. klasse vælge meget specifik retning. De skal altså vide, hvilken videreuddannelse de vil i gang med om tre år. Vælger de forkert - altså ved de ikke PRÆCIS, hvad de vil med studentereksamen - kan de stå med en ubrugelig eksamen. De kan så tage enkeltfag og få syet den ubrugelige eksamen om til en brugbar. Er det spild af tid, eller er det spild af tid? Og hvordan hænger det liiiiige sammen med, at regeringen vil have de unge til at tage uddannelser hurtigere? Logisk? Nix. "Haardersk".
 
 
11.06-2010 | 13:29 af Isabelle Mandel
Hvad vil du kalde overbetaling, Kenneth, andet end statstilskud?

Lærer børn mere af at blive testet mere?
Lærer børn mere af at testene bliver offentlige?
 
 
11.06-2010 | 13:41 af Kenneth Jakobsen
Nu har de ikke overbetalt, så det er en overflødig diskussion.

Børn lærer mere, hvis man løbende ved, hvor meget de har lært f.eks ved hjælp af tests.
Og hvis testene er offentligt tilgængelige, kan forældrene jo vælge de bedste skoler til deres børn.
 
11.06-2010 | 13:45 af Kristian Mortensen
At privathospitalerne ikke er blevet overbetalt er nok den letteste påstand at tilbagevise., selv DF'ere er enige i dette:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2009/05/20/094310.htm
Og hvis man har det fra VKO selv, så kan det da ikke være forkert!!!
 
 
11.06-2010 | 13:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 18:52 af Ann-Charlotte Kjeldsen
Humor ... fantastisk... :))))
 
 
11.06-2010 | 13:48 af Carsten Svendsen
Ligesom nogle laver 'kontra-revolutioner', så må vi lave 'kontra-reformer' og få genetableret den 'præFoghske' - gennem årtier velfungerende - socialstat.
Hele verden tog ikke fejl, da den så 'den skandinaviske model' som et forbillede - danskerne tog fejl, da de valgte VKO til at afskaffe den!
 
11.06-2010 | 16:50 af L. Steen
Enig, Carsten!
 
 
11.06-2010 | 13:55 af Isabelle Mandel
"Børn lærer mere, hvis man løbende ved, hvor meget de har lært f.eks ved hjælp af tests."

- Og hvad tror du lærerne har lavet FØR Bertel? Tilgiv et stort grin. Tror du eeeeeeeeventuelt, at lærerne har haft udmærket styr på, hvad eleverne kunne? Tror du eventuelt OGSÅ, at lærerne har givet eleverne diktater, matematikprøver etc. for at tjekke, om de havde lært det, der forventedes?
Undskyld, men hvilken virkelighed lever du (og Bertel) egentlig i?

"Og hvis testene er offentligt tilgængelige, kan forældrene jo vælge de bedste skoler til deres børn."

Nej. Det kan forældrene ikke. De kan vælge de skoler, der underviser i tests - og så de skoler, hvor der er flest ressourcestærke børn/forældre. Det er saftsuseme kvalmende.
 
 
11.06-2010 | 14:12 af Kenneth Jakobsen
Det er ikke mig som siger, Bertel har skabt noget nyt. Jeg siger blot, at tests har sin berettigelse.

Selvfølgelig kan forældrene da det. Nu skal testsne jo i sagens natur, ligesom afgangsprøverne ikke være nogen man kender godt nok til at kunne undervise til dem. Og nej der er sgu ikke noget kvalmende i, at vælge det bedste til ens børn.
 
11.06-2010 | 16:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 14:01 af Isabelle Mandel
Hvis du overvejer, Kenneth, at forholde dig til virkeligheden, kan du eventuelt tjekke, hvornår der kom dansk- og matematiktests på markedet - som lærerne kunne bruge i deres arbejde for at afdække, om eleverne havde styr på det, de gerne skulle have styr på. Jeg vil skyde på, at det er omkring 17-20 år siden. Det er saftsuseme for komisk, at Bertel bilder sig ind, at han har opfundet den dybe tallerken - og hjulet :o)
 
 
11.06-2010 | 14:14 af Kenneth Jakobsen
Hvem siger Bertel har opfundet hjulet. Det siger han sgu ikke engang selv.
Jeg har selv gået i skole, og det var ikke imponerende, det jeg oplevede.
 
11.06-2010 | 14:21 af Carsten Svendsen
Dét, med din uimponerende skolegang forklarer jo lige pludselig en del, af det du skriver! :o)
 
11.06-2010 | 14:42 af Kenneth Jakobsen
Det var sjovt. For meget af det jeg læser herinde, vidner da heller ikke om den store studiegæld.
Jeg er sgu ikke den, der skriver det mest, ugennemtænkte herinde, det er da helt sikkert.
 
11.06-2010 | 14:44 af Lars Nunnegaard
Vil du overtage min? :o)))
 
 
11.06-2010 | 18:53 af Ann-Charlotte Kjeldsen
... og min ... ?? :)
 
 
11.06-2010 | 14:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 20:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 14:42 af Isabelle Mandel
Nemlig, Carsten. Men havde der bare været nationale tests, dengang Kenneth gik i skole, var alting gået meget bedre????

Jeg talte med en garvet lærer forleden, der sagde, at det virkeligt "sjove" er, at Bertel lever i fortiden. Han gør op med 70'ernes skole, uanset at denne lissom ikke eksisterer mere. Kenneth synes at være havnet i samme tidslomme.
 
 
11.06-2010 | 14:46 af Kenneth Jakobsen
Jeg gider ærligt talt ikke blande min skolegang ind i det. Resultatet er bare halvhjerner, som ikke kan finde ud af at debatere, syntes det er sjovere at blive personlige. Been there done that.
 
11.06-2010 | 14:49 af Lars Nunnegaard
Problemet er at nogle gør kapialisme til religion, andre socialisme, og så er der pragmatikerne.
 
 
11.06-2010 | 14:58 af Kenneth Jakobsen
Nu er kapitalismen jo blot ejendomsretten, som de fleste af os går ind for. Samt aftalefriheden som jeg heller ikke kan se, hvorfor folk skulle være imod?
 
11.06-2010 | 14:45 af Isabelle Mandel
"Jeg er sgu ikke den, der skriver det mest, ugennemtænkte herinde, det er da helt sikkert."

Nej, du har helt sikkert tænkt over tingene Kenneth. Men det gør jo ikke dine udsagn klogere.

Gode spørgsmål, Peter.
 
 
11.06-2010 | 15:02 af Kenneth Jakobsen
Kommer jo så fra en, som ikke har forstået, udbud og efterspørgsel. (Som at kalde det grådigt, at prisen må stige på knappe resourcer.)

Nu foretrækker jeg at tænke også med fornuften og logikken, og ikke KUN med følelserne.
 
11.06-2010 | 15:15 af Thomas Egeskjold
Det er da klart at resurserne er knappe, der er jo ganske få, der simpelthen rager helt uforholdsmæssig meget til sig, på en total uholdbar måde. og det er jo netop det der skal stoppes.
 
 
11.06-2010 | 16:27 af Kenneth Jakobsen
Haha... Det tror i for pokker da ikke på i det 21. århundrede?

Nogen ting er ganske enkelt bare knappe fra naturens side, andre på grund af katastrofer eller sabotage. Omvendt hvis et område, bliver ramt af en naturkatastrofe, vil efterspørgslen jo langt overstige udbuddet. Og her kan stigende priser, netop sørge for at strække forsyningerne til flest muligt.
 
11.06-2010 | 16:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 17:10 af Kenneth Jakobsen
Nej naturkatastrofen her hedder offentlig drift.
 
11.06-2010 | 17:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 17:47 af Kenneth Jakobsen
Det er jo så en personligt holdning, som jeg har svært ved at se belæg for.
 
11.06-2010 | 16:11 af Isabelle Mandel
"Jeg gider ærligt talt ikke blande min skolegang ind i det."

Øhhh. Hvem var det så, der lagde ud med at blande din skolegang ind i debatten?

"Resultatet er bare halvhjerner, som ikke kan finde ud af at debatere, syntes det er sjovere at blive personlige."

Er udtrykket "halvhjerner" ikke en lille smule personligt?

"Kommer jo så fra en, som ikke har forstået, udbud og efterspørgsel"

"Udbud og efterspørgsel" i forbindelse med hospitalsbehandling????

Det kan gerne være, at du ikke har følelserne med, når du tænker, Kenneth, men noget tyder på, at du heller ikke gør brug af hverken fornuft eller logik.
 
 
11.06-2010 | 17:01 af Kenneth Jakobsen
Forkert formuleret. Jeg mener jeg gider ikke, gå mere i detaljer.
Jo måske man jeg har ikke noget tilovers, for folk som går til angreb på personen istedet for argumenterne.

Udbud og efterspørgsel ja også i forbindelse med hospitalsbehandling. Ting har det med ikke at fungere, når man sætter den faktor ud af spillet.

Jeg har alle tre ting med, og ikke kun følelserne. Det er derfor jeg kan forstå, hvorfor det er vigtigt, at olieprisen stiger når udbuddet falder. Og hvorfor det er nødvendigt, at lave hårde prioriteringer i sundhedsvæsnet.
 
11.06-2010 | 16:44 af Isabelle Mandel
Du har altså nogle VIRKELIGT begavede og vedkommende betragtninger, Kenneth. "Naturkatastrofer" i forhold til behandling på danske hospitaler?????

Men OK. Som Bitten skriver - VKO. Var det det, du mente?
 
 
11.06-2010 | 17:12 af Kenneth Jakobsen
Nej for helvede. Naturkatastrofer i forbindelse med udbud og efterspørgsel generelt. Læs dog for helvede hvad der bliver skrevet.
 
11.06-2010 | 17:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 17:52 af Kenneth Jakobsen
Det var ÉN sætning, ud af et helt indlæg, længere oppe.
 
11.06-2010 | 16:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 17:06 af Kenneth Jakobsen
Som man siger i internetfora. Dont feed the trolls!

Eller lad vær med, at opmuntre pøbelen.
 
11.06-2010 | 17:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 17:49 af Kenneth Jakobsen
Det er dig som tyer til personangreb, når diskussionerne kommer godt igang. Ikke mig!
 
11.06-2010 | 17:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 18:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 18:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 17:59 af Helle Nielsen
Bitten, ignoreres Kenneth, er der slet ikke nogen debat overhovedet i denne tråd.
Eller for den sags skyld på hele siden, hele debatsiden består mest af ensporede indforståede indlæg.
 
11.06-2010 | 17:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 18:02 af Kenneth Jakobsen
Jeg har aldrig udnævnt mig selv som ekspert. Men jeg nyder at læse og høre om det. Og de mest åbenlyse tåbeligheder, kan man spotte selv efter en begynderbog.

Så må folk så iøvrigt mene om mig hvad de vil. Det er personangrebene, jeg har meget lidt tilovers for.
 
11.06-2010 | 18:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 18:13 af Kenneth Jakobsen
Jeg som har gidet at læse bare lidt om emnet, tør jeg godt vove at sige, ved lidt mere end nogen som intet har læst om det. Nu kan jeg ikke længere huske, hvad det var denne Cand.Merc skulle have udtalt. Men hvis jeg hører noget ulogisk, så spørger jeg altså ikke først, om det er udtalt at en højtuddannet.

Ja fair nok. Når jeg ser folk sammenligne politikere de er uenige med, med folk der er ansvarlige for et 7mio stort folkemord kan jeg godt falde i selv.
 
11.06-2010 | 18:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 18:07 af Kenneth Jakobsen
Jeg glemmer ikke at priserne er steget. Selvom vi har haft inflation, hvorfor jeg da også mener nationalbanken burde afskaffes, så er levestandarden stadig steget. Og færre her i verden, lever i absolute fattigdom med sult og hungersnød.
 
11.06-2010 | 18:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 18:24 af Kenneth Jakobsen
Jeg mener vi burde returnere til en guldstandard. Så pengene repræsenterer en fast værdi i guld, og der derfor ikke kan udstedes flere penge, end der er guld på lager. Så enhver kan indløse penge til guld.
 
11.06-2010 | 18:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 18:32 af Kenneth Jakobsen
Syntes Den her bog ganske godt belyser, hvorfor hvorfor staten ikke skal have noget med pengeforsyningen at gøre.

http://mises.org/money.asp
 
11.06-2010 | 18:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 18:09 af Isabelle Mandel
OK, Pjotr. Du vil altså mene, at Kenneth har nogle rigtig gode argumenter. Modsat vil du sige, at når "damerne" holder fast på en holdning - og SLET ikke lader sig overbevise af fx "udbud og efterspørgsel" i forbindelse med hospitalsbehandling, så er vi "nærmest religiøse". DET er, synes jeg, en mærkelig måde at debattere på.

Igen, igen Kenneth:
Hvem bragte egen skolegang på banen?
Hvem kalder debattører for halvhjerner?
Hvem påstår, at hospitalsbehandling har noget med udbud og efterspørgsel at gøre - i forbindelse med naturkatastrofer - i Danmark????

Du har virkelig valgt at støtte en klog mand, Pjotr :o) Men, men - du er jo også vant til at støtte en regering med ret alternativt begavede, så deeeeeeeeet.......
 
 
11.06-2010 | 18:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 18:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 19:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 19:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 18:38 af Kenneth Jakobsen
Jeg skrev bare at jeg havde set ting der ikke fungerede.
Jeg skelner mellem folk der debaterer, og dem som kommer med personangreb.
De sidste er ikke debatører, og ja de er fandme nogle halvhjerner.

Jeg skrev at du ikke har styr på udbud og efterspørgsel, efterfølgende er jeg så blevet i tvivl om du kan læse. Udbud og efterspørgsel er relevant for alle ting.
 
11.06-2010 | 18:15 af Isabelle Mandel
Hej Helle
Tak for berettiget kritik.
 
 
11.06-2010 | 18:37 af Isabelle Mandel
Jeps, Pjotr. Det er sgu da temmelig meget vigtigere end såvel stjernetegn som bil.
 
 
11.06-2010 | 18:48 af Ann-Charlotte Kjeldsen
Det er ikke uden grund han kaldes for Bertel Bims !!
 
 
11.06-2010 | 18:52 af Isabelle Mandel
Kommentar er blevet slettet.
 
 
11.06-2010 | 18:58 af Isabelle Mandel
"Kommer jo så fra en, som ikke har forstået, udbud og efterspørgsel."

Jamen forklar mig så det med udbud og efterspørgsel, Kenneth - altså hvordan dette kobles på hospitalssituationen i dagens Danmark.

"udbud og efterspørgsel er relevant for alle ting." Dette er en HOLDNING, Kenneth. Det er ikke en naturlov.
 
 
11.06-2010 | 19:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.06-2010 | 21:03 af Isabelle Mandel
Godt så, Pjotr. Kan du så ikke, når Kenneth ikke vil, forklare mig, hvordan udbud og efterspørgsel hænger sammen med behandlinger på danske sygehuse?
 
 
12.06-2010 | 00:35 af Lise Mikkelsen
Lidt til godnat læsning., hvis du tør :-))

http://www.net.dialog.dk/~mogens_weile/newzeeland.htm
 
12.06-2010 | 23:01 af Kaj Jensen
Så er aftalen med regionerne offentliggjort. Som man kunne vente er det vildt debatterede forslag ikke med -ikke engang skyggen af det.
Denne debat minder mig om en af Jorge Luis Borges noveller:
Det er spildt arbejde at skrive bøger - det er kedeligt at læse bøger for at kommentere dem.
Det eneste fornuftige er at skrive kommentarer til imaginære bøger, og det gør Borges så - betydeligt mere fantasifuldt end denne sørgelige debat om imaginære forslag.
 
13.06-2010 | 07:53 af Isabelle Mandel
Nu var det sådan set ikke et imaginært forslag, Kaj. Det var et forslag, der (heldigvis) ikke blev til noget - måske fordi det blev "vildt" debatteret/kritiseret?
 
 
13.06-2010 | 08:06 af Kaj Jensen
Isabelle,
Politiken påstår at have fået kendskab til et forslag. Ingen har kunnet fremvise forslaget. Derfor må jeg anse det for at være imaginært
 
13.06-2010 | 08:19 af Carsten Svendsen
Kaj, Bertel Haarder (V) ... vedstår, at forslaget er på bordet. ..."
http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1360283.ece
Så mere imaginært er det altså heller ikke!
 
13.06-2010 | 08:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.06-2010 | 09:19 af Isabelle Mandel
Måske er det Bertel, der er imaginær :o)
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl

"Stem dansk – også lokalt!" Sådan startede Pia Kjærsgaard sin tale på årsmødet. Jamen hvis jeg nu stemmer på SF eller socialdemokratiet - stemmer jeg så udansk? Pia fortsætter "Vores Eventyrland, som H.C. Andersen digtede så betagende om både i historier og sange, er værd at bevare." He he. Oh hvilket eventyrland med løgn og bedrag og forgyldelse af de rigeste i samfundet. "Hvad kan fængsle os mere end en vandretur ved Dybbøl Mølle en forårsdag?" Tja. Jeg kunne da godt finde på et par ting, der kan fængsle mig mere en Dybbøl Mølle - og en del mænd vil vist hellere til fodboldkamp end at vandre henrevne rundt omkring denne mølle. Tror jeg egentlig :o) "Hvad kan måle sig med Hammershus’ ruiner på Bornholm på en blæsende blå sommerdag?" Hmm. Måske at få en uddannelse, beholde sit job og/eller bolig, være sikret kvalificeret behandling på et hospital - fx. Men Pia kan mere end at vandre rundt i den danske storhed - ihvertfald iflg. hende selv: "Og foruden alt det har vi jo så også en politisk situation, hvor folket har givet Dansk Folkeparti så megen indflydelse, at chefredaktøren på Rådhuspladsen i København og adskillige debattører og kommentatorer ofte siden 2001 har været på randen af et nervesammenbrud." Hun er ikke bare kvalmende. Hun har sgu fået storhedsvanvid - "Og folket er med os!" 14% af folket er altså FOLKET! Resten af ikke-folket er vist os, der ikke stemmer DANSK - altså ikke på DF. Tænk, at nogen kan finde storhed i noget så småt.

Indlæg | 113 | 103.227 | 4056
Siden | 26. august 2008 09:23
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites