Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Jagten på førtidspensonister

11. februar 2012 17:18
Visninger  [769 ]   Debat  [32 ]

Jeg vil lige fortælle lidt om hvordan det er fat med mig slev og rigtig mange andre på førtidspension.

Jeg har knoglet i 40 ÅR som Fisker og i 2006 måtte jeg stoppe på grund af at jeg kom tilskade med ryggen i 2002 til havs, så jeg prøvede at arbejde i 4år med smerter og på stærke piller, men i 06 måtte jeg give op, og idag er min hverdag metadon og Oxcontin og Pinex hver morgen bare for at jeg er til at væ.re i nærheden af.

Men det der gør mest ondt er at selv om jeg har betalt en meget høj skat i 40 år skal kaldes en snylter og en belastning for vores samfund af visse politiker og folk som aldrig har prøvet at knogle, min ryg er total slidt mine arme er slidt min nakke er slidt mine knæer dur heller ikke mere så det var hvad man fik ud af og aldrig stille sig bag i køen når der skulle tages fat, man at jeg skulle bebredes af samfuncdet bagefter det kommer bag på mig og det gør ondt, og min pension er 7.800 udbetalt efter skat, Ole og Jorkim syntes i det er meget og jeg får ingen andenhjælp.

 

Jesper Jensen, Liliane Morriello, Jørn Øhlenschlæger og Kurt Heinrich Frandsen har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
11.02-2012 | 17:53 af gitte rasmussen
Vi lever i en tid hvor mennesker bliver behandlet som rotter hvis de har brug for hjælp. Om du sidder uden arme eller ben så har du pligt til at arbejde gratis for samfundet, hvis du har brug for hjælp.
At du har betalt skat i 40 år betyder intet. Det er kun kapitalen/spekulanterne/finansverden/eliten der betyder noget i dag.
Men jeg ønsker dig alt vel herfra.
 
 
11.02-2012 | 19:21 af Kurt Heinrich Frandsen
I stedet for at jagte pensionister, eller lave reformer af førtidspensionen, skulle politikerne hellere tage og opruste SKAT til at få alle de penge hjem, som vel især erhvervslivet snyder samfundet for.

I TV2 NEWS gentager de igen og igen, at borgere og virksomheder skylder samfundet 37 milliarder i skat, men borgere er sgu da en vidt begreb. Hvilke borgere taler de om. Det er næppe førtidspensionisterne. Og hvor mange af de 37 milliarder tegner virksomhederne sig for, og hvor mange tegner "borgerne" sig for?

Det er skandaløst, at journalisterne her til lands ikke tør/gider bore i sådanne spørgsmål.
 
11.02-2012 | 19:23 af Kurt Heinrich Frandsen
 
21.02-2012 | 10:53 af Jesper Jensen
Rigtigt (er selv psykisk førtidspensionist med mange selvmordstanker). Det er måske det VKO-regeringen drømte om, nemlig at flere psykisk syge kunne presses til selvmord...
Hurra for den ny regering, hvis den da vel at mærke ændrer retorikken til at hjælpe de psykisk syge
og få et mere rummeligt arbejdsmarked.
 
11.02-2012 | 19:21 af Kurt Heinrich Frandsen
Indlægget er hermed anbefalet!
 
11.02-2012 | 19:42 af Jan Kauffmann
Har lige hørt den dårligste politiske udmelding fra Venstres Klaus Hjort i dag. Han siger, at alle under 40, handicappede, psykiske syge etc. der ikke kan arbejde og burde have pension, fremover skal have en ydelse mindre en kontanthjælp. Hans argumentation er, at det skal ikke kunne betale sig.

Sig mig er han og Venstre da komplet idioter? Tror de man vælger, at blive så syg at man ikke kan deltage i noget og have et liv?
 
 
11.02-2012 | 19:48 af Kristian Mortensen
Jeg kan kun give dig helt ret
Det er oprørende så afstumpet aristokratiet opfører sig!!!
 
 
11.02-2012 | 19:52 af Jan Kauffmann
Ja det er afstumpet. Hvorledes kan det ske, at vores samfund har taget denne deroute??
 
 
11.02-2012 | 19:54 af Kristian Mortensen
Sygdom er så uforskyldt som det overhovedet kan blive!!!
 
 
12.02-2012 | 13:38 af Jess D. Skov-Nielsen
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
 
11.02-2012 | 19:53 af Jan Kauffmann
Men tro mig, dette er kun begyndelsen. Ikke for at male fanden på vægen, men når de har jagtet alle under 40, så kommer turen til alle der er på førtidspension nu.
 
 
12.02-2012 | 13:41 af Jess D. Skov-Nielsen
Det er meget nærliggende, for danskerne synes jo nok, at hvis der er krise, så er det de svageste der skal betale for det, så derfor skal de gøres ledige... men faktum er stadigvæk, at de kan øffe fra nu og til dommedag, de kurrerer IKKE sygdom på den måde, og det vil meget hurtigt blive kendt, hvad resultatet af det vil blive... Hjort har altid troet at "arbeit macht frei" på så stor en selvinbildelse, at han tror han er beskæftigelsesmesias... men han blir' klogere.

 
 
12.02-2012 | 15:09 af Jan Kauffmann
Han har vel nærmest sin ideologi omkring syge og arbejde fra det tidligere tyske nationalsocialistiske parti (også kaldet nazipartiet)
 
 
12.02-2012 | 18:21 af Jess D. Skov-Nielsen
det skulle man tro i hvert fald... men han har altid været på nakken af overførselsindkomster fra day one han fik magt... han har bare manipuleret og vildledt om sine svinestreger i medierne, så ingen har bemærket det, fordi de havde alt for travlt med deres "opsvingsperiode".

Men jeg tror at den her episode er så tydelig og klar, at alle burde kunne se det socialt forkerte i det her... danskerne har i hvert fald ingen undskyldning for ikek at vide hvad der foregår, og så må vi jo se hvor meget af befolkningen der står bag det menneskesyn han representerer...
 
 
11.02-2012 | 19:57 af Jan Kauffmann
Hvad er det der sker i Danmark??? Det danmark jeg kom tilbage til i 2006 er et samfund i opløsning.
 
 
11.02-2012 | 20:02 af Jan Kauffmann
Hvor blev fællesskabet af? Hvor blev medmenneskeligheden af? Hvor blev anstændigheden af?
Vil danskerne have et samfund, hvor man kun tænker på sig selv? Andre kan ligge forhutlede i gaderne? En så forarmet fattig sygdoms ramt klasse, der gør, at alle sælger deres mor og far for ikke at komme der?
 
 
12.02-2012 | 13:42 af Jess D. Skov-Nielsen
If you don't know the problems cause, follow the money...
 
 
11.02-2012 | 20:04 af Jan Kauffmann
Jeg skammer mig mere og mere over at være delvis dansk.
 
 
11.02-2012 | 20:06 af Jan Kauffmann
Kommentar er blevet slettet.
 
 
11.02-2012 | 21:34 af Jørn Øhlenschlæger
Ja det bliver mere og mere uhyggeligt, og alt dette er startet af en mand Jorkim B.Olesen en mand der aldrig har lavet dages arbejde, først var han støttet af Team Danmark , pluds at han bag efter gik fra den ene parti til den anden til han fandt LA. der ville bruge ham hans held der skal den store menneske heller ikke lave noget, altså hårdt fysisk arbejde som han kan komme til skade ved eller blive slidt op, føj siger jeg bare.
 
12.02-2012 | 13:43 af Jess D. Skov-Nielsen
Så er det jo heldigt at han ryger ud til næste valg ifølge prognoserne, for LA står til at tabe mandater... og han er een af dem.
 
 
12.02-2012 | 15:15 af Jan Kauffmann
Kommentar er blevet slettet.
 
 
12.02-2012 | 15:15 af Jan Kauffmann
Information har idag en artikel om CHF (Venstre) forslag om, at fremtidig ydelse til syge under 40 skal være markant lavere end kontanthjælp, så de får incitament til at arbejde.

Venstre åbner slagsmål om førtidspension
http://www.information.dk/293225
 
 
12.02-2012 | 18:23 af Jess D. Skov-Nielsen
yep... manden er komplet skudt i roen, og er han ikke det, er han bare generelt ekstremt ondskabsfuld... men vi skal nok se det blå hylekor troppe op bag ham, bare vent, og så kommer der snart en skare af "carina eksempler" fra det lødige B.T.... og så går der nul komma fem, så har den almene dansker uvidenhedsfråder om månden, og så kan de røde partier hives til højre i kommende reform.... del og hersk... Claus Hjort er et pragt eksempel på en fascist...
 
 
12.02-2012 | 19:27 af Jan Kauffmann
du har ret Jes, det er ved der kommer til at ske.
 
 
13.02-2012 | 16:25 af Finn M
Hvorfor går man ind i fiskeribranchen?
Er det ikke p.g.a. af at lønnen har været meget høj?
Hvis du har arbejdet i fiskeriet i 40 år har du tjent kassen.
Dette har intet med misundelse at gøre. Jeg prøver blot at fortælle (modsat alle rygklapperene her) at du selv har valgt faget, måske på grund af lønnen.
Alle har i rigtigt mange år vidst at fiskeriet er et af de farligste og hårdeste fag i Danmark. Hvorfor er du så ikke stoppet meget før? Alle fri mennesker vælger selv deres fag, hvis de er klar. Som jeg ser det har du ventet alt for længe med at sadle om og forventer nu at staten tager over. Den tid er forbi, blot det at du har fået førtidspension er helt OK.
 
 
13.02-2012 | 16:32 af Jess D. Skov-Nielsen
Så du vil altså til at skære fag fra der er mere riscikofyldte?... hvem skal så lave de jobs, og skal man så sige til dem der mååte tage disse jobs i fremtiden, at de ikke kan blive behandlet ordentligt hvis de bliver syge af det?

Velfærden handler i øvrigt om ikke at kunne klare sig selv, og skal slet ikke gøres op i hvilket arbejde man har haft eller ikke har haft, det er ikk epointen med velfærd overhovedet. Folk fødes også handicappede og har måske ikke haft et job, men har lige så megen brug for hjælp som dem der har smidt skattekroner i 40 år inden.

Det er hul i hovedet at debatere hvor meget skat man har betalt, for så har vi IGEN den perfide debat om, at man med velfærd skal have efter hvor meget man har smidt i skattekassen... så kan man sgu' lige så godt lave et forsikringssystem som de blå helst ønsker det i stedet for.

Den opdeling af mennesker i værdig og ikke værdig og selvforskyldt og ikke selvforskyldt klinger IKKE i mine ører.
 
 
13.02-2012 | 16:57 af Finn M
"Så du vil altså til at skære fag fra der er mere riscikofyldte?."
Nej jeg ville netop give enhver sin chance til selv at vudere risici kontra indtjening. Det er ikke en ny holdning. Du sniger dig uden om det faktum at vedkommende fisker har taget risikoen og tjent måske dobbelt så meget som en murerarbejdsmand. Vedkommende kunne have valgt at sadle om da de først symptomer opstår.
Jeg har slet ikke smidt skatten ind. Jeg mener vi er helt enige i at skatten ingen betydning må have på en hjælp.
 
 
13.02-2012 | 22:40 af Jess D. Skov-Nielsen
Tror du selv på, at folk tænker over dette når det bare er "en lille skavank"? ... du kan altså ikke spå om fremtiden, så jeg er ikke enig i den der... ja, der vil altid være riscikofyldte jobs, dem er der mange af i øvrigt, og ja det får man ekstra betaling for hvilket jo er meget fair, men disse jobs SKAL jo udføres af nogle, og når nogen tager den risciko, burde de så ikke også have samme mulighed HVIS det går galt?

Eller skal det være ligesom nogle mener, at fordi man er fed, og ikke spiser ordentligt, at så skal man ikke have ret til at komme gratis på sygehuset?... rygere f.eks. også?

Jeg synes ikke man kan gøre velfærd op i hvor meget man betaler i skat, eller tjener i løn... det afhænger af BEHOVET når det opstår, og jeg tvivler på at nogen bevidst knokler sig ihjæl, med det formål at ende på en førtidspension... hvis man gør dette, er man fanden gale mig godt dum i hvert fald! :O)

Det er i øvrigt ik kun fiskere der har farlige jobs... udsmidere, bodyguards, Millitærfolk, Politikere, Industriarbejdere osv. osv... jeg tror det vil være svært at støbe lovgivning sammen der skal give førtidspension alt efter hvilket job du har haft.

I øvrigt er en murrerarbejdsmand mere udsat for nedslidning end f.eks. et job som politiker... så skal der så gives bedre forhold til politikere end murere?
 
 
14.02-2012 | 08:27 af Jørn Øhlenschlæger
Hej Finn M du siger at jeg har tjent kassen, det har jeg også når fiskeriet var godt, men jeg nkan fortælle dig at vi også har gået i måneder uden at tjene noget , og dert hjælper der ingen kære mor efter en vendrejse så er det bare ud igen, ergo så æder det gode sig selv op.

Så vil du nok sige at vi vel kunne få dagpenge, nej det kunne vi ikke da det for fisker er sådan indrettet at man skal afspasere de penge man tjente i den gode tid, og jeg kan fortælle dig at være fisker er en livsstil og ikke kun for pengenes skyld, for så var der ingen fisker, for når du er til havs er det et 24 timers job, man er på hele tiden selv når man ligger og hviler så ligger man og lytter om der nu sker noget eller om motoren går godt nok, og ved den mindste forkerte lyd så er man lysvågen, så det at være fisker er som sagt en livsstril og ikke for pengenes skyld.
 
14.02-2012 | 21:11 af Erik Lindstrøm
Advokater der under dække af skifteretten har taget 55 milliarder i uberrettiget salær på 1½ år og så jagter man de dårligst stillede.
 
14.02-2012 | 23:36 af winnie eldrup
Dagens bedste: Advokater der under dække af skifteretten har taget 55 milliarder i uberettiget salær på 1 1/2 år. Det skal fan'me undersøges.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl

Denne blog handler om at man som førtidspensonist ikke har det som blommen i et æg

Indlæg | 1 | 770 | 2
Siden | 11. februar 2012 17:12
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites