Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Hvem representere dig i folketinget..?

16. december 2010 16:03
Visninger  [1347 ]   Debat  [31 ]

Mon ikke snart det er tydeligt for folk der tjener under 350.000 at der virkeligt ikke er nogen der representere dem på tinget..?

Mange har måske en forhåbning om at der er en fag forening der varetager deres interesse, den er jo dyr nok at financere og de financere da også nogle af de største partier, så de må da have noget at sige på deres medlemmers vejne..?

Men nej, det eneste de prøver på at flytte er ved at holde nogle store demostrationer med masser af medlemmer når de har noget de vil have tvunget igennem, men ender altid med at gå på kompromis med forhandlerne, og medlemmerne betaler prisen..

 

   Viljen er der til at lave ting om og til at kontrolere hvad der rent faktisk sker, det er bare nemmere når andre gør det..

Men der er ingen andre der gør det, befolkningen står passivt og brokker sig lidt når de støder på cencur eller lignende, men ingen gør reelt noget, selvom det nærmest skriger til himlen at der er brug for fornuft, empati og åbenthed i administrationen.!

   En løsning kunne være at alle arbejdsløse, førtidspensionister og andre der ikke føler sig hørt starter deres eget parti, et lotteri parti hvor man betaler 30kr pr år for at være medlem, medlemskabet giver så adgang til partiest debat side hvor alle har en stemme, alle kan komme med forslag, men kun de forslag hvor over, lad os sige 30% har stemt, og hvor forslaget har over 50% der stemmer for, bliver accepteret som partiets holdning.

De folk der så får flest stemmer vinder således et arbejde ved at de får lov til at stille op for partiet, hvis der er 300.000 medlemmer kan man stille måske 5 kandidater op, og samme tid har man 9mio i parti kassen som man kan ansætte medlemmer for til at varetage partiets interesse, det kan være for eksempel 200 medlemmer der ønsker at bruge lidt tid i partiets tjeneste som så kan få en betaling for deres arbejde..

Der kan være krav for at man ikke kan stille op for partiet hvis man igennem de sidste 5år har haft en gennemsnits løn på over 300.000 pr år, så kan man kun være medlem, og samme tid kunne man vælge at de 200 medlemmer der er mest aktive får tilbudt et job for partiet og derved løn for deres tid, eller man kan give de næste 8 i rækken der ikke bliver valgt til at stille op 1 mio hver, og de år hvor der ikke er valg kan man udtrække medlemmer til at få de 9mio udbetalt..

 

Altså et parti hvor alle har noget at sige, og når nogen kommer med et crazy forslag kan de andre blot lade være med at stemme, så bliver det ikke partiets holdning.

Medlemmerne kan selv være med til at vælge hvem de stoler på til at være administrator så der undgåes unødvendig cencur..

gitte rasmussen har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
16.12-2010 | 17:42 af Kristian Mortensen
Hvor skriver man sin underskrift til opstilling af partiet?
Er 100% enig med dig i dine pointer i indlægget
Ang ham fra "blå" stue på billedet, har han også været i Karen Ellemans skraldespand?
 
 
16.12-2010 | 17:51 af Carsten Svendsen
:o) :o) :o)
 
16.12-2010 | 18:05 af kim hansen
Det er et privat billede der er offentliggjort for at bevise at det var Karen selv der havde smidt en pære i skraldespanden.. ;-)

Ang opstilling, man kunne vel gøre sådan at når folk melder sig ind via hjemmesiden skal man også via sit nem id krydses af på en digital liste hvor hver borger naturligvis kun kan stå en gang indtil de første 20.000 har meldt sig ind, derefter kan listen printes ud og sendes til tinget..
 
 
16.12-2010 | 18:02 af Lars Nunnegaard
Alliens invaderer Kemiske Karens renovation.
 
 
16.12-2010 | 18:30 af Bitten B.
Jeg forstår ikke lige hvor du vil hen med at der ikke er nogen der repræsenterer dem der tjener under 350.000 kr på tingetr? Hvad får dig til at nå den konklussion? Og hvor kommer fagforeninger ind i det billede?
 
16.12-2010 | 18:47 af kim hansen
Beløbet er måske lidt højt sat, men pointen er at 7 ud af 10 indlæg på diverse blogge handler om de nye måder hvor VKsO4 træder på de "svage", og så er der nogle der som dig tror at bare S-SF kommer til magten skal alt nok løse sig og det er slut med borgere der ikke bliver hørt, bare fordi de engang har mødt en SF'er på sit lokale torv som gav dem en rose, så tror du at denne gang, der holder de hvad de lover..

Men guess what, intet ændres, og protestbloggere bliver langtfra arbejdsløse i fremtiden, de bliver allerhøjest mere frustrerede og mere cencurerede, og endnu mere spillet ud imod hinanden således at absolut ingen representere dem længere..
 
 
17.12-2010 | 00:16 af Bitten B.
Næh jeg tror ikke at alt bliver super med en ny regering. Der bliver jo både et S og et R med på vægtskålen. Men jeg ved at ting bliver langt bedre end de er i øjeblikket. Og det er trods alt det vigtigste. Hellere små fremskridt end de store tilbageskridt der har været med VKO.
 
16.12-2010 | 19:58 af Kaj Jensen
Hvis du tjener under 350000, fordi du ikke gider arbejde, så er det nok EL du skal stemme på.
Ellers vil jeg foreslå Venstre eller Liberal Alliance, hvis du godt selv gider gøre en indsats,
 
16.12-2010 | 20:12 af Kristian Mortensen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
16.12-2010 | 20:13 af kim hansen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
16.12-2010 | 20:13 af Kristian Mortensen
Du skulle skamme dig med en sådan udtalelse
Jeg kan nævner mill af eksempler på hvordan folk bliver aflønnet på en totalt uretfærdig måde
Og døgnet har altså kun 24 timer, og hvis man er ex ufaglært reng ass og selvom man arbejdede 17 tmer i døgnet vil man ALDRIG komme i nærheden af 350.000 kr om året
Men selv folk med kortere videregående uddannelser blver i den grad forfordelt grundet aftaler mellem afdelingens leder, som aldrig vleledehvis ikke han gjorde som en ansat i den faggruppe man selv var og hvis forældre havde en forretning som vicedirektøren i firmaet fik varer billigere i. Derfor var der aldrig noget til os andre teknikere, den omtalte ansatte fik det hele, bla fordi der var individuel løn. Det var en privat virksomhed. Det er en halv snes år siden og jeg fandt ud af sammenhængene ved en tilfældighed
I 2003 blev jeg fyret fra den virksomhed sammen med 1/3 af alle ansatte der
 
 
16.12-2010 | 20:14 af Kristian Mortensen
Det er til Kaj
Jeg er derimod meget enig med Kim
 
 
16.12-2010 | 20:16 af Kristian Mortensen
Der er kludder med tastaturet
....leder, som aldrig var blevet det hvis ikke han gjorde som en ansat i den faggruppe man selv var ....
 
 
16.12-2010 | 20:16 af kim hansen
#Kaj Jensen:
Det var ikke meningen at det var for folk der 'ikke gider at arbejde', men mere for folk der er på vej mod en slave tilværrelse hvor de af staten eller kommunen de bor i, tvinges til at tage det arbejde ingen andre gider at have, uden anden løn end det de 'har ret til' i kontanthjælp, og ofte med det resultat at de tager arbejde fra andre således at det er en selvforstærkende negativ effekt det har på hele arbejdsmarkedet..
 
 
16.12-2010 | 22:57 af kim hansen
Men bare rolig Kaj, der vil også være plads til dig i partiet selv om du ikke gider arbejde, så længe du bare betaler kontigent.. ;-)
 
 
16.12-2010 | 23:22 af Bitten B.
Kaj jeg har aldrig tjent 350.000 ligegyldigt hvor mange overarbejdstimer jeg har haft.
 
17.12-2010 | 00:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.12-2010 | 12:15 af kim hansen
Ja vi har nok af partier hvor vælgerne har noget at sige men hvad hjælper det
når de partier der bestemmer er topstyrede..?

Indlæget er ikke min 'plan' men en ide til andre, en ide til de måske 50% der vil være
sofavælgere ved næste valg for de ved ikke at de nu har magten, HVIS DE STÅR SAMMEN,
kan de helt selv bestemme hvem der skal være El Presidente i landet, men hvis de vil vise
at de er utilfredse ved at stemme blankt eller sofa har de tabt på forhånd..

I øvrigt er jeg studerende og har slet ikke tid til sådan et projekt, faktisk går
jeg og overvejer hvilken forening jeg skal melde mig ind i, sam data eller prosa,
du kan måske anbefale prosa..?

& så er det ikke et nyt parti men en ny måde at tænke demokrati på, men du nok har ret
i at der skal være flere grundstene i partiet en blot at det er for folk der ønsker
retfærdige forandringer og medbestemmelse..

Men det er da en sjov ide, og for folk der alligevel prøver løkken i lotto hver uge
koster det 45kr og chancen for at vinde er 1:42.072.307.200
mens de for 30kr kan være med i et spil hvor chancen er 1:37500 for at vinde..!
Altså 42 mia vs 37 tusinde..

kilde til beløbet i lotto:
http://www.business.dk/saadan-vinder-du-lotto-pengene-i-morgen
 
 
17.12-2010 | 00:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.12-2010 | 12:20 af kim hansen
Nej der er ikke stemmer i overførselsindkomster, tror ikke engang at de stemmer i kongehuset ;-)
Men det skyldes jo at de ikke taler med én stemme men bliver nedgjordt alle steder til de mister modet og ikke engang orker at stemme på pest eller kolera til sidst..
 
 
17.12-2010 | 13:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.12-2010 | 08:52 af gitte rasmussen
Anbefalet. Jeg stemme også på Enhedslisten da de pt. er de eneste der "passer" på demokratiet, har en god socialpolitik, uddannelsels politik, og har et fornuftigt bud på fremtidens arbejdspladser, og meget mere. Om der er stemmer i overføselsindkomster !!!!! de er jo lige så forskellige mennesker som resten af samfundet, jeg kan da godt undre mig over, at nogle af dem stemmer på DF som er et borgerligt parti, hvilken aldrig vil tale deres sag. Men sådan er der jo så meget.
 
 
17.12-2010 | 10:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.12-2010 | 12:58 af Carl Nielsen
Når det kommer til at stemme på et politisk parti, så vil der vel altid være tale om et kompromis, da de færeste finder, at der er partier at stemme på, der lige dækker deres politiske holdning.
Hvad angår Enhedslisten, så har de jo valgt at ekskludere store dele af deres potentielle vælgere, som underlødige, kontaminerede, der må jagtes, som var de muslimer.......
 
 
17.12-2010 | 12:16 af Kenneth Jakobsen
Det er mig en gåde hvorfor nogen bilder sig ind, at ens indkomst afgør hvem der bedst, repræsenterer ens interesser. At noget sågar tror, en socialistisk vej gavner de svage, undrer mig egentligt lige så meget. Den rendyrkede socialisme, var det da godtnok ikke. Her slagtede man netop, alle handicappede, og folk der ikke kunne arbejde.
 
17.12-2010 | 12:42 af kim hansen
Det er mig også en gåde hvorfor folk stemmer uden at have sat sig ind i hvad kandidaterne står for, så længe tilbage jeg kan huske har der været skolelukninger enten igang eller på tapetet, alligevel lykkedes det altid for politikerne at fokusere på andre emner der blæses ud af proportioner i forhold til virkeligheden, det er det samme hver gang..

Men når folk tror at det er deres borgerpligt at lægge stemme til mediernes kandidater ja så ligger vi jo alle som medierne har redt når det kommer til stykket...
 
 
17.12-2010 | 14:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.12-2010 | 14:16 af Kenneth Jakobsen
Kritikken af det monetære system er jeg helt med på. Vi bør tilbage til penge, hvis værdi er dækket af noget værdifuldt. Og afskaffe fractional reserve banking:

http://da.wikipedia.org/wiki/Fractional-reserve_banking

Profit og tab samt renter er til gengæld nødvendigt, for at have en verden hvor der blive produceret det folk har brug for.
 
17.12-2010 | 19:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.12-2010 | 13:21 af kim hansen
#Kenneth Jakobsen:
Jeg er helt enig i at fractional reserve systemet er ren tyveri og manipulation og burde nedlægges..!

Det er kun fordi almindelige folk ikke kan overskue det fusk der foregår hvor de laver penge ud af ingenting og så lader folk låne disse matador penge mod at folk skal betale ofte det dobbelte tilbage i renter og gebyrer at der ikke er flere der siger noget..
 
 
29.12-2010 | 13:30 af kim hansen
#Jess D Skov Nielsen:
Helt enig..

Nu har jeg fået den set, filmen, og den kan anbefales..

Den fortæller også hvad mange godt ved, at korruption ikke er et bi-produkt af demokratiet, det er GRUNDSTENEN i demokratiet..

Vi ved at der er lande der generelt er 99% korrupte og hvor alle kritikere sidder på dødsgangen, men ingen gør noget ved det, hvorfor ikke..?
FORDI VI SELV ER OVER 90% KORRUPTE NÅR DET KOMMER TIL STYKKET...

Link:
http://www.thezeitgeistmovement.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=154&Itemid=83
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
kim hansen

32 år

Datamatiker fra vejle.

Weekend blogger :-)

Indlæg | 24 | 27.154 | 880
Siden | 5. juli 2009 10:13
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites