Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Støtter Nils Haugaard Hitler?

29. juni 2007 17:10
Visninger  [2920 ]   Debat  [26 ]

For nyligt satte jeg et rygte i omløb, jeg påstod, at Niels Haugaard havde støttet bladet Danskeren med 25.000 for at skabe modvægt mod den socialdemokratisk dominerede presse...

Rygtet var naturligvis en satire over, at Nils havde støttet et lignende blad med samme beløb

og forsvareret sin støtte til en publikation, der hylder en massemorder ala Hitler eller Stalin med bemærkningen, at "det kan ikke nytte noget, at vi hænger os i historien".

Tak iøvrigt til Niels for at sige noget rent ud: nemlig at han ærligt mener, at bare fordi en ideologi ala nazismen eller kommunismen har været ansvarlig for millioners død, så er det ingen grund til at tænke nærmere over det for ham. Der findes da iøvrigt sikkert rare og venlige nazister ala SS-officeren på togstationen i "La Vita est bella", der egentlig bare vil folk det godt. På samme måde som der findes dygtige kommunister ala den faglige sekretær i Sømandens forbund, og at den terror-dømte islamist i Danmark sikkert er meget behagelig at drikke te med.

Dog skal man ikke glemme at psykopater og fantastister i stil med dem, som Niels Haugaard mener at det er vigtigt at støtte, har en væsentlig forskel med demokrater: nemlig at de mener, at det er i orden at slå mennesker, der tænker anderledes end dem ihjel.

Del på Facebook
29.06-2007 | 18:00 af Ole Wejse Svarrer
@ Den Sidste Viking,

Du har lige præcis 10 minutter til at slette dit indlæg, der er en fuldtekst kopi fra 180grader.dk. Det er en klokkeklar overtrædelse af loven om ophavsrettigheder.

Da det er Avisen.dk, der kommer til at betale en eventuel kommende regning, tager vi overtrædelser af lov om ophavsret meget alvorligt. Derfor vil uden varsel jeg slette dit indlæg ved gentagne tilfælde.

Du er naturligvis velkommen til at citere 180grader.dk indenfor gældende citatregler.

Med venlig hilsen

Ole Wejse Svarrer

konst. onlinechef, Avisen.dk
 
 
29.06-2007 | 18:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.06-2007 | 19:43 af Mr. Pedersen
Kære Ole Svarrer,

Jeg så din kommentar kl. 19.29 og reagerer hermed indenfor 10 minutter af modtagelsen af din besked.

Jeg mener naturligvis ikke, at materialet var omfattet af copyright, idet meningen var ændret 180 grader, men jeg har ændret teksten for at undgå diskussion og iøvrigt støtte op om dine gode forsøg på at lave en bedre blogssfære på avisen.dk
 
 
29.06-2007 | 19:57 af Mr. Pedersen
Og iøvrigt til Peter / Shansen,

Ja, jeg prøver at ironisere over at I ophidser jer over de mange, der blev dræbt af nazismen, men ikke over de mange, der blev dræbt af kommunisme.

På samme måde som jeg påpeger, at mens I hakser løs på dansk front (som jeg iøvrigt synes fortjener betegnelse højreekstremister) så er der vist aldrig kommet en eneste kritisk kommentar fra jer to over de venstreekstremister, der igennem lang tid har terroriseret to bydele i København.

Forskellen på jer og mig er jeg tager ubetinget afstand til vold uanset hvilken farve den skulle have. Det kan I synes er morsom, hvis I har lyst.
 
 
29.06-2007 | 21:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
29.06-2007 | 21:31 af Ole Wejse Svarrer
@ Viking,

Det er meget fint.

/Ole Wejse Svarrer
 
 
29.06-2007 | 21:31 af Steffen Nielsen
@ Den sidste viking

Du skriver:

"Forskellen på jer og mig er jeg tager ubetinget afstand til vold uanset hvilken farve den skulle have. Det kan I synes er morsom, hvis I har lyst."

Nu har jeg ikke læst ret meget af det du har skrevet, men et hurtigt kik over dine indlæg viser, at udelukkende går efter venstrefløjen og forsvarer højrefløjen.

Hvordan hænger det sammen med det lige citerede????
 
29.06-2007 | 21:33 af Steffen Nielsen
@ Den sidste viking

PS Kan du vise mig nogle indlæg eller i det mindste komentarer, hvor du fordømmer højreekstremistisk vold? Så ville jeg blive meget glad.
 
29.06-2007 | 22:08 af Michael Hammers
Udmærket forsøg Viking!

Det er indlysende klart, at der er lighedstegn mellem diktatorerne Hitler og Stalin og deres forbrydelser mod menneskeheden. Ligesom der er lighedstegn mellem kommunismen og nazismen som ensidige, totalitære ideologier, der ikke accepterer nogen andre end dem selv.

Kommunismen er en ideologi, der fastslår, at revolutionen er den begivenhed, der skal føre til den endelige udslettelse af den borgerlige stat og dens medlemmer og støtter, det såkaldte borgerskab. På samme måde som Hitler og nazisterne talte om den endelige udslettelse af det jødiske folk, "Die Endlösung".

At Niels Hausgaard i al sin politiske enøjethed fuldstændig firkantet støtter kommunismen, og slår dens rædselsgerninger og forbrydelser imod menneskeheden hen med, at:

"det kan ikke nytte noget, at vi hænger os i historien"

er naturligvis dybt uacceptabelt og afslører en formørket og primitiv kynisme, som der er en udpræget tendens til ikke at se, når det gælder folk på venstre side af den politiske skala. Omvendt kommer der fuldt fokus på folk fra højre side, hvis de afslører tilsvarende kynisme.

Da der ikke er forskel på brutale myrderier og tortur – uanset om disse er udført af nazister eller kommunister, så er det alt andet end prisværdigt, at der hos nogen synes at være en tendens til at acceptere og/eller nedtone kommunismens historiske forbrydelser mod menneskeheden. Citatet fra Hausgård ovenfor: ”det kan ikke nytte noget, at vi hænger os i historien” er udtryk for denne horrible accept/nedtoning. Noget han i øvrigt har til fælles med kunstnere og entertainere over en bred kam.

Imidlertid når det gælder nazisme/fascisme så får historien hos selvsamme folk almægtig betydning.

Michael Hammers
 
 
29.06-2007 | 22:23 af Steffen Nielsen
@Viking

Du er meget længe om at svare på mit spørgsmål
 
29.06-2007 | 23:04 af Mr. Pedersen
Hej Stef,

check min generelle blog - der burde være nok at tage af.
 
 
30.06-2007 | 13:40 af Mr. Pedersen
For blot at give min egen kommentar med, så har Niel Haugaard lov til at mene, hvad han vil - og vi andre har lov til at reagere overfor ham på baggrund af dette.

Personligt tror jeg, at en sag som denne - og specielt hans dårlige håntering af det - vil gøre det svært for ham at gå igang med et nyt projekt.
 
 
30.06-2007 | 14:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2007 | 14:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2007 | 15:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2007 | 15:32 af Mr. Pedersen
Ja, ja Poul,

Selvom du åbenbart prøver at relativere det, så mener jeg at det er en temmelig objektiv bedømmelse at sige, at det er en dårlig håntering, hvis man ikke på spørgsmålet: "var Stalin en massemorder?" svarer "ja."

Linket til den oprindelige artikel fra 180 grader står som en af de første kommentarer, så det er naturligvis frit for alle at indhente yderligere oplysninger og danne deres egen mening.

Angående min kommentar om Niels Haugaards videre arbejde, så står det naturligvis også dig frit at købe produkter fra en person, der støtter Hitler eller Stalin, men jeg prøver at undgå det.
 
 
30.06-2007 | 15:35 af Mr. Pedersen
Til Fitzgerald: det er naturligvis rigtigt at det er vigtigt at se fremad - men jeg får alligevel en mærkelig følelse, når folk hænger billeder af Hitler eller Stalin op.
 
 
30.06-2007 | 16:24 af Thomas Bruun
Endnu et forsøg fra DSV på at skabe røre om en sag der ikke har sønderligt meget kød på.

Tåbelige skriverier om tilhørsforhold til div. ideologier.

Det ligger lige til DF´s højreben sammen med de liberale at skabe denne unuancerede verden af os og dem . Og netop heri ses DSV motiv!

Det jeg læser mig til er, at Hausgaard mener, at det er sundt for et demokrati at have en opposition, der også har et kommunistisk standpunkt - at dele herfra også kan bruges.

At DSV m.fl ikke har forstået, at adskellige af den socialistiske idelogis hovedsynspunkter gennemsyrer de europæiske samfund er jo blot noget de mangler at forstå og heri ligger netop højrefolkenes og fascisternes misforståede adversion mod og kamp imod de demokratriske, folkelige og sociale indslag i vore landes parlamentariske beslutninger.

Det er netop her vi ser kampen imod at bevare og konsolidere staten, som den ser ud, og istedet ønsket om at afmontere store dele af den. Alle disse indslag imod venstrefløjen har dette dække at ville beskytte, men faktisk har det det modsatte projekt for øje.

Det må da snart gå op for folk!
 
 
01.07-2007 | 10:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.07-2007 | 11:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.07-2007 | 13:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.07-2007 | 13:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.07-2007 | 05:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.07-2007 | 21:13 af Mr. Pedersen
Jeg baserer det primært på en række interviews bragt på 180grader.dk - men hvis du har kendskab til nogle udtalelser eller artikler, hvor arbejderen eller DKP bekender sig til den historiske sandhed, at Stalin gennemførte folkedrab under sit socialistiske diktatur, så vil jeg da yderst gerne høre om det...
 
 
04.07-2007 | 06:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
05.07-2007 | 00:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Indlæg | 97 | 144.140 | 1224
Siden | 14. marts 2007 23:30
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites