Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt

BLOG:

Baldur
Heksejagten på avisen.dk
24. juni 2007 17:11
 [2131 ]    [18 ]   Anbefal

Her omkring Sct. Hans er det jo god dansk tradition at brænde hekse af.  Spørgsmålet er imidlertid om heksejagter alene var noget, der tilhørte middelalderen og dens sorte overtro, eller om vi i vores moderne tidsalder fortsat kan opleve den slags ubehageligheder og absurditeter?

Den sunde fornuft siger ”nej”, men de empiriske kendsgerninger siger os desværre ”ja”!

Det´  fame uhyggeligt, do! 

Og det bliver ikke mindre uhyggeligt af, at heksejagten foregår – ikke i Afrika eller Polynesien, men her i lille Danmark og ja, lige foran os, lige her på bloggen!! Altså på avisen.dk!!

Der er sket meget siden middelalderen, eksempelvis er den ignorante almues overtro og deslige infantiliteter blevet fortrængt af den nutidige, men, som det desværre har vist sig, mindst ligeså ignorante, almues firkantede og unuancerede politiske overbevisninger. 

Med denne fortrængning synes Bloksbjerg – i moderne sprogbrug: bloggen eller Blogsbjerg, at være blevet erobret af nutidens ignorante almue, bloggerne. Og stedet bruges af samme til at udføre hadekampagner, sprede falske historier og lave besværgelser imod anderledes tænkende.

I middelalderen beskyldte almuen anderledes tænkende for at være lede hekse i ledtog med den onde selv: Satan! I dag beskylder almuen de anderledes tænkende for at være lede fascister i ledtog med den onde selv: Hitler.

Jeg, Baldur, var den, der opdagede den uhyggelige heksejagt her på avisen.dk, og jeg har valgt at formidle den til offentligheden til spot og spe for de utilgiveligt primitive, formentlig socialt belastede og svagt begavede heksejægere, der optræder i den konkrete jagt. 

For at tilføre noget af middelalderens uhygge og for at identificere den moderne heksejagt med middelalderens, har jeg indføjet ordet Heks i stedet for navnet på den forfulgte person. Ligesom jeg f.eks. jævnligt sætter ordet: ”sorte- og heksekunstner" i stedet for f.eks. argumenter, manipulation, o.a.

Jeg citerer direkte fra avisen.dks blogger indlæg og kommentarer. Jeg ændrer citatindholdet i overenstemmelse med ovenbeskrevne og har til hvert citat tilføjet et nummer, der følger logisk af rækkefølgen. Efter fremstillingen af heksejagten finder man så de originale citater i samme rækkefølge, som de forekommer i fremstillingen. Således kan  man  sammenligne mening og indhold mellem fremstilling og original.

Der skelnes i fremstillingen mellem Bloksbjerg og Blogsbjerg, hvordan impliceres af teksten.

Til slut  skal det bare tilføjes, at da langt den overvejende del af citaterne bærer præg af flere stavefejl og kluntet sætningsstruktur - som havde det været en flok tungnemme trolde, der havde formuleret disse - så har jeg rettet her og der, hvor jeg har fundet det bedst tjeneligt for forståelsen.

Jeg, Baldur, er nu klar til præsentere den moderne læser for en moderne heksejagt, der henover de seneste par dage,  som en steppebrand har bredt sig udover avisen.dk. 

Fremstillingen skal opfattes som en scene, hvor heksejægerne på skift kommer til orde og giver udtryk for, hvad de mener om Heksen, hendes trosfæller og deres verdensopfattelse.  Herunder hvad man kan/bør gøre.

Heksejagten:

1) Jens Alstrup:  ”Heksens sprogbrug burde tale for sig selv og selvfølgeligt skal Blogsbjerg være rummelig, men er der slet ingen grænser for uanstændighederne?

Heksens sortekunstner er i heldigste fald, et resultat af et sygt hjernespind, videregivet at en meget godtroende person. Imidlertid er det sådant sludder som f.eks. ”Zions ældste vises hemmelige protokol” og ”Mein Kampf” var baserede på og får de vilje som de har agt, kan det koste tusinder af mennesker livet, hvis ikke ligefrem millioner”

2) Lady-in-Red:  ”Så fik vi heksens ca. et år gamle kunstner en gang mere med glorie.

Synes du det retfærdiggør dig, så tager Du fejl! Hvad har Du egentlig tænkt dig, at vi skal bruge det til!?

Havde det bare været en papirudgave, så kunne vi da bruge det til at pakke fisk ind i! Nu sidder vi bare måbende og ryster på hovedet.

Dine sortekunstner er dybt forkerte.”

3) Jens Alstrup:  ”Jeg er i princippet enig med Alvidende om, at vi måske kan være strenge, men på et tidspunkt bliver heksens kunstner så onde og hendes afvisning af fakta så gal, at det virkelig ER sygeligt i den rigtige medicinske betydning. Jeg mener derfor, i den betydning, at "eventyret" om heksenes Bloksbjergs verdensherredømme er et sygeligt hjernspind. Min strenge sprogbrug ville i andre sammenhænge være helt urimelig, men her, overfor heksen, er det passende”

4) Steffeng40: ”Når man besøger Heksens blog, har ting og sager det med at forsvinde, og man risikerer selv at ryge samme vej, hvis ikke man priser den herskende ånd.

Det er sjovt at iagttage, at Heksen benytter sig af samme sortekunstneriske manipulation som man kan genfinde hos Hitler, når hun harcellerer over fornuftens ordning af verden.”

5) Karin Bennedsen: Det er ærgerligt, at en begavet blogger som Heksen bruger sine evner så destruktivt, som hun gør.

Og helt absurd bliver det selvfølgelig, når hun opfordrer andre til at besøge hende hjemme hos sig selv på Blogsbjerg. Der findes næppe den blogger som har været uenig i hendes heksekunstner, der ikke har oplevet hendes troldom i form af forsvindingsnumre.

At Heksen i en længere periode har ligget som nr. 1 i popularitet, siger ikke så meget om kvaliteten af hendes adfærd på Blogsbjerg, som at der er mange hekse og trolde på bjerget, der ivrigt applauderer hendes kunstner.

Jeg besøgte hende selv og forsøgte at tale fornuft med hende, men da jeg påviste nogle af hendes sortekunstner, og hun ikke kunne tale sig fra det, valgte hun simpelthen at forsvinde foran mig og prøvede også at trylle mig væk.”

6)  Poul Solart Sørensen: ”Jeg skrev også et indlæg mod Heksen, hvor jeg efterlyste kritiske røster mod hende og hvor jeg undrende spurgte om hun brugte troldom og fik folk og indlæg til at forsvinde, hvis man var skeptisk overfor Bloksbjerg eventyret ... og så forsvandt mit indlæg!”

7) Jens Alstrup:”Ja, I er ikke de eneste. Dog har Heksen ikke slettet noget jeg har skrevet, men det skyldes nu at jeg op levede hende på egne og andres blogs og der kunne se, hvad vej vinden blæste.”

8) Steffeng40: ”Ja og hvorfor besøger man overhovedet Heksens hjem? Hvorfor gider man bruge tid på nogen så åbenlyst afsporet? Fordi det faktisk vil være farligt, om hun og hendes kunstner kom til at stå for sig selv! Der er jo folk, der ikke ved noget om det ene eller det andet, og hvis det, de falder over først, er nogle nærmest opdigtede, ekstreme omverdensfortolkninger, står det galt til: første indtryk skal der meget til at slette. Jeg har derfor givet råt for usødet, men jeg mener hvert et ord:

Jeg tror faktisk ikke, at Heksen selv opfatter, at det er rene fascistiske retorikkunstner og ren fascistisk sortepraksis, hun anvender. Det er værre, at hun mener, at hun faktisk har sandhed i sine alenlange besværgelser. De lyser imidlertid med fanatikerens og den halvstuderede heks matgule flamme, fuld af den ignorante kampgejst for ting og sager, der er så langt ude på overdrevet, at man ikke få det til at hænge sammen i en sund verden, og derfor må afvise det. "Bloksbjerg", - come on! ”

9) Jens Alstrup: ”Heksen og hendes tilhængere beskæftiger sig med fritflyvende eventyr om Bloksbjerg og jeg ved ikke hvad. De vælter sig i obskure påstande og underbygger dem med endnu flere påstande og de vil aldrig se det.

Det var det samme Hitler gjorde. Man kommer med en løgn, underbygger den med andre løgne og så gentager man et uendeligt antal gange og til sidst er der nogen, der tror det er sandt.

10) steffeng40: ”Heksen går i den grad over stregen. Det er en retorik, man kan genfinde hos Hitler!

11) Strangelove: Desværre kan man ikke ignore den form for ævl som Heksen lukker ud, idet samme vil være at lade hendes uhyrlige kunstner stå uimodsagte.

Den tilfredsstillelse under jeg hverken Heksen eller Dansk Folkeparti i deres efter min mening små fascistiske udgydelser.

12) Jens Alstrup: Det jeg skriver om Heksen på min blog, er mest beregnet for, at andre ikke skal tro, der er blot et gran af sandhed i Heksens sludder.

Heksen og hendes klappehold forholder sig f.eks. slet ikke til den komplette umulighed det er, at en Bloksbjerggruppe skulle blot forsøge at "styre verden". Bloksbjerggruppen skulle efter deres tro forsøge en styring af HELE VERDEN ved blot at holde et til to møder om året. Mage til idiotisk påstand, skal man dog lede længe efter. Det er den slags retorisk sortekunst, der blev brugt af Hitler!

13) Steffeng40: Når jeg angriber Heksens  sortekunstner på denne måde, er det selvfølgelig, fordi jeg ikke mener, at nogen skal nedlade sig til diskussion af hendes rent ud sagt fordækte fascistiske tankegods.

Det er en balance, hvor meget substans og hvor meget form man vil diskutere, og problemet er selvfølgelig endnu mere prekært i forhold til hendes ven Trolden, der dog i det mindste afholder sig fra på en blog at udbasunere sit forargelige tankegods.

14) Strangelove: Som jeg ser det må vi forsøge at latterliggøre Heksen, akkurat som med Johnni Hansen og hans lille flok fra Greve, fruen stirrer sig jo så enøjet blind på sin opfattelse af DF og dets "fortræffeligheder".

Vi må jo blot vise damen, at vi anser hendes kunstner for lettere eller dybere debile og underfrankerede.

15) Lumbrucius: Hvor har du ret. Jeg håber dog alligevel, at hendes kunstner og besværgelser er så lange og knudrede, at de ikke læses. Men overskrifterne er platte, farlige, skræmmende og ophissende.

Der er meget mere psykologisk mental energi i de overskrifter, end man skulle tro. Forblændet løber nogle tilskuere ind og slår på dommeren. Det er skræmmende!"

Da heksejægerne ikke får svar på tiltale fra deres offer afsluttes scenen med følgende:

16) Strangelove: ”Katten har nok taget damens tunge, mundlam plejer hun jo ikke at være”

-----------------------

Originale citater:


Originalerne
1) Jens Alstrup i eget indlæg: ”Jens A: EU og andre konspirationer”
”I Fr. Balkerts seneste, har hun argumenteret for, at Poul Nyrup og EU er fascister. Den sprogbrug burde tale for sig selv og selvfølgeligt skal Nyhedsavisen være rummelig, men er der slet ingen grænser for uanstændighederne?
Ud over at Balkerts indlæg er direkte injurierende, senest mod Uffe Elleman Jensen og Poul Nyrup, så er den slags beskyldninger, i heldigste fald, et resultat af et sygt hjernespind, videregivet at en meget godtroende person. Imidlertid er det sådant sludder som f.eks. ”Zions ældste vises hemmelige protokol” og ”Mein Kampf” var baserede på og får de vilje som de har agt, kan det koste tusinder af mennesker livet, hvis ikke ligefrem millioner”
Jens Alstrup.)

2) Lady-in-Red i eget  indlæg: En gang til, og så med glorie.

Så fik vi det ca. år gamle indlæg, en gang mere med glorie.
 
Syntes du det retfærdiggøre dig, så tager Du fejl.
Hvad har Du egentlig tænkt dig, at vi kan bruge det til?
 
Havde det bare været i en papirudgave, så kunne vi da bruge det til at pakke fisk ind i, nu sidder vi bare måbende og ryster på hovedet.
 
3)  Jens Alstrup kommentar til Alvidende, under  indlægget: ”Jens A: EU og andre konspirationer:”

Jeg er i princippet enig med dig, men på et eller andet tidspunkt bliver tonen så langt uden og afvisningen af fakta så galt, at det virkeligt ER sygeligt i den rigtige medicinske betydning. Jeg mener derfor, i den betydning, at "eventyret" om Bilderbergs verdensherredømme er et sygeligt hjernspind. Dette ville være en helt urimelig sprogbrug, hvis der var tale om almindelige politiske uenigheder, men her er det passende Dette ville være en helt urimelig sprogbrug, hvis der var tale om almindelige politiske uenigheder, men her er det passende.

4)  Offentliggjort 22. juni 2007 15:12 | af steffeng40 kommentar under  indlægget: ”Jens A: EU og andre konspirationer

Når man skriver ovre på Balkerts blot, har indlæggene det med at forsvinde, hvis de ikke priser den herskende ånd. Derfor kopierer jeg for god ordens skyld de mere brillante af mine bidrag. ;-) Som dette:

Det er sjovt at iagttage, at Isabella Balkert benytter sig af retoriske fif, man kan genfinde hos Hitler, når hun harcellerer over folkevalgte politikeres tilrettelæggelse af fælles lovgivning indenfor en række begrænsede områder.

5) 23. juni 2007 08:36 af  Karin Bennedsen kommentar under  indlægget: ”Jens A: EU og andre konspirationer

Det er ærgerligt, at en sprogligt begavet debatør som Isabella Balkert bruger sine evner så destruktivt, som hun gør.

Og helt absurd bliver det selvfølgelig, når hun opfordrer andre til at indgå i debat på hendes egen blog. Der findes næppe den opponent til hendes meninger, der ikke har oplevet at få kommentarer slettet. Og det uanset, at kommentarerne har været seriøse.

At fr. Balkert i en længere periode har ligget som nr. 1 i popularitet, siger ikke så meget om kvaliteten af hendes blogs, som at der er mange DF ere på NA, der ivrigt applauderer hendes meninger.

Jeg forsøgte selv at gå i seriøs dialog med IB på en af hendes blogs, men da jeg påviste nogle urigtigheder i hendes kommentarer, og hun ikke kunne imødegå mine argumenter, valgte hun simpelthen at slette både min og sin egen kommentar. Og så var den debat lagt død.

6) 23. juni 2007 16:31 af  Poul Solrart Sørensen kommentar under  indlægget: ”Jens A: EU og andre konspirationer

Til: Jens Alstrup
***** Jeg skrev også et indlæg på fr. Balkert s blog, hvor jeg efterlyste kritiske ryster blandt kommentarene og hvor jeg undrene spurgte om man bleve slettet, hvis man var skeptisk overfor Bilderberg eventyret ... og så blev mit indlæg slettet.  )

7) 24. juni 2007 01:52 af  Jens Alstrup kommentar under  indlægget: ”Jens A: EU og andre konspirationer

@Flemming R
Hvis det rager dig høstblomst, så har du skrevet lange kommentarer et helt forkert sted. Løsning: Skriv din egen blog.
@Alvidende
Jeg er i princippet enig med dig, men på et eller andet tidspunkt bliver tonen så langt uden og afvisningen af fakta så galt, at det virkeligt ER sygeligt i den rigtige medicinske betydning. Jeg mener derfor, i den betydning, at "eventyret" om Bilderbergs verdensherredømme er et sygeligt hjernspind. Dette ville være en helt urimelig sprogbrug, hvis der var tale om almindelige politiske uenigheder, men her er det passende.
@Poul Solrart Sørensen
Ja, du er ikke den eneste. Dog har Fr. Balkert ikke slettet noget jeg har skrevet, men det skyldes nu at jeg oplevede hende på egne og andres blogs og der kunne se, hvad vej vinden blæste.

8) Endnu et indlæg, der forsvinder hos Isabella om et minut "Kommentar (Indlæg) til Balkert om Nyrups "fascisme":

Hvorfor skriver man i Isabella Balkerts blog? Hvorfor gider man bruge tid på nogen så åbenlyst afsporet?

Fordi det faktisk vil være farligt, om det kom til at stå for sig selv! Der er jo folk, der ikke ved noget om det ene eller det andet, og hvis det, de falder over først, er nogle nærmest opdigtede, ekstreme omverdensfortolkninger, står det galt til: første indtryk skal der meget til at slette. Jeg har derfor givet råt for usødet, men jeg mener hvert et ord:

Jeg tror faktisk ikke, at Isabella selv opfatter, at det er ren fascistisk retorik og ren fascistisk praksis, hun anvender.

Det er værre, at hun mener, at hun faktisk har substans i sine alenlange usubstantierede indlæg. De lyser imidlertid med fanatikerens og den halvstuderede røvers matgule flamme, fuld af den ignorante kampgejst for ting og sager, der er så langt ude på overdrevet, at man ikke kan tage det alvorligt, og derfor ikke debattere det. "Bilderberg", "EUs fascisme" - come on! det er et barns leg med kategorier, Isabella begår

9) 23. juni 2007 03:56 af  Jens Alstrup kommentar under  indlægget: ”Jens A: EU og andre konspirationer:

@steffeng40
Hr. Hammers tilhører Fr. Balkerts synspunkter med fritflyvende eventyr om Bilderberg og jeg ved ikke hvad. De vælter sig i obskure påstande og underbygger dem med endnu flere påstande og de vil aldrig se det.

Det var det samme Hitler gjorde og det er hvad Le Pen gør i dag. Man kommer med en løgn, underbygger den med andre løgne og så gentager man et uendeligt antal gange og til sidst er der nogen, der tror det er sandt.

10) 23. juni 2007 00:45 af  steffeng40 kommentar under  indlægget: ”Jens A: EU og andre konspirationer

Hammers, hun går i den grad over stregen. Det er en retorik, man kan genfinde hos Hitler!

11) 24. juni 2007 09:15 af  Strangelove kommentar under ”Endnu et indlæg, der forsvinder hos Isabella om et minut” af steffeng40:

@ Steen40 & Bitten2
Nej, desværre man kan ikke ignore den form for ævl som Isabella lukker ud, idet samme vil være at lade hendes sørgmuntre og uhyrlige argumenter stå uimodsagte.

Den tilfredsstillelse under jeg hverken Isabella Balkert eller Dansk Folkeparti i deres efter min mening små fascistiske udgydelser.
Isabella giver den jo i meterlange indlæg, som Danmarks svar på Marianergraven, idet sidstnævnte er omkring lige så dyb som Isabellas indlæg er lange.

12) Jens Alstrup kommentar under indlægget ”Jens A: EU og andre konspirationer”:

Jeg er helt enig med dig og derfor er det jeg skriver på min egen blog og mest beregnet for, at andre ikke skal tro, der er blot et gran af sandhed i Fr. Balkerts sludder.

Fr. Balkert og hendes klappehold forholder sig f.eks. slet ikke til den komplette umulighed det er, at Bilderberggruppe skulle blot forsøge at "styre verden".

Selv i sager, hvor Folketinget er enig, tager debatten lang tid. Her arbejder politikerne året rundt, selv hvor Folketinget teoretisk set holder ferie (lige nu).

Alligevel skulle Bilderberggruppen beskæftige sig med intet mindre end styring af HELE VERDEN ved et til to møder om året og med kun en eneste administrativ medarbejder. Mangen til idiotisk påstand, skal man dog lede længe efter.

Den slags retorisk teknik blev brugt af Hitler og i dag af Le Pen.

13) 24. juni 2007 11:48 af  steffeng40 kommentar under  ”Endnu et indlæg, der forsvinder hos Isabella om et minut” af steffeng40:

Når jeg angriber Isabella Balkerts "synspunkter" på denne måde, er det selvfølgelig, fordi jeg ikke mener, at nogen skal nedlade sig til diskussion af rent ud sagt fordækt fascistisk tankegods.

Det er en balance, hvor meget substans og hvor meget form man vil diskutere, og problemet er selvfølgelig endnu mere prekært i forhold til Kaj Wilhelmsen, der dog i det mindste afholder sig fra på en blog at udbasunere sit forargelige tankegods.

14) 24. juni 2007 09:37 af  Strangelove ”Endnu et indlæg, der forsvinder hos Isabella om et minut”:

@ bitten2
Så må vi forsøge latterliggøre hende, akkurat som med Johnni Hansen og hans lille flok fra Greve, fruen stirrer sig jo så enøjet blind på hendes opfattelse af DF og dets "fortræffeligheder".

Vi må jo blot vise damen, at vi anser hendes meninger for lettere eller dybere debile og underfrankerede

15) 24. juni 2007 08:55 af  lumbricus kommentar under ”Endnu et indlæg, der forsvinder hos Isabella om et minut”:

@ steffeng40.
Hvor har du ret. Jeg håber dog alligevel, at indlæggene er så lange og knudrede, at de ikke læses. Men overskrifterne er platte, farlige, skræmmende og ophissende.

Der er meget mere psykologisk mental energi i de overskrifter, end man skulle tro. Forblændet løber nogle tilskuere ind og slår på dommeren. Det er skræmmende

 

Send til
Debat  18
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
24.06-2007 | 18:35 af steffeng40
Godt forsøgt, Baldur alt andet end Spage; men den holder jo ikke, for en rent formel ændring af udsagnene gør dem ikke til de kraftfulde anklager for hekseri, du vil sammenligne dem med.

Er der en heksejagt igang, kommer den snarere fra dit kårne offer, der ikke holder sig tilbage fra alskens flyvske (undskyld udtrykket i sammenhængen) påstande om konspirationer, der holder os alle i et jerngreb og har til formål at forære den vestlige verden til muslimerne, for nu at karikere budskabet en lille smule.
24.06-2007 | 19:25 af Baldur hin Spage
@Steffeng40: "Godt forsøgt, Baldur alt andet end Spage; men den holder jo ikke, for en rent formel ændring af udsagnene gør dem ikke til de kraftfulde anklager for hekseri, du vil sammenligne dem med."

Steffeng40, det er netop ændringen in formalia der er det fremstillingskneb,  som tydeliggør den  heksejagt in principia, der er tale om.

Baldur
 
24.06-2007 | 19:30 af Baldur hin Spage
SS Rasmussen Anonymous, at du i udpræget uvidenhed vil mene, at Pia Kjærsgaard og Louise Frevert er "slyngsøstre", siger om ikke andet noget om, hvorfor du optræder som anonym.
 
24.06-2007 | 19:33 af Lars Nielsen
@ Baldur

Når man som Isabella Balkart selv stikker næsen frem og kalder andre bloggere for "psykopater" mm, er man selv ude om at få igen med grovfilen.

Bedre bliver det så ikke npår hun fremfører noget af Dansk folkeparti s modbydelige vrøvl, eller hendes øjeblikkelige mantra om Bilderberg.

Iøvrigt ville Krarup, Langballe, Camre og Messerschmidt formentlig have oplevet deres storhedstid enten under den spanske inkvisition eller heksejagten her i landet.
 
24.06-2007 | 19:35 af Lars Nielsen
@ Baldur hin spage

Ja jeg trør også Pia Kjærsgaard og Louise Frevert har været slyngveninder - De har sikkert formentligt slynget hinanden så mange gange, at de

blevet er blev mildest talt underlige på første sal.
 
24.06-2007 | 20:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.06-2007 | 08:47 af Baldur hin Spage
Jeg lod i går min blog stå åben for alle kommentarer for at se, hvordan debatten ville udvikle sig.

Det kom der ikke nogen debat ud af, tværtimod. Min blog blev fyldt med en masse destruktive og perfide kommentarer fra bl.a. Peter Mandrup Jørgensen, Bitten2, lumbricus og ikke mindst nemesis.

Så efter at have set på bloggen her til morgen, har jeg konstateret, at det står endnu mere skralt til med nogle af bloggerne, end jeg havde forestillet mig. Jeg havde dog forventet bare en smule intellektuel udfordring. Men altså nej!

Fremfor at forholde sig til mit indlæg ”Heksejagt på på avisen.dk”, så har disse bloggere beskyldt mig og andre for snart det ene og snart det andet useriøse.

Kommentarerne synes at have haft en udpræget forsmag for beskæftigelsen: Baldur er en anden eller andre er Baldur. Jeg er således blevet identificeret med Platon, Balkert og Forhammeren og vice versa.

Herunder har jeg måttet slette tre grove og anonyme kommentarer under navne, der allerede eksisterer: Isabella Balkert, Arne A. Hansen og Forhammeren!!.

Herudover har kommentarerne som sagt været perfide og grove.

Det er der ingen, der kan bruge til noget. Og da jeg ikke vil acceptere at min blog laves om til en rendyrket svinesti, så er de kommentarer røget ud, der ikke er i stand til at holde en stil blot lige omkring lavmålet.

Særligt har der som nævnt været tale om Peter Mandrup Jørgensen, Bitten2, lumbricus og nemesis. De er hermed fjernet og medmindre de i fremtiden formår en tone mindst på lavmålet, så får de billetten hver gang, de forsøger sig her på bloggen.

Samme procedure vil jeg foreslå alle andre bloggere. På den måde kan vi få udsondret denne lille gruppe af aggressive provokatører, der er fløjtende ligeglade med debat, men blot ønsker destruktion.  

Morgenhilsner Baldur
 
25.06-2007 | 10:42 af Karin Bennedsen
Mon ikke din forargelse over "heksejagten" på Isabella Balkert er stærkt farvet af dine egne sympatier for de synspunkter, hun bruger så stor energi på at propagandere for?

Det, at du ikke samtidig forholder dig til, om der er en reel grund til frustrationerne og kritikken af Isabella Balkert, gør dit angreb på bl.a. undertegnede temmelig useriøs og partisk.

Desværre er der masser af personfnidder og "heksejagt" her på avisen.dk, som på de fleste andre debatfora, så hvis det var dette fænomen, du var interesseret i som sådan, er der masser af eksempler at trække frem, bl.a. dette, som hører til i den mere usmagelige ende:

http://avisen.dk/blogs/jakobsrasmussen/bliv-muslim-frk-roed-250607.aspx
25.06-2007 | 14:36 af Baldur hin Spage
@Jens Alstrup

jeg har ikke bevidst slettet kommentarer fra dig, men der røg desværre flere med, da jeg slettede fire ovennævnte.

Du er velkommen til at sende din kommentar igen, hvis den ikke er fuld af ukvemsord og andet lignende.

Hilsen Baldur
 
25.06-2007 | 17:50 af Baldur hin Spage
@peter mandrup

du synes aldeles incapabel til at gennemføre en bare nogenlunde normal kommunikation fri fra ukvemsord og sure opstød.

Den slags destruktiv og negativ fækaliesnak gider jeg ikke at se på her på min blog.

Derfor får du hammeren hver gang du stiller op overskridende grænserne for almindelig kommunikation.

Så er den ikke længere!!

Baldur
 
25.06-2007 | 18:13 af Baldur hin Spage
@karin bennedsen

Ja det er korrekt med al fnidderet, Karin. Hvis der var tale om enkeltstående begivenheder, der dukkede op i ny og næ, så ville det være det.

Men på avisen.dk har destruktivitet, negativitet og grove personangreb udviklet sig til en ren "industri".

Angrebene på Balkert der stod på henover flere dage var et udtryk for denne ”industri” og derfor i høj grad relevant at tage fat på. Der var principielt tale om grov chikane og mobning mod en medblogger.

Jeg mener, at kernen af destruktive bloggere, hvis eneste formål er at udøve ren og skær bloghooliganisme bør isoleres og overgives til at stege i hvert eneste gram af deres eget negative fedt.

Ved i fremtiden at slette destruktive kommentarer  ønsker jeg at medvirke til at isolere gruppen af bloghooligans, og jeg kan kun opfordre alle debatinteresserede bloggere i at gøre det samme.

Med hensyn til dig - ja Karin, så deltog du altså i ”Heksejagten”, men jeg anklager ikke dig for at tilhøre gruppen af bloghooligans.

Hilsen Baldur
 
25.06-2007 | 18:43 af Karin Bennedsen
@Baldur hin Spage

Ja, jeg gav for en gang skyld udtryk for min (berettigede) irritation over Balkerts blogetik, en etik, som du åbenbart ikke selv finder anledning til at kommentere.

Jeg havde foretrukket at komme med mine kritiske kommentarer til Balkert personlige på hendes egen blog, og så kunne hun imødegå kritikken på ærlig vis. Men den mulighed udelukker hun jo totalt med sine useriøse sletninger af kritikeres kommentarer.

Selvom jeg er imod personfnidder, så har Balkert i så lang tid svinet seriøse debattører med sin dårlige blogetik, at der nødvendigvis måtte komme en reaktion.

De debattører, du på bedste personfniddervis hænger ud i denne blog, incl. undertegnede, og som du i din kommentar kalder bloghooligans, er ganske vist kritiske, men alligevel nogle af de debattører, der sjældent om nogensinde ellers begiver sig af med fnidder. Men for selv de bedste kan tolerancen slippe op.

Den dobbeltmoral du demonstrerer med denne blog siger en hel masse om din egen blogetik, som ikke lader Balkerts meget efter.
26.06-2007 | 07:38 af Baldur hin Spage
@Karin Bennedsen

Hvis du ”taler” til Balkert, som du taler til mig, så kan jeg ærlig talt godt forstå, hvis ikke hun føler sig inspireret af dine kommentarer. Til mig skriver du f.eks.:

”De debattører, du på bedste personfniddervis hænger ud i denne blog”

Et er, at du ikke har forstået mit indlæg, noget andet er, at du formulerer din holdning således at den meget vel kan få en tilsvarende negativt formuleret reaktion og så kører svinekarrussellen!

Denne karrussel kan så få endnu mere næring, når man, som du f.eks.gør det overfor mig, fremkommer med følgende:

”Den dobbeltmoral du demonstrerer med denne blog siger en hel masse om din egen blogetik, som ikke lader Balkerts meget efter.”

Ærlig talt Karin Bennedsen det er sgu utroligt, at du og andre kan være så indbildske, at I mener, at dette er måden at tiltale hinanden.

Ovenciterede er så endda milde former for dårlig tiltale, man ser dem der er meget værre. F.eks. når nogen har skrevet på Balkerts blog.

Man kan ikke være særlig klog, hvis man tror, at der er nogen, som gider at blive svinet til. Det er kun selvfølgeligt at man fjerner sådan noget shit fra sin blog!

Jeg synes, at du seriøst skulle overveje din måde at kommunikere på frem for bare, i selvretfædighedens lys, at beskylde andre for ”personfnidder” og ”dårlig etik”.

Baldur
 
26.06-2007 | 08:17 af Baldur hin Spage
Peter Mandrup Jørgensen siger:

"Nu er jeg nødt til at ryste på hovedet og skrige af grin af dig,er du sikker på at du er på den rigtige blog når du kan påstå sådan noget direkte nonsens,hvor finder du det sprog henne du påstår kommer fra min side af??"

Citatet er et åbenlyst fremragende eksempel på bloghooliganisternes fuldkomne mangel på selvkritiskhed og realitetssans, herunder deres vildt overdrevne selvretfærdighed.

Citatet stammer fra en kommentar som Mandrup har "formuleret" i relation til mit svar til Karin Bennedsen ovenfor.

Kommentaren er - som det fremgår - selvfølgelig blevet fjernet.

Baldur
 
26.06-2007 | 09:11 af Karin Bennedsen
@Baldur hin Spage

Jeg må korrigere dig. Peter Mandrup Jørgensens kommentar, som jeg nåede at læse før du slettede den, havde overhovedet ingen relation til din kommentar til mig, men til din kommentar til ham selv.

Det var alene en "tilfældighed", at PMJ s kommentar var postet umiddelbart efter din kommentar til mig. Og det var den eneste relation, der var.

Du har naturligvis lov til at slette de kommentarer, du ikke gider have på din blog, men når du så citerer fra en slettet kommentar på en forkert og manipulerende måde, så er det efter mine begreber dårlig blogetik, en uskik, som også Balkert benytter sig af.

NB. Jeg har skam forstået dit indlæg rigtigt, men man kan udmærket angribe "heksejagt" på andre bloggere i overordnede termer uden samtidig at hænge navngivne personer ud.

At du alligevel valgte at sætte navne på dine eksempler kan kun betegnes som personfnidder, og dermed sætter du dig selv i klasse med dem, du angriber, og alle andre, der skriver personfnidderblogs.
26.06-2007 | 10:01 af Baldur hin Spage
Karin Bennedsen – det er bedøvende ligegyldigt om Mandrup refererede til din kommentar eller til den jeg sendte ham i går.

Essensen er klokkeklar – det burde den også være for dig! – jeg har skrevet til Mandrup, at alt hans destruktive galde bliver slettet, ligeså snart det dukker op her på bloggen.

Da han alligevel fremturede med al sin meningsløst destruktive palaver fik han selvfølgelig "biletten" - og så er den ikke længere!

Din mening om min blog og mit angreb på dig og andre for at gennemføre en heksejagt på Balkert, har jeg forstået.

Ligesom jeg har givet min mening til kende.

Jeg tror, vi skal erkende, at vi ikke kommer videre her, Karin.

Hilsen Baldur
 
26.06-2007 | 10:05 af Karin Bennedsen
@Baldur hin Spage

For sjov skyld tog jeg lige et kig på din blogoversigt, og det var ganske morsom læsning.

Du ser åbenbart dig selv som en stor humorist, og især har du store evner, når du kan gøre dig lystig på andre navngivne bloggeres bekostning.

Ud af de 7 blogindlæg du har skrevet handler de 6 om at hænge andre bloggere ud og animere til personfnidderkommentarer fra især klakører på højrefløjen. For selvfølgelig er det kun bloggere fra venstrefløjen, du udsætter for hån, spot og latterliggørelse.

Så din hellige forargelse over kritiken af Isabella Balkert, som du kalder heksejagt, er, set i lyset af, at du selv næsten udelukkende skriver personfnidderblogs, rent hykleri.

http://avisen.dk/blogs/baldur/heksejagten-avisendk-240607.aspx

http://avisen.dk/blogs/baldur/perfide-bloggere-redaktion-griber-280507.aspx

http://avisen.dk/blogs/baldur/ugens-baathorn-200507.aspx

http://avisen.dk/blogs/baldur/ugens-baathorn-130507.aspx

http://avisen.dk/blogs/baldur/ugens-dythorn-060507.aspx

http://avisen.dk/blogs/baldur/ugens-dythorn-060507.aspx
26.06-2007 | 10:28 af Baldur hin Spage
Så nåede du grænsen Karin.

Jeg har nu brugt tid på at besvare dine kommentarer på en saglig måde, skønt du hele tiden bevæger dig på kanten.

Da du imidlertid bare fortsætter med dine grove, personlige udtryk og alt andet end debatorienterede kommunikationsform, så stoppper vi her!

Jeg vil sluttelig anbefale dig i fremtiden at ophøre med din ubehagelige sprogbrug og personfikserede angreb og i stedet holde dig til sagen, herunder ophøre med at deltage i heksejagter her på bloggen, som du gjorde sammen med hooliganslænget overfor Balkert.

Alt hvad du herefter sender til mig af grov tiltale og personangreb, vil få hammeren !!

God dag!

Baldur
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl