Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Positivt med indvandring

10. august 2007 11:20
Visninger  [1224 ]   Debat  [18 ]

Det er posivtivt, at Danmark i en tid med mangel på arbejdskraft, kan få arbejdere fra udlandet til Danmark.

Det er dog sørgeligt, de kun bliver til de selv har fået penge nok og så rejser hjem igen.

Hvis indvandrere ikke kan dække arbejdskraftens tomrum, så har vi jo den mulighed, at vi kan tage imod flere kvoteflygtninge fra FN. Men Dansk Folkeparti vil vel hellere have indvandrere, der selv finder hjem igen, end flygtninge, der bliver resten af livet i landet.

Men tænk, hvis vi var så venlige, at vi gav flygtninge mulighed for et nyt og sikkert liv i Danmark, hvor de næsten er sikret et arbejde med en god løn, på grund af manglende arbejdskraft.

Man kan også gøre som Dansk Folkeparti forslår: At flytte endnu mere produktion ud af landet, så vi undgår en masse indvandrere. Men det betyder altså også færre skatteindtægter til staten, da man betaler skat i det land, hvor man arbejder. Så det vil altså også give færre penge til at indføre al den ekstra velfærd, Dansk Folkeparti konstant taler om, men som sjældent bliver til noget.

Vi bør tage imod flere flygtninge, både for egen og andres skyld!

Del på Facebook
10.08-2007 | 11:41 af Lars Nunnegaard
I en global verden er der mange paradokser en af dem er at vor kapital flyder rundt i verden hvor der er mest profit, men befolkningerne holdes ude fra de lande, der har mest.
 
 
10.08-2007 | 12:33 af Mr. Pedersen
Hvor skulle flygtninge ønske at blive længere end indvandrer?

generelt om flygtninge gælder jo at de netop flygter fra en aktuel krise - og i store tal vender tilbage så snart krisen er ovre.

F.eks. modtog Danmark et stort antal tyske flygtninge efter anden verdenskrig som følge af folkemordet i de polske, tjekkiske og russiske områder - disse vendte hurtigt tilbage til vesttyskland, da det opstod som et stabilt land.

Lidt samme historie med de ungarske flygtninge fra det brutale socialistiske besættelse i 1956. En del af de flygtninge, som Danmark modtog, begyndte også så langsomt at vende tilbage til Ungarn, da det blev frit, demokratisk og kapitalistisk igen - f.eks. Janos Bitos for bare at nævne en.
 
 
10.08-2007 | 12:50 af Morten Olsen
Når jeg nævner flygtninge, tænker jeg her primært på de FN kvoteflygninge, vi får til landet fortiden. Det er flygtninge fra blandt andet Burma/Myanmar. Flygtningene derfra kan sådan som det ser ud nu, ikke forvente nogensinde at kunne vende tilbage og får derfor permanent opholdstilladelse.
 
 
10.08-2007 | 13:36 af Thomas Bruun
DF s frygt politik forplumrer den reelle stillingtagen både til vores indenrigspolitiske arbejdssituation, du nævner, og til de internationale forpligtigelser mht. humanitær bistand samt den traditionelle hamane rolle som foregangsland Danmark har haft siden 2. verdenskrig. At folk kaldte DF for stuerene er jo tydeligt at høre nu i alle diskussioner, der strander i had og råben i munden på hinanaden om hvem der kan finde det næste offer, den næste muslim. Moral og etik er rykket klart et par pladser ned, det høres specielt i udlandet når folk taler om Danmark. Det skader os specielt når vi skal tiltrække den ønskede arbejdskraft - f.eks. læger.

Derudover burde vi vel også have en ordning, så vores egne højtuddannede ikke blot straks efter endt uddannnelse tog bort til vellønnede stillinger i udlandet.
 
 
10.08-2007 | 15:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.08-2007 | 15:39 af Morten Olsen
@ Thomas

De er med til at nedbryde vores samfund, selvom de forsøger at få det til at se ud som en opbygning.

Jeg syens det, det er syndt, de efterhånden er det eneste parti, der tør at være imod, for alene det, giver dem også stemmer.

@ SHansen

Tak for kommentaren. Du har ret, jeg ER fremtiden ;) og DF er heldigvis fortiden - om ikke andet, så bliver de det snart!
 
 
10.08-2007 | 15:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.08-2007 | 15:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.08-2007 | 17:21 af Mr. Pedersen
Morten,

Her er et venligt ment spørgsmål, der dog er ret hårdt formuleret. Du siger, at f.eks. folk fra Myamar aldrig bør kunne forvente at vende hjemad.

Er det ikke et udtrykt for latent racisme?

Jeg mener, polakkerne, østtyskerne etc var jo igennem 45 år underlagt et socialistisk diktatur - alligevel lykkedes det dem at genvinde friheden (på trods af bl.a. visse danskeres samarbejde med deres undertrykkere). Hvorfor skulle det ikke også være muligt for burmeserne at skabe et frit kapitalistisk samfund? Ellers ser du på dem som en slags undermennesker?
 
 
10.08-2007 | 18:01 af Thomas Bruun
@jalte s

Skæg holdning: Specielt når vi får indvanding fra muslimske lande, så ser vi indvandrere der foragter alt vestligt, men som alligevel vil leve her, for at tjene penge og modarbejde vesten ideologisk.

Vil meget gerne have, at du vedlægger dokumentation for hvor mange dankser af muslimsk herkomst, der modarbejder bevidst den vestlige kultur. er det 30, 100, 7000 personer??

Det er simpelthen for nemt det der?

Der bor masser af muslimer i USA, tænk over hvis man sagde det samme over there !
 
 
10.08-2007 | 20:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.08-2007 | 02:11 af Morten Olsen
@ jalte sørensen

De fleste, af de kvoteflygtninge, der kommer til landet fortiden er faktisk kristne. Rigtig mange af dem får hurtigt arbejde og bliver mindst ligeså godt integreret som indvandrere.

Jeg tror ofte, at flygtninge har større interesse i at blive integreret og lære det danske sprog end indvandrere, der på forhånd har planlagt at rejse hjem til sin familie igen, efter at have tjent, hvad han/hun har behov for.

@ Den sidste viking

Jeg ville ønske Burma/Myanmar, hurtigt kunne blive demokratisk og muligt at leve i igen, for de mange flygtninge. Men der er lang udsigt til det. Og det vil tage mange år, at opbygge landet igen.

Mange af flygtningene derfra, har opgivet håbet om at vende tilbage, og gør derfor meget ud af, at blive integreret i det danske samfund.

@ Peter, Thomas og Jakob A. Andersen

Tak for jeres kommentarer. Jeg er meget enig i mange af de ting I skriver, hvilket jeg også håber mit indlæg og min respons på andres kommentarer viser.
 
 
11.08-2007 | 08:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.08-2007 | 08:59 af Karin Bennedsen
@Peter

Blot et par spørgsmål.

Var det samtlige skoler i København der tilsammen havde 40% børn af anden etnisk herkomst?

København er jo ikke hele Danmark, så når du ser på risikoen for dominerende indflydelse, hvorfor tager du så ikke hele landets befolkning i betragtning?

Selvom vi antager, at andel af muslimer vokser i København i forhold til andre grupper, så giver det dem højst indflydelse på, hvem der vælges ind i borgerrepræsentationen. Men som du sikkert ved, så kan kommunalbestyrelser ikke vedtage love, men udelukkende administrere dem, der vedtages i Folketinget.

Så det vil stadig være den procentvise andel af muslimer på landsbasis, der er af betydning for en eventuel forskydning af magtforhold til fordel for muslimer.

Og så er vi vist ude i nogle helt andre tidshorisonter, end de 10 år du lissom forsøger at sætte op som et skræmmebillede.

Derudover "glemmer" du, at fødselsraten hos danskere af anden etnisk herkomst nærmer sig danske kvinders.
 
11.08-2007 | 10:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.08-2007 | 11:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.08-2007 | 12:40 af Thomas Bruun
@Peter - Umiddelbart er det vel klart af en marginalisering af denne gruppe og ellers gode vilkår for alle af fremmed herkomst - god, sikker, tryg og hurtig inklusion vil bringe os derhen hvor problemerne bliver til af overskue. Den der med at sige at, Klifatet bliver genindført worldwide i morgen er lige så langt ude som at sige at, Uncle Sam kommer med sin tunge klamme kapitalistiske hånd og tager dig og os alle. Men i enhver overdrivelse er der en lille smule sandhed - vi kan bare ikke føre politik på overdrivelserne - vel?
 
 
12.08-2007 | 04:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Morten Olsen

Født den 19. oktober 1990 i en kristen baptistfamilie i det nordlige Odense.

Har gået 10 år i folkeskole - fra 0.-9. klasse - og går nu i 1. g på Odense Tekniske Gymnasium.

Medlem af Kristendemokratisk Ungdom siden februar 2005 og Kristendemokraterne siden vinteren 2007.

Valgt som formand for Kristendemokratisk Ungdom på Fyn 27. marts 2007.

Indlæg | 20 | 13.959 | 20
Siden | 20. oktober 2006 20:52
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites