Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Epidemisk Pædofili

18. april 2008 23:39
Visninger  [2782 ]   Debat  [64 ]

 

 

I øjeblikket ser vi klip fra Pavens besøg hos George Bush i USA, på alle TV skærme verden over. Man hylder paven som om han var svaret på hvordan man opnår fred.

Kun de Amerikanske Ateister, har gennem deres talskvinde taget afstand fra at et kirkeligt overhovede, optræder som legal talsmand for verdensfred i politisk regi.

 

Hvad der provokerer mig, som ikke tilhørende af et registreret trossamfund - Er imidlertid ikke blot og bare at Pavens besøg hos Bush, dækkes som et fremstød for Verdens freden – Det gør de andagtsfulde kommentatorer, der dækker disse klip på  alle TV kanaler, også!

 

Denne andagtsfuldhed provokerer mig ikke minst fordi der ikke er en egentlig forklaring på, eller henvisning til – Hvorfor der er så mange demonstrationer der gør opmærksom på pædofili i den katolske kirke, og hvorfor netop Ratzinger er forfulgt af disse demonstrationer.

 

Demonstrationer mod Ratzinger, bunder i at Ratzinger har haft og stadig har en fremtrædende rolle i undertrykkelsen af de pædofile overgreb i den katolske kirke og især muligheden for at tilitale og fjerne pædofile præster fra den katolske kirke.

 

Som ”Head of the Congregation of the Faith” HCF – Sad Ratzinger, som Kardinal, som hovedansvarlig for at undersøge og tage affære, i forhold til de pædofile anklager, der på hans foranledning blev sendt til alle katolske kirkers ledere - Med en opfordring til at alle anklager om pædofili i den katolske kirke, blev sendt direkte til ham, uden man involverede de offentlige myndigheder.

 

Ratzinger sad således med hovedansvaret for ankagerne mod de pædofile præster - Men i stedet for at sørge for at der blev taget skridt til, at de offentlige myndigheder kunne stille de pædofile præster til ansvar for deres misbrug af børn - Sørgede Ratzinger for at pædofile præster, uden tiltale, eller før der blev en tiltale – Stiltigende blev fjernet og placeret uden for retsforfølgelse - I det ene tros samfund efter det andet.

 

Det betød at de pædofile præster, der allerede havde misbrugt i hundredevis af børn - Kunne fortsætte deres misgerninger i sogne der ikke kendte til de pædofile anklager - Ved at blive flyttet fra det ene sogn til det andet – Og i USA, fra den ene stat til den anden. Eller præsterne kunne ende i øde egne af deres hjemland,  som præster i tredje verden eller under alle omstændigheder steder hvor kommunikationen og kontakten med resten af samfundet var under middel eller sognets medlemmer mere eller mindre isolerede fra omverdenen.

 

Ratzingers hemmelige dekret til alle den katolske kirkes ledere, blev således skyld i at pædofili i dette århundrede, kunne nå, ikke alene epidemiske proportioner, men endemiske proportioner i den katolske kirke – Fordi praksis med at forbyde offentliggørelsen af katolske præsters overgreb mod børn, gennem Ratzinger og under Pave Paul - Blev normal procedure i den katolske kirke over hele verden.

 

http://kortlink.dk/cbsnews/563n

 

Lederen af supportgruppen for pædofile ofre SNAP (the Survivors Network of those Abused b y Priests) udtaler at man har kendskab til at den katolske kirke har forsøgt at hemmeligholde misbrugs problematikken.

SNAP forsøger i øjeblikket at få et møde med Ratzinger, der imidlertid har foretrukket at henvise til alle påstande om den katolske kirkes  pædofile overgreb - som en medieskabt sensation, frem for at addressere anklagerne - Selv om en rapport fra den Katolske kirke, har opgjort at omkring 4,450 præster, mellem 1950 og 2002 har været tvunget til at tage stilling til vederhæftige anklager fra deres pædofile ofres repræsentanter.

 

Et andet udsagn kommer fra John Jay College of Criminal Justice, der har opgjort, at der alene i de sidste 50 år, har været 10.667 tilfælde af pædofile overgreb mod børn i den katolske kirke.

 

Patrick Wall, en tidligere katolsk munk, der sammen med to tidligere præster, har forfattet bogen: ” Sex, Priests and Secret Codes” – En bog der forsøger at afdække 2000 års sexuelle overgreb.

 

Patric Wall udtaler at bogen indeholder dokumenter der afslører at Vatikanet har været vidende om, at pædofile overgreb har været en del af den katolske kirkes historie altid.

 

Bogen konkluderer således at de seneste pædofili skandaler i USA, Irland og England og resten af verden – Blot er endnu et kapitel i den katolske kirkes pædofile historie - Og at den virkelige konspiration i den katolske kirke ikke har noget med Da Vince Koden at gøre - Den egentlige konspiration har med forsøget på at skjule de pædofile præster i den Katolske kirke, fordi pædofili og misbrug af børn har været den katolske kirkes grundsten siden den Katolske kirke blev grundlagt.

 

Jeg kunne selvfølgeig skrive endnu mere om den Katolske kirkes vanvittige gerniner, had mod kvinder etc., men jeg vil nøjes med at lægge links til førende aviser, der har omtalt Ratzinger og den katolske kirkes misbrug af  børn – Lige lige som jeg også lægger YOUTUBE Klip til dem der har tid og lyst til at se de dokumentar udsendelser, der i sin tid blev vist på BBC.

 

En efterfølgende artikel om Ratzingers tiihørsforhold til Opus Dei og Opus Dei’s voksende magt i både Italien og EU vil jeg fremlægge på et andet tidspunkt.

 

Jeg mener denne artikel er væsentlig nu, fordi omtalen af Ratzinger, i danske såvel som udenlandske aviser, samt de programmer der har belyst pædofili i den katolske kirke – Helt åbenbart er fortrængt af både Bush, den nyligt konverterede Blair, og pressen i almindelighed.

 

For mig er det utroligt at man kun kan huske at Paven er overhovede for den Katolske kirke og i øvrigt hjælpe ham med at udbasunere, at hans mission i livet er at tale for verdensfreden i almindelighed - Og nu i selskab med Bush, i et land hvor retsagerne og presset vokser sig til retssager mod de pædofile katolske præster, der har forbrudt sig mod børn i USA – I særdeleshed.

 

http://kortlink.dk/guardian/563c

 

http://kortlink.dk/guardian/563a

 

Story from BBC NEWS:
http://kortlink.dk/bbc/563b

 

You Tube video: Sexcrimes and Vatican.

1ste del fortæller om hvordan Ratzinger og Vatikanet sørgede for at udstede et dekret der forlangte at den der omtaler pædofili og misbrug i den katolske kirke, vil blive straffet eller exkommunikeret fra den Katolske kirke – Og at alle anklager om pædofili skulle gå direkte til Rom med sine oplysninger - Hviket betød at kirken i realiteten forbød enhver der fik kendskab til pædofili, at gå til offentligheden. Der er også fokus på hvordan man har tilladt sig at misbruge alterdrengene og de små piger i den katolske menighed.

 

http://kortlink.dk/youtube/563f

 

2 del kommenterer at netop Pave Benedict som Joseph Ratzinger, var hovedmanden bag det pædofile Coverup – Og fakta omkring cirkulation af pædofile præster, til den ene kirke efter den anden, så de kunne fortsætte deres pædofile overgreb, uden at stå til ansvar for deres gerninger.

 

http://kortlink.dk/youtube/563d

 

3 del Nævner flere eksempler og går i detaljer med hvad der tidligere er nævn i de to andre videoer. Man konkluderer også at kirken på ingen måde har lært af sine misgerniner. At den Katolske kirke nægter at hjælpe sine ofre og dem derforsøger at afsløre pædofili i den katolske kirke. Og at man frit kører videre med sit pædofile ”program” i Brasilien, gennem, mod bedre vidende, at påstå at de pædofile præster er kureret for deres hang til børn.

 

http://kortlink.dk/youtube/563e

 

4 del fortæller om konsekvensen af Ratzingers pædofili dekret, og flere fortællinger fra voksne der foræller om børn der har været udsat for pædofili og hvad det har betydet for dem.

Desuden fortæller man nu om at de præster der tidligere ønskede at bremse pædofili i den katolske kirke, ikke længere ønsker at udtale sig, og at breve der opfordrer dem til at udtale sig, sendes tilbage uden at værre åbnet.

 

De pædofile præster skjuler sig i Vatikanet og er ydet beskyttelse af netop den Pave der nu! – På sin tur til USA, påstår at han vil gøre alt of at bremse pædofili i den Katolske kirke.

 

http://kortlink.dk/youtube/563s

 

Til sidst et par grinebidder, efter at have været i nærkontakt med Katolsk Tankegang fra Kardinalpunktet og Pavestolen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=VFfbR_BWsuU

 

http://www.youtube.com/watch?v=xnW2N4hHWUc

 

 

Del på Facebook
19.04-2008 | 00:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.04-2008 | 00:48 af leon lerche
Hej. Isabella Balkert, jeg hadder pædofili og jeg kan dårligt forstille mig at du ikke har set, nogle debatter om netop dette emne, hilsen fra. Leon, som er træt af at debater.
 
 
19.04-2008 | 00:53 af Henrik Clausen
Småtingsafdelingen, og det er noget, de afslører, indrømmer og betaler erstatning til ofrene for. De gør faktisk noget ved det.

Prøv lige at sammenligne med den islamiske verden. Der opsættes op imod 80 % af pigerne for pædofili i de værste lande:

http://www.icrw.org

Denne 8-årige pige slap dog ud. Hun var blevet slået og voldtaget så mange gange, samt svigtet af sin familie, der bare sage: "Skilsmisse? Ingen vil hjælpe dig med det. Du kan gå i retten alene."

Det gjorde hun så. Hendes mand og hendes far blev arresterede, og hun er nu igen en fri pige, der glæder sig over at komme i skole igen.

Men hun er et enkeltstående tilfælde. Millioner af piger i den islamiske verden berøves deres barndom på den måde, Nojoud havde modet til at slippe ud af.
 
 
19.04-2008 | 01:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.04-2008 | 09:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.04-2008 | 09:45 af Ove Nielsen
Jeg vil sige det samme  - som lma  

Læst med interesse

mvh  Confucius
 
 
19.04-2008 | 10:09 af Isabella Balkert
@Per H. Christiansen,

Det er da glædeligt at jeg kan behage dig bare en gang imellem :D
 
 
19.04-2008 | 10:10 af Isabella Balkert
Masterleon,

Tak for kommentar og - Ja! - pædofili er en grim ting.
 
 
19.04-2008 | 10:21 af Isabella Balkert
Henrik Ræder Clausen,

Ja jeg forstår dig ikke og jeg forstår ikke din konklusion.

Småtingsafdelingen, det kan det næppe være, når den Katolske kirke har misbrugt alterdrenge og børn gennem 2000 år.

DE afslører jo heller ikke selv hvad der foregår, tværtimod har de forsøgt at dække over det hele vejen igennem, hvilket skulle være helt åbenbart hvis du gider læse mit indlæg.

Udbetalinger af erstatning er derimod i småtingsafdelingen, i forhold til i hvilket omgang det er foregået, og hvis vi også tænker på hvor mange unge kvinder der har fået stjålet deres børn, efter de har været anbragt og brugt et liv i den katolske kirkes vaskerier, så mener jeg nok at det vil være i orden at feje for ejen dør, før vi bare lukker øjnene og peger fingre af muslimerne.

Dette indlæg handler nemlig ikke om muslimerne. Det handler om det forbandede svineri den nuværende Pave har stået i spidsen for som kardinal.

Det er jo derfor han er forfulgt af demonstrationer.

Jeg finder det utroligt at katolikker og kristne bare lukker øjnene for hvad der foregår, men når man først har slugt hele den kristne myte om at en gammel mand i himlen gør en ung jomfru gravid på jorden, og at Gud i himlen har idømt sin søn til at dø, naglet på et kors, for vores synders skyld! - Så er der åbenbart ikke den løgnehistorie man ikke sluger råt. Eller den undskyldning man ikke kan finde frem for at forsvare den katolske kirke.

Jeg har ikke noget imod at pege kritisk på Islamiske forbrydelser over for Islams kvinder, men dette indlæg handler om den katolske kirke, så lad os lige blive ved fokus, som denne gang er de pædofiles beskytter, Paven Malefic, den tidligere kardinal Ratzinger (af mange kaldt rotten, ikke mindst på grund af hans fortid som Hitler Jugend)
 
 
19.04-2008 | 10:21 af Isabella Balkert
Tak til Karin :D Kan du have en god weekend :D
 
 
19.04-2008 | 10:22 af Isabella Balkert
Tak til Ima :D og Tak til Confucius, for venlige kommentarer :D
 
 
19.04-2008 | 10:25 af Isabella Balkert
ER der nogen der har begivet sig ud på de oplevelser der er lagt her til denne artikel.

Hvis der ikke er meget tid til at se nærmere på alle de mere alvorlige links, kan jeg anbefale det sidste korte link, der er en satire med Jesus der synger I will survive og det er bare morsomt.
 
 
19.04-2008 | 10:45 af Henrik Clausen
Isabella, det er i småtingsafdelingen sammenlignet med hvordan piger i islamiske lande systematisk - og med familiernes fulde accept og støtte - bliver solgt ind i ægteskaber ( slaveskaber ville være mere passende), der varer hele livet. Det betragter jeg som en klasse værre end seksuelt frustrerede cølibat-præsters overgreb.

Det er en grum verden, vi lever i...
 
 
19.04-2008 | 10:56 af Esbern Snare
@Henrik Ræder Clausen

Hvorfor sammenligner du pærer og æbler?

Hvad med sekten i Texas? Og sådan kunne man rode det helt sammen.

Fordi nogle muslimer opfører sig meget skidt mindsker ikke problemet med pædofili i den katolske kirke.

Jeg synes, du sammenligner vold på Rådhuspladsen med vold i Auschwitz. Det får vold på Rådhuspladsen til at lyde som om man selv er ude om det.

@Isabella

Godt indlæg!
 
19.04-2008 | 11:08 af Henrik Clausen
"(af mange kaldt rotten, ikke mindst på grund af hans fortid som Hitler Jugend)"

Den bemærkning er simpelthen for lav, i øvrigt. Tyske børn blev presset ind i HitlerJugend af gruppepres af forskellig art, og man kan altså ikke holde det imod gamle mennesker at de i deres ungdom gjorde ting, der ville være ganske utænkelige i dag, enten af uvidenhed, efter pres eller ud af forvirring.

Lidt tilgivelse...
 
 
19.04-2008 | 11:17 af Isabella Balkert
@Henrik Ræder Clausen,

Systematisk opbygget pædofili i den katolske kirke kan aldrig nogen sinde være i småtingsafdelingen.

Og når man kikker tilbage på den katolske kirkes magtdemonstrationer og uhyrligheder, som Pavelige krige i Europa, med pavens krigsKarl den store - Sexicide med hekseforfølgelser og afbrændinger af hekse i hele Europa under inqvisitionen.

Amerikanske kristnes misbrug af det Afrikanske folk, som slaver og til fri afbenyttelse af den hvide mand efter kirketid - Det spanske overgreb på det Peruvianske folk og Indianerne i USA, osv. osv.

Det er imidlertid ikke hvem der er værst vi taler om her - Stadigvæk. Det er Opus Dei Paven Malefic, Ratzinger, der er udpeget som den anklagede her, og der er ikke tale om en sammenligning mellem kristne og muslimer.

Hvis du ønsker at fremlægge en sådan sammenligning, og din argumentation er at muslimer er værre end kristne, så lav dit eget debatoplæg om det.

Børn der er misbrugt af pædofile, lider under det hele livet.

Hele barndommens uskyldighed går fløjten i dette misbrug. AT det endog foregår i kirken gør det bestemt ikke bedre.

Jeg kan stadig ikke følge dig i din argumentation. Det virker på mig som om du bare accepterer pædofili grand scale i katolsk regi, fordi de msulimske kvinder har det værre end de børn der har været udsat for pædofili.

Og det vil jeg, personligt tage afstand fra.

Jeg finder at dine bemærkninger om børn der har været udsat for frustrerede pædofile præsters overgreb - Er afstumpede - Fordi du efter min mening ikke kan tillade dig at lægge det i småtingsafdelingen blot fordi du finder det behændigt at påpege at misbrug af muslimske børn og kvinder er værre.

Hvis det er en grum verden vi lever i, så har vi alle et ansvar for at påpege det der bør ændres, så tingene kan blive bedre.

Det er en smuk verden vi lever i, og det skal vi forsøge at fokusere på, frem for at lade os tyranisere af religiøse fundamentalister, der benytter sig af religionen til at få magt over andre mennesker, som de endog får til at betale for at underkaste sig.

Vi har den verden vi fortjener, indtil vi gør noget ved tingene.
 
 
19.04-2008 | 11:18 af Isabella Balkert
Enig med Esbern_Snare, og tak i øvrigt for rosen.
 
 
19.04-2008 | 11:19 af Henrik Clausen
Esbern, hovedårsagen til at jeg ikke tager det alt for tungt med problemerne i den katolske kirke er, at de faktisk bliver taget alvorligt. Det bliver sagt klart og åbent, at pædofili er forkert, der bliver grebet ind mod de præster, der ikke kan styre sig, og der bliver udbetalt erstatning til ofrene. Man kan diskutere detaljerne, men det synes jeg egentlig mere er et problem for katolikkerne og medlemmerne af de konkrete kirker, og naturligvis for den katolske kirkes overhoved.

Problemerne i de islamiske lande er man først kun ved at opdage, og siden de lokale myndigheder normalt er ret ligeglade - som man kan se af de vanvittige tal for børneægteskaber - er det en sag for internationale organisationer for kvinde- og menneskerettigheder.

Men det er en lang snak, og egentlig udenfor emnet af denne tråd, der synes at være tilsvining af den katolske kirke. Der oprindeligt (i Middelalderen) har givet os de bedste dele af europæisk kultur. Men det synes glemt nu.
 
 
19.04-2008 | 11:29 af Henrik Clausen
"Det virker på mig som om du bare accepterer pædofili grand scale i katolsk regi."

Hold kæft, hvor er det en grov beskyldning!

Jeg har mange gange sagt, at det er godt at kirken selv tager hånd om de præster, der ikke kan finde ud af at respektere de børn, de har ansvar for.

Og det gør den katolske kirke faktisk. Man kan diskutere om de gør det rigtigt, om erstatningerne er store nok (der er altid en advokat, der vil have endnu mere), men der er ingen tvivl om at kirkens grundholdning er, at pædofil er forkert. Om der så er nogle ting i kirkens lære (cølibat er et oplagt forslag), der medvirker til problemet, er naturligvis værd at beskæfige sig med. Men det bliver nok katolikkernes egen opgave.

I islamiske lande er pædofili *accepteret*, fordi profeten selv viste med sit eksempel, at det var der ikke noget i vejen med. Selv mener jeg, at der må være sket en redigeringsfejl i de islamiske skrifter på det punkt. Hvis de skrifter virkelig skulle være hellige , skulle det da være pædofile, der blev stenet, ikke voksne der kommer til at udøve ulovlig kærlighed .

Problemet med pædofili er i nogle lande så enormt, at præsternes opførsel kommer til at ligne småting. Problemet er så massivt, at det går langt ud over de fleste menneskers begrebsverden.
 
 
19.04-2008 | 11:32 af Isabella Balkert
Henrik Ræder Clausen,

Du skriver i forhold til min kommentar"(af mange kaldt rotten, ikke mindst på grund af hans fortid som Hitler Jugend)" - AT "Den bemærkning er simpelthen for lav, i øvrigt."

Det kan jeg ikke se. Jeg skriver sandheden, selvom du ikke bryder dig om den. Og har han fået tilnavnet Rotten, så er det ikke blot fordi alle Tyske børn blev presset ind i Hitler Jugend på den tid.

Der er mange andre årsager til at man netop har kaldt Ratzinger Rotten.

Han var selv den udfarende kraft i forhold til at udnævne sig selv som emne til Kardinal, og gennem sit kammerateri med Opus Dei, som under både Pave Paul og Ratzinger har fået yderligere magt over Rom og pavestaten.

Man kan måske ikke altid holde ting imod gamle mennesker, der ville være ganske utænkelige i dag - Men som Pave, der udnævner sig som Guds repræsentant på jorden, mener jeg at man med stor rimelighed kan forlange bare lidt mere.

Når man ser Ratzinger, så mener jeg at man må være blind, hvis man ikke kan se at den mand er ondskabsfuld og afsporet i svær grad.

Hele hans eget fokus på at han er den Gode!! Benedict, og alt det fastalavnstøj han har fået kreeret til at stå frem og velsigne folk i, det giver mig kvalme.

Og Cheap Grace, det får han ikke fra mig - Det kan jeg love dig for. Ikke efter det stunt han har eksekeret i forhold til at lade pædofile præster fortsætte deres overgreb på børn i det ene sogn efter det andet.

Og slet ikke når han stadig forhindrer de pædofile præster i at stå til ansvar for deres misgerninger,  ved at skjule dem fra offentligheden i Vatikanet.

Jeg har været i Rom og set de depraverede katolske præster - Der løbe rundt i deres mors lysedug, cyklamenfarvede silkestrømper og laksko - Med en silkehat med kvast på hovedet!

At katolikkerne har brug for at lukke øjnene for det åbenlyse. Den malaise lider jeg ikke af.

Hver eneste præst jeg fik øje på i Rom, gloede jeg rasende ind i øjnene og sagde:"Skam dig!" Og det kan jeg love dig for at de gjorde. De strøg ned af gaderen for at ungå mit dommedagsblik.

Det er tydeligt at den Katolske kirke og Vatikanstaten er en stor købmandsbutik der kører et "Guilt Trip" på folk, og tager penge for at man kan se alt hvad de har stjålet fra andre og langt mere spirituelle religioner.

Den Katolske kirke er bundrådden og deb har altid været det.
 
 
19.04-2008 | 11:41 af Isabella Balkert
Hello Henrik Ræder Clausen,

Du skriver: "Jeg har mange gange sagt, at det er godt at kirken selv tager hånd om de præster, der ikke kan finde ud af at respektere de børn, de har ansvar for."! - Men fakta er at det gør de jo ikke.

Tværtimod har Paven som Kardinal, udstedt det dekret til alle katolske kirker at dem der nævner pædofile overgreb til offentligheden, vil blive ekskommunikeret!

Så jeg ved ikke hvad det er du fabler om.

Årsagen til min enorme forargelse over Ratzinger er jo netop at han som Kardinal fik lukket udrensingen af pædofile præster i den Katolske kirke og at han foretrak at ekskommunikere folk der fortalte og pegede på pædofile præster, frem for at ekskommunikere de pædofile præster og overlade dem til myndighederne.

Dem der har fået erstatninger har ikke fået det gennem kirken - De har fået deres erstatninger gennem deres advokater.

OG!! lige gyldigt hvad de foretager sig i den muslimske, hinduistiske eller buddhistiske verden i form af overgreb på kvinder, og børn - Så gør det ikke det katolske problem mindre.

Din særkategori  for den katolske kirkes pædofile overgreb, som værende i småtingsafdelingen, er en groteskhed, jeg stadig tager afstand fra.

Så kan vi diskutere overgreb på børn og kvinder i andre religioner en anden gang. Denne debat handler om paven og den katolske kirke.

Lur mig om du ikke er Katolik! Siden det skal handle om alt andet end den katolske kirkes forbrydelser - Som jeg mener du forklejer til den katolske kirkes fordel.
 
 
19.04-2008 | 11:53 af Isabella Balkert
Henrik Ræder Clausen,

Jeg vil tillade mig at svare på dit indlæg til Esbern Snare.

Du skriver: " Hovedårsagen til at jeg ikke tager det alt for tungt med problemerne i den katolske kirke er, at de faktisk bliver taget alvorligt."

Det var dog en besynderlig form for logik.

Du behøver ikke at tage pædofili alvorligt, fordi den katolske kirke, efter din mening, selv tager pædofili alvorligt??

Nej problemet er at der ikke bliver sagt klart og åbent, at pædofili er forkert - Og problemet er stadigvæk at den nuværende Pave er en af årsagerne til at så mange præster så længe har kunnet fortsætte deres overgreb på børn.

Netop fordi der ikke blev grebet ind. Man flyttede bare de pædofile præster længere og længere uden for lands lov og ret.

Middelalden gav os en gang religiøst humbug som værdigrundlag, og det er på tide vi gør op med det.

Det er fuldkommen forkert at påstå at man ikke i lang tid har taget afstand fra den muslimske fundamentalismes misbrug af kvinder.

Så vidt jeg er orienteret er det en af hovedårsagerne til at man er gået ind i Afganistan. Det har man gjort netop med en henvising til Al Kaidas brutale overgreb på kvinder. Lige som der længe har været fokus på barnebrude, og salg af børn til prostitution i både Tibet og Indien.

NU er der så fokus på den Katolske kirkes rådne pædofili politik og så kalder du det en tilsvining af den Katolske kirke.

Må vi lige være her?!

Pædofili, misbrug af kvinder og religiøs udnyttelse af mennesker, det bør det være fokus på, lige gyldigt hvilken relgion der er tale om.

AT vi stadig kæmper med uligehed mellem kønnene, netop på grund af den Katolske kirkes og den Jødiske kirkes opdel af over og undermennesker, gennem deres køn. Det kan du da ikke være fuldkommen uvidende om.

Luther i Worms diskuterede åbent, med de præstelærde at kvinden ikke havde nogen sjæl.

Der var Maria, den ubesmittede der ikke havde fået barn på naturlig vis - Men gennem selve helligånden.

Opfundet af Pave Pio i middelalderen, og så alle de besudlede kvinder, der måtte rense sig efter børnefødsler og menstruation.

Du lever i en kristen livsopfattelse der ikke har noget med virkeligheden at gøre, som jeg ser det.
 
 
19.04-2008 | 11:55 af Isabella Balkert
Se her Henrik Ræder Clausen:

"Benedict XVI in Tsar style, wallowing in pompous ceremonies in Rome like in the Medieval Ages is insensitive to the real life of poor people and the continous holocaust of victims of clergy abuse.

He together with Cardinal Bernard Law and all other Cardinals and Bishops - should be in jail for covering-up the JPIIPPA John Paul II Pedophile Priests Army - for over a quarter of a century with John Paul II."

- http://jp2army.blogspot.com/
 
 
19.04-2008 | 12:16 af Esbern Snare
@Henrik Ræder Clausen

Hvis jeg forstår dit indlæg ret, så handler det om at man ikke skal generalisere med den katolske kirke og pædofili?

Jeg ville ønske, det samme ville gælde for islam og muslimer.

Måske er det ikke rimeligt at sammenligne den vestlige Verdens institutionaliserede socialpsykologiske beredskab med et mellemøst lands. Ja, mellemøsten er bagud i mangt og meget og især styreformen.
 
19.04-2008 | 13:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.04-2008 | 13:36 af Isabella Balkert
Svend-Erik-Kedelig,

Lige nøjagtigt - Enig :D - Måske din korte kontante forklaring kan forståes bedre end mine lange forklaringer - Tak!

For fakta er jo at han netop hykler at han nok skal tage sig af problemet - I USA - Selvom fakta er at han har været og stadig er den styrende faktor bag det cover up der har gjort at så mange præster er sluppet for tiltale.
 
 
19.04-2008 | 13:41 af Isabella Balkert
Også enig med Esbern_Snare,

Men det socialpsykologiske beredskab har åbenbart ikke været til rådighed i forhold til den katolske kirkes cover up, i alt for mange tilfælde.

Vi ved vel alle at østens lande halter endnu mere bagud end vi selv gør i vores forsøg på at gøre mænd og kvinder lige, men det fratager ikke den Katolske kirke for den kritik den har fortjent.

Desuden er både Ratzinger og Bush ankaget for at have stjålet deres høje embeder fra dets rette ejermand - Så at de nu optræder sammen, som om de kan give hinanden mere kreditværdighed, det er grotesk i sig selv.
 
 
19.04-2008 | 14:19 af Karin Bennedsen
For mig at se, er spørgsmålet ikke kun den katolske kirkes lemfældige behandling af pædofile præsters ugerninger, men også hvorfor myndighederne i de pågældende lande, USA, Irland og England, ikke har stillet disse præster for retten og fået dem dømt.

Den verdslige retsstats myndighed er trods alt ikke noget, som Paven eller kardinalerne har direkte indflydelse på.

Så skal bebrejdelserne ikke i højere grad rettes mod de rette politimyndigheder, der måske har forsømt at bringe præsterne for retten?
 
19.04-2008 | 15:23 af E. Bill.
Isabella Balkert.

Du har for en gangs skyld skrevet et indlæg til topkarakter. Efter gammel skala er det til 13 med alle de pile opad, der kan sættes på. Jeg er 100% enig med dig i dit syn på Den Katolske Kirkes

mangelfulde/ukristlige og sjofle behandling af denne sag.

Paven burde ikke under nogen omstændighed modtages af toppolitikere i USA.

Pavens opgave er alene at få ryddet op sit eget pædofile morads. Alle disse pædofile præster burde retterligt sidde i spjældet.
 
19.04-2008 | 15:24 af Isabella Balkert
Karin Bennedsen,

Du har da ret i at den verdslige retsstat myndighed også skal reagere, men det gør den sandelig også hvis der rapporteres pædofile overgreb til den verdslige retsstats myndighed.

Problemet har jo i omfattende grad været at Ratzinger har sendt et dekret til den katolske kirke hvor man truer med at ekskommunikere medlemmer af den katolske kirke, hvis de forelægger pædofile overgreb til andre end ham selv.

Der forberedes retssager i USA grand scale, og der er allerede udbetalt "kompensation" - (hvis man overhovedet kan kompensere for pædofile overgreb)i millionklassen.

Spørgsmålet er så om der er Katolske dommere og advokater og betjente der tager den katolske kirkes ry mere alvorligt end offerets klager, men det har jeg ikke fundet beviser på.

Jeg mener ikke at bebrejdigelserne i højere grad skal rettes mod politimyndighederne end mod den Katolske kirke der med flid har forsøgt at undertrykke pædofili i den katolske kirke.

Den Katolske kirke må tage ansvaret for hvad der sker i dens regi og sørge for at fjerne de pædofile præster fra alle menigheder, frem for at flytte dem rundt til intetanende nye sogn, hvor de pædofile overgreb kan fortsætte.

Og politiet og advokaterne forsøger da, både at finde og forsøge på at retsforfølge de pædofile præster, som så åbenbart også kan gemmes i Vatikanet, med Ratzingers vidende.

Du kunne have fået alle disse oplysninger hvis du var gået videre på mine links og havde set de videoer der er lagt på youtube.

Når jeg tager mig så lang tid til at forklare og dokumentere, så ville det også være rart at folk gad læse og se det jeg har brugt tid på at finde frem, men for at gøre det lidt nemmere for dig, vil jeg lægge følgende her.

A secret document which sets out a procedure for dealing with child sex abuse scandals within the Catholic Church is examined by Panorama.

Crimen Sollicitationis was enforced for 20 years by Cardinal Joseph Ratzinger before he became the Pope.

It instructs bishops on how to deal with allegations of child abuse against priests and has been seen by few outsiders.

Critics say the document has been used to evade prosecution for sex crimes.

Crimen Sollicitationis was written in 1962 in Latin and given to Catholic bishops worldwide who are ordered to keep it locked away in the church safe.

It instructs them how to deal with priests who solicit sex from the confessional. It also deals with "any obscene external act ... with youths of either sex."

It imposes an oath of secrecy on the child victim, the priest dealing with the allegation and any witnesses.

Breaking that oath means excommunication from the Catholic Church.

Reporting for Panorama, Colm O Gorman finds seven priests with child abuse allegations made against them living in and around the Vatican City.

One of the priests, Father Joseph Henn, has been indicted on 13 molestation charges brought by a grand jury in the United States.

During filming for Sex Crimes and the Vatican, Colm finds Father Henn is fighting extradition orders from inside the headquarters of this religious order in the Vatican.

The Vatican has not compelled him to return to America to face the charges against him.

After filming, Father Henn lost his fight against extradition but fled the headquarters and is believed to be hiding in Italy while there is an international warrant for his arrest.

Colm O Gorman was raped by a Catholic priest in the diocese of Ferns in County Wexford in Ireland when he was 14 years old.

Father Fortune was charged with 66 counts of sexual, indecent assault and another serious sexual offence relating to eight boys but he committed suicide on the eve of his trial.

Colm started an investigation with the BBC in March 2002 which led to the resignation of Dr Brendan Comiskey, the bishop leading the Ferns Diocese.

Colm then pushed for a government inquiry which led to the Ferns Report.

It was published in October 2005 and found: "A culture of secrecy and fear of scandal that led bishops to place the interests of the Catholic Church ahead of the safety of children."

The Catholic Church has 50 million children in its worldwide congregation and no universal child protection policy although in the UK there is the Catholic Office for the Protection of Children & Vulnerable Adults.

In some countries this means that the Crimen Sollicitationis is the only policy followed.

The Vatican has refused repeated requests from Panorama to respond to any of the cases shown in the film.

•  Sex crimes and the Vatican will be broadcast on Sunday 1 October at 2215 BST on BBC One and on this website where it will then be offered on demand.

Story from BBC NEWS:

http://kortlink.dk/bbc/565f
 
 
19.04-2008 | 15:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.04-2008 | 15:29 af Isabella Balkert
Karin Bennedsen,

ps:

"All the church cares about is keeping the scandal under control, so they can continue to raise money and grow the institution," says Wall.

"If they truly had the interests of children at heart, they would never put that priest back into a ministry that could cause him to reoffend."

Meanwhile, the scandals continue to mount: in 2004, 1,092 new allegations were lodged against priests, and in California alone, there are currently 750 cases pending in the courts.

Moreover, despite the US Bishops National Review Board s own estimates that there are some 5,000 abusive priests in the US, to date only 150 have been successfully prosecuted - a reflection, in large part, says Wall, of a lack of cooperation from the church.

In California, for example, the archdiocese has sought to block the disclosure of confidential counseling records on two priests saying it violates their First Amendment right on religious protection; in other sensitive cases, the Vatican has simply refused to accept the jurisdiction of the US courts.

http://kortlink.dk/guardian/565g
 
 
19.04-2008 | 15:34 af Isabella Balkert
Svend-Erik-Meget-Lidt-Kedelig.

Selv tak :D - Det var i øvrigt en interessant synsvinkel at Justitsministeren bør forlange alle oplysninger om pædofile præsters voldtægt af børn, der har jo været rygter om det i både den Katolske- og den Danske Folke Kirke, spørgsmålet er om Pave Malefic, vil udlevere noget som helst.

Selv der hvor pædofile præster er blevet dømt, nægter Paven at udlevere de dømte præster - Så de kan sone deres dom, som du kan læse i mit klip oven over.

Hvis man i øvrigt giver sig tid til at se den film der ligger i fire dele på Youtube, når solen ikke skinner så lystigt, så kan man se hele programmet som det blev sendt på BBC prime.
 
 
19.04-2008 | 15:36 af Isabella Balkert
E. Bill,

Jeg tror aldrig før det er sket at jeg har fået ros af dig, så jeg må da takke pænt - Tak :D

Måske har jeg fået ros af dig, da jeg påpegede at det var urimeligt at vi alle skulle betale kirkeskat, men der skrev du under Bjarke, kan det ikke passe?
 
 
19.04-2008 | 15:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.04-2008 | 16:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.04-2008 | 17:03 af Henrik Clausen
E. Bill:

"Mon det kommer bag på ret mange af denne blogs deltagere, at du alene anser pædofeli og anden misbrug af børn og kvinder for noget forkert, såfremt det er foretaget af personer med muslimsk tro/baggrund."

Jeg vil på det kraftigste protestere mod dine grove og ubegrundede injurier. Du bevæger dig på grænsen af en politianmeldelse for den påstand!
 
 
19.04-2008 | 17:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.04-2008 | 20:03 af Isabella Balkert
Henrik Ræder Clausen,

E. Bills urimelige beskyldninger mod dig er fjernet fra bloggen! Den slags overgearede og urimelige personangreb hører ikke hjemme på min blog.

E.Bill er så igen, igen den eneste der er slettet fra min blog, af grunde alle, der nåede at læse indlægget fra E.Bill, givet godt kan forstå!
 
 
19.04-2008 | 20:05 af Isabella Balkert
Wagner :D - Tak for dit bidrag til debatten, jeg er selvfølgelig fuldkommen enig med dig i dit synspunkt.
 
 
19.04-2008 | 20:30 af Isabella Balkert
Svend-Erik-Kedelig,

Jeg kan se vi er enige om at der nok er lukket i for angiver kassen i Vatikanet, men din idé om at opfordre de enkelt personer indefor den katolske kirke, der bare venter på en fornuftig grund til at offentliggøre oplysninger de måtte være i besiddelse af - Det er en rigtig god idé der burde sendes direkte til Lene Espersen.

Mimmi Stilling Jacobsen burde også gøre noget, hvis man skal tage hendes pengemaskine alvorligt.

Det er en virkelig god idé med en officiel retsag, så det netop ikke i sladderpressen, bliver endnu en grænseoverskidelse af barnet.

Den Katolske Kirke virker genneminficeret af pædofili - Og det er åbenbart en offentlig hemmelighed i den katolske kirke, og i en sådan grad at det må være oplagt at den Katolske kirke også tiltrækker pædofile til præstegerningen.

Unge mennesker som måske oven i købet selv har været udsat for overgreb af deres egen præst som barn og derfor kender hele proceduren og især at det ikke får konsekvenser.

Jeg synes din idé er rigtig god og det er sikkert rimeligt at antage at en afvisning, fra Vatikanet,  ville give justitsministeren mulighed for at indlede en undersøgelse baseret på de oplysninger der er tilgængelige idag.

Det er også rimeligt at spørge Katolske præster og biskopper om de har modtaget dekretet fra paven og forholdt sig til det som paven har forlangt.

Du har også ret i at præsterne, netop hvis de vælger ikke at samarbejde vil blive hængt ud for ikke at samarbejde.

Jeg mener der har været sager oppe at køre på et tidspunkt og så hørte man ikke en dyt mere om det, men fakta var så vidt jeg husker at der var pædofile overgreb både i den katolske og den Lutherske kirke.

Vi bør selvfølgelig feje for ejen dør i Danmark, og tage problemet op på lige fod med de amerikanske myndigheder, advokater og anklagere.

Ellers kunne man jo opfordre alle der har været udsat for pædofile overgreb om at melde det til justits ministeren - Mængden af anklager mod en enkel præst eller flere, skulle kunne indikere noget om hvor omfattende overgrebene har været og jeg tror ikke at katolske troende vil angribe deres præst for noget de ikke har gjort.

Jeg finder det også fuldkommen uforståeligt at der er den latterlige respekt overfor religion.

Det slår mig hver gang man i pressen omtaler Vatikanet, Paven og Rom, at så går man simpelthen ned i et gear der hedder dybt underdanig.

Derfor er jeg også enig med dig i at jo flere afsløringer der kommer, jo bedre og at andre lande vil følge i vores fodspor. Foreløbig har USA lagt flot ud med et hav af anklager og de har allerede vundet mange sager.
 
 
19.04-2008 | 20:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.04-2008 | 20:56 af Henrik Clausen
Isabella, jeg takker for oprydningen. Og trækker selv stikket ud, har sagt nok i denne omgang.

God debatlyst til resten :)
 
 
19.04-2008 | 21:42 af Isabella Balkert
Per H. Chr.

Det er simpelthen uhyggeligt, Ratzinger er forfærdelig grim, hvis man kan se gud i ham, så er alt muligt.
 
 
19.04-2008 | 21:43 af Isabella Balkert
Henrik Ræder Clausen,

Du er velkommen, det manglede bare. Og tak for den venlige hilsen til alle debattører der har lyst til at fortsætte debatten.
 
 
20.04-2008 | 12:59 af Nellie
@Isabella Balkert

Et godt indlæg.

Det er beskæmmende, hvorledes mennesker i magtfulde positioner (politiske/relgiøse) rundt omkring i verden, historisk og idag, udnytter deres embeder til, at begå forbrydelser, mod uskyldige mennesker.
 
20.04-2008 | 13:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 13:51 af Isabella Balkert
Og Ja, Nellie, det er beskæmmende - Helt enig, men det er dog et lyspunkt at der er så mange der helt entydigt tager afstand fra det.
 
 
20.04-2008 | 14:16 af Isabella Balkert
@ Svend-Erik-Kedelig

(Der overhovedet ikke er kedelig :D)

Og ja, at det må være sådan at pædodfile tiltrækkes af præstegerningen i den Katolske kirke, det er man nok nødsaget til at se i øjnene.

Pavens hykleri, samt den Katolske kirkes håndtering af pædofili gennem 2000 år, er tæt på at være det håndgribelige bevis på at den Katolske Kirke er domnineret af en Pædofilring, der beskytter sig selv gennem en næsten overmenneskelig magt.

Man har længe vidst at den katolske kirke har tiltrukket homosexuelle, fordi et løfte der indebærer afståelse fra et ægteskab mellem mand og kvinde, tydeligvis kan tiltrække netop dem der ikke føler sig tiltrukket af et liv i et ægteskab.

At ophobe så mange mænd i klostre, der har frasagt sig ægtestanden og endog kriminalisere de naturlige udladninger ingen mand er herre over helt at blokere for, så har vi da også en opskrift på hvorfor netop den katolske kirke er præget af så mange perversioner. Opus Dei medlemmerne tæsker jo sig selv til blods med alle mulige tortur instrumenter og de bærer tornelignende bælter omkring mave, ben og arme.

Vi har jo erfaret fra pressen, hvor udspekulerede og manipulerende de pædofile er, i deres jagt på selvgratifikation gennem børn, og den løgnagtighed og afstumpethed de udviser i forhold til hvor meget barnet lider under at være et sexlegetøj for den pædofile.

At det netop som du peger på, er det offentlige rum man er bange for i den Katolske kirke - Viser med alle former for tydelighed at der må være en omfattende pædofil konspiration i den Katolske kirke, siden så få har forladt den katolske kirke i oprør over Ratzingers dekret.

Det er noget en hver Justitsminster i alle lande bør tage op til overvejelse og man bør selvfølgelig handle på at der kan være en kriminel pædofil konspiration i den Katolske kirke, der beskytter sig selv gennem at bestikke deres ofre, eller leger kis pus med politiet, der kan følge spor fra det ene sogn til det andet, men ikke kræve adgang til Vatikanet.

Nu er det din idé, og derfor vil jeg også opfordre dig til at forfatte et brev til justistsminsteren, som kan lægges på enten denne blog, eller på en ny blog du selv starter.

Dette brev kan så stå til fri afbenyttelse af folk der ikke selv ønsker at forfatte deres eget brev, eller som en del af det brev man selv personliggør.

Hvis du lægger Justitsministerens email adresse, og andre retspoltiske ordføreres mail adresser, så kan det sendes som bunke mail til alle partier på en gang, så alle partier ved at der er sendt breve til Justitsministeren.

Normalt får man brev fra alle politiske partier før eller siden.

Folk der er klogere end mig, kunne måske også lave et blogindlæg med afstemning, så man kunne se hvor mange der er for at Justitsministeren tager problemet op.

Under alle omstændigheder vil jeg opfordre dig til at etablere et linkt til denne artikel, hvor du opfordrer til at man skriver til Justitsministeren - Så man kan se ud fra hvilke fakta, hvilken debat og hvilken respons, dette brev er født.

Ønsker du ikke selv at stå for det, med dit pseudonym, så skriv det til mig, så gør jeg det selv.

Det er ærgeligt at man med dette forlig, har hindret omverdenen i at få indblik i hvad der er foregået i den pædofile Katolske verden.

For mig at se, har de sagførere der har advokeret for et forlig, forhindret verden i at se hvad der er foregået og dermed kan man heller ikke få indblik i hvor omfattende og korrupt den Katolske kirke er.
 
 
20.04-2008 | 20:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 20:15 af Henrik Clausen
Isabella, jeg tror nu en mere naturlig forklaring på det pædofile problem er cølibatet. Men det er nok den katolske kirke, ikke os udenforstående, der er bedst kvalificerede til at finde årsagen.
 
 
20.04-2008 | 20:59 af Isabella Balkert
Kære Svend-Erik-Kedelig,

Tusind tak for indsatsen. Det var flot. Jeg har selvfølgelig straks under skrevet din petition - Og jeg kan se på min pop up mail notifier, at man har registeret den.

Jeg vil lægge din petition på TV2, og hos andre Bloggere der allerede er i gang med at diskutere pavens hykleri.

Hvad siger du til at jeg skriver et oplæg til din petition, som et link til denne debat, hvis folk mener at de har været her og ikke ved at der er mere `"krudt" i debatten end de regner med - Eller har du allerede sørget for det?

Jeg vil lægge dit link på
 
 
20.04-2008 | 21:07 af Isabella Balkert
Henrik Ræder Clausen,

som Analystisk psykolog, finder jeg mig kvalificeret til at påpege at sexuel afholdenhed og påtvunget cølibat, ikke helt automatisk udvikler sig til pædofili. Som regel har man selv været udsat for pædofilili som barn, eller man er ude af stand til at formulere et ligeværdigt sexuelt forhold til et andet voksent menneske.

Man har brug for at have kontrol, fordi man er usikker på sine egne funktioner, derfor dirigerer man det barn man underlægger sine egne lyster til at opføre sig efter behov.

Det er en meget afstumpet opførsel, der vidner om at den pædofile ikke har ikke udviklet så meget empati - at det gør indtryk på dem at barnet ikke nyder sit overgreb.

Man pådutter barnet en nydelse barnet ikke føler, for at kunne fortsætte sit misbrug af barnet.

I øvrigt vil jeg på det skarpeste tage afstand fra at den katolske kirke skulle være den bedst kvalificerede til at finde årsagen, når det er helt tydeligt at den katolske kirke i århundreder, har gjort alt for at skjule den omsig gribende pædofile praksis i den katolske kirke.

At Vatikanstaten, som en stat i staten, sætter sig over lov og ret og praktiserer sine egne love hen over hovedet på alle landes lovgivninger. Det må der sættes en stopper for, og jo før jo bedre - Efter min mening.

Vi kunne begynde med at feje for egen dør i Danmark.
 
 
20.04-2008 | 21:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 21:29 af Isabella Balkert
Svend-Erik-Kedelig,

jeg har allerede gjort det mens jeg ventede på svar - Se lige om du kan godkende den? Den er som følger:

Efter en ivrig debat på Nyhedsavisen i halen på artiklen: ”Epidemisk Pædofili”

http://kortlink.dk/avisen/569h

Fremkom en af debattørerne ”Svend-Erik-Kedelig” med idéen til en petition til Justitsminsteren.

Jeg vil opfordre alle til at undertegne denne petition, og videresende den til alle der kunne tænkes at ville støtte den.

Til Justitsminister Lene Espersen.

Svend-Erik Kedeligs petition:

Undersøgelse af den katolske kirke i Danmark.

Med baggrund i de beskyldninger om pædofili der rettes mod den katolske kirke overalt i verden ønsker jeg ( undertegnede ) at justitsministeriet indleder en officiel undersøgelse af den katolske kirke i Danmark.

Undersøgelsen bør omfatte følgende punkter :

1. Pædofile overgreb begået af katolske præster i Danmark.

2. Undersøgelse af personer der har dækket over disse pædofile præster, også selvom disse måtte befinde sig i udlandet eller er døde.

Begrundelse :

De offentlige beskyldninger er så massive at intet land kan sidde disse overhørig. Den katolske kirke har bla. udbetalt store beløb i ”godtgørelse” til katolikker, der har rejst sager imod navngivne personer indenfor den katolske kirke, for at undgå domstolenes indblanding.

Endvidere har den katolske kirke angiveligt udarbejdet retningslinier for hvordan præster kan flyttes til anden tjenste efter beskyldninger om pædofile overgreb. Hvilket betyder at personer i vatikanet direkte er skyldige i at pædofile præster kan fortsætte deres overgreb andetsteds, hvilket gør disse personer til medskyldige i en forbrydelse og skal derfor retsforfølges.

Det er ikke op til den katolske kirke at vurdere om og hvordan en forbrydelse skal behandles. Det er udelukkende en domstols afgørelse. Det er ikke en betrykkende situation når den katolske kirke behandler pædofilisager udenom domstolene.

Sign the petition

http://kortlink.dk/ipetitions/569g

Efter du har underskrevet denne petition, vil du få tilsendt en anerkendelse af din underskrift og kopi af den petion du har underskrevet.

Vi bør efter min mening alle gå forrest i forhold til at bremse den Katolske kirkes ”stat i staten status” – Ingen religioner, bør sætte sig over rets samfundet eller hjælpe dem der bryder loven.

Og det bør vi slet ikke, hvis den Katolske kirke, netop gennem sin hemmelighedsholdelse af de pædofile overgreb, tiltrækker pædofile til den Katolske kirke, der så åbenlyst, værner de pædofile mod offentlig afsløring og retsforfølgelse.
 
 
20.04-2008 | 21:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 21:45 af Isabella Balkert
Jeg sætter den igang - :D
 
 
20.04-2008 | 21:49 af Henrik Clausen
Er der egentlig nogen konkret mistanke i Danmark, der udgør en rimelig begrundelse for at mistænkeliggøre kirken her?

Hvis ikke, tangerer det injurier (ja, jeg beklager...)
 
 
20.04-2008 | 22:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.04-2008 | 23:02 af Isabella Balkert
Henrik Ræder Clausen,

Det kan aldrig være injurierende at undersøge om den Katolske kirke i Danmark, har fulgt Ratzingers dekret og hemmeligholdt pædofile overgreb i den Katolske kirke i Danmark.

Alle katolske kirkers overhovede i Danmark har modtaget Ratzingers dekret, der er imidlertid intet der tyder på at de har haft lyst til at oplyse offentligheden om at de er blevet opfordret til at skjule pædofili i den katolske kirke - Eller om de har i sinde at følge dette dekret.

I Danmark er der rigtig mange pædofile, som er medlemmer af den internationale pædofili ring og de bliver jævnligt afsløret, netop i forbindelse med afsløringer af andre pædofile i andre lande.

At den danske afdeling af den katolske kirke, skulle være lydefri i forhold til pædofili, er da ønskværdigt, men måske for meget at håbe på.

Især fordi det på mig virker som om det er lykkedes den Katolske kirke, gennem århundreder, at iværksætte de mest groteske modbydeligheder, uden Danskerne har sat sig op imod dem, før Luther.

Man gik så i stor stil over til Luther, selvom han var racist og skrev racistiske pamfletter mod Jøden og Tyrken, der idag ville få folk til at skamme sig over at de var Lutheranere, hvis de ikke netop gjorde alt for at fortrænge at det var nøjagtig hvad han skrev.

Jeg ville ønske at den danske katolske kirke var lydefri i forhold til pædofile overgreb, men jeg forestiller mig ikke at den er det.

Hvis den katolske kirke i Danmark, kan sige sig fri for pædofile overgreb og tage afstand fra Ratzingers dekret om at hemmeligholde pædofile overgreb, så er det da fint. Men hvordan lever man med en viden om at Ratzinger, har opfordret til hemmeligholdelse af Pædofili, det kunne jeg godt lide at vide.

Der er foreløbig kun tre præster der offentligt har stået frem og meldt ud at de på grund af den omfattende pædofili i den Katolske kirke, har meldt sig ud af samme grund.
 
 
20.04-2008 | 23:05 af Isabella Balkert
Henrik Ræder Clausen,

Jeg synes du skulle åbne begge øjne, og læse hele artiklen een gang til. (Gerne med links denne gang)

Hvis du er Katolik, hvilket alt tyder på, må det være en svær mundfuld for dig at forholde dig til, men måske en væsentlig mundfuld.

Ideen med de troende lam, der ikke tænker sig om, det var ikke Jesus idé, tværtimod.

Har du nogen sinde læst de gnostiske skrifter?
 
 
20.04-2008 | 23:08 af Isabella Balkert
Men, make our day, Henrik Ræder Clausen, anmeld os begge to, både Svend-Erik-Kedelig og undertegnede for injurier mod den Katolske Kirke - Det vil virkelig give petitionen vind i sejlene hvis intet andet vil :D
 
 
20.04-2008 | 23:08 af Henrik Clausen
"Har du nogen sinde læst de gnostiske skrifter?"

Hvilke? Jeg har læst Eckehart og Teresa de Avila.
 
 
20.04-2008 | 23:33 af Isabella Balkert
Nej, det har ikke noget med de gnostiske skrifter at gøre.

Eckhart og Teresa de Avila, er religiøse fanatikere (eller mystikere)

Hvad med dødehavsrullerne, har du læst de dem - De kan fås som billigbog, eller paperback på engelsk.
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl
Indlæg | 162 | 237.736 | 3303
Siden | 11. februar 2007 01:31
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites