Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Den TOTALE "godhed" og den selvgode "anstændighed"

28. september 2007 11:12
Visninger  [1320 ]   Debat  [22 ]

På hendes agitationstråd: "I Danmark accepterer vi børnemishandling" har Anni Løndal de Lichtenberg svunget sig op til i en kommentar at tildele regeringen "ordrer", samtidig med at hun højtideligt har meddelt, at hun har "blacklistet" mig.

Denne bemærkelsesværdigt klare tilkendegivelse af et ikke-demokratisk sindelag har givet mig anledning til følgende kommentar, som jeg ganske vist har postet til Løndals tråd; men da der som sagt er tale om en ren agitationstråd - og ikke om en DEBATtråd - offentliggør jeg for en sikkerheds skyld min Løndal-kommentar her, eftersom Løndal som type er typisk for den mest skingre del af den såkaldt "humanistiske" fløj her til lands:

Som selvudnævnt repræsentant for det "anstændige" Danmark mener Anni Løndal de Lichtenberg sig berettiget til at udstede "ordrer" til regeringen.
Denne pudsige formulering, som man jo kun kan trække på smilebåndet af, og som afslører en dyb foragt for demokratisk flertalsstyre, er i og for sig en naturlig konsekvens af at anse sig selv og sine meningsfæller for at være "de anstændige", for da bliver logisk nok enhver, der måtte være uenig med den eller de "anstændige", opfattet som "uanstændig" - ja OND - og hvem kan vel have respekt for "uanstændige og onde", eller regne de "uanstændiges" meninger som lige så meget værd som sine egne "ANSTÆNDIGE" holdninger...?

De "onde" skal bare bekæmpes. Med dem skal der ingen debat eller dialog føres.
(Hvad blev der af den normalt så højt priste "tolerance" og "dialog med anderledestænkende", som ellers fra "humanistisk" side så strækt efterlyses i forhold til muslimer?).

SÅLEDES sætter den hårde kerne af selverklærede "anstændige og gode mennesker" sig ud over selve demokratiets livsgrundlag:
Respekten for andres meninger, og villigheden til politisk debat.

POLITIK bliver af "anstændige" mennesker af Løndals type ikke opfattet som en legitim kamp mellem forskellige SYNSPUNKTER og INTERESSER (f.eks. af klassemæssig art); men som et uforsoneligt opgør mellem de "gode" på den ene side, imod de "onde" på den anden.

Hvad den TOTALE GODHED i sidste ende fører til, ved vi fra det sidste århundredes historie kun altfor godt:
CENSUR og "guided Democracy" er "godhedsdiktaturets" pæne ansigt.
GULAG og JERNTÆPPE er "godhedsdiktaturets" grimme fjæs.

Anni Løndal de Lichtenberg ønsker en mere lempelig indvandrings- og asylpolitik; men vil ikke indlade sig på en diskussion om grænserne for indvandring og asyltildeling.
AT en repræsentant for den danske overklasse som Anni Løndal de Lichtenberg har råd til disse "anstændige" holdninger, kan ikke overraske; men ER der tale om virkelig anstændighed, for ikke at tale om godhed?

Bor Løndal og hendes bedsteborgerlige meningsfæller i socialt boligbyggeri, hvor de p.g.a. en "anstændig" indvandringspolitik ender som et dansk mindretal i deres egne boligkvarterer?

Er Løndal og hendes bedsteborgerlige meningsfæller nødsaget til at sende deres børn i lokale folkeskoler, hvor de danske børn er i klart mindretal, og derfor snarere "integreres" i en muhammeDANSK, end i en DANSK kultur?

Er Løndal og hendes bedsteborgerlige meningsfæller afhængige af overførselsindkomster, lige som de dårligt stillede danskere ofte er det, således at DE - i modsætning til højborgerskabet - har en klar interesse i, at de sociale overførselsindkomster ikke yderligere formindskes ved at skulle deles med nye titusinder af fattigdomsflygtninge fra den Tredje Verden?

Svarene på ovenstående spørgsmål er for enhver at se NEJ i samtlige tilfælde:
Løndal og hendes bedsteborgerlige meningsfæller agiterer således for en "godhedspolitik", som i første række ANDRE DANSKERE - og ikke de selv - skal bære konsekvenserne af, samt betale for...!

HERAF DRAGER JEG imidlertid IKKE som konsekvens den slutning, at "humanisternes" liberale indvandringspolitik er "uanstændig".
For mig at se er der ikke tale om "de gode" mod "de onde"; men om simple INTERESSEKONFLIKTER.
(Og ifølge en demokratisk grundopfattelse løses interessekonflikter som sagt gennem diskussion og flertalsafgørelser, og ikke ved at udstede "ordrer"...):

Et tydeligt eksempel på en sådan interessekonflikt er Danmarks og hele den vestlige verdens ønske om at tiltrække højtuddannede mennesker fra Østeuropa og den Tredje Verden som kvalificeret arbejdskraft, fordi VI mangler sådanne fagfolk.......og så pyt med, at østeurpoæerne og udviklingslandene i Asien og Afrika i LANGT HØJERE GRAD end os har brug for disse mennesker, som de endda selv har bekostet uddannelsen for....!

Tænk hvilken KYNISME at berøve udviklingslande den faglige ekspertise, som skulle have hjulpet deres hjemlandes befolkninger videre på vej, helbredt dem for deres sygdomme, o.s.v.!
"VI mangler læger og ingeniører" siger vi...: Javist; men manglen på læger og andre højtuddannede er langt, langt større i u-landene.
"De udenlandske fagfolk vender efter en tid tilbage til deres hjemlande. Der er blot tale om gavnlig gensidig vidensudveksling", hævdes det. Men nej: Alle erfaringer tyder på, at specialister fra den Tredje Verden forbliver i Vesten, når de først én gang har slået rod her.
Hvorfor skulle de ikke også gøre det? Hjemme hos dem selv ville de ikke engang tjene en tiendedel af hvad de gør her - for ikke at tale om politisk ustabilitet og korruption i deres hjemlande...

Den såkaldte "u-landshjælp" er KUN at betragte som "aflad" (hvilket langt fra er ANSTÆNDIGT) så længe vi dræner u-landene for deres bedste hoveder, og lukker vore markeder for deres produkter, samtidig med at EU dumper egen overskuds-landbrugsproduktion i Afrika...

Indvandringspolitik er INTERESSEPOLITIK.
Der er ikke tale om "de gode" mod "de onde".

Jeg må konstatere, at mine interesser ikke er de samme som Anni Løndal de Lichtenbergs...

Henrik Ilskov-Jensen

Del på Facebook
28.09-2007 | 13:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.09-2007 | 13:23 af Lars Nunnegaard
Vi mødes på Tingstedet. ( I ODense) Nå men Anni må da have sine meninger uanset hvem de irriterer, det gør hende jo ikke til landforrædder. Vi har da meningsforskelle og ytringsfrihed, samt valg ind imellem. Der taler folket jo!
 
 
28.09-2007 | 13:35 af Køleskab på hjul
Kære Ilskov.

Den gode Anni tilhører ikke overklassen, hun har været gift med en de Lichtenberg, som forlod hende.

Med hensyn til hendes uafhængighed af div. overførselsindkomster så.......

Hun er i virkeligheden en stakkel der higer efter opmærksomhed og anerkendelse.
 
 
28.09-2007 | 13:57 af leon lerche
nu er det sådan at jeg ikke har eget hus men må bo til leje gudskelov, og jeg har læst indlæget flere gange og kan ikke forstå den polemik der er, men det er da gudskelov sådan at vi har demokrati og frit kan skrive og tale jeg mener at havde hørt at pennen er stærker end sværet
 
 
28.09-2007 | 14:38 af leon lerche
jeg kan ikke udstå vold eller andet mod hverken små eller store børn. og til dem der gør det søg hjælp
 
 
28.09-2007 | 14:40 af HI-JEN
Nunnegaard, A. Hansen og "Køleskab":

SELVFØLGELIG har Anni Løndal de Lichtenberg lov til at have samt give udtryk for sine meninger.

Det anfægter jeg ikke i allerfjerneste måde!

Ejheller irriterer hun mig, tværtimod: Jeg finder i høj grad Løndal interessant som TYPE:

Hun er faktisk nærmest et skoleeksempel på, hvordan den "gode vilje", parret med ideologisk bedrevidenhed udtrykt i hævdelsen af selv og meningsfæller som værende "de anstændige", fører til foragt for demokratiske FLERTALSBESLUTNINGER (dersom de går én selv imod), ringeagt for mennesker af anden opfattelse, krænkethedsfølelse ved modsigelse, uvilje mod at debattere egne standpunkter, stigende ønske om kontrol ("blacklistning", censur, udstedelse af imaginære "ordrer", "skraldespand" for uønskede kommentarer: Sådan en har Løndal skam på sin private Blog-side) og lignende.

Det er kort sagt udviklingen af den totalitære tankegang og mentalitet (den som ikke tåler modsigelse), vi hos et menneske som Anni Løndal de Lichtenberg på så eksemplarisk vis ser udstillet - vel at mærke af hende selv.

Løndal er såvist langt fra den eneste repræsentant for den ideologiske sort/hvid-god/ond-tænkning her på Debatten; men hun overgår så afgjort samtlige hendes ligesindede her på Nyhedsavisdebatten i intelligens og sprogfornemmelse.

Derfor: "Sindsyg" er Anni Løndal de Lichtenberg på ingen måde, tværtimod.

Hun er jo NETOP værd at beskæftige sig med, fordi hun er en så god og velformuleret repræsentant for en TANKEGANG - den totalitære eller i hvert fald halvtotalitære - som selvfølgelig ikke skyldes en "sygdom"; men et frit personligt valg!

HELDIGVIS er tiden ikke til, at kontrolbesatte personer som Løndal m.fl. kan få magt som de har agt. I hvert fald ikke her i Danmark.

Derfor kan i hvert fald JEG kun undres og fascineres over Løndal de Lichtenberg; men ikke irriteres over hende. For nogen "trussel" udgør hun og hendes forholdsvis få ligesindede troda alt ikke.

Henrik Ilskov-Jensen

P.S.: Anni Løndal de Lichtenberg er naturligvis ikke "blacklistet" på min Blog-side, og skal være velkommen til at kommentere denne og enhver anden debattråd, som jeg har oprettet, i rolig forvisning om IKKE at blive slettet, ligegyldigt hvad hun skriver.

Skulle Løndal være uenig i min beskrivelse af hendes tænkemåde, lader jeg mig meget gerne belære om noget andet.......Men man kan jo ikke debattere med FORLEGEN TAVSHED...
 
28.09-2007 | 14:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.09-2007 | 15:01 af HI-JEN
Kære Carsten Holbeck

Lige et spørgsmål helt uden for denne debattråds sammenhæng:

Jeg har lige været inde på din Blog-side, og lagde mærke til, at du har indsat et fotografi af en kvinde...

Er det Aung San Suu Kyi fra Burma, som du ønsker at hædre på denne måde...?

Du er jo - som de fleste af os andre - meget begejstret for Aung San Suu Kyi, så derfor tænkte jeg, at billedet måske kunne være af hende...?

Jeg spørger kun af ren nysgerrighed, da det jo i hvert fald ikke er dit eget foto, der pryder din Blog-forside...!

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen
 
28.09-2007 | 15:09 af Lars Nunnegaard
Hi Jen. Du har ret angående billedet. Lad os hædre demokrater.
 
 
28.09-2007 | 15:13 af HI-JEN
P.S. til Carsten Holbeck:

Du skriver, at du af første halvdel af mit indlæg kan konstatere, at du er mere enig med Anni Løndal de Lichtenberg end med mig.

Det tror jeg da du har ret i; men jeg vil alligevel opfordre dig til at læse mit debatoplæg:

"Om afviste asylansøgere" (hvor jeg bl.a. også kommer ind på de afviste irakiske flygtninge), som står længere nede på min Blog-forside, og eventuelt svare på nogle af de spørgsmål, som jeg der stiller Anni Løndal de Lichtenberg og ligesindede...

Du ved: DEBAT er noget der foregår mellem mennesker af FORSKELLIG holdning.

Der er ærlig talt ikke megen "debat" i at udveksle gensidig ros mellem meningsfæller.

Det må være lidt lige som at spille skak med sig selv: Man vinder altid - og dødkeder sig...

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen
 
28.09-2007 | 16:46 af leon lerche
til henrik ilskov-jensen. jeg må godt nok rosse dig for det du siger om at debaten er til for at man kan sige sin mening og jeg syntes at måden du skriver det på er utroligt godt. for tænk hvis vi sad overfor hinanden og bare sad og nikked og gav hinanden ret.tak for dit indlæg
 
 
28.09-2007 | 17:20 af Jørgen Larsen
Henrik Ilskov Jensen har kun foragt til overs for Humanister, anstændighed, godhed.
 
28.09-2007 | 17:47 af HI-JEN
Jørgen Larsen:

Jeg har kun foragt over for KRAV ON ANDRES "anstændighed" (som kan defineres på vidt forskellige måder) og godhed, og bestemt IKKE over for mennesker, der SELV udviser anstændighed og godhed.

Der er en vis forskel...

Henrik Ilskov-Jensen
 
28.09-2007 | 18:19 af Jørgen Larsen
Mennesker med moral er heller ikke Ilskovs livret.
 
28.09-2007 | 18:36 af HI-JEN
Jørgen Larsen:

MORALISTER er heller ikke min livret. Jeg foretrækker nemlig at tænke selv, og ikke lade mig diktere af, hvad andre forventer, at deres medmennesker skal gøre; men sjældent gør selv...!

Henrik Ilskov-Jensen

P.S.: Tænk engang, at en gammel venstreekstremist som Jørgen Larsen nu om stunder må gemme sig bag et krav om "moral":

Når INTELLEKTUALISMEN forsvinder ud af ideologien - som den af selvindlysende grunde har gjort det i forhold til den marxistiske taber-ideologi siden Murens fald - så bliver kun MORALISMEN og den golde fornærmede krænkethed tilbage...:

Nutidens "venstrefløj" = SNERPETANTER m/k...!
 
29.09-2007 | 02:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.09-2007 | 03:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.09-2007 | 12:15 af Jørgen Larsen
Jeg kan se Arne Hansen savner de gode gamle dage før 1945, ikke overraskende.

Ilskov, nu snubler du igen over dit eget vrøvl, hvornår har jeg stillet krav om moral, derimod virker det som du stiller krav om moralens afskaffelse, det ville sikkert passe godt i dit kram.
 
29.09-2007 | 14:05 af Jørgen Larsen
Og så en lille snudestrammer til dig Ilskov.

Flade Jensen:

Flade Jensen Fladen Strand,

det ligger nær ved grænsen,

derfor blev den stakkels mand

kaldt for flade Jensen.

Flad var hele hans figur,

som et fladtrykt lommeur,

Selve Jensens snude

var fladtrykt som en rude

Selve Jensens snude

var fladtrykt som en rude

Fra sin flade fødestavn

Jensen drog omsider

han drog ind til København

hvor han blev kringlevrider.

Han købte sig et bageri,

et hvor han bagte boller i.

Kuns en fejl de havde

de var alle flade.

Flade Jensen han fandt en viv,

en blandt millionen,

sørgeligt det blev hans liv

for flad var nemlig konen.

Hun en broche bar hver dag,

for at skelne for fra bag.

Ak det var en skade

når kvinder er så flade.

Flade Jensens og de fik børn

far og mor var glade,

men da de blev stor så

var de sgu også lisså flade.

De fik faderens figur

ud i en sørglig positur.

Og når de sku bade

så man kuns det flade.

Nu er flade Jensen død

død af spanskfluenza,

ikke mere wienerbrød

bager flade Jensen.

Men ud på Vester kirkegård

med gyldne guldbogstaver står,

på en marmorplade:

"Her hviler Jensen Flade".

Som tak for den tyske du beærede mig med.
 
29.09-2007 | 21:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.09-2007 | 23:01 af HI-JEN
Poul Solrart Sørensen:

Du har misforstået Buddha:

Buddha siger, at ALT i verden er en eneste stor lidelsesfuld illusion - dette gælder også vore følelser, herunder "den gode vilje" - og det gælder om at slippe fri af ETHVERT begær, OGSÅ det begær, der giver sig udtryk i anglen efter andre menneskers anerkendelse eller taknemmelighed gennem at man viser sig "god".

Læg mærke til, at de buddhistiske stater ikke modtager ret mange flygtninge, og da slet ikke flygtninge fra andre religioner eller kulturer.

Hvorfor skulle buddhister også nære noget synderligt ønske om at hjælpe sådanne flygtninge?

Deres nuværende lidelser og genvordigheder er jo blot deres uafvendelige KARMA, som de må og skal gennemleve - hvis ikke nu, så i et senere liv - og jo før man gennem lidelser og afsavn indser, at ALT begær er af det onde, fordi ALT i den materielle verden dybest set er én stor illusion - et stort af begæret skabt blændværk - des bedre. For desto hurtigere når man til egoets - begærets grundsubstans - endelige og totale opløsning i INTETHEDEN eller ALTET.

(Det materielt rige og halvbuddistiske JAPAN modtager så godt som INGEN FLYGTNINGE OVERHOVEDET).

Selvfølgelig mishandles børn og voksne afviste asylansøgere, når de vansmægter i årevis i trange asylcentre, der er beregnet til nogle måneders ophold.

ASYLAFVISNINGEN burde anstændigvis følges op af en tvangsudvisning af de pågældende.

Sådan gør man i Japan, og det er ikke i strid med  FN´s Flygtningekonvention.

AT det forholder sig således, fremgår tydeligt af den kendsgerning, at en japanerinde ved navn Ogata var FN´s Højkommisær for flygtninge i en periode i 1990erne.

Japan ville selvfølgelig IKKE have kunnet besætte en så betydningsfuld FN-toppost, hvis landet ikke overholdt FN-flygtningekonventionerne til punkt og prikke (i modsat fald er FN jo svindel og korruption fra ende til anden), så alle påstandene om, at Danmark "ikke overholder flygtningekonventionerne", eller at vi gennem vort FN-medlemskab er forpligtet til at modtage et vist antal flygtninge pr. år, er fuldstændig usande:

Det buddhistiske Japan - der har en befolkning på lige knap 120 millioner indbyggere - modtog op igennem 1980erne og 1990erne under 500 (skriver femhundrede) flygtninge OM ÅRET. Og afviste eller illegale asylansøgere bliver som sagt ekspederet ud af Japan aldeles omgående...

Hvad angår de afviste IRAKISKE flygtninge, så er jeg enig med dig og Løndal de Lichtenberg i, at de IKKE bør tvangshjemsendes til Irak; men i stedet helt ekstraordinært tilbydes permanent ophold i Danmark (hvis de ikke kan komme til det fredelige Nordirak): Det har jeg skrevet om i et nedenstående debatoplæg med overskriften: "Om afviste asylansøgere".

TIL GENGÆLD kan jeg IKKE ACCEPTERE, at psykisk sygdom skulle være gyldig asylgrund, og det af følgende grunde:

HVIS psykisk sygdom skulle give mulighed for asyl (tålt ophold, permanent opholdstilladelse - kald det hvad du vil): HVORFOR skal svær FYSISK sygdom da ikke give samme ret?

("Argumentet" lyder, at psykisk sygdom ofte ikke kan behandles i hjemlandet. DET KAN SVÆR FYSISK SYGDOM HELLER IKKE. Og da slet ikke, hvis der er tale om fattige mennesker...).

Du må vel kunne se, Solrart Sørensen, at hvis vi udvider asylbegrebet til også at gælde SYGE MENNESKER, så vil millioner og atter millioner potentielle asylansøgere have et "retskrav" på at få asyl i Danmark...!?

JEG er ikke idealist - og da slet ikke GLORIE-pudser - jeg er REALIST, og jeg vil sætte OG FASTHOLDE en grænse for indvandring og asyltildeling: FATTIGDOM og SYGDOM er IKKE asylgrund.

(Det betyder naturligvis ikke, at vi ikke skal hjælpe syge mennesker så godt vi kan, så længe de er i Danmark).

Hertil kommer, at mennesker, der vitterligt ER psykisk syge, indlysende nok IKKE er synderligt godt hjulpet af skulle leve i et land, hvor sproget, kulturen, religionen, landskabet, klimaet, ja ALT er forskelligt fra det fra hjemmet og fra barndommen tilvante.

Det kræver som bekendt OVERSKUD og gå-på-mod at starte et nyt liv i et fremmed land. Noget som psykisk syge af letforståelige grunde ikke har.

For min skyld må asylcentrene gerne nedlægges den dag i morgen under forudsætning af, at de AFVISTE asylansøgere tvangshjemsendes (som sagt undtagen de irakiske); men det er jo ikke, hvad de såkaldte "humanister" vil: For dem drejer det sig ikke om at hjælpe de konkrete irakere af kød og blod; men om at bruge disse ulykkelige mennesker som murbrækkere i deres felttog imod vor nuværende indvandringsbegrænsende lovgivning ud fra devisen: "ASYL TIL ALLE"!

Det er jeg og det danske folkeflertal ikke indstillede på at tillade...!

Henrik Ilskov-Jensen
 
30.09-2007 | 01:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Indlæg | 22 | 20.826 | 200
Siden | 19. juli 2007 08:09
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites