Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

SHANSEN LUFTER IGEN SIN RACISME:

8. oktober 2007 14:05
Visninger  [1225 ]   Debat  [34 ]

Hvad er racisme, og hvoraf udspringer de racistiske teorier?

Det kan der skrives tykke bøger om, så noget enkelt og fuldt ud dækkende svar kan selvsagt ikke gives i et kort debatindlæg; men ultrakort kan det siges, at AL RACETEORI grunder sig i forestillingen om, at man ud fra et menneskes YDRE i større eller mindre grad kan slutte sig til det pågældende menneskes INDRE kvaliteter - eller mangel på samme.

Vi kender formentlig allesammen til de gamle floskler om "høje tænkepander", en "energisk hage", en "ædel profil", et "intelligent udseende" (hvad det så end er), en "sund kulør" o.s.v. samt deres MODSÆTNING: Et "skummelt udseende", som angiveligt kan møde os i et utal af skikkelser. Der er forbryderens karakteristiske "lave pande", brutale eller "skulende blik", "udstående kindben" (uha...) og "blomkålsører": Altsammen noget, der for blot hundrede år siden helt seriøst blev regnet for typisk for "kriminelle typer".
Grimme "pølsefingre" og "tykke sanselige læber" er også blevet tydet som tegn på en svag eller slet karakter, lige som "lavstammethed" er blevet opfattet som en modætning til den "ædle høje og ranke skikkelse".

Kort sagt: Endnu i 1930erne var det en udbredt forestilling - også inden for naturvidenskaben og kriminalforsorgen - at "smukke og velproportionerede" mennesker generelt set var "gode og lovlydige samfundsborgere p.g.a. deres grundlæggende sunde karakter" ("en sund sjæl i et sundt legeme"), hvorimod "grimme" mennesker ansås for at have en generelt svag karakter, og derfor lettere blev kriminelle. Man talte derfor om "typiske forbrydertyper".

1920ernes og 1930ernes RACEHYGIENE havde som mål at "forædle" racen gennem mange forskellige tiltag, både af social og medicinsk art (f.eks. tvangssterilisation af de mest uønskede "typer" - jeg skriver her om DANSKE forhold, ikke Nazi-Tyske), således at man på lang sigt kunne slippe af med alle "forbrydertyperne".

Med menneskets vanlige trang til at kategorisere og systematisere (en trang, der i ganske særlig grad synes at have bemægtiget sig menneskene i den vestlige civilisation) opbyggede man - her hos os i Vesten - ud fra kategorisering af hele folkeslag ud fra deres ydre kendetegn en veritabel RACELÆRE, hvor enkeltracerne - ganske ligesom førhen enkeltindividerne - blev tilskrevet større eller mindre indre kvalitet og åndelig formåen på grundlag af deres udseende. Dette er hvad der betegnes som RACISME.

NU SKULLE MAN JO TRO, at de gamle raceteoretiske forestillinger om, at et menneskes indre karakter afspejler sig i hans eller hendes udseende, forlængst er glemt, gemt og begravet. I hvert fald hos vore dages ANTIRACISTER...!?

Men NEJ: Det er langt fra tilfældet.

Læs f.eks. her, hvorledes den erklærede antiracist Margerethe Hansen (alias Shansen), forestiller sig at jeg ser ud (Citatet er hentet fra min debattråd: "Svar på tiltale til "autonom"-sympatisør"):

(Citat): "Gadvide hvorfor du Ilskov ikke selv smider et foto herind til.

Lad mig gætte det er fordi du er old gammel trist og grå med sorte tænder af al den galde du spytter ud dagen lang på samtlige debatter her på internettet.

Med al den debat aktivitet du udviser må du desuden også have ret deforme finger måske minder dine finger efterhånden mere om chimpanse finger end om menneske finger." (Citat slut).

(Shansen er i øvrigt på samme debattråd også så venlig at betegne mig som en "lille grim sortsmølf").

Vi ser her, hvordan det typiske fænomelogiske mønster går igen: Shansen går uden videre ud fra, at dem hun ikke bryder sig om (hendes meningsmodstandere) formentlig - som konsekvens af deres "ondskab" - er fysisk grimme.

Tankevækkende er Shansens tankeassociationer, som røber typiske træk fra gammelkendt europæsik racisme:

Jeg skildres som en SORTsmølf med SORTE tænder ("sort" har altid været opfattet negativt i klassisk europæisk racetænkning), og som racetænker Shansens trumf den klassiske racistiske beskyldning:
Jeg er mere et dyr end et menneske lig "...mere om chimpanse finger end om menneske finger.": SÅDAN: Mere som dyr end som menneske - er "undermennesker" altid blevet skildret. Hvad enten der har været tale om negre, om jøder, om kinesere eller japanere o.s.v.

NU ser vi så i Shansens tekst: "Hvorfor slår man de smukke unge mennesker?", hvordan Shansen atter engang anvender sine racistiske automatreaktioner:
De "unge mennesker", der demonstrerer for at få et venstreekstremt klubhus stillet gratis til rådighed af det offentlige, skildres som "smukke", fordi der er tale om mennesker, som Shansen er ENIG med, og som hun derfor PÅ ÆGTE RACETEORETISK VIS må opfatte som "smukke", fordi et menneskes INDRE ædle og gode egenskaber som ovenfor sagt ifølge klassisk raceteori afspejles i et smukt og tiltalende ydre.

Det er IKKE fordi de demonstrerende Ungdomshus-tílhængere fortrinsvis er unge, at de ifølge Shansen er "smukke".
Det "smukke" skyldes deres efter Shansens opfattelse "gode indre kvaliteter".
For hvis der havde været tale om unge HØJRE-EKSTREMISTER, der havde demonstreret for et gratis klubhus, så havde Shansen med garanti IKKE beskrevet dem som "smukke"; men derimod som "grimme sortsmølfer", på samme måde som hun beskriver mig! (Som hun vel at mærke aldrig har set. Men det er skam ingen hindring for en racist, for racisme bygger jo på en IDE, og ikke på VIRKELIGHEDEN, som tværtimod bare har at tilpasse sig ideen/ideologien...).

Jeg har flere gange tidligere opfordret Shansen til at tage et selvopgør med sin egen indre racisme; men som jeg må konstatere:
DESVÆRRE forgæves...

Shansen foretrækker at forblive i sin "sort smølftænkning".

Henrik Ilskov-Jensen

Del på Facebook
08.10-2007 | 14:59 af Eva Adamsen
Shansen er for viderekommende, tænk hvis en DFer eller bare borgerlig observans havde beskrevet en muslim på ovenstående måde, som hun sviner Henrik-Ilskov-Jensen til, uden kendskab overhovedet, så ville OWS blive begravet i e-mails og synderen hurtigt ende på pension eller helårsferie.

Og så tror samme Shansen, at hun/han kan forbyde alle os midt- eller højreorienterede, at ha en holdning til alle kulturberigererne , vi er blevet påduttet af politikerne.

Ytringsfriheden er en gave til menneskeheden, selvom vi nøjes med at beskrive verden, som vi ser den, men det ville Shansen såmænd gerne ha forbudt, hvis det kunne lade sig gøre.:-)

Men Shansen har åbentbart udvidet ytringsfrihed her på avisen, hun får også lov til at skrive om det, hun kun fantaserer om.
 
 
08.10-2007 | 15:25 af Lars Nunnegaard
Den største gave jeg har fået, er livet.
 
 
08.10-2007 | 15:29 af HI-JEN
Svar til Madonna:

Jeg bør nok fortælle, at jeg som tilhænger af det Frie Ord naturligvis IKKE klagede til debatredaktionen over Shansens fantasifulde beskrivelse af mig som "grim", "SORTsmølf", "chimpanse-agtig" m.v.

Jeg nøjedes med at observere, samt reagere ved  med kølig interesse selv at drage mine slutninger angående Shansens forbløffende tænkemåde (forbløffende for en erklæret "antiracist") og meddele dem for læserne her på Debatten.

HVIS jeg havde været så fej at trykke på "KLAG"-knappen, kan det da godt være at Shansen var blevet sendt på "ferie"; men det gjorde jeg altså ikke, og man kan jo ikke laste Debatredaktionen for ikke at gribe ind, når der ikke bliver klaget...

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen
 
08.10-2007 | 15:45 af Lars Nunnegaard
HI-JEN : Under alle omstændigheder var det stort, at du ikke klagede, men selv om jeg godt kan li Shansens indlæg, hun er jo begavet, så går vi alle ind imellem over stregen. Vi burde gå efter bolden og ikke spilleren. :)
 
 
08.10-2007 | 15:56 af Lars Nielsen
De er lidt hidsige i Enhedslistem.
 
 
08.10-2007 | 16:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.10-2007 | 17:28 af Eva Adamsen
Elmer, de smukke gamle mennesker, har efter mange års slid, banet vejen for alle de unge, der gider bidrage til vores samfund med andet end uro,vold og hærværk.

Og så har vi andre interesser, og andet at bruge energien på, end at besætte andres ejendom.
 
 
08.10-2007 | 17:39 af HI-JEN
OM NUTIDENS RACISME. (Svar til Lars Nunnergaard):

Det er absolut ikke "stort" at overholde sine egne principper; men lavt og usselt, IKKE at gøre det...

Og jeg er som bekendt med liv og sjæl tilhænger af YTRINGSFRIHEDEN, som er forudsætningen for det Frie ord.......og den "frie tegning". (Det betyder dog ikke, at en hvilken som helst smædetegning har min sympati. Se f.eks. mit debatoplæg: "Muhammed som HUND og JØDESOEN").

Hvad angår Shansen så vil jeg give dig ret, Nunnergaard:

Shansen kan skrive vældigt gode indlæg, når hun altså vil, og Shansen kan både ARGUMENTERE og DEBATTERE (når hun vel at mærke gider, eller har lyst).

Faktisk har Shansen og mig haft mange gode indbyrdes diskussioner siden Shansens tid på P1-debat.

Imidlertid skæmmes Shansens debatindsats af en efter min mening stærkt svingende kvalitet i hendes debatindlæg: Den ene dag er hun fuldt ud villig til at vove sig ud i en egentlig debat på ord og argumenter. Den næste dag affejer hun alle indvendinger mod egne standpunkter af banen som værende udtryk for "racisme", "nazisme" (især på P1-debat elskede Shansen at beskylde sine meningsmodstandere for "nazisme"), "fobier" o.lgn., fremført af "grimme smølferagtige" umennesker med "hugtænder" og deslige vederstyggeligheder...

Med andre ord: Kvalitetsmæssig stærkt svingende debatindsats fra Shansens side. (Men KVANTITETSMÆSSIGT en imponerende præstation. Ingen tvivl om det!).

--------------------------

Det er ikke for at "drille" eller "forfølge" Shansen, at jeg igen har skrevet et debatoplæg, hvor jeg på ny må konstatere, at Shansen (givetvis ubevidst) tænker i de typisk racistiske stereotyper:

"Gode mennesker = Smukke mennesker. Onde mennesker = Grimme mennesker".

Så langt fra at være noget specielt for Shansen anser jeg rester og eftervirkninger fra tidligere tideres MEGET UDBREDTE racisme og racefordomme blandt os vesterlændinge for endnu den dag i dag at STORtrives (omend som regle i det skjulte) både på højrefløjen (hvad der måske ikke er så mærkeligt), så vel som også på "venstrefløjen", blandt mange af de såkaldte "antiracister". (Hvad der måske nok kan overraske en smule...).

Der kunne gives mange eksempler herpå; men for ikke at skrive en hel "roman" af et indlæg (noget jeg er slem til at gøre) vil jeg nøjes med at pege på TO typisk racistiske forestillinger, som uomtvisteligt stortrives blandt mange såkaldte "antiracister":

1) Først vil jeg nævne yndlingsforestillingen om indvandrere og mennesker i den Tredje Verden som EVIGE OFRE for den "hvide mands aggression".

Ved konsekvent at betragte de "ikke-hvide" som mere eller mindre passive ofre for de handlende og agerende "hvide", giver man jo RACISTERNE ret i deres grundpåstand (i hvert fald hvis vi holder os til de HVIDE racister - der findes nemlig også ikke-hvide racister med helt andre "raceteorier"):

AT den "Hvide Mand" er den "overlegne mand", så sandt som at den, der HANDLER og AGERER altid, på godt og ondt, er overlegen i forhold til den eller dem, der handles og ageres MED.

HVIS det så tilmed hævdes (som det desværre ofte gøres fra såkaldt "antiracistisk" side), at det ALTID er "de hvide", der er den udfarende (onde) dagsordensætter, så HAR de ægte, gammeldags hvide RACISTER jo ret: "Den Hvide Mand" er de "farvede folkeslag" overlegen i handlekraft og intelligens - så sandt som det altid er den kloge, der snyder den mindre kloge...

(JEG mener vel at mærke IKKE, at det altid er os vesterlændinge, der er, eller har været, de "handlende", og at "alle de andre" blot har været passive ofre: F.eks. ville fortidens europæiske slavehandlere aldrig have kunnet gennemføre deres århundrederlange HØJprofitable og Umenneskelige transatlantiske slavehandel med sorte mennesker uden udstrakt samarbejde med de magtfulde herskere over afrikanske stammer og lande som ashantierne, fulanierne, Benin og Dahomy m.m.m.).

Hvis man vælger at se de ikke-europæiske folkeslag KUN som ofre for "den Hvide Mands aggression" (i hvert fald inden for de sidste ca. 500 år) behøver konsekvensen af et sådant verdenssyn ingenlunde at blive den arrogante og ONDE racisme, som betragter de "farvede" som "skidt" (Sydafrika, U.S.A.´s Sydstater før og under Borgerrettighedsbevægelsernes kamp for race-ligestilling), konklusionen kan lige så godt blive, at "vi hvide" skal da HJÆLPE de stakkels "andre" op på "vort stade".

Denne ide kaldes populært for "forestillingen om den Hvide Mands Byrde" (vi kunne også kalde den for "den humane" eller "den pæne" racisme); men det racistiske ved selv denne ellers så GODhjertede indstilling ligger i, at "de andre" IKKE opfattes som vore LIGEMÆND OG -KVINDER; men altid som nogle, der skal hjælpes "op på vort stade"...

Dette leder over i den moderne "antiracistiske" racismes anden yndlingsforestilling. Forestillingen om, at:

2) VOR vestlige demokratiske samfundsindretning, med dens Ytringsfrihed, menneskeskabte love, individualisme, forbrugerisme o.s.v. er SÅ INDLYSENDE RIGTIG, at indvandrere og deres efterkommere "naturligvis" - i hvert fald efter et vist tidsforløb - vil tilslutte sig disse samfundsværdier, og den bagvedliggende verdensforståelse.

Denne MYTE om vor vestlige demokratiske samfundsmodels mere eller mindre "universalitet" har været så fast forankret blandt flertallet af vestlige meningsdannere - selv om den jo dybest set er udtryk for, omend ikke "racisme", så dog grov ETNOCENTRISME - at man paradoksalt nok indtil for få år siden blev udskreget som "racist", hvis man tillod sig at stille spørgsmålstegn ved myten...!

Ovenstående er blot nogle af de eksempler, jeg kan give på såkaldte "antiracisters" videreførelse af fortidens raceteoretiske ideer.

SELVFØLGELIG findes racisme også på højrefløjen - det har jeg aldrig benægtet - og som regel endda ret åbenlyst; men det kan dog næppe undre af den indlysende grund, at det jo ikke er højrefløjen, der i tide og utide fører sig frem som "antiracister"...

AT Shansen (formentlig ubevist) delvist tænker i racistiske kategorier, er kun interessant, fordi hun derved illustrerer noget TIDSTYPISK:

VI VESTERLÆNDINGE HAR LANGTFRA FRIGJORT OS FRA ÅRHUNDREDERS EUROPÆISKE RACEFORDOMME - og det gælder OS ALLE, DANSK FOLKEPARTI OG MANGE AF "ANTIRACISTERNE" INKLUSIVE!

SOM ENHVER, der kender lidt til historie, ved:

Vi er allesammen i højere grad end vi normalt gør os klart formet af fortiden, og gamle uvaner forvandles IKKE til gode vaner i løbet af få årtier. Slet ikke...

Henrik Ilskov-Jensen
 
08.10-2007 | 17:57 af Benno Hansen
Racisme er kriminelt. Når du offentligt påstår, Shansen er kriminel, er det at betragte som en meget alvorlig anklage. Var jeg Shansen ville jeg øjeblikkeligt tage dette indlæg op med administratorerne af avisen.dk og evt. politiet.
 
 
08.10-2007 | 18:20 af HI-JEN
BENNO HANSEN!

Jeg påstår ikke, at Shansen er kriminel, og desuden er det ifølge dansk lov ikke kriminelt at være racist i Danmark: NAZI-partiet er f.eks. fuldt lovligt. Det er det jødehetzende Hitzb-ut-Tahrir også...

En overtrædelse af straffelovens §266b medfører tiltale og dom (hvis den tiltalte findes skyldig), men jeg anklager overhovedet ikke Shansen for at have overtrådt §266b.

DU skulle derimod sætte dig lidt bedre ind i lovgivningen, min gode Benno Hansen, før du stryger om dig med ord som "kriminel", "anklage" og "politiet", og du skulle i det hele taget tænke dig lidt bedre om, før du så iltert og ubetænksomt iler Shansen til "undsætning":

HVIS vi skulle følge din "opskrift", Benno Hansen, hvor mange af Nyhedsavisdebattens - for slet ikke at sige P1-debats - debattører kunne da ikke rejse "anklage" imod Shansen, fordi hun har beskyldt dem for at være "racister", og dermed "kriminelle"...

Jeg kan kun besvare dit store SELVMÅL med et rungende:

Ha ha ha ha ha og HA!!!

Henrik Ilskov-Jensen (Med TAK for grinet...).
 
08.10-2007 | 18:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.10-2007 | 18:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.10-2007 | 19:21 af traveler
Tænk hvis vi havde andre moralske (religiøst sanktionerede) love. Fx. at det var strafbart at mæske sig i uhæmmet farisærisme!

Men det er bare for sjovt, da det er et forfærdeligt skråplan at komme ind på at straffe eller true folk pga deres holdninger.

Til gynækoowon og hans akkolytter: Jeg tror shansen for tiden mener at være radikal, og de plejer ikke at høre med til de røde.
 
08.10-2007 | 19:36 af Bruce1
gyo, de eneste der marcherer, er venstrefløjen i endeløse demonstrationer og voldelige husbesættelser. Præcis som de brunskjortede i 30 erne, I har bare sorte hætter på, ala SS.
 
 
08.10-2007 | 20:26 af HI-JEN
Til Bruce1:

Klikker man på Benno Hansens navn, videresendes man til en Hjemmeside, hvor man ser ham iført sort kutte.

Han er tydeligvis en af de "autonome" Sortskjorter.

Også Benito Mussolinis fascistiske stormtropper elskede den sorte farve og den voldsmentalitet den står for, og de kaldte sig derfor med stolthed for "SORTSKJORTER".

Jeg siger ikke, at Benno Hansen er fascist; men jeg og alle andre kan altså konstatere, at han med stolthed bærer den sorte uniform...

Henrik Ilskov-Jensen
 
08.10-2007 | 20:31 af HI-JEN
Til Traveler:

Jeg har som nævnt fulgt Shansen siden hendes optræden på P1-debat (dengang optrådte hun dog som mand og KONSERVATIV...!), og lige så inkonsistent som Shansen er m.h.t. kønsidentitet, lige så inkonsistent er hun hvad angår politisk orientering.

Shansens politiske trosbekendelse lyder i al sin enkle og forvirrende korthed således:

"Politisk set er jeg liberal, socialistisk, højresindet, radikal..."!

Og det er da til at forstå...

Henrik Ilskov-Jensen
 
08.10-2007 | 20:32 af Bruce1
Det må man jo gå ud fra han er, hvilket er flovt, som 32-årig må man forvente mere voksenhed istedet for barnlige sorte kravlekåber - er han munk...?
 
 
08.10-2007 | 20:40 af HI-JEN
Bruce1:

"Er han munk"...?

Måske munkeMARXIST...?

Eller vitterligt fascist...?

Under alle omstændigheder: Hvor er det trist...

Henrik Ilskov-Jensen
 
08.10-2007 | 21:02 af traveler
Hi hi-jen

Nu kan jeg ikke lide det her med at omtale personer, der ikke er "til stede". Men nu vi alligevel er endt ude i denne skæve sump, så lad mig forklare (selvom jeg vil kritisere mig selv for det):

shansen er om nogen arketypen på farisæeren, selvgodheden, skinhelligheden og hvad der er af lignende ord inden for den melodunte. shansen mener jo i fulde alvor, at hun/han? og hendes meningsfæller simpelthen er bedre, smukkere og renere mennesker end andre. For mig at se er det derfor farisæren og ikke racisten, som shansen lufter i sine stort anlagte bravader.

Derfor leverede jeg ovenfor denne lille (nok uforståelige?) morsomhed med, at det burde da også være strafbart at mæske sig i uhæmmet farisærisme.

Også til erindring om, så hut jeg hvisker , at shansen på et tidspunkt ville have tvangshumanisering af dem, hvis meninger hun/han? ikke kunne lide.
 
08.10-2007 | 22:29 af E. Bill.
travler og Hi-Jen.

Ak ja, hvad gør man ikke for at hævde sig, når man ikke intellektuelt eller på anden måde kan hamle op med den person, man forsøger at diskutere med.

Ilskov-Jensen gør som han plejer - forfalder til alm. afskrift og lån:"Politisk set er jeg...osv".

Det virker ikke særlig begavet; men de fleste

deltagere her på siden ved, at Dansk Folkepartis "skribenter" som f.eks. Ilskov-Jensen og den store hoben fra partiet hører til blandt de lavestuddannedede i landet jvf.utallige undersøgelser.Ilskov-Jensen gør ind imellem ihærdige forsøg på at efterligne den tidligere meget aktive venstresocialist Søren Espersen, hvilket også lykkes; men det er absolut ingen ros.

Mit råd: Diskuter med jeres ligemænd/kvinder -

Chansens niveau når i aldrig - begavelsen mangler.

Traveler, det er ikke første gang du er endt i den "skæve sump" - det sker ofte - der er bemærkelsesværdigt, at du så ofte skriver om den gruppe personer,du omtales som Farisærerne.Denne gruppe har du et godt kendskab til - hvorfor????
 
08.10-2007 | 22:30 af Bruce1
Shansen svare ikke pt, hun har travlt som Hyphesten ovre på DR.
 
 
08.10-2007 | 22:30 af Mr. Pedersen
Jeg må sgu tilstå, at da debaten om multi-bloggere kørte, så havde jeg svært ved at tro på at Shansen virkelig kun var en person.

Primært pga. aktivitets niveauet - han/hun/dem måtte jo bruge minimum 8 timer om dagen på blogge - og hvem helvede har tiden til det? Også de personlige detajler mangler. Identiteten og stilen skifter af og til. Ofte kan Shansen ikke huske, hvad der er svaret for blot et par dage siden.

Men måske tager jeg fejl. Maybe er Shansy bare fantastisk hurtig til skrive og god til at formulere sig. Måske skyldes stilskiftet ganske simple mental "tunnel view". Hvad ved jeg...
 
 
08.10-2007 | 22:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.10-2007 | 22:41 af HI-JEN
Til E. Bill:

Jeg har aldrig oplevet dig skrive et selvstændigt debatoplæg om noget som helst. Kun negative kommentarer iblandet lidt ros til dine meningsfæller kan det blive til...

Du er en ikke-debattør, som jeg ikke kan tage alvorligt.

AT blive mødt med uargumenterede ukvemsord fra din side kan jeg kun betragte som en kompliment...

TAK!

Henrik Ilskov-Jensen

P.S.: Jeg er meget glad for at du nævner, at jeg og Dansk Folkepartis vælgere hører "til de lavest uddannede i landet", sådan som det sig hører og bør for et rigtigt ARBEJDERPARTI, åndssnob!!!

Vi to tilhører tydeligvis IKKE den samme sociale klasse...!
 
08.10-2007 | 22:52 af HI-JEN
Til Traveler:

Jeg er ganske enig med dig i, at man ikke bør omtale personer, der ikke er til stede.

Derfor har jeg selvfølgelig også skrevet mit debatoplæg til denne tråd som svar til Shansen ovre på hendes egen debattråd: "Hvorfor slår man de smukke unge mennesker", således at hun har haft fuld lejlighed til at læse samt svare på det jeg har skrevet.

Noget tyder imidlertid på, at Shansen er i bekneb for argumenter, og derfor vælger forlegen tavshed i stedet for at kaste sig ud i en for hende håbløs diskussion...!?

Det er nemlig fuldstændigt korrekt observeret af bl.a. dig, Traveler, at Shansen - som så mange andre på den selverklærede "pæne og anstændige fløj" - er en stor farisær:

GOD...men med "selv" foran...!

Henrik Ilskov-Jensen
 
08.10-2007 | 22:59 af HI-JEN
WAGNER:

På P1-debat troede samtlige debattører - jeg selv inklusive - at Shansen var en mand, og tilskrev hende naturligvis derfor med "han" og "ham".

Ja, en af de faste debattører derovre brugte "kælenavnet" SJANT om Shansen, og hun (hvis det ER en hun?) protesterede aldrig...

Tværtimod protesterede Shansen MEGET VOLDSOMT, da en eller anden debatdeltager (det var ikke mig) engang luftede sin mistanke om, at Shansen måske kunne være en kvinde: Denne formodning blev pure afvist med en sky af ukvemsord imod den formastelige "bagvasker" af Shansen...

Så du har ret, Wagner: Vist er der noget gustens ved Shans (uanset hvad det rimer på...!).

Henrik Ilskov-Jensen
 
08.10-2007 | 23:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.10-2007 | 23:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.10-2007 | 23:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.10-2007 | 09:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.10-2007 | 12:49 af E. Bill.
Der er ingen tråd - kun endeløse, såkaldte selvstændige debatindlæg fra en forblændet

tilhænder af Dansk Fjolleparti ved navn Henrik

Ilskov-Jensen.
 
09.10-2007 | 12:52 af E. Bill.
Der er ingen tråd - kun endeløse, såkaldte selvstændige debatindlæg fra en forblændet

tilhænder af Dansk Fjolleparti ved navn Henrik

Ilskov-Jensen.
 
09.10-2007 | 15:13 af Mr. Pedersen
I mindste er Henrik en demokrat, hvad man ikke kan sige om E.Bill...
 
 
13.10-2007 | 08:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Indlæg | 22 | 20.835 | 200
Siden | 19. juli 2007 08:09
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites