Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Poltiske overfald er et overfald på demokratiet

2. august 2008 11:45
Visninger  [1746 ]   Debat  [20 ]

Hvordan kan det være, at man herinde ikke kan tage afstand fra politiske overfald? Når man læser tråden " Nazioverfald på venstreorienteret i Århus" http://avisen.dk/nazioverfald-paa-venstreorienteret-i-aarhus_14472.aspx vælter det frem med argumenter for at det er i orden at overfalde andre, fordi de har en anden politisk overbevisning.

Hvis man går ind for demokrati og vil kæmpe for demokrati, så kæmper man også for, at selv dem, man er politisk helt uenig med, har ret til at have deres politiske holdning. Efter at DF er opstået, så er muslimer, mennesker af anden etnisk herkomst end dansk, venstreorienterede, humanister, intellektuelle, kristne, kritiske borgerlige som f.eks. Uffe Ellemann, Thøger Seidenfaden og mange andre er blevet lovligt at jage med en retorik, der minder om 20'erne og 30'ernes forfølgelse af anderledes tænkende i Tyskland.

Jeg kunne absolut ikke acceptere "overfaldet" på Pia Kjærsgaard på Nørrebro, men da satte hun sig også i en situation, der svarer til, at stille sig op i en forsamlig og nedgøre dem på groveste vis og så forvente, at de lader som ingenting. Overfaldet på Christianborg på Anders Fogh Rasmussen med en bøtte maling, var imidlertid et groft angreb på demokratiet, og vedkommende burde have haft en lang fængselsstraf. Ethvert angreb på en politker er et angreb på demokratiet.

Hvad er det for et demokrati, som DF og deres tilhængere påstår, at de går ind for? Om Sovjetunionen havde man en joke, der hed noget i retning af, at i Sovjet er alle lige, men nogen er mere lige end andre. Det er således ikke bare en naziretorik, som vi har været vidne til i de senere år, men også en stalinistisk retorik.

Del på Facebook
02.08-2008 | 11:49 af Flemming Jensen
Fuldstændig enig.
 
 
02.08-2008 | 12:11 af Allan Nielsen
Du modsiger dig selv når du starter med at sige "Jeg kunne absolut ikke acceptere "overfaldet" dernæst kommer du med en undskyldning der at ligimitere det. "Pia Kjærsgaard på Nørrebro, men da satte hun sig også i en situation, der svarer til, at stille sig op i forsamlig og nedgøre dem på groveste vis og så forvente, at de lader som ingenting"
 
02.08-2008 | 12:13 af Allan Nielsen
Og hvis disse typer ikke kan klare sig verbalt viser det jo bare at de hænger til i evolutionen.
 
02.08-2008 | 12:55 af Erik Willumsgaard
Vi kan altså ikke overkomme at tage afstand fra alt, som vi synes er forkasteligt.
 
 
02.08-2008 | 13:09 af Carl Nielsen
Alcani
Jeg er enig i, at det kan lyde som en modsætning, men i visse situationer må man forholde sig til, at hvis man ikke har bestilt andet som politker end at svine en befolkningsgruppe til, og så ovenikøbet møder op midt i denne befolkningsgruppe, så er der nogle følelser, der ikke kan styres. Dem, der "overfaldt" Pia Kjærsgaard dengang, havde absolut ikke planlagt dette, men havde ladet følelserne overtage, akkurat som jeg har set adskillige debattører herinde lade følelserne løbe af med sig. Det er hvad jeg kalder pøbelmentalitet.
Angrebet på Anders Fogh var til gengæld planlagt og derfor helt ustilstedeligt.
Iøvrigt, så forlød det, at Pia Kjærsgaard absolut ikke blev overfaldet, men at hun gjorde et stort nummer ud af, at hun blev piftet ud, akkurat da hun mødte op på Christiansborg slotsplads og blev "overfaldet" af nogen Robin Hood folk, der smed papirkonfetti efter hende. Jeg må sige, at hvis hun følte sit liv truet, så burde hun måske snakke med nogen af dem, der sidder rundt omkring i asylcentrene
 
02.08-2008 | 13:14 af Carl Nielsen
Pia Kjærsgaard benytter sig af samme metode, som da den israelske krigsforbryder og senere premierminister Ariel Sharon med sit provokatoriske besøg i den 28. september 2000 på Tempelpladsen ved al-Aqsa moskeen i Jerusalem gav startskuddet til den opstand blandt palæstinenserne imod den israelske besættelsesmagts daglige ydmygelser og militære provokationer mod den palæstinensiske befolkning og det palæstinensiske selvstyres områder.

Det var så tydeligt, at Pia Kjærsgaard havde hentet inspiration i den episode, ligesom hun og hendes folk henter inspiration blandt andre af historiens største folkeforførere
 
02.08-2008 | 13:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.08-2008 | 14:31 af Thomas Proctor
@Carl Nielsen,

Kan ikke være mere enig. Fascismen spiller på følelser, sladder, myter og begrebsforvirring. Dansk Folkeparti understøtter de yderligtgående kræfter som Fx nazister med deres slet skjulte fascistiske propaganda.

At kommende nazister bliver opflasket i DFs Ungdom har vi kendt til længe.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1290617.ece

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/dansk-folkeparti-er-et-fundamentalt-udemokratisk-fasc_14672.aspx

MVH
ESP
 
 
02.08-2008 | 14:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.08-2008 | 14:45 af Thomas Proctor
 
 
02.08-2008 | 15:58 af Mr. Pedersen
@ Carl Nielsen,

Vedkomne der angreb Fogh med maling fik faktisk også en fængselsstraf (og bagefter et job som pratikant på nyhedsavisen)
 
 
02.08-2008 | 16:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.08-2008 | 16:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.08-2008 | 16:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.08-2008 | 17:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.08-2008 | 17:52 af Carl Nielsen
Jakob
Jeg ville absolut tage benene på nakken, da de jo er kendt for at oplære folk til Dansk Front
 
02.08-2008 | 17:55 af Carl Nielsen
Jeg har nu også indtrykket af, at landets domstole netop vurderer hver enkel situation separat, og malingkasteren fik vist også en straf netop p.g.a. omstændighederne, medens der vist ikke blev efterforsket noget i forbindelse med episoden på Nørrebro eller for den sags skyld på slotspladsen.
 
02.08-2008 | 21:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.08-2008 | 23:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.08-2008 | 23:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Indlæg | 17 | 21.640 | 240
Siden | 31. juli 2008 07:49
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites