19.08-2008 | 18:09
af
Hans Hansen
| Men jeg tror bare ikke, der er særlig mange halalhippier tilbage. Måske nok lidt flere herinde end ude i virkeligheden, men som helhed er det vist ikke noget stort problem. |
|
|
|
|
|
|
19.08-2008 | 18:16
af
Carsten Thrane
Hej HH, tak for kommentar. Grunden til, at jeg skrev ovenstående var sagen omkring Seelen, og hendes støtter. Der er fortsat hallalhippier og så er der RV og EL. Jeg tror Seelen er en af de overklassedyr, som lever i det forrige årtusind ifht indvandring og jeg tror hun har lidt halahippie i sig. Der er fortsat halalhippier i DSU og S men nu må de snart tage sig sammen. |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 18:18
af
Erik Willumsgaard
@CT
Som en første bemærkning:
Det var altså Naser Khader, som lancerede begrebet "halal-hippie". Selvom man er "globaliseringsglad", som han og jeg er, behøver man ikke adoptere de halalhippie-holdninger, som vel efterhånden knapt findes mere, og som i øvrigt er mere prægede af racisme end af globalisering!! |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 18:27
af
Carsten Thrane
Globaliseringsglæde kommer ofte fra folk som stemte radikalt, SF eller EL i 1990erne. Globaliseringsglæde og halalhippieisme hænger ofte sammen. Globaliseringsglæde kan være en dårlig undskyldning for 90ernes fejlslagne immigrationslovgivning. Globaliseringsglæde er relativistisk og ofte tossegodt. Globaliseringen kan medføre multikulti i et land og multikulti kan være meget problematisk. Det er klart at globaliseringen medføre mange spændende ting fx for industrien osv, men den medfører også mange udfordringer. De udfordringer de skal ikke bare overses, der skal tages hånd om dem og det kræver ofte fasthed. Det er der nogle uansvarlige tosser som fortsat nægter at indse. Fx måske von Seelen og hendes kompaner. |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 18:30
af
Carsten Thrane
| Det er rigtigt at halalhippierne er en uddøende race, specielt efter at SF er vågnet af halalhippiedøsen, og tak for det, men derfor er det stadig interessant, at sammenligne deres blindhed med kommunisternes. |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 18:36
af
Erik Willumsgaard
| Min globaliseringsglæde er usvækket. Jeg kunne ikke leve (så godt) uden daglige gæster fra hele verden , og uden samarbejde med folk (ja og tidligere, kærester) med folk, hvis rødder kommer fra hele verden. |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 18:48
af
Carsten Thrane
Det er fint Erik, men nu kan det jo være at de gæster du modtager er resursestærke folk som vil handle med Danmark og besøge Danmark på en positiv måde. Nogle af de indvandre vi har fået fra Mellemøsten har en helt anden dagsorden end vi er vandt til i DK, og de ville ikke bare besøge os, de ville sku tage vores land og vores jomfruer, hvis de ku. Og de er på ingen måde resursestærke gevinster for det danske samfund. Mange muslimske indvandre har fortsat en lavere jobfrekvens end danskeres og højere kriminalitetsfrekvens end danskere. Dårlige undskyldninger gider jeg ikke høre på. Hvor kommer dine gærster fra? Anglesaxiske lande? Har de ægte universitetsekssamner, OSV, beskriv? |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 18:58
af
Lars Nunnegaard
Nu er jeg ikke hala-hippie og har netop gjort opmærksom på visse problemer omkring de iranske flygtninge siden 1984. På deres værelser i flygtningelejren hang ,der en del steder plakatyer af Ayahtollaen himselv. Men der er altså også nogen, der gerne vil være danske, som gør en ihærdig indsats, og passer jobs. Så lad være at skære alle over en kam! Men integrationen har været for dårlig, såvel før som nu. |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 19:15
af
Carsten Thrane
@ Kære Nunne, nu er iranerne jo pragteksemplarer og jeg kender faktisk flere iranere som har været tæt på at konvertere til kristendommen. Hvis du lækker mærkle til det Nunne så er det faktisk ikke indvandrene jeg skælder mest ud på i ovenstående blog. Det er de danskere som nægter, at indse problemerne omkring indvandring og hvor fast en hånd multikulti skal styres med jeg skælder mest ud på.
Og ja. Der er masser af danskere som siden 1984 er blevet kaldt racister og alt muligt andet når de advarede mod indvandringen, heriblandt Søren Krarup. Det er bare utroligt at Søren Krarup fortsat mobbes, og at der er danskere fx i RV som fortsat er blinde ifht multikultis problemer. Problemer som ofte kun lader sig løse med fast jernnæve.
Der er en Krarup-hadegruppe på Facebook, som ønsker ham udstoppet. Den gruppe må være halalhippiernes paradis, og gruppen har over 1000 medlemmer, så halalhippierne de findes endnu.
http://www.facebook.com/home.php/group.php?gid=6443333980 |
|
| |
|
|
19.08-2008 | 19:25
af
Lars Nielsen
Man behøver bestemt ikke at være "halalhippie" for at være medlem af Krarup-hadegruppen!
Og man behøver vist heller ikke at være medlem af DF, fordi man holder meget meget lidt af muslimer. Enkelte påstår endda at være medlem af A. |
|
|
|
|
19.08-2008 | 19:31
af
Lars Nielsen
19. august 2008 19:15 | af Carsten Thrane (cthrane) @ Kære Nunne, nu er iranerne jo pragteksemplarer og jeg kender faktisk flere iranere som har været tæt på at konvertere til kristendommen.
Og hvis de ikke konverterer, er de ikke pragtteksemplarer? Nu er det forhåbentlig mennesker, der diskuteres, eller er det araberheste mon.. |
|
|
|
|
|
|
19.08-2008 | 19:52
af
Carsten Thrane
Lars vi to har jo haft vores kontroverser før, og du har fortsat ikke lært at forholde dig til indholdet og bidrage med indhold isf at kritiserer andre bloggere.
Ja, man kan sagtens være islamkritisk uden, at være medlem af DF. Man kan sagtens være en integrationsparat invandrer uden, at konvertere til kristendommmen.
Iranere er ikke araberheste. Iranerne i Danmark har som gruppe vidst sig meget mere integrationsparate end mange andre Mellemøstlige indvandrere.
Til LarsGNielsen: bidrag med indhold, og lad være med at vende og dreje til det absurte. Ellers vil dine indlæg på min blog blive slettet. Gå efter bolden og ikke efter manden.
Og Lars rent politisk: Prøv lige at anerkend, at multikulti og islam defakto er et enormt problem, og en udfordring for det danske samfund. Drop lige den teoretiske indgang til globaliseringen bare 10 minutter og åben dine øjne. |
|
| |
|
|
19.08-2008 | 19:57
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
19.08-2008 | 20:21
af
Carsten Thrane
@PoulS Ved du hvad, nu har vi hørt de samme gamle undskyldninger i de sidste 25 år. Nu gider jeg ikk høre på det mere. Jeg syns simpelthen ikke at RV, de indvandre-u-kristike, halalhippierne og globaliseringstosserne kan blive ved med at synge de samme gamle sange mere.
Definition GT: Globaliseringstosser= RV, de indvandre-u-kristike, halalhippierne, EL. Folk som konsekvent nægter, at se problemerne omkring indvandring og i særdeleshed islam.
Globaliseringstosserne (GT) kan bare ikke være det bekendt overfor deres egne, deres egne børn og DK's svageste.
Det er længe siden, jeg har været i Gjellerup selvom mit fædrene ophav stammer fra den egn. Men jeg kender forholdene i Gladsaxe. Nu var det jo Værebro Skole, som blev brændt af under Muhammed 2.0 og ikke Buddinge Skole. I Værebro bor der mange muslimer, omkring Buddinge bor der næsten ingen. Jeg tror ikke på, at Gjellerup er blevet roligt, men jeg ved at der har lige har været skyderi i Tingbjerg. Kriminalstastistikkerne fortæller fortsat at muslimer er mere kriminelle end danskerne. Indse det PoulS. Ja, der er mange gamle mænd som står og brokker sig på bodegaerne medens de bliver fuldere og fuldere, men der er også masser af gamle indvandremænd, som sidder i deres klubber og givetvis er mindst ligesådumme, at høre på med modsat fortegn.
Blandt de unge er indvandrene med muslimsk baggrund fortsat lysår bagud ifht de danske unge ifht arbejde og uddannelse.
PoulS: Du kan ikke være den der retorik bekendt og du skal stoppe den, kik nu på de sidste 25 år og du vil se, at du har taget fejl længe. GTerne skal stoppe deres 25 år lange tossegode snak. Har GTerne ikke lært en pind af de sidste 25 års integrationsdebat? Hvorfor kan GT bare ikke se, at Krarup & Co var mere forudseende end GT var. Villy S har indset det, nu skal vi have have de sidste GT deprogrammeret, så den danske stamme igen kan stå sammen. GT ødelægger skaber splid i den danske stamme og det er synd. |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 20:24
af
Carsten Thrane
| Jeg har slettet et indlæg af Thomas Proctor fordi jeg syntes at det indeholdt et enkelt splidagtigt ord. Thomas du er velkommen til at bidrage til debatten igen, men undlad dumme ord. |
|
| |
|
|
19.08-2008 | 20:36
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
|
|
19.08-2008 | 20:56
af
Carsten Thrane
@ Thomas, jeg lader dit svagt modererede indlæg stå denne gang, men jeg er ikke højrenational. Avisen.dk har været plaget af meget debatfnidder og det ønsker jeg ikke at min blog skal bidrage med. Der er ytringsfrihed indenfor den debatetikkette som er nødvendig. |
|
| |
|
|
19.08-2008 | 21:01
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
19.08-2008 | 21:07
af
Carsten Thrane
@PerHC, det er din holdning og den tager jeg til efterretning, men jeg laver ikke noget om. Debatter venligst bloggen og ikke ytringsfrihed og admin af bloggen, og følg debatreglerne: 1. Hold den pæne tone, 2. Gå efter bolden - angrib ikke andre bloggere, 3. Undlad underlødige ord og vendinger. Emnet på denne blog er: "Halalhippiernes blindhed minder om kommunisternes", ikke blogregler, blogreglsfnidder vil evt blive slettet fremover. |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 21:11
af
Thomas Proctor
@Per Henrik Christiansen (PerHChristiansen),
Der er mange gode grunde syntes de der sletter. Jeg kender godt grundene men jeg kan desværre ikke få lov - det bestyrker mig i at jeg er inde på det helt rigtige.
;-) ESP |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 21:16
af
Thomas Proctor
@Per Henrik Christiansen (PerHChristiansen),
Hvor er vi henne i en diskurs når den kan alters af ego?
Hvor er logikken henne?
Jeg bliver nok slettet igen..(men nu er jeg ikke farlig så måske..)
MVH ESP |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 21:24
af
Carsten Thrane
@PoulS Den danske stamme For bare 30 år siden var den danske befolkning enssproget, næsten kun en religion, meget kort afstand mellem fattig og rig ssammenlignet med mange andre samfund, stort set et meget homogent folkefærd sammenlignet med mange andre lande. Denne homogenitet har igennem tiderne nok fritaget os for en del bøvl som fx multikulti samfund har måtte døje med. Og homogeniteten har nok givet os nogle fordele som multikulti ikk har. Jeg stopper her. Du gentager de samme gamle sange som GT har gentaget i 25 år. GT skal lade være med at plage os andre med det GT ælv. Det holder jo ikk vand. Universitetsforskere har forlængst forkastet GT-snakkeriet. Kun EL- og RV-folk bakker GT op nu om dage, alle andre har smidt GT argumenterne ud, og nu er det på tide at du også gør det PoulS. Krarup har sejret af helvede til, og det skal GTerne og PoulS anerkende. GTerne har tabt, og de er dårlige tabere. GT vil ikke anerkende, at de har tabt og de forsøger fortsat at stemple deres gamle modstandere med alle mulige politiske skældsord. GT kan ikke være det bekendt længere, nu, må de sku tage sig sammen og se virkeligheden og de barske problemer de har været med til at skabe i øjnene. |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 22:12
af
Thomas Proctor
@ Carsten Thrane (cthrane),
Det du måske ikke er så glad for er at lokalsamfundenes basis-demokrati udhules på kapitalistisk vis. De små fisk spises. Men det kan du takke de centralistiske partier for ilcl. Venstre. Jeg forstår godt din lokal-patriidiotiske holdning men for ægte demokrati må du til venstrefløjen som beskytter de små samfund.
MVH ESP |
|
| |
|
|
19.08-2008 | 22:39
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
19.08-2008 | 22:53
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
19.08-2008 | 23:00
af
Carsten Thrane
Jeg takker alle for de mange indlæg Til PoulS: Jeg sporer en konsenssus blandt lærte om, at nogle indvandreres kultur og religion giver ekstra problemer ifht ballade. Der har altid været ballade osv, men der er en gradsforskel når fx islam også spiller med, det bliver vildere. |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 23:06
af
Thomas Proctor
@ Carsten Thrane (cthrane),
Det ka godt være at ikke alle "sæde-korn" falder på bar mark men jeg ved de spreder had og elendighed.
Vær dit ansvar voxent og forsøg det modsatte. Tænk dig om.
MVH ESP PS - frem med sletteren ikke? som så mange gange før...I tør ikke... |
|
| |
|
|
|
|
19.08-2008 | 23:06
af
Thomas Proctor
@ Carsten Thrane (cthrane),
Det ka godt være at ikke alle "sæde-korn" falder på bar mark men jeg ved de spreder had og elendighed.
Vær dit ansvar voxent og forsøg det modsatte. Tænk dig om.
MVH ESP PS - frem med sletteren ikke? som så mange gange før...I tør ikke... |
|
| |
|
|
19.08-2008 | 23:06
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
19.08-2008 | 23:12
af
Carsten Thrane
@PHC PHC "Hvad er det, der gør, at halalhippiernes påståede blindhed kan sammenlignes med diverse stalinistiske kommunisters blindhed?" Halalhppierne nægter, at se integrationsproblemerne på samme måde som danske kommunisterne nægtede at se problemerne i Sovjet.
PHC "Er halalhippierne bare tilnærmelsesvis skyld i forbrydelser, der minder om stalinisternes?" Halalhippierne er medansvarlig for den tossegode udlændingelov som fandtes i 1990erne. Jeg tror at danske stalinister var klar til at forråde DK under den kolde krig hvis Sovjet havde bedt dem om det, det gjore Sovjet ikke, men halalhippiernes adfærd betyd muslimsk indvandring til DK så resultatet af danske halalhippiers adfærd er langt mere problematisk for eftertidens DK end danske stalinisters.
PHC "Vil du sammenligne Vollsmose med Gulag? Eller hvor vil du hen med din påstand? Efter min mening er den helt ude i hampen!" Nej ikke direkte. Ligheden ligger i, at en gruppe nægter at anerkende problemer. Danske stalinister nægtede at se problemerne omkring Sovjets Gulag, ligesom halalhippier sikkert nægter at anerkende at der kan være integrationsproblemer i Vollsmose.
Der er sikkert forøvrigt en lille fællesmængde mellem danske halalhippier og danske stalinister.
Grunden til at jeg mener at halalhippiernes adfærd har været landsforræderisk er at deres adfærd har betydet at store boligområder i dag ikke befolkes af etniske danskere. Det minder om suverenitetsafgivelse og derfor ligner det landsforræderi. |
|
| |
|
|
19.08-2008 | 23:15
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
19.08-2008 | 23:27
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
19.08-2008 | 23:47
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
20.08-2008 | 00:10
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
20.08-2008 | 07:41
af
Carsten Thrane
Til PHC Det er blindheden jeg sammenligner, ikke problemer. Jeg sammenligner ikke Vollsmose med Gulag, jeg sammenligner stalinisters og halalhippiers blindhed ifht at kunne se problemerne i henholdsvis Gulag og Vollsmose. - Danske stalinister var blinde ifht gulag-problemer i Sovjet - Nogle halalhippier er blinde ifht Vollsmose-integrationsproblemer Det er den samme form for blindhed. Jeg har på intet tidspunkt sat lighedstegn mellem Gulag og Vollsmose. Jeg sætter lighedstegn omkring den blindhed som kan opstå ifht Gulag og Vollsmose.
PHC "Jeg mener, at indvandringen alt i alt har været en berigelse for vores land", ja det mener du sikkert, men det mener jeg ikke. Du må have spist søm. Har du nogensinde snakket med indvandrere ude i Græse Bakkeby? Og det er nu jeg mener at du bare ikke kan være din holdning bekendt og at du nu også udviser en blindhed overfor integrationsproblemer, som er dybt uansvarlig. Et meget stort flertal i befolkningen er meget uenig med dig PHC i sætningen "Jeg mener, at indvandringen alt i alt har været en berigelse for vores land". Du står meget alene, men det er du jo nok ligeglad med. PHC er åbentbart med på GT-holdet. Jeg syns du skal tage overveje at GT har tabt og at GT's retorik bare ikk dur mere. Nu må det være nok, 25 års GT forvirring er rigeligt. Nu gider vi ikk høre på GTerne mere. Nu må de tage sig sammen. Nazisme er næsten kriminaliseret, GTismen burde måske også være det, fordi den er meget skadelig for vort samfund. GT skal være glad for demokratiet, men GT er faktisk ved at ødelægge demokratiet. Folket har ikke den samme respekt for demokratiet længere fordi politikerne ikke hørte på folket i 1990erne. Politikerne blev vildledt af GT. |
|
| |
|
|
|
|
20.08-2008 | 07:48
af
Carsten Thrane
Jeg kan heller ikke lide McDonald, men bare fordi jeg må akseptere McDonald i DK skal jeg ikke også akseptere de negative sider af islam i DK. PHCs sammenrodning af debatten med multinationale selskaber forplumrer debatten. Samlet set får danskerne meget ud af moderne global kapitalisme. Der er stor forskel på situationen omkring global samhandel og så situationen omkring global immigration. Det er to meget forskellige problemområder som kun har meget lidt med hinanden at gøre. Hold op med at sammenrode de to problemfelter. Det er en urimelig måde at forvirrer debatten på. |
|
| |
|
|
20.08-2008 | 08:51
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
20.08-2008 | 09:09
af
Carsten Thrane
PHC du taler udenom og går efter tekst- og personfnidder fremfor indholdet i debatten. Global folkevandring og global handel er 2 meget forskellige problemer-områder og de skal ikke sammenrodes. Der er stort set ingen sammenhæng mellem de 2 problemområder. Fx er der næsten ikke vandret nogle amerikanere ind i DK sammen med McDonald. Og Indvandringen fra Mellemøsten har jo ikke betydet nogetsomhelst ifht fx DK's køb af olie eller andre ting i Mellemøsten. Så du skal altså holde op med at sammenrode de to problemfelter som er meget væsensforskellige. Kulturel og religiøs imperilisme, og så store firmaers forsøg på at kapre globale markedsandele er to helt vildt forskellige ting. |
|
| |
|
|
20.08-2008 | 09:28
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
20.08-2008 | 09:49
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
20.08-2008 | 10:13
af
Carsten Thrane
PHC "dårligt afgrænsede kategorier" Typisk rasmusmodsat debattrick. Naturligvis kan man altid komme og sige at halalhippier eller GT ikke er et særlig veldefineret begreb. Alle begreber kan beskyldes for at være dårligt definerede. Hvad er et hus? Der er stor forskel på en skyskraber og en jordhuletelthytte, men de kan begge betegnes med ordet hus. Når jeg snakker almindeligt om et hus så forstår de fleste hvad jeg mener og når jeg snakker almindeligt om GT så forstår de flest også hvad jeg mener, men du PHC prøver naturligvis, at forvirrer debatten med definitionsfnidder og tekst-fnidder fordi vi er politisk uenige. |
|
| |
|
|
20.08-2008 | 10:28
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
20.08-2008 | 10:39
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
20.08-2008 | 11:16
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
20.08-2008 | 11:56
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|
|
|
21.08-2008 | 08:44
af
Carsten Thrane
I de goe gamle dage var der ihvertfald ikke nogen HitzButTarir i DK Der var ingen Muhammedkriser Der var ingen terrorsigtede fra Glasvej og Vollsmose Alle børn kunne tale flydende dansk når de startede i skole Kun ganske få familier var sygeligt optaget af deres døtres mødom Stort set ingen døtre blev gift med en onkel eller fætter de overhovedet ikke kendte Hvis man var bladtegner skulle man ikke frygte for sit liv Voldtægtsstastistikken havde det noget bedre Og resten af kriminalstastistikken havde det også bedre Stort set alle danskere havde samme religion |
|
| |
|
|
23.08-2008 | 01:17
af
(Slettet bruger)
| Kommentar er blevet slettet. |
|
|
|
|