Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Dansk Folkeparti er trådt i karakter med skatteforliget

3. september 2007 23:04
Visninger  [1934 ]   Debat  [18 ]

Tak til Dansk Folkeparti!

Forslaget er mere socialt afbalanceret siger Dansk Folkeparti. Jeg glæder mig derfor til at se hvad den "større sociale afbalancering" betyder for den lavtlønnede del af befolkningen med cirka 250.000 i årlig indtægt.

Kilde - Den Danske Bank:
Det forslag regeringen satte i søen for 10 dage siden betød en skattelettelse på 147 pr. måned. Efter Dansk Folkeparti har sat sit fingeraftryk får de nu 154 kroner pr. måned.
I sandhed en stor forskel på 7 kroner. Jeg har slet ikke turdet se på de grønneafgifter, der skal følge prisudviklingen forlods med 1,8% - hvad betyder de for for en indtægt på 250.000 kroner? Og nedsættelse af arbejdsmarkedsbidraget med 0,5% må vi kikke i vejviseren efter, da loven om arbejdsmarkedsfonden afskaffes!

Pensionisterne har fået en fremgang - Det skal Dansk Folkeparti have æren for.
De får 865 kroner i stedet for en negativ indkomst på cirka 600 kroner.

Se det var den sociale opretning fra Dansk Folkeparti.

Tilbage står der problemerne i den offentlige sektor. Mangel på sygeplejersker, mangel på Sosu medarbejdere på plejehjemmene og så videre. Det skal være en særdeles god velfærdsreform, der skal rette op på det, når der er delt 10 milliarder kroner ud i skattelettelser.

Jeg venter spændt på næste vælgerbedrag fra regeringen og Dansk Folkeparti i dansk politik. Selv Naser Khader må føle, at han og "hans parti" er ført bag lyset. Når det virkelig gælder har Dansk Folkeparti vetoret i forhold til regeringens politik.

Del på Facebook
03.09-2007 | 23:49 af Lars Nielsen
Dansk Folkeparti har efter min mening hverken moral eller karakter, og dog - på den nuvælrende tretten skala vil jeg give 2 for indholdet, og nul for det kunstneriske udseende.
 
 
04.09-2007 | 00:41 af Bruce1
Den beskrivelse kunne også passe meget godt på dig selv, Strangelove.
 
 
04.09-2007 | 01:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.09-2007 | 07:49 af Bruce1
Hæ, hæ, godt Isabella. Khader er da sød og alt det der, men jeg synes det ville være en katastrofe, hvis en syrisk indvandere skal være tungen på vægtskålen og bagefter bestemme dansk udlændingepolitik. Der er ligesom noget galt med det billede, det bør man nu engang mindst være født her for.
 
 
04.09-2007 | 08:51 af Karin Bennedsen
@FBE

Hvordan kommer du frem til den negative indtægt på 600 kr. til pensionisterne efter det første skatteudspil? Jeg mener, at der var et lille overskud til dem, også efter at man havde indregnet stigningen i energiafgifter.
 
04.09-2007 | 09:38 af Flemming Bjerggaard
@Isabella Balkert

Du skriver:

"Det var dog en mærkelig gang skoleregning FBE", citat slut.

Tallene stammer fra Den Danske Bank. Jeg ved ikke om du beskylder dem for skoleregning?

Du skriver:"Uden DF og med NA og R, var det gået langt værre", citat slut.

Det er noget af en påstand du kommer med. Pia K. vogter som en skinsyg kone over statsministeren, så der har ikke været antydningen af forhandling til anden side end med DF. Jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg glæder mig til valget og et mere "grumset" Folketing, hvor der ikke er et VKO flertal til at føre blokpolitik.

Du skriver videre:"Vi kan importere indiske kirurger til at udføre opperationer her i landet, uden de skal kunne tale andet end engelsk med fleste, men også de har brug for en bolig" citat slut.

Her er jeg lodret uenig med dig. Det er en skandale vi henter læger i Indien, eller for den sags skyld i Østeuropa. Vi skal uddanne flere læger i Danmark, så vi selv kan dække vores behov.

Jeg er enig i at indvandrernes beskæftigelsesrate skal op. Det kræver en indsats fra det danske samfund og især arbejdsgiverne. Så længe DF har vetoret, så tror jeg ikke det problem kan løses, da vores "vicestatsminister Pia K." ikke vil være med til at give indvandrerne en god integration i DK.

Du skriver:"Derfor skal vi være glade for at DF, giver VK den bredde der gør at vi kan leve med en VK regering", citat slut.

Så vidt jeg kan se og bedømme din påstand, så er det kun pensionisterne der har grund til at være glade for DF s indsats i skatteforliget. Det var den "luns", som gjorde at DF kunne springe fra løfter om social ansvarlighed m.v. og godkende regeringens skatteprojekt. KF har ikke opgivet lettelse af topskatten, se bare dagens debat om forliget. En indtægt på 250.000 får 7 kroner om måneden, men skal stadig betale energiafgifter, der stiger med 1,8% + 25% moms. Se det er DF s sociale vinkel for andre end folkepensionister!

Havde det trods alt ikke været bedre med en skattereform, der var basseret på et bredt flertal i Folketinget? Jeg hører DF s skatteordfører sige i dagens debat, at forliget dækker indtil 2015.

Du skriver:"Strangelove, og hvad skal vi give dig af point for at skrive under pseudonym, mens du altid er parat med en sveder og en sur røv bemærkning til alle andre", citat slut?

Jeg gør opmærksom på at det ligger uden for tråden og det ville normalt blive slettet! Hold kommentarer inden for tråden.
 
 
04.09-2007 | 09:41 af Flemming Bjerggaard
@ Karin Bennedsen

Jeg har tallet cirka - minus 600 kroner fra beregninger lagt på TV2 s nyhedside kort tid efter offentliggørelse af regeringens skatteudspil. Der blev ikke fra nogen side rejst tvivl om tallet.
 
 
04.09-2007 | 09:47 af Flemming Bjerggaard
@Bruce1

Din kommentar støder mig.

Khader er dansk statsborger og i den egenskab valgt på demokratisk vis til Folketinget. Han indgår på lige fod med de øvrige 172 medlemmer. Om det er Gitte Seebergs eller Naser Khaders stemme, der er afgørende, er for mig flintrende ligegyldigt!

Jeg burde slette dit indlæg, da det tenderer diskrimination mod indvandrere og derfor er mod stilen og ånden på min blog.

Jeg vil også her sige - hold dig til tråden!
 
 
04.09-2007 | 10:41 af Karin Bennedsen
@Isabella Balkert

Du skriver:

"Det fatter man måske ikke når man har penge nok, men pensionistern fatter det godt. Differencen mellem minus 600 kr og plus 865 kr, er trods alt 1465 kr.

Sammen med ældrechekken, luner det alt sammen og var der ikke også et personfradrag på 1000 kr? Eller en mulighed for at tjene lidt mere, inden man ramte topskatten?"

Jeg skal da ellers lige love for, at du manipulerer med tallene.

Nu får pensionisterne efter dit regnestykke ikke kun en forbedring på 865 kr., men derimod 1465 kr., fordi det første forslag ikke blev til noget.

Det du gør her, er det samme som at gå ud og se på et nyt TV til 4.000 kr. uden at købe det, og så bagefter påstå, at du har tjent 4.000 kr. efter devisen om, at hvad der er sparet, det er tjent.

Foruden at du beriger pensionisterne med ikke-eksisterende 600 kr., så forærer du dem ekstra 1000 kr. fra forhøjelsen af personfradraget. Men dette beløb er i forvejen indregnet i de 865 kr.

Virkningen af den årlige forhøjelse af energiafgifterne på 1,8% mangler vi at få med i beregningerne.

Så forsøger du også at tage ældrechecken til indtægt endnu engang. Den ældreomklamring kan der åbenbart blive ved med at koges suppe på i lang tid. Og det er der vel ikke noget at sige til, da det er et af de eneste sociale tiltag, DF nogensinde har taget initiativ til.

Nu ved jeg ikke, hvor mange pensionister der arbejder så meget, at de risikerer at ramme topskatten, og dem der gør, er nok ret ligeglade med ældreomklamring og ekstra 865 kr. om året.

DF ville jo gerne gøre noget godt for SOSU-assistenterne, men der er da ingen af dem, der får særlig stor glæde af det skatteforlig, som DF har indgået. Hvor mange SOSU-ass. kender du, der tjener mellem 300-400.000 kr. om året?

Og tjener de mindre bliver de højst velsignet med under 2000 kr.. Det er da en forbedring, der vil noget.

DF har om nogen nægtet at ville være med til skattelettelser på bekostning af velfærd. Nu har de lige taget 10 milliarder fra velfærden og givet dem i skattelettelser til de borgere, der har mindst brug for dem og som hellere ville have mere velfærd.

Men det er jo ikke første gang, at DF siger eet og så gør noget helt andet. Det så vi også med efterlønnen. Principper har man ikke mange af i DF. Her handler det bare om at holde sig på magten for enhver pris.
 
04.09-2007 | 10:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.09-2007 | 10:47 af Peter Hansen
@Strangelove

"den nuværende 13-skala"? Hvordan er den?

Der er vel kun en 13-skala som nu er blevet erstattet af en 12-skala?

Hvordan er den kunstneriske indsats når man ikke engang kender til de elementer man gerne vil inddrage i en debat?

Skal vi sige -03?
 
04.09-2007 | 10:53 af Peter Hansen
@Karin Bennedsen

Det mest interessante for SOSU-assistenterne er jo, at man ved skattenedsættelserne tager 9.500.000.000 kroner fra statens indtægter således at der nu er færre penge at forbedre forholdene for de offentlige ansatte og brugerne af offentlig service.

Så hvor mange nye SOSU-assistenter er der i 2008 til at hjælpe som følge af dette?

Hvornår kan skoleeleverne begynde at bruge de toiletter som selv statsministeren synes er for uhumske?

For nu bare at tage to eksempler.
 
04.09-2007 | 11:29 af Karin Bennedsen
@Peter Hansen

Du har fuldkommen ret!

Een ting er vi i hvert fald 100% sikre på: De 10 mia. til skattelettelser kan vi ikke også bruge til velfærd.

De kunne ellers have betydet en pæn lønstigning på et par tusinde kroner om måneden til de lavest lønnede offentligt ansatte, og på den måde have gjort det mere attraktivt at blive SOSU-ass., pædagog, sygeplejerske, politibetjent eller skolelærer.

Om få år vil der være en skrigende mangel på personale indenfor disse faggrupper. Og så håber jeg, at DF husker, at de sad med vetoretten til at vælge mellem velfærd eller skattelettelser.
 
04.09-2007 | 12:04 af Peter Hansen
@Karin

Skidt med om DF husker det - blot vælgerne tænker over det allerede nu.

At næste gang de synes servicen i det offentlige ikke er godt nok, at de så ved at det bl.a. skyldes at de har fået 100-500 i skattelettelse pr. måned.
 
04.09-2007 | 20:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.09-2007 | 22:01 af Flemming Bjerggaard
@ Isabella Balkert

Du skriver:"Jeg kan ikke se at det støder nogen at pege på at Naser Khader er Syrisk Indvandrer - Hvad der der galt med at være Syrisk Indvandrer?" citat slut.

Jeg tror du skal læse indlægget igen. Jeg forsvarer rent faktisk, at en syrisk indvandrer(Naser Khader) er valgt til Folketinget.

Mit indlæg skal ses i forhold til det "Bruce 1" skriver, som jeg finder er stødende mod indvandrerne. Prøv at læse det!

Jeg mener det er relevant, at påpege, DF er et populistisk parti, som har en politisk holdning, der er afstemt efter opponionsundersøgelserne, lige som Venstres politik er det.

Tillige er DF utroværdigt i skattepolitiken. Partiet indgår et forlig om VK s skattelettelser for at undgå et valg, hvor DF mister magten til et "Grumset" Folketing. DF får et meget lille fingeraftryk - ja jeg kan oplyse beløbet 865 kroner til pensionisterne! Lidt kosmetiske ændringer på miljøafgifter og på topskat, som udskydes til år 2009. Topskatten er på ingen måde opgivet af KF og regeringen, den er udskudt.

Du har videre nogle "mellemregninger" om hvordan det var gået, hvis De Radikale og Ny Alliance havde deltaget i forliget, det anser jeg for toldfrie tanker, eller som frit tankespind.

Du skriver videre:"DF er garant for mange ting. De er garant for en social profil hos VK og et Nej til EU´s storkapitalisering af Europa, og her var de så tungen på vægtskålen til en lidt mere social profil end K ville det", citat slut.

DF er garant for et "Nej til skattelettelser" og 10 dage efter, så indgår DF et forlig om det de er i mod!

DF er garant for at lukke alt fremmet ude - det gælder også for samarbejdet i Europa!
 
 
04.09-2007 | 22:10 af Flemming Bjerggaard
@  Per H. Christiansen

Per - jeg troede - at du kunne gennemskue min ironi!

Du skriver:"Er DF nu trådt i karakter? Jeg troede, de igen havde jokket i spinaten ved at løbe fra deres løfter om at ville lempe skatten i bunden!" citat slut.

Min mening med overskriften er, at nu har DF meldt klart ud, så selv de mest fanatiske tilhængere af Pia K. - Skårup og Truelsen-Dahl, de må nu kunne gennemskue deres dobbeltspil?

Men nej - der skal mere til - før det går op for disse mennesker, af DF kan man ikke stole på.

Trekløveret går efter magten og kun magten. Resultatet - eller indholdet af forliget - er ikke vigtigt - bare de 90 mandater er hjemme.
 
 
05.09-2007 | 12:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Flemming Bjerggaard

Mine data:
Flemming Bjerggaard
6823 Ansager

Kontakt:
Mobil:
+45 22132845
E-mail: bjerggaard@pc.dk
Web: http://www.bjerggaard.dk

Ansat i Post Danmark - Esbjerg V. Postkontor - i alt for mange år.

Jeg har deltaget i politisk arbejde i mange år, men nu nøjes jeg med at skrive her.
Jeg har deltaget politisk arbejde bestyrelsesarbejde.

Jeg blev valgt til kommunalbestyrelsen i Bramsnæs kommune i 1998. Fratrådte efter kort tid, da jeg flyttede til Varde i Jylland.

Deltaget i fagpolitisk arbejde i årene 1985 til 1998 samt 2001- 2004, nu er jeg "selv valgt pensionist" fra det fagpolitiske arbejde.

Intet er for stort til ikke at skrive om det. Intet er for småt til ikke at beskæftyige sig med det;-)
Indlæg | 23 | 23.240 | 111
Siden | 18. juli 2007 11:45
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites