|
|
16.08-2008 | 12:00
af
egon legaard
| Måske bliver turisterne væk, fordi vi har et solidt ry...som racister ! |
|
| |
|
|
16.08-2008 | 14:04
af
SLETTET SLETTET
| Svært at sige, men den samme tendens ses overalt i Europa. Italien er skæmmet af afrikanske facere der jager turisterne på deres strande. Det er jo ikke det turisterne ønsker når de tager til Italien. |
|
|
|
|
16.08-2008 | 14:16
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
16.08-2008 | 15:03
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
16.08-2008 | 15:46
af
Kaj jensen
Ja, fink nok. Personligt har jeg ikke tænkt mig at holde kæft eller censurerer mig selv eller andre, for at få flere turister til landet. Vi har været aninyme alt for længe, og det skader ikke at folk bliver opmærksomme på at vi også har noget at sige og er et selvstændigt land, og ikke hovedstaden i Sverige.
I øvrigt er det rent idioti at tro at turister i hobetal bliver væk fra landet, fordi vi har været i krig eller pga. muhammedtegningerne. For langt de fleste veloplyste mennesker betyder den slag ikke noget.
Svaret skal nok snarre finde i dårlig markedsfæring og manglende faciliteter. København er fed, men som turist nok også temmelig kedelig, og næppe noget man overvejer at gøre flere gange. Og så længe regeringen og staten ikke vil være med til at skabe flere faciliteter (multiarena eks.) så ændre det sig nok ikke det store. Det lyder frygtligt ambitiøst når kulturministeren engang hver halve år taler om OL til Danmark, men så længe man ikke for alhvor er klar til at invistere i tingene, så sker der jo for helvede ikke noget...Det er ret typisk dansk. Vi er så pisse gode til at lægge planer, men det kniber med at gennemføre dem...Og så sidder vi der og kigger forvirret og kan ikke forstå hvad det gik galt, for vi havde jo lagt sådan en godt plan... |
|
|
|
|
|
|
16.08-2008 | 17:28
af
Erik Willumsgaard
Gå en tur på Strøget, i Tivoli, på Christiania eller i de bornholmske byer. Hvor hører du nogensinde et arabiske ord, Carsten Thrane? Never.
Jeg tror heller ikke på den med Muhamed-tegningerne, for den sag var kun med til at profilere Danmark, som et frit land med ytringsfrihed.
Næ årsagen skal søges i, at man baserer markedsføringen på Den Lille Havfrue, kornmarker og fynske landsbyer (uden liv), men overser masser af kultur og historie, ja og levende bymiljøer, herunder f.eks. Christiania. Som virkelig er en motor for København. |
|
| |
|
|
16.08-2008 | 17:50
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
16.08-2008 | 17:58
af
Erik Willumsgaard
@Lamaen
Er København blevet tivoliseret? Hvad mener du? Er Christiania, Vesterbro, Nørrebro, Nokken, Fiskerihavnen, Refshaleøen? |
|
| |
|
|
16.08-2008 | 18:05
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
16.08-2008 | 18:27
af
Erik Willumsgaard
@Elisabeth
Prøv at komme på Vesterbro, på Skammekrogen, i Skydebanehaven, i Tove Ditlevsens Mindehave (Restaurant Klubben), på Spunk Bar, Vesterbro Ungdomsgård.
Prøv at komme på Nørrebro, i Nørrebroparken og omegn, på Blågårds Plads inklusive caféerne, på Vandcykeludlejningen i Peblinge Sø,
Prøv at komme på Islands Brygge, i Havnebadet, på Isbjørnen, og videre ud på Klondyke-miljøet på Nokken.
Prøv at komme på Christianshavn, på Eiffel Bar (med alle de gamle sømænd), på kajen med håndmadder og høkerbajer, på Christiania med fantasifuld arkitektur, miljø og natur.
Prøv at komme på Frederiksberg, en sejltur på kanalerne i Frederiksberg Have, højt belagt smørrebrød med øl og snaps i M.G. Petersens Familiehave, mens murermester Johansen bred og mægtig bespiser børn og børnebørn ved bordene med de rød- og hvidternede duge, og bagefter tager sig en svingom med konen til det traditionelle jazz-orkester.
Er det tivolisering? |
|
| |
|
|
|
|
16.08-2008 | 18:29
af
Erik Willumsgaard
Ja, og jeg glemte Pisserenden!
Hvor jeg med fruen og børnene her i eftermiddag løb på én anden NA-blogger Jørgen Koefoed fra Gudhjem med fruen Lisa, på Floss, det gamle hardcore punksted, mens folk strømmede gennem renden for at komme ned til Rådhuspladsen og overvære Gay Parade.
Er det tivolisering? |
|
| |
|
|
|
|
16.08-2008 | 19:02
af
Erik Willumsgaard
@Janette Lund
Jeg er helt enig i det med priserne. I næsten alle EU-lande, pånær Danmark, har man differentieret momsen, så den er langt lavere på fødevarer. Men ikke i Danmark, da det vil være for svært at administrere!
Sikke et specielt - åndssvagt - land vi har, siden forholdsregler, som let lader sig praktisere i alle sammenlignelige lande, ikke kan lade sig gøre i Danmark.
Det samme gælder i øvrigt aller forholdsregler, som går ud på at begrænse hastighedskriminaliteten på vejene. |
|
| |
|
|
16.08-2008 | 19:04
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
16.08-2008 | 19:46
af
Erik Willumsgaard
@Elisabeth
Måske skyldes min begejstring for Kbh, at jeg er opvokset laangt ude på landet, men jeg kender nu også en hel del indfødte, der har det på samme måde.
Og jeg synes stadig ikke du har begrundet, hvorfor du mener vi skulle være blevet så forfærdeligt tivoliserede? :-) |
|
| |
|
|
|
|
16.08-2008 | 19:55
af
Erik Willumsgaard
| Det er i øvrigt noget af en stramning at hævde, at INGEN turister gider holde ferie i Danmark. Inden for de sidste par måneder har vi således haft gæster fra Canada, Grønland, Island, Irland, Storbritannien, Sverige, Tyskland (mange!!) Frankrig, Italien, Grækenland, Marokko, Sydafrika, Pakistan, Japan, Sydkorea og Australien. |
|
| |
|
|
|
|
16.08-2008 | 19:55
af
Eva Adamsen
Det vrimler med turister, kommer lige fra Nyhavn, der var totalt proppet, hvor vi overværede et kæmpe bryllupselskab, der ventede på at blive sejlet over og feste på et af forterne.
Bruden far har nok taget et banklån.;-)
Restauranterne kajen og alle kanalrunfarterne var proppet med mennesker.
Det er ikke pga. priserne de er her, men trods alt vælger man DK, hvor underligt det end lyder, pga. af højere sikkerhed.
Ikke fordi det er ren H.C. Andersen idyl, tværtimod, der sker jo knivdrab hver eneste nat, men her er trods alt stadigvæk fredeligere end mange andre steder i Europa og resten af verden. |
|
| |
|
|
|
|
16.08-2008 | 19:58
af
Erik Willumsgaard
@Madonna
Enig! Der var også totalt proppet på Frue Plads (mellem Universitetet og Vor Frue Kirke) til det årlige kunsthåndværkermarked. Og mindst halvdelen af gæsterne talte ikke dansk. |
|
| |
|
|
|
|
16.08-2008 | 20:58
af
Laila laix
Carsten Thrane: Det værste ved dig er at du tror på Hitlers psykotiske Verdensbillede! Den virkelighed du taler om kender jeg ikke - men jeg kan godt med dine briller på (ikke så længe gider jeg ikke)! - , se at "uuuufff nej jeg kan ikke tage en bus længere for så berøres jeg af de schleeeemmme sorte uhauha bbbrrrrrrr...." Eller dig i bil holdende ved et lyskryds rød i hovedet og skurrende af raseri over at sidemanden lige får trykket lidt mere på speederen og når at overhale dig medens du opdager at det er uuuuh nneeeej en af de sorte igen!! Raseri og fråde. Tror ikke du har godt af at bo i Hovedstaden så, måske midtjylland som bonde kaskesens?!;) |
|
| |
|
|
|
|
16.08-2008 | 21:04
af
Laila laix
Egon Leegård: Hørt, osse lige mine ord:)) |
|
| |
|
|
|
|
16.08-2008 | 21:07
af
Lars Nunnegaard
| Nu har jeg forstået at Carsten er medlem af S. Så derfor tror jeg næppe han er rascist. |
|
| |
|
|
|
|
17.08-2008 | 00:05
af
Laila laix
Nunne: Det lyder da ikke så`n - el. er jeg virkelig helt fra den? Jeg synes ikke at man skal svine andre etniciteter til så gi`r jeg igen nogle gange og ja det var ikke så pæne ord. Men Vi kan da spørge Carsten; hvilket partei stemmer du på ??? |
|
| |
|
|
|
|
17.08-2008 | 00:08
af
Laila laix
Alle: Når man læser Carsten Thranes blog lyder det/ser det altså ikke ud til at han sku`være Socialdemokrat, vel?? |
|
| |
|
|
|
|
17.08-2008 | 09:15
af
Erik Willumsgaard
Jeg kan tilføje, at næsten alle turister uden undtagelse bobler over af begejstring over, hvor fantastisk København er, og de skriver alenlange beretninger i vores gæstebog om det. De er vilde med, de gode forhold for cyklister, at der næsten ingen højhuse er, museerne (særlig Glyptoteket), at man kan bade midt i havnen, Amager Strand, Skt. Hans Torv og de små gader omkring, Assistens Kirkegård, Louisiana, Frederiksborg Slot, Rosenborg, Christiansborg, den afslappede stemning, det pulserende natteliv (hvor der - i modsætning til f.eks. London, Paris og Rom er gang i den hele natten, uden at man skal betale en formue i entréer) osv. osv.
Det eneste næsten alle beklager sig over, er hvor dyrt det er at spise. Jeg har aldrig hørt én eneste beklage sig over, at der bliver talt for meget arabisk!
Dette viser, at der er to reelle problemer, som skal gøres noget ved: - Markedsføringen - Momsen på fødevarer
Og så skal alle højhusprojekter i de gamle bydele skrottes! |
|
| |
|
|
|
|
|
|
17.08-2008 | 21:09
af
Carsten Thrane
Jeg er medlem og stemmer på S. Naturligvis kan det høje danske prisniveau skræmme. Personligt rejser jeg ofte til Prag. Prag er en virkelig turistperle. Jeg tror så afgjort at nogle turister har mindre lyst til at besøge Danmark nu hvor blandt andet mellemøstlig indvandring er synligt i gadebilledet. I Prag er mellemøstlig indvandring ikke synligt i gadebilledet for der har stort set ingen indvandring fra Mellemøsten til Prag været.
Personligt hører jeg udenlandske brokker nu og da i bussen, også arabisk. Turisterne ønsker at møde det danske folk, i mindre grad nydanskerne tror jeg..
Til Laila. Indvandremænd i hurtige biler er jeg ikke vild med. De har ofte en negativ hård flokkultur. Og det vil ikke komme bag på mig at en del turister heller ikke syns om den slags.
Jeg rejser også i Polen en del. Polen er fortsat meget homogent. De polarker jeg kender, forstår slet ikke at det danske folk har ladet den muslimske indvandring gå for sig. I Polen møder man det polske folk og polsk kultur, det er nemt at forholde sig til for alle turister. I DK møder man i dag meget multi-kulti i storbyerne, og det kan måske være svært at finde det danske.
Tak til alle for de mange indlæg |
|
| |
|
|
19.08-2008 | 01:29
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
19.08-2008 | 06:26
af
Erik Willumsgaard
@Janutte Lund
Det er min erfaring med turister her i København, at der er rigeligt med tilbud. Men at det er markedsføringen det halter med.
Mht. Hamlet på Kronborg er der hvert år et engelsk skuespilkompani, som opfører Hamlet, f.eks. Royal Shakespeare Company.
Mht. toiletter er der altså mange muligheder. Der findes f.eks. i Nyhavn, Rådhuspladsen og på Vesterbros Torv meget fine betjente toiletter, og under Storkespringvandet findes nok nogle af de lækreste offentlige toiletter i hele verden, hvor der bliver pudset og sprittet af hele tiden på de forkromede rør og glaserede fliser. Og så er der også gode faciliteter i stormagasinerne. |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 06:33
af
Erik Willumsgaard
@JL
At porte og andre listige steder lugter af urin om morgenerne, særligt i weekenderne, må tilskrives det livlige natteliv.
Men jeg kan oplyse, at der for tiden gøres en voldsom indsats for at fjerne weekend-svineriet. Søndag formiddag så jeg således hele fire mænd gå rundt og samle affald på Vesterbros Torv. |
|
| |
|
|
20.08-2008 | 00:45
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
21.08-2008 | 06:26
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
21.08-2008 | 06:34
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
21.08-2008 | 17:05
af
Erik Willumsgaard
@Janette Lund
Det, som typisk sker i nattelivet, er at folk bliver sultne, og så køber pizza'er mv, som de går og spiser på vej hjem, eller videre ud i festen. I den løftede stemning stiller mange mennesker ikke helt de samme krav til sig selv, som de ellers gør, og smider bare affaldet. Men det gælder også, at skraldespandenes kapacitet hurtigt bliver opbrugt efter få pizza-bakker og burger-emballager, så selv de, som er bevidste om ikke at svine, er henvist til at dynge deres affald oveni de overfyldte skraldebøtter, hvorefter det hele vælter ud på fortovet.
Men, som sagt, kommunen har virkelig strammet voldsomt meget op på det seneste. |
|
| |
|
|
22.08-2008 | 23:38
af
vagn hansen
Carsten Jeg synes,du er laaangt væk fra-virkeligheden dels siger du,at du er socialdemokrat-Og så smeller du ud på'nye' i bybilledet-----Du er da vist på vej over mod(de andre)Df-V K
Fred være med det Sørgeligt at du ikke kan indpasse dig i et globalt samfund! Vh v.hansen |
|
|
|
|
|
|