29.06-2008 | 09:48
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 10:09
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 10:18
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 10:52
af
Henrik Clausen
LiR, lad mig først slå fast, at din Nazi- fascination er mig aldeles afskyelig! Hvis der overhovedet fandtes en etisk linje på Nyhedsavisen, ville du være den første til at blive ramt. Jeg har spurgt, det har de ikke, og derfor får dit forfærdelig nazi-bræk lov at fortsætte.
Naturligvis har jeg en god sag. Ytringsfriheden har altid været en god sag, og det er den stadig. Som Messerschmidts fremragende pressemeddelse viser, er det noget, der har deres aktive interesse, og de holder regeringen fast på en linje, der er til gavn for os alle.
Vedrørende punktet fra DF's Arbejdsprogram kan jeg godt se det problematiske i det, og jeg har diskuteret det før. Problemet er, at med Internet har 'udgivere' en helt anden teknisk fordel end i 1953, hvor en udgiver af strafbart materiale kunne dømmes uden de store problemer. Det er ikke det samme i dag, hvor han kan sidde på en ø i Stillehavet og grine ad en eventuel dom i Danmark.
Den bedste løsning er sikkert at sikre, at anvendelse af den tekniske blokade på Internet altid skal godkendes af en dommer, og at der er en klar appelmulighed. Det ville få ram på børnepornopiraten på Samoa uden at være i strid med Grundloven.
Bortset fra dit evige nazi-svineri vil jeg sige tak for kommentaren. Jeg pusler videre med at få det korrigeret. |
|
| |
|
|
|
|
29.06-2008 | 11:11
af
Henrik Clausen
| LiR, da du ubetinget er Danmarks største Nazi-propagandist, vil dine indlæg herefter blive slettet uden videre. |
|
| |
|
|
|
|
29.06-2008 | 11:30
af
Henrik Clausen
Lad mig tilføje, at LiR åbenlyst ikke begriber, hvad ordet 'censur' betyder.
Hun er fri til at fortsætte sin propaganda på sin egen blog, og udnytter det naturligvis til det yderste. Det er bare ikke velkomment på min blog. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 11:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 11:44
af
Henrik Clausen
Søren, ligesom LiR forstår du vist ikke, hvad 'censur' betyder.
Som indehaver af et medie - det være sig en avis eller en blog - har man ret til at styre indholdet. Faktisk også pligt, for man er ansvarlig overfor loven. Men i denne sammenhæng er retten det væsentlige, og enhver indehaver har uindskrænkret ret til at bestemme, hvad der står i hans medie. Det manglede bare, for alt andet ville være en anden form for indskrænkning af udgiverens frihed. At jeg ikke vil have nazi-ragelse på min blog er min personlige beslutning. LiR har en anden holdning, og er derfor ikke velkommen her. Hun kan propagandere et andet sted.
Men lad da være med at beklikke mig med at jeg skulle gå ind for 'censur'. Det udstiller sådan set bare din egen mangel på forståelse af begrebet. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 11:49
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 11:51
af
Eva Adamsen
DF har en glimrende sag.
Vi skal ikke 'bombes' over 150 år tilbage før Grundlovens tid, og være borgere i en totalitær stat.
At der kommer bevidste forvanskede, fordrejede og unøjagtigheder samt propaganda på nettet...jvfr. LIR...må vi leve med, og sortere skidtet ligesom vi sorterer andet affald.
Og det viser os jo med al tydelighed, hvad EU og specielt socialdemokraterne pønser på, nemlig at få magten over samtlige borgere og stække vingerne på os.
Irerne sagde NEJ, det gør vi osse.:-)
Og journalisterne klarer sig osse, hvis ikke de er uduelige og dovne. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 11:56
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 12:02
af
Flemming Jensen
Jeg er tilhænger af ytringsfrihed i den udvidede form. Blasfemi og racisme paragrafferne må man gerne fjerne for min skyld.
At DF gerne vil have lov til at svine muslimer til er ok for mig. Så kan man udstille DF som det de er.
Men jeg kan ganske enkelt ikke forstå, at DF er så pirrelige, når man sammenligner deres retorik eller politik med Nazisterne eller når man påpeger racistiske elementer i deres ytringer. |
|
| |
|
|
|
|
29.06-2008 | 12:02
af
Eva Adamsen
@ Søren
Hvis du er over blestadiet og har evnen og viljen, har du lov at sortere det hele selv.
Og det er en fordel for en oplyst befolkning.:-)
Men du skal måske hjælpes af en støttepædagog eller staten?!
Hvadenten det er hjernedøde nazister eller medlemmer af Hizb-ut-Tahrir skal de ha' lov at udstille sig selv.
Vi er flere der kan sortere og fravælge. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 12:12
af
Jørgen Larsen
| I stedet for at indføre sencur på sin blog burde Henrik Ræder Clausen argumentere for sine meninger, men her kom han åbenbart i knibe :-) |
|
|
|
|
29.06-2008 | 12:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 12:18
af
Henrik Clausen
Jørgen, jeg har nu flere gange gjort rede for, at nazi-propagandister ikke er velkomne på min blog. Det er udelukkende pga. LiR's evige nazi-præk, at hun bliver udelukket. Det er en redaktionel beslutning fra min side, og påvirker på ingen måde hendes ret til eller mulighed for at drive sin propaganda andre steder.
Som jeg har gjort rede for i mit indlæg 11:44 har det intet med censur at gøre. Censur er et vigtigt begreb, værd at forstå og værd at undgå - jfr. DF's pressemeddelse. |
|
| |
|
|
|
|
29.06-2008 | 12:19
af
Henrik Clausen
Søren og Madonna:
Latrinære kommentarer frabedes. |
|
| |
|
|
|
|
29.06-2008 | 13:08
af
Bruce1
| Skønt at se de røde (der tilhører forrædernes fløj) stadig er så bitre, lad det blive ved. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 13:12
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 13:12
af
Mike Schou
Frodo
Du er da stor i slavvet i dag
Mike Schou |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 13:21
af
Henrik Clausen
Flemming, tak for tilslutningen til at ophæve de to ubrugelige paragraffer.
Ingen ordentlig religion kan have noget større problem med at blive udsat for hån og latterliggørelse - det kan virkelig kun være falske religioner, der ikke kan tåle det.
Behovet for at udstille 'religiøse' lederes brutalitet, magtmisbrug, nydelsessyge, korruption etc. er lige så stort i dag som for 500 år siden. Jeg læste for mange år siden Thit Jensens store bog "Stygge Krumpen", og den gjorde et uudsletteligt indtryk på mig. Det medvirker sikkert til min ret skånselsløse holdning overfor reaktionære religioner :) |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 14:07
af
Rojser
@ Frodo
"Ingen ordentlig religion kan have noget større problem med at blive udsat for hån og latterliggørelse - det kan virkelig kun være falske religioner, der ikke kan tåle det."
Hvad synes du så, at det siger om mennesker, der har behov for at "håne og latterliggøre" andres tro og overbevisning? Det kan da virkelig kun være "falske" mennesker, der kan have behov for det... "Ordentlige" mennesker ville da vælge andre fremgangsmåder! |
|
|
|
|
29.06-2008 | 14:08
af
Slet Mig
| ærgerligt de samtidigt angriber vores grundlovssikrede frihedsrettighede.r |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 14:13
af
Henrik Clausen
Rojser, vi har frihed til at kritisere religion her i landet.
Og vil tilføje, at det er mere påtrængende for tiden end det har været i mange, mange år. Religiøs galskab griber om sig, det havde jeg ikke selv forestillet mig for blot 10 år siden, for ikke at tale om 20 eller 30.
Om mennesker, der har dette 'behov' for at håne og latterliggøre diverse overtro kan jeg blot sige: God vind, det er godt og nyttigt! |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 14:18
af
Rojser
@ Frodo
Jeg vil nu tillade mig en kraftig skelnen mellem kiritik på den ene side og hån og latterliggørelse på den anden. Kritik er fremadrettet og konstruktivt, hån og latterliggørelse er det stik modsatte! At du så bifalder hån og latterliggørelse, ja ligefrem opmuntrer til det, synes jeg er beskæmmende for en folketingskandidat, men taget dit politiske ståsted i betragtning, er det ingenlunde overraskende. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 14:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 14:30
af
Rojser
@ Karin
Argumenterer du nu for at afskaffe Grundloven? |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 14:32
af
Henrik Clausen
Nu har venstrefløjen på ingen måde holdt sig tilbage i forhold til at håne og latterliggøre, ej heller Roald Als eller vores mange andre udmærkede bladtegnere.
Hvorfor pludselig denne sagtmodige holdning til en religion, der bestemt har en del at latterliggøre. For eksempel at kamelpis skulle have helbredende virkninger, at sygdomme bragt på en flues ene vinge kan helbredes med den anden, at plyndring er godt og helligt og at en vis sort sten skulle have fået sin farve fra at være berørt af kvinder med menses.
Skulle det virkelig være forkert at gøre grin med sådan noget vrøvl?
Flere grin her: http://islamcomicbook.com |
|
| |
|
|
|
|
29.06-2008 | 14:43
af
Henrik Clausen
Rojser, for nu at skære det ud i pap:
Sovjetunionen skelnede også skarpt mellem tilladelige og forbudte udsagn. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 14:55
af
Rojser
@ Frodo
Det her har da intet med Sovjet at gøre! Jeg taler heller ikke om forbud. Jeg pointerer blot, at velovervejet og saglig kritik er langt mere effektiv og konstruktiv end hån og latterliggørelse!
Og så er sammenligningen med bl.a. Roald Als' tegninger skudt helt ved siden af: Vi har i DK en mangeårig tradition for SATIRE, vel at mærke når det drejer sig om mennesker, der selv bringer sig i rampelyset, eksempelvis politikere, sportsfolk, kongelige osv. SATIREN er ofte kendetegnet ved, at "ofrene" selv griner med. Hån, spot og latterliggørelse af et mindretal har intet med dette at gøre! |
|
|
|
|
29.06-2008 | 15:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 15:29
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 15:39
af
Henrik Clausen
"Vi skal få øjnene op for EU's overformynderi."
Bare rolig. Det er værre, end det ser ud til. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 15:40
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 15:53
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 15:57
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 16:03
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 16:03
af
Henrik Clausen
Steffen, jeg har ikke kaldt LiR 'nazist', jeg har kaldt hende 'nazi-propagandist'. Og har flere gange understreget, at det er fuldt ud lovligt.
Angående de tekniske reguleringer af Internet er det værd at bemærke, at de allerede er i kraft i dag. Prøv at besøge hjemmesiden www.politi.dk, de har en test af denne tekniske blokade, helt præcist en fjernelse fra DNS-systemet af bestemte sider.
Det er her, jeg mener at den slags, af principielle grunde, bør passere en dommer. Så skulle det juridiske og respekt for loven være på plads, mens vi stadig har en form for udgiveransvarlighed for svineriet.
Steffen: Yderligere nazi-snak på min blog vil blive slettet uden videre. |
|
| |
|
|
|
|
29.06-2008 | 16:03
af
Bruce1
| Som så ofte før er Aleph den dummeste der til dato har udtalt sig på Avisen, galskaben bare flyder fra hans hånd. Klovnen fatter ikke forskellen mellem ægte had og ægte kritik, for ham er al islamkritik jo lig med 'uvidende had', manden (islamisten?) kan dermed ikke differentiere og man må formode det kneb med den almene forståelse allerede på skolebænken. Han ejer ganske enkelt ikke evnen, det er bevist gang på gang. |
|
| |
|
|
|
|
29.06-2008 | 16:05
af
Henrik Clausen
| Bruce1, jeg foreslår at læse Alephs indlæg på denne tråd igen. De er faktisk velovervejede og gennemtænkte, i modsætning til visse andres. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 16:07
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 16:07
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 16:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 16:15
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:04
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:04
af
Bruce1
| Aleph har jo blot fået et sekunds pusterum fra vanvidstankerne, det sker for mange, lidt inspiration har der trods alt fundet vej til hans indre - men det vil ikke vare ved...det er slet ikke hans stil... |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 17:07
af
Rojser
@ Karin
1000 tak, Karin. Du er vældig generøs :) |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:10
af
Henrik Clausen
Bruce1, nu kender jeg jo godt Aleph...
Og som enhver anden, der forbedrer sin stil, falder ros og anerkendelse lige med det samme. Han skriver venligt og velovervejet i denne tråd, så din kritik er malplaceret. Den hører hjemme i tråde, hvor han går grassat :) |
|
| |
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:12
af
Bruce1
| Racismeparagraffen skal afskaffes fordi, som DF så korrekt siger; forskellen på et retssamfund og et totalitært samfund består i at i et retssamfund straffes personer for deres handlinger, hvorimod i et totalitært samfund straffes personer for deres holdninger. Derfor, væk med lortet, der i praksis idag kun tjener som beskytter for et mindretals abnorme stenalder-religion; nærmere betegnet dræberkulten islam. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 17:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:35
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:40
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:43
af
Henrik Clausen
Abraham, for 117. gang...:
Du er fri til at ytre dig - i dit eget medium, eller et medium, der gerne vil bringe, hvad du har på hjerte. Indehaveren af ethvert medium har ret til at fravælge netop dit indlæg, men du er stadig fri til at tage det et andet sted hen. I gamle dage betød det måske, at du selv skulle betale for at få det trykt, men i dag kan du bare lægge det på en blog, f.eks. her på NA.
At jeg, ligesom de fleste andre bloggere, vælger at have en redaktionel linje på mine egne indlæg har ikke noget med censur at skaffe. LiR brokker sig over at hendes nazi-skriverier bliver slettet. Det må hun finde sig i på mine indlæg, og hun går så videre og skriver sine egne. Dermed får hun udtrykt, hvad hun har på hjerte, og alt er godt.
Demokrati og ytringsfrihed er forresten to forskellige ting. Ytringsfrihed er naturligvis en forudsætning for et ordentligt demokrati, men det er stadig ikke det samme.
Ang. racismeparagraffen finder jeg selv racisme så indlysende dumt, at det ikke giver mening at have en separat paragraf om det. |
|
| |
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:45
af
Henrik Clausen
| Racisme-paragraffen forsøges i øvrigt udvidet, så den snart dækker enhver form for negativ eller sårende ytring. Det er et problem. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 17:54
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:55
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:57
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 17:58
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:02
af
Henrik Clausen
Aleph, det er ret tvivlsomt om det stammer fra Voltaire selv, omend det hævde at have stået i et privat brev. Det formuleres normalt sådan:
"Jeg er uenig i hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til at sige det."
Der er i dag rystende mange, der ikke kender eller forstår denne tankegang. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 18:04
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:06
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:09
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:16
af
Henrik Clausen
Søren, det har ikke noget at gøre med at jeg personligt skulle føle mig krænket eller såret, men derimod at LiR med hendes ustandselige nazi-propaganda søger at spolere enhver saglig debat og drive den over i had og nedrakning. Jeg vil gerne have en ordentlig debat.
Aleph, du har naturligvis ret til at kalde mig et kvaj, og jeg har ret til at kalde dig idiot. Men du vil bemærke, at jeg ikke har gjort det (i hvert fald her), for jeg finder det dårlig debatstil. Det er jo alligevel normalt ideer og ideologier - ikke mennesker som sådan - der fortjener kritik.
Hvis vi kan blive almindeligt enige om at personangreb siger mest om afsenderen, har vi ikke brug for nogen regel imod det. Det samme gælder i øvrigt nedrakning af etniske eller seksuelle minoriteter - så åbenlyst dumt, at vi knap har brug for regler om det. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 18:16
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:20
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:26
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:33
af
Henrik Clausen
| Søren, prøv at lytte til Aleph. Han har forstået tingene og formulerer sig klart. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 18:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:42
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:47
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:48
af
Henrik Clausen
Søren, vi har injurielovgivningen til at tage sig af den slags. Det burde være nok.
Begrebet 'racisme' er ved at blive strakt til et decideret redskab for undertrykkelse, idet det strækkes helt ud i det absurde og lader myndighederne slå ned på vilkårlige udsagn, f.eks. kritik af narkohandel i Luton eller beskrivelse af indvandrerkriminalitet i Nederlandene.
Statens rolle er ikke at beskytte os mod kritik, men at beskytte kritikerne. |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 18:49
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:50
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:50
af
Bruce1
| LIR må være hemmeligt betaget af Eva Braun, siden der ikke kommer andet en håbløse nazi-grynt fra den kant. Det interessante er jo nemlig, at det er EL og SFs vælgere der åbenbart lyver for sig selv og ude på gadeplan overfalder politiske modstandere, om det er DFU eller DNSP spiller ingen rolle for disse brostenens selvbestaltede parlament. De er uden for pædagoisk rækkevidde, med deres fascistiske udemokratiske voldslege. |
|
| |
|
|
|
|
29.06-2008 | 18:54
af
Henrik Clausen
| Bruce1, jeg vil hellere tilskrive den opførsel til AFA og Antifa - som EL nok har lige lovligt tætte forbindelser til... |
|
| |
|
|
29.06-2008 | 19:00
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:00
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:04
af
Rojser
@ NomdeGuerre
Hvad får dig til at tro, at racismeparagraffen ikke skulle omhandle danskere? Det er da noget vås, den skelner jo netop ikke mellem specifikke racer, men skal beskytte alle - uanset race og hudfarve. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:06
af
Rojser
@ NomdeGuerre
Hvis du har konkrete eksempler på, at racismeparagraffen er blevet overtrådt, så synes jeg du skulle melde det til politiet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:09
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:11
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:12
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:14
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:21
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:22
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:24
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:25
af
Rojser
@ NomdeGuerre
Hvis ikke du vil gøre brug af gældende lovgivning, når den rent faktisk omhandler de ting du påpeger, så forstår jeg simpelthen ikke hvad du mener?!? Og det er ikke nødvendigvis op til "offeret" at melde et overgreb, det kan alle gøre. Mht. repressalier er der jo desværre altid en risiko, hvis man melder nogen for overgreb, men skal et retssamfund overleve er det ikke desto mindre ens pligt. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:29
af
Rojser
@ Aleph
"Politik og religion skal og bør kritiseres ind i helvede"
Jeg er enig! Men man skal dæleme gøre det ordentligt og sagligt! |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:33
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:33
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:35
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:37
af
Rojser
@ NomdeGuerre
Du beklager dig over, at danskere ikke er beskyttede af racismeparagraffen, men sandheden er altså, at du ikke ønsker at gøre brug af gældende lovgivning. Så synes jeg ærligt talt ikke, at du skal beklage dig over racismeparagraffen. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:40
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:41
af
Rojser
@ Aleph
Jeg ønsker ikke at nogen skal afgøre hvad der er "ordentligt" eller "sagligt", jeg har mine standarder, andre har deres.
Jeg vil blot påpege, at måden hvorpå tingene ytres har stor betydning. Derfor bør man nøje overveje sine ord. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:43
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 19:45
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 22:58
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
29.06-2008 | 23:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.06-2008 | 20:31
af
Bruce1
Aleph: "Politik og religion skal og bør kritiseres ind i helvede"
Hvorfor fanden gør du det så ikke noget mere, når f.eks. imamerne åbner munden med deres løgne, og muslimer generelt tænker middelalderligt? Det skal jeg fortælle dig hvorfor, du er høneangst som alle andre på din fløj for at blive kaldt racist, og dermed agerer I forræderisk overfor landet i bor i, ved at lade den religiøse overtro køre uhindret og upåtalt videre. |
|
| |
|
|
30.06-2008 | 20:41
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.06-2008 | 21:18
af
Bruce1
| Straf ser ikke anderledes ud idag indenfor islam, og derfor skal det kritiseres. |
|
| |
|
|
30.06-2008 | 21:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.06-2008 | 21:39
af
Henrik Clausen
Jeg har da forlængst fundet ud af, hvad der er værd at kritisere i islam:
Stort set det hele.
Og specielt Muhammeds kriminelle opførsel, og det faktum, at muslimer opfordres til at gøre ligeså. En forbrydelse mod menneskeheden. |
|
| |
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:05
af
Bruce1
| Aleph, der ER heller ingen gode ting ved islam vi kan bruge i vor tid, det er her at muslimer går galt i byen. De bør erstatte deres stenaldertro med noget mere passende, for de småting man evt. kunne finde var sympatiske ved islam opvejer slet ikke alle grufuldhederne. Så du kære Aleph, er den der (også) går galt i byen. :) |
|
| |
|
|
30.06-2008 | 22:08
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:09
af
Bruce1
Aleph: "Faktisk hader de fleste muslimer at blive sat i bås med islamister, og de fleste muslimer er demokratiske velfungerende mennesker som bare ønsker fred til at praktisere deres religion uden at blive kaldt øgenavne samt at blive frataget deres demokratiske rettigheder blot fordi de er muslimer. Fratagelse af demokratiske rettigheder er f.eks. retten til at bære tørklæde"
Problemet er jo hele islam, ikke bare småting, derfor er det stadig bekymrende at 'de fleste muslimer bare ønsker fred til at praktisere deres religion', når der jo kun arbejdes at tiden gør arbejdet færdigt for dem. Tålmodighed er imamernes evige påråb, det bliver ikke et kønt skue den dag vi må gribe til våben i eget land for at forsvare det mod urealistiske muslimske ønsker. At give muslimer 'fred og tid' er dermed det værste man kan gøre. |
|
| |
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:10
af
Bruce1
| Til naive som Aleph, vil der i fremtiden fra muslimsk side blot lyde et 'tak for hjælpen'. :( |
|
| |
|
|
30.06-2008 | 22:12
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:15
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:16
af
Henrik Clausen
"Men vanen tro så fortolker højrefløjskritikere islam på samme måde som islamisterne gør det.."
Ja. For vi læser teksten og udbryder: "Hvad i alverden er det for noget ragelse?"
Naturligvis kan man altid finde undskyldninger for den slags. Men, ærlig talt, er det overhovedet besværet værd? Smid dem ud, lav noget andet, vær en byrde fattigere! |
|
| |
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:18
af
Bruce1
| Nej, tossegode Aleph, der er intet godt ved den falske tro islam, intet, og selv hvis der var (hvad der som sagt absolut ikke er) var det ikke værd at følge eller bevare af den grund. Islam er falsk og forkynder et falsk budskab, der har forført millioner af naive, den er utidig som ingen andre ting og skal derfor nekæmpes. Ja, forbydes som tro. Det er et simpelt nødværge man ikke kan sammenligne med Saudi-Arabien (for der følges allerede islam dvs. falskhed), men vi i Vesten har retten på vor side og må om nødvændigt fjerne/udrydde middelaldertroen islam fra kontinentet. |
|
| |
|
|
30.06-2008 | 22:21
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:23
af
Bruce1
| Selvfølgelig vil en type (typo) som Aleph være stolt, lige indtil han opdager han er blevet taget ved næsen. Utroligt så uvidende og naive den slags er, islam er sværdets religion, det kan kun eksistere i det lange løb ved hjælp af vold og undertrykkende trusler. Uforsakmmet at så mange ikke ivl indse dette, og at DF bl.a. er de ENESTE der herhjemme kæmper for at bevare Europa som vi kender det, dvs. islam ingen plads har er. Vi skal ikke lade os løbe over ende pga. demokratiets muligheder og tilladelse til såkaldt religionsfrihed, ikke når det kun bringer ulykke og splid. |
|
| |
|
|
30.06-2008 | 22:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:29
af
Henrik Clausen
saudierne har en islam-forståelse, der chokerer ordentlige mennesker.
Desværre er den solidt funderet i skrifterne. |
|
| |
|
|
30.06-2008 | 22:30
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:32
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:33
af
Bruce1
| Hvor ved du det fra, Aleph? SA praktisere jo måske blot islam som den et tiltænkt, dybt menneskeforagtende, så om 'verdens muslimer' foragter SA er vist bare noget du drømmer er virkelighed, men nok langt fra er det. Islam og demokrati går ikke godt i spænd, det viser al erfaring. |
|
| |
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:35
af
Bruce1
| Saudi Arabien og Iran er islam helt efter bogen, skræmmende og aldeles pervers på alle områder, moderat islam er en løgn der ikke findes. Islam kan slet ikke være moderat, højst som herhjemme i mindretal, men vent du bare... |
|
| |
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:36
af
Henrik Clausen
"Hvilke skrifter?"
Islamiske skrifter, din båtnakke. Jeg har selv en saudisk udgave af koranen. |
|
| |
|
|
30.06-2008 | 22:37
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:38
af
Bruce1
| Vestens livsnødvændige kamp mod islam har slet ikke nået sit endegyldige højdepunkt endnu, det er intet ønske fra mig, men den naturlige kommende konsekvens - et rent blodbad venter i Europa... En ny verdenskrig måske, men 100% nødvændig og retfærdig for at sejre over mørkets onde. Vi kan slet ikke slappe af endnu, langt fra. |
|
| |
|
|
30.06-2008 | 22:40
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:43
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
30.06-2008 | 22:46
af
Henrik Clausen
Aleph, til orientering tolkede Muhammed allerede GT mere brutalt end jøderne.
Og så er der altså også NT. Så langt er islam ikke engang kommet endnu. |
|
| |
|
|
30.06-2008 | 22:47
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.06-2008 | 23:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
30.06-2008 | 23:19
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
01.07-2008 | 15:29
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|