Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Kære Abdul

28. april 2007 13:33
Visninger  [1732 ]   Debat  [29 ]

Stor ros til dig for et godt indlæg nedenfor, der selvfølgelig deler vandene i de sædvanlige lejre:

Nogle kan se, andre er blinde. Nogle kan forstås, andre er for dumme. Nogle er visionære, andre har tunnelsyn. Nogle har et vedvarende afklaringsarbejde i forhold til muslimer, andre har fordommene helt på plads. – Og så har jeg endda slet ikke nævnt Ofelia.

 

Sådan er der så meget. Men et godt indlæg har du begået, og tak for det.

Del på Facebook
28.04-2007 | 13:42 af steffeng40
Jeg kan kun give Sims ret.
 
28.04-2007 | 13:57 af Troldeguf
Og lad så mig prøve på en anden måde da.

Jeg synes bestemt også, at det er et godt indlæg.

Nu blot skerevt på en anden måde. =O)
 
 
28.04-2007 | 16:59 af Poul Jensen
Når børnene kommer ind i klasselokalet i skolen, med kasket på, får de besked på at de skal tage hovedbeklædningen af når de er inden døre! De har vi altid syntes at det var helt OK, det er det man kalder opdragelse.

Men er man muslim må man godt beholde hovedbeklædningen på hovedet!

Hvorfor skal en muslim have flere rettigheder end andre børn?
 
28.04-2007 | 18:25 af steffeng40
Poul Jensen, kvinder har altid måttet bære tørklæde eller hat indendøre.
 
28.04-2007 | 19:09 af Hans Hansen
Godt svar Steffen.
 
 
28.04-2007 | 19:29 af Lars Nielsen
Hundestejlen

Hvad bilder du dig ind at beskylde muslimer for noget sådant...de hedder jo heller ikke Frode

og har r.. hvor du har hoved.
 
 
29.04-2007 | 02:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.04-2007 | 06:15 af Ofelia
Til Sims - den seende og forstandige grønært!

Den, der ler sidst, ler bedst, siger et DANSK ordsprog.

Men - du vil måske gerne, at danske kvinder om nogle år tvinges til at bære tørklæde?

Din familie kan måske ligefrem tjene på det ved at modtage tørklæde/slørpenge fra Arabien.

Bekæmp tørklædet på Folketingets talerstol!

Bekæmp islamisering af Danmark!
 
29.04-2007 | 06:20 af Ofelia
Jeg glemte lige:

Bekæmp naivister som mister Sims!
 
29.04-2007 | 12:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.04-2007 | 12:16 af Ofelia
Per H. Christiansen,

Hvorfor stopper du ikke med at være en gnavpot. Smil til verden og bekæmp islamismen!
 
29.04-2007 | 12:31 af sdasd asdasd
haha ofelia og jens JJ

slørpenge? Sikke en gang vrøvl.

Er i virkelig så desperate?

At ligefrem bruge islam-info som kilde, fortæller bare hvad i vil. Så sidder i her og lyver overfor jeres medmennesker, blot for at holde jeres argumenter i luften? Der må der være grænser.

---------------

Kære Sims

Først og fremmest tak for ros. Takker ligeledes for dit indlæg.

Personligt så virker det debatten utrolig plat herinde. Magen til uvidenhed og stupiditet har jeg længe ikke set. - En spørger i mit blog-indlæg om jeg hører til fleretallet som synes danske kvinder er 25 øre værd. - En anden påstår at man får penge for at gå med tørklæde. - En 3. nægter at kalde mig dansker.

Utrolig umodent tone. Så slemt at jeg mister lysten tl at deltage i debatten herinde, som Gudskelov intet har at gøre med realiteten.
 
29.04-2007 | 12:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.04-2007 | 12:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.04-2007 | 12:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.04-2007 | 13:14 af sdasd asdasd
Set fra islams aspekt, så er det ikke tilladt at "belønne" for den slags.

I Islam er der kun et område man nævner at "give penge" og det er til fattige. I Islam skal man som muslim give 2-3% af sit indtægt til fattige mennesker. Under Ramadanen er der dog andre forholde og der ydes typisk stort økonomisk støtte til organisationer der hjælper fattige mennesker på Verdens-plan.

Det er der man taler om betaling.

At betale for at gå med slør, er fuldstændig ulogisk og uislamisk. En person der bare har haft om Islam i folkeskolen, ville vide det.

Noget af det første man lære om Islam i skolerne, er netop at man gør ting for Gud. Man skal gør det af hjerte. Hvis man så gør det for betaling, er det ikke bare uislamisk fordi man yder støtte til mennesker som man går ud fra ikke er fattige, men fordi man yder støtte til de personer som nu kan ta tørklæde på af økonomiske årsager.

Så det er fuldstændig ulogisk, uislamisk, dumt og ja, ikke mindst lodret løgn.

Mht. debat-niveauet PHC, fuldstændig enig.
 
29.04-2007 | 13:22 af Ofelia
Er sharia også en løgn, Abdul?
 
29.04-2007 | 13:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.04-2007 | 13:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.04-2007 | 13:30 af Ofelia
Ifølge Koranen, Per H. Christiansen, er det tilladt muslimer at lyve over for vantro!

Naivismen er den største trussel mod Danmark!
 
29.04-2007 | 13:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.04-2007 | 13:55 af sdasd asdasd
@ofelia:

Igen lyver du. En muslim må ikke lyve nej.

Ofelia, inden du selv prøver at lyve overfor dine medmennesker med den slags, bør du læse mere om Islam. Mere end bare fra anti-islam hjemmesiden islam-info.

Ifl. Islam, så er alle mennesker Guds enheder. Det er derfor fuldstændig hen i vejret, at du prøver adskille det sådan udfra islams aspekt.

Det du taler om er en shia(ca. 12% af muslimer i Verden er shia) kilde. Der siges at der må bruges strategier i tilfælde af krig, for at snyde fjenden.

Det er dog noget jeg som sunni muslim tager klart afstand fra. Hvis du vil vide mere om det emne, kan du spørge en shia.

@Per H Christensen

Jeg synes du rammer noget. Uden tvivl. - Men jeg vil helst ikke sidde og være dommer og bedømme om hvor godt eller skidt det er. Personligt, synes jeg du rammer godt.

Idag ryster mange ved tanken om Sharia, uden rigtig at kende til det. Mange tror at sharia handler om halshugninger og dødstraf.

Det passer bare ikke.

Da sharia kun bliver indført ved demokratisk valg(hvis fleretallet ønsker det), er det værd at nævne at nutidens sharia man ser i KSA og IRN ikke er i overenstemmelse med den oprigtige.

Der er så meget at sige til det, det må blive en anden gang.

Her er spændende læsning om tørklæde i Islam:

http://islam.dk/content.asp?art_id=366
 
29.04-2007 | 13:58 af sdasd asdasd
Ofelia.

Slap nu af. Over halvdelen af muslimer er jo piv-hamrende ligeglad med debatten. Alle ældre passer bare deres familie, arbejder, hjemme, ud og handle ind og lever et ganske normalt tilværelse. De er hamrende ligeglad med Asmaa og hendes tørklæde, de er hamrende ligeglad med om hvad du og jeg synes.

Det med at tro at alle muslimer prøver at indføre dit og dat er fuldstændig hen i vejret.

Der findes sølle 280.000 muslimer i landet.
 
29.04-2007 | 14:42 af Ofelia
Hvem er SIAD?

Og Islaminfo - dem stiftede jeg for første gang bekendtskab med meget tidligt i morges, da jeg på "Kære Abduls" blog for første gang erfarede, at der er noget, der hedder slør- og tørklædepenge. Jeg havde indtil da kun kendskab det "Forklædepenge".

Mit kendskab til muslimer har jeg i øvrigt fra den virkelige verden. Og den er hverken sort eller vid, idet jeg har venner blandt arabere, der bærer det tørklæde med pandebånd. Et tørklæde, der i øvrigt først kom på efter 2001!

Derfor kan jeg da godt helhjertet gå ind for: Bekæmp islamismen med dets symbol på totalitær ideologi! Naiv er JEG ikke!
 
29.04-2007 | 14:47 af Ofelia
Noget helt andet!

Kan man ikke rette en kommentar efter den er sendt?
 
29.04-2007 | 15:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.04-2007 | 15:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.04-2007 | 17:16 af Ofelia
Jooh, Per H. Christiansen, du har ret.

At man ikke kan rette, finder jeg først ud af nu, hvor du fortæller mig det. Idet det først er i dag, at jeg spørger ind hertil.

Problemet har jeg haft siden jeg blev oprettet her. For jeg er jo blot et menneske, der af uforklarlige årsager begynder at ramme forkert på den bærbares taster efter en menneskealder i tastaturets tjeneste.

På den fremragende DR Debatten, kan man normalt nå at rette sine slåfejl.

Summa sumarum Per H. Christiansen - det har sandelig været en lærerig søndag.
 
29.04-2007 | 18:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Indlæg | 11 | 12.014 | 250
Siden | 2. april 2007 20:29
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites