Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt

BLOG:

Confucius
Apropos Gud - kald ham hvad i vil
4. marts 2008 12:58
 [2012 ]    [72 ]   Anbefal

Gud er kærligheden til mennesket
Gud er ligeglad med om vi beder 5 gange om dagen
eller om at vi går regelmæssigt i kirke

Gud vejer handling - ikke tilbedelse

Gud findes kun et sted - og det er i vore sjæle/hjerter

Alt andet er andre menneskers misbrug af - Gud

Da haver man ikke forstået selve essencen - af Gud

Dette skrevet af en agnostiker, der ikke selv tror på nogen af de skrevne religioner.
Historien viser dette - mennesket udnyttelse af - religioner til at styre masserne
Dette går fra stammefolkene til vor moderned nutid - mener jeg

Dog annerkender jeg menneskets behov for at tro

Som jeg så tolker det, så gav gud os friheden til at vælge
dermed også ansvaret for vore handlinger

DETTE er især handlinger imod vore medmennesker - der vægtes

Ellers så frygter jeg at man bliver slemt skuffet - hvis man møder Gud

Da tror jeg ej - at man bydes - indenfor

Derfor disse ord  - tænk nøje over hvorledes i handler

Men kærlig hilsen  Confucius

Send til
Debat  72
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
04.03-2008 | 13:33 af Leif Petersen
Alle guder omtales som en "han"

Gad vide om Gud ik` oz` kunne være en kvinde ?
 
04.03-2008 | 13:34 af Thomas Proctor
@Confucius,

Etik er lige så vigtigt som moral. Phillip Blond har mange fine meninger om vigtigheden af religion som samhørigheds faktor og fællesskabende bevidsthed.

http://www.dr.dk/dr2/Den11time/forside.htm

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 14:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 14:08 af Ove Nielsen
04. marts 2008 13:33 af  Vovse

bemærk at jeg ej har anført køn - men bruger kun ordet Gud - det er helt bevidst

"det/Gud"  - kan skam saktens være en kvinde - ligesåvel som at det kunne være en mand - ikke ?

- hvem ved ?   mener jeg

mvh  confucius
 
04.03-2008 | 14:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 14:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 14:25 af Ove Nielsen
04. marts 2008 13:34 af  ExtraSensoryPerception

Goddag ESP

vi er såmænd ej uenige om det - At Etik er lige så vigtig som moral

Dog sætter jeg spørgsmål ved religion - som en institution.

Det er ikke ubetinget religion alene der kan skabe denne samhørigheds faktor og fællesskabende bevidsthed.

Det kan der være andre veje til - mener jeg

Endvidere mener jeg at :

Etik er ejheller afhængig af religion - den er afhængig af ens samvittighed / bevidsthed / opdragelse / morale / ansvar - overfor andre - samt samfundsnormer

Og der står det vist ej for godt til - ejheller i danmark - ang. Etikken

mvh  confucius
 
04.03-2008 | 14:28 af Karin Bennedsen
Ingen har endnu bevist, at Gud findes, og heller ikke det modsatte. Så troen på Gud er alene en trossag.

At tale på Guds vegne og definere hvad han finder behag i , er derfor ikke andet end det troende menneskes hoffærdige krav på en særstilling i forhold til ikke-troende mennesker.
04.03-2008 | 14:39 af Lars Nunnegaard
Nu var confucius jo filosof og ikke Gud.
 
04.03-2008 | 14:47 af Thomas Proctor
@Confucius,

Man kan godt mene noget er ondt og derfor skadeligt for mennesker uden at være religiøs.

http://www.leksikon.org/art.php?n=714

Jeg mener bare næstekærlighedsbudskabet og andre universielle begreber bedst forklares med Jesu´lære.

Jeg ønsker en anti-autoritær kirke som skal kæmpe mod magthaverne med ord.

@Karin Bennedsen,

Alt er alt for perfekt til Gud ikke existere. Videnskaben kan aldrig forklare alt. Uendeligheden er uendelig både horisontalt og vertikalt + vi ikke ved hvad tid er.

Men vi får snart svar om der er flere dimmentioner end de tre-fire vi kender nogenlunde. CERN laver nemlig et forsøg som måske kan påvise op til 10 dimmentioner i denne måned.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 14:54 af Henrik Clausen
Guds navn eller egenskaber er egentlig underordnet - blot han/hun inspirerer mennesker til at opføre sig godt. Der findes også religioner, der slet ikke gider beskæftige sig med guder - mere nødvendige er de altså ikke.

Men blot man åbner en avis springer forskellen på religionerne lige i øjnene. Der er frit valg, alt efter hvilken type samfund, man ønsker.
 
04.03-2008 | 14:58 af Karin Bennedsen
@ESP

Jeg skal da ikke sætte spørgsmålstegn ved din tro på, at der eksisterer en Gud, men det kan aldrig blive andet end et trospørgsmål. Men din tro kan da være lige så god som enhver andens.

Jeg har læst om CERNs eksperiment, hvor man bl.a. også håber på at kunne bevise, at tiden kan gå baglæns.
04.03-2008 | 15:00 af Leif Petersen
Måske en lille vits vil være på sin plads:

Mureren og elektrikkeren stod og diskuterede om hvis fag var det ældste.

" Vi byggede babelstårnet som jo næsten gik op til Gud "

"Som om det var noget" sagde Elektrikkeren - Da gud skabte verden og sagde " BLIV LYS " - - ja da havde vi været ude og trække alle ledningerne.

PS.

Var den ikke sjov ?
 
04.03-2008 | 15:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 15:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 15:12 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Jeg tror ikke på "naturlovene". Men hvis du piller en af de små ting ud af "naturen" falder det hele sammen. Vi skal passe på naturen for ellers bliver det vores egen undergang.

Man har store problemer i USA med at Bierne dør - hvad gør vi uden dem?

"alting er forbundet" har du selv citeret en hvis herre for..

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 15:17 af Thomas Proctor
@SpadeAS,

Jeg tror "Gud" er ordet og ordet er i alt - tanken er også lyd og alt er "lyd".

Men jeg kan naturligvis ikke påvise Gud.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 15:27 af Ove Nielsen
Goddag Spadeas

Fordi at en spade er en spade er dette ikke lig med at kærlighed "kun" er kærlighed

Det ene er verdsligt - det andet er åndeligt

Ment sjælen og ånden i denne -står for ansvaret for kærligheden

et problem er kun et problem - til det er løst

om man kalder det en udfordring eller et problem kommer kun an på synpunktet fra den enkelte som anskuer dette

Et evt. andet problem er at du vist udtaler dig om mit indlæg uden at forstå det til fulde.

Det er venligt ment - men det er den fornemmelse jeg sad med da jeg læste din kommentar

Ang. Kærlighed

Kærligheden er det man gør den til - da mennesket har det frie valg - kan denne både være skabende - men sandelig også destruktiv.

Men som destrutiv er den en perverteret udgave af selve kærligheden

Så den "rene" kærlighed er skam skabende - uden tvivl - mener jeg

mvh  confucius
 
04.03-2008 | 15:28 af Thomas Proctor
Jeg tror ikke på en dømmende Gud. Hvis man nærlæser dette omhandlende næstekærlighedsbudskabet er her tale om ord som er "gloende kul":

http://www.tagryggen.dk/bible.php?bible=1&book=45&chap=12

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 15:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 15:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 15:36 af Ove Nielsen
04. marts 2008 14:28 af  Karin Bennedsen

Citat :

"At tale på Guds vegne og definere hvad han finder behag i , er derfor ikke andet end det troende menneskes hoffærdige krav på en særstilling i forhold til ikke-troende mennesker."

Hvis du mener at det er hvad jeg gør i mit indlæg -så har du misforstået det.

mvh  confucius

PS :

Jeg filosoferer over kærlighed og hvad en evt .Gud evt. ville mene om det, samt om mennesket og dets handlinger
 
04.03-2008 | 15:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 15:44 af Thomas Proctor
@Confucius,

Måske er den "rene kærlighed" kærlighed til Gud. Her på jorden er tingene kompliseret og dialektikken gør at der altid er to sider af samme sag.

Ved vi egentligt hvorfra vores følelser kommer fra?

Logikken kan heldigvis mindske følelser som racisme og angsten for noget vi ikke forstår men logikken kan ikke forklare det vi ikke formår at fatte. Derfor må vi tro, håbe og elske kærligheden.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 15:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 15:54 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Selvom alt "spises" er der jo intet som forsvinder. Jesus måtte dø som et korn for at nye aks kunne vokse.

Der er mange love i "naturen" vi ikke forstår selv tyngdeloven kan man ikke forklare udfra rent matematiske formler - ja man skulle ikke tro det. Men Newtons lov gælder ikke overalt.

Jeg ved godt vi ikke lever i den perfekte verden og

jeg kender til uretfærdighed men alting hænger sammen på en for-underlig måde.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 15:57 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Jamen så skulle planeter og sorte huller også have følelser og det vil jeg bestemt ikke nægte for de er store energivæsner.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 15:58 af Ove Nielsen
04. marts 2008 15:40 af  SpadeAS

Citat :

"folk ændrer på sproget, ikke med henblik på at øge forståelsen, men med det gustne overlæg at få folk til at erklære sig enige i noget, de ikke forstår, endsige véd, hvad er."

Det kan jeg saktens følje dig i - det er dog slet ikke min bevægsgrund eller intention

:o)

mvh Confucius
 
04.03-2008 | 16:14 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Jesus er Kærlig :

Matt 5 : v38 I har hørt, at der er sagt: ›Øje for øje og tand for tand.‹ v39 Men jeg siger jer, at I ikke må sætte jer til modværge mod den, der vil jer noget ondt. Men slår nogen dig på din højre kind, så vend også den anden til. v40 Og vil nogen ved rettens hjælp tage din kjortel, så lad ham også få kappen. v41 Og vil nogen tvinge dig til at følge ham én mil, så gå to mil med ham. v42 Giv den, der beder dig; og vend ikke ryggen til den, der vil låne af dig.

Jesus var en af de første revolutionære pacifister!

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 16:17 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

De første kristne levede i et fællesskab hvor man deltes om alt - en slags ur-kommunisme.

Jesus oprettede et nyt fælleskab, et fælleskab der hviler på en ny pagt. Han erstattede et gammelt racekærligt blodsfælleskab med et næstekærligt nadverfælleskab, hvor Kærligheden ikke begrænser sig til en bestemt slægtslinie, men går på tværs af alle blodsbånd.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 16:22 af Ove Nielsen
04. marts 2008 14:54 af  Henrik Ræder Clausen

Citat :

"Guds navn eller egenskaber er egentlig underordnet - blot han/hun inspirerer mennesker til at opføre sig godt."

Det var bla.a. en af de ting jeg tænkte på - da jeg skrev dette indlæg

mvh  Confucius
 
04.03-2008 | 16:22 af Karen West
Giv mig religionsfri zoner, hvor jeg kan trække vejret frit og lade tanken være fri!

Ind i mellem føles det som om, vi er på vej tilbage til middelalderen, det er da ikke til at holde ud.

Det er på høje tid at adskille stat og kirke, fordi religion bør være en privatsag!
04.03-2008 | 16:27 af Thomas Proctor
 
04.03-2008 | 16:31 af Thomas Proctor
@Karen West,

Jeg kan godt forstå dig, Karen. Men den etiske stillingtagen er nødvendig fordi religion bliver brugt af fascister i både vesten og mellemøsten til at føre krig. (om olien).

Men har de patent på den som DF tror de har patent på danskheden - Nej - de har intet fattet!

MVH

ESP

P.S (mmmh Karen..)
 
04.03-2008 | 16:38 af Ove Nielsen
04. marts 2008 15:52 af  Poul Solrart Sørensen

Citat :

"Følser kommer af at vi er energivæsen, der formere os via tiltrækning."

Deri er jeg ikke enig - de er linket til bevidsthed

på et givent stade - for det enkelte væsens eksistens - mener jeg

Forstået således :

Art/Stade - Bevidsthed  følelsesregister

mvh  confucius
 
04.03-2008 | 16:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 16:52 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Hvad startede the Big Bang? nogle siger det startede med noget på størelse med en appelsin..

Bare rolig jeg har læst også Ragnarok og de islandske sagaer.

Fascisterne som bruger Biblen og Koranen til krig har ikke fattet en bønne!

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 16:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 16:59 af Thomas Proctor
@Confucius,

Mærkeligt at også dyr har følelser og viser kærlighed til deres unger.

Og drømme har dyr også. Nogle mener endda at kunne påvise at planter kan "føle" når deres art bliver beskåret. Russerne har forsket meget i ESP og påviste Kirlian-fotografiet hvor afskåret materiale kunne ses på planten. (ja langt ude men sandt)

Sikke emner du åbner for.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 17:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 17:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 17:07 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Jomfrufødsler er ikke et ukendt begreb i videnskaben - Englænderne har påvist tre stk. Men det kan ikke forklares videnskabeligt.

Det er svært at overholde budene hvis ikke umuligt men ikke at have dem på sinde.

Jeg ved godt at "magten" har forvasket ordene men det centrale næstekærlighedsbud står tilbage, slavernes forkæmper, kvindens forkæmper, kapitalisternes udsmider fra Guds hus osv..

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 17:14 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Jesus tog lidelsen på sig og gik blandt de mest lidende, de syge og svage.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 17:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 17:23 af Thomas Proctor
 
04.03-2008 | 17:30 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Vi ved jo at Paven og andre personligheder, noglegange nærmere Hitler og Franco end Jesus har censureret og forfalsket Biblen i deres eget kram. Jeg mener socialismen ligger meget tæt på Jesu´ord og en af kommunist-kapitalismens største fejltagelser var at afskrive religionen.

jesuitterne (Har du set The Mission?) og andre retninger i latinamerika har vist styrken i den revolutionære Jesus.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 17:46 af Thomas Proctor
 
04.03-2008 | 17:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 17:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 17:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 17:54 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Jesus var klar over at hans lidelse på korset aldrig vil blive glemt - "et korn "døde" for at sætte i tusindfold aks".

Han forlod hans tømmer-gerning for at gå blandt de fattige, slaverne, de udstødte - de undertrykte.

Og han gik hele vejen!

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 17:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 17:59 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Jeg tror ikke der kommer krig der - Lula fra Brasil har blandet sig.

Men Columbias fasciststyre skal falde snart. De har slået 700 fagforeningsfolk ihjel.

http://www.dr.dk/NETTV/Update/2008/03/04/092625.htm

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 18:03 af Ove Nielsen
Goddag Mihane p :-)

En interesant artikle samt undersøgelse - lad mig sige at jeg genkender umiddelbart delvis trækkene og mekanismerne.

Ang Gud så er det min mening at han har netop fået sit køn ud fra verdensbilledet

(mænd skrev biblen)

Der ses skam kvindelige guder på andre tider og i andre religioner. - andre verdensbilleder

mvh  Confucius
 
04.03-2008 | 18:18 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Jeg ser anarkismen som et tanke-experiment og som sådan har anarkismen også interessante momenter. Specielt omkring ledelses-princippet.

Kender godt læren fra Spanskeborgerkrig.

Anarki betyder ikke fraværet af love. Critchley har nogle interessante tanker.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 18:25 af Thomas Proctor
@Confucius,

I tusinder af år tilbad man i norden (og andre steder) kvinden som frugtbarhedsgud. Rimeligt nok.

Mht sproget:

Vore sprog og vores mulighed for at sætte ord på sandheden bliver nemlig også ofret i kampen mod terrorisme. Ord for ord bliver ærligheden stjålet fra os,.

forstærket forhørsteknik = tortur som fx “drukning”

fjendtlige kombattanter = internationalt retsløse ved tilsidesættelse af krigskonventioner

administrativ tilbageholdelse = fængsling uden rettergang, internering

administrative kendelse = tilladelse til ransagning uden lovhjemmel

væbnet humanitær indsats = krig

kollateral skade = døde mennesker, ødelæggelser

Der er nok mange andre eksempler som fx “starthjælp” og andre pyntende omskrivninger med henblik på at tilsløre virkeligheden.

Har du læst "egalias døtre"?

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 18:32 af Ove Nielsen
04. marts 2008 17:54 af  ExtraSensoryPerception

Kære ESP  

Jeg anser jesus for den første mulige reelle socialist, dog er jeg usikker på om at han var tømrer, eller muligvis måske af kongelig slægt - hans hensigt var muligvis at tage landet tilbage - befri folket fra romerne.

(en teori)(min mening)

Fremstillingen af manden - skal anskues kritisk - da kanoniseringer af evangelier og mulige omskrivning/fejltolkninger i historien og i biblen-er tilstede.

mener jeg

Dog er jeg enig i at i selve budskabet står jesus som kærligheden (det ny testamente)

Dit Citat :

" det centrale næstekærlighedsbud står tilbage, slavernes forkæmper, kvindens forkæmper, kapitalisternes udsmider fra Guds hus osv.."

Deri er jeg enig

mvh  Confucius

Ps  The Mission er en fantastisk film
 
04.03-2008 | 18:32 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Siden du er indenfor det alternative så prøv denne:

http://www.thecuriousdreamer.com/

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 18:48 af Thomas Proctor
@Confucius,

13 er den hellige Grals og dermed troens tal. Og i antikken var tretten symbol på kraft og ophøjethed, ligesom tallet i nogle indianske kulturer er helligt.  

Jesus og hans disciple udgjorde en flok på tretten. De fleste historikere/folklorister er da også enige om 13 tallets uheldige omspundne betydning skal findes i det uheldige ved at være 13 til bords. Det har sin rod i beretningen om den sidste nadver, hvor de var 13 til bords, med Judas der forrådte Jesus. 13 kaldes undertiden for Judas tal. Men det nyopdagede Judas-evangelium fra år 300, der først blev forbudt, så gemt i en ørkenhule i 1.700 år og derefter skjult i en bankbox i New York i yderligere 16 år, fremstiller faktisk Judas som en helt. Ifølge Judas-evangeliummet var Jesus´s bedste ven Judas og hans mest fortrolige og betroede dicipel.  Jesus sagde til Judas: "Gå bort fra de andre, og jeg skal fortælle dig hemmelig- heden om Gudsriget. Det er muligt for dig at nå det, men du skal komme til at sørge meget."  Ifølge dette skrift var Judas den af disciplene, der stod Jesus nærmest, og det var Jesus selv, der, som et offer, en kærlighedsgerning, bad Judas at forråde ham til romerne, så han kunne blive frigjort fra sit jordiske hylster.

Nogle konspirations-teoretikkere mener imidlertid at Kirken og Magthaverne gennem århundreder har modarbejdet tallet 13 og dets betydning. Pave Clement V og Philip IV af Frankrig begyndte således henretningen af Tempelridderne fredag d. 13 Oktober, 1307.

Den dag idag findes 13. etage ikke i nogle (bestemte) bygninger, husnummer 13 findes ikke mange steder i København, Odense og Århus.

I den nordiske mytologi var der 13 guder til bords i Valhal. Balder var en af disse, og han blev myrdet. I eventyret Tornerose bliver der kun inviteret tolv af de tretten feer til bords, og det får alvorlige konsekvenser, da den trettende fe forbander Tornerose, så hun må sove i hundrede år.

For mig står Jesus fuldstændigt for det den brede venstrefløj står for:

Medmenneskelighed – Næstekærlighed - Broderskab

Lighed og Emancipation af kvinden (kvindefrigørelse)

Frihed og Ytringsfrihed

Fattige, udstødte, syges, udnyttedes og undertryktes beskyttere.

Fred og Forståelse mellem kulturer. (Jesus var passifist)

Ikke nok med at Jesus var et socialt nul selvom han var arbejder og tømre. Han vandrede rundt i mere end tre år med et budskab, som skabte uro og håb blandt de fattige, og brand under samfundets elite. Han levede ikke af sin opsparing men af den kontanthjælp andre mennesker gav. Diciplene og tilhængere levede i en slags ur-kommunisme hvor man delte alt.

Han var til forargelse for mange, som helst så den anden vej, når Han kom. Man lukkede ørerne, og bad Ham lukke sin mund. Det er Ham vi fejrer julemorgen!

Alle som har en depression eller hører stemmer. Alle som har HIV, dårligt hjerte eller kræft. Alle som er spastikere, sinker eller har hareskår. Alle som efter en ulykke er lænket til en stol eller en seng. Alle som har mistet én af sine kære. Jesus var kendt med det hele, for Han mærkede og bar enhver lidelse.

Han var ikke en “fin” mand, der søgte popularitet blandt de små - Han er præcis der, hvor de små er. Heller ikke i dag giver det social status at arbejde for børn, syge, handicappede, kriminelle, kontanthjælpsmodtagere eller læsesvage. Men elitens og pænhedens verden var også Jesus ligegyldig.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 19:08 af Thomas Proctor
 
04.03-2008 | 19:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 19:38 af Thomas Proctor
@Poul Solrart Sørensen,

Ja jeg er godt klar over det. Religion og ideologier er blevet brugt til megen undertrykkelse. Ånden og meningen med dem er en anden sag.

Jeg tror aldrig vi får det fulde billede men vi kan komme tættere på - "vanddråben" er et andet billede..

Forøvrigt har russerne også påvist at vand kan huske - godt nok i millisekkunder - er istand til at "sammensættet sigselv".

Så er den gamle "Solaris" film måske ikke så langt ude..hvem ved?

Vandet er ihvertfald i oprør-mode og vand har med følelser at gøre ifl drømmetydning.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 19:40 af E. Bill.
Det er bemærkelsesværdigt, at der i BIBELEN ikke et eneste sted er skrevet noget om Kirken, Paven, præsterne,Provster eller biskopper,arvesynd,eller

barnedåb.

Derimod står der i Paulus breve til Romerne: "Den retfærdige skal leve af tro" kap.1 vers 17.
04.03-2008 | 19:44 af Thomas Proctor
 
04.03-2008 | 19:46 af Thomas Proctor
@E. Bill,

Ja jeg tror aldrig det har været "meningen" at der skulle opbygges et hiraki.

Godt set.

MVH

ESP
 
04.03-2008 | 20:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 20:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 20:50 af E. Bill.
Poul Solrat Sørensen.

Der står meget om dåb i Bibelen; men jeg skrev barnedåb.Katolikker henviser til apostlen Peter; men er det et bevis? Arvesynden, præster, provster og biskopper - har du et skriftsted. Jeg kender teorire om arvesynden - de skal tjene noget bestemt - som jeg ikke tror, er rigtigt.
04.03-2008 | 21:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 21:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
04.03-2008 | 22:36 af E. Bill.
Poul Solrat Sørensen.

Jeg er helt klar over, hvilken opgave den såkaldte arvesynd siges at have, MEN Poul, hvor står der noget om det i Bibelen.
05.03-2008 | 10:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl