BLOG:

Helen1
Tine Røgind- du er vores heltinde
29. maj 2008 21:49
 [2824 ]    [16 ]   Anbefal

En kæmpe kado til Tine fra Extra Bladet, det modige lille menneske, hun er en heltinde i mine øjne, jeg begriber ikke hvor hun får modet fra, ser netop nu på DR.1 at interviewet med hende, og hun er med til at skabe histore.

MEN,,, gudhjælpemig om man ikke prøver at få krænkerne til at fremstå som ofre og stakkels mennesker, hvad fanden sker der, det er sku børnene der er ofre, har man gennem et halv år bevidst siddet og truet en 13-årig med børnehjem og alt muligt hvis hun sladreder om hvad han skrev og fortalte hende, så er man kraftedme syg i hovedet.

Og  yderligere prøver man at få Tine til at komentere hvordan hun har det med at ændre folks liv, altså her , krænkerenes,,, for helvede da, hun er det modigeste jeg nogensinde her mødt , og jeg har sku tit tænkt om hun ikke er bange for dethun laver, og om der ikke er et par ordentlige muskel fyre til at passe på hende under de konfrontationer hun påtager sig....

PÅ på dig tine, og tak fordi du er så modig og fordi du gør en forskel...

Helen.

Send til
Debat  16
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
 SKRIV KOMMENTAR
Du skal være logget på for at kommentere.
29.05-2008 | 21:54 af (Slettet bruger)
Vi må håbe Ekstra Bladet lønner Tine godt for hendes fantastiske indsats, som i virkeligheden burde være politiets arbejde.
29.05-2008 | 22:05 af Helen
Lige det jeg sad og tænkte på, hun skal virkelig kunne mærke lønningsposen falde tungt, eller også laver jeg en indsamling til hende for det fabelagtige arbejde, og hun er kun 26 år... fantastisk.. ikk.. ;)
vh Helen
29.05-2008 | 22:22 af (Slettet bruger)
Øhhh Helen, en journalist, der ikke spørger kritisk ind til emnet, skal smides ud af sit job. "Ærligt talt" er et af de få programmer, hvor man må forvente kritiske spørgsmål og de spørgsmål der kom, var helt relevante. Men inden du evt. må gå helt i selvsving, så blev der jo svaret seriøst tilbage og der var da ingen tvivl i mit sind om, at intervieweren var meget positiv overfor både Tine og EBs redaktør i denne sammenhæng. Der var forøvrigt næsten heller ikke plads til Poul Madsens brede smil på min 50" skærm, for Poul Madsen var stolt af sin journalist og det med rette!

Kom nu og vågn lidt op. Det var jo en super kado (hvis det staves sådan) til Tine og EB! Smukt arbejde! også fra "Ærligt talt".
 
29.05-2008 | 22:29 af Helen
Øh bøh, jens hvad fabler du om , læs nu det jeg skriver,, jeg er super vågen ven...Det er min holdning og min mening jeg lufter ikke en analyse af journalisternes arbejde,,, anyway
Men du har skam ret, der skal stilles skeptiske spørgsmål,,,
du har ret, han smilede over hele femøren, syntes du ik hun er fantastisk,,, i do..............kado,,, find lig ud af hvordan det staves, kloge jens ;)
29.05-2008 | 23:23 af (Slettet bruger)
DRs journalist spurgte, og det bør man gøre, om der ikke er et hensyn at tage til de, som er kommet på forsiden. Det er det du blev harm over, men det er jo det spørgsmål, man BØR stille. Ellers kunne de jo bare stå der og klappe hinanden i ryggen og så ville vi få det bavl og tomgang som mange af medierne efterhånden leverer.

Faktisk synes jeg, for en gangs skyld, at EB svarede rigtigt godt på det spørgsmål og de fortalte, at de jo netop havde sløret mændenes identitet og de sagde også, at de synes ikke om, at politimandens adresse cirkulerede på SMS, for uanset at vi taler om en modbydelig forbrydelse, så skal vi nødigt genoptage standretter og hekseafbrændinger.

"Kado" staves cadeau.
 
30.05-2008 | 09:14 af Helen
Enig, godt iagtaget ;)
30.05-2008 | 09:50 af Nanna Gersov
Så også udsendelsen og synes alle gjorde det rigtig godt!

Den slags skal der til, det forebygger at andre gør noget lignende og gør os alle mere opmærksomme på problemet.

Hvis forslaget om at børn og unge skal indetificere sig med alder på Arto og lignende steder bliver gennemført, forsvinder muligheden for at voksne kan gå ind og finde ud af, hvad der foregår sådan som Tine Røgind gjorde.

Andre voksne kan gøre prøcis som hun. Jo flere voksne, der går ind og tager ansvar på steder som Arto, desto bedre. Voksne skal ikke holdes væk fra Arto, for voksne har en vigtig rolle at spille der.

Børn skal ikke bare overlades til sig selv hverken på Internettet eller i virkelighedens verden.
 
30.05-2008 | 13:00 af (Slettet bruger)
Hvis I vil se dokumentation fra offer
for politi- & statsadvokatterror
(incl. beskyttelse af pædofilifikseret),
kan I ringe eller skrive til mig
og med posten. modtage redegørelse for "rets"tilstand.

William Soelberg
Sallingvej 20 st tv
2720 Vanløse

Tlf. 3886 7507
30.05-2008 | 17:21 af (Slettet bruger)
@NannaG

Jeg er både enig med dig og ikke enig med dig. Jeg er enig i, at voksne skal interessere sig for deres børn og følge med i, hvad der sker. En digital signatur er jeg også enig i, vil være en god ide.

Med hensyn til at "alle" skal lege under cover agenter, så er vi ikke enige. Man risikerer, at det hele skrues op til rent hysteri, og det kommer ikke den alvorlige sag til gavn. Nej, børnene skal have et fristed fri for voksne (af alle slags og især den pædofile slags) og så skal politiet se at få fingrene ud og komme i gang med at få nogle agenter ind.

Selv med en digital signatur, skal der nok være nogen, der formår at få en falsk identitet. Derfor vil dette ikke fritage politet for at tage affære. En politikers forslag om, at børnechats skal have en alarmknap til politiet, er en god ide, for politiet kan, selv hvis de får fingrene ud, ikke være alle steder.

Lad mig minde om, at der var en sag for ca. et års tid siden, hvor et barn anmeldte et andet barn for at være pædofil. Det andet barn anmeldte i øvrigt også det første barn. Derfor er det så vigtigt ikke at overreagere, hvilket man dog ikke kan anklage politiet for at have gjort!

Så endnu en gang: Stor ros til Ekstra Bladet!
 
30.05-2008 | 17:38 af Nanna Gersov
Dette er fra Artos forside lige nu og kræver ikke login:

"Analsex - Drenge !
Jeg søgte, og kunne ikke rigtigt finde noget omkring mit spørgsmål. Men til de Mænd/Drenge det tænder på Analsex, hvad er det der gør det frækt, altså er der andre grund, end at det er strammere ..."

MEGET børnevenligt?????

Og her skal børn så boltre sig uden voksen indblanding?

En meget dårlig ide, siger jeg!
 
30.05-2008 | 20:22 af (Slettet bruger)
@NannaG

Tjaee, det lyder ikke specielt opmuntrende med det citat du har der, men børn taler om mange ting, også ting som forældrene nok vil blive ganske overraskede over, og nu begynder du at tale om, at børn skal sikres mod børn.

Mener du da, at børn skal oppasses af vokse altid? Børn skal fratages ethvert frirum, hvor de kan være for sig selv? For Arto er jo "bare" et sted, så hvis du vil beskytte børn mod børn, så er det at f.eks. lukke Arto, jo slet ikke nok. 15 gårdvagter, videoovervågning og mikrofoner i en gennemsnitlig dansk skolegård, kan så også være en løsning?

Kan du se glidebanen? Nej, det handler om, at det der med "kvalitetstid" kan forældrene godt pakke sammen. Skrot to af årets tre ferier og skær tilsvarende ned på arbejdstiden, og brug fritiden med børnene og ikke med selvrealisering og lær børnene, hvad der er ok og hvad der ikke er det. Hvis forældrene ville tage mere del i deres børns liv, så ville Arto slet ikke være et problem, forudsat at politiet klarer den del af problematikken, som vedrører de pædofile.
 
30.05-2008 | 20:43 af Nanna Gersov
Jens jeg er enig i at hvis forældre tog mere del i børns liv oplevede vi ikke så mange problemer med børn, der lokkes af voksne på Arto. Og ja, jeg synes da at børn skal have deres frirum. Det skal bare ikke hedde "voksne ingen adgang". for så kan børnene jo komme på galt spor uden at voksne opdager det.

De, som har Arto, skal bruge mere tid på at passe sitet. Det fortæller Børns Vilkår og Red Barnet dem gang på gang. Men det koster personale og det sparer de på for at tjene flere penge.
 
30.05-2008 | 20:55 af (Slettet bruger)
@NannaG

Jeg tror egentligt vi er meget enige og din diste kommentar kan jeg tilslutte mig.
 
30.05-2008 | 21:12 af Nanna Gersov
Ja, det tror jeg også, Jens.
 
30.05-2008 | 22:31 af (Slettet bruger)
Fint klaret af Ekstrabladet, og hende den lille søde journalist.
Jeg troede engang at vi havde politiet til den slags.
Når man spørger til hvorfor politiet ikke har tid til at passe deres arbejde, får man at vide at det skyldes politireformen.
Det ville være skønt med en dato for hvornår den undskyldning er slidt op.
31.05-2008 | 17:48 af cencur
Det er forbudt for politiet at lokke folk til ulovligheder.
 SKRIV KOMMENTAR
Du skal være logget på for at kommentere.
Gratis nyhedsbrev
Vejret i dag | Danmark 18°
Powered by AccuWeather
Annonce
MEST POPULÆRE PÅ AVISEN.DK forrigenæste