Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt

BLOG:

HenrikRoseno
Fritzl-sagen er en "perfekt" illustration af sjæle-fragmentation
26. maj 2008 12:18
 [1571 ]    [19 ]   Anbefal

Den 1.7.2008:

Indlægget kan findes på mit website på http://transformation.se/Fritzl-sagen.html

Den 6.6.2008:

I dag ringede jeg til Nyhedsavisen og fik at vide at Nyhedsavisen ikke længere er interesserede i at trykke læserbreve el.lign. Derfor har jeg valgt at fjerne (eller tilbagetrække) dette blogindlæg.

Kærlig hilsen

Henrik Rosenø

Website:

http://Transformation.SE

Send til
Debat  19
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
26.05-2008 | 13:39 af Ove Nielsen
interesant indlæg

Ja "fragmenterede er vi -

Der "hører" en erkendelse til enhver "fragmentation"  = "Erkendelse/fraktion"

Sagt via din "fortolkning om "fraktioner"

mvh  Confucius
 
26.05-2008 | 13:58 af Henrik Rosenø
Til Confucius:

Kan du forklare det lidt nærmere?
 
26.05-2008 | 14:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.05-2008 | 14:07 af Lars Nunnegaard
Interessant. Skal lige læse det et par gange og lade det synke ind!
 
26.05-2008 | 14:18 af Henrik Rosenø
Til Poul Solrart Sørensen:

Nej, han er ikke ond i den forstand som du giver udtryk for. Hvis han "bare" ville have noget fisse, så ville det da være meget nemmere at gå ud i byen, f.eks. hos prostituede, i stedet for at skulle bygge en speciel kælder, holde fangerne forsynet med mad osv. og i 24 år iscenesætte en kompliceret historie om at datteren er rejst til en hemmelig sekt el.lign.

Og, nej, fragmentering betyder IKKE at "tage hvad man vil og uden og bekymre som om hvordan andre føler". Men du har vel ikke læst min tekst "Transformationen – om menneskehedens situation og muligheder" endnu.
 
26.05-2008 | 14:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.05-2008 | 14:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.05-2008 | 15:19 af Henrik Rosenø
Poul Solrart Sørensen skriver:

"Nej det var nemmest og bygge et fængsel og så have en sexslave der....og det ville oven i købet hindre datteren i og gå til polititet med en incestsag...det andet er noget fortænkt sludder."

Du har fuldstændigt overset det væsentlige: Josef Fritzl var ikke "bare ud efter fisse", for det kunne han have fået på så mange andre måder. Sagen er at det var hans DATTER han var interesseret i seksuelt, og ikke "bare" hvem som helst.

For at forstå hvorfor fædre kan være seksuelt interesserede i deres egne døtre - ja for i det hele taget at forstå hvorfor et menneske kan være seksuelt interesseret i mere end ET andet menneske, så bliver man nødt til at forstå dette nye ret komplicerede emne, sjæle-fragmentation, som jeg forklarer i min tekst "Transformationen – om menneskehedens situation og muligheder" på mit website http://transformation.se/

Poul Solrart Sørensen skriver:

"Struktuerer og transfomation og andre begreber kan sommetider helt forvanske, hvad det handler om, hvis dem, der bruger disse begreber ikke holder hovedet koldt..."

Jaah... er det derfor du roder dig ud i lange forklaringer om galakser, som ikke har noget med Fritzl-sagen at gøre....? :-)
 
26.05-2008 | 15:50 af Henrik Rosenø
Poul Solrart Sørensen skriver:

"Jeg nåede til gudfaderen og gudmoderen og så gad jeg ikke mere. Indledningen syntes som noget jeg har læst af Bagwaen... guru fra 70 erne."

Du skal nok hen i kapitlet "Fornægtelse og fragmentation" før du for alvor opdager at dette er noget helt nyt, som hverken Bhagwan eller andre før ham forstod - heller ikke Buddha, som du taler om på din hjemmeside.

Du omtaler Gudfaderen og Gudmoderen som om de var døde for en mia. år siden. De eksisterer skam stadig, ellers ville vi ikke stadigvæk være i stand til at eksistere!
 
26.05-2008 | 15:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.05-2008 | 16:27 af Mikal
Josef Fritzl voksede op hos en enlig mor som tæskede ham gul og blå hver dag. Nogle drenge som bliver mishandlet på denne måde vender som voksne, deres vrede mod andre kvinder. Ganske mange voldtægtsforbtydere er som børn blevet seksuelt misbrugt af en kvinde.

At Josef Fritzl blev et "monster" er desværre ikke helt så uforståeligt som vi gerne vil tro. Hans mor har en del at svare for.
26.05-2008 | 16:44 af Henrik Rosenø
Poul Solrart Sørensen skriver:

"Josef Fritzl var jo netop nødt til og voldtage kvinder for og få fisse"

Øøøh... Manden er jo altså gift...?!

Poul Solrart Sørensen skriver:

"så besluttede han sig til, at fange en og spærre den inde og det blev så hans datter, fordi han så også slap af med et vidne til han incest overgreb..."

Well... jeg tror altså ikke på at det var "tilfældigt" det blev hans datter. Eller at det var den form for "logiske" overvejelser der lå bag "valget" af datteren.

Poul Solrart Sørensen skriver:

"Jeg syntes det er bekymrede at du kan ikke se det indlysende når det præsentere sig som indlysende for dig....du forsøger vel ikke selv og fragmentere noget ubevidst, som eksempelvis frygten for og se ondskaben i øjnene..."

Jeg frygter ikke "ondskaben", for jeg ved hvad det er, og jeg ved hvorfor det agerer på den måde som det gør i vores verden, men du bliver nok nødt til at læse det meste af min tekst, for at forstå hvad det er jeg taler om.
 
26.05-2008 | 16:50 af Henrik Rosenø
Til Mikal:

Ja! Det kunne jeg ikke have sagt bedre selv.
 
26.05-2008 | 17:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.05-2008 | 17:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.05-2008 | 17:53 af Henrik Rosenø
Poul Solrart Sørensen skriver:

"Når man skriver, at en sag passer perfekt til en teori, så skal det alså være alle aspekter af sagen der passer perfekt og ikke bare dem man subjektivt vælger ud..."

Det mest interessant her er, at du udtaler dig om min teori (dvs. en tekst på 15 koncentrerede sider) uden at have læst den...!
 
26.05-2008 | 21:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
26.05-2008 | 22:31 af Henrik Rosenø
Poul Solrart Sørensen skriver:

"At du ikke selv kan se det er nonsens og snakke om og være framenter af en sjæl der er ... [osv.]"

Jeg forstår ikke hvad du skriver. Der må mangle nogle ord i dine sætninger eller sådan noget, for jeg kan ikke få det til at give mening.
 
28.05-2008 | 00:59 af Ove Nielsen
Kære HenrikRoseno

Du er ikke ene om at mene at Poul ikke altid ved hvad denne selv taler om.

Citat :
"Det mest interessant her er, at du udtaler dig om min teori (dvs. en tekst på 15 koncentrerede sider) uden at have læst den...!"

Ja det er jo lidt interesant

og at det ikke giver mening - andet end uden argument og subjektivt selekteret (oops;-)

Se det peger jo på at Poul gør det han selv taler om ikke ?

Når Poul taler om det er er indlysende - ser Poul ikke at antagelsen - ligger ofte ligefor i det indlysende

mvh Confucius
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl