Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

radikal politiker burde have læst på lektien før videooptræden

11. februar 2011 23:41
Visninger  [2409 ]   Debat  [213 ]

2010 skriver Bundesministerium für Familie, Senioren, Frauen und Jugend på deres side:

"Prostitution ist kein Beruf wie jeder andere. Empirische Befunde zeigen, dass die in diesem Bereich Tätigen erheblichen psychischen und physischen Gefährdungen ausgesetzt sind. Es ist darüber hinaus bekannt, dass viele Prostituierte sich in einer sozialen und psychischen Situation befinden, in der es fraglich ist, ob sie sich wirklich frei und autonom für oder gegen diese Tätigkeit entscheiden können."

http://www.bmfsfj.de/BMFSFJ/gleichstellung,did=97962.html


Den erkendelse er tyskerne kommet frem til efter mange års forsøg på at gøre deres prostitutionsbranche til et normalt job.

 De er udråbt til at være en af hoveddestinationerne for handlede kvinder til prostitution. De prostituerede er stadig udsat for vold, stigma, dårlige arbejdsforhold, og tyske prostituerede er forlængst blevet kørt ud på et sidespor af billigere og risikovillige udenlandske importerede kvinder fra især østlandende og Asien.  Nøjagtig som Holland, der som bekendt legaliserede deres prostitutionsbranche i 2001.

Dette indlæg kan slet ikke beskrive de enorme problemer og de modbydelige sager, de har haft i  både Tyskland og Holland  men hvad man bør bemærke er, at netop Linda Kristiansen, der optræder som lykkelig prostitueret i SIOs hvervekampagne fuldt ud er blevet gjort bekendt med disse problemer som legaliseringen har forårsaget i Tyskland og Holland.

Alligevel vælger hun totalt at ignorere de forfærdelige omkostninger legaliseringen har forårsaget i Tyskland og Holland - hun vælger også bevidst at ignorere advarsler fra mennesker, der til dagligt arbejder med de kvinder og mænd, der er blevet ødelagt på liv og sjæl af det job hun er med til at lokke nye unge ind i.

Faktisk bliver institutioner som feks. Reden, Svanerne og det nystartede LIVa Rehab hånet på kampagnesiden:

Der kan læses at : " Du kan få gratis
psykologhjælp hvis du har brug for en
professionel at tale med og når du ønsker
at stoppe i branchen står der en hær af
statsstøttede organisationer og mennesker
på spring for at hjælpe dig med at komme
videre."

http://sexarbejderkarriere.dk/

Jeg synes det er en dyb forhånelse og latterliggørelse af ikke kun de personer, der hver dag må se på konsekvenserne af et liv i prostitutionsmiljøet men især også de personer, der har betalt en meget dyr pris af at være i prostitutionsbranchen.

Deres hvervekampagne bliver ikke bedre af, at ny forskning - både dansk og udenlandsk ved Mircea Sigal - viser, at mennesker med ADHD oftere ender i prostitution end sammenligningsgrupper.
http://www.wasvisual.com/Video_by_Mircea_D_Sigal_on_Adult_ADHD_And_Nonparaphilic_Compulsive_Sexual_Behavior.html

http://www.alive.dk/Nyheder/Samfund/2011-03-ADHD-piger-tiltrukket-af-sexindustrien.aspx

Den udenlandske undersøgelse er faktisk et par år gammel og dermed ikke nyt nyt.

Den danske har været fremme i medierne så alle kunne læse den - hvilket sådan set ikke gør hvervekampagnen mere acceptabel.

Linda Kristiansen - jeg synes du skylder de mennesker en meget stor undskyldning for det her kan du ikke være bekendt.

Og så ville det klæde dig, hvis du kunne løsrive dig lidt fra dine SIO venner og besøge Reden eller tage dig en snak med de personer, der har med Svanerne at gøre, så du ved hvad du udtaler dig om. Du vil have indført legal prostitution så skylder du saftsusme også folk, at du sætter dig ind i de konsekvenser det vil have for både samfundet og særligt de mennesker, der ender i branchen. jeg kender flere, der har mærket det på egen krop hvad det vil sige at være prostitueret og de er meget kede af din lille salgsvideo.

 En tilføjelse:

§ 228 Den der

1) forleder nogen til at søge fortjeneste ved kønslig usædelighed med andre

2) for vindings skyld forleder nogen til kønslig usædelighed med andre eller afholder nogen, der driver erhverv ved kønslig usædelighed fra at opgive det, eller

3) holder bordel,

straffes for rufferi med fængsel indtil 4 år.

Lars Nunnegaard, Bitten B. og Kristian Mortensen har anbefalet dette indlæg.
Del på Facebook
12.02-2011 | 01:04 af Kristian Mortensen
Anbefalet
Radikale politikere i dag har overskredet al anstændighed i deres leflen for de rå og brutale frie markedskræfters hæmningsløse udnyttelse af alle mennesker
De "gamle" ægte radikale politikere der stiftede partiet roterer i deres grave af græmmelse over de ufrie liberalisters kup af magten i partiet
 
 
12.02-2011 | 01:07 af Anne Rasmussen
Tak Kristian og du har fuldkommen ret.
 
12.02-2011 | 01:13 af Anne Rasmussen
Jeg har faktisk mødt et par af SIOs medlemmer - inkl Susanne Møller der også optræder på en af salgsvideoerne og det er ikke menneskelige hensyn der ligger nærmest for. Det er penge! Hensynsløse penge. Og det er umådeligt sørgeligt at et menneske som Linda Kristiansen hopper med på den galej.
 
12.02-2011 | 08:40 af Bitten B.
Anbefalet.
 
12.02-2011 | 08:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 15:54 af Kenneth Jakobsen
Selvfølgelig kan man forene socialisme og liberalisme.
Ikke at slagte egne befolkninger, er jo allerede at gå på kompromis, med socialismens sande væsen. At anerkende ytringsfrihed, pressefrihed og ejendomsret, er jo også at gå på kompromis med socialismens sande væsen. At gøre socialismen menneskelig og realiserbar er at lave kompromiser. På samme måde går man på kompromis med liberalismen, når man lader staten stå for andet end politi, forsvar og retsvæsen. Når man lader skatten være højere, end et absolut minimum. Når man har love, som begrænser ytringsfriheden, pressefriheden og ejendomsretten osv.

Socialisme er når man ikke vælger nogen af ekstremerne, men finder noget funktionelt midt i mellem.
 
12.02-2011 | 08:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 08:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 09:59 af Anne Rasmussen
Tak Bitten.
 
12.02-2011 | 10:00 af Anne Rasmussen
Per: Du har så evigt ret.
 
12.02-2011 | 11:43 af Anne Rasmussen
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 14:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 14:45 af Anne Rasmussen
Frie tanker: En kampagne der slutter med at opfordre folk til at melde sig ind i SIO?

"Start med at blive medlem af
Sexarbejdernes Interesse Organisation"

I SIOs vedtægter står der vedr. indmeldelse: "Stk. 2. Med sexarbejdere menes personer som sælger eller har solgt seksuelle ydelser eller seksuelt relaterede ydelser, så som pornofilmsaktører, strippere, telefonsexsælgere mv. I tvivlstilfælde om en persons beskæftigelse er omfattet af begrebet ”sexarbejde”, afgøres spørgsmålet af bestyrelsen."

http://www.s-i-o.dk/tekst/Vedtaegter.pdf
 
21.02-2011 | 13:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 14:58 af Anne Rasmussen
Og så tror jeg egentlig ikke, at du har forstået hvordan bla. Svanerne fungerer. Der er ingen venstrefløjs feminister, der går ud og tvinger de prostituerede ind til "afvænning" og tvangsbehandlinger for at tvinge dem ud i det almindelige samfund. De prostituerede kommer selv og beder om hjælp til at komme ud af miljøet for de kan ikke uden denne støtte.
Men du har selvfølgelig sat dig ind i hvad Svanerne er og står for på deres egen side, så du ved hvordan Svanerne opstod.
 
21.02-2011 | 13:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 16:13 af Bitten B.
Når man går ud og fortæller om lyserøde fantasier om hvor godt det er at at være sexarbejder, så er det hvervekampagne Blå Tanker.
 
21.02-2011 | 14:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 14:46 af Anne Rasmussen
Lige netop den SIO smed ud i offentligheden er en hvervekampagne fordi de opfordrer folk til at melde sig ind i SIO og yderligere placerer de link til SIO. Det er opfordring til prostitution. og dermed en overtrædelse af §228 stk 1.

 
21.02-2011 | 14:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 16:17 af Kenneth Jakobsen
Nå ja.

Nogen spreder et lyserødt billede, andre spreder et skræmmebillede. Sandheden lægger vel, et sted midt i mellem. Det korte af det lange må være, at hvis der ikke er tvang involveret, så er det ikke en opgave for politikerne at blande sig i folks egne valg.

Frihed er at kunne træffe egne valg over sit liv, OGSÅ de valg andre ikke kan forstå.
 
12.02-2011 | 16:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 17:16 af Finn M
Hej Per og andre
I min Browser sker det at hvis jeg trykker "Ctrl og +" forøges debatklummen således at alt kan ses:!
 
 
12.02-2011 | 16:33 af Jan Kauffmann
Ja det er forbandet irriterende at avisen endnu ikke har rettet dette fejlformaterings problem.
 
 
12.02-2011 | 16:51 af Anne Rasmussen
Tak Per det har også irriteret mig men jeg vidste ikke, at det havde noget med det lange link at gøre.
Nu skulle det være rettet og kommentaren er sat på hovedindlægget i stedet.
 
12.02-2011 | 16:54 af Jan Kauffmann
Jeg vidste heller ikke det havde med links at gøre, så der lærte jeg da også noget i dag.
 
 
12.02-2011 | 17:13 af Jan Kauffmann
Ville gerne gøre mig klog på emnet, men jeg mangler viden da der er prostituerede der ikke ønsker denne indblanding og anser vi træder på dem. Der er desværre også alvorlige følger af deltagelse i prostitution af både psykisk art, men også kvindehandel og tvang.

Jeg har svært ved at indtage en endelig holdning på de foreliggende grundlag. Kan se argumentet, at en ulovliggørelse fejer det under gulvtæppet og forværrer problemerne for dem der ikke er frivilligt i denne metier. Kan også se at beskyttelsen af handlede og tvungne kvinder måske skal komme først.

Hvad med de mange mandlige prostituerede i bl.a. København.

Det er sgu et svært spørgsmål, for man vil jo gerne gøre det bedste.
 
 
12.02-2011 | 17:47 af Anne Rasmussen
Jan: Det er et meget svært emne at diskuttere og jeg er klar over at der findes personer i prostitution, der på nuværende tidspunkt siger de har det vældigt godt med det de gør. Problemet opstår så når jeg samtidig kender kvinder, der også havde det vældigt godt med at være prostitueret, da de var i branchen men som nu bruger uanede mængder af tid og energi på. at direkte advare andre om at starte i branchen fordi den destruerer mennesker.
Nogle af dem gør det til trods for, at de bliver udsat for trusler og chikanerier fra branchen. Det giver en lille ide om, hvilken type mennesker, vi har med at gøre.

Jeg har så brugt tid på at sætte mig ind i situationen i de lande der har forsøgt sig med forskellige modeller for deres respektive prostitutionsbrancher. Nogle lande - som Holland, Tyskland, de fleste australske stater og New Zealand - har forsøgt sig med en legalisering i forskellige versioner og deres erfaringer er direkte negative.
Andre lande - som Sverige, Norge og Island (muligvis også snart England, Skotland og Irland) er gået en fuldkommen ny og anderledes vej - total nytænkning - og forbudt købet men ikke salget - noget der virkelig har rystet grundvoldene hos kunderne.. Men det har virket.
Antallet af prostituerede i Sverige er faldet - de tæller nu meget højt sat 2500 prostituerede på landsplan. Til sammenligning har vi mellem 5500 og 6000.
Kvindehandlerne kan ikke længere tjene de store meget nemme og omkostningsfrie penge på kvinderne, da de ikke bare kan sende kvinderne på gaden eller indstallere dem i en lejlighed. De er tvunget til at have flere lejligheder - som alle koster penge - hvor de kan flytte kvinderne rundt hele tiden. Hvilket igen gør det svært for kunderne at finde dem.

Du kan læse mere på min blog:
http://ingenkendersandheden.blogspot.com/2010/08/det-du-ikke-far-at-vide.html
da det næsten tager for lang tid, at skrive det hele her. Der står en del om de forskellige landes erfaringer. Blandt andet at hovedstaden Auckland City vil have begrænset og forbudt prostitution i byen.


De mandlige prostituerede er stort set anonyme - men de udgør ikke så stor en gruppe. Jeg vil se, om jeg kan finde mere om dem. Men jeg ved, at de kæmper med samme psykiske problemer med manglende evner til at have et nært forhold til en partner.
 
12.02-2011 | 19:06 af Jan Kauffmann
Anne, hvad er ratio egentlig hvis vi taler frivillig prostitution (dermed mener jeg dem der aktivt selv ønsker dette liv) kontra prostitution under pression.
 
 
21.02-2011 | 14:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 14:13 af Bitten B.
Frie Tanker en nyligt færdig undersøgelse (den største noigensinde) har vist at den HAR hjulpet. Hvor du har dit citat fra, må guderne vide. For netop Jonas Trolle mener afgjort at loven HAR hjulpet. Citat fra DN er det ikke, for de skriver på svensk. Måske der er tale om en elendig oversætter.
 
21.02-2011 | 14:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 14:13 af Bitten B.
Frie Tanker en nyligt færdig undersøgelse (den største noigensinde) har vist at den HAR hjulpet. Hvor du har dit citat fra, må guderne vide. For netop Jonas Trolle mener afgjort at loven HAR hjulpet. Citat fra DN er det ikke, for de skriver på svensk. Måske der er tale om en elendig oversætter.
 
21.02-2011 | 14:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 14:53 af Jan Kauffmann
"Måske skulle vi give de prostituerede samme rettigheder som alle vi andre nyder, og lægge al vores moralske fordømmelse væk."

Ja de skal have samme rettigheder som os andre, andet mangler da bare. fordømmelse af den prostituerede er heller ikke nyttelig, bidrager bare til stigmatisering af en udsat gruppe mennesker.

Dem der virkelig kan, med godt hjerte sige, jeg er prostitueret og ønsker dette skal måske have muligheden for det. Er ikke meget for at blande mig i hvad andre vil med deres liv og deres lyster.

Problemet er jo bare den organiserede kriminalitet der nok udgør 80 % af dette miljø.
Så kan det være, at de få der føler vi træder på dem ved at indføre en form for lovgivning, må finde en løsning. Jeg har ikke løsningen, og er stadig meget i tvivl hvorledes man kan tilgodese de få, der er der af fri vilje og med ønsket om det gør det, kontra alt den elendighed de andre lever med.
 
 
21.02-2011 | 15:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:06 af Jan Kauffmann
Du læser ikke hvad man skriver, jeg skrev "der nok udgør" altså er den ikke videnskabelig, men baseret på diverse læsning.

Blandt gadeprostituerede er det vel nok mere end 80% indbefattede handlede kvinder, narko prostitution etc.

På bordeller er det kendt, at de er i hænderne på diverse bander og rockere, bl.a. med beskyttelses penge og andet. kan være du ikke anser disse forhold som organiseret kriminalitet, men det er det i min verden.
 
 
21.02-2011 | 15:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 14:52 af Anne Rasmussen
Hvor mange sager har de haft i 2009? Jeg ved det for jeg har læst den nye rapport fra svensk politi. Den er endda lagt ud her på Avisen.dk så du har selv chance for at læse den. Der står hvor mange sager de har haft og samtidig kan du passende sammenligne de tal med de hollandske.


Det sidste du skriver er det tåbeligste jeg længe har læst.
Der er ingen naturlig drift der fordrer at mænd har fri adgang til købesex.
 
21.02-2011 | 15:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 18:35 af Bitten B.
Jeg har kun erfaring med en mand, der endte som prostitueret efter gentagne ulykkelige homoseksuelle forhold. Han ønskede kæreste og familie. Havde eget hus. Og troede hver gang han havde fundet lykken. Den sidste slog ham helt ud med gentagne voldsepisoder, og han han til sidst gjorde en ende på forholdet, smadrede den andet alt inventar i huset. Han endte med at prostituere sig på offentlige toiletter, fik HIV og døde siden af AIDS. Han var afgjort ikke nogen lykkelig prostitueret.
 
12.02-2011 | 18:53 af Jan Kauffmann
Trist og ulykkelig levnedsbeskrivelse Bitten.

Anne Rasmussen, jeg vil læse din blog og håber den kan hjælpe mig til et standpunk.
Det er godt at du også bruger kræfter på de psykologiske følger af prostitution, mand eller kvinde.
Man at der er mere ondskab end godskab i prostitution, jeg har en mavefornemmelse der giver dig ret.
 
 
21.02-2011 | 14:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 14:16 af Finn M
Har du måske prostitueret dig så du ved hvad du taler om?? Så må vi vel have hele historien og alle facts på bordet fra Carsten Frie. Hvordan er det i virkeligheden????
 
 
21.02-2011 | 14:19 af Jan Kauffmann
Han har bare ikke noget ønske om, at sætte sig ind i andres situation.
 
 
21.02-2011 | 14:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 14:56 af Finn M
Min personlige holdning er at links-links-links-links i stedet for personlige holdninger fylder for meget på debatten. Og desangående tror jeg at netop du har indlagt et for langt link som ødelægger hele debatten "igen" "igen" "igen", surt.
Linket må ikke være bredere end tekstruden.!!!!
 
 
21.02-2011 | 15:01 af Jan Kauffmann
Finn M, ja det med link til at forklare sin holdning er en kedelig tendens.

Så siger han (Frie tanker) hvis du vil læse noget om sex så søg erotiske noveller på google. Udviser en klar manglende forståelse af emnet. Mon han sidder og leger med sig selv i denne debat.
 
 
21.02-2011 | 15:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:08 af Lars Nunnegaard
links er udmærkede til belysning af et emne uanset om man er enig i linksene eller ej.
 
 
21.02-2011 | 15:12 af Jan Kauffmann
Jo men han henviser til 180grader og CEPOS som det er oraklerne der har talt.
 
 
21.02-2011 | 15:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:23 af Jan Kauffmann
Nej det gør den ikke, du har ret i det.
Men når jeg kender menneskesynet i den liberalistiske lejer, her under CEPOS så giver jeg ikke meget for at det link skulle vise sandheden om prostitution, virkninger og følger. Du taler for et mindretal inden for den branche, det er da også i orden.

Men jeg vil heller sætte mig på siden af dem der udnyttes på den ene eller anden måde, frem for de meget få stærke.
 
 
21.02-2011 | 15:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:55 af Jan Kauffmann
I det mindste har vi som du siger "ædle moralske holdninger" og disse holdninger drager du nytte af lige nu.
 
 
21.02-2011 | 15:42 af Finn M
"Du er da en trist polemiker, Finn M". I lige måde Carsten.
Jeg har gennemlæst næsten alle dine indlæg. Det viser sig at du næsten ingen steder fortæller din egen mening, men kun nedgør andres.
1-1


Husk at slette de lange links hvis du vil fortsætte debatten hvor alt kan læses.
 
 
21.02-2011 | 15:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 16:03 af Finn M
Indtil vi finder den røde pamperwebudvikler kunne du jo venligst hjælpe med, ved at slette dine superblålangelinkskunforaltvidendeogvko. På forhånd tak.
 
 
21.02-2011 | 17:09 af Finn M
Et godt gammelt argument på landet er: Man kan aldrig svare med et spørgsmål.!!
 
 
21.02-2011 | 15:10 af Jan Kauffmann
CEPOS og du er jo liberalister der ønsker totale frie markedskræfter, så det undere mig ikke at du og CEPOS ikke ser problemer.
 
 
21.02-2011 | 15:25 af Anne Rasmussen
Der mangler en lille men meget væsentlig ting ved alle dine posteringer og indlæg og det er at se og lytte til de mennesker, der advarer mod prostittuionsbranchen. De bliver fuldkommen tromlet ned af en ualmindelig aggresiv, hidisg og undertiden truende prostitutionslobby, der ikke holder sig tilbage med at sende trusselsmails til modstanderne. Jeg har kendskab til mindst to tilfælde der begge er overgivet til politiet. Nye tilfælde - i forbindelse med denne debat der er opstået i kølvandet på AGBR's optræden.

Jeg synes lige det skal frem så andre kan se hvad vi er oppe imod af aggresive personer.

 
21.02-2011 | 15:46 af Anne Rasmussen
Ja den er selvføleglig ikke hæftet på dig men på vores meget skrivende ven Frie Tanker.
 
21.02-2011 | 15:47 af Jan Kauffmann
Det vidste jeg godt Anne.
Han har et underligt syn på kvinder og deres seksualitet.
 
 
21.02-2011 | 15:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:54 af Anne Rasmussen
Der er en grund til at de er anonyme. Jeg ved hvem de er og politiet ved hvem de er men deres navne skal ikke frem her - ikke med den maniske måde du spammer bloggen her.
 
21.02-2011 | 16:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 20:17 af Anne Rasmussen
Jan: Tak skal du have. Jeg er glad for, at du vil bruge tid på at læse lidt på bloggen. Der er artikler, undersøgelser og rapporter fra forhåbentligvis seriøse kilder.
Med hensyn til de mandlige prost. har jeg fundet følgende - de har det ikke sjovt og der ligger et kæmpeproblem her også.:
http://ec.europa.eu/justice_home/daphnetoolkit/files/projects/1999_210/dk_pro_centret_arberetning_2000.pdf

og service styrelsens: mandlig prostitution 2003 linket er for langt her til siden men hvis du Googler de tre ord burde den dukke op.

http://avisen.dk/mandlige-prostituerede-stryger-over-paa-nettet_123342.aspx

"For mandlige prostituerede kan det være meget svært at erkende, at de kan have problemer i forbindelse med det at sælge sex. Men de kommer også ud i situationer, hvor deres grænser bliver overskredet. I de værste tilfælde udarter det sig til reel voldtægt. Det er meget tabubelagt for mandlige prostituerede, og det bliver ikke anmeldt til politiet," siger Jette Heindorf."

Det giver et billede af en kundegruppe, der ikke betragter de prostituerede som ligeværdige mennesker og det er uanset om det er mandlige eller kvindelige prostituerede. Begge grupper bliver udsat for voldtægt og vold. Uanset om det er nok så legaliseret.

Det er kunderne der har valgmulighederne og det er dem og kun dem, der skaber efterspørgslen efter nyt og eksotisk kød. Af samme grund kommer vi heller ikke af med menneskehandelen før kunderne bliver stoppet.

Da vi ved med sikkerhed - jeg kender en af dem - at de prostituerede (også de danske!) i visse tilfælde ikke er havnet i prostitution frivilligt - er det ikke den rigtige vej at forbyde de prostituerede men derimod at forbyde kunderne. Samtidig skal de prostituerede have gode og sikre muligheder for at søge hjælp til at komme ud af prostitution igen.

Er der prostituerede, der stadig synes det er alletiders job, er der intet der hindrer dem i at fortsætte.
 
21.02-2011 | 14:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 20:29 af Jan Kauffmann
Anne mange tak for den saglige information du linker til.
At du ikke vil ulovligøre den prostituerede ser jeg som en rigtig tilgang, hvordan kan man ulovligøre et menneske i alvorlige personlige, sociale og kriminelle problemer. Det er ikke løsningen, du har ret.

Jo mere jeg læser, så tror jeg du har ret i at det skal være et køb af andre mennesker der skal være forbudt og ikke den prostituerede som finder en nødvej til overlevelse. Som du siger, det er kunden der har valgmuligheden, om man vil.

Du har givet mig læsestof på et område jeg ikke kender til og derfor ikke havde en holdning til. Du skal have ros for din grundighed i dine skriverier, det kan nettop hjælpe en som mig, der ikke har sat sig ind i den dybere problematik.
 
 
12.02-2011 | 20:33 af Anne Rasmussen
Jan: Tak skal du have.
 
12.02-2011 | 21:06 af Jan Kauffmann
Nu når jeg læser dit link til den mandelige pandang af prostitution, ja så kan mænds og kvinders tilgang til
dette overhoved ikke sammenlignes. Måske er det som der skrives, Tabu på det område. Tror dog den psykologiske nedbrydning af mennesket er samme om du er kvinde eller mand, men igen kun min mavefornemmelse.

Jeg læser også, at det er velfungerende mænd med job etc. der begiver sig ud i prostitution af diverse årsager (disse årsager har dog intet med kvindelig prostitution at gøre), hvor tvang og nød ikke spiller den store rolle.

Puhh, det er et svært emne Anne.
 
 
12.02-2011 | 22:11 af Anne Rasmussen
Ja det er det. Jo mere man lærer om det, jo mere dukker der op af nye sider og vinkler man ikke lige havde tænkt på. Det er svært men jeg har lært at SIO kun er en meget lille del af en meget stor og på mange måder brutal og kriminel branche. Den organiserede kriminelle del vil jeg slet ikke ind på nu for den fylder for meget men den er i allerhøjeste grad til stede i branchen.


De mandlige prostituerede har mest mandlige kunder - biseksuelle som homoseksuelle, så det er en meget broget branche at forsøge at finde rundt i. Men fælles for dem er problemerne med at etablere et normalt samliv med en partner. Den går igen uanset hvad.

Den og så volden og de konstante overskridelser af individets grænser.
Det siger sig selv, at når en person konstant skal være på vagt overfor en kunde, om vedkommende eksempelvis beholder kondomet på eller hiver det af midt i det hele, hvilket meget vel kan betyde smitte af kønsvorter og dermed en snigende livmoderhalskræft eller kræft i endetarm (de der kønsvorter også kaldet HPV er skyld i mange kræfttilfælde i både hals, endetarm og kønsorganer) eller om kunden pludselig slet ikke er mister niceguy længere mens "transaktionen" er igang og den prostituerede befinder sig i en situation hvor han/hun ikke kan forsvare sig - det slider på psyken konstant.

Den angst forsvinder ikke ved en legalisering - den er universiel. Volden er en fast del af branchen, uanset hvilken del af branchen vi bevæger os rundt i og om det er mandlige eller kvindelige prostituerede det drejer sig om.
Af samme grund har man på bordellerne i landene med legal prostitution placeret alarmknapper på værelserne og ansat vagtfolk. Man har også fjernet puderne fordi de kan bruges til at kvæle de prostituterede med.

Det er nemlig et svært emne - uhyggeligt tungt og deprimerende at beskæftige sig med - især når man begynder at bevæge sig ind på kundedelen og læser deres fora, hvor de beskriver de prostituerede de har besøgt. Der får man et ret godt indblik i kundernes syn på de mennesker de køber sex af. Jeg har set dem beskrive besøg hos udenlandske kvinder, der både var tavse og uvillige - tilfælde, der burde have fået alle alarmklokker til at ringe om trafficking. I stedet får disse kvinder en dårlig bedømmelse. Spild af penge.

Ikke et enste ord om at give politiet et praj om at der kan være et traffickingtilfælde på det og det bordel.

Jeg ved ikke om vi har mandlige tvangsprostituerede i Danmark men da de findes i Holland har vi dem ganske givet også her.
 
12.02-2011 | 22:36 af Jan Kauffmann
Hvordan kan os almindelige (os der ikke benytter prostitution) hjælpe eller afhjælpe.
 
 
12.02-2011 | 22:51 af Anne Rasmussen
Ved som du har gjort her, at lære noget om hvad prostitution er - at det er en branche, der ikke kan gøres menneskelig. Hverken for de mænd eller kvinder, der befinder sig i den. De skal have al den hjælp vi kan give dem men kunderne skal stoppes.
Det er det vigtigste.
Det kræver energ og kræfter at kunne sige fra i det offentlige rum overfor kunderne men det er også en måde. Jo flere der siger fra jo bedre.
Heldigvis er der flere og flere unge der siger fra overfor sexkøb og det er en glædelig udvikling.
 
12.02-2011 | 23:01 af Jan Kauffmann
Der er nok mange der har haft det som mig, at det ikke vedrører mig særligt og så forholder man sig jo lidt overfladisk til det. Bitten B´s eksempel på en ven var trist læsning og dine links og forklaringer her, har åbnet mine øjne omkring dette. Man bliver dog lidt trist når man læser om skæbner og konsekvenser for individet. Og så har vi endda holdt os fra nok de værste, handlede kvinder og tvungne sexarbejdere.

Bliv endelig ved med at oplyse om konsekvenser som du gør, du fik mig til at reflektere over dette i dag og så kan du få mange flere til det samme.
 
 
21.02-2011 | 14:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 22:21 af Jan Kauffmann
Det virker meget beskidt dette her, man bliver næsten dårlig af at læse om konsekvenser og følger.
 
 
12.02-2011 | 22:34 af Anne Rasmussen
Ja - det gør man. Det er meget svært at bevare et objektivt syn på branchen når man først er dykket ned i den. Det er næsten umuligt. Jo flere oplysninger man får jo mindre kan man være upåvirket.
 
12.02-2011 | 22:39 af Jan Kauffmann
Ja jeg må tilgive, du har sandelig påvirket mig.
 
 
21.02-2011 | 14:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 14:33 af Bitten B.
"Det egentlige problem er de sociale/økonomiske problemer som driver mennesker ud i prostitution."

Det har du da ret i Frie Tanker. Derfor har man jo i Sverihge fuldt op også ,med andre hjælpeforanstaltninger, hvilket det sørme også er meningen skal ske her i landet.
Antal kunder i Sverige er stort set halveret efter forbuddet Frie Tanker.
Nu ER der jo ikke tale om forbud mod sex, men om forbud mod KØB af sex. Hvilket er noget ganske andet.
 
21.02-2011 | 14:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 16:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:07 af Anne Rasmussen
Ved du hvad Fri Tanker - det er lige netop blandt andet personer som dig Tanja Rahm skriver om i sin artikel jeg har fået lov til at linke til fra min blog http://ingenkendersandheden.blogspot.com
Linket befinder sig på højre side under Links fra Danmark. Den hedder Tanja Rahm - Prostitution i et moderne samfund.

Den ville du have rigtig godt af at læse og tænke lidt over før du kværner videre med al din snak her.
Tanja er en af de tidligere prostituerede som har været tavse fordi de konstant bliver udsat for chikanerier og trusler (ja det er blandt andet derfor vi ikke hører noget far dem fordi de i den grad bliver udsat for en svinsk behandling af prostitutionstilhængerne hvis de fortæller deres historie) men som nu har valgt at tale.

Det er en fremragende artikel som sætter fingeren lige netop på de problemer prostitution i samfundet giver og hvad det betyder for de kvinder, der går ind i prostitution.

 
21.02-2011 | 15:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.02-2011 | 22:57 af Anne Rasmussen
Tak - det er glædeligt. selv om det er et deprimerende emne. Jeg håber ikke at humøret er alt for langt nede. :-)

jeg er nødt til at stoppe nu men jeg er glad for at du har fået noget at tænke over - på den positive måde. :-)


God nat.
 
12.02-2011 | 23:03 af Jan Kauffmann
Jo mit humør er røget, men det er jo intet i forhold til de oplysninger du har givet.
 
 
12.02-2011 | 23:17 af Anne Rasmussen
Ja dræner ens humør men jo flere der ved noget om emnet, jo bedre. Viden er vigtig.
Det er også en god ting du kan gøre - at give den viden videre til andre.
 
21.02-2011 | 15:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:17 af Jan Kauffmann
Hold nu op dit pladder om, at vi ikke kan acceptere at der er nogle kvinder er af den frie og ikke socioøkonomiske årsager kan vælge dette hverv. Men de er da i overordentlig mindretal.

Det er da dig der anser kvinder for at være nymfomaner og derfor glædelig går på gaden eller bordellet.
 
 
21.02-2011 | 15:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:32 af Jan Kauffmann
Jo, men hvis den beskyttelse skal ske på bekostning af at andre eksploiteres som i dette tilfælde, så forstår du ikke rød politik. Men at du ikke forstår en humanistisk og social tilgang til problemerne, viser kun niveauet af dit intellekt.
 
 
21.02-2011 | 15:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:41 af Jan Kauffmann
Intellekt findes på mange niveauer og har ikke klandret dig for at være dum, men manglende intellekt på det humanistiske og sociale område. At du omsætter dette til at du så er dum, det er jo din selvopfattelse.
 
 
21.02-2011 | 15:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:58 af Jan Kauffmann
Du siger skål. Hmm. Du afslører meget om dig.
 
 
21.02-2011 | 15:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:45 af Jan Kauffmann
At der er i overordentligt mindretal er ikke min frie fantasi, det understøttes af alle der ved noget om det. At du ser kvinder som lykkelige nymfomanske prostituerede syntes jeg til gengæld er useriøst.
 
 
21.02-2011 | 15:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:59 af Jan Kauffmann
Dokumentationen findes i dine utallige skriverier lige her.
 
 
21.02-2011 | 16:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 16:03 af Jan Kauffmann
Der forholdes sig nettop til dine skriverier, men det kan du jo ikke lide, da du jo ikke gives ret i det. At du ikke kan tage mig seriøst, er ikke mit problem, men dit, da du jo kun ønsker at vi overtager din forkvaklede holdninger.
 
 
21.02-2011 | 15:17 af Lars Nunnegaard
Hvorfor linke til denne artikel. fordi Østerbru i Odense er en del af prostitutionsmiljøet på gadeplan med megen stofmisbrug.
http://www.fyens.dk/article/1792678:Odense--Kokain-foraeldre-faengslet-i-fire-uger
 
 
21.02-2011 | 15:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:29 af Jan Kauffmann
Frie Tanker jeg citere dig lige: "Prostitution er en offerløs kriminalitet. Det er et seksuelt forhold, indgået frivilligt mellem to voksne mennesker. Det er den prostitueredes frie valg, at tilbyde sin krop til sex. "

Jeg har ikke mere at sige, men vil bare lade dit udsagn stå for det det er.
 
 
21.02-2011 | 15:33 af Lars Nunnegaard
Og lad det blive stående.!
 
 
21.02-2011 | 15:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:37 af Jan Kauffmann
Føj for et menneske syn du har.
 
 
21.02-2011 | 15:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:43 af Jan Kauffmann
Hvor er jeg glad for at du selv klare at udstille dig selv.
 
 
21.02-2011 | 15:34 af Anne Rasmussen
Så Frie Tanker nu er Tanjas artikel lagt ud her på Avisen - nu synes jeg du skulle bruge noget af al din energi på at læse den.
 
21.02-2011 | 15:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 15:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 16:03 af Anne Rasmussen
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
21.02-2011 | 16:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 16:24 af Jan Kauffmann
Frie tanker, nu skal du så for en kort stund for fred fra mig, skal ud og handle (og nej det er ikke en prostitueret). Lover dig dog en ting, at du slipper aldrig for min kommentar når du fremkommer med de holdninger du står for.
 
 
21.02-2011 | 16:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 16:32 af Jan Kauffmann
Nu har jeg da aldrig truet med at blokere dig Frie Tanker. Bevis det venligst, den påstand.
Tror du har brug for en drink mere.
 
 
21.02-2011 | 16:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 16:59 af Jan Kauffmann
Næ du skal ikke stå på mål for alle liberal/liberalisters holdninger, gøren og laden, men du skal sandelig stå på mål for dine holdninger du giver udtryk for. Så er den vel ikke længere.

At du kalder mig en rød snylter og pladderhumanist, det kan jeg godt leve med, det gør ikke ondt på mig, selv om du måske har den opfattelse.
 
 
21.02-2011 | 19:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 16:06 af Anne Rasmussen
Den er henvendt til Frie Tanker blot for at udrydde evt misforståelser.
 
21.02-2011 | 16:13 af Carsten Svendsen
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
21.02-2011 | 16:19 af Anne Rasmussen
Kommentar slettet af Avisen.dk.
 
21.02-2011 | 16:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 16:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 16:14 af Jan Kauffmann
Vi skulle heller kikke på, hvordan skabes et samfund der ikke tvinger mennesker ud i fornedrelse og også i armene på kyniske kriminelle blot for at forsøge at overleve.

Men fortalere for prostitution hverken kan eller vil se problemer. Det er altid individet der er i egen lykkelige omstændighed. Ordet empati er en fremmedord og for visse meget svært forståeligt.

At tage fat om roden, de socioøkonomiske forhold ignoreres total af folk som Frie Tanker og dennes liberale kumpaner. Lad alt ske, alt være til salg og lad os ikke bekymre os om årsager til at mennesker tvinges af diverse årsager til et liv i fornedrelse. I den liberalistiske tankegang er der ingen grænser.
 
 
21.02-2011 | 16:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 16:28 af Jan Kauffmann
Selv her fatter du ikke en pind Frie Tanker.
Du forekommer mig serdeles primitiv når du klager over vores kommentarer og så selv er den værste.
 
 
21.02-2011 | 16:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 19:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 19:44 af Jan Kauffmann
Ja Jess, så er det godt at der er nogle som dig og os der ikke tier.
 
 
21.02-2011 | 17:09 af Isabelle Mandel
Ikke mindre end 10 gange får Claus med de frie tanker brugt ordet "hattedamer" i sit indlæg om prostitution og - øh - hattedamer. Sådan "argumenterer" man, hvis man ikke magter kunsten at argumentere intelligent. Man nedgør dem, man er uenig med og satser så på, at læseren vil fatte budskabet "de er dåmme!!!", fordi jeg synes, de er det.
Claus får også lige blandet kønskvotering i bestyrelser ind i sit indlæg. Desværre har han fået det helt galt i halsen. Mænd vælges til bestyrelsesposter netop p.gr.af deres køn. Man vælger det, man kender - og det er mennesker med tissemænd. En svensk erhvervsmand med adskillige bestyrelsesposter bag sig har skrevet en bog om dette. Jeg husker desværre ikke, hvad han hedder. I Sverige, Norge, Spanien og senest Frankrig har man indført kønskvotering i bestyrelser, fordi man har erkendt, at der ALDRIG vil komme noget, der ligner ligevægt, så længe mændene selv kan bestemme. Man giver ikke frivilligt magten fra sig - heller ikke magten til at købe kroppe, fordi man ikke kan finde en kvinde, der har lyst til at gå i seng med sig uden betaling. Hvor ynkeligt er det lige?
At beskæftige sig med prostitution er at høre om 99 ulykkelige, miserable, ydmygende skæbner - og én tilfreds. Små mænd holder fast i den ene tilfredse - for deres egen tilfredsstillelses skyld. Store mænd finder kvinder og gensidighed og dejlig sex - helt gratis.
 
 
21.02-2011 | 17:21 af Finn M
Godkendt
 
 
21.02-2011 | 17:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 17:37 af Carsten Svendsen
Indrømmet, med dit handicap bliver det nok et problem, at få kontakt! :o)
http://www.handicap-dating.dk/
 
21.02-2011 | 17:38 af Lars Nunnegaard
Farmer dating.dk er en mulighed.
 
 
21.02-2011 | 17:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 17:39 af Bitten B.
Det ER ikke lige grupper som handikappede eller socialt udstøtte, der er de store forbrugere af købesex. Det er i den grad en myte du der fyrer af. En myte sexkøberne ynder at gemme sig bag.
 
21.02-2011 | 17:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 17:45 af tim ib
Så fordi de ikke er storforbrugere af købesex, er det altså ok at forbyde det? velvidende Købesex ikke vil forsvinde af et forbud, og velvidende de kun vil førre til dårligere forhold for mange kvinder?
Altså, de handikappede har ikke ret til sex? Og hvis ja, hvem skal så give dem det hvis ikke det er tilladt med prostituerede?
 
 
21.02-2011 | 17:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 17:53 af Finn M
Erasmus Montanus historien er bygget på virkelige begivenheder her fra debatten. Det sker tit at Degnen prøver at modsige Erasmus men det lykkes ikke da hans ego overstiger degnen. Claus-erasmus din gang på debatten lykkes gang på gang, men en dag er det slut, hvor ingen gider lytte til dit bras. Hvis du ikke har ret i de første 10 indlæg så stop, det gør det lettere at komme igen i en anden debat, og også meget sjovere. Hvor er din humor????????????
 
 
21.02-2011 | 17:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 19:52 af Finn M
Jeg er da ked af at du har fået det på den måde??
Der er jo kun to muligheder, enten ønsker du reel debat , eller reklame. Efter at have gennemlæst dine indlæg tror jeg mest det sidste. Hvor er din humor????
Man kan ikke komme med 56 indlæg uden at det er reklame.!
Hvorfor har du den negativ indfaldsvinkel hele tiden er det for at drille Avisen.dk eller det dit virkelig jeg????????????????
 
 
21.02-2011 | 19:57 af Jan Kauffmann
Han kører i ring, en form for selvsving.
Når han ikke har argumenter mere, så er vi røde nassere og pladderhumanister, eller der kommer et skål fra ham, ikke at glemme hans stråmænd i mangel af argumentation.
Han er et æsel.
 
 
21.02-2011 | 19:59 af Jan Kauffmann
Ikke at jeg ikke kan lide æsler, de er søde dyr som alle andre dyr.
 
 
21.02-2011 | 17:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 17:58 af Isabelle Mandel
Udtrykket er alment kendt, ja - som nedsættende betegnelse.

Nej. Jeg har fuld respekt for uenighed. Men du tager slet og ret fej. Nu fandt jeg den svenske erhvervsmand:

"Da erhvervsmanden Lars Einar Engströms datter skulle ud på arbejdsmarkedet, risikerede hun at møde ledere som ham selv. Det fik ham til at tænke over køns-uligheden.

I bogen En mandschauvinists bekendelser, der nu udkommer på dansk, fortæller Engström ærligt om, hvordan mænd forfremmer andre mænd og holder kvinder tilbage i erhvervslivet."

Jeg har ikke nævnt ledere, men bestyrelser.

Intim og seksuel kontakt er ikke en menneskeret, hvad du åbenbart synes at mene.
Hvis du har en kone og/eller en datter, melder de sig så frivilligt til at sikre sex til handicappede og/eller socialt udstødte mænd?

Hvis en af mine nærmeste blev syg eller handicappet, ville jeg selvfølgelig støtte, at han benyttede sig en, efter al statistisk sandsynlighed, kvinde, hvis liv og sexualitet blev smadret, fordi hun skulle sælge sin krop. Jeg ville selvfølgelig skide hende en hatfuld og bare tænke på MIN nærmeste.
 
 
21.02-2011 | 19:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 19:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 19:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 18:00 af Bitten B.
At prostitution ikke helt kan afskaffes betyder ikke at vi skal tillade det. I så fald kunned vi ligeså godt tillade alle andre former for kriminalitet tilgra tyveri til mord udfra den betragtning, at nogle gør det jo alligevel. Det er et rigtig dårligt argument. Og den bedste måde at forebygge menneskehandel på, er gennem forbud mod køb af sex. Det er kunderne, der holder den industri igang.
 
21.02-2011 | 21:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 18:01 af Bitten B.
En underlig tankegang er det desuden, at syge og handikappede ikke kan få sex uden penge.
 
21.02-2011 | 19:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 18:30 af Isabelle Mandel
Når vi nu ved, at nogle mænd tænder på børn, skal vi så ikke sørge for at de børn, de har behov for at dyrke sex med får støtte til at bearbejde deres oplevelser med disse mænds behov? De kan sgu da ikke gøre for, at det er børn, der tænder dem. Og de har vel lige så meget ret til at få deres sexuelle behov tilfredsstillet lige som alle andre. Hvorfor diskriminere dem, bare fordi de er sexuelt handicappede?

"Men når vi nu ved, at prostitution ikke kan afskaffes ved hjælp af lovgivning"

Det VED vi ikke. Historien viser os, at tiderne skifter - og det vi "ved" i dag muligvis ikke gælder i morgen.

Vi VED, at jorden er flad.
Vi VED, at mennesket ikke kan flyve.
Vi VED, at sygdomme er Guds straf.
Vi VED en masse, indtil vi finder ud af, at vi ikke VED så meget - men tror en hulens masse.
 
 
21.02-2011 | 19:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 18:32 af Isabelle Mandel
Enig Bitten. Det er faktisk et ret nedgørende syn på handicappede, Claus udviser.
 
 
21.02-2011 | 19:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 19:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 20:05 af Finn M
Ja der har du ret
Havde vi været fri for hr. Claus frieeeeeeeeeeeeeeeee Tankerrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Tror jeg debatten havde været ok.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
 
21.02-2011 | 20:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 20:07 af Jan Kauffmann
Du har fat i noget, og jeg prøvede også med æslet at komme ind på den socioøkonomiske tilstand der tvinger mennesker ud i fornedrelse.

Det er rigtigt at en ulovliggørelse ikke løser problemerne. derfor skal vi tage fat om de grundlæggende årsager til at mennesker ser sig nødsaget til dette for at overleve. Ja ja der findes nogle der af egen frie og uafhængig af socioøkonomiske årsager vælger dette hverv. Men lad mig postulere at de er de få.

En kriminalisering giver øget stigmatisering af dem der ikke er 150% frivillige. Men æslet vil jo bare at det alle er lykke kvinder uden skelen til den organiserede kriminalitet der udbytter de mange kvinder.
 
 
21.02-2011 | 20:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 20:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 20:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.02-2011 | 22:05 af Isabelle Mandel
"Så trak du pædofili-kortet - helt som forventet."

Dårlig debatstil, Claus. Du forholder dig ikke til udsagnet, men blot til dig selv og dine egne forudindfattede holdninger.

"En bog, skrevet af en svensk erhvervsmand gør ingen universel sandhed. Jeg beklager.

Nej. Det gør det ikke, hvilket jeg heller ikke har skrevet, at den gør. Igen: Dårlig debatstil.

- Og mht. Helle Thorning: Gaaaaab. Hun valgte at følge sin datters ønske - efter datterens syv år i folkeskolen. Ikke bare dårlig debatstil, men elendigt argument for ingenting.

"10) RÅBE ER GODT, RÅBE ER GODT, RÅBE ER GODT, RÅBE ER GODT, RÅBE ER GODT."

Erstat "råbe" med "kaste med intetsigende floskler" og du har dine egne debatregler.
 
 
22.02-2011 | 00:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 12:54 af Bitten B.
"For hverken barnet eller voldtægtsofferet går frivilligt ind i forholdet med krænkeren."

Det sker faktisk, at barnet gør, efter at være blevet manipuleret gennem lang tid.
Og er argumentet at "folk gør det jo alligevel", så kan samme argument bruges om al form for kriminalitet. Inkl. voldtægt, pædofili, mord osv. Jeg har desuden tidligere påvist hvor ens argumenterne er fra pædofile og prostitutionstilhængerne gennem citater fra begge grupper.
 
23.02-2011 | 13:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 13:25 af Bitten B.
Frihedstanker når argumentet er, at forbud ikke nytter, så gælder det al kriminalitet. I tilhængere finde nogle holdbare argumenter.
Nja jeg tror man kommer langt med en ministertaburet til Vesatager. :-)
 
23.02-2011 | 12:54 af Bitten B.
Kommentar er blevet slettet.
 
22.02-2011 | 00:36 af Anne Rasmussen
Jo Claus der er masser af argumenter eller rettere undersøgelser - du ønsker bare ikke at læse dem.
 
22.02-2011 | 00:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 12:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 13:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 13:32 af Bitten B.
Ingen har påstået at forbud vil FJERNE prostitution. Kriminelle findes, og vil altid findes. Men selvom det ikke fjernes, så vil det som i Sverige blive begrænset. Fordi mange kunder IKKE har ønske om at begå kriminalitet.
 
23.02-2011 | 13:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 13:29 af Bitten B.
Tja, det er så denne Torben Lunds holdning. Og?
 
23.02-2011 | 14:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 14:36 af Anne Rasmussen
Og Torben Lund har ganske givet også sat sig meget grundigt ind i tingene før han udtaler sig - han udtaler sig natúrligvis ikke ud fra hvad han synes og hvad han tror men ud fra en solid og gennemarbejdet viden som han har samlet efter at have studeret flere landes tilgang til prostitution.
Den artikel kan ikke bruges til noget som helst - da den hverken bringer noget nyt eller noget som helst andet end de sædvanlige fuldkommen ubrugelig ord og vendinger. Han er tidligere sundhedsminister - så burde han også have sat sig bare en anelse ind i det han udtaler sig om. Der er ingen undskyldning.
 
23.02-2011 | 15:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 14:24 af Anne Rasmussen
Og så blev nypuritanerkortet lige hevet frem!!!

Bitten: Du har helt ret - af en eller anden besynderlig grund går man automatisk går ud fra at alle kunder vil overtræde loven - lige netop den ene lov, når man taler om den svenske lov.
Men det gør de jo ikke.
 
23.02-2011 | 14:54 af Bitten B.
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 15:01 af Bitten B.
Den sundhedsministertitel er af ældre dato. :-) Der er sket meget på det område siden, og der er nye erfaringer, der i dag kan bruges. Kort sagt findes der viden på området i dag, som ikke fandtes dengang. Verden går fremad også selvom vi har nogle bagudstræbere, der vil fastholde eksistensen af "verdens ældste erhverv". Det eneste område hvor vilkorene KUN er blevet værre med udviklingen.

http://da.wikipedia.org/wiki/Torben_Lund

"I sin tid som folketingsmedlem var Torben Lund sundhedsminister fra januar 1993 til september 1994."
 
23.02-2011 | 15:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 15:18 af Bitten B.
»Efterhånden bliver det mere og mere svært at se, hvor de Radikale er enige med resten af oppositionen.«

Tja, detsamme har jeg jo konstateret for lang tid siden. Men de radikale må jo nok blive enige om, at være enige om noget, hvis de ønsker at deltage. Og som sagt kan en ministertaburet gøre meget. :-))
 
23.02-2011 | 16:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.02-2011 | 00:33 af lene n

Det Radikale Venstre støtter forbud mød købesex i Danmark ? hvad laver Linda K så i en sexvideo der hylder salg af sex?
Tirsdag d. 21. april 2009
Kan man sikre at den individuelle prostituerede bliver styrket med handlekraft og værdighed og får rettigheder? Hvordan kan vi forbedre de støtte- og rådgivningstilbud som findes, og sikre at de når flest mulige? Hvordan kan vi bedst hjælpe ofre for trafficking? Kan vi politikere på trods af gode intentioner komme til at stigmatisere, umyndiggøre eller diskriminere, pga. fordomme og brede generaliseringer?

Vi glæder os til at se dig, blive klogere og blive inspireret

Med venlig hilsen
Manu Sareen og Linda Kristiansen

Det Radikale Venstre støtter forbud mød købesex i Danmark
Den Radikale spidskandidat i København, Manu Sareen vil arbejde for, at Folketinget vedtager en lov, som gør det forbudt for prostitutionskunder at gå til prostituerede, hvis han bliver valgt ind den 13. november.

“Det er veldokumenteret, at prostitution er et socialt problem og en grov udnyttelse af kvinder i en meget udsat position. Den voldsomme vækst i antallet af prostituerede, herunder udenlandske kvinder, som lever som sexslaver, i Danmark siden begyndelsen af 90´erne har understreget behovet for akut aktiv handling,” siger Manu Sareen.

”Mænd som udnytter kvinder sexsult, bør stå til ansvar for deres handlinger. Et forbud mod købesex vil medvirke til, at mændene tænker sig om en ekstra gang, inden de gå til en prostitueret. De svenske erfaringer har vist, at det er muligt at begrænse prostitution via et forbud. Det beviser, at et forbud ikke kun er signalpolitik, men faktisk også er et yderst effektivt middel, som sammen med en styrket social indsats skal bekæmpe prostitution.”


http://lindakristiansen.wordpress.com/2009/04/04/hvordan-skal-fremtidens-prostitutionspolitik-se-ud/

http://manu.web1.fairweb.dk/?mid=111&navn=Prostitution%20-%20






 
 
25.02-2011 | 01:43 af Bitten B.
Tak for links og citater Lene. Det er godt nok interessant.
 
25.02-2011 | 02:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 16:06 af Bitten B.
Hvad har socialdemokraterne skiftet mening om mener du?
Og hvilke målinger har du i tankerne mht prostitution? Jeg har ikke set nogen.
 
23.02-2011 | 16:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 16:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 17:04 af Bitten B.
Eftersom du ikke er socialdemokrat og derfor heller ikke deltog ved valg af Helle Thorning er det jo rene spekulationer du kaster dig ud i mht årsag til at de forskellige valgte at stemme på hende som partileder. Socialdemokraterne har altid ønsket at fremme ligestillingen, så det er der intet nyt i. At tilhøre højrefløjen hos socialdemokratiet betyder ikke at høre til højrefløjen politisk.

Resten af dit pladder er påstande. Jeg har ALDRIG hørt S udtale sig om andet end at asylansøgere skal have lov at arbejde.
S har afgjort ikke noget til fælles med DF uanseyt hvor meget du end omtaler hende som strammer. Hvilket din egen udtalelse om arbejde for asylansøgere jo er et glimnrende eksempel på.
 
23.02-2011 | 17:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 17:26 af Bitten B.
Nej det er ikke gået hen over hovecdet på mig. Men jeg ved også, at mediernes udlægning ikke altid er rigtigt. Bare se det seneste hvor man for 2. gang har skrevet at de 12 minutter ikke har LO`s opbakning, og den måde de 12 minutter i Fair Løsning konsekvent udlægges som noget der her og nu skal skaffe 15 milliarder.
Nu deltog min kæreste i den afstemning, og forskellige mennesker havde forskellig årsag til at vælge Helle.
S og SF`s pointsysyten har nul og niks med VKO`at gøre. Der er ingen lighed overhovedet. S og SF`s udelukker ikke nogen der vil. Det gør VKO`s.
 
25.02-2011 | 00:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.02-2011 | 00:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.02-2011 | 00:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 16:56 af Bitten B.
Ja Frie Tanker før da var det kriminelt at vælre prostitueret. Det er der sørme ingen der vil kriminalisere igen. Hvad er det du ikke forstår?
 
23.02-2011 | 17:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 21:18 af Bitten B.
Jo det gøtr en forskel, hvem man krimonaliserer. Der er forskel på at straffe ofre og på at straffe gerningsmænd.
Staten underkender retten til så meget, også når det gælder egen krop. Netop når det handler om betaling for noget man ved er til skade. Du må gerne give en nyre frivilligt, men du må ikke sælge den. Du må gerne bortadoptere et barn frivilligt, men du må ikke sælge det. Osv.
 
24.02-2011 | 23:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.02-2011 | 20:42 af Anne Rasmussen
Svanerne - Svanerne
 
24.02-2011 | 18:07 af lene n
Linda Kristiansen Linda Kristiansen Guldborgsundkredsen
Folketingskandidat og HB-medlem
spiller rollen som prostitueret på hjemmesiden for at få fokus på de gode sider ved et job på en af landets mange bordeller.
http://avisen.dk/folketingskandidat-i-prostitutionsvideo_141575.aspx

http://www.radikale.net/flemming-nakinge-nielsen/indlaeg/2011/02/11/radikal-politiker-nu-som-luder-reklame

Jeg er fuldstændig 100 % overbevist om, at Linda mener det og har mange grunde til at træffe det valg, at sætte sig ind i en hjemmeside der prøver gøre prostitution til en blanding mellem en parodi og en hyldest til at at sælge sin krop..
Så har jeg bare et politiker filter, der nægter Linda's budskab at komme igennem. Hvis hun som kvinde og politiker vil tages alvorligt og tale om prostitution på et niveau, hvor det ikke handler om en enkelt kvinde, men om mænds lovlige mulighed for at købe sex, så er det lovgivningen vi taler om.
Hun gør sagen stor fejl ved at lægge sig lummert ind i hjemmeside .Her er det underlig blanding af en kvindes trang til at lege luder, men være Madonna, hun flytter jo focus igen, finder nye emner at tage op. For Linda er jo ikke luder, så det er faktisk en alvorlig sag.
 
 
24.02-2011 | 23:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.02-2011 | 00:24 af lene n
Der må jeg vist rette dine "frie tanker" inden jeg slukker for computeren iaften.
Hvis der er nogen overhovedet der ser verden i mangfoldighedens farver er det socialister og kan se udveje, løsningsmodeller der ikke er "enstrengede" eller i kvoter og "bestande..
Hvis der er nogen der kan få skabt kreativiet, inspiration, kultur er det sociale mennekser.. Men nu kan du naturligvis være udnskyldt, for det er desværre mange år siden de(vi) har haft flertal, derfor ser din virkelighed ud som den gør idag.. Desværre..
 
 
25.02-2011 | 01:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.02-2011 | 01:59 af Bitten B.
Tja, nu du siger det, så har kunstnere jo haft en tendens til at være på venstrefløjen. :-)

"Socialister har monopol på at kunne skabe kultur? Kun socialister er kreative?"

Forbud mod prostitution er jo kun en lille del af ern større samlet pakke. Som altså langt fra er enstrenget. Helt i socialistisk ånd om at tage hånd om samfundets svageste, og beskytte dem mod overgreb fra de stærkere.
Og jo, det er socialister der ikke længere vil acceptere uskrevne love om kønskvotering til fordel for mænd.
 
25.02-2011 | 02:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl

Der findes to slags mennesker i verden: Dem der mener, at alt skal være til salg, og dem der mener, at ikke alt skal være til salg.

Indlæg | 16 | 24.373 | 744
Siden | 18. juni 2008 22:12
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites