17.04-2007 | 07:38
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.04-2007 | 08:23
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.04-2007 | 08:58
af
Karin Bennedsen
@Jan2
Tror du, at der er noget i vejen for, at Pia Kjærsgaard opretter sin egen blog her på Avisen.dk?
Eller mener du, at det er nødvendigt med en invitation, for at vække hendes interesse? |
|
|
|
|
17.04-2007 | 09:33
af
Sims
G. Marx
Du har ret. Jan2 leverer så eksemplerne.
Det er bare så trivielt med den daglige dosis DF hadeindlæg. Måske er det mig, der er sart, men jeg er sgu træt af, at den ene firkantede fløj tærsker løs på den anden lige så firkantede. |
|
|
|
|
17.04-2007 | 09:37
af
steffeng40
Jeg tror, vi nogle gange er tilbøjelige til at glemme, at der faktisk er idealister også blandt DFs vælgere (men det er måske det mest skræmmende).
Jeg forbeholder mig et til at foragte alt, hvad DF nogensinde har forringet det danske samfund med: dårligere sociale regler, udgrænsning af minoriteter, overvågning og kontrol af den danske befolkning - og love med det ene formål at diskriminere befolkningsgrupper på racistisk eller kulturelt grundlag.
Det er, hvad forringet skolegang kan føre til! Viden, der var helt almindelig fra 50erne og frem, er gået tabt og bliver nu GENOPDAGET!
Manipulationen er øredøvende: jøderne har tilpasset sig og aldrig været et problem - jamen, så læs om hvordan de første 100 år spændte af for jøderne!
Jøderne har aldrig været særlig mange, nu har vi en invasion af muslimer! - Jamen, det er jo det samme som at sige, at man godt kan forstå tyskerne, for i Tyskland var jøderne jo betydeligt flere end 1 promille af befolkningen!
Nej, lyt til dem, der ved noget om disse ting, fordi mønstret, der er faretruende, nøjagtigt ligner, hvad andre lande har gennemgået, og altså undertiden med den rene katastrofe som mellemstation. |
|
|
|
|
|
|
17.04-2007 | 10:00
af
Hans Hansen
Steffen40
Hvis vi har en mængde kulturfremmede i landet, som overstiger befolkningens absorberingsmotivation, er det ren gamble ikke at taget alvorligt. Right or wrong, så er eksemplerne er FOR mange med hensyn til, hvilke kræter der kan sættes i bevægelse, når folk føler sig truet. Faktisk tror jeg ikke, DF ville have nogen synderlig succes, hvis politikerne de forudgående 20 år havde lyttet til mere til folkesjælen og lidt mindre til den politiske korrekthed. |
|
| |
|
|
17.04-2007 | 11:17
af
steffeng40
Det tror jeg, at I tager helt fejl i. I de pgl. 20 år forsøgtes det fra valg til valg at tale indvandrerproblemet op som et emne, men uden virkning. Først da Nyrup havde gjort sig selv umulig med efterløns-manipulationen, kom der vind i sejlene.
Kulturfremmed er et u-ord, for kulturen er en proces, der foregår hele tiden ved deltagelse. |
|
|
|
|
17.04-2007 | 11:22
af
steffeng40
Mht. idealistiske DF ere og andre fremmedangste: vi har en tendens til nogle gange at glemme, at I faktisk tror på, at I har ret. Det er synd, at ingen forklarer jer sagernes sammenhæng så grundigt, at I kan forstå dem.
Jeg nægter derimod at lade en Søren Krarup bombe dansk mentalitet tilbage til enevælden! Det er afskyeligt - hvad det selvfølgelig også er, at vi i 200 år bevidstløst er blevet undervist i, at Struensee, fornyeren af den danske offentlighed, var en skidt knægt. Havde reaktionen ikke fældet ham, havde vi formodentlig haft en fri forfatning som Norges allerede fra begyndelsen af 1800-tallet (og ingen mén af Napoleonskrigene). |
|
|
|
|
|
|
17.04-2007 | 11:28
af
Hans Hansen
| Forklar forklar, steffeng40. Jeg vil hellere end gerne overbevises om, at femmedkultur er et fiktivt problem, som kan hives ud af flertallet bevidsthed. |
|
| |
|
|
|
|
17.04-2007 | 12:17
af
Erik Willumsgaard
@Hans Hansen
Jeg er ret enig med dig. Ingen kan kommunikere de problemer bort, som dominierer i indvandrer-ghettoerne. Hvis man kunne det, kunne man også straks nedlægge alle de specialforanstaltninger, som er sat i værk for at hjælpe danskere med indvandrerbaggrund igennem skolen og uddannelsessystemet og ud på arbejdsmarkedet og borte fra den kriminelle undergrund.
Problemerne består ikke kun i sammenstød mellem én eller anden form for tyrkisk, kurdisk, pakistansk med mere, kultur og en dansk. For man kan slet ikke tale om disse kulturer.
I mange af ghetto-områderne herskede - inden indvandrernes indflytning - en kultur, som ingen med stolthed vil fremhæve som dansk, en kultur, hvor kriminalitet, misrøgt af børn og misbrug var fremherskende.
Ind i denne "kultur" flyttede så nogle indvandrere, som kom fra ikke-urbaniserede områder i Tyrkiet mv., fra områder hvor samfundet var bygget op omkring familien og klanen. Dette mikrokultursammenstød producerede så en ny indvandrerkultur, som blev en giftig blanding af områdets eksisterende kultur og en indført kultur, hvor ære, skam, hævn og klan-/bandetilhørsforhold spiller en central rolle.
At indvandring kan ske på andre måder så jeg masser af eksempler på i 60 erne og 70 erne, hvor som kolleger og gode bekendte havde indvandrere fra hele verden, men i særlig grad fra Iran, Irak, Indien, Sydafrika, Eritrea og Chile. De var ankommet som enkeltpersoner, som flygtninge og/eller for at få uddannelse eller få udnyttet deres uddannelse. Og de blev hurtigt integreret på alle måder, bl.a. via danske giftermål.
Så vi var mange, som kendte en masse til indvandring, som slet ikke opdagede hvad der skete, da ghettoerne blev overtaget af ikke-urbaniserede indvandrere, som kom i "hele familier", medbringende familie- og klanstrukturen og landsbykulturen.
Det har vi nu opdaget, og vi kender udfordringerne. Men det er ikke min opfattelse, at DF på noget tidspunkt har været til nogen hjælp, hverken med hensyn til at skabe en erkendelse af problemernes egentlige kerne eller mht. at udvikle løsninger. |
|
| |
|
|
|
|
17.04-2007 | 12:49
af
Hans Hansen
Gode iagttagelser, Erik
Og jeg er helt enig i, at DF ikke har været til nogen hjælp. Det eneste de har gjort, er at sætte sprog på latente frustrationer i så store dele af befolkningen, at det har været nødvendigt ikke vedblivende at gemme sig for dem. Desværre sprang proppen ligesom af flasken, hvorved de øvrige partier måtte tækkes DF mere end godt er, og mere end de formentlig mente godt. |
|
| |
|
|
17.04-2007 | 13:34
af
Brylle
Jeg mener helt bestemt også, at nogen har gjort DF til deres personlige besættelse :(
DF bliver tillagt en magt som de nok kun i drømme ville ønske de havde.
Det kunne måske være rart at se sig selv i sømmene også.
Hvad Antisemitismen angår, så har hverken Enhedslisten, SF,eller S noget at lade nogen høre.
Men det er ikke legalt at snakke om, og skal helst ties ihjel.
Jeg er da glad for vi har et parti som DF til modvægt for EHL |
|
|
|
|
17.04-2007 | 14:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.04-2007 | 16:37
af
Brylle
Groucho M
Nuvel, men du har vist fået beviser nok !
Så nu glæder jeg mig til at høre hvorledes du forholder dig til dem, når jeg engang i aften kommer ind fra haven :) |
|
|
|
|
17.04-2007 | 16:38
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.04-2007 | 16:39
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.04-2007 | 21:11
af
Brylle
Jacob.dk
HA! Du har bare den fedeste måde at sige tingene på :O) Jeg syntes endvidere at du har så fin en debat ånd, og kan sige tingene på en måde så ingen føler sig trådt over tæerne :O)
Altid dejligt når den saglige tale er krydret med humor, som min gode debat ven Ilskov Jenden også besidder :O))
Og så har du fuldstændig ret i det du skriver :O) |
|
|
|
|
17.04-2007 | 21:58
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.04-2007 | 22:21
af
Brylle
Jan Eskildsen
Prøv at springe over i debatten om Jødehadets anden tidsalder. Der har jeg lagt en URL om det. Jeg vil nødig gentage mig selv da Groucho M mener at en påstand jo ikke bliver mere rigtig af at blive gentaget. |
|
|
|
|
17.04-2007 | 22:49
af
Brylle
Groucho M
Hold da lige op....er det sådan skinhellige humanister opfører sig når ikke de får deres vilje !
Tænk om DF tilhængere havde gjort ligeså *LOL*
Nej folk herinde må endelig ikke læse noget der kunne give eftertanke.
Men når jeg nu ikke må gentage mig selv sender jeg da bare en URL til noget andet !
http://www.skattetryk.dk/2006/08/07/holger-k-sf-mogens-lykketoft-s-frank-aaen-enh-og-hizbollah/
Det er tankevækkende. De står og mænger sig og gør haneben til islamo-fascister = Ahmedinejads stråmænd.
Hvorfor? Fordi de er fælles om hadet til USA (og er par stykker er vel også inficeret med VS’s jødehad)
Morale: Hvis Dansk Folkeparti var et USA og jøde-haderparti, så havde de aldrig fået at vide, at de ikke var stuerene, ingen ville kalde dem for racister. Og Pia ville være en elsket og velkommen gæst på Nørrebro.
Socialdemokratiet, SF og Enhedslisten ville møde op ved deres arrangementer, hvis der blev kaldt på dem.
Der er intet, der binder folk sammen som had.
jaja Groucho M vis mig dine venner og ........ |
|
|
|
|
17.04-2007 | 23:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
17.04-2007 | 23:16
af
Brylle
Groucho M
antisemitisme er nok det sidste du kan beskylde DF for at være :)
Men jeg er godt klar over jeg har trådt på din ømme tå.
Alt hvad der kan dokumenteres kalder du løgn...nuvel, så må jeg bare konstatere at du er spild af tid ! |
|
|
|
|
18.04-2007 | 00:21
af
Sims
Hej stridshaner
Jeg luger lige lidt ud i de værste gebrækkeligheder. Husk vi skal tale ordentligt. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 00:31
af
Sims
Jeg vil nødig blande mig som smagsdommer, men som alle ved, er der ongoing bestræbelser på, at bloggen skal holdes fri for personlige angreb og mundlort. Groucho, du har kastet den første sten. Brylle, og hvem som helst, har lov til at mene om venstrefløjen, hvad han/hun vil, ligesom mange tillader sig at mene ikke så helt lidt om DF. Derimod har vi ikke lov til at råbe svin og røvhuller efter hverandre. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 00:43
af
Brylle
Hej Jakob.dk
Ja det er stof til eftertanke.
Tak at du trodser forbudet *LOL*
Nå du vil jeg daffe dyner.
Nat nat Jakob :) |
|
|
|
|
18.04-2007 | 00:50
af
Sims
| Groucho, jeg har kigget det hele igennem, og kan ikke se, at Brylle siger "Groucho, du er antisemit". |
|
|
|
|
|
|
18.04-2007 | 01:04
af
Hans Hansen
| Det er rigtigt nok, men forskellen går på, hvad man siger, ikke hvad man mener. |
|
| |
|
|
18.04-2007 | 01:13
af
Brylle
Groucho M
De! Hvem er de ? Er det mig og min bændelorm, eller er det Jakob og mig du mener ?
Du må selv læse hele den url jeg sendte som du ikke ville have andre skulle læse, og som Jakob har været venlig at hæfte på, og som han anbefaler andre at læse.
Jeg gør ligeså.
Derudover så sendte jeg en anden URL hvor
frank aaen, Villy søvdahl og lykketoft demonstrere side om side med hizbollah og hele karusellen.
Tror du selv det ville være gået upåtalt hen, hvis DF stillede op sammen Nazister, NN og Fronten ?
http://www.skattetryk.dk/2006/08/07/holger-k-sf-mogens-lykketoft-s-frank-aaen-enh-og-hizbollah/
Jeg har intet skrevet om hvad du er, men jeg har bare ramt din ømme tå.
Gad vide hvad DF, venstre eller koncervative måtte føle, når de bliver beskyldt for at være racister, fremmedhadere osv
Puste sig op som du gør har jeg dog aldrig set nogen af dem gøre. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 01:13
af
Sims
Hans Hansen
Tak for hjælpen, men jeg skal nok selv sige, hvad der skal siges. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 01:38
af
Brylle
Groucho M
Nu går jeg ud fra du mener Arne Melchior, Bent Melchior er overrabiner men som begge har fået masser af dødstrusler gennem årene :(
Men det siger måske noget om det jødiske folks mentalitet at de ikke slår om sig med arme og ben, men vil bekæmpe ondt med godt.
Men det er nu heller ingen af dem der er nævnt i artiklerne.
Asmaa som der også er så meget smørre om pt demonstrerer også sammen med hizbollah og hele karusellen. Sådan noget gyser simpelhen.
http://www.polemiken.net/?p=3753
endvidere
Hizbollah-tilbedere og jødehadere i New York City, USA, 18. juli 2006:
http://www.polemiken.net/?p=3732
Hvad sker dog dog ... er verden gået amok !
Hvorfor går venstrefløjen dog ikke på barikaderne mod disse urimeligheder !
Nå men godt du fandt dit gode humør frem igen, man skal jo ikke lade solen gå ned over sin vrede.
NU vil jeg altså daffe dyner, ellers kommer jeg for sent op i morgen :(
Nat med dig |
|
|
|
|
18.04-2007 | 01:44
af
Brylle
Groucho M
Er det ikke gået op for dig, at Hizbollah´s slagord er dræb jøderne, hvorend du finder dem !
Hvis du støtter den slags, så vil jeg gemme mig dybt i min dyne for ikke at få onde drømme !
Sov godt:O) |
|
|
|
|
18.04-2007 | 07:04
af
Karin Bennedsen
@Groucho M
Da jeg her til morgen læste op på denne blog, kunne jeg ikke lade være med at undre mig lidt over, at du går ind i en hidsig debat om antisemitisme på venstrefløjen med to typer som Jacob.dk og Brylle.
Hvis man følger lidt med på den yderste højrefløjs hjemmesider, behøver man ikke være den skarpeste kniv i skuffen for at finde ud af, hvad den seneste hetz går ud på, nemlig at inkriminere venstrefløjen, som jo er nogle de hårdeste kritikere af DF og konsorter, ved at kalde dem for islamisternes forsvarere og nu også også jødehadere.
Typer som Brylle og Jacob vil og kan naturligvis ikke dokumentere deres uhyrlige påstande, men det er de også ligeglade med. Deres formål er alene at beskylde for antisemitisme, for på den måde at forsøge at så splid og fjendskab.
I virkeligheden er de sikkert fuldstændig ligeglade med om jøderne bliver chikaneret. De bruger dem bare, og nu sammen med beskyldningerne mod venstrefløjen, som endnu et middel til at ramme deres fjende nr. 1: Muslimerne. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 07:30
af
Karin Bennedsen
Hetz og chikane mod minoriteter, hvad enten det er muslimer, jøder, hinduer, asetroende, homoseksuelle, sorte, rødhårede, venstrehåndede eller andre, er naturligvis fuldkommen uacceptabel i ethvert civiliseret samfund.
Overalt, hvor den slags finder sted, skal der slås ned på det. Men det skal ske på grundlag af faktuelle og bevislige hændelser. Og det skal ske med de midler man har i et demokratisk retssamfund, nemlig ved politiets og domstolenes mellemkomst.
Pøbelvældets folkedomstole hører ikke hjemme i et gammelt kultursamfund, som det vi har i Danmark. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 07:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 07:40
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 08:54
af
Sims
Groucho er nu fjernet med alle kommentarer.
Yderst beklgeligt, men han må udgyde sit personfnidder andre steder, ikke på min blog.
Groucho, du er selvfølgelig velkommen en anden gang. |
|
|
|
|
|
|
18.04-2007 | 09:33
af
Groucho
Nej, jeg tænkte ikke på Arne Melchior, men Erling Olsen, da jeg nævnte den jødiske eksminister, som blev firs i forgårs.
Men hvad angår Arne og Bent Melchior, så har de begge - særlig BM - ydet en meget stor indsats for at skabe respekt for alle etniske grupper og tilhængere af alle religioner.
Det gælder for alle de politisk aktive jøder, som jeg kender - og kender til - at de enten tilhører venstrefløjen eller - som Isi Foighel og Arne Melchior - den borgerlige fløj, som lægger vægt på menneskerettigheder for alle. Og de ændrer ikke mening trods de mange trusler, som de har været udsat for fra idioter - der i lighed med Brylle & Co - som sætter lighed mellem den israelske politik og jødedommen. (Jeg har i øvrigt, som ofte før nævnt, også selv oplevet antijødiske trusler fra unge mænd i sorte BMW er, så jeg betvivler på ingen måde forekomsten af disse forbryderiske trusler)
Jeg synes derfor, at det er absurd, at Brylle & Co, trods mine arguementer for det modsatte bliver ved at komme med udokumenterede beskyldninger mod venstrefløjen for at være antisemitter.
@Sims
Jeg har ikke ført noget personfnidder med fra andre blogs, for jeg kender intet til d herrer Brylle & Co. Jeg har kun reageret på, hvad de skriver her. Hvis nogen fremførte lignende ubehæftede beskyldninger mod Pia Kjærsgaard og DF for at være antisemitter, vil jeg gå ud fra, at de ville blive mindst lige så vrede. |
|
| |
|
|
|
|
18.04-2007 | 09:45
af
Groucho
Der bringes i det link, som i nu har bragt flere gange, følgende udtalelse af overrabiner Bent Lexner i anledning af en demonstration i oktober 2000:
"Det er helt legitimt at lave en demonstration foran eksempelvis den israelske ambassade. Men når vi kan se, at politiet må spærre en hel gade af for at forhindre, at voldelige demonstranter nærmer sig den jødiske synagoge, så hører det absolut ingen steder hjemme", siger overrabbineren. - "Vi har i årevis måttet have politibevogtning af vores synagoge. Det er ikke for sjov skyld. Når vi oplever den slags uroligheder, så er det os, der skal forsøge at berolige de gamle på plejehjemmene og de forældre, der er bange for at sende deres børn i skole", forklarer han."
Det er så sandt så sandt. Det gør mig uendelig trist og sorgfuld, når man gør mennesker, som tilhører et bestemt trossamfund til syndebukke for et fremmed lands politik, og bringer dem i fare. Jøder har igennem historien så ofte oplevet at blive gjort til syndebukke. Det er på baggrund af de historiske erfaringer, at Bent Melchior advarer så stærkt imod at udsætte muslimerne for det samme. |
|
| |
|
|
18.04-2007 | 09:58
af
Karin Bennedsen
@Jan2
Hvis nogen har noget der skal dokumenteres, så må det vist være højrefløjen med deres uhyrlige påstande om, at folk på venstrefløjen er antisemitiske.
Den dokumentation, som også andre end jeg efterlyser, ser jeg til at højrefløjen fremlægger. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 10:00
af
Sims
Groucho
Jeg kender dig normalt kun som eftertænksom, besindig og med et betydeligt vid. Det klæder dig også meget bedre.
Jeg mener at huske, at du også bakker op om redaktionenes bestræbelser for at få skældsord ud af debatten. Folk kan være nok så nedrige, men hvis sproget er dæmpet, må man finde sig i det - eller gå sin vej. Eller klage over dårlig debatkultur. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 10:45
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 10:46
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 11:06
af
Sims
shansen
Nej, jeg vil ikke have beviser for noget som helst, for jeg er ikke en del af diskussionen. Folk må selv rode med deres meninger, det kan ingen blande sig i, heller ikke selvom de hælder gylde ud.
Men sproget skal være nogenlunde ordentligt, eller går det amok. Som du helt sikkert ved, har vi lige haft en større ballade om blandt andet sprogbrugen. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 11:20
af
Brylle
Leder i Jyllands-Posten 20. april 2002.
Jødehad
"DRÆB JØDER!" stod der forleden på et skilt i København. Temaet blev gentaget på flere sprog og i flere versioner andre steder i byen.
Overalt i Europa stikker antisemitismen igen sit hæslige fjæs frem: Brandattentater på synagoger. Jøder chikaneres. Jødiske kirkegårde skændes. På islamiske internetsider fremsættes slet skjulte mordtrusler mod jødiske danskere. Jøder erklærer sig igen bange.
Hvad man troede utænkeligt efter excesserne for kun 60 år siden, sker igen - midt iblandt os.
Hvor er protesten fra alle dem, der ellers er hurtige nok i andre sammenhænge til at klage til ligestillingsnævn og dokumentationscentre? Hvor er råbet af forfærdelse over, at antisemitismen tydeligvis er på fremmarch - ikke kun blandt arabiske og palæstinensiske indvandrere i Danmark, men også blandt dem? Hvor er nu alle biskopperne, menneskeretsdirektørerne, den normalt så lysvågne bekymringsindustri samt videnscentrene i denne sag?
I stedet ser man Danmarks Radio føle sig kaldet - helt ubegribeligt og dybt uansvarligt - til at lade lange lister med israelske varer i danske butikker løbe over TV-skærmen, lige til at boykotte. I stedet skal man høre folk fra Enhedslisten, hvis demokratiske sindelag som bekendt hører til de mest fnugfri, kræve mærkning af varer fra Israel. Vi går her ud fra, at der ikke menes regulære jødestjerner.
Automatforsvaret kender vi. Det er ikke antisemitisme, der praktiseres. Det er antizionisme, hedder det, og så skulle alt være i orden. Men den holder ikke en meter. Alt for meget af den Israel-kritik, der høres for tiden, er glasklar antisemitisk retorik, hvoraf noget undertiden kunne minde om Julius Streichers berygtede hetz i nazibladet "Der Stürmer".
Vi rapporterede forleden her i avisen om den topplacering, som Adolf Hitlers "Mein Kampf" indtager på bestsellerlisterne i den arabiske verden. På ellers velanskrevne universiteter i Amman og Cairo er benægtelsen af Holocaust og skønmalerierne af udryddelseslejre som Auschwitz fast bestanddel. Hvor er det internationale ramaskrig over disse uhyrligheder?
SiD indrykker store annoncer i aviserne med opfordringer til ikke at købe israelske varer. "Køb ikke hos jøder", hed det i 1930 erne. Vi ved, hvor dét endte.
Da den amerikanske journalist Daniel Pearl blev henrettet af sine fundamentalistiske bortførere i Pakistan, var den ultimative ydmygelse, de mente at kunne tvinge ham til, en afsluttende bekendelse: "Jeg er jøde. Min familie er jøder". Man gyser og føler sig hensat til en anden tid.
Man kan mene, at den voldsomme indvandring fra islamiske lande er årsagen til den voksende antisemitisme i Europa og Danmark. Det kan være rigtigt nok. De helt uacceptable fremtrædelsesformer, som diverse palæstinensiske demonstrationer i den senere tid har haft herhjemme, går underligt upåtalt hen i den offentlige debat blandt dem, der ellers nok normalt vil vide at protestere mod religiøs og etnisk diskrimination.
Men vi må også feje for egen dør. Vi har aldrig gjort op med den antisemitiske voldsretorik, der prægede store dele af venstrefløjen herhjemme i 1970 erne. Det var dengang, partiet VS afholdt en stor demonstration foran det jødiske plejehjem i København, hvis gamle beboere var overlevende fra Holocaust. Det var også dengang, at en Anne Grete Holmsgaard - nu igen folketingsmedlem, nu for SF - kastede sig ud i horrible voldsfantasier i forhold til den jødiske stat.
Disse hæslige frø har åbenbart slået rod. En tærskel er blevet overskredet, og vi kan ikke engang påstå, at det kommer bag på os. Venstrefløjen har begærligt grebet lejligheden til at afsende såkaldte fredsvagter til Israel. Anført af et folketings-medlem fra Enhedslisten skal palæstinenserne angiveligt beskyttes mod israelerne. Men hvem beskytter israelerne mod palæstinensiske selvmordsbomber?
Det radikale folketingsmedlem Naser Khader opfordrer regeringen til at lægge kursen i Mellemøstpolitikken om af frygt for, at palæstinensere i Danmark ellers vil gå til angreb på danske jøder og jødiske institutioner.
Hvor er vi henne? Skal det demokratiske Danmark lade sig intimidere af, at formørkede fanatikere, som vi har modtaget i humanitetens navn, og som hævder selv at være flygtet fra forfølgelse, truer med bål og brand, hvis ikke vi makker ret? Det er en helt bagvendt logik, der åbner for et rædselsvækkende kig ned i afgrunden. Tværtimod skal alle demokrater kaldes af huse for at forsvare den jødedom og de jøder, der hører til i vores midte, og uden hvilke det moderne Danmark var en utænkelighed.
Sport og politik hører ikke sammen, hedder det gerne. Alligevel stod mange på tæerne af hinanden for at få aflyst fodboldlandskampen mellem Danmark og Israel.
De samme kredse havde ikke samme forbehold, når landsholdet tidligere mødte hold fra kommunistiske diktaturstater. Dengang hed det sig tværtimod, at sport og politik ikke hører sammen. Der måles - også i denne sag - med dobbelt standard. Hykleriet er grænseløst.
Israels konkrete fremfærd for tiden i de besatte områder har vi på denne plads ofte kritiseret. Jyllands-Posten støtter helhjertet dannelsen af en selvstændig, palæstinensisk stat på grundlag af de FN-resolutioner, der samtidig sikrer den jødiske stats sikkerhed. Vi har kritiseret de militære midler, som Israel tager i anvendelse, og vi har opfordret begge parter, ikke mindst Israel som den stærkeste part, til at lade våbnene tie.
Den debat har intet har gøre med det spøgelse, der nu igen lader sig se. Det må ikke igen lykkes for antisemitiske kræfter at lægge jøderne - i bestemt form - for had. Angreb på dem er et angreb på os alle. Det er på tide vi besinder os. Det er på tide vi svarer igen.
http://www.nuerdetnok.dk/artikler/JyllandsPosten%20-%20J%F8dehad.htm |
|
|
|
|
18.04-2007 | 11:21
af
Brylle
foråret2001udtalte daværende udenrigsministerMogens Lykketoft, at der ikkevar nogen forskel på om manmyrdede israelske statsledere,ellerhenrettedekendte terrorister, og forsvarede altså på denne måde mordet på denisraelske turistminister.Isamme periode angreb han igenog igen Israel verbalt ogfremsatte endog trusler modIsrael. Dertil forlangte han atder blev indført sanktioner modlandet, og var i det hele tagetpinligforDanmarksomdømme.I 2004 beskyldte Torben Lund(fhv. Europaparlamentsmedlemnu til at lide lige så hårdt underde mere klassiske socialister.Kun Stalins død i 1953forhindredeendirektegentagelse af Holocaust.I årtierne efter blev det ikkespor bedre for jøderne. I 1948blev Israel genoprettet, ogstraksblevdenspæde demokratiske stat angrebet afsine muhamedanske naboer.Yderligere tre gange de næste 30 år blev Israel angrebet afsine islamiske naboer. Og hvergang holdt socialisterne håndenover araberne og forhindrede at3/4Lykketoft i dårligtselskab.. øhh, Stalini dårligt selskab..øhh nej, jeg mener..øhh.. De er i hvertfald alle kendte forikke at kunne lidejøderne...De anvendte fotos erarkivfotosfraadm.redaktørs samling.......
http://209.85.129.104/search?q=cache:x79X2w2pOe4J:www.fremskridtspartiets-ungdom.dk/fremskridt/2006-3_4/Fremskridt1.pdf+j%C3%B8dehad+og+vs&hl=da&ct=clnk&cd=20&gl=dk |
|
|
|
|
18.04-2007 | 11:42
af
Brylle
Prøv engang at trykke på urlen, så kan du læse bedere Groucho M
Ha en forsat go dag :) |
|
|
|
|
|
|
18.04-2007 | 12:29
af
Brylle
Groucho M
Hvilke beskyldninger ????? |
|
|
|
|
18.04-2007 | 13:20
af
Sims
Groucho, der er overhovedet ingen censur her ud over på sproget. Så censuren er selvpålagt. Jeg tager ikke stilling. Jeg er ligeglad med jeres holdninger og gensidige beskyldninger. Hvis dine modstandere sagde samme grimme ord, ville de også blive slettet. Men i øvrigt er der for mig ingen tvivl om, at de reaktionære kræfter i samfundet har en skidt historie i forhold til jøder. Om det gælder stadig, er vel mere tvivlsomt. Til gengæld har venstrefløjen et ufortjent ry for at være Israelfjendsk som en indirekte konsekvens af deres støtte til palæstinenserne. Selv står jeg midt imellem. Jeg synes de er nogle skidderikker på begge sider, og historien er så filtret, at det ikke er til at rede førsteårsagsprincippet ud, så jeg har opgivet at tage parti (undtagen at det altid er lidt synd for de små). Men sproget her skal være i overensstemmelse med redaktionens anbefalinger. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 13:21
af
Brylle
Groucho M
Jeg har ingen mod dokumentation set, og hvis du nu kunne udelade diverse gloser, eder og forbandelser, er jeg ikke et sekund i tvivl om at Sims ville lade dem blive stående. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 13:40
af
Brylle
Groucho M
Nu er Brylle en hun, men det kunne du jo ikke vide.
Jeg læste dog godt nogle af dine indlæg, men ikke alle da de nåede at blive slettet.
Men dem jeg nåede at læse, var der ingen dokumentation i, ingen URL til noget som helst, men kun dine egne antagelser !
Dem kan jeg ikke bruge til noget som helst. |
|
|
|
|
18.04-2007 | 13:57
af
Brylle
Groucho M
Hvis ikke du kan læse, så støtter VS terror organitationen PLFP
Det ligger de IKKE engang skjul på !
Jeg har givet utallige urls, men ikke set en eneste fra dig med noget som kunne be eller afkræfte!
http://www.venstresocialisterne.dk/historie.htm
Jeg må blot konstantere at du har taget kritikken personligt på dine smalle skuldre, og nu lyder som om du er ved at segne under byrden.
Trist..... |
|
|
|
|
18.04-2007 | 14:14
af
Brylle
Groucho M
Mit sidste ord til dig i denne sag !
Hvordan kan du sige jeg ikke har dokumenteret noget du ikke engang har læst.
Det skriger da til himlen ! |
|
|
|
|
18.04-2007 | 14:18
af
Brylle
og hvem er så vs i dag Groucho M ? Det ville du berige dig selv ved at læse i de urls jeg har sendt
Slut! |
|
|
|
|
18.04-2007 | 16:01
af
Brylle
Nej Groucho M
De hedder EHL i dag, men det kunne være jeg skulle åbne mit eget debat oplæg på min blog, så mine vigtige dokumentation ikke bliver slettet!
http://enhedslistenaalborg.dk/?page=5
Jeg er ikke hverken din mor eller din slave, så alt dit fims om at mine URLS er udokumenteret er jo kun til at grine af :D Du kan via de LINKS/URLS selv opstille 117 punkter who cares! |
|
|
|
|
|
|