Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Morten Messerschmidt afslører Jens Otte Krags EF løgne før EF valget i 1972

30. april 2011 01:41
Visninger  [2817 ]   Debat  [210 ]

Morten Messerschmidt, har fået frie hænder til at afsløre Jens Otto Krags EU løgne i en lille film der vises første maj kl. 21.50 på DR 2, som den første i rækken af seks små film der alle vil blive vist på DR2.

http://www.dr.dk/DR2/D/Der_er_noget_galt_i_Danmark/om_programmet.htm

”1. maj kl. 21.50, DR2 (1:6)
'Det europæiske bedrag' af Morten Messerschmidt

Da de danske politikere med Jens Otto Kragh i spidsen overtalte os til at stemme ja til EF i 1972, førte de os bag lyset. Som det allerede fremgår af Rom-traktaten fra 1957, var en politisk union det mål, man sigtede mod. Alligevel blev vi besnakket med løfter om det modsatte.”

Filmen viser i flere trin, hvordan Krag løgnagtigt misinformerede den danske befolkning om, hvad et medlemskab af EF ville komme til at betyde for den danske befolkning.

Og løgnene var så massive, at vi idag må kunne afvise folkeafstemningen i 1972 som bindende, da hele folkeafstemningen, reelt fandt sted på et gennemført løgnagtigt grundlag - Og løgnene om EF og EU er jo ikke aftaget siden, tværtimod.

Nu nøjes man blot med at fortælle os, så lidt om EU som overhovedet muligt og i en sådan grad, at man også har afskaffet folkeafstemninger, i hele EU, når det gælder EU – Selvom EU stort set hersker totalt udemokratisk over hele Europa, de individuelle landes parlamenter og således også vores eget folketing, der ikke længere kan lovgive frit, eller fastholde love vi har vedtaget i folketinget, hvis de strider imod EU love og regler.

I 1972 stemte 63,3 % af danskerne ja til EF, efter en massiv kampagne fra EF tilhængerne, der fik overbevist danskerne om, at de kortsigtede og utopisk økonomiske gevinster, ville være vedvarende goder for danskerne, og at EF modstanderne så spøgelser ved højlys dag.

EF tilhængerne fik således, med hjælp fra pressen, fejet EF modstanden af banen, men fakta står tilbage – EF modstanderne fik ret i alle deres advarsler mod EF og mere til.

Vi har idag en EU præsident og en EU udenrigsminister, og stadig flere europæere kører rundt med EU flag på deres  nummerplader, frem for deres eget lands flag, fordi de nationale særpræg, i stigende grad fortrænges af den supranationale EU prægning af Europa.

Man kalder det EU harmonisering, fordi harmoni lyder så hyggeligt, men reelt er det EU ensretning, vi taler om. EU ensretning på Tysklands, Italiens, Frankrigs og Spaniens præmisser. Præmisser der ligner den fascistiske agenda de samme lande havde under anden verdenskrig. Nemlig topstyring uden folkeafstemninger.

Lone Dybkjær fra DRV, hånede i sin tid, EF modstanderne, ved de efterfølgende EF valg, ved at påpege, at vi sagtens kunne give EF mere magt, fordi vi havde VETO retten, som garant for, at vi ikke blev tvunget til at gå med til mere, end vi ønskede at gå med til - Og bagefter hånede hun os for, at ville fastholde VETO retten, ved påpege for os, at vi ikke bare kunne hindre hele Europa i at samarbejde på flertalsafgørelser, ved at fastholde vores egen navlebeskuende VETO ret.

At netop Lone Dybkjær stillede op som EF modstander, for DRV, efter EF valget i 1972. Er blot en af de absurditeter hendes gamle EF modstandervælgere, står tilbage med idag.

Morten Messerschmidts film koncentrerer sig, imidlertid, især om  Krags, og hermed Socialdemokraternes EF løgne, men reelt var Krag og Socialdemokraterne ikke ene om at lyve for vælgerne – Politiken, Berlingske Tidende, Jyllandsposten og BT, førte en løgnagtig informationskampagne, der forteg fakta og fremhævede fordele vi aldrig har set skyggen af, hvilket var helt til EF tilhængernes fordel.

De få mennesker, der reelt havde gennemlæst og forstået  Romtraktatens præmisser - Advarede mod konsekvenserne af et Ja til EF, og muligheden for en fremtidig EU hær, fælles mønt og overnational styring, samt alt det andet Krag benægter – Men det var det, der reelt blev konsekvensen af vores EF/EU medlemskab.

Eksemplerne i Morten Messerschmidts film – Var dengang  blot den pænere del af den smædekampagne, EF tilhængerne udsatte EF skeptikerne og EF kritikerne for.

Man holdt sig, i EF tilhængerkredse, ikke for god til at kalde EF skeptikerne, for dommedagsprofeter og de fleste dagblade fremturede med den påstand, at vi ville komme til at stå uden for, hvis vi ikke stemte ja til EF.

Man påpegede at vi ville blive efterladt, alene, på en perron uden flere afgange, mens alle andre kørte ind i EF. En reel skræmmekampagne, der ikke havde nogen som helst rod i virkeligheden, som vi kan se det af eksemplerne, Norge og Schweitz.

Kun Ekstrabladet holdt fanen højt, i forhold til reel information om EF og konsekvensen af et Ja til EF, og den linie holdt EB stort set, med mere eller mindre fremhævet profil, indtil Hans Engel overtog styringen på Ekstrabladet, der med ham ved roret, faldt til EU patten sammen med de andre dagblade, og selv Information førte sig stadig mere og mere EU fundamentalistisk frem, med Georg Metz som den store EU og Euro fortaler, der indigneret hånede Euro skeptikerne på DR og TV2, op til valget om Euroen.

Hilmar Baunsgaard der oprindeligt var en af de helt store fortalere for det nordiske samarbejde, NORDEK, talte især for NORDEK, som et forstadium til en tilslutning til EF, så efter forhandlingerne, mellem de nordiske lande, brød sammen, gik Hilmar Baunsgaard direkte efter et dansk EF medlemskab, med en af de mest løgnagtige EF valgplakater i hele valgkampagenen for EF i 1972.

På Hilmar Baunsgaards valgplakat for EF, var han fotograferet sammen med sin hustru Egone, og budskabet var, at adskillige fødevarer, der stod på række efter hinanden, med før og efter EF priser - Fra den ene dag til den anden, ville blive væsentligt billigere for forbrugerne, hvis danskerne stemte sig ind i EF. Samtidig lovede han danskerne, at vi ville få billigere biler i EF.

En uhyrlig påstand og en grov løgn, idet EF, med sit vanvittige tilskud til destruktion af madvarer, for vores skattebidrag til EF, blev udslagsgivende i forhold til, at holde alle fødevare priser kunstigt oppe.

Hvor man ellers havde set fordelagtige priser for forbrugerne i forbindelse med en god høst.

Vi blev snydt i begge omgange, vi fik ingen billigere fødevarer, eller billigere biler og vi fik selv lov til at betale for destruktion af førsteklasses varer til vores egen bagdel, mens Rusland fik gavn af EF’s overskudssmørlagre i første omgang.

Billigt smør til Rusland med skattetilskud fra Europas borgere. Tillykke med det. Det var Rusland og ikke os der fik billigere fødevarer. Senere kunne vi købe billigt overskudssmør til julebagningen, men havde det ikke været bedre med billigere smør frem for magarine og overskudslagre?

Men! – Den Radikale Hilmar Baunsgaard,  var ikke alene om sine løgnagtige svinestreger op til EF valget. Som Krag, fornægtede både Venstre, Konservative og Socialdemokraterne,  at EF var første trin mod den suprantionale stat EU, som EF udviklede sig til.

SF stod i første omgang vagt om Dansk suverænitet, siden har de meldt sig under EU fanerne med en fanatisme, der blev født og fodret af Sten Gade,  Margrethe Auken og Sten Gades EU financierede reklame projekt for EU - Nyt Europa.

Hilmar Baunsgaard forlod folketinget i 1977, for at overtage formandsposten i Politikens bestyrelse, hvilket givet ikke gjorde Politiken mere rummelig i forhold til reelle oplysninger i EF/EU sammenhænge og Tøger Seidenfaden, kørte en demagogisk positiv kampagne for EF/EU gennem hele sin tid som redaktør, først på Weekendavisen og senere på Politiken.

Nu har vi så en ny Radikal EU fundamentalist, som redaktør på Politiken, Bo Lidegaard, som allerede nu har truet med at overtale os til at forstå at i EU, må vi give køb på velfærdsstaten og han har både S, SF, V, K og LA med sig, i sit frontal angreb på velfærdsstaten, og de forringelser af velfærdsstaten som EU har pålagt os.

Man hører under alle omstændigheder aldrig nogen som helst form for EU kritik fra disse partier.

Venstres  Poul Hartling gik ind for EF og senere Uffe Ellemann, der var en af de helt store jubel Europæere i parløb med Schlüter, der sågar fornægtede, at der overhovedet var  tale om at en Unionsdannelse - Ved at påstå at unionen var stendød, hvorfor folk gik til endnu et EF valg, med en idé om at man blot gav EF flere, tilsyneladende afgørende vigtige beføjelser - Ikke at man reelt stemte om et Unionsmedlemsskab eller ej.

Og løgnen var så grov, at de fleste bare følge sig dumme eller ført bag lyset, da man dagen efter valget, fik at vide, at man i virkeligheden havde stemt Ja til EU unionen, og så var vi pludselig EU borgere. Og så var parolen at toget var kørt for EU kritik i det hele taget.

Folkebevægelsen mod EF/EU fik aldrig adgang til den officielle presse og sådan er det stadig den dag idag.

Siden har vi fået trukket Schengen ned over hovedet af Nyrup, Lykketoft og Jelved, der bakket op af V og K, ikke mente at det var rimeligt, at Danskerne stemte om en total ophævelse af deres grænser, og frit løb over grænseovergangene for den østeuropæiske mafia, menneskehandel eller koldblodige og sågar voldelige tyveknægte.

Vi ved at Enhedslisten er imod EU, selvom de næsten aldrig markerer denne modstand i debatten, men nu åbner Morten Messerschmidt endnu engang ballet om EU kritikken, med sin film om EF 1972, samtidig med at DF stiller krav om en retablering af grænsebomme og grænsekontrol, ved de danske grænser.

Det er en god begyndelse, på den manglende EU debat, og vi kan kun håbe på at der kommer endnu mere gang i EU kritikken og at flere partier vil begynde at besinde sig, eller forstå, at der er en stadig mere udpræget kritik af EU og de grundlag vi er blevet indlemmet i EF/EU på - Lige som det virker sandsynligt at det må have været grundlovsstridigt, at de EU fundamentalistiske ledere, af de alt for EU positive partier, har sagt ja på vores vegne - Til både Schengen, Nice og ikke mindst Lissabontraktaten.

At det står fuldkommen krystal klart at både rød og blå blok ikke vil yde EU modstand  og at S eller SF aldrig nogen sinde formulerer EU modstand, selvom stadig flere love fra EU, som de stemmer Ja til i folketingssalen, får deres egne vælgere til at stå stadig svagere.

Alligevel stemmer både S og SF ja til EU's krav om at underminere og afmontere den velfærdsstat, S og SF påstår de ønsker at bevare for enhver pris, hvilket betyder at man har meget svært ved at ofatte S og SF som troværdige. Og Enhedslisten stiller dem ikke stolen for døren.

S og SF nævner heller ikke forringelser i deres oplæg til næste folketingsvalg, fordi både S, SF og DRV er så EU fundamentalistisk indstilllet, at de aldrig spørgsmålstegn ved,  om EU’s overtagelse af reglerne for, hvordan vi fremover tilrettelægger eller afvikler den danske velfærdsstat, er til deres vælgeres og Danmarks fordel.

For mig virker det som om man lyver gennem fortielsen og det gør mig næsten mere utryg ved S og SF end V, K, DRV og LA’s fuldkommen falden på halen for, og imødekommelse af, EU’s krav om en omlægning af velfærdsstaten på EU’s præmisser, for dem ved man da hvor man har, selvom man er uenig med dem. For ved man at man er uenig, så kan man da i det mindste markere at man er uenig eller undlade at stemme på dem man ved man er uenige med.

For hvad får vi hvis S og SF får magten - Endnu mere EU bestemt velfærds afmontering og selvforsikring allligevel og den samme respons fra S og SF som vi har fra V og K nu?

Vi mangler klare svar og først og fremmest mangler vi et parti der står for et Nej til mere EU, helst en udmelding af EU og et nej i folketingssalen til alle de EU love og regler der regner ned over os, hvad enten det passer os eller ej.

Regler i ensretningens hellige navn, der kun kan forklares ud fra poltiske dogmer om at vi bør være i og værne om EU og euroen, det kan jeg umuligt være den eneste der er træt af. Når vi ikke kan se EU foretager sig noget som helst fornuftigt for EU borgernes skyld. Det virker som et politisk projekt der kun fodrer sine egne og dem der er ansat i systemet, for handle kan EU jo ikke når det gælder og det  koster os mindst 25 milliarder eller mere om året, og det er ikke det værste, hele Europas befolkninger betaler fuldkommen vanvittige summer til et projekt der ikke gavner dem.

Vi mangler stadig et parti der siger Nej til EU og har en udmeldelse af EU på deres valgprogram, samtidig med at de kan finde ud af at stemme nej til EU i folketingssalen.

 

 

 

 

 

 

gitte rasmussen, Steen Hansen, Helle Nielsen, Isabelle Mandel, Carl Nielsen og Jan Kauffmann har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
30.04-2011 | 11:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 15:57 af Isabella Balkert
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
 
30.04-2011 | 16:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 23:20 af Isabella Balkert
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
 
30.04-2011 | 11:28 af Helle Nielsen
Isabella, jeg glæder mig til at se den film og læse dit indlæg nærmere. Men indtil mandag har jeg som ekstern revisor i ejerforeningen, næsen dybt begravet i regnskaber. Jeg afskyer regnskaber og trængte til en lille overspringshandling , så jeg scannede dit indlæg,downloadede filmen og skrev lige lidt.

I 2009 betalte Dk.10,6 milliarder mere til EU, end vi modtog. Statistisk Årbog for 2010, side 389.

Samtidig har vi haft et langt større tab ved at være bundet af EUs høje toldsatser.
Fordi de varer, vi køber i udlandet, bliver langt dyrere, end de behøvede at være.
Det drejer sig formentlig om et sted mellem 50 og 100 milliarder om året.

Uden for EU vil vi slippe for denne udgift.
Var vi medlem af frihandelsområdet EFTA ville vi bevare vi den toldfri adgang til EU.

Selv kommunerne har store udgifter pga EU
Når en kommune for eksempel skal indhente tilbud på en arbejdsopgave ligegyldig hvor lille den er, skal kommunen udbyde opgaven i alle EUs 27 medlemslande, selvom mindre end hvert fjerde EU-udbud medfører udenlandske bud på opgaven. Og udarbejdningen af et EU-udbud koster gennemsnitligt over 60.000 kroner.


Jacob Mchangama fra CEPOS har netop offentliggjort et nyt notat om EUs indflydelse på dansk lovgivning.
De har gennemgået samtlige love og bekendtgørelser, der er vedtaget i årene1986-2010.
http://kortlink.dk/cepos/8zc9

I 1986 udsprang under 5 pct. direkte af direktiver og beslutninger i EU.
I 2010 var det steget til 23 pct.
Tæller man forordninger med, som gælder i alle EU-lande, vurderer CEPOS, at det i dag er direkte eller indirekte 50-60 pct.

Der er omkring 8.800 gældende forordninger vedtaget i EU og alt i alt er der vedtaget mere end 68.000 forordninger.

Så en meget stor del af EU lovgivningen vedtages af Kommissionen, der er EU's udøvende magt, det forstærker de demokratiske betænkeligheder ved den massive EU-retlige indflydelse på dansk lovgivning.
Dertil kommer så hvordan domme ved EU-domstolen påvirker lovgivningen.
 
30.04-2011 | 12:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 16:13 af Isabella Balkert
Peter. Netop DRV plejer at hævde sig på hvor meget de vil give til ulandsbistanden, uden at tænke på, eller forholde sig til, at netop EU's toldmure og de elendige handelsforhold EU har påtvunget ulandene, sammen med deres dumpning af tørmælk, sukker osv. osv. gør at ulandene ikke kan komme på fode og klare sig selv. Det er altså rent hykleri at tale om ulandsbistand til tredje verden, hvis man går ind for EU, der undergraver tredje verden hver eneste dag.
 
 
30.04-2011 | 18:50 af Helle Nielsen
Peter du spørger om jeg ønsker at fjerne ulandsbistanden
Ja ganske afgjort, fra et bestemt land.

I december 2005 blev der lavet EU-budget for perioden 2007-2013.
Hvert år skal der bruges 862 milliarder kr. i EU

Danmark, Holland, Tyskland og Østrig har de største udgifter med bidrag på ca. 0.33 pct. af BNP.

Danmarks bidrag stiger med 600-800 millioner kr. om året. Vi har aldrig fået forhandlet os til en rabat.

I 2011 kommer de danske skatteydere til at sende ca 20,1 milliarder kr. svarende til næsten 4.000 kr. pr. dansker ned til EU.

England får stadig stor rabat på medlemsbidraget.

Det betyder i praksis, at Danmark skal betale over 1 milliard kr. til briterne hvert år.

Ingen andre lande i verden, får samlet set så meget i U-landsbistand fra Danmark.
Det kunne vi sagtens spare.
 
30.04-2011 | 23:22 af Isabella Balkert
Tak igen, Helle Nielsen, for et værdifuldt indput med fakta, i debatten :D
 
 
30.04-2011 | 16:11 af Isabella Balkert
Kære Helle Nielsen,

Jeg takker mange gange for at du har taget dig tid til at svare på mit indlæg med så mange gode links og tanker, og det gør jeg især, fordi du åbenbart sidder med et work load der vil noget :D

Jeg er rigtig glad for at du har givet dig tid fil at finde fakta om udgifter til EU, det er godt med fakta som opbakning til EU kritikken, og især når det kan bakkes op med kilder, der supplerer påstanden om at det koster os langt mere at være medlemmer af EU end det kan ses af årsregnskabet for hvad vi yder og modtager fra EU.

Så jeg er glad for at du påpeger at vi har haft et langt større tab ved at være bundet af EUs høje toldsatser., fordi det også fortæller noget om, hvorfor vi har økonomiske problemer nu, og hvis det drejer sig om mellem 50 og 100 milliarder om året - Så er det nemt at se, at vi kunne forbedre vores økonomiske problemer, til at være ikke eksisterende, uden for EU. Fordi vi, som du nævner, ville slippe for denne udgift.

Jeg har længe talt for at det ville være bedre for os at være medlem af frihandelsområdet EFTA - Og jeg er glad for din opbakning også på det område. En toldfri adgang til EU i EFTA, må være vejen frem.

At også kommunerne har store udgifter til EU, forklarer jo også, hvorfor pengene ikke slår til, selvom kommunerne før stadig flere penge, for pengene går op i regnskaber og alt andet end varme hænder og borger service.

Hele det papirvælde vi er pålagt af EU, det skræpper netop DRV, der er EU fundamentalistiske over en hals, jo op over, at det er V, K og DF's skyld og så er det i virkeligheden EU's skyld og det har DRV stemt for, i folketingssalen, som alt andet EU relateret.

AT vi fjerner dansk arbejde for danske hænder, ved at sende selv den midste opgave i udbud i 27 lande, det er ren gallimatias, så hvis vi skal lægge over 60.000 kroner, spildpenge oven i alle arbejdsopgaver, så kommer det da til at koste det hvide ud af øjnene, samt et parpirvælde uden ende, så jeg er rigtig glad for de oplysninger, hvilket jeg også tror mange andre er.

Jeg er også glad for dit link til Jacob Mchangama fra CEPOS - Så du byder på rigtig meget god information - Tak igen for det hele :D
De har gennemgået samtlige love og bekendtgørelser, der er vedtaget i årene1986-2010.
http://kortlink.dk/cepos/8zc9

I 1986 udsprang under 5 pct. direkte af direktiver og beslutninger i EU.
I 2010 var det steget til 23 pct.
Tæller man forordninger med, som gælder i alle EU-lande, vurderer CEPOS, at det i dag er direkte eller indirekte 50-60 pct.

Der er omkring 8.800 gældende forordninger vedtaget i EU og alt i alt er der vedtaget mere end 68.000 forordninger.

Så en meget stor del af EU lovgivningen vedtages af Kommissionen, der er EU's udøvende magt, det forstærker de demokratiske betænkeligheder ved den massive EU-retlige indflydelse på dansk lovgivning.
Dertil kommer så hvordan domme ved EU-domstolen påvirker lovgivningen.
 
 
30.04-2011 | 19:00 af Helle Nielsen
Isabella, det var ikke særligt besværligt, jeg har samlet oplysninger på notebook med link i lang tid, og det var et område hvor jeg havde en del, jeg lige kunne bruge. Jeg har næsten opgivet det, for på det her link, ligger næsten det samme som jeg har samlet.
http://www.politikerlede.com/eu.htm

Siden er pålidelig, ellers havde den været lukket for flere år siden, flere har prøvet.
 
30.04-2011 | 23:25 af Isabella Balkert
Tak igen for et rigtig godt link til mere EU og politiker oplysninger, og så var der sågar et link til Peter F. Se her: http://www.politikerlede.com/radikale.htm
 
 
30.04-2011 | 15:38 af hans andersen
Isabella B

Varmt anbefalet!

At Peter F affærdiger alt, hvad du skriver som løse påstande, må stå for hans egen regning, som den lallende EU-tilhænger han er!

Fakta er, at Jens Otto Kragh var fyldt med løgn! Det er ikke bare en påstand eller ønsketænkning, som M M viser i filmen!

Nu ville det være skønt, hvis der også kom film om de andre løgnere!
 
 
30.04-2011 | 16:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 16:17 af Isabella Balkert
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
 
30.04-2011 | 19:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 19:15 af Helle Nielsen
Peter hvis du mener hånende bemærkninger og platte øgenavne for humor, så er det heldigvis ikke noget der ligger til ret mange.

Jeg opfatter det som et forsøg på mobning.
Du har ikke så tit heldet med dig, til at få andre med på det.
 
30.04-2011 | 19:18 af Isabella Balkert
Sådan opfatter jeg det også Helle Nielsen :D
 
 
30.04-2011 | 19:17 af Isabella Balkert
Tror du selv du er morsom Peter? Du tager hverken dig selv eller os andre alvorligt, og det er meget lidt morsomt.
 
 
30.04-2011 | 16:15 af Isabella Balkert
Tak til hans andersen. Peter F. er ude på dybt vand, det behøver man ikke ret mange hjerneceller for at konstatere. Jens Otto Krag var fuld af løgn og det er fint at MM viser det så tydeligt i sin film, og han har jo ikke mange minutter at fortælle sin historie i, så derfor fandt jeg at det var rimeligt at gøre opmærksom på både DRV's og V og K's rolle i forbindelse med EF valget.
 
 
30.04-2011 | 19:27 af Helle Nielsen
Jeg så Peters facon helt tydeligt engang overfor Poul Solrart, som trak sig og ikke har været her siden, da fik han flere med i hånekoret.

En hel uacceptabel adfærd fra voksne mennesker.
 
30.04-2011 | 23:28 af Isabella Balkert
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
 
30.04-2011 | 23:56 af Helle Nielsen
Ha ha ja det kan være, så har han jo også travlt, DRV har slæbt sig afsted lige over spærregrænsen siden Marianne J pegede på sig selv som statsministerkandidat.

Det var på en meget ulækker måde, han fik Poul ud ærgerligt nok
 
01.05-2011 | 00:13 af Isabella Balkert
Helle - Vi kan bare håbe på at DRV begår total hari kiri ved næste valg, hvem vil stemme på et parti der vil pege på de røde, som de undergraver på alle måder, og er enig med de blå, som de sviner til i et væk - Forhåbentlig ingen. Og så er der stadig færre der bakker dem op i deres EU fundamentalisme, og det er også godt, og så kan vi endelig vinke farvel til Dybkjær og Niels Helweg, de går for egen kraft.
 
 
30.04-2011 | 15:54 af Carl Nielsen
Anbefalet.
 
 
30.04-2011 | 16:17 af Isabella Balkert
Tak til Carl Nielsen :D
 
 
30.04-2011 | 16:19 af hans andersen
Peter F

"og lige om straks skal vi vel have den sædvanlige omgang Bilderberg, Illuminati og Woldemort
som bevis for påstandene - for lissom at holde argumentationsniveuat passende lavt nede..."

"lige om straks" er der ikke noget, der hedder på dansk!
Nej den slags humbug skal ikke ind i debatten!

"du VED intet - du kan TRO hvad du vil..."

Alle VED, at vi blev snydt for en lovet folkeafstemning!

Alle VED, at der er korruption og nepotisme i EU og hvis der bliver gjort opmærksom på det, bliver man fyret! EU har ikke fået et eneste regnskab godkendt!

Alle VED, at hele administrationen en gang om måneden bliver pakket ned i flyttekasser
og flyttet til en anden by uden en eneste lødig begrundelse!

"ren rotteekstrapolering og totalt ubrugeligt til debat"

Det er DIN påstand!

"alene at nævne en Morten Messerschmidt i samme åndedrag som ord som demokrati og retfærdighed
er totalt absurd og en fornæmelse mod alt hvad der vedrører menneskelig anstændighed"

Her kammer du totalt over! Du skulle tale om fornærmelser!

"I 2009 betalte Dk.10,6 milliarder mere til EU, end vi modtog. Statistisk Årbog for 2010, side 389.

ALle kan jo ikke få mere end de giver - vel?"

En dum bemærkning, som falder tilbage på dig selv!

Spørgsmålet er, hvor meget af forskellen, der kommer fattige lande til gavn og hvor meget, der bliver spist op i administration og uhyrlige lønninger og frynsegoder!

Men det bliver svært at få rede på, når der ikke findes godkendte regnskaber!
 
 
30.04-2011 | 16:26 af Isabella Balkert
Sådan hans andersen :D
 
 
30.04-2011 | 17:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 18:45 af Isabella Balkert
Kommentar er blevet slettet.
 
 
30.04-2011 | 19:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 19:19 af Isabella Balkert
Jeg har påpeget mange forskellige ting og ikke en af de ting jeg har peget på, har du haft en fornuftig kommentar til Peter. Det er dig der fører en ussel debat.
 
 
30.04-2011 | 18:47 af Isabella Balkert
Kommentar er blevet slettet.
 
 
30.04-2011 | 19:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 19:20 af Isabella Balkert
Mon ikke det er inflation i Egoet Peter, der gør at du finder at alle der ikke er enige med dig, er ekstremister?
 
 
30.04-2011 | 19:21 af Helle Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 19:23 af Helle Nielsen
Peter, det ved du så helt sikkert he he. Det er vist også en løs påstand.
 
30.04-2011 | 23:31 af Isabella Balkert
Halli, Hallo Peter, du lever i din egen surrealistiske radikale virkelighed, hvor modstand mod EU givet opleves som ekstremistisk, der er ingen gråtoner eller saglighed i DRV, det er sort når det er andre og hvidt når det er Radikalt, ikke?
 
 
01.05-2011 | 00:51 af Bitten B.
Hmm du har en point der Peter. EL og DF. :-)
 
01.05-2011 | 08:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 08:39 af Bitten B.
Netop det sidste har fået mig til at beslutte mig for at stemme for afskaffelse af retsforbeholdet, når det bliver aktuelt. Det bliver første gang JEG stemmer FOR noget i forhold til EU. :-) Jeg er IKKE EU-modstander, men skeptiker.
 
01.05-2011 | 09:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 10:18 af Isabella Balkert
Det må du forklare nærmere Bitten, hvorfor finder du det fornuftigt at stemme for afskaffelsen af retsforbeholdet? Hvad vil det hjælpe os at afskaffe det? Og hvordan kan man være EU skeptiker og stemme for en afskaffelse af retsforbeholdet?
 
 
01.05-2011 | 10:19 af Isabella Balkert
Jeg skal gøre opmærksom på at du ikke debatterer her, du fører en reel tilsviningskampagne, og den der hader her, det er dig, Peter.
 
 
01.05-2011 | 10:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 10:36 af Isabella Balkert
Du taler om dig selv, igen, igen Peter. Du har ikke forholdt dig til artiklen, du har ikke forholdt dig til et eneste af de indlæg der går dig imod, Du kan kun forholde dig til dit eget had til alle dem du er uenig med. Og du debatterer ikke du tilsviner.
 
 
01.05-2011 | 10:38 af Isabella Balkert
Her er et link der må interessere dig Peter, det handler om den Radikale Sekt.
http://www.politikerlede.com/radikale.htm
 
 
30.04-2011 | 19:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 19:22 af Isabella Balkert
Hold dog op med det sludder Peter. Jeg forvekslede kommentarer og anbefalinger og det har jeg indrømmet flere gange, som man kan se det i en af de forrige debatter, du har bare brug for at klynge dig til idéen om at det er helt i orden at give dine meddebattører øgenavne, når du ikke er enig med dem. Du er en sjuft Peter.
 
 
30.04-2011 | 19:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 23:32 af Isabella Balkert
Du har bare brug for at snakke om noget der overhovedet ikke har noget med debatoplægget at gøre, ikke Peter?
 
 
01.05-2011 | 08:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 23:53 af Isabella Balkert
Hvad er ikke fakta i min artikel? Peter! Var det ikke den Radikale Hilmar Baunsgaard der førte en svinsk valgkampagne for EF, eller hvad taler vi om? Krag udtaler selv sine demagogiske benægtelser af hvad EF er og siden har han udtalt at hvis han havde sagt hvad EF drejede sig om, så havde folk stemt Nej.
 
 
01.05-2011 | 08:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 08:19 af Bitten B.
Isabella hvornår er man svinsk efter din mening? Underligt nok så er det mest venstre jeg husker for en meget agressiv kampagne op til EF-valget. fordi det skulle være så godt for bønderne. Kom vi ikke med ville børnderne gå rabumdus, og det ville smitte til resten af befolkningen. Havde bønderne det derimod godt, ville også det smitte. DK var jo dengang fortsat i stor udstrækning et landbrugesland.
 
01.05-2011 | 10:24 af Isabella Balkert
Jeg mener man er svinsk som politiker, når man misinformerer vælgerne, for at få et ja til det man vil, fordi man ved man vil få et Nej, hvis man fortæller sandheden.
I øvrigt har du ret i at påpege at Venstre kørte en skræmmekampagne i forholdt til landbruget, og det er godt at få det med - Tak . Det er også en væsentlig information, fordi så mange småbrug er gået rabundus, netop fordi man kun støtter storbrug i EU.
 
 
30.04-2011 | 19:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 20:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 23:34 af Isabella Balkert
Jeg takker så mange gange Nis Nissen, og det gør jeg især, fordi du åbenbart ikke så ofte er enig med mig :D Det kalder jeg storsind.
Og Ja, det er nok bedst at ignorere Peter i fremtiden, han afsporer debatten og tilfører den absolut intet andet end hadefuld retorik.
 
 
30.04-2011 | 20:00 af hans andersen
Nis Nissen

100% enig!
 
 
30.04-2011 | 20:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 21:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 22:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 21:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 23:49 af Isabella Balkert
Peter er en klage værd, han ødelægger og afsporer debatten fuldstændig, og det er sikkert også hans deciderede mål.
 
 
01.05-2011 | 08:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.04-2011 | 23:39 af hans andersen
Peter F

Har du skiftet mening? Du skriver i en anden tråd, hvor du (Som sædvanlig) sviner DF til : "Men et fornuftigt forslag er DF dog kommet med på det seneste… nemlig at genindføre grænsebommene"
 
 
30.04-2011 | 23:50 af Isabella Balkert
Ja, hans, og Morten Messerschmidts film er også glimrende.
 
 
01.05-2011 | 08:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 08:28 af Jan F.
Hmmm.. mange kommentarer på dette emne synes jeg. Så lad mig starte med at sige at jeg absolut hverken støtter DF, Morten Messerschmidt eller EU for den sags skyld.

Men når det så er sagt, så ser jeg gerne at når Morten Messerschmidt starter en debat, at han så kolder sig til kendsgerninger og ikke postulater. Postulater har det med lige som løgne hvis de ikke kan dokumenteres at blive gennemhullet.

Lidt Googling fra dagbladene i dag afslører at Morten Messerschmidt har en løs holdning til sandheden.
Her lidt klip fra artiklen:

Berlingske har vist filmen til en række eksperter, og deres dom er hård: Messerschmidt fusker med Danmarks historie, mener de:

Professor i dansk og europæisk historie på CBS, Handelshøjskolen i København, Uffe Østergaard, kalder filmen »svindel og manipulation«:

- EU-samarbejdet er slet ikke så dybt, som Messerschmidt hævder. Messerschmidt svindler, mens han udokumenteret forsøger at gøre Krag til en løgner, siger Uffe Østergaard.

Marlene Wind, professor og EU-ekspert ved Københavns Universitet roser Messer­schmidt for at have fundet fremragende billeder i DRs arkiv.

- Men de bliver brugt i én lang forvrænget og forkert konspirationsteori, siger hun.

Men som sagt tidligere af mig, så så jeg gerne Danmark ud af EU, så hellere et tættere bånd til de nordiske lande.
 
01.05-2011 | 09:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 10:31 af Isabella Balkert
Hold dog op Peter F. Du læser indlæggene som fanden læser biblen, det er ren radikal demagogi.
 
 
01.05-2011 | 11:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 10:29 af Isabella Balkert
Jan F.K. Man kan jo se filmen og både høre hvad Kragh siger og hvad der er blevet fakta, og det er da svært at rokke ved. AT to jubel europæere ikke kan fordøje det, det er jeg sådan set ret kold over for. Marlene Wind kan jo overhovedet ikke se at der er noget som helst galt ved hele EU konstellationen, men netop fordi MM kun koncentrerer sig om Krag, fandt jeg det rimeligt at pege på flere af de andre demagoger i valgkampen om EF i 1972. MM har jo ikke mange minutter at gøre godt med, og jeg synes stort set at filmen er god og et godt oplæg til debat.
 
 
01.05-2011 | 11:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 10:32 af Isabella Balkert
Du glemte linket Jan :D
 
 
01.05-2011 | 11:06 af Jan F.
Jamen det har du da ret i Isabella, og her er linket:
http://www.bt.dk/politik/messerschmidt-anklages-for-historiesvindel

Ren EU hader er jeg nok ikke, men jeg har svært ved at se hvad godt det har ført med sig, egentligt kun skidt efter min mening, herunder protektionisme, landbrugsstøtte, love og regler. Det er mere eller mindre kun partier som støtter erhvervslivet og stokliberale folk der elsker EU.
 
01.05-2011 | 11:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 13:45 af Isabella Balkert
Kommentar er blevet slettet.
 
 
01.05-2011 | 13:46 af Isabella Balkert
Du ved jo udemærket godt, Peter, at de EU fundamentalistiske ledere af de politiske partier, har forhindret partifæller med EU kritiske holdninger i at stille op i mange år, derfor er der så stor tilslutning til EU i folketinget, men det er netop problemet, fordi folketinget således ikke afspejler det danske folks holdninger til EU.
I dit eget parti, har man bl.a. næget Lave Broch at stille op til folketinget fordi han har et kritisk syn på EU, og der er en hel gruppe EU kritikere i DRV, der ikke får lov til at komme til orde.
Man går endog så vidt at man benægter at der findes radikal EU kritik, der formuleres af blomsten af det radikale venstre.
www.radikaleukritik.dk/
 
 
01.05-2011 | 18:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 02:10 af Isabella Balkert
EU kritik har ikke været velkommen i dit parti, Peter, og man har også benægtet eksistensen af en EU kritisk fløj i partiet. Du ved simpelthen ikke hvad der foregår Peter - Jeg kender Lave Broch og jeg har kommunikeret med flere andre EU radikale og sagen er at Jelved nægtede Lave Broch at stille op til folketinget, netop på grund af hans EU kritiske holdninger.
 
 
01.05-2011 | 13:39 af Isabella Balkert
Jeg finder ikke at kritikken af Morten Messerschmidts film er hverken underbygget eller korrekt. Jeg har selv set filmen og finder at de udsagn Jens Otto Kragh kom med under optakten til EF valget, er relevante og konkrete og dem er der ikke manipuleret med, det er direkte udsagn, at det så ikke passer EU fundamentalisterne at Jens Otto Krag misinformerede vælgerne det er jeg da helt kold over for.

Uffe Ellemann og Marlene Wind er jubel europæere, så at det heller ikke passer dem at valget blev afviklet på ren svindel propaganda, det har jeg overhovedet ikke nogen som helst respekt for.

Der er brugt klip fra DR's egne arkiver, så de klip der bruges i filmen må stå til troende.

Det er Peter F. der har introduceret begrebet EU hader, for at fremme sin egen elendige sag og evneløse debatformåen. EU kritik er legitimt indtil videre og en idé om at vi ville stå bedre uden for EU og uden det enorme bureaukratiske apparat der ikke alene æder vores velfærd, men tvinger kommunerne til at bruge i tusindvis af kroner på udbud af arbejdsopgaver til 27 lande, det er da det rene vanvid.

EU er en politisk idé jeg ikke har respekt for, og jeg har slet ikke respekt for at storkapitalen gennemføre sine hedeste ønsker gennem lobbyisme virksomhed i EU. Jeg ønsker os, sammen med mange andre, ud af EU.
 
 
01.05-2011 | 11:19 af Jan F.
Peter, det har du ret i :-) Men hvem siger at de har ret? Folketinget afspejler ikke befolkningen, selv om jeg godt ved her at der sikkert er et lille flertal for at bevare EU medlemskabet, men dog ikke de 80% du snakker om.
 
01.05-2011 | 11:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 11:48 af Helle Nielsen
Ha ha, passe hverdagen ha ha blogskriveriet, mener du vel.
 
01.05-2011 | 12:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 13:17 af Helle Nielsen
Det er ikke en hånlatter.
Men et latterudbrud, du siger man må jo formode at politikerne har bedre tid til at sætte sig ind i sagerne end os andre der også skal passe hverdagen.

Du har travlt kan jeg forstå ha ha, du kan kun tale for dig selv, og tiden kan kun bruges en gang.

Det kunne være fedt hvis man fik løn for at blogge, det gør jeg ikke, så nu vil jeg prøve at blive færdig med det arbejde, jeg har påtaget mig.
 
01.05-2011 | 17:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 13:47 af Isabella Balkert
Du ved jo udemærket godt, Peter, at de EU fundamentalistiske ledere af de politiske partier, har forhindret partifæller med EU kritiske holdninger i at stille op i mange år, derfor er der så stor tilslutning til EU i folketinget, men det er netop problemet, fordi folketinget således ikke afspejler det danske folks holdninger til EU.
I dit eget parti, har man bl.a. næget Lave Broch at stille op til folketinget fordi han har et kritisk syn på EU, og der er en hel gruppe EU kritikere i DRV, der ikke får lov til at komme til orde.
Man går endog så vidt at man benægter at der findes radikal EU kritik, der formuleres af blomsten af det radikale venstre.
www.radikaleukritik.dk/
 
 
02.05-2011 | 02:13 af Isabella Balkert
De firs procent er din opfindelse Peter, du overdriver hvad jeg skriver og så tager du afstand fra det bagefter, du er langt ude. Jeg har skrevet at et flertal givet ville have stemt imod Lissabontraktaten, og at det var derfor vi ikke fik lov til at få et valg om Lissabontraktaten/Genbrugstraktaten, som Frankrig og Holland havde stemt nej til, så de fik heller ikke lov til at stemme igen, igen, men du sejler rundt i hvad du læser og hvad det bliver til i din fantasi.
 
 
01.05-2011 | 11:37 af Carsten Svendsen
 
01.05-2011 | 13:49 af Isabella Balkert
Glimrende link Carsten Svendsen det siger sådan set alt:
" EU-skepsis sætter regeringen under pres"
"Ny valgforskning viser, at EU-skepsis blandt vælgerne er kommet for at blive i dansk politik - både på venstre- og højrefløjen. Men regeringen får flest problemer med at tackle den, lyder det fra eksperter"
 
 
01.05-2011 | 12:01 af Jan F.
Tak Carsten, en god artikel.
 
01.05-2011 | 13:55 af Isabella Balkert
"It's common knowledge that the Brits are reluctant, foot-dragging, handbag-swinging partners in Europe – just look at the numbers. According to one recent poll, 48% would vote for Britain to leave the EU if given the chance. Another poll last October found that 75% of us want an "in-or-out" referendum and 59% believe Britain could survive "perfectly well" outside the EU. Even the EU's own Eurobarometer poll can't hide the figures: 68% of Brits don't trust the EU. We've heard all these numbers many times before – now if only our cowardly, expenses-scrounging politicians would listen to them!"
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2011/feb/18/eu-referendum-in-or-out-labour
 
 
01.05-2011 | 19:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 02:15 af Isabella Balkert
Det er da dig der ikke svarer Peter. Og i øvrigt kan du begynde at kikke i vejviseren efter mine svar til dig, det er spild af tid at kommunikere med dig.
 
 
02.05-2011 | 09:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 13:58 af Isabella Balkert
Britons watched as the Common Market became the European Economic Community, then the European Community, and finally the European Union.
A Europe-wide free trade area has become a sprawling political union, drawing huge economic and social power to its centre. Even with an elected European Parliament, there are more than 20 unelected EU Commissioners, including the foreign policy supremo, our own Baroness Ashton – who only recently was lecturing Hosni Mubarak on the need for democratic reform, while the organisation she represents dithered horribly over what to do in practical support of the popular uprisings across north Africa and the Middle East.
For good or ill, depending on your view, the trajectory of the European Union has had – and will continue to have – major constitutional implications for each member state. But the point is that unless you are at least in your mid-fifties, you have never been asked to approve any of them: there has been an extraordinary lack of accountability. From the Maastricht Treaty to the Lisbon Treaty, politicians in opposition promised referendums, but once in power reneged on those promises. The Irish were allowed a referendum on the Lisbon Treaty, but having had the temerity to vote against, were then obliged to vote again until they managed to get it right. In Britain today, the political class allows us referendums in order to cement political deals among themselves, such as over a new voting system. But it balks at allowing people to vote on issues of any greater constitutional import than, say, the handing of greater powers to the Welsh Assembly – a recent referendum that was remarkable only for its derisory turn-out."

http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/eureferendum/8384260/A-referendum-on-Europe-is-long-overdue.html
 
 
01.05-2011 | 14:02 af Isabella Balkert
"It has been a pan-European conspiracy involving the Prime Minister, Gordon Brown, the former Prime Minister, Tony Blair, Lord Mandelson, the German Chancellor, Angela Merkel, and the President of France, Nicolas Sarkozy. These people share responsibility for the drafting, re-drafting and re-naming of the treaty. They worked together to prevent Britain having the promised referendum, knowing that the British would vote “No”."
http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/william_rees_mogg/article6860965.ece

Man må spørge, om så stor en del af englands befolkning, er ekstremister, fordi de ikke er glade for EU?
 
 
01.05-2011 | 16:34 af hans andersen
Isabella Balkert

Glem alt om Peter F's brug af betegnelsen ekstremister! Det synes han alle er, som ikke er lallende tilhængere af EU!

Med hensyn til M M's film om den løgnagtige J O Kragh, er der intet uhæderligt ved den, selvom Uffe E påstår det modsatte!

Man må så håbe, at DR lader andre fremstille tilsvarende film om de andre pinger fra den tid.

Jeg blev selv forført til at stemme ja! Jeg var dengang så naiv, at jeg troede på politikerne og ikke drømte om, at de kunne lyve så groft!

Jeg kan huske deres mantra om harmonisering af skatter og afgifter, om at en bil skulle koste det samme i Danmark og Tyskland og at vi ville få billigere fødevarer! Ja goddaw do!

Løgn fra ende til anden!

Når så MM afslører nogle af løgnene, så har Uffe E den frækhed at kalde det uhæderligt!

Hvem har været de uhæderlige?

Et faktum, som ikke har været nævnt i debatten, var det bemærkelsesværdige, at J O Kragh trak sig fra politik DAGEN EFTER valget og overlod statsministerposten (uden at spørge vælgerne) til en arbejdsmand, der overhovedet ikke havde erfaring med hensyn til landspolitik!

Det er da værd at tænke over.......... Ikke?
 
 
01.05-2011 | 18:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 02:17 af Isabella Balkert
Jamen Uffe Ellemann har altid været en demagog og en løgnhals og det er han stadig. Reelt er han jo skabsradikal, hvad der også går tydeligt igennem i det åndsvage News program, hvor de to jubeleuropæere, Ellemann og Lykketoft, skal udlægge EU agendaen for os, hver uge, det er pinligt.
 
 
01.05-2011 | 20:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
01.05-2011 | 21:54 af Steen Hansen
Hejsa Isabella
:o)
Igen et kompetent debat-oplæg og tydeliggjort tema.
Faktisk er intet EU-"årsregnskab" godkendt siden .........
Øh - hvornår var det nu det var.

Danske inkompetente politikere har ved deres politik ført til, at status for Danmark kan sidestilles med
Polens infra-struktur for ca. 20 år siden.
Hullede, misligeholdt og ikke understøttet infra-struktur.
En udpræget - nærmest folkefjendsk - metode at udpensle samfundet til økonomiske enheder til udvikling af skatter.
Ja hele familier er "udpenslet" i økonomiske enheder, der skal "modvægtes" af det nepotistisk opstillede kontrol-apparat for samme.
Danske politikere og deres embedsmænd har nærmest ageret "rocker-bande" mod sin egen befolkning, idet flere samfunds-grupper bliver "tændt" og "slukket" med medicin. Selvstændige kommuner har endvidere oprettet udkørende "pille-udgiver" til alle sine "kunder".
osv. osv.

Din pointe om "lige-gyldigheden" i farven af sit politiske valg er lige i "bulls-eye".
Ja - jeg vil gå så vidt som til at påstå, at Danmark lever under samme "kontrol" som under
Hitler (Nazi, Gestapo, Sort-jakkerne osv.) i anden Verdenskrig.
Alene en sådan 'tanke'" kan give anledning til '"tanke"
Men selvfølgelig er der ligesåmange meninger som hoveder, men det er mit indtryk, at ikke alle bliver hørt.
Derfor er en offentlig åben debat så vigtig.
Imidlertid er Nepotisme den mest naturlige "følge" af et sådant styre og vi kan faktisk allerede nu se, at folkevalg går i arv, arbejdspladser bliver pludselig familie. Et visions-løst politisk engagement og et stadigt stigende antal individer, der ikke synes at "kunne klare sig selv"
Er så nødvendigheden for flere arbejdspladser lig med stigning på andre parametre??

Jeg vedkender mig idéen om enheds-håndtering i BORGERLØN - men jeg tror ikke på, at samfund kan overleve ved at gøre hindanden syge eller fornægte hjælp til samme.

En vinkel til dit oplæg skal være, at såfremt denne "enheds-håndtering" bliver effektureret over hele EU og kanaliseret via EU er al videre politisk handling i form af debat unødvendig.
Måske det er medie-fladen og lidt "her og der" og så ikke at forglemme lønnen.
Hvem hvem er så korrupt??

Man kan sige, at mange danskere havde en "optid" under krigen.
Vi er igen i krig ..............................

Det er stadig de samme, der tager opturen.

Altså - et eller andet - er der sgu' galt og så påståes, at politik ikke er religion.

Desværre et det blevet sådan, at når man er kritisk og ikke umiddelbart enig, bliver man en erklæret modstander og derfor fjende.

Nårh ja - vi er jo også i krig.

Har har har har man hørt mage - skreg den Satans Krage.

Go'sommer min dejlige ven :o)
 
 
02.05-2011 | 02:20 af Isabella Balkert
Hej Stenus, Jeg har savnet at høre fra dig, så det var godt at få et trut fra Sverige der ville noget :D
 
 
01.05-2011 | 23:42 af hans andersen
Peter F

"du anerkender INTET godt fra EU...."

Jo det gør jeg da!

EU/EF sørgede for, at afgiften på vin blev en liter-afgift og ikke, som det var før en afgift på prisen!

"EU udemokratisk??

EU tromler de små lande?"

EU tromler ALLE lande på en særdeles udemokratisk måde ved at sætte de enkelte regeringer i den grad ud af kraft med hensyn til lovgivning!

Hitler havde en drøm om at oprette "Det Tredie Rige", som EU er/bliver et spejlbillede af!

EUer i den grad udemokratisk ved ikke at spørge de enkelte landes befolkninger

Desværre er de europæiske befolkninger syltet ind i, at det kan ikke være anderledes og at EU er et nødvendigt onde som influenza og diverse børnesygdomme!

Der er dog den markante forskel, at sygdommene kan man vaccinere imod, men der findes desværre ikke en vaccine mod EU!
 
 
02.05-2011 | 09:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 09:38 af Steen Hansen
Først var der det 1. Rige. Så kom der det 2. Rige. Flere despoter har forsøgt at oprette et 3. Rige. Senest Hitler; da EU vel ikke - endnu - har endeligt ratificeret og de enkelte lande ikke endnu endeligt er blevet "medlem".
Selvfølgelig kræves et historisk persoektiv - men det er heller ikke helt af vejen, da de fleste Danskere - endnu - kan læse, skrive og "fabrikkerne" endnu ikke er blevet indviet.
:o)
 
 
02.05-2011 | 00:05 af Bitten B.
Når EU tromler alle lande så kan man jo overveje HJVEM og HVAD EU er? Alle lande har mig bekendt indflydelse på hvad EU beslutter. EU er ikke en enevælldig hersker, der reagerer over samtlige medlemslande. Befolkninger vælger selv de mennesker der skal repræsentere deres land i EU.
 
02.05-2011 | 02:23 af Isabella Balkert
Du mangler at sætte dig ind i EU Bitten. Kommissionen kan bestemme hvad de vil, de har et overherredømme i EU og de er ikke folkevalgte. Og så er der stemmevægtene, der ligger efter hvor store landende er, og især Tyskland sætter dagsordenen igen, igen. Vores egen indflydelse i EU er så minimal at det er som en spytklat i havet. Og vi taler om et meget stort hav.
 
 
02.05-2011 | 09:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 09:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 09:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 00:36 af hans andersen
Isabella B

Som du så rigtigt skriver i dit indlæg :

Vi mangler klare svar og først og fremmest mangler vi et parti der står for et Nej til mere EU,
helst en udmelding af EU og et nej i folketingssalen til alle de EU love og regler der regner ned over os,
hvad enten det passer os eller ej.

Jeg har derfor skrevet til min partiformand :

Kære Pia

Nu nærmer valget sig, og der er kommet lidt gang i debatten om EU.

På avisen.dk er der i øjeblikket et indlæg af Isabella Balkert, som jeg synes, du bør læse!

Her skriver hun blandt andet :

Vi mangler klare svar og først og fremmest mangler vi et parti der står for et Nej til mere EU, helst en udmelding af EU og et nej i folketingssalen til alle de EU love og regler der regner ned over os, hvad enten det passer os eller ej.

Et valgtema for DF bør derfor være et markant synspunkt med hensyn til EU, og i det hele taget bør vi prioritere EU-spørgsmål meget højt i den kommene valgkamp!

http://avisen.dk/blogs/balkertwriter/morten-messerschmidt-afsloerer-jens-otte-krags-ef-loe_30037.aspx

Med venlig hilsen og håbet om et godt valg

Hans Andersen
 
 
02.05-2011 | 02:23 af Isabella Balkert
Jamen så må vi da håbe at hun læser det hans andersen :D
 
 
02.05-2011 | 01:28 af hans andersen
Bitten B

"Befolkninger vælger selv de mennesker der skal repræsentere deres land i EU."

Det har du ret i, men læg mærke til, hvem der fortrinsvis bliver opstillet!

Det er afdankede partiledere og vendekåber som Auken, der bliver opstillede!

Apropos Auken : Kan du huske danerland, som var midt i at fortælle, hvordan Auken vendte på en tallerken ved et opstillingsmøde fra at være indædt EU-modstander til det modsatte, da hun opdagede, at der var penge i det?

Han blev desværre bannet på grund af hans frisprog. Desværre blev han fjernet netop som han var i færd med at uddybe Aukens vendekåberi!

Ligger du inde med hans sidste kommentarer?
 
 
02.05-2011 | 09:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 10:10 af Isabella Balkert
Oprindelig var Margrethe Auken EF/EU modstander, men efter Steen Gade gik tilbage til SF og kørte sine indoktrineringskurser for EU, gennem sit EU financierede flagskib - Nyt Europa, gik Margrethe Auken fra modstander til overvejer og endelig til glødende medløber i EU, med henvisning til at man i EU bedre kunne kæmpe for det bedre miljø.

KØBENHAVN: Margrethe Auken meldte sig ind i SF dagen efter EF-afstemningen i 1972. EF var de riges sammenrotning mod de fattige, og det skulle Danmark under ingen omstændigheder medvirke til, mente hun dengang.

Siden har Margrethe Auken promoveret sig, gennem et erklæret ønske om at kampen var vigtig for verdens fattigste, miljøet og senest klimaet.
Margrethe Auken har imidlertid måttet erkende, at EU på det seneste langtfra har været nogen stærk støtte i u-landenes klimakamp. Fordi man i EU ikke kan blive enige om at sætte penge af til u-landenes klimatilpasning og reduktion af CO2-udledning.

Men det får ikke Margrethe Auken til at skifte holdning til EU.

MA forklarer det med at det nu, er op til EU-landenes stats- og regeringschefer at føre en ordentlig klimapolitik, og det k landrer MA dem for, ikke at være ret gode til.

Vi er altså der hvor Margrethe Auken forsvarer sit skifte fra EU skeptiker til EU medløber, med at miljøet kun kan forbedres i EU samarbejdet, og når det så kommer til stykket, så sender hun bolden om klimaet i ulandene, som henhørende under de enkelte statschefer, og ledere som hun så nu, bekvemt, anklager for at være dårlige til deres arbejde, fordi man nu pludselig ikke kan skælde EU-systemet ud for sin elendige klima politik i forhold til ulandene.
Det er langt ude.
 
 
02.05-2011 | 07:42 af gitte rasmussen
Anbefalet.
 
 
02.05-2011 | 09:52 af Isabella Balkert
Tak til Gitte :D
 
 
02.05-2011 | 09:53 af Isabella Balkert
 
 
02.05-2011 | 10:13 af Helle Nielsen
Ja netop, vi er gået med til og underskrevet at EU har retten til at sætte rammerne for hvad vi kan gøre, ligegyldig hvilken regering vi får eller hvad vi ønsker.
 
02.05-2011 | 10:13 af Isabella Balkert
SF skifter Frahm ud med Auken
EU-skeptikerne tabte kampvalget om EU-kandidater
MF Margrethe Auken bliver ny topkandidat for SF ved valget til Europaparlamentet næste år. Det står klart efter en urafstemning i partiet, hvor Auken har slået det nuværende EP-medlem Pernille Frahm med 42 stemmer.

Magrethe Auken valgte at stille op til Europaparlamentet efter at Pernille Frahm undsagde SFs nye Europapolitiske profil, som blev vedtaget på et ekstraordinært landsmøde i november. Pernille Frahm kaldte blandt andet SFs nye holdning til forsvarsforbeholdet for naiv.

Stemmetallene blev:
Margrete Auken, (MF for SF), fik 1546 stemmer.
Pernille Frahm (MEP for SF), fik 1504 stemmer.
Rachid El Mousti, specialkonsulent, fik 535 stemmer.
Sanne Schroll, studerende, fik 436 stemmer.

SF har sideordnet opstilling, men har valgt at lægge hovedvægten af sin valg-kampagne på den kandidat, der får flest stemmer. 48 procent af SF's medlemmer afgav deres stemme.
lg





09/12/2003 15.15

http://dknyt.dk/sider/artikel.php?id=7059
 
 
02.05-2011 | 10:24 af Bitten B.
Så er det nok også en ide at lægge ud HVAD den opblødning af forsvarsforbeholdet handler om.

http://www.information.dk/87041
 
02.05-2011 | 11:12 af Isabella Balkert
Det handler om at SF stadig vil mere og mere EU Bitten og du som SF'er følger trop. Det lyder jo alt sammen fint, når det beskrives som humanitære forhold osv. osv. men der er intet til hinder for at vi fortsætter humanitære opgaver i Røde Kors, NATO og FN, det er bare EU, der vil have endnu mere magt og endnu flere penge, så kalder man det humanitært. Vi andre er klogere, der er intet godt kommet ud af EU, det er storkapitalen der har fået frit spil på alle områder og der er også masser af penge i humanitær hjælp - Sædvanligvis får dem der leder og styrer og profilerer humanitære ekskursioner, mere ud af det end dem er har brug for det.

SF fik overtalt den danske befolkning til at omgøre deres nej til et spinket Ja, med de fire forbehold og siden har man bare forsøgt at få de fire forbehold afmonteret lige siden. Steen Gade er demagogen og frontkæmperen med sit EU financierede Fort Europa projekt, det er ulideligt. Anne Grethe Holmsgaard er bare så EU liderlig at det gør ondt. Jeg skammer mig idag over at jeg har været medlem af SF.
 
 
02.05-2011 | 11:24 af Bitten B.
Isabella jeg har aldeig fulgt trop. Mens junibevægelsen eksisterede stemte jeg på den til EU-valg. Fordi jeg er skeptiker, men ikke modstander.
Jeg ser intet problem i, at også EU bidrager til de humanitære opgaver. At DU mener at DU r klogere end mig, er et postulat der vil noget. Det er aldrig klogt at være så totalt blottet for nuancer. Verden er ikke sort/hvid og det er EU heller ikke.
 
02.05-2011 | 11:47 af Isabella Balkert
Man forsøger at sælge en ophævelse af retsforbeholdet, gennem at pege på humanitære opgaver, men en ophævelse af retsforbeholdet, indeholder da meget mere end humanitære opgaver. De humanitære opgaver er en slikke pind der skjuler hvad det reelt vil betyde for os at ophæve det retsforbehold, tænk at du ikke kan se det.
EU er et storkapitalistisk lobbyistisk foretagende, der på længere sigt vil underminere vores velfærd og arbejdernes hårdt tilkæmpede rettigheder. Demokrati har vi knap nok noget tilbage af fordi alle love og regler dikteres fra EU og SF og S skriver under på det hele.

EU er et overnationalt, storkapitalistisk styret overherredømme, der intet godt har tilført os, som borgere i EU. Så enkelt er det.
 
 
02.05-2011 | 11:42 af Isabella Balkert
Det er for mig utroligt at S og SF går med til det pyramidediktatur EU er.
De Radikale har jo altid været glade for totalitære regimer og V og K var også anløbne under anden verdenskrig, men at S og SF går med på EU fundamentalismens underminering af arbejdernes rettigheder, det er da at sælge ud af alt.

Hvis man i EU ikke kan få gennemtrumfet sin vilje, nøjsagtigt som det passer den kommission og det parlament der har indtaget en plads i toppen af pyramiden, på denne Ny Fascistiske konstruktion og det overherredømme, man kalder EU.

Et overherredømme vi først nu begynder at ane rækkevidden af, for nu skal EU også bestemme om vi kan tage variable lån og hvor meget vi skal betale i rente af vores boliglån. Og det skal de bestemme, samtidig med at EU kommissionen nu forsøger at bestemme, at vi alle sammen skal redde Grækenland for at bevare Euroen og hjælpe Tyskland så de ikke taber på alle de statsobligationer de har købt i de økonomisk trængte EU lande.

Vi ønskede selvfølgelig den afstemning om Nicetraktaten, som Holder K. reelt afværgede, i sin angst for at folket ville have stemt Nej til at indlemme østlandene, som han åbenbart følte sig i slægt med. og som om det var hans opgave at tale på hele det danske folks vegne.

Og værre blev det kun da SF skiftede fra EU skepsis og kritik til fuldt og flyvefærdige EU fundamentalister, siden da er alt blevet værre. Og det er da først nu, man begynder man at indrømme hvad Schengen har betyder for grænseoverskridende kriminalitet og menneskehandel, men ingen har haft lyst til at fokusere på at EU s fælles politienhed, Europol, advarede mod den øgede organiserede kriminalitet, der ville ramme vesteuropa, efter EUs udvidelse med de daværende ti nye medlemslande - Den øgede kriminalitet der er så grov og voldelig at vi ikke har hørt mage før Schengen.

Man ønsker heller ikke at fokusere på at den russiske mafia ventes at bruge de baltiske lande som springbræt til Skandinavien, men vi har allered hørt en del til den menneskehandel og øgede pornograficering af hele Danmark og især København, som Politiet allerede har givet op over for selvom der går ludere fra Østeuropa og trækker på gaden alle døgnets 24 timer.

Man ønsker kort og godt ikke at forholde sig til at organiseret kriminalitet nu har lettere adgang til Vesteuropa. Og at SR regeringen med hjælp fra SF og sammen med V og K, sagde Ja til Schengen, i deres rolle som overformyndere for folket, og som en total hån mod demokratiet.

Kun DF og Enhedslisten stemte Nej til og forlangte en folkeafsteming om Schengen . Og sådan har det også været med Nicetraktaten og Lissabontraktaten. Holger tillod sig endog at skrive under på Lissabontraktaten, før kampvalget om SF skulle være EU venligt eller kritisk.

Konsekvensen af Schengen er blevet at EU-landene er nødsaget til at harmonisere deres strafferet og satse mere på fælles bekæmpelse af kriminalitet fordi den med Schengen vil øges og blive mere grænseoverskridende.

Europol forudsagde at en række mafia-lignende organisationer udenfor EU - først og fremmest fra Rusland, Kurdistan og Tyrkiet - ville forsøge at bruge de nye medlemslande i Central- og Østeuropa som base for at sætte sig mere på den organiserede kriminalitet i Vesteuropa - Og der er sikre tegn på at internationale kriminelle grupper er ved at overflytte deres aktiviteter og medlemmer til de nye medlemslande, som også er blevet et vigtigt mål for investeringer af ulovlige finansmidler.

Så mens de EU fundamentalistiske kræfter føler de har helt fod på hvad der foregår i EU og velkommer alt hvad der kommer fra EU, så glemmer man fuldstændig at forholde sig til advarslerne om fornyet mafiaaktivitet i hele EU, som det kan læses af rapporten fra Europols hovedkvarter i hollandske Den Haag. Og især Estland, Letland og Litauen er et problem. De lande Holger mente var så afgørende at få ind i EU.

Den magtfulde russiske mafia ventes at ville bruge deres indflydelse i disse lande, hvor der er betydelige russiske mindretal, til at udbrede deres net over Vesteuropa.

Europol advarer om, at de russiske organisationer allerede er på vej ind i Norden, hvor baltiske samarbejdspartnere står for en stor del af indsmugling af tvangsprostituerede, narko- og cigaretsmugling, handel med stjålne biler og forskellige former for afpresning.

Med en stadig dårligere russisk grænsekontrol ventes smuglingen af illegale indvandrere over og ind i Finland også at øges. Hvilket Finnerne allerede har mærket og det er der så kommet et EU kritisk parti på banen for at bremse.

Allerede nu har vi meget svært ved at kontrollere den øgede kriminalitet blandt unge og især blandt unge indvandrere - Stadig grovere voldtægter sker oftere og oftere, og der er områder i Storkøbenhavn, hvor det allerede nu føles så utrygt at bo at det er umuligt at bytte sin lejlighed væk når man bor på Nørrebro.

Politiet har ikke resourcer til at forbedre sikkerheden både på Nørrebro i Nivå, Kokkedal, så alt flyder.

Med andre ord, så øges mængden af områder politiet ikke kan kontrollere dagligt.

Det har allerede betydet frit spil for grov pornografi og misbrug af Østeuropas kvinder i det pornograferede København og i resten af landet, og ingen magter at gøre noget ved det. Politiet kan se på en øget personale flugt, og stadig ringere erstatninger af drevne politifolk der har fået nok og så kan de i øvrigt lukker øjnene for problemet, i håb om det så vil gå væk. Og pressen taler helst så lidt som overhovedet om problemet, fordi man så taler dårligt om EU og Schengen.
AT det er DF der har bragt problemet på banen, gør at mange ikke finder de kan bakke op om øget grænsekontrol i Danmark, fordi man for alt i verden ikke vil foretage sig noget fornuftigt, hvis det kommer fra DF.

Den russiske mafia har stor succes med at investere deres finansielle ressourcer investeres i det normale erhvervsliv, og samtidig er de russiske grupper i forhold til konkurrenter fra Balkan og Mellemøsten, mere drevne til at opperere i det juridiske system, mens de baltiske landes politi og juridiske system, ikke er stærkt nok til at tackle de russiske bander.

Bedre karakterer giver Europol til udviklingen i de nye centraleuropæiske medlemslande; Tjekkiet, Ungarn, Slovakiet, Slovenien og Polen - Disse lande får ros for at vise en vilje til at sikre en bedre grænsekontrol og at bekæmpe den organiserede kriminalitet, selv om Polen stadig vurderes som værende den store drejeskive for handel med stjålne luksusbiler fra Vesteuropa – Der er med andre ord ikke noget at prale af.

Når politiet derfor påstår der er et samarbejde der kan bekæmpe den øgede kriminalitet der skylder ind over os på grund af Schengen, så har det ikke noget på sig - Man kan hverken styre mafia, lomme og trick tyve eller noget som helst andet – Netop fordi man har opgivet grænsekontrollen, hvilket en berømt urmager i København, givet gerne vil skrive under på.

Den anden kriminelle trussel mod EU kommer ifølge Europol fra Balkan, hvor gangsterbander fra Albanien med nådesløs brug af vold kæmper for at vinde kontrol over markedet for prostitution og narkohandel i flere europæiske lande – Og de albanske grupper samarbejder i stigende grad med partnere i Tyrkiet, når det gælder heroinsmugling til Europa, hvilket vil betyde at vi med Tyrkiet som medlemsland, reelt vil være styret af Kapitalistisk Lobbyisme samt den Russiske og Albanske Mafia.

Når det gælder narkosmugling, prostitution og berigelsesforbrydelser - f.eks. biltyverier - er der en stigende tendens til, at mellemmænd skæres væk, og at netværket organiseres over grænserne direkte mellem lederne af de kriminelle bander og »fodfolket«, der gør det grove arbejde.

Den nye generation af teknologi indenfor telekommunikation gør det langt lettere at styre kriminalitet i flere lande, og de europæiske politistyrker halter bagefter i deres samarbejde, hedder det i Europol-rapporten.

Herhjemme kan man end ikke beskytte vores børn mod den stadig stigende mængde af grov pornografi der vælter ind i deres email når børn har surfet på nettet, også selvom de overhovedet ikke har opsøgt pornografiske websider.

Til gengæld har man i jagten på og i forbindelse med forbud af urtemedicin og gamle gennemprøvede asiatiske opskrift på genoprettelsen af helse, været enormt effektiv. Til glæde for medicinalfirmaerne i USA og EU, og så påpeger Europol endda, at der langt fra bliver udvekslet oplysninger nok mellem politistyrkerne i de enkelte lande, fordi der er brug for mere harmonisering af EU-landenes strafferet. Og nu kører SF så frem med at ophæve retsforbeholdet, med henvisning til humanitære organistioners mulighed for et større samarbejde.

Vor herre bevares. Det er jo bare endnu en ensretning og næste skridt i harmoniserings/ensretnings karrussellen, og her kan man så bruge Lissabontraktaten til at bestemme lige hvad man vil.

Den Lissabontraktat som SF skrev under på, mens man diskuterede om SF skulle være EU fundamentalistisk eller fortsætte sin EU kritiske virksomhed. Fy for fanden.

Målet er at gøre EU til en politistat – Og det støtter de forskellige landes ledere nu, som en selvfølgelighed, fordi Schengen har åbnet for en fuldkommen overdreven kriminalitet der flyder uhindret over grænserne. Så først vedtager man Schengen, der øger kriminaliteten til uanede højder og med så mange komponenter at politiet i de enkelte EU lande lægger sig ned og græder over den voldsbyrde de ikke kan få under kontrol og så kommer forslaget om en øget EU politistyrke, der skal kontrollere os alle sammen. Hvorfor kan man ikke se hvor grelt det er? Eller har det noget at gøre med at man ikke kan finde ud af at undskylde for at Schengen nogensinde er blevet indført - Eller at EU var en dårlig idé?

For hvordan kan det være en god idé at have et overnationalt bureaukrati og et overnationalt styre med en præsident der er udpeget fra toppen og ikke af folket? Hvordan kan det være en god idé at underminiere demokratiet så effektivt som EU har gjort.
 
 
02.05-2011 | 11:55 af Helle Nielsen
Det kan være at grådigheden har vundet

Finansverdenen har alt for lette forhold til at tilrane sig magt i hele verden og det samme i EU, det virkede ellers indlysende at EU kunne have modarbejdet denne forfærdelige skævvridning af magt, men selv her handler EU kynisk og udemokratisk.

Gennem fonde og råvarebørser med kontrakter, er kapitalens magtfuldkommenhed efterhånden næsten total.

De behøver ikke vise sociale hensyn, ingen kræver det længere og de gør det absolut ikke af sig selv.

EU giver dem lette betingelser

EU's indflydelse i Dk er blevet meget mere omfattende efter vi mistede Veto-retten, de kan diktere os i områder, hvor vi ikke skulle tro det, f.eks. selv på velfærdsområdet hvor EU ikke har formel kompetence, har EU stor indflydelse.

I oktober måned 2006 blev hele EU-regnskabet forkastet af EU-revisorerne for 12 år i træk.
Revisorerne nægtede simpelt hen at underskrive papirerne.

Der var så meget fusk med tallene og så mange mystiske transaktioner, at det hele lignede et økonomisk svindelnummer.
Store millionbeløb forsvandt på uforklarlig vis ud i den blå luft.

Men i marts 2008 blev 2006-regnskabet alligevel godkendt af Parlamentets budgetkontroludvalg, trods manglende dokumentation for brug af 30 milliarder kr, man skulle jo videre.

30 mia er mange penge og kan købe mange parlamentarikere og kommisionsmedlemmer.

Læser man Engelske aviser, kan man se at f.eks Kinnock parret skal have skabt sig en formue på 100 mio. igennem EU og får alligevel kæmpe pensioner.

Og det er kun to ud af de mange grådige gribbe, der har deres karriere i EU.
 
02.05-2011 | 19:18 af Isabella Balkert
Tak igen Helle for et godt og udtømmende indlæg om EU og alt dets uvæsen, jeg er enig med dig i alt hvad du skriver. :D
 
 
02.05-2011 | 19:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 12:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 12:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 12:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 12:24 af Bitten B.
He he det her er omtrendt ligeså sjovt som Bilderbergkonspirationerne. :-))) Fuldt i tråd med påstanden om planøkonomi i EU. :-o)))
 
02.05-2011 | 12:31 af Helle Nielsen
he he ja fuldstændig, især planen med de der "kontanthjælpsjobs", er helt udenfor påstanden.
 
02.05-2011 | 12:36 af Bitten B.
Helle hvis det var et påbud fra EU. så havde VKO jo nok indført det for længst.
 
02.05-2011 | 12:40 af Helle Nielsen
Det er rammerne der er påbud fra EU, VKO har valgt nedskæringer for at opfylde EU-aftalerne, og vi får se hvad S og SF egentlig gør, hvis de får regeringsmagten.
 
02.05-2011 | 19:20 af Isabella Balkert
Sikkert, men S og SF ville have stemt for det også, glem ikke det. Der er EU fundamentalisme både i rød og blå blok.
 
 
02.05-2011 | 20:10 af Helle Nielsen
Det tror jeg også.
Blå blok har i første omgang valgt at skære ned. Men den offentlige sektor er stadig for stor så beholder de regeringsmagten vil de også finde på noget nyt.

Rød blok kommer med forslag om at lave "kontanthjælpsjobs". Det ligner det system Aase Olesen fra De Radikale fandt på, med "Ung i arbejde" og som hun sammen med Nyrup senere fik finpudset til "Aktivering".
Det var jo en stor succes og er nu blevet videreudviklet. Det er "The Working Poor" ind ad fordøren.

"Kontanthjælpsjob til mindstelønnen, men med så få timer at de ikke får mere udbetalt end de ville få i kontanthjælp, så i alt en sulteløn, og med feriepenge som pga. de få timer er på et så lavt beløb, at der ikke kan holdes ferie for dem, slet ikke hvis man har børn.

Spændende at rød blok endelig kommer frem med noget af det de vil, de er jo så tavse.
 
02.05-2011 | 20:26 af Isabella Balkert
Hej Helle :D Både kommuner og arbejdsgivere har udnyttet det system på det groveste, jeg synes det er en dårlig idé at sende folk afsted med penge på lommen fra kommunen og det er under alle omstændigheder skruebrækkeri, der også forhindrer at der etableres ordentlige jobs til ordentlige lønninger.
 
 
02.05-2011 | 20:36 af Helle Nielsen
Fuldstændig enig i værste fald skaber det en ledighedskarrusel, hvor de job til mindsteløn med lønstøtte, skubber ansatte ud, der så bliver ledige, og så kører karrusellen. Et drømmescenarie for en regering der skal holde konvergenskravene.
 
02.05-2011 | 21:02 af Carsten Svendsen
Mon ikke det blot er et spørgsmål om tid, før der ikke er noget at 'konvergere' til?
http://epn.dk/okonomi2/global/europa/article2411305.ece
NB
Jeg klager ikke! :o)
 
02.05-2011 | 21:31 af Helle Nielsen
Det var ekstreme tal for mange af EU landene.

Hold da op, England med et minus på over 10%, det underskud er større end både Portugals og Spaniens. Det kan meget godt være, der snart ikke er noget at konvergere til.
 
02.05-2011 | 21:35 af Helle Nielsen
PS forresten Carsten tak for linket, jeg troede ellers jeg fulgte med ha ha.
 
03.05-2011 | 00:53 af Isabella Balkert
Ja det er rystende Helle, og når man så tænker på hvor mange milliarder Englænderne betaler til EU, som langt over halvdelen af Englænderne er imod, så er det jo fuldkommen grotesk, men tyskerne forsøger fortvivlet at holde gang i Euroen, fordi de har ydet lån til alle de lande der er i har det værst i EU.
 
 
03.05-2011 | 00:51 af Isabella Balkert
Tak for et godt link Carsten Svendsen, jeg lægger lige noget fra dit link her, så man kan se det efter dit link er forsvundet:
"Til trods for den milliard-indsprøjtning, som Grækenland modtog for et år siden, venter mange nu, at landet må drage de barske konsekvenser af en national bankerot.

Det vil indebære en bodsgang til kreditorerne for at opnå en restrukturering af landets gæld. Enten kan det blive nødvendigt at bede om mere tid til at betale tilbage, eller kreditorerne kan blive bedt om at eftergive noget af deres tilgodehavender.

Men andre lande har også store problemer. De 17 lande, som bruger euroen som valuta, har i gennemsnit et underskud på 6 pct. i 2010 - det dobbelte af de 3 pct., som EU-reglerne stiller som maksimum.

Her er udvalgte eksempler på underskud/overskud i forhold til BNP:

Irland -32,4 pct.
Portugal -9,1 pct.
Spanien -9,2 pct.
Estland, der kom med i euroen i januar, havde et plus på 0,1 pct.
Storbritannien -10,4 pct."
Det ser således også ud som om vi er de rene dukse i forhold til så mange andre.
 
 
02.05-2011 | 12:47 af hans andersen
Isabelle M

"Jeg kan godt huske Danerlands og dine postulater om, at Margrete Auken, i 2004, var EU-modstander og vendte på en tallerken. Jeg kan også huske, hvordan jeg forgæves bad jer dokumentere dette, da det er lodret forkert"

Du husker særdeles dårligt!

Bitten og jeg postulerede ikke noget som helst! Det var danerland, der postulerede og vi bad ham om at dokumentere påstandende!

"Jeg kan også huske, hvordan jeg forgæves bad jer dokumentere dette, da det er lodret forkert."

Jeg kan ikke huske, at du overhovedet blandede dig!

Kan du huske det Bitten?

"Jeg ser frem til, at du denne gang dokumenterer, at MA var "indædt EU-modstander" i årene op til opstillingsmødet"

Det kan du se frem til fra nu af og til Juleaften!

Jeg skal selvfølgelig ikke dokumentere noget som helst, men Isabella B skriver :

"Oprindelig var Margrethe Auken EF/EU modstander, men efter Steen Gade gik tilbage til SF og kørte sine indoktrineringskurser for EU, gennem sit EU financierede flagskib - Nyt Europa, gik Margrethe Auken fra modstander til overvejer og endelig til glødende medløber i EU, med henvisning til at man i EU bedre kunne kæmpe for det bedre miljø.

KØBENHAVN: Margrethe Auken meldte sig ind i SF dagen efter EF-afstemningen i 1972. EF var de riges sammenrotning mod de fattige, og det skulle Danmark under ingen omstændigheder medvirke til, mente hun dengang. "

Det rimer ikke med din påstand om at " : "Margrete Auken var glødende EU-tilhænger"

En af jer husker forkert/lyver!

Jeg tror mest på Isabella og danerland!
 
 
02.05-2011 | 12:53 af Bitten B.
He he Hans tak for påmindelsen. Og ja, jeg husker det.
 
02.05-2011 | 19:42 af hans andersen
Peter F

"det står så lidt uklart for mig om han henhører under kategorien "afdanket partileder" eller "vendekåbe" - men det må du jo kunne svare på.."

Der er vist meget, der står uklart for dig!

Hvis du ellers kunne læse indenad, så skriver jeg fortrinsvis!

Det betyder, at ikke alle, der er opstillet, opfylder disse kriterier!

Han blev forøvrigt valgt med det næsthøjeste stemmetal nogensinde, kun overgået af Nyrup!
 
 
02.05-2011 | 19:46 af Isabella Balkert
Drop Peter F. Hans, det nytter ikke noget at reagere på hans afsindige svadaer, han vil ikke diskutere han vil bare svine til. Jeg har opgivet at læse hans sludder og svare på det, for længst.
 
 
02.05-2011 | 20:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 21:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 21:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 19:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 20:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 20:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
02.05-2011 | 20:23 af Isabella Balkert
Jeg synes man skal bevare sit politiske overblik og sige god for det man mener er godt og fra for det man mener er noget skidt, det gælder DF og alle andre partier for mig.
Jeg syntes at ældrechekken var god fordi den yder et velkomment bidrag til dem der har aller mindst - Et bidrag Nyrup Jelved regeringen ikke kunne finde i deres budgetter.
Jeg forestiller mig også at den grønne check er god som en kompensation for at man indførte de asociale grønne afgifter og hævede dem igen, igen.
Jeg synes man må tage stilling fra sag til sag. At V; K, DRV, LA, S og SF har solgt ud af alt, ved at gå ind for EU, det synes jeg er værre. Meget værre. For EU har den reelle overstyring i Danmark nu og det var kun Enhedslisten og DF der forlangte en folkeafstemning om både Schengen, Nice og Lissabontraktaten, og det finder jeg stadig sympatisk.

Og skal vi så huske på, at i alle de år, SF, SF og ikke mindst DRV hekstede DF for deres indvandrerpolitik, og fik det til at blive det værste man overhovedet kunne foretage sig i politik, så ser det ud til at være glemt for deres eget vedkommende, for nu går de ind for alt det de har dæmoniseret siden DF kom på banen. Undtagen DRV selvfølgelig, som blot gerne vil samarbejde med de to partier der har overtaget DF's indvandrer politik til forveksling.
 
 
04.05-2011 | 11:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.05-2011 | 21:46 af Isabella Balkert
Jess, Ældrechekken faldt helt sikkert på et tørt sted for rigtig mange folkepensionister og man kan sige at S og SF fandt ikke pengene til folkepensionisterne, det gjorde DF. DRV, S og SF skar ned på varmebidraget, der idag er så udhulet at det næsten ikke eksisterer.
Jeg syntes det var en dårlig idé at DF gik med på V og K og især DRV's krav om flere grønne afgifter, de grønne afgifter er asociale afgifter på varme og lys som ingen kan undvære i dette land, men jeg finder alligevel at den grønne check er et plaster på såret og det er en ren DF opfindelse, som SSF og Enhedslisten ikke er kommet med, selvom de også går ind for flere grønne afgifter.
Jeg er ikke totalt enig med nogen partier overhovedet og mindst enig med K, LA og DRV
Jeg er så skuffet over at S og SF er hoppet på EU vognen, at jeg heller ikke stemmer på dem, fordi jeg ikke vil sætte mit kryds på et parti der går ind for EU. Så er der Enhedslisten og DF tilbage.
OM det er klogt at stemme på DF, der holder V, K, LA og DRV stangen i forhold til endnu flere sænkninger af topskatten, endnu flere forbedringer for de rige og forringelser for de svage - Og endnu mere EU - Eller om man skal vælge Enhedslisten der stort set aldrig udtaler sig om EU og heller ikke trak deres støtte til S og DRV da de gennemtrumfede Schengen og Nicetraktaten, det ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke om Enhedslisten vil kunne hamle op med DRV's krav til en politik der er højreorienteret, DRV går jo ikke på kompromis med noget som helst. For mig at se, vil de bare regere og deres dominans i SR regeringen, har jeg ikke lyst til at opleve igen. Nyrup regeringen var med Marianne Jelved en regering der krængede af sig og sparkede nedad, derfor fik DF netop så meget vind i sejlene.

Jeg kan ikke sætte mit kryds med overbevisning nogen steder, så sørgeligt er det og jeg tror ikke jeg er alene med det valgdilemma.

Jeg savner et nyt parti med en social demokratisk profil, og et ønske om at forbedre både miljøet og folkeskolen, og et parti der også ønsker Danmark ud af EU og ind i EFTA. Det ville gøre mig glad hvis dette parti også ville privatisere folkekirken og afskaffe kongehuset - For i så fald, ville det være et parti jeg kunne give min stemme, fuldhjertet.

Indtil videre, må jeg leve med, at der er visse punkter hos næsten alle partierne, jeg er enig eller uenig med.
 
 
02.05-2011 | 21:23 af Bitten B.
Isabella det er igen en omgang ævl. Der er ingen i rød blok det går ind for DF-politik i forhold til udlændinge. Af samme grund får de heller ikke ind for bomme ved grænseoverfarterne. Det i sig selv er en direkte modsigelse af din tåbelige påstand.,
 
03.05-2011 | 01:01 af Isabella Balkert
Nu må du da lige tænke efter Bitten. Og hvis du begynder at kalde det jeg skriver tåbeligt, så gider jeg ikke debattere med dig.
Både S, SF går idag ind for 24 års reglen, som de tidligere dæmoniserede sammen med DRV og selv DRV smed håndklædet i ringen i forhold til 24 års reglen på et tidspunkt. Desuden vil hverken S eller SF løsne op for de stramninger der er indført i forhold til indvandrene.
Både Frankrig og Italien går ind for bomme ved grænserne og det gør jeg også. Og det er ikke nogen dårlig idé at indføre bomme og grænsekontrol ved vores egne grænser igen.
Man ønsker i øvrigt ikke at sætte bomme og grænsekontrol op i Danmark, på grund af flygtninge og indvandrere, men for at bremse den grænseoverskridende kriminalitet som også Europol har advaret imod. Hvorfor vi skal være et grænseløst land, og hvorfor grænser kun skal være i forhold til EU's ydre grænser, det er da ren galemandsværk. Du kan læse længere oppe i teksten, hvorfor jeg finder at Schengen var og er en ren fejlcasting og det har intet med diskrimination af flygtninge og indvandrere at gøre, som du så bekvemt får det til at lyde som.
 
 
03.05-2011 | 07:48 af Helle Nielsen
Hvis De Radikale laver en økonomisk aftale med VKO i 2020 planen for at få efterlønnen væk. Blåstempler de samtidig også flygtningepolitikken som den er og nok og også grænsekontrollen, det er jo en betingelse.

S og SF har i forvejen sagt at de beholder flygtningepolitikken. Så jo, Rød Blok går da ind for DF's politik.
 
03.05-2011 | 15:59 af Isabella Balkert
Det bliver spændende hvad der sker Helle :D
 
 
03.05-2011 | 14:46 af Bitten B.
Nej Isabella SF går aldeles ikke ind for 24-åprsreglen. SF gør bare fortsat det som også R gjorde op til sidste valg, nemlig siger at eftersom der ikke kan skabes flertal for at få den fjernet i øjeblikket, er der ingen grund til at skabe splid med S om det lige nu, så de lader den ligge i første valgperiode, så man i stedet kan samarbejde omn de ting der ER enighed om. Men SF ønsker sørme fortsat at få 24-årsreglen fjernet.
Hvorvidt det er en god eller dårlig ide med bomme ved grænsen afhænger af hver enkelts holdning. Jeg har dog endnu ikk set nogen dokumentation for, at bommene havde nogen effekt udover at forsinke ind- og udrejse. Som sagt kan man komme over grænsen andre steder end ved grænseovergangen i Padborg og Kruså, hvis det er det, man ønsker. Der er masser af grænse man kan
passere på Lars Tyndskids mark.
 
03.05-2011 | 16:15 af Isabella Balkert
Bitten - SF støtter 24 års reglen, færdig! Resten er bare dårlige undskyldninger. At 24 års reglen har i øvrigt øget uddannelsesprocenten hos indvandrekvinderne markant, og det har givet indvandrekvinderne mere frihed i forhold til de tvangsægteskaber eller mere eller mindre frivillige ægteskaber. En kvinde med en uddannelse, og dermed er uafhængig af forældrenes indtægter, har større mulighed for at stå imod forældrenes pres og gifte sig efter deres eget hoved og hjerte.
En indvandrekvinde med en længere varende uddannelse har mange gange flere muligheder for at vælge et godt liv for sig selv, end en indvandrerkvinde der bliver gift med en fætter som 18 årig.
Derfor har jeg personligt, ikke noget imod 24 års reglen, tværtimod.
 
 
03.05-2011 | 07:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.05-2011 | 07:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.05-2011 | 14:31 af hans andersen
Isabelle M

"Jeg har ikke nævnt Bitten overhovedet. "

Jeg er bedøvende ligeglad med, om du har nævnt Bitten eller ej!

Det væsentlige er, at du påstår, at jeg har givet udtryk for, at M Auken er en vendekåbe!

Det har jeg ikke!

Tværtimod ønskede Bitten og jeg dokumentation fra danerland, men fik den ikke, da han blev slettet netop på dette tidspunkt!

Forøvrigt mindes jeg ikke, at du overhovedet blandede dig i debatten!
 
 
03.05-2011 | 14:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
03.05-2011 | 16:31 af Isabella Balkert
Isabelle M - Skal vi ikke lige slå fast at Margrethe Auken oprindelig var modstander af EF og EU og at hun endte med at blive glødende EU tilhænger? Og at Margrethe Auken sammen med Steen Gade og andre medlemmer af Steen Gades Fort Europa foretagende - Fik omvendt hele SF til at blive EU fundamentaister hvor de tidligere var uhyre EU kritiske. Man kan så kalde dem EU vendekåber eller ej, men skiftet fra EU modstand til totalt lallende EU medløberi, det har de.
Der er vist efterhånden kun Euro forbeholdet tilbage, og der er kræfter i partiet der også vil af med det forbehold, så fakta er at SF nu fremmer alle former for EU lovgivning ved at stemme ja til alt hvad der kommer fra EU i folketingssalen.
 
 
04.05-2011 | 11:30 af Bitten B.
SF stemmer ikke ja til ALT der kommer fra EU Isabella. Det er simpelthen noget sludder. Senest i forbindelse med pagten fik de sammen med R forbehold der bl.a. gør at den ikke er juridisk bindende for os.
 
03.05-2011 | 16:35 af Isabella Balkert
SF og S støtter således også at EU underminerer det danske velfærdssystem.
http://avisen.dk/blogs/balkertwriter/eu-traktaten-underminerer-effektivt-det-danske-velfae_27960.aspx
For de krav der underminerer vores velfærdssystem, dem har de også stemt for i folketingssalen.
 
 
03.05-2011 | 19:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.05-2011 | 11:00 af Isabella Balkert
 
 
04.05-2011 | 11:23 af Bitten B.
Øh Isabella jeg har ikke nogen steder omtalt løntilskud?
 
04.05-2011 | 11:59 af Isabella Balkert
Jamen det er hvad Socialdemokratiet og DRV fandt på, med støtte fra SF, under Nyrup/jelvedregeringen og det er hvad de vil udbygge nu, med specielle jobs, hvor folk bl.a. kan gå ud og slå græs hos de rige på en speciel bistandslønskontrakt i et lortejob uden rettigheder. Du plejer da ellers godt at kunne gennemskue den slags tiltag Bitten.
 
 
04.05-2011 | 14:56 af hans andersen
Jeg ser, at Avisen har slettet en kommentar fra Peter F : 03.05-2011 | 19:17!

Så har han været for perfid selv for Avisen.dk!
 
 
04.05-2011 | 15:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.05-2011 | 15:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.05-2011 | 15:48 af Lars Nunnegaard
Amen!
 
 
04.05-2011 | 19:26 af hans andersen
Isabella og hans har valgt at ignorere Peter F!

Håber at alle andre vil gøre ligeså!
 
 
04.05-2011 | 19:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.05-2011 | 19:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.05-2011 | 21:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.05-2011 | 21:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.05-2011 | 22:06 af Isabella Balkert
Tak til Nis - Det er utroligt at nogen tror, at alle bare kan være på bloggen og debattere hele dagen, samt svare på snart sagt hvad som helst, fordi de selv kan være på bloggen hele ugen, hele dagen og aftenen med.
 
 
04.05-2011 | 22:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.05-2011 | 22:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.05-2011 | 20:45 af Bitten B.
He he ja jeg kan i hvert fald godt bekræfte det. Har ventet og ventet, men. . . :-)
 
04.05-2011 | 20:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.05-2011 | 21:20 af Isabella Balkert
Af en eller anden besynderlig grund, tror Peter at han kan styre debatten her og stille alle mulige spørgsmål, der kun kan have relevans for ham selv, da spørgsmålene overhovedet ikke har noget som helst med debatoplægget at gøre, men det aller mest besynderlige er dog at både Peter og Bitten undrer sig over at alle ikke kan være til rådighed eller skrive på avisen.dk, alle ugens dage og aftener med.

Selv hvis jeg havde mulighed for at være på hele tiden, ville jeg ikke finde det vigtigt eller nødvendigt at debattere med nogen som helst der stort set ikke bringer andet end arrigskab, fnidder og hån til debatten - Med det bevidste formål at nedgøre folk der har en anden mening og opfattelse af politik end de selv har det, eller for at afspore debatten i det hele taget.
At andre holdninger til partier eller opfattelser af dansk og udenlandsk politik, opfattes som løgn og slyngen om sig med påstande - Mener jeg bremser enhver form for sober eller konstruktiv dialog.
og jeg finder det under ingen omstændigheder rimeligt at man forlanger af mig, at jeg svarer på alle mulige spørgsmål, der intet har at gøre med debatoplægget.

Jeg finder at debatten er afsporet med flid og
 
 
04.05-2011 | 21:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
04.05-2011 | 21:59 af Bitten B.
Isabella stille spørgsmål er jo nu engang en del af det at debattere. Alle der har været her længe nok ved jo hvem det er, der vil styre en debat. Hvem det er der har råbt og skreget og slidt sig i håret over den manglende slettefunktion der gjorde det umuligt at slette kommentarer du ikke kunne argumentere imod. Husker HVEM der havde den ene alenlange blog efter den anden med ligeså alenlange enetaler, hvor du talte med dig selv efter at stort set alle kommentarer var slettet. Jeg er endda så heldig at jeg kan huske en meget vred Isabella der var dybt frustreret over at have brugt en masse tid på en kommentar, som ingen efterfølgende gad at kommentere. Du er ikke en nem dame at stille tilfreds. Svarer man er det galt, og gør man ikke, er også DET galt.
Faktisk tror jeg nok, at jeg har brugt mindre tid end du her på avisen på det sidste Isabella. Så drop den med tid.
DU er ikke den, der har haft nemt ved at acceptere eller respektere andre holdninger end dine egne, så lad nu være med at projicere igen, igen.
Du HAR løjet Isabella. Det er direkte løgn når du f.eks. påstår at SF nu går ind for 14-årsreglen og at de radikale også gjorde det på et tidspunkt. Så lad være med at spille indigneret. Du har intet at have det i. Du KOMMER med postulater og spørgsmål og rettelser hopper du elegant henover. Tag dog debatten Isabella. Kom ind i kampen og vis at du både kan besvare spørgsmål og forholde dig til de forkerte oplysninger du er kommet med.
 
07.05-2011 | 08:44 af Isabella Balkert
Bitten - Jeg har slettet spam og trolleri da man kunne gøre det, og det ville være rart hvis man kunne gøre det igen. Med hensyn til dig selv Bitten, så er der aldrig nogen sinde nogen, der har tvunget dig til at følge min blog eller læse mine indlæg, så hvorfor du brokker dig over mine lange indlæg og mine lange kommentarer, det forstår jeg ikke.
Lad dog være med at skrive på min blog, hvis du ikke kan holde det ud, du skriver jo på alle de andre, så det kan umuligt blive et savn.
Og jeg har ikke løjet, som du finder det så opportunt at påstå. Jeg har aldrig påstået at nogen på Christiansborg går ind for en 14 års regel, for den findes ikke.
Men se nu her, nu hvor din egen hukommelse svigter.
http://malepartus.dk/politik/radikale-stoetter-igen-igen-regeringens-udl%C3%A6ndingepolitik-og-24-aars-regel/
Dette link viser nemlig klart, at DRV var parat til at gå med til 24 års reglen ved sidste valg.
Så lad være med at sige folk lyver, fordi du ikke har fulgt med i den politiske situation og de forskellige skift i holdninger omkring 24 års reglen.
Og så er der Villy og SF.
http://politiken.dk/politik/ECE407329/sf-foelger-de-radikale-paa-24-aars-regel/
Så lad være med at sidde og skabe dig med at folk lyver, fordi du ikke selv kan huske eller følger med i de skift der sker hos DRV og SF.
 
 
04.05-2011 | 22:36 af kirsten hansen
Ja, en historie som de fleste af os kender, der var med til at stemme i 1972, men det værste var dog, at han bare gav ansvaret videre til Anker Jørgensen, mens han selv rejste til udlandet - stakkels Anker, der var helt uforberedt!
Men kan historien få os ud af EU, ville det da være glædeligt!
 
 
04.05-2011 | 22:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.05-2011 | 01:22 af Isabella Balkert
Nemlig Kirsten Hansen - Det var på alle måder uanstændigt, som Krag opførte sig og han havde sagt ja til et arbejde i USA inden afstemningen i 72.
 
 
05.05-2011 | 12:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
06.05-2011 | 01:21 af Isabella Balkert
Kommentar er blevet slettet.
 
 
06.05-2011 | 01:25 af Isabella Balkert
Afdankede Politiske ledere der tog til EU: Schlüter, Nyrup og Bendtsen.
 
 
06.05-2011 | 01:28 af Isabella Balkert
Konservativ Ungdom har meldt sig under fanerne mod EU.
http://www.folkebevaegelsen.dk/spip.php?article3528
Det er der for ikke forkert at flere og flere vil ud af EU.
 
 
06.05-2011 | 09:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
07.05-2011 | 08:48 af Isabella Balkert
KU's fortid? Er det klogt at kaste med sten når man selv bor i et glashus? Det var da især DRV, der med Scavenius var Nazi medløbere og i venskabsforening med Stasi, vi husker fra anden verdenskrig og den kolde krig. KU var ganske rigtigt også Nazi sympatisører under optakten til anden verdenskrig, men så fik de bank og så besindede de sig.
At kalde EU kritik for ekstremisme, og EU had, er i øvrigt langt ude.
Og kom så med alt det vi bør være glade for i EU, hvis du kan? Peter.
 
 
07.05-2011 | 18:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Indlæg | 162 | 237.744 | 3303
Siden | 11. februar 2007 01:31
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites