Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Jomfru5 har igen lagt et guldæg.

20. april 2008 10:40
Visninger  [1752 ]   Debat  [72 ]

Jomfru5 har lagt endnu et guldæg.

 

 

Er Dansk Folkeparti et underklasseparti?

Jomfruen antyder, at Dansk Folkeparti samler tabere. Jomfruen laver en samfundsanalyse på en tekst i JyllandsPosten. Citat: ”DF’ere er undermennesker”.

 

Jeg har både spørgsmål og kommentarer til analysen. Mon demokratiet har flyttet sig? Mon ikke Danmark altid har haft undermennesker? Mon ikke blot de 10% nu er samlet i ’et parti. Måske er det bare Fogh, der rydder op?

 

DF’ere bliver først til undermennesker, når de begynder at lade sig lede af de taberpolitikere, som Pia Kærsgaard inviterer i folketinget med sine mange personlige stemmer. Pias folkelighed, trækker landsbytosser på Tinge.

 

Logikken er,

At Anders Fogh Rasmussen tillader Pia Kjærsgaard at købe stemmer ved udlodning af ældrechecks og racisme. Fogh lusker sig til en liberal minimalstat. Pia er hans våben. Han får ikke selv snavs på fingrene. DF fatter intet. Noget for noget, siger Fogh, mens han trækker i trådene.

 

At Pia Kærsgaards personlige stemmer tiltrækker de rabiate, de udstødte, de racistiske samfundstabere, de folkekirkeudstødte, som f.eks. Søren Krarup og Jesper Langballe.

Egoister som Mogens Camre, Søren Espersen m.fl. flokkes om Pia og kommer ind i folketinget. Der kunne de aldrig være kommet uden Pia. Hun fatter det ikke. Fogh trækker i snorene. Noget for noget, siger han.

Dansen om guldkalven fortsætter, præcist lige så længe som Fogh ønsker det. Tosserne er marionetdukker i spillet om Foghs minimalstat.

 

At så længe normaldanskere lukker øjnene. Så længe taberne får lov at sætte den sekundære politiske dagsorden. Så længe musene får lov at lege på bordet – så længe nærmere vi os minimalstaten. DF’erne er og bliver fremtidens store tabere. Pia fatter det ikke, det kræver uddannelse. Fogh siger ikke noget, han smiler, mens han trækker i trådende.

 

Godt nok mister Danmark anseelse rundt om i verden. Det rammer bl.a. EksportArla, men DF Søren Jespersen siger så klogt, som han nu kan, til Arla: ”Sælg dog istedet til Canada – Israel og Latinamerika”. ”Der må da være andre end den ene milliard muslimer, der kan spise dansk smør og fetaost”. Alle DF’erene klapper, de synes det lyder klogt, når Søren Espersen snakker. De jyske mejerier fyrer deres DF-medarbejdere på mejeriet i Bindslev. (Søren Espersen er selv født og opvokset i nabolandsbyen). Frænde er ofte frænde værst – men de forstår det ikke.

 

Sådan snakkede de også i Nazityskland. Sådan snakker de vist i alle samfund. Alle samfund har vist ca 10% politiske tabere, ubegavede håndlangere, socialet utilpassede og rabiate religionstosser. På 10 år er det lykkedes for Danmark at samle sine 10% på de samme landsmøder – i kun ét parti. Det er smart. Anders Fogh ser hvor begavet hans politik lykkes. Pia forstår det ikke. Hun føler sig smigret af sin nye magt. Hun føler sig stueren og betydningsfuld. Hun knejser med nakken. Og Fogh trækker i trådene.

 

Forfatteren og fremtidsforskeren H.C. Andersen skrev om dem for ca. 150 år siden. Anders Fogh Rasmussen og Pia Kjærsgaard blev beskrevet af H.C.Andersen og kan læses i ”Kejserens nye klæer” og ”Konen med æggene”. Gode sikre personbeskrivelser af magtfulde konger og koner, der kommer op af muddergrøften. Der er intet nyt.

 

DF’ere er ikke just orienteret mod forskning og kultur. DF’ere lever mest i Lukket Land. DF’ere styres meget af Pias ældrecheck og af landsbypræsterne Søren Krarup og Jesper Langballe. H.C. Andersen er ikke med på landsmøderne, hvor kultur er fyord og hvor fremskridt er afskaffet.

 

Jo, det er ganske vist. ”DF’ere er undermennesker” – som Jomfru5 skriver i sit indlæg. Mon dog ikke at Jomfruen selv er en af dem, og så er der jo nok mere om snakken?

 

Nemesis.

Del på Facebook
20.04-2008 | 11:06 af Nemesis
Jeg synes, at dette er et rigtig godt indlæg, og jeg glæder mig til, at der kommer en masse gode kommentarer.

Jeg håber ikke, at det er blevet for langt. Jeg har forsøgt at holde LIX tallet lavt, så også DF ere i sommerhusene kan nå at læse indlægget inden lyset brænder ud.

God bededagsferie til jer alle.

Nemesis.
 
 
20.04-2008 | 11:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 11:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 11:30 af E. Bill.
Det er jo de skinbarlige kendsgerninger, som NEMESIS her severer for al folket.

Det er tid at tage ved lære.
 
20.04-2008 | 11:44 af Nemesis
Karin du skønne Karin.

Blind høne lægger også æg
 
 
20.04-2008 | 11:57 af Nemesis
Shansen.

Dejlge du. Jeg er helt og aldeles enig med dig.Jeg bøjer mig så for, at DF ere ikke er undermennesker - jeg lod mig blot rive med af Jomfurens overskrift. Meeen, mange af dem er ikke meget for at tænke to gange, og selv om der må være flere grupperinger i DF, så må det dog være sådan, at mange af dem ikke reflekterer så meget over samfundet og dets indretning.

Det er en bevægelse, som dækker bredt.

Der er katteme langt mellem yderpunkterne Mogens Kamre, Sorte Søren og Tuesen Dahl. Hvordan pokker ken de overhovedet forenes i samme parti?

og - jeg kan ikke løsrive mig fra tanken om, at man ikke alene kan stemme sig til en ældrecheck uden samtidig at få racimen med. Man kan ikke uden risiko bære ved til bålet, uden samtidig at blive beskyldt for at være med at "brændet landet ned" - og det er da tosset - og lidt dumt.

Og - flertallet af DF erne vil få det skidt i en super liberalistisk minimalstat. I sådan en trives kun de aller stærkeste - og de må alle lukke øjnene for urtefærdigheden.

Hvad koster en nyere - havd er livet værd? - hvordan lever man et godt liv - mens naboen sulter?
 
 
20.04-2008 | 12:00 af Nemesis
@ E. Bill.

ja, der er nok at se til. Det er vigtigt at lære mindst én ting hver dag - og at blive meget gammel.
 
 
20.04-2008 | 12:00 af Karin Bennedsen
@Nemesis

Og det var så søndag formiddags muntre læsning :o)

Jeg bryder mig ikke om at betegne nogen som undermennesker, men jeg opfatter det også kun som en pendent til Jomfruens indlæg.

Men ellers er jeg helt enig med dig i din analyse, men tror dog samtidig, at Fogh forsvinder fra den hjemlige politiske scene, før hans drøm om minimalstaten bliver en endelig realitet.

Hans arvtager, Lars Løkke, er om muligt mere liberalistisk, men han har så til gengæld ikke samme folkelige opbakning, så hans eventuelle plads på statsministertaburetten bliver sikkert kortvarig.

Vi må jo nok se i øjnene, at de 10% af den danske befolkning, der ikke kan se længere end til DF s fremmedfjendske politik, enten ikke har særlig stor politisk indsigt, og derfor ikke opdager, hvordan deres egne sociale vilkår til stadighed forringes, eller også vælger de at sætte velfærdsstaten overstyr i deres had til de fremmede. Sørgeligt.
 
20.04-2008 | 12:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 12:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 12:28 af Nemesis
Kære dejlige Karin.

Jeg undskylder gerne. - og nej, vi har ikke undermennesker (endnu) i Danmark. Og det er jeg glad for.

Men, jeg bliver desværre igen og igen, stødt på mine manchetter, når jeg "mærker og hører" at nogen (af os) ikke bemærker og overser at vi har nået et kvantespring af veldfærd i vores lille dejlige land. Og desværre provokeres jeg af dumhed - (hov nu er den gal med mig igen) - så lad mig i stedet skrive, at nogen har manglende forståelse for, at velfærd koster, lidt af voret egoisme og lidt kroner.

og kære Karin - jeg deler din opfattelse - og jeg undres ofte over, at vi kan opfatte vores samfund og vores fælles muligheder så forskelligt. Jeg fatter ikke, at det er så skide svært at give lidt plads, til de der har det lidt sværere end vi selv. Og jeg tændes, når de værste af tosserne ikke er parate til at levne plads til de, som ikke har det slet så let.

Du er dejlig Karin Bennedsen
 
 
20.04-2008 | 12:49 af Nemesis
Og så kom du endelig min skønne lille Jomfru5. Hvor er jeg glad. du er min lille yndling. Du alene, kan få mig til at mærke at jeg lever. UUuhe hvor er du dejlig.

Lille dejlige Jomfru5 - hvis jeg skal finde kun èt ord for, hvad en Df er - må det være "en tosse". Jeg beklager, jeg har ikke et bedre ordforråd.

Lille Jomfru5. Det er jo ikke muligt. Det er jo let at se - (eller høre) - at der ikke er nogen gennemsnitlig DF er. - Meeen, konsekvensen er jo politisk klokkeren. DF er stemmekvæg for Anders Fogh.

DF ere bytter enten med en ældrecheck

DF ere bytter med lidt racisme

Df ere bytter med lidt udtalert om vore krige

DF ere bytter med lidt udtaleret om sosuer - og offentligt ansatte.

DF ere bytter med lysten til at sige noget skidt om gørnlændere

DF ere bytter med lidt nationalisme og og væren os selv nok.

Men, kære dejlige lille Skønjomfru5. DF har ikke en samlet politik på noget som helst.

f.eks. at skabe gode vilkår for vore gamle, vore unge, vort samfund.

DF har altid, altid, altid en bisætning.

F.kes. "vi vil gerne give en ældrecheck" - men ikke til de gamle som har en anden hudfarve, en anden tro, bor på Grøndland, er kommet hjem fra Amerika.

DF - er et separationsparti - der som Søren Krarup siger. Vi skal være gode ved "den gamle" - "migselv" - jeg får godt nok kirkestjenestemandspension i hoved og røv - jeg får godt nok folketingsløn i hoved og røv - Jeg har godt nok aldrig lavet noget. Jeg har godt nok fået min universitetsuddannelse gratis. Men nok er nok. Nu kan vi ikke give mere ud - og da slet ikke til aller i andre.

Nu gætter jeg ganske vist. Men jeg tror heller ikke, at Søren Krarup har Jomfruer med i sin velfærdsmodel.

Derfor bliver jeg lidt ked af det - på dine vejne - når du antyder, at han bør spille en politisk rolle i dette land. Kunne Pia Kærsgaard da ikke finde en anden at give sine personlige stemmer til.

Men sine få stemmer ville Søren Krarup jo blot være en parantes i et sønderjysk menighedsråd.
 
 
20.04-2008 | 12:53 af Fynboen
Kort kommentar:

Dansk Folkeparti er "venstrefløjens" nemesis: DF har nemlig overtaget alle de tidligere socialdemokratiske vælgere, som stadigvæk ønsker et DANMARK FOR FOLKET - altså det danske folk - og ikke et "Danmark for folkene".

Magtbalancen mellem de politiske blokke i Danmark er dermed afgørende og måske endda varigt tippet til ugunst for den såkaldte "venstrefløj", som vil få meget svært ved at genvinde de tabte vælgere, og derfor må indstille sig på en uoverskuelig lang fremtid i politisk magtesløshed og gold opposition.

Jeg vælger at tro, at det utvivlsomt lynende intelligente overmenneske, som har skrevet ovenstående debatoplæg, med omhu har valgt sit debatnavn "Nemesis" som en selverkendende indrømmelse af, at han forstår disse sammenhænge, hvilket hans utilslørede foragt for det, som flere af hans "venstreorienterede" meningsfæller med et "godt", gammelt overklasseudtryk atter er begyndt at omtale som "PØBELEN" unægteligt tyder på...

Jeg fryder mig hver gang jeg læser et af de såkaldt "venstreorienteredes" hadefulde anti-DF-"debat"-oplæg som det ovenstående, thi hadet og foragten er blot et udtryk for "venstrefløjens" magtesløshed, der ikke er blevet mindre - snarere tværtimod - efter SF´s store; men p.g.a. det irriterende Dansk Folkepartis uændrede vælgertilslutning ikke afgørende fremgang i meningsmålingerne.

Jo mere "venstrefløjens" røde kamphaner galer, des gladere bliver jeg, for deres rasen er sikre tegn på, at Danmark er på rette vej!

TAK for din inspirerende klagesang på denne herlige forårsdag, "venstrefløjs"-Nemesis!

NYD NU din søndag, og husk: Der er en verden uden for politik og ligegyldige Internetdebatter.

"Det skal nok gå altsammen", som Statsminister Poul Schlüter sagde...

Henrik Ilskov-Jensen

P.S.: Længe leve det politiske geni ANDERS FOGH RASMUSSEN, som ud fra Nemesis visdomsord må formodes at have forstået DE HELE...

Det er vel også derfor han er vor Statsminister, genvalgt for tredie gang i træk!
 
20.04-2008 | 12:58 af Nemesis
@ Kæer dejlige Nomdegurre. Tak for hjælpen til mit indlæg. Synd du slpitter moralen af, ved at kaste skarn på vore soldater i Irak og Afganistan.

Jeg har hørt SØren Espersen sige, at han har sendt dem til Ørkenkrigen for at dræbe muslimer.

Jeg undskylder for tredie gang - undermennesket - og min ubetænksomme brug af ordet.

Som en anden tilhører til en DF taler lod jeg mig rive med. jeg brugte bare  (ikke bare) - men jeg brugte - Jomfruens overskrift. Det var dumt af mig - jeg vil aldrig mere lytte til - eller lade mig rive med af de der nedværdigende udtryk DF erne lægger mig i munden.

Nu er det slut - Fra nu, vil jeg tænke selv.

Du er dejlig du skønne NomdeGuerre. Tak for hjælpen
 
 
20.04-2008 | 13:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 13:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 13:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 13:29 af Nemesis
Kære dejlige venstre fynbo.

Tak for din "korte" kommentar.

Det sidste først.

Jeg er ikke et sekund i tvivl - Anders Fogh Rasmussen er en KANON DYGTIG POLITIKER. Og jeg håber så, at denne udmelding giver lidt ro i dit kloge hoved.

Når jeg ser, hvordan han er i stand til at skabe sig en politisk platform i vores folketing, må jeg tage hatten af for ham. Han er dygtig. Han er en rigtig statsmand, og jeg håber han snart får plads i Europa og kommer langt væk fra vores velfærdsdanmark, inden det bliver helt splittet ad.

Der er intet galt ved at være liberal.

Jeg er bare IKKE enig med ham.

Jeg synes han ødelægger Danmark, stille og roligt - og der bliver meget at reparere, når han engang forlader folketinget. Han er jo liberal. Han ønsker jo frihed til de stærke. Det er jo godt nok. Mere jord til landmændende, mere krig til soldaterne, større huspriser til husejerne. Har er og bliver - landmand.

fair fair fair - og jeg beundre ham for, at han kan snørre Pia kjærsgaard så godt og så grundigt.

For hendes vælgere er jo netop ikke godsejere, officerere, jordbesiddere og kapitalstærke liberalister. Jeg ser du antager at det er ene socialdemokrater? Det er vist ikke korrekt - men at der er mange tosser iblandt - det passer - og de ser og de ved ikke, hvad de gør.

De lægger soldater til Foghs Krig.

De må flytte ud af storbyerne, hvor huslejerne stiger og stiger, de skal snart igen betale sygpleje, hjemmepleje barnepleje.

Så du min dejlig rødmussede fynske venstre landmand. Glæd dig over, at DF sover - glæd dig over at så længe der kun findes  8 - 10 realpolitikere i DF - så længe, for Fogh lov at sidde. Ingen tvivl om det.

Men at han lukker velfærds Danmark - det skal han faneme IKKE have TAK for. Og at DF tosserne ikke forstår, hvad de bedrager med, skyldes alene, at de ikke er stuerene =O).

Og - du har helt ret - jeg er ikke vild med et assosialt højre Danmark. Jeg går mere ind for lighed og omsorg - end for Friheden til at ville sigselv og sin formue.

Men, det er fair. problemet er såmend blot - at DF erne ikke forstår en pind - og Pia er konen i muddergrøften - eller konen med æggende.

Det går jo godt - for en stund min gode lille fynske landmand.
 
 
20.04-2008 | 13:33 af Ove Nielsen
Utroligt er - mener jeg - hvorledes den "retskafne" morale kan tale om "den rette vej"

Det  forekommer mig at man når man vil bedømme - nogle/noget imod andre -burde først erkende DET- man vil "forsvare"

Lad mig i denne hensende venligt påpege dette :

Jomfru5  starter med at fremføre begrebet over/under mennesker -

HUSK det

Enhver der tager dette begreb i sin "mund" - bør sørme tænke sig godt om inden "anvendelse" udi intention

Generelt :

Ethver brug kan såmænd ses som en "godtagelse" af det. Det taler jo ikke godt - for den som anvender dette.

Kunne jeg spørge venligt - har "man" mon tænkt over det - i sin "moralisering" ?

Jonfru - NomdeGuerre m.f

Det indtryk - at "man" ikke har - trænger sig på - hos mig

Det forekommer "godtaget" da jomfruen tilsyneladende har "godtaget" dette -lader det til at man så selv mener når man "selv" anvender det

Interesant - er det

mvh  Confucius
 
 
20.04-2008 | 13:40 af Nemesis
@ Det må jo være fuldstændigt frit, hvor vi sætter vore kryds.

men at mene, at DF ere er socialdemokrater giver ikke mig mening. At kalde DF for et arbejderparti giver ikke mening. At kalde DF for et parti - giver ikke mening overhovedet.Det ville være lige så tosset som at kalde Søren Krarup for en "nytestamentlig præst".

At man falder for en ældrecheck er jo klogt - men hvad har det med samfundspolitik at gøre?

Man kan jo, trods alt fortsat godt have den beskedne mening - et vi er et folk - og at vi ALLE må yde og nye mens vi er her - og at vi SAMME øger vor indsats for at skabe et godt demokratisk velfærds land - for alle.
 
 
20.04-2008 | 13:41 af Nemesis
@ Karin - Kære Karin - Vi skal nok vende tilbage - og lad os bare tage Villy med.
 
 
20.04-2008 | 13:45 af Nemesis
@ Shansen.

Jeg er igen meget enig - uden Fogh med de lukke øjne - bliver DF atter en parantes i det danske samfund - og de højkristen præster og mogen kamre må på pension. Den er så til gengæld ca. 600.000 om året til drengene - og de har aldrig lavet noget som helst, der er godt. Det kalder jeg supervelfærd.
 
 
20.04-2008 | 14:14 af Nemesis
@ Confucius.

Kære menneske - tak for hjælpen - det er kloge ord.

Desværre har jeg det svært når jeg både skal se, skrive, tænke og stave på én gang. Der flyver finker af panden.

Og indrømmet, jeg har det ofte svært ved at holde styr på det alt sammen, når Jomfru5 truer mine normalitetsbegreber. Jeg synes ikke at "Undermennesker" er et godt ord - begreb, og jeg blev faktisk lidt tosset i mit hoved. Min erfaring med blot at skrive på Jomfruens indlæg er ikke så gode, og da jeg ikke ønsker at Jomfruen sorterer mine meninger - måtte jeg jo låne Jomfruens ordforråd.

Og som du finder jeg det interessant - det er som om, at jeg ikke er alene med at blive forvirret. Jomfruen synes at have forskellig opfatelse af sine skrevne ord - og mine skrevne samme ord - og, sådan er det måske også. Måske har vi det nemmere at at distancerer os til hinanden end til sig selv - Jeg forvirres nemlig også af jomfru5s brug af ordet empati - Jeg synes ofte, at Jomfru5 er ordets modsætning.

Sproget er en svær en - og det skreven er ikke lettere - tvært imod - det bliver jo stående - og kan læses igen og igen - modsat ordene i taler og snak - som hurtigt blæser bort i vinden.

Tak for din kommentar - som tidligere - meget eftertænksomme.
 
 
20.04-2008 | 14:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 14:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 14:50 af Nemesis
Kære du dejlige Karin.

Shansen har vist de tal i hovedet. Han kan bare det der.

Vi der skal tælle til 90 for at forstå det, er meget spændte på midterpartierne. Ny Alliance er ude igen - så, det hedder måske S SF R og (K) - næste gang. Hvis Anders ikke er med - kan alt jo ske. DF med 15% - næsten 30 mandater - får ikke nogen større betydning - øhee, håber jeg ikke
 
 
20.04-2008 | 15:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 15:25 af Fynboen
Dansk Folkeparti som fremtidens "tunge på vægtskålen":

I en artikel i Weekendavisen den 15. februar under overskriften "DANSK FOLKEPARTI BLIVER STØRST" erkender SOCIALDEMOKRATEN Martin E. O. Gunz, at Dansk Folkeparti er det parti, der har den mest markante politiske profil, og som også har størst appel til vælgergrupper i ALLE samfundslag - ikke mindst blandt sofavælgerne, som førhen i overvejende grad satte deres kryds ved S; men som i dag for det meste stemmer DF - fordi Dansk Folkeparti tør give udtryk for den modvilje, som store dele af den danske befolkning nærer over for globalisering, EU, masseindvandring og muslimers og islamisters stadigt stigende krav om speciel hensynstagen, særrettigheder og udenomsparlamentarisk indflydelse på hvordan vort samfund skal indrettes.

Hvor Dansk Folkeparti på alle de ovennævnte politikområder giver udtryk for klare og umisforståelige holdninger, som deles af mange af de vælgere, der "af vane og veneration" stemmer på enten S, V eller K, således som de altid har gjort, er de tre gamle partier S, V og K så rådvilde, og så angste for at støde midtervælgerne fra sig, at - som Martin Gunz skriver - "man skal være politisk junkie for at se forskellene" på S-V-K-partierne, som "ikke kan finde deres egne ben", og derfor stagnerer (som de Konservative) eller oplever konstant tilbagegang ved valgene (som Socialdemokraterne og Venstre).

I modsætning hertil har dansk Folkeparti HOLDNINGER og POLITIK at byde på. Man kan så være enig eller uenig i DF´s politik; men der ER nogle holdninger og en politik, som umiskendeligt er DF-politik, og derfor er DF dagsordenssættende.

Som Martin Gunz indleder sin artikel med at konstatere: "Dansk Folkeparti har potentiale til at blive Danmarks største parti. DF er allerede det centrum, hvorom dansk politik drejer, fordi partiet har formået at hverve vælgere fra alle samfundslag. Det gør DF fortsat, og det er ved at være sidste udkald, hvis ikke Danmarks hidtil kulturbærende partier - Socialdemokratiet, Venstre og De Konservative - vil forvise sig selv til historiebøgerne".

Martin Gunz slutter sin tankevækkende artikel i Weekendavisen af med denne opsang til sine socialdemokratiske partifæller:

"DFs folkelige succes står i skærende kontrast til den mangel på respekt, der er for partiet i det politiske miljø. Her er morskaben stor, når talen falder på de (økonomisk set ubetydelige) krav, som DF møder op med, f.eks. etableringen af et koldkrigscenter. Øjnene ruller, når Søren Krarup og Jesper Langballes undtagelser fra rygeloven nævnes.

For de gamle partiers garde virker DFs ageren som elendig amatørisme, en hængen sig i ligegyldige detaljer. Og ganske rigtigt, Dansk Folkeparti opfører sig ikke som de gamle partier. Men det gør noget helt andet – det sætter ord og ansigt på Folketingets arbejde. Det viser vælgerne, at det gør en forskel. At lovgivningen uden DF ville være anderledes. DF agerer i sager, der optager vælgerne mest muligt. Det er nemt at affeje som populisme og useriøsitet, men befolkningen ser det som nærværende og udtryk for, at partiet bekymrer sig om deres hverdag. DFs stærke folkelige forankring ses tydeligt af, at deres folketingsgruppe er Christiansborgs mest mangfoldige både hvad angår alder, uddannelse og erhvervsbaggrund. Præcis dette forhold er måske det stærkeste vidnesbyrd om, at de gamle kulturbærende partier er ved at begå kollektivt selvmord med deres negligering af danskernes bekymringer.

Fortsætter denne politiske ligegyldighed over for hverdagen, vil Dansk Folkeparti i løbet af to eller tre valg blive Danmarks største parti. Herudover vil der være en række mindre partier: Socialdemokratiet, SF, Venstre, De Konservative og De Radikale, som må skiftes til at danne flertal med DF. Dansk Folkeparti vil blive til folkestyrets selvfølgelige centrum, hvorom mindre partier kredser som planeter om en sol." ...skriver altså Martin E. O. Gunz, som er socialdemokrat...

Bemærk det afgørende faktum, at hvor Dansk Folkeparti går lidt, men støt frem fra valg til valg, er fremgang for venstrefløjspartierne langt mere flygtig: I går var de radikale i vælten, i dag er det SF, og i morgen måske Socialdemokraterne...?

Venstrefløjens frustrerede vælgere skifter parti alt som vinden blæser, kun Dansk Folkepartis fremgang er solid og - indtil nu - konstaterbar ved alle Folketingsvalg siden 1998.

AT Dansk Folkeparti er det uden sammenligning væsentligste og mest dagsordenssættende parti i Danmark i disse år, bekræftes naturligvis til fulde af alle de uhyre mange debatindlæg, der på samtlige danske Internetdebatter skrives FOR og IMOD dette parti.

DF er nemesis for VS og SF.

Henrik Ilskov-Jensen

P.S.: De største skattestigninger i Danmark i nyere tid har fundet sted under BORGERLIGE regeringer. Og de største sociale nedskæringer samt de fleste privatiseringer og udliciteringer fandt faktisk sted under Nyrup-regeringerne i 1990erne, og IKKE under den nuværende VK-regering!

Allerede under Anker Jørgensens socialdemokratisk ledede regering i slutningen af 1970erne rasede venstrefløjen forarget imod "sultecirkulæret"...! (Øgenavn for nedskæring af den automatiske socialhjælp til alle unge over 18 år, uanset om de havde haft arbejde eller ej).
 
20.04-2008 | 15:53 af Nemesis
@ kære Karin.

Jeg er ikke modstander af DF.

Jeg er modstander af tosserne i Df og det er trods alt ikke dem alle
 
 
20.04-2008 | 16:35 af Nemesis
@ Fynboen

Jamen du dejlige fynbo.

Jeg deler ikke journalisten i weekendavisens opfattelse.

Som midtervælger kan jeg ikke bruge DF til noget, da jeg oplever det, som et rendyrket egoistparti.

Jeg vil gerne gentage, at der er op mod 50 % af DF politikerne, som jeg ikke kan bruge til en pind, og som jeg finder er uværdige til at sidde i folketinget.

”MIT” folketing skal samle Danmark og sikre at danskerne skal have det godt. Passe deres arbejde, leve ordentligt – tale ordenligt til hinanden. For mig er Christiansborg stedet, hvor de, som ikke kan passe på Danmark er fejlplaceret. De hører ikke hjemme der.

Halvdelen af DF politikerne kunne simpelthen ikke vælges ind, hvis vi havede et demokrati, hvor vi valgte efter personlige stemmer. Chresten Poulsgård fik flere stemmer alene en summen af Søren Krarup, Jesper Langballe, Mogens Kamre til sammen. Der findes ingen ordenlige danskere, der stemmer på de tosser. De kommer ind alene på Pia’s stemmer.

Men ok – det gælder jo også i andre partier. Der er det bare ofte sådan, at de bliver siddende på bagererste rækker – og holder kæft og opfører sig normalt indtil de går på pension.

DF har ikke noget politikområde. Der er ikke forskel på DF og Mogens Glistrups bander.

Men tag ikke fejl. Jeg kunne lide Mogens Glistrup og Chresten Poulsgård. Der var vist ikke flere. De var sjove at se på, og vi sparede penge til Bakken, når de var på TV.

Jeg kan også lide Pia Kærsgaard. Hun er da dejlig. Hun minder mig om rengøringskonen på min tandlægeklinik på Ryesgade skole i 1961. Hun er da dejlig.

Men når vi taler om at lede Danmark i 2008, er der ikke meget hun kan byde ind med. Hun kan naturligvis lægge sine mange stemmer på Fogh – og det gør hun udmærket. Ingen andre vil vist heller have dem.

Og det er ok for mig. Jeg har ikke noget at takke hende for, men det er jo fordi hun bidrager til at opløse vores velfærdsland på Foghs ønsker. Jeg tror ikke, hun selv har tænket en eneste tanke i så hensende. Men hun er da bestemt en husmoderlig samlingsfigur for en række mennesker. Det ser jeg sagtens. Og jeg synes da også, at hun er dejlig. Men lad hende blive på Sjælland, og hvis hun lærte at holde sin mund, kunne hun nu nok opleves som ”Normaldansker”. Jeg kan godt lide hende.

Hun er jo et lille menneske. Hun har et par dygtige mennesker omkring sig, som helt fortvivlet

snakker hende lidt til ro. Peter Skårup og Tuesen Dahl er jo begavede folk i hendes nærhed.

Meeen lille fynbo – hvis du tror, at DF kunne blive et politisk parti, tror jeg, at du tager fejl.

Lad hende nu nyde det. Hun er en god samlingfigur. Og hun har såmend fortjent det. DF forsvinder med hende. Hun gør det godt – og hun forsvinder forsvinder snart ud af det politiske landskab. I historiebøgerne bliver hun næppe nævnt for noget positivt. Hun blive bare remset op på linie med CD – fremskridtspartiet og Ny Alliance, som alle blot lagde deres stemmer til Venstres politik. Hun er kun en lille parantes.

DF betyder lige så lidt som Enhedslisten og SF, hvis målet er at skabe et ordentligt Danmark, er det jo ikke et spørgsmål om egoisme og magt – men om at skabe en fælles politik for landet og for borgerne.

Tænk dig lille fynbo – hvis alle vore A/S bestyrelser ikke tænkte på andet end at råbe højst og at have magten – så ville Mærsk forlængst være sejlet på grund.

Lille fynbo – det handler om at samarbejde. Derfor handler det om midterpolitik.

Det er da ret enkelt – synes du ikke?
 
 
20.04-2008 | 16:53 af Nemesis
@ Karin - du er en lille drømmepige.

I den nyeste meningsmåling er DF faldet til 12%.

Jeg tror du skal kigge de rigtige steder, hvis du vil opleves troværdigt.

For mig er det jo ligegyldigt. Jeg kigge jo selv, og kan så korrigere. Det kaldes reflektion.

Meeen, DF er faktisk faldet i Greens nyeste måling fra 4. april.

Det er godt nok en skam - men vi indrømme det.
 
 
20.04-2008 | 16:57 af Nemesis
@ Hovsa lille Karin - Undskyld.

Jeg ser at Rambøll er nyere. Her er DF vokste til 14. 1 %. men men - som du ved, er de ikke så dygtige til det. =O)
 
 
20.04-2008 | 17:11 af Nemesis
@ Fynboen - venstremanden med den lille borndegård.

Kære ven.

Tak for din lange kommentar.

Hjælp mig.

Nævn mig blot fem Dansk Folkeparipolitikere der kan sidde med i en regering?

Sæt gerne ministerposter på.

Håber ikke, at du får latterkrampe.

Jeg kan finde 2? Hvor mange har du?
 
 
20.04-2008 | 17:19 af Palle Stig Nenzer
"Jeg ser at Rambøll er nyere. Her er DF vokste til 14. 1 %. men men - som du ved, er de ikke så dygtige til det. =O)"

Og i en dugfrisk meningsmåling fra Catinét er de gudhjælpemig gået op til 15%. -- Får det dog aldrig ende.. ROFLMAO..  

"...det vist på tide, at man får valgt en ny befolkning.." som salig Bertholt Brecht så smukt formulerede det, da befolkningen ikke rigtigt kunne eller rettere ville se det fornuftige i "kloge-ågernes" " argumenter. tsk tsk
 
20.04-2008 | 17:22 af Nemesis
@ Det er rent junk at skrive, at DF har holdninger og politik, hvis det skal ses i på en samfundsforståelsesmæssig baggrund.

Der er jo ikke en samlende politik?

Der er jo blot en ansvarsfri holdning?

Alle ønsker jo penge og skattelettelser.

Alle er jo utilfreds med den manglende integrationsevne.

En holdning og en politik kunne jo f. eks. være:

1. Holdning, at vi vil skabe gode vilkår til alle.

2. Politik kun så være, at fortælle, hvordan man gør det.

Meeen DF s holdning og politik er rodet sammen. De råber jo bare: "Lort det duer ikke - send dog alle hjem og luk grænsen"

Lille landmand - det er ikke politik - i Jylland kalder vi det for "Gold Kritik" - og det kan alle partier jo finde ud af.

Kunsten er - at samles - at samle de positive kræfter på midten - og løse nogle af de mange problemer, et moderne samfund i en globaliseret verden giver os - igen og igen. Løs det dog.

Ikke mere surmuleri.
 
 
20.04-2008 | 17:29 af Nemesis
@ jo jo - kære Palle.

Den nyeste Catinet er fra 16. feb. Her har DF 15,3%. men,men søde menneske - da havde Villy jo ikke talt, og da det næppe er den øgede indvandring der flytter med DF s % - er det måske en god id e at tage de nyeste målinger?

I din den "Nye" er S helt oppe på 23,4 % - men også det er jo en saga, ved du nok.

Jeg er helt enig med Bertholt Brecht. Sikke let livet så kunne være - eller hva?
 
 
20.04-2008 | 19:01 af Troldeguf
Du er et pjok Nemesis.

Hvorfor gør du så meget ud af Jomfru5?

Det er næppe en Jomfru. Jeg gætter på, at der er tale om en falsk varebetegnelse. Og jo - der er nok en DF er bag Jomfru5
 
 
20.04-2008 | 19:07 af Karin Bennedsen
Hvor er det skønt at se DF s medlemmer vride sig orme i denne debat ;o))
 
20.04-2008 | 19:54 af Nemesis
Jamen kære Dansk Forlisparti. Hvad nu?

Jeg har ikke været ude efter Jomfruens, så jeg ved ikke om hun er det.

Men hendes opdeling i over- og undermensker finder jeg ikke heldig. Jeg tror hun er DF er, men det skyldes nu mest, at hun taler om dem og vi. Det er altid et skidt tegn, synes jeg.
 
 
20.04-2008 | 19:59 af Nemesis
Skønne Karin Bennedsen. Du gør mig glad. Jeg håber på, men tror det ikke. Mon - tror du - at meninger kan flytte meninger?

Det vil måske blive en bedre verden, hvis vi kunne "snakke" med hinanden.

Kunne vi opnå noget med en kanon, tror du?
 
 
20.04-2008 | 20:09 af Karin Bennedsen
@Nemesis

Jeg tror på, at vi, der giver vores mening til kende i offentlige debatter, har indflydelse på den fremtidige politik. Og jeg tror, at vi bliver læst af spindoktorer og politikere.

Prøv bare at se, hvor mange politikere, senest Morten Messerschmidt, der opretter sig på debatterne. Der er selvfølgelig fordi debatterne bliver taget alvorligt.

Så der er bare fuld fart frem!
 
20.04-2008 | 20:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 20:14 af Karin Bennedsen
PS til Nemesis

Jeg tror ikke på, at hadefulde budskaber, uanset om de retter sig mod muslimer eller DF, gør noget godt.

Det er meget mere virkningsfuldt, om der bliver vist forståelse for, at mennesker kan have frygt, skepsis eller direkte modvilje mod de strømninger, der er i samfundet.

Kun med forståelse for usikkerheden kan vi flytte grænser.
 
20.04-2008 | 20:50 af Nemesis
Kære Karin Bennedsen.

Morten Messerschmidt. Ja,  jeg ser godt at han også er kommet med, men jeg har det ikke så godt med ham, selv om han er en yderst begavet taler og debatør. Jeg forstår din pointe, og håber du har ret. Jeg synes dog ikke altid, det er så enkelt og let. Men skal være dygtig til at beherske sig, og jeg synes desværre ofte, at dialogen bliver lidt fjendtlig.

Selv er jeg ikke god til at holde hovdet koldt, jeg bliver ret let vrissen og nedladende. men det er vist kun her på avisen.dk

Du er rar at følge med i og du er dygtig til at skrive kloge ord - med mening.
 
 
20.04-2008 | 20:57 af Nemesis
@ Men Karin, Helle går frem og står stille, lidt afhængig af, hvilken at de mange undersøgelser vi "kigger i"

Jeg håber, du har ret. Vi må se lidt mere til Helle. Men mon det også er det du mener? - Det er det vist ikke. Men hun fortjener det, og som vi to begge ved, er hun jo den kommende statsminister, så jeg håber, du har ret. Hun svinger med næsten 4% i de to seneste meningsmålinger på DR. Det er jo 7 - 8 mandater, der er på spil.

Men lov mig, at du stemmer på hende næste gang, så vi igen kan få et ordenligt Danmark at leve i, så vi igen kan se os selv i spejlet, når vi står op om morgenen.

Er du med på den?
 
 
20.04-2008 | 21:08 af Nemesis
Nej kære Karin Bennedsen,

jeg er helt enig, det jeg er bedst til, duer ikke. Jeg elsker at skrive "ned" til tosserne, men nej, nej  - det duer ikke. Men det er altså sjovt.

Jeg synes altså også der er en grænse for, hvor ubehageligt en politiker må udtale sig. Jeg har det dåligt, når politikere taler ned til befolkningsgrupperne - og især da de svageste - og jeg elsker så, at rase ud her på avisen.dk.

Og for pokker - kan du finde på noget pænt at sige om Søren Krarup. Jeg kan sku ikke, og jeg tror nu heller ikke, at det nytter noget. Han er en tosse.

Og min lille dejlig Jomfru5, bliver vist forvirret, hvis jeg ikke er efter "hende".

Et sted tror jeg - at der findes en grænse for hvad kommunikation kan bidrage med, Men, jeg mærker tydeligt, at du har ret i dine pointer.

Dejlige Karin Bennedsen - er der ikke noget med, at tale er sølv - men tavshed er guld?
 
 
20.04-2008 | 21:09 af Karin Bennedsen
Kæreste Nemesis

Engang imellem hader jeg debatten her på NA, fordi den til tider er så primitiv, at den får de værste følelser op í mig.

Men når jeg abstraherer fra min egen og andres ophidsede reaktioner, så er jeg overhovedet ikke spor i tvivl om, at med forståelse og accept af hinanden når vi længst med de budskaber, vi gerne vil have ud.

Jeg elsker dine søde og kære tiltaler af alle vi håbløse og vrantne mennesker, der reagerer på dit oplæg :o))
 
20.04-2008 | 21:14 af Karin Bennedsen
@PS Nemesis

Vore kommentarer krydser vist hinanden, men mon ikke vi godt forstår hinanden :o)
 
20.04-2008 | 21:26 af Nemesis
Tju hej - nu gør du mig glad igen. Det er herligt, synes jeg.

Kære Karin Bennedsen - måde fordi du skriver, at du engang imellem "hader" debatten, for jeg synes den kan være rystende barsk, men sørme da også - og mest - fordi du roser mig. Kæft, du er dejlig.

Og hvor er jeg enig med dig, det MÅ handle om at lære sig at "forstå" og at "acceptere" - sådan MÅ det være. Men, kære Karin B - det er jo vores fornuft der "muler" med os, for jeg ejer slet ikke evnen til at sige noget pænt, og de præstetosserne i DF. Jeg synes ikke engang de er pæne, søde, rare - eller blot neutrale, selv hvis  - jeg lukker øjnene, og "pakker dem ind i en sort præstekjole - ej heller, selv om jeg lukker øjnene igen, og ser dem stå og gemme sig inde i den, uden at have hovedet oppe gennem kraven.

De har forlængst krænket mig, så jeg intet pænt kan sige om dem - meeeeen, måske skulle jeg så blot holde mund - og eksplodere.
 
 
20.04-2008 | 21:28 af Nemesis
@ Jo, jo, Karin Bennedsen, Jo,jo -  det tror jeg - jeg kan næsten mærke dig.
 
 
20.04-2008 | 21:40 af Karin Bennedsen
@Nemesis

Jeg får nærmest et grineflip ved tanken om Krarup og Langballe i fuld ornat på Folketingets talerstol.

Det siges jo, at man skal opleve alting een gang i livet, men mon ikke jeg må undvære den fornøjelse :o)
 
20.04-2008 | 22:30 af Troldeguf
Nemesis - det er sku da ikke en datingside. Hvad går der af dig dit pjok
 
 
21.04-2008 | 00:33 af Palle Stig Nenzer
Nemesis skrev :

@ jo jo - kære Palle.

"Den nyeste Catinet er fra 16. feb. Her har DF 15,3%. men,men søde menneske - da havde Villy jo ikke talt, og da det næppe er den øgede indvandring der flytter med DF s % - er det måske en god id e at tage de nyeste målinger?

_____________

@ Jamen dog Kære Nemesis, det er jo netop det JEG har gjort, dit søde lille fjols, og   Pardon my French , men du følger ganske enkelt IKKE med!

Jeg kan godt se at (D)DRs Vælgerbarometer ikke er opdateret, og viser, at Catinet s seneste måling er fra 16 februar, men,men søde menneske - så må du jo lærer IKKE at sætte din lid til (D)DR ...

Her er f.eks et Ritzau-telegram fra I DAG kl 11.51...!!!!

Citat:

"SF og formand Villy Søvndals vælgermæssige optur møder muren i Ritzaus seneste meningsmåling fra Catinét.

Partiet står nu til 16,6 procent af stemmerne mod 20,8 for en måned siden. Det er et skred på 4,2 procentpoint. Målingen er dog fortsat over valgresultatet på 13 procent.

Socialdemokratisk fremgang

Hvor SF for en måned siden var på niveau med Socialdemokraterne, er S i samme periode gået frem fra 21 procent til nu 22,7 procents vælgertilslutning.

Dermed kan Helle Thorning-Schmidt igen kalde sig leder af oppositionens klart største parti. 6,1 procent skiller nu de to partier i socialdemokratisk favør.

De Radikale går en smule frem fra 4,1 til 4,4 procent.

Dansk Folkeparti går frem

I regeringsblokken har De Konservative medvind og går til 11,2 procent fra 9,1. Venstre falder en smule - til 26,4 fra 27,2 procent. Støttepartiet Dansk Folkeparti går frem til 15 procent fra 13,6 procent for en måned siden.

Ny Alliance ville fortsat ikke klare spærregrænsen, hvis der blev udskrevet valg nu, mens Enhedslisten ligger på 2,2 procent og dermed holder sine fire mandater..."

Citat slut
 
21.04-2008 | 07:14 af Nemesis
Jamen jamen jamen - kære Palle. Tak skal du ha.

Du er dog det dejligste der er hændt mig. Tak, tak tak.

Jeg har kigget igen, og jeg ser nu, at du har helt ret. Det er jo ganske alvorligt, synes jeg. Jeg havde lige sat alle mine sparepenge på Villy.

Men min kære Palle, hva gør vi så men Danmarks fremtid? Vi kan jo ikke bare give op, og med denne meningsmåling er vi jo bombet tilbage - og alt ser igen mindre lyst ud.

Hvad mener du Palle?  Kunne vi Holde meningsmåling

hemmelig eller er den ude? Kunne vi sende den via Miljøministeriet,  og håbe at det løser sig selv, med de dystre målinger??
 
 
21.04-2008 | 07:15 af Nemesis
@ Dansk Forlisparti.

Søde ven - stop dit fnidder. Du er landet på en venlig blog med velmenende bloggere
 
 
21.04-2008 | 07:20 af Nemesis
Kære Karin Bennedsen.

Det ville være et flot syn. især hvis de måtte stå med hinanden i hånden.

De er simpelthem så søde begge to - og positivt fremadskuende - en gave fra gud - til de os - hvis vi da er med, blandt de udvalgte danskere.
 
 
21.04-2008 | 07:34 af Thomas Proctor
 
 
21.04-2008 | 07:36 af Nemesis
@ Jomfru5

@ NomdeGuerre

I to dejlige, heltidsbloggere. Tak for oplægget til bededagens tema.

Vi nåede vist i mål. Vi er vist alle enige. Det giver ikke god mening, at tale om over- og undermennesker - dumme og kloge -  gode og onde.

Vi skal være her alle sammen - og vi skal lave brede politiske forlig, så vi kan skabe et ordentligt velfærdssamfund, hvor der både er plads til knipske Jomfruer, franske gadekryds og glade danske sunde rødmossede bønder.

Så kære begge - ind over midten - og stem aldrig mere på tosserne fra DF - meeee, undermennesker, nej, nej - det er I ikke. Blot lidt politisk forvirrede - gætter jeg på. Men søde, de er I begge.
 
 
21.04-2008 | 07:41 af Nemesis
@ ESP - Tusind tak. Du er en gave. Nyt håb.

Jeg har lige kigget på dit medsendte. Lad os håbe, de ikke går i selvsving.Jeg ser - der er håb forude. Tak for det - nu kan jeg gå glad på arbejde. Oooogg, nu skal jeg skynde mig.

Tak for fremsendte lyspunkt.
 
 
21.04-2008 | 07:48 af Troldeguf
@ Nemesis, Du er en tosse. SF spiller ingen rolle i dansk politik. Et rent tøseparti uden mandfolk uden carma. Du er dum.

SF vil ikke sende soldater i krig og redde verden.

Uden Verden, har du jo ikke nogen fremtid. Fjols.
 
 
21.04-2008 | 08:06 af Nemesis
@ Jomfru5

Jomfru5 lægger atter et guldæg.

Lille Jomfru5 – hvor får du dem fra?

http://avisen.dk/blogs/jomfru5/dfere-er-undermennesker-200408.aspx

http://avisen.dk/blogs/jomfru5/empati-kontrol-magtmiddel-210408.aspx

God dag til jer alle.

Kærlig hilsen Nemesis
 
 
21.04-2008 | 09:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.04-2008 | 12:03 af Ove Nielsen
21. april 2008 09:21 af   Steffen Nielsen  

sansynligvis er det for at stille tvivl til vores opfattelsesevne / forståelse

Det er formålet

grunden til at så denne tvivl - dvs. intention/motivation er en anden sag

mvh  Confucius
 
 
21.04-2008 | 14:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.04-2008 | 14:56 af Nemesis
Kære Steffen.

Tak for din undren. Som du, kan jeg ikke forstå det. Men jeg synes, det er en dejlig lille størrelse. Uden Jomfru5, ville verden være et menneske fattigere. Nemmere - ja måske, men dog fattigere.
 
 
21.04-2008 | 14:59 af Nemesis
@ kære confucius - du bærer dit navn med rette.

Jeg er helt enig med dig - tror jeg - og så er du et yderst behageligt og dejligt bekendtskab.

Tak for dig.
 
 
21.04-2008 | 15:21 af Nemesis
Kære Jakob A. Andersen.

Du gør mig glad - jeg fornemmer, at vi er enige. Du er dejlig.

Ihvertfald tænker vi meget ens - og jeg er HELT enig med dig i dine kommentarer. Vi ikke blot ønsker - nej, vil have et ordenligt samfund, der kan tage vare på os selv og hinanden. Jeg er helt ligeglad med, hvem og hvad folk tror på, når blot de opfører sig ordentligt. Om det er rokkere eller gadedrenge i sortre, røde eller gule nuancer er helt lige gyldigt - de skal opføre sig ordentligt, men, der skulle være den store forskel tror jeg ikke på. Jeg har mødt de dejligste menneske i alle farver - med og uden tro - det spiller ingen rolle. Men vi skal integrere dem alle ordentligt, hvad enten de er jøder eller jyder - gule eller brune - hvide eller sorte. De er dejlige mennesker alle sammen, hvis vi ikke konstant går og truer dem og gør dem utrygge.

Fanden tage den sorte Søren PræsteKrarup. Han har skabt så meget utryghed, at nu kan kun fanden holde af ham. Han fik mig til at melde mig ud af Folkekirken for snart 20 år siden. Og selv om han har speret mig for en masse penge, synes jeg har er umanerligt stupid.

Næe, lad os nu stille og roligt få genoprettet vores samfund, og lad os genindfører en ordentlig tone, så vi igen kan være holde ud at være her.

Anstændighed, koster jo ikke penge.
 
 
21.04-2008 | 15:24 af Nemesis
@ Steffen.

Jeg har spurgt Jomfruen. Dit spørgsmål, kan ikke besvares. =O)
 
 
21.04-2008 | 15:30 af Ove Nielsen
@ kære nemesis

Jeg finder ligeledes dig som et velmenende og behageligt menneske - vær vis på det

Lad ikke noget som enighed uenighed skille os

Det er ikke det vigtige - det vigtige er at kunne omgås -på en rimelig moderat måde.

Uenighed er ej et onde - men blot en forskellighed.

Selv tak ;-)

Iøvrigt tror jeg ligesom dig, at vi er generelt enige og rimeligt på linie

Have en god dag - vejret er dejligt

mvh  confucius
 
 
21.04-2008 | 18:54 af Nemesis
@@ Nej - uenighed er ikke nødvendigvis grund til adskillelse - men kære Cunfucius, det kræver vist  meget kompetente mennesker, hvis det skal efterleves uden at give problemer. Meen, det er jo det vi skal øve os i - også her på bloggen. Uenighed er blot en forskellighed - du har helt ret. Det vil jeg skrive til Jomfruen
 
 
21.04-2008 | 19:35 af Troldeguf
@ Jakob A.

Ja, det gør ondt på dig. Men DF er tungen på vægtskålen i al fremtid.

Tungekys fra Messerschmidt til Helle.
 
 
21.04-2008 | 20:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Nemesis

Jeg bærer med smil min byrde.

Indlæg | 40 | 43.606 | 560
Siden | 10. juni 2007 15:12
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites