Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Gik Nostradamus dæmonernes ærinde?

20. juni 2007 13:12
Visninger  [4675 ]   Debat  [81 ]

Michel de Notredame, var Nostradamus oprindelige navn, han levede fra 1503 til 1566. Han blev født af Fransk-jødiske forældre, som var konverteret til katolicismen, hvorefter de tog navnet de Notredame.

Der har været gransket meget i eftertiden omkring hans mange profetier, hvoraf kun nogle ganske få, er gået i opfyldelse, og da Nostradamus ikke var bibelrelateret, men blot henviste, og anvendte brudstykker fra bibelen til at underbygge sine mange teorier, er det ikke sandsynligt, at der har været det mindste guddommelige i hans forudsigelser.

Han har som andre ligestillede personligheder, der i deres samtid var forud for tid og sted, formået at fastholde sine teorier overfor de mennesker, han levede iblandt, og da han blev prist af konger for sin indsigt og fremsynethed, endskønt han ikke bragte disse nævneværdig trøst og sikkerhed, så har han uden tvivl været højt agtet på sin tid.

Nostradamus var ikke kræsen med sine stærke evner, han gik langt for at stadfæste sine forudsigelser, bl.a. var han mester i at stille horoskoper, magi og adskillige hedenske ritualer, der både indeholdt besværgelser og trylleformularer. Der er i den sorte magi, et direkte fjendskab til Guds åbenbare ord, derfor er det også oplagt, at disse forudsigelser, er fremkommet under okkulte seancer, som afgjort, ligger helt uden for rammerne af den fysiske verden.

Nogle mennesker vil gerne tro, at denne profet , virkelig har kunnet fremføre disse profetier, så der ikke herskede tvivl om, at denne gave, måtte være fra Gud, men sådan forholder det sig ikke. Nostradamus gav dig Gud den ære, at alle ting udspringer fra ham, men han gik ikke af vejen for henvisninger til bibelens ord, når han skulle retfærdiggøre sine teorier.

Man skal nok være relateret til tro under en eller anden form, for at lodde dybden af hans meget konkrete visioner, men hans eftermæle, har kastet et tydeligt lys over disse evner, hvoraf man jo må erkende, at nogle profetier, er gået i opfyldelse.

De onde åndsmagter, som uden tvivl har været et vigtigt redskab til disse profetier, er jo ganske bevidste om tid og sted, og man skal skal huske, at netop djævelen fristede Jesus og tilbød ham alverdens riger, hvis han ville underkaste sig. Djævelens største frygt var jo, at Jesus skulle overvinde døden.

Gud selv afstår fra magi, trylleri og sandsigersker, og da Nostradamus, netop begav sig af med disse ting, er det ganske klart, at han har fået hjælp andetsteds fra. Gud har profeter som han taler til, og som er givet velsignelsen til at profetere, men de taler kun om det Gud befaler dem at sige.

Man må nok sige at Nostradamus kom til kort overfor udviklingen og indsigten, således at forstå, at man i hvor tid er ganske bevidst om, at ikke en eneste af bibelens profeter, går ind for astrologi, alle deres profetier, er underbygget af Gud. De er kaldede og udvalgte, og deres profetier, bliver udlagt af åndelige profeter gennem tungetale.

Der findes ingen kommunikationsmulighed til Gud gennem astrologi eller spiritisme eller kortlægning,eller anden form for tolkninger. Gud vælger mennesket, det er ikke omvendt. Derfor kan Nostadamus heller ikke under nogen form relateres til det guddommelige, og har han virket som profet på sin tid, så har det været i vildledelse eller selvudråbt proklamation.

Set ud fra den hebraiske betydning, var han ikke åndeligt beslægtet, hverken som Esajas, Daniel, David eller Johannes, så man må her i eftertiden fastslå, at han hentede sine fremsyn i det okkulte. De første kirkemøder på hans tid, bandlyste enhver forbindelse til astrologer og troldmænd, og de to paver, der levede på hans tid, Pave Julius II og Pave Paul III, gik imod kirkens påbud, og lod sig indsætte efter astrologiske overvejelser.

Desværre fik astrologien grobund i den Europæiske kultur, akkurat som den havde formået det i den romerske kultur, og skønt kirkerne kæmpede ihærdigt, var der ingen, der antastede tankerne bag denne sorte magi. Mange mennesker op i vor tid, står stadig passivt overfor den dæmoniske magt, til trods for, at bibelens lære, tydeligt belyser erkendtligheden af, at det er muligt for de dæmoniske kræfter, at forudsige fremtiden ganske nøjagtigt, det fortæller 5. Mosebog 13-1-5 helt klart.

Der er jo to muligheder det onde eller det gode, og det onde er ligeså godt informeret som det gode, da det fra oprindelsen, var et samlet billede. De mennesker der ønsker kontakt med dæmoniske kræfter, kan få det, da det til alle tider, har påvirket det menneskelige sind.

Nostradamus var altså en mørkets tjener, som gjorde brug af mørkets kræfter, der kan man så lade spørgsmålet stå åbent, om hvorledes det er muligt for en sådan tjener, at bruge sine gerninger i en god tjeneste. Janne.

 

Del på Facebook
20.06-2007 | 14:40 af Lars Nunnegaard
Nostradamos har altid haft interessen hos mange mennesker pga af hans såkaldte spådomme, syner. Men du har nok ret. Han skulle være forblevet læge. 5 stjerner
 
 
20.06-2007 | 15:10 af Janne
Hej K-drengen.

Jeg har skrevet det således, fordi relateret til indlægget, så var Nostradamus nødt til at vælge lejr, for at præstere det han gjorde, jeg har blot videregivet, hvad andre så formidabelt har skrevet, så jeg kan ingen ære tilkomme, vel ej det modsatte. Janne.
 
 
20.06-2007 | 15:13 af Janne
Hej Lars.

Ja han skulle være blevet ved sin list, for også på det område, var han meget markant, han var som så mange andre forud for sin tid, men hans lægegerning måtte ofte vige til fordel for de astrologiske udfordringer, men ingen om, at han har haft betydelig indsigt. Janne.
 
 
20.06-2007 | 15:14 af Thomas Bruun
Meget er skrevet om N. Men rimeligt ligegyldigt hvorvidt han var sort eller hvid magiker - vi taler om en person fra 1500-tallet! Lægerne dengang ville vel i dag betragtes som mordere.

Er du religiøse og i bogstavlig forstand kristen Janne?
 
 
20.06-2007 | 15:18 af Janne
Hej Tænksom.

Det fantastiske ved det hele er jo, at han omtalte Hitler meget præcist, og den profeti holdt stik, Han kaldte ham for Husler, men det skal man nok ikke lægge andet i end spogets udlægning.

Der har jo været mange profetier hen ad vejen, og der sidder jo vise mænd og tolker dem, og adskiller dem, da de jo kan komme mere end et sted fra.

Egentlig er det fantastisk, at der på en tid, hvor sygdommene hærgede og mennesker var uoplyste, og søgte identitet med livet, kunne fremstå et menneske i mængden, med så konkrete meninger og visioner, det har nok vagt en del røre og mishag, men sandelig også begejstring. Janne.
 
 
20.06-2007 | 15:20 af Janne
Hej Lars.

Undskyld et manglende ord, der skal stå tvivl om, og tak for stjernerne. Janne.
 
 
20.06-2007 | 15:26 af Janne
Hej Thomas.

Jeg er ikke religiøs, jeg vil gerne kalde mig kristen, men en kristen, der har meget at lære, sådan at forstå, at den kristne ånd er langmodig og mild, og der plumper jeg i meget tit, men jeg prøver.

Rigtigt nok, er N fra middelalderen, men i eftertidens kritik, kan man godt se, hvilken side han har hældt til, og hvad det egentligt også kostede ham menneskeligt, der har nok været både frygt og beundring omkring ham, men kirken blev ham jo en hård kritiker hen ad vejen. Janne.
 
 
20.06-2007 | 16:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.06-2007 | 17:26 af Janne
Hej Kirsten Hansen.

Jeg syntes bestemt ikke du skriver blasfemisk, tværtimod, så har du en rigtig god mening omkring indlægget, og jeg vil prøve at svare dig tilfredsstillende.

Hvis den profeti, som Nostrodamus udtrykte, skulle være videregivet fra Gud selv, så betingede det, at profetien skulle have det pålydende, som Gud allerede havde profeteret, altså Guds eget påbud, som en tjener så skulle bringe videre til menneskene, men det er ikke tilfældet her, og når han ikke er kaldet eller udvalgt, så kan han ikke gå Guds ærinde med profetier.

Gud har jo en fjende i djævelen, og hans største bedrift er at få mennesket til at tro, at han ikke eksisterer, for så har han frit lejde til at slå sine folder. Han er skam opfindsom, og kan komme som lysets engel, husk på han har selv været den største engel i tidernes morgen, men Gud sparkede ham ud over himmelkanten, fordi han var fræk og herskesyg. I hans kølvand fulgte hans sympatisører, og det er dem vi kalder dæmonerne, og der er desværre mange, men Gud er den største, så han er ikke bekymret.

Jeg ved godt at man har spået Kennedy s død og World Trade Center og mange andre ting, og jeg ved godt at clairvouyanter kan gøre rigtig mange gode ting, men det er ikke Gud, der hjælper dem, det er andre magter de søger, som også gerne vil hjælpe, mod betaling (din sjæl).

Nogle mennesker kan drømme så ihærdigt om den store lottogevinst, og det er lige et emne for djævelen, så springer han til fordi han kender tallene, og så er der banko. Jeg har vitterligt spurgt nogle rige mennesker, hvorfor de ikke tror på Gud, og de har svaret som jeg frygtede, hvad skal vi med Gud, vi har penge i banken og kan købe, hvad vi lyster, så du ser, den onde arbejder ikke i blinde, hans eneste mission, er at få så mange væk fra Gud som muligt, og alle midler kan bruges, så kan han spytte efter Gud, og han kan ikke stille noget op, da vi har handlefrihed til at vælge for eller imod, man kan ikke tjene både Gud og mammon. Men tvivl aldrig på, at Gud er stærkere end djævelen, han er blot en lænkehund under Guds hæl. Janne.
 
 
20.06-2007 | 17:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.06-2007 | 18:00 af Janne
Hej Kirsten Hansen.

De falske profeter, er dem der påstår at de går med sandheden, så man kalder det profetier, fordi de kan fremstå af mørkets magter, og ligne til forveksling de rette profetier.

Penge er jo et byttemiddel, og derfor rare at have, men de kan også være en besættelse, og så er ikke længere lykken at eje dem.

Også jeg sætter pris på familie og venner, og selv om vi ikke økonomisk lider nød, så ser jeg blot penge som et nødvendigt onde, ikke som en afgud.

Sorger og modgang har vi jo alle, og der siger jo nogle at det er rarere at græde i et slot end i en kælder, og det kan jeg slet ikke følge, for mig er menneskets sorg ikke forbundet sådan.

Det vigtigste er at man har fred med sig selv og andre. Janne.
 
 
20.06-2007 | 18:03 af Janne
Hej jepj.

Du har ret undskyld fejlen. Med hensyn til at se ind i fremtiden, så kan Gud, se alt hvad der skal ske, han har selv lagt fortid nutid fremtid i sin hånd. Janne.
 
 
20.06-2007 | 18:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.06-2007 | 18:24 af Janne
Hej venner,jeg skal lige ride et par heste, så vender jeg tilbage. Janne.
 
 
20.06-2007 | 18:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.06-2007 | 18:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.06-2007 | 19:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.06-2007 | 20:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.06-2007 | 21:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.06-2007 | 21:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.06-2007 | 22:21 af Janne
Hej Jepj.

Nu er jo tro fast overbevisning om ting man ikke ser, og selvfølgelig kan jeg intet bevise, men jeg er ikke parat til at sætte en dusør til den/dem, der måtte stå med fysiske beviser, jeg har min tro i det åndelige, men det var ikke det, der var temaet. Janne.
 
 
20.06-2007 | 22:29 af Janne
Hej Kirsten Hansen.

Ja den slags forudsigelser, kan jeg ikke kommentere, men jeg ved godt, at der forekommer ting, som ikke kan affejes med et dårligt svar, dog ved jeg, at vi for nogle år siden var sammen med et ægtepar, hvis datter havde leget ånden i glasset sammen med nogle andre veninder, og det hun så og oplevede, blev hun syg af, og de forsøgte med psykriatere og præster og alverdens ting, men hun forblev syg, og døde til sidst af det. Jeg var meget rystet, fordi jeg kan gætte mig til, hvad hun har set, og det er ihvertfald en realitet, at unge mennesker har gjort nogle forfærdelige oplevelser med denne stygge leg, så man skal ikke spøge med det, hvordan man så end er indstillet. Janne.
 
 
20.06-2007 | 22:30 af Janne
Hej shansen.

Det gør jeg, det følger med når man tror på Gud, og jeg vil ikke bagatalisere menneskers oplevelser, det er det for alvorligt et emne til. Janne.
 
 
20.06-2007 | 22:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.06-2007 | 23:06 af Lise Mikkelsen
Hej Janne

Kender du Martinus Kosmologi
 
20.06-2007 | 23:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 00:08 af Janne
Hej Anbritt.

Nej det gør jeg ikke umiddelbart, men du vil måske fortælle mig hvem det er. Janne.
 
 
21.06-2007 | 01:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 10:15 af Thomas
Kære Janne - har du overvejet at det du kalder Gud og djævlen er det samme ? Blot to sider af samme helhed. Hvordan kan du skelne sort fra hvidt hvis det ene ikke eksisterer ? Hvordan skelne Gud fra djævlen hvis den ene ikke er tilstede ? Som jeg ser det er Gud & djævlen os menneskers måde at beskrive Universets energi på. Vores måde at skelne mellem godt & skidt - mellem gode livsværdier og det modsatte.Jeg tror alt består af energi, hvad videnskaben sådan set også har bevist helt ned til det mindste atom. Selv en celle er en hel lille energi-enhed med sit eget liv om du vil. Selv har jeg arbejdet som alternativ behandler igennem snart 20 år. Som 12 årig fik jeg min første clairvoyante oplevelse - jeg vidste min mor ville tage sit liv. Ikke hvordan og ikke hvornår, jeg vidste blot hun ville gøre det og at jeg intet kunne gøre. Hun gjorde det da jeg var 18. Siden da har jeg haft en masse spændende oplevelser med mine klienter hvor jeg har fornemmet ting om deres liv som du på ingen måde havde fortalt mig. Men jeg kalder det ikke clairvoyance eller andet "hokus-pokus". Det er såmænd blot en vider udvikling af vores intuition. Og den har vi alle, men mange idag lytter ikke til den fordi vi er blevet så mentale allesammen. Alt skal forstås og omsættes i hovedet mere end at lytte IND i sig selv. Hvem har ikke prøvet at stå og sige til sig selv "jeg vidste jeg skulle have gjort det eller det" eller modsat " jeg vidste jeg ikke skulle have gjort sådan". Intuitionen er en stærk energi, men vi skal lære at HØRE den og at STOLE på den. Jeg tror på at tingene "sker når de skal", og ikke at een eller anden Gud sidder og styrer os. Vi har vores egen frie vilje, men vi kan vælge at være moralske, etiske og anstændige mennesker der vælger at leve efter regler som er styret af disse værdier. Så kan vi kalde at vi lever efter Biblen eller whatever. Jesus var i mine øjne ikke mere Guds søn end alle andre, men jeg opfatter så også Gud som den altomfattende universelle energi. Men der er givet regler og retningslinier ud fra åndelige værdier som vi kunne vælge at lære meget af. De 10 bud er jo ti fantastiske leve-regler. Hvordan ville verden se ud hvis vi levede efter dem? Men jeg bryder mig ikke om religion og påstande om at den ene Gud eller religion er den som er mere rigtig end den anden. Jeg tror det er udtryk for forskellige menneskers og kulturers måder at prøve at beskrive den universelle energi OG at prøve at oprette nogle regel-sæt for adfærd i verden. Desværre er religion også gennem tiden brugt meget mere som magt middel til at styre folk med. Og jeg tror Nostradamus var et menneske med en stærk intuition. Blot levede han i en tid hvor den slags ofte medførte at man blev brændt på bålet. Jeg tror han forsøgte at beskrive sine fornemmelser sådan at han undgik den skæbne. Og alligevel blev han jo forfulgt en del. Men at kalde ham styret af det onde...... !!!  Det onde og det gode. Sort & hvid. Gud & djævel....!  Altsammen udspringer det fra samme kilde, sådan at vi mennesker kan lære at skelne og vælge hvilken vej vi vil gå - hvordan vi vil bruge os selv, vores evner og vores muligheder. Nå, men det var så bare min mening. Hilsen Thomas -Odense
 
21.06-2007 | 10:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 10:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 11:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 11:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 12:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 12:22 af Janne
Hej Bitten 2.

Jeg tror det skyldtes, at hun var modtagelig for det okkulte, og så kan det være destruktivt, især hvis man opsøger det, de andre unge piger, ved jeg ikke noget om. Vi mennesker, bliver jo ikke ringere af at tro, og det er i trosbilledet, at disse fænomener, bliver forstærket, alt efter hvor modtagelig man er. Janne.
 
 
21.06-2007 | 12:23 af Janne
Hej Jalte.

De bud kan jeg ikke rigtigt kende, og hvem er Marianne. Janne.
 
 
21.06-2007 | 13:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 13:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 14:56 af Janne
Hej shansen.

Nej det er ikke min hund på bloggen, den er hentet på nettet tilfældigt.

Men min nabo har en doberman, som jeg er livsensræd for, og nu har jeg så fundet et billede af min skræk, men det hjælper på min rædsel, at kigge på det billede, jeg har schæfere og puddel. Janne.
 
 
21.06-2007 | 15:19 af Janne
Hej shansen.

Man ser desværre nogle sekter som kan få mange mennesker med sig i døden, og det er gyseligt, og i den grad manipulering, men det har heller ikke ret meget med alm. stille kristendom at gøre. For mit eget vedkommende, har jeg et meget afslappet forhold til min tro, jeg vil ikke være stavnsbundet, så mit liv bliver ensporet og uden glæde, men der hvor min tro virker for mig, det er i dagligdagen, hvor jeg mellem mennesker, bestræber mig på, at opføre mig anstændigt og hensynsfuldt.

Jeg har det svært med diskreminering og uretfærdighed, og jeg kan slet ikke snuppe, når mennesker vil gøre sig bedre end andre, eller fremhævelse af sig selv i nedgørelse ad andre, så kommer min tro på prøve.

Der er desværre mange sekter i verden, der er med til at forplumre billedet af det oprindelige, og det er synd, for mennesker husker godt, og det bliver altid flettet ind i andre sammenhænge, hvor eks. kristendommen bliver belyst på et forståeligt niveau.

Jeg tror det enkelte menneske, har brug for at tro på noget, som man måske ikke lige kan sætte navn på, men som giver en tryghedsfornemmelse igennem livet

Massesuggetion, er noget farligt noget, da det river mennesker med, og ingen ønsker at være udenfor det de andre ser og hører, men det er klart, at mennesket skal være motiveret for det.

Vi kan ikke udelukke at der er uforklarlige fænomener, det ville betyde at mange almindelige mennesker, skulle klassifiseres som idioter, og det holder jo ikke en meter.

På landbrugsskolen RiberKjærgaard mellem Ribe og Esbjerg, kommer mange unge landbrugselever og bor på tilhørende værelser, i tilbygninger til herregården, og der er mange af de unge, der har oplevet forskellige ting, som har rystet dem,så det forekommer, om man vil eller ej, spørgsmålet er sammenhængen og udlægningen i disse fænomener.

Personligt er jeg ikke i tvivl, vores ejendom er fra 1746, og det jeg ikke ser, det oplever jeg i form af lyde, og det gør hundene også, de kan gå helt bananas lige pludselig, og alle kigger i en retning og gør, så der rører sig noget, det kan jeg se, men det er jo også et gammelt hus med mange gennerationer på bagen, og hvem ved hvad der er sket igennem tiderne.

Jeg tror nogle mennesker er modtagelige, og andre kan kun grine af det, men hvem har ret???. Janne.
 
 
21.06-2007 | 15:32 af Janne
Hej Poul.

Jeg respekterer at du har fravalgt troen, men det bliver tingene jo ikke uvirkelige af. Du har ret i, at man fristes til at tro, at netop Gud ville advare om disse ting, som N kunne forudse, men sådan arbejder Gud ikke, han finder det ikke gavnligt for mennesket, at kende fremtiden, og de ting der sker.

Djævelen bliver ellevild, når man ikke tror på hans eksistens, så har han frit lejde, men hvis du ser ud over jorden, så må du da indrømme, at de ting der sker, er underbygget af stærke kræfter, og for mig er det ganske påfaldende at store dele af verden lever med sult og krige og sygdomme, og ser du på disse lande, så vil du også bemærke, at der dyrkes afguder i frit fald, og kristendommen er på vågeblus, eller sat ud af spillet.

Hele Norden har et kristent grundlag, det kan godt være at mennesker ikke er kristne, eller forholder sig til troen som sådan, men det ligger i mulden.

Vi lever i den samme verden som disse fattige lande, og det er da påfaldende at vi går fri igen og igen, har du aldrig tænkt på det?.

Når vores Dronning afslutter sin Nytårstale, så siger hun som det sidste, GUD BEVARE DANMARK, og ved du hvad Poul det tror jeg han gør, det ser sådan ud. Janne.
 
 
21.06-2007 | 15:37 af Janne
Hej Poul.

Jens Yde har det rigtigt sjovt, jeg ved ikke rigtigt hvad han taler om, men så længe han hygger sig på siden, så er det godt.

Jeg er glad for ethvert bidrag, også de sjove, der ikke har med indlægget at gøre. Janne.
 
 
21.06-2007 | 15:40 af Janne
Hej Bitten 2.

Jeg tror ikke den unge pige var syg inden det skete, men jeg tror hun var lidt optaget af det okkulte, og det løb måske løbsk, jeg har ikke rigtigt nogen detaljer omkring forløbet. Janne.
 
 
21.06-2007 | 15:52 af Janne
Hej Jens Yde.

Jeg ved ikke så meget om Stonehenge, udover at den formentligt er rejst som et religiøst mål, måske solur, offerplads, eller stjernetydning, jeg ved for lidt om det.

Den er rejst for c. 5000 år siden inden druiderne kom, man har nemlig ment de rejste det men det er ikke tilfældet.

Jeg har været der, det er fantastisk, men ikke noget særligt som sådan, da England har mange af den slags monumenter.

En af tvilligestenene står så snært, at det nærmest er en laserstråle fra solen, der få sekunder skinner igennem, og det er fantastisk, måske endda helbredende hvem ved, koncentrat kan jo være yderst virkningsfuldt i sin egen konsistens. Janne.
 
 
21.06-2007 | 16:29 af Janne
Hej Jens Yde.

Jeg er glad for du hygger dig med dine svar, de falder lidt udenfor, men jeg morer mig, og det er lige præcist det vi skal, have det rart. Janne.
 
 
21.06-2007 | 16:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 17:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 17:24 af Janne
Hej Jens Yde.

Jeg skal have mine skolepenge tilbage, for det staves cosmeolog, ikke med k, men det er en uddannelse hvor man lærer alt om make-up og farver til eget og andres brug, d.v.s. hvis nogen gerne vil have lagt en make-up til en stor dag, så kan de  kontakte sådan en, eller gå i Matas, der er de meget dygtige.

Selv bruger jeg det ikke mere, da jeg arbejder med dyreværnssager og passer vores ejendom med alle dyrene på. Janne.
 
 
21.06-2007 | 17:57 af Janne
Hej shansen.

Det du skriver det, det sluger jeg råt, jeg kan ikke forklare dig hvordan det hænger sammen, men jeg tror på det, og det er jo fænomener mange mennesker kan nikke genkendende til hen ad vejen, uden at de behøver at føle sig halvskøre.

Med hensyn til det andet jeg skrev, så har jeg den mening ud fra de ting, der er relateret til min tro, og da vi nu er igang med at drøfte et meget svært område, som deler for og imod, så vil jeg prøve at forklare dig, hvorfor jeg holder så intenst på mine meninger.

Nogle mennesker er så onde, både i deres gerninger, og i deres meninger, at det for normalt fungerende mennesker, kan være svært at følge, netop fordi vi efter troens målestok, udspringer fra en skaber, det er ikke alle der tror det, men det bliver det ikke mindre sandt af, derfor kan det for dem der tror på det, måske nemmere forklares, end fattes for dem, der ikke tror på det.

Det er ikke alle mennesker der får troen, og det kan lyde uretfærdigt, men det skyldes, at Guds modspiller, djævelen har så meget magt, at han har råderet over mennesker som Hitler, Stalin, Lenin, Mao, Pol-pot, Khomeini, Napolion, og adskillige flere af tidernes store demagogger. Disse afstumpede tyraner, der udførte gerninger, vi slet ikke kan fatte, bragte sig selv så langt væk fra alt hvad der er indbegrebet af omsorg, medlidenhed, næstekærlighed, tolerance, og medføling. Når mennesket bevæger sig så langt væk i tankespind og herskersyge, så kan det gode ikke længere følge med, og derved har disse mennesker selv bragt sig i det ondes kløer. Vi mennesker har handlefrihed under ansvar, men når de onde gerninger bliver så ekstremistiske, så er der meldt kulør. Hvordan tror du din egen oplevelse hænger sammen, betragter du den som et forklarligt menneskeligt fænomen, eller er du ligesom tvunget til at erkende, at her sker noget, jeg ikke har styr på med min sunde fornuft?.

Når der er indlæg på bloggene omkring et frygtet muslimsk herredømme, eller Israel, som skal eller ikke skal udslettes, så svarer jeg det samme hver gang, Israel bliver ALDRIG udslettet, og muslimerne får ALDRIG fodfæste i Norden, det er to faktorer i min tro, der ikke kan flytte mig, og  for det ene, løftet til Israel om det forjættede land, og med det andet, et muslimsk herredømme, skulle udradere kristendommen, det kan de ikke, om de så oprustede de næste 500 år, og det skyldes, at kristendommen i Norden, er hjørnestenen, ikke at vi er gode, men at det er profeteret sådan, det står i øvrigt i bibelen, jeg holder hånden over Norden så hvad mennesker planlægger, det går jeg let forbi.

Du må vist efter din egen oplevelse, bløde lidt op. Janne.
 
 
21.06-2007 | 18:10 af Janne
Hej Mageret.

Det har du helt ret i. man skal ikke gå i dialog med det onde, og selv om man kan finde noget umiddelbart godt i alternativerne, så skal man holde sig fra det.

Shansens oplevelse var jo helt fantastisk, og jeg kan ikke kommenterer det, for så velbefaren er jeg ikke, men det man oplever, kan man jo dårligt benægte.

Mennesker har mange indfaldsveje til deres mange spørgsmål, og de er ikke altid kræsne med, hvordan det foregår. Jeg har fået nogen på snuden, når jeg har kritiseret de clairvoyante, men jeg lærer ikke rigtigt af det, jeg stikker snuden frem igen.

Det er klart, at vi kan få nogle oplevelser, som ikke lige lader sig forklare, men jeg tror ikke man skal granske i det, man skal lade det være, og ignorere enhver form for kontaktmulighed.

Gud siger at vi ikke må gøre spørgsmål til de døde, det ville jo være et overflødigt forbud, hvis ikke det kunne lade sig gøre, og det er jo netop det, spiritisterne beskæftiger sig med, så kan folk bruge tid og penge på at få kontakt med et menneske, der har stået dem nær, og måske få en oplevelse, der giver falsk tryghed.

Kortlæggere og sandsigersker, skal man heller ikke opsøge, jeg ved godt, de igennem tiderne har spået om forskellige ting, og det er gået i opfyldelse, men så er vi tilbage igen hvor vi startede, hvem snører hvem?, så mit råd er altid, hold fingrene langt væk, der er nemlig ikke til gavn for mennesket. Janne.
 
 
21.06-2007 | 19:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 19:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 20:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 20:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 20:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 20:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.06-2007 | 23:30 af Thomas
Husk på at nogle af de såkaldte "onde" der beskrives har forårsaget hændelser i verden som har fået folk til at skabe nogle af de ændringer der idag tegner demokrati og civilisation. Vi ser "onde" hændelser og "onde" skabere af disse, men som jeg tidligere skrev. Hvidt kan ikke skelnes fra sort uden at sort findes. Evolutionen kendetegnes i verden af at der sker en hændelse "A" og mennesket reagerer med en reaktion "B" som får en konsekvens "C". Spørgsmålet er om C kunne ske uden at A og B forekom. Vi tilskriver Gud den gode og Djævlen det onde, men hvordan ville du skelne, se og værdsætte det gode uden at kunne sammenholde med noget andet ? Gud er i os allesammen - eller den Guddommelige energi, men ligeså vel kan du finde en djævel i alle. Det er her at livsværdierne skal komme ind og hjælpe hver enkelt til at følge lysets eller kærlighedens vej fremfor egoismens og vredens vej. En soldat i Irak kæmper for det HAN tror på. En soldat fra USA for det HAN tror på. Hvem er god - hvem er ond ? Jeg tror ikke på det kan opdeles så firkantet. Du kan KUN måle hvad den ene er fordi den anden findes. Og så er jeg tilbage ved at skabelsen - universets energi består af både lys & mørke. Det er op til os mennesker at VÆLGE den vej vi går og dermed som Jesus sagde " være eksemplet". Vi mennesker har vores hver i særs individuelle ansvar for at UDTRYKKE den Guddommelige energis lys i vores handlinger ( moral, etik, kærlighed). Nå - godnat. Blot en lille krølle på de mange indlæg om mørkets kræfter og det onde, som jeg er vis på at vi altsammen selv skaber. Thomas Odense
 
21.06-2007 | 23:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 03:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 12:25 af Janne
Hej Poul.

Jeg ved godt fordumstider ofte indikerer noget andet, men det er mennesket, der ustandseligt vil foran Gud, og i alle disse selvvalg og tiltag, bliver Gud ofte væk, og man ligger som man reder.

Der er dog en ting, der er fuldstædigt sikkert, og det er at vi skal dø, det er dog en uomtvistelig sandhed, man kan forstå. Janne.
 
 
22.06-2007 | 12:51 af Janne
Hej Alehp.

Det er rigtigt hvad du skriver, derfor vil jeg ikke gentage det i svaret, men fortælle dig lidt om dæmonerne.

Det er djævelens legion, dem som valgte at følge ham, da han fik sparket i sin tid.

De kender bibelen ligeså godt som Gud, og de kender fremtiden ligesom Gud.

Det er jo ulydige gudesønner, vi her taler om, som måtte forlade himlen, fordi de lagde planer bagom Gud.

Disse dæmoner, som har de opgaver djævelen giver dem, er meget bevidste om menneskelivet, de kender os og vores familier, derfor er de også istand til at vise sig som Moster Anna eller Onkel Hans, eller en eller anden, som vi har kendt, og som vi ser eller mærker efter dennes død.

De lægger også stemmer til, når spiritisterne, kalder ånder frem, som Mageret siger, onde ånder, for det er ikke andet, de er så dygtige og så bevidste, og så snu, derfor skal menneskene være på vagt.

Min mor døde gammel og mæt af dage i nov.2005, hun havde været en stærk personlighed og en god vejviser for os børn, og en meget stærk modstandskvinde under krigen. Jeg sørgede længe over hende, og græd meget, fordi hun var et stærk lys for mig.

Efterhånden som månederne gik, undrede jeg mig over at min sorg forblev på samme stadie, og da jeg jo er kristent opdraget spurgte jeg Gud direkte, hvorfor jeg reagerede så voldsomt over døden, som jo kommer når man bliver gammel. Der skete ikke rigtigt noget, men efter noget tid, vågnede jeg brat op en nat og fik en direkte besked, så jeg gøs over hele kroppen. Gud viste mig at det djævelen, der holdt liv i min sorg, og gråd, og da dæmrede det for mig.

Jeg stod op greb min bibel og læste nogle skriftsteder, som jeg ved han ikke kan snuppe, og han forlod huset med et skrald.

I dag har jeg et naturligt savn, og kan glæde mig over mit liv sammen med min mor, som blev ældst, jeg husker de dejlige ting, og kigger igen på billeder.

Når I læser dette så respekterer jeg, at nogle iblandt jer ikke tror på dette, og ikke ønsker at debattere emnet, men til dem der vil svare, vil jeg sige, det ville gøre mig meget ked af det, hvis der bliver gjort grin med det, eller anden form for sarkastiske bemærkninger, det kan jeg ikke ret godt tage. Jeg betragter jer alle som mine blogvenner.

Det der undrer mig i denne situation, er at der gik så lang tid, inden jeg opdagede at der var noget galt, men djævelen har mange ansigter. Janne.
 
 
22.06-2007 | 12:53 af Janne
Det er så dejligt at se, at Jens Yde får det optimale ud af denne side, det er virkelig fornøjelig læsning, og bare det at han er tilstede med sine bidrag, er til glæde, på mine sider, skal der være god tone og glæde, jeg skal nok svare jer alle, men jeg skal arbejde ind imellem. Janne.
 
 
22.06-2007 | 12:55 af Janne
Hej Poul.

Hjertelig tak for stjernerne. Janne.
 
 
22.06-2007 | 13:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 13:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 13:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 13:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 13:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 14:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 14:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 19:16 af Janne
Hej Kirsten Hansen.

Du kan tro jeg ved hvad du mener, og det er min store kæphest her i livet, men jeg arbejder på det.

Jeg er for det meste tilforladelig, men indlæggene omkring dyr, der har du ret, der farer regulert en djævel i mig, og det er ikke godt

Jeg fik tit en overhaling af min mor, når jeg langede ud, og med rette, men det kniber for mig, det må jeg erkende.

Med hensyn til dæmoner, så har jeg ikke fysisk mødt en, men jeg har overværet en uddrivelse på en narkoman i vores menighed, og det var uhyggeligt, for der fornemmede jeg noget meget ondt, der forlod vedkommende, så jeg må trods alle protester, stå ved min overbevisning, man kan ikke bare tro på det gode, uden at tage højde for det onde. Janne.
 
 
22.06-2007 | 20:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 20:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 21:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 22:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 23:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.06-2007 | 23:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.06-2007 | 10:56 af Janne
Kære venner.

Jeg tror ikke vi er kættere, men syndere, det er vi. Janne.
 
 
23.06-2007 | 11:03 af Janne
Hej Kirsten Hansen.

Jeg tror ikke det kun er pinsemissionen, der uddriver, men jeg vil sige, at den måde de gør det på, er måske lidt unik.

Den store prædikant Benny Hinn, løfter bare hænderne mod vedkommende, så er der ro, og det er en meget stærk gave, han har fået, det er meget få der kan gøre det.

Men for at forstå disse ting, skal man som udgangspunkt have troen, ellers bliver tingene uvirkelige og måske årsag til skepsis, og så kan man ikke forholde sig til det. Janne.
 
 
23.06-2007 | 11:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.06-2007 | 14:39 af Janne
Kære allesammen.

En rigtig god Sct. Hansaften til jer alle, og husk endelig, at gamle bålstabler, skal gennemgås, der kan være små dyreunger derinde. Janne.
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Janne

Jeg er født på Nørrebro,i 1948, nærmere betegnet den sorte firkant. Jeg fandt dog min vej til Jylland i 1972, hvor jeg så siden har boet. Jeg har sendt 4 børn ud i livet, og bruger nu tiden på at skrive i forskellige sammenhænge. Jeg bor i landlige omgivelser, så der er rig mulighed for dyr i alle størrelser. Vi har heste, hunde, katte, og kaniner, så der er ikke nogen kedelige dage. Det er dejligt at omgås dyr, og med de forskellige behov de har, kan man da også få brugt nogen penge.

Jeg er uddannet kosmeolog, samt voksenlærer, men det blev ikke det der trak mest. Jeg interesserer mig meget for historie, samt arkitekturen gennem de forskellige århundreder.

Jeg har skrevet indlæg til aviserne i ca. 30 år, så det er da blevet til lidt.

Janne.

Indlæg | 22 | 29.187 | 975
Siden | 27. marts 2007 11:48
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites