Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Фабрика Пыток / Torturfabrikken

11. september 2008 17:52
Visninger  [2104 ]   Debat  [42 ]

Unge bliver mishandlet og udsat for generel dårlig og voldelig behandling.

Måske Andrej Korobejnikov kan oversætte for os?

På mig virker det meget uvirkeligt at se sådanne ting optaget i moderne tid, og at det ikke bare en røverhistorie fra stalintiden.

 

 

Del på Facebook
11.09-2008 | 17:56 af Lars Nunnegaard
Måske, måske ikke?
 
 
11.09-2008 | 17:59 af B. T. S. Lassen
Det kunne ellers være "spænnende"
 
 
11.09-2008 | 18:00 af Lars Nunnegaard
Basho
Ja, helt ærligt, for jeg fattede ikke en dyt!
 
 
11.09-2008 | 18:07 af B. T. S. Lassen
Den handlede om den særlige form for pædagogik, der praktiseres i Rusland
 
 
11.09-2008 | 18:09 af Lars Nunnegaard
Makarenkos arbejdspædagogik?
 
 
11.09-2008 | 18:09 af gitte rasmussen
Это не так хорошо, что нищета, насилие растет в России
Det er mit bud.
 
 
11.09-2008 | 18:11 af Lars Nunnegaard
Gittegram
Det lyder rigtigt! :)))
 
 
11.09-2008 | 18:20 af gitte rasmussen
Den handlede om den særlige form for pædagogik, der praktiseres i Rusland kan/vil du fortælle noget om denne pædagogik...... måske kan regeringen bruge denne form for pædagogik overfor alle dem på kontanthjælp og pension.
 
 
11.09-2008 | 18:28 af Karin Bennedsen
Filmen hedder oversat Torturfabrikken, og er een af flere film, der beskriver de torturmetoder og barske vilkår, som ungdomskriminelle i Rusland er udsat for i et ungdomsfængsel.

Gad vide, om det er sådanne vilkår, som DF's Peter Skaarup ville ønske, at han kunne indføre i Danmark?
 
11.09-2008 | 18:48 af B. T. S. Lassen
"De skal bare ha' nogen tæsk, så de kan lære at opføre sig ordentligt"

Det kunne man godt forestille sig visse politikere gå ind for', på den ene eller anden måde.
 
 
11.09-2008 | 20:13 af Andrej Korobejnikov
Nå ja det er bare hvertdag.. er det det i vente jeg sige? Eller have det uhøvedet betydning.

Rusland er en Stort land og have det altid været svært at styre især fængsler. Og hvis du er tåbe, så bliver du meget undertrykt.

"De snakker at han kom "ud og slås" og blev fængslet for det, fordi på mystisk vis i hans lomme fand de telefonen fra anden dreng. Og i fængslet fik han tæsk. Hvorfor hedder klippet ikke Gulag 2 eller andet.. det ville vække opmærksomhed. Glem ikke gade katte og hunde der blev aflivet i massevis.

"Это не так хорошо, что нищета, насилие растет в России"
Tror det går modsatte. Og I skal ikke presse sin "USA" ind på Russerne.

Jeg siger igen: det er lige så slemt i USA end i Rusland, hvorfor slikker I røvhul på dem? Eller i det mindste sige ingenting. Fordi de er supermagt og det er igen overgive sig på 20 minuter? Og Mest syge og koldblodet SS "Vikings" fra knækkede Larser, der slået børnerne, kvinder og gamle ihjæl for de fik ikke en shanse på andet?!

Eller skal jeg "spammer" den her side med links. Men hvilken betydning, det er bare conspirasi og slut spurgt. I er så troende på det "masse" i får fra medierne at i glemmer at se på sig selv hvor meget i bhlive syge af det... Det er forfættelig.

Men tak for råd. Det går op ad derover og i store byer er allerede lige så god som i USA og måske Europa. Det havde jeg ogse sagt at stort penge krise sat Russiske befolkning på kne og alle kæmper for at "kommer ud af det" nu. Det er sygt i Siger om alle Russerne, bare i set nogle banditter, hvorfor ikke se hvad godt det er der eller rejser istedet for at høre Lars, der tisser på alle Russisk befolkning! Som på Araber eller andet 3 de land. Det er sygt!
 
 
11.09-2008 | 20:37 af Andrej Korobejnikov
Bare kom, det er godt at sige ud!
 
 
11.09-2008 | 20:53 af Andrej Korobejnikov
Hør nu på Laudrup vil sige, hvordan det i Rusland.
 
 
11.09-2008 | 20:56 af Andrej Korobejnikov
"Den handlede om den særlige form for pædagogik, der praktiseres i Rusland "

Det er Danske bøsse lære der siger eller hvad?
Det er ingen til min viden havde mød en pædagog i fængsel.. hellere ikke Dansk. Trat af kalde jer syg i hovedet.
 
 
11.09-2008 | 21:20 af B. T. S. Lassen
Jeg slikker altså ikke røvhul på USA, tværtimod. Der findes også ganske forfærdelige fængsler i USA, det er der da ingen tvivl om.
Men det gør jo ikke situationen bedre for de russiske knægte der bliver tæsket til invalider fordi de har stjålet en mobiltelefon.
Jeg har heller ikke sagt at alle russere er onde, der misforstår du det helt. Det som jeg måske syntes er forfærdeligt, er at det er accepteret at man behander mennesker på den måde som man ser i filmen. Hvadenten så det er kriminelle eller bøsser eller hvad nu man kan finde på at sige om dem.

Lige det med pædagogikken gik egentlig mest på at Rusland jo på trods af alt har et ry for at benytte relativt moderne pædagogiske metoder i undervisningen af børn. Men denne film viste så en anden type pædagogik.
 
 
11.09-2008 | 21:44 af B. T. S. Lassen
Har i set hvilken dag det er i dag?
 
 
11.09-2008 | 22:35 af Andrej Korobejnikov
"Men det gør jo ikke situationen bedre for de russiske knægte der bliver tæsket til invalider fordi de har stjålet en mobiltelefon."
Ja det er rigtig, men tror ikke nogen kam eller have penge for at gøre det bedre lige p.t.
Men Gode nuhed at Finans situation seer lysere og lysere hverdag. Det er USA ikke så glad for...

"Jeg har heller ikke sagt at alle russere er onde, der misforstår du det helt. "
Det var mest for Lars, der ikke kan går i seng før sige par ord om rusland.
 
 
11.09-2008 | 22:38 af Andrej Korobejnikov
Jeg tror ikke det er pædagogik, bare et eller anden syg projekt for at observere eller lære noget ud af. Det er Rusland kend osse for SOM USA og Tyskland ogse..
 
 
11.09-2008 | 22:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.09-2008 | 22:48 af B. T. S. Lassen
CIA står bag!

Hvilket sygt tysk projekt tænker du på? Berufsverbot?
 
 
11.09-2008 | 23:00 af B. T. S. Lassen
Nuvel, det skal ikke kun være negative ting om Rusland:
http://www.youtube.com/watch?v=gHlSoZx8D5U
 
 
12.09-2008 | 09:38 af Lars Nunnegaard
Andrej
Jeg ser du mener jeg pisser på Rusland. det er nu ikke rigtigt, for et stykke tid siden støttede jeg dig i en debat omkring II. Verdenskrig. Men jeg er bange for stormagter i det hele taget.
 
 
12.09-2008 | 10:56 af leon lerche
I må sku undskylde mig, men er Danmark ikke en stormagt, vi har både robåde og nytårs-raketter, så hvad er problemet, vi Dansker er et posetivt folk og det bliver vi ved med at være, hilsen fra. Leon, som siger, ja der er da Michael gobatjob som vi kan takke, er der ellers nogle.
 
 
12.09-2008 | 13:10 af Lars Nunnegaard
Leon
Vi optager Danmark på positivlisten!
 
 
12.09-2008 | 13:10 af B. T. S. Lassen
Villy for president!
 
 
12.09-2008 | 20:44 af Andrej Korobejnikov
"Russiske fængsler er et frygteligt sted " selfølgelig de er. Og man får hellere ikke fri på søndag. Hvad du hvorfor eller det er totalt ligegyldig?

@nunne
det må være misforståelse, da det er så mange banker sine forvredet forestillinger om land jeg kender bedre.
Jeg kan dæsværre ikke sammenligne Os med USA fordi der er lige så livende mennesker derover og det er kun "toppen" af kagen er flødende.
Men supermagter og den slags... Som selv set på færnsyn en eller anden general jokede, hvis det var tilfælden så kunne i ikke snakke nu til møde.

Men istedet vil jeg anbefale at "slå øreklapper til vest istedet for at spiser farvelige billeder".
For det er mest skræmmende der sker der og INGEN! bare snakke om det. Man høre bare på jer samme Bush ord Conspirasi og Foreing Politiks.
Kom nu er der nogen der bor i USA her, eller måske den demokrati her råbes om have Bare noget med Danmark at gøre? (Nemelig monarki med Sin konstitusion).
Fra mig kan jeg nævne Stærke beviser der alle kan se og høre taler imød USAS kagetoppen. Nemelig Jeg ved at de ikke tabte En! krone (National Bank) iløbet af tjaa 100 år........................................
Alle de krig de pleje være dyrt ting (flere milliarder om dagen. Men de tjener bare...... I alle konflikter og bankrot sager, i krig og "fred" (kolde krig). De tjener stadig væk. Deres skatter og momser i stort del gå for at slukke gæld for Dem, og den vokser hver dag alligeved!!!! USA er ikke en samfund! Men en Bank system det gemmer sig bag ørene på folket.
Hvor mange syge der der ikke kan får behandling da den er for dyrt! Neg der er ingen der slår dem, de får bare demokratisk lov om bare DØ på gader. Det er fuld lovlig, så i må osse være mega glad ved det. Skuler der koster En formue fordi klove borgere står i vejen for at at gøre de "dumme" svin sin "arbejde". Selvmord i militær er lige så høj, Jens_alstrup og MERE end i Rusland. Men neej der får i ikke med i NY Times, hvel? Har en kammerat, der er US marine sergent i Iraq. Og han fortalte hvordan det er i deres branshe. At per uge 2-4 selv mord per division (1000 soldater). Og man skal bare smile altid! eller sender de dig "Foran" på helte plan ;) De græder derover for at blive send hjem og ingen høre på det! After Vietnam landet var Fuld af invalider og Ingen fik hjælp, fordi de slid skribenter glemt alt om i sine "enestående" plan om tjene penge om mennesker uhøvedet! Deres love er lige fram syg styre system, hvor "demokrati" er bedste våben. Hvordan? Gennem mediere og nuheder (ligefram propaganda). Bare husk sidste nuheder fra Georgia: Russiske bjørn ER Vågen, med masse tanke billeder og armagedon musik. Mens de stakkelse folk kæmpele sig i rampe lyset uden at vide om det.... Kæmpede sig mod bætændet våbnede bøsserøve, der løb til UK, næste uge og fik sin Demokrati "derhjemme". Tjaa en journalis "kneppet", men tjaaa demokrati tilgive sine folk. Frelste flere EU JORNALISTER med pris på sine ejne liv mens fårte dem ud af skyde linier! Syg Jens, åbn øjnene og hjælp andre istedet for at bage kage ud af forbagte brød........................................
Mens Jered demokratiske venner på lige smøret tanker bombardere kældere med børn, kvinder og gamle! Uden en shanse for at blive frælst. Mens deres billeder vises på alle aviser som Russisk angreb.

Son nunne sige.. Ja det gør lidt bange mens man høre på at det "ikke"! Conspirasi teorier som er Lige akva det samme om Russerne lige pludselig begynder Atom angreb. Nej, jeg synes ikke før USA vil gøre det og de prøve sin bedste!
Men de have En svagt side! Nemelig demokrati, og blive afsløret, så kan de ikke gøre en skid! Derefor alt er overvåget og styret. Lige som da jeg prøve at skrive noget så gå nettet ned ellers aldrig osv. Men så længe folk ikke gide det pis, skulle det være iorden. Med det går ikke nemt kan jeg se med en skinnende fjærnsyn i stuen !

Problemmet jeg skriver det her ikke propaganda. Jeg er meget bekymret om hvordan eller hvor eller hvornår eller på det meste fornuftig måde sagt hvorfor stopper De? med sin Møg! Krig der passer bare ikke på noget som helst! Lov eller begreb. De have lov i sin lovgivning om Sikkerhed er i første række og overlapper næsten alt og alle andre love! det vil sige at De hvae fuld Demokratisk rat at føre atom krig på nogen Som helst især lande af interesse bare de have mistanke om angreb. det vil sige at hvis imorgen bestemmer de at det er terrorist der snigede sig med boeing fly med sprønghoved fra Rusland. Ville de og vil ikke tøve at gøre angreb! ja, farevel venner. Så tænk 2 gange før at gåre sin næste skrid i dem her "politiske" brat.
Jeg støtte hellere ikke Rusland, men efter min valg ville flytte til Afrika snart ;)
 
 
13.09-2008 | 22:24 af Andrej Korobejnikov
"Nuvel, det skal ikke kun være negative ting om Rusland:
http://www.youtube.com/watch?v=gHlSoZx8D5U "

Se det er en anden eksempel hvor stort ståenlde USSR kultur hvade været gennem popularitet og tid... og i forskellige folk masser... gennem forskellige "murer".
http://www.youtube.com/watch?v=uLMTIwpKx4E&feature=related
 
 
13.09-2008 | 22:26 af Andrej Korobejnikov
 
 
13.09-2008 | 22:46 af Andrej Korobejnikov
fra mig vil jeg sige at det "kostede dyrt" at får en aligator til "den grønne hjørne" ;) Det vil siges at pengerne blev presset ud fra fanger for det og fængsel avisen, derefor dem der ikke gad, betalte med blod og blå mærker som jeg havde forstået ud af viste klip. Da meget lidt pengene er givet fra staten til den slags. På grund efter krise og mange penge "gå tabt under borden". Den dreng fik sygdom, noget med næringsstof ubalanse slags. Det skeer på grund af sult.
Det i seer er gammelt problem i Rusland, nemelig "Dedovshina" som står for voksen mobning, hvor svage må give gode til stærke banditter. Det have ikke noget med Regering uhøvedet at gøre.
Det er ogse tot sker i militær og for dem der vil ikke høre på andre eller andre årsager.
Det er gamelt problem og håndteres faktisk som muligt og en svagt punkt i systemet.
 
 
13.09-2008 | 22:58 af Andrej Korobejnikov
@Jens
"I øvrigt er USA og Rusland de to lande i verden, der har den største andel af deres befolkninger i fængsel. Så hvis man mener at straf, isoleret set, skulle modvirke kriminalitet, så kan man jo se på disse to lande, der begge har tårn høje kriminalitetstal"

Skal jeg vise til dig hvordan hovedet virker?
Se, nemelig Rusland og USA er sadan noget lande, hvor der kan være flere hundrede Danmark side til side, hvis ikke tage Grønland med, og det er det du vil gøre. Men sagen er at hvis man tage en kriminel og kan man sige sætter ham fri der og her, her vil han ikke have scanse for at begår noget da deter nemt at følge med. Men i USA er det masse af plads at grave Jenser i jorden i forskellige desereter og tundraer derefor er det så pisse populært at vøre kriminel i sadanne lande, da scansen for at blive fanget er minimalle. Og hvis du tror det vil hjælpe at puster USA på Rusland og fylder den med soldater vil det skeer helt omvend. Men ja det er noget du hedder terrorister og skal dræbes i Milliarder! Skam Jer Ondsvage Terrorister!. Og hvis man virkelig vil slippe fænglarer væk så er det mini-dini-bini-De! lej i hvem havde murdret de fem i wekend.. Det kan godt være det er journalister bland dem og måske slet ikke fundet.
http://www.youtube.com/watch?v=5wGMn8fbmQs
 
 
13.09-2008 | 23:27 af Andrej Korobejnikov
"Hvilket sygt tysk projekt tænker du på? Berufsverbot"

Det kniber lidt med navne. Men der projekter bland for at lave bedre menneske eller soldat.. i alle nævte lande. Bl. andet er det været forbut for kriminelle at får børn i USA i 60ene. Det Tyskerne fik lov at "gøre gravid" hvilken som helst kvinde og de må ikke lave abort. I Rusland er det fysiske og mentale granse brydende eksperimenter på udholdbarhed og visse slags rationalitet, samt forskelige medikamenter der skulle gåre soldaterne klovere. Stoffer bland soldater i USAF (amfitaminer, ekstasi, andre slags). Tanke kontrol eller hjerne undersøgelse på endividumer og grupper. Der kåres at Danmark er muligvis en af d sone, der bruges til deres tanke kontol "zoner", de have vist grad susses. Plus alle vejne forskellige slags fængsel metoder for at finde bedste og nemmeste måde for gøre kriminelle "goé drenge og piger". Men indtil videre er det intet der virker bedre end natur lov...(mobning). Men ja i forbindelse med det mange fængser støtte dette måde men det ikke alle fængsler det gør. For det var gammeltdags komunisme metode, men folk have det svært at får "gamle lopper ud af hovedet". Nye generationer vil være bedre da en person ikke kan ændre sig mentalt efter 30 år opdragelse psykisk... En fakta Grande!
 
 
13.09-2008 | 23:33 af Andrej Korobejnikov
Ligesom det have været diktator nu det er desidor. Det havde været kommunisme, nu det er humanitarisme... Får det havde været monokrati, nu er det DEmokrati.. forskellige navne men samme "content" af samme mål for at blive bedre sted på jorden....
 
 
13.09-2008 | 23:35 af B. T. S. Lassen
 
 
13.09-2008 | 23:36 af B. T. S. Lassen
I Texas er der mange sorte der bliver dømt til døden selv om de er uskyldige.
 
 
13.09-2008 | 23:40 af B. T. S. Lassen
 
 
14.09-2008 | 21:02 af Andrej Korobejnikov
Hvad det her med det at gøre, Basho?
I USA har de hjerner på niveu af græsk Nød :D Og selfølgelig fejl er MEGET mere dumme end i f. eks! i Rusland. Så slipper de godt fra, nå ja vi have ogse mange handikappede derhjemme, de er bare uskyldige søde børn der laver fejl af og til. Så det bliver "sorte" og "uforsikrede" folk, istedet personlige/finansialle mishandlinger i Rusland hvor man får hele armen fra Jer, som vrede og syre befolkningen af mest humanitærsk land og kan bare ikke tåle ne eller andet dreng/bjørn bliver mishandlet. Hvad i hvordan det ligne? Som en får blive slagtet på gården og andre begunder at Beehee sig 5 minuter, og glemmer helt bagefter. Istedet for af søge vej ud af det gård hvor er det så meget høst...

Ja jeg husker det da min barn høre minst 5 timer om dagen at "det slags" på computeren. ;)

Det Ruland endte sig med efter brud er meget intelligenter befolkning, uden arbejde og støtte fra regering. Alt sikkerhed røg og man godt skal kunne klare sig som muligt hvor det er meget nemt at skovler en på hovedet og tage hans/hendes mobil. De skal have smil og kager og ikke kold skulder med af en hot skylder ;o)

Jeg kender selv hvordan mange børn (Russiske og Ukrainske) blev Gode venner her med Danmanske børn efter sin ophold her i par uger og nogle dages slags mål ;o) Det drejer sig om syge børn som efter tjernobeljske katastrofe, jeg var med par gange at styrer på de banditter, der blev til "kor" drengerne her ! Fordi de blev behandlet som mennesker med omsorg og støtte!

Det man skal fokusere er hvordan man give de folk meneskellige vilkår og nåde for at bekæmpe popular kriminalt adfærd, der endnu mere pustes på herfra... i hobet om at møde samme "varme" følelser................................................................................
 
 
14.09-2008 | 21:03 af Andrej Korobejnikov
Slut tale.
 
 
14.09-2008 | 21:26 af B. T. S. Lassen
ja, hvis de mishandler en bjørn, så syntes folk det er meget værre end hvis det er mennesker det går ud over!
 
 
14.09-2008 | 21:29 af B. T. S. Lassen
Er du med til Tjernobyl-børnene der kommer til Thisted?
 
 
24.09-2008 | 02:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.09-2008 | 03:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.09-2008 | 00:11 af Thomas Proctor
@ gitte rasmussen (gittegram),

Nej det er ikke godt at fattigdommen og volden er stigende i Rusland...

MVH
ESP
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
B. T. S. Lassen

Hej

 Jeg er ikke helt normal, dog ganske uskadelig.

Dette er en intellektuel blog. Det er nok også derfor der ikke er nogen der gider læse den.
Indlæg | 39 | 24.213 | 80
Siden | 14. maj 2008 23:03
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites