Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Magtbrynde og den fascistiske liberalistiske sejr over den frie debat i pressen!
24. maj 2008 15:05
 [5897 ]    [47 ]   Anbefal

 

EU Kritik det  har vi ikke! - Den konklusion kan man ikke kan undgå at barsle med - Hvis man følger med i pessen, der i fuldkommen samdrægtighed og enighed - Og fra stort set alle journalister, høj som lav - Altid og uden undtagelser udtaler at EU og Euroen er godt og alle former for EU og Euro modstand er kritisabel - Eller i hele deres attitude eller oplæg til information om EU og Euroen, giver udtryk for at det er noget vi selvfølgelig alle går ind for og at folkeafstemninger ikke er noget vi bør forlange i EU sammenhæng! (undtaget er de enkelte svaler og den kvindelige journalist Leny Malacinsky, der på sin blog har givet udtryk for at vi burde have en folkeafstemning om Lissabontraktaten)

Adskillige økonomer advarer imod Euroen og nogen af de fremste hoveder i Europa advarer imod EU og Euroen i det hele taget - Og så skal man finde sig i at 180 grader, Liberalisterne og Morten Sørensen og den samlede danske presse - Kalder det opportunisme at Anders Samuelsen, advare Danskerne imod Euroen af helt saglige årsager.

Som EU kritisk må jeg tage afstand fra at man helt fascistisk tillader sig at mene at det er rigtigere at være EU og Euro tilhænger end det er at være EU kritisk og Euro modstander og jeg vil derfor især tage afstand fra at man både i pressen tillader sig at køre hetz på folk der fremfører en anden holdning til EU end de selv har.

Der er mange der har både sobre og veldomumenterede årsager til at man ønsker at bevare sin egen valuta og sit selvstyre, frem for at blive løbet over ende af EU og New World Order - Spørgsmålet bliver derfor også: "Hvorfor magter EU tilhængerne og EU fundamentalisterne ikke en dialog med EU kritikerne?".

Jeg kan anbefale:
"JUST SAY NO" - 100 arguments against the Euro.
"The Tainted Source" - The undemocratic origins of the EUROPEAN idea - af John Laughland.
"The Great Deception" - Cristopher Booker and Richard Noth
"The Rotten Heart of Europe" af Bernard Conolly.
"The Principality and Power of Europe" - Adrian Hilton
"Republic" - Plato
The Social Contract - Rousseau
Nicomachean Ethics - Aristotele

Og ikke mindst bogen om Mosley, den proeuropæiske, Engelske fascist - Der skabte det proeuropæiske Magazin - The European.

Det er skammeligt at man igen, igen fører sig frem på fascistisk vis i EUspørgsmålet, som om man alene vide og folket er dumt.

Det viser en foragt for folkestyret som deles fra højre til venstre i folketingssalen og som pressen imod alle forventninger om at være den frie presse der uden bias af nogen art dækker de politiske temaer og både pro og contra i EU spørgsmål såvel som i alle andre spørgsmål.

Det er bekymrende at man over en kam, lægger EU kritiske partier for had, og radbrækker deres motiver for at være EU kritiske - Til at være opportunistisk spin og gøgl - Mens man som sædvanligt ikke selv ikke evner at svare konkret på hvorfor så mange er kritiske over for  Euroen - Og Hvorfor man bestemt ikke ønsker at afskrive sig de forbehold der gør at vi stadig har en lille smule selvstyre i Danmark.

Det gør det ikke mindre bekymrende at man i alle EU kritiske spørgsmål - Ikke magter at svare konkret eller overbevisende på - Hvorfor man går ind for EU og Euroen - Med andet end harme, bedrevidenhed uden fakta - Elller injurierende og nedværdigende udgydelselser i det hele taget.

Især Venstres EU-Ordfører Michael Aastrup Jensen og SF's Anne Grethe Holmsgaard, er uden hæmninger når det gælder om at nedgøre de EU kritiske holdninger.

At Anders Fogh Rasmussen er gået med på SRSF regeringens agenda der lagde grundstenen til at afvikle folkestyret, ved at forhindre folket i at give deres besyv med i EU spørsmål ved at nægte folket en afstemning om Nicetraktaten og Schengen - Det kom som den store overraskelse for rigtig mange.

Vi var blevet vant til at både SR og SF var løgnagtige, men at Fogh og Venstre, der profilesrer sig på at gøre det de siger og holde det de lover - Bryder det løfte Fogh gav i forhold til en afstemning om Grundlovstraktaten, det har gjort rigtig mange hjemløse i forhold til at begge fløje i folketinget, støtter en fornægtelse af folkestyret og fører ademokratisk EU politiske agendaer hen over hovedet på folket.

Det har vi ikke set siden anden verdensskrig, hvor Scavenius og et regeringsflertal bestående af K, V, R og S, gik ind for at Danmark skulle underlægge sig et fascistisk orienteret Nazistisk styre - Og at danskerne skulle bøje sig for et racistisk regime af værste slags.

Og igen ser vi en fuldkommen udradering af de nationale flag til fordel for en overdreven brug af EU symbolet alle steder og ved enhver lejlighed. Hele EU parlamentet er en ode i blåt med stjerner på og så påstår man at EU symbolet er udeladt af Lissabontraktaten?? Hvor dumme tror EU tilhængerne at vi er???

Racismen foregår også i EU, blot mod de Afrikanske lande og toldmure mod tredje verden, som EU og USA (New World Order) opfatter som slavestater de kan udnytte og suge for rigdomme som det passer dem bedst, mens man profilerer sig på U-landsbistand til de lande man udnytter i en sådan grad at de vil være afhængig af U-landsbistand til evig tid.

Der er stadig flere film der dokumenterer at det er sådan, men hvad diskuterer vi i Danmark? - Vi diskuterer Lars Løkkes fadøl og en kæmpesteak - Joachim og Maries brylllup - Brudekjoler, snot og gøgl - En dato for afstemningen om de fire forbehold og en forudgående debat om både Lissabontraktaten eller afstemningen om de fire forbehold - Den er ikke eksisterende og dukker der en kritik af Euroen op - Så manes den i jorden med alle nedværdigende midler og sønderlemmende kritik.

Folkestyre? - Ja Tak! Det ville være rimeligt at indføre det igen!

 

Send til
Debat  47
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
24.05-2008 | 16:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.05-2008 | 16:31 af Isabella Balkert
Tak for en god kommentar JdB, og tak for fakta :D
 
24.05-2008 | 16:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.05-2008 | 16:46 af Isabella Balkert
JdB, tak for supplerende, korrigerende kommentar :D - Og nej man kan ikke forestille sig at en mand der kæmpede imod Enevælden går ind for en topstyring af hele Europa som om det er et land.

Man kan håbe på at Irland stemmer Nej til topstyring netop fordi de har fået enevælde, og det vil i følge EU observer kaste hele Europa ud i politisk krise.

Jeg vil sige det er på tide man går i krise over at ville styre og regere hen over hele Europa, og nægte folkestyret dets retmæssige stemme - Hvad siger du?
 
24.05-2008 | 16:47 af Isabella Balkert
1. Lisbon treaty not an easy sell, admits Irish EU commissioner - 22.05.2008 - 17:46

----------------------------------------------------------------------------

With just three weeks to go before Ireland s highly anticipated referendum

on the Lisbon treaty, the country s European Commissioner has admitted that

the document is hard to sell because it does not bring tangible benefits to

the population.

http://euobserver.com/9/26193/?rk=1
 
24.05-2008 | 16:48 af leon lerche
Hej. Isabella Balkert, du skriver sku godt og jeg har haft en samtale med en, ja jeg husker ikke lige navnet, men der er andre end mig som har meldt statsministeren for Grundlovs-brud af værste slags og de loved at ringe tilbage, du vil høre, hilsen fra. Leon, som er meget stor EU-modstander.
 
24.05-2008 | 16:48 af Isabella Balkert
I øvrigt mener jeg at EU observer burde melde helt ud at de ikke er et upartisk organ. Det er altid med sorg i stemmen, når der skrives om EU kritisk og med triumf man beskriver EU fremgang eller dominans - Og den slags EU fundamentalistisk propaganda, betaler vi til.
 
24.05-2008 | 16:51 af Isabella Balkert
Du er en skattebasse masterleon :D

Vi kan ikke forsvare vores land mod fascistisk antifolkestyre nok - Det glæder mig at du er så aktiv i kampen - Og jeg glæder mig endnu mere til at høre udviklingen i sagen :D
 
24.05-2008 | 16:55 af Isabella Balkert
masterleon,

Finder du det ikke også mærkværdigt at der aldrig er nogen af de EU tilhængere, bloggen nærmest flyder over med, der nogen sinde tør kaste sig ind i en EU debat? Ikke et kvæk hører man på de EU kritiske blogs, fra de EU fundamentalister der mener at de er klogere end alle andre og at folket det behøver man ikke beskæftige sig med.

De magter ikke at skrive en rimeligt forsvar for EU eller Euroen - Det er den triste sandhed om EU tilhængerne.

De magter heller ikke at forsvare deres holdninger i den debat - Derfor får vi ikke en folkeafstemning om Lissabontrakataten - For de har ikke noget at komme med andet end deres fanatisme og at det er bedst for os at bevæge os fremad, og ind i det EU helvede der vil gøre folket overflødigt i alle vigtige sager fremover, fordi alt vil blive bestemt  for os i EU af en korrupt kommision.

Det er anden verdenskrigs visioner om et tredje rige der bestemmer over hele Europa, come live again.
 
24.05-2008 | 17:01 af Isabella Balkert
Masterleon - I øvrigt:

Stævning mod regeringen:

Danmarks ratifikation af traktaten kan kendes ugyldig

- Hvis regeringen ikke selv underretter de andre i EU om retssagen mod dem, så gør vi det gerne, siger Ole Krarup på vegne af sagsøgerne

Kan den forestående retssag om regeringens grundlovsbrud i forbindelse med Lissabontraktaten bremse den danske tiltrædelse af traktaten?

Danmarks endelige accept finder sted ved ”deponering af ratifikationsinstrumentet”, som det hedder i Udenrigsministeriets sprog. Ratifikationsdokumentet er et højtideligt dokument der underskrives af Hendes Majestæt Dronningen. Når dette er sket, overbringes dokumentet til udenrigsministeriet, og ambassadøren i Rom vil herefter stå for den endelige deponering. Denne deponering vil finde sted i nærmeste fremtid.

- Kan man det? Sådan spørger Ole Krarup på vegne af den gruppe der har sagsøgt regeringen for grundlovsbrud. Han tilføjer:

- Selvom deponeringen gennemføres, må regeringen overfor EU tage det forbehold at der verserer retssag om ratifikationens gyldighed, som kan munde ud i at den danske ratifikation kendes ugyldig.

- Sagsøgerne opfordrer derfor regeringen til at deponere med det anførte forbehold, siger Ole Krarup og fortsætter:

- Hvis regeringen ikke selv underretter de øvrige regeringer i EU om denne retssag, så vil sagsøgerne sikre at det sker.
 
24.05-2008 | 17:01 af Isabella Balkert
Nej til social dumping – forsvar konfliktretten!

Udtalelse vedtaget af Styrelsen i Folkebevægelsen mod EU onsdag den 14. maj 2008

Siden december 2007 har EU-domstolen ikke bare godkendt underbetaling af udenlandsk arbejdskraft, men også begrænset lønmodtagernes ret til at konflikte mod social dumping.

Det er i fuldstændig modstrid med de løfter, som skiftende regeringer har givet de danske vælgere i forbindelse med EU-medlemskabet.

Alligevel godkendte et flertal i folketinget den 24. april Lissabon-traktaten uden til gengæld at få en løsning på disse problemer. Dermed påhviler der flertallet et stort medansvar for at social dumping og angreb på konfliktretten kan fortsætte.

Folkebevægelsen beklager folketingsflertallets opgivenhed. Så meget desto mere nødvendigt er det, at der opbygges en folkelig mobilisering mod social dumpning og til forsvar for konfliktretten.

Som reaktion på EU-dommene har Den europæiske fagbevægelse (ETUC) stillet krav om en ”social klausul”, som slår fast, at fundamentale sociale rettigheder altid skal gå forud for EUs konkurrenceregler, og at lønmodtagerne skal have den ubetingede ret til at bekæmpe social dumping.

Folkebevægelsen opfordrer alle til gennem udtalelser og manifestationer at bakke kravet om en juridisk bindende social klausul aktivt op. Samtidig opfordrer vi til at kræve, at statsministeren fremlægger og støtter ETUCs forslag til social klausul på det kommende EU-topmøde den 19.-20. juni.

Konflikretten mod social dumping skal forsvares!
 
24.05-2008 | 17:06 af Isabella Balkert
Det må være vigtigt og af afgørende betydning at fokusere på at dansk økonomi klaret sig betydeligt bedre end euro-landene har.

Indenfor finansverdenen erkender stadig flere, at vi gør bedst i at beholde kronen, sådan som Saxo Bank-direktøren netop har slået fast!
 
24.05-2008 | 18:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.05-2008 | 18:43 af Lars Nielsen
EU er kult!
 
24.05-2008 | 20:59 af leon lerche
Strangelove, EU er nået lort. Isabella Balkert, jeg ved ikke om du har været på min hjemmeside, de lige min anmeldelse til offentlig beskuelse og jeg fortæller samtidig om min mening om min politik og der kommer masser, samtidig siger jeg som jeg plejer at regeringen kan stille op i direkte debat og ingen aftaler hvad man taler om, men jeg tror ikke at de tør og jeg kan også fortælle dig at folk jeg taler med personligt er EU-modstander, men du har ret, folk tør ikke sige sin mening og så spøger jeg smilende er det nu vi skal være bange, hilen fra. Leon, som smiler.
 
24.05-2008 | 21:00 af Isabella Balkert
Godt Gået Strangelove - Virkelig et overbevisende svar der fortæller - Hvad?
 
24.05-2008 | 21:02 af Isabella Balkert
Jeg er nødsaget til at korrigere mit synspunkt om Liberalisterne - Jeg har fået følgende svar fra Morten Sørensen:

Øh, prøv læs mit indlæg igen!

Jeg skriver jo, at NA spytter den ene liberale udmelding ud efter den anden, hvorefter jeg henviser til nej til Euroen som en liberal udmelding.

Liberalisterne anbefaler også et nej:

http://liblog.dk/nej-til-euroen/

Min pointe er, at jeg ikke tror NA over en dørtærskel. Samtidig med NA udmelding kan man på deres hjemmeside læse, at det er en mærkesag at få afskaffet forbeholdet for fælles valuta.

Jeg har svaret Morten Sørensen på hans blog med følgende indlæg:

Hej Søren Mortensen,

Det viser sig så, at jeg har været for hurtig på aftrækkeren - En rødhåret svaghed - Og at vi rent faktisk er enige i både det ene og det andet - Og ikke mindst at det er klogt at sige nej til Euroen.

Det fremgik ikke så tydeligt af 180 grader at det hang sådan sammen, fordi man der lagde vægt på at forholde Ny Alliance og Anders Samuelsen det opportunistiske i at sige Nej tak til Euroen, med en henvisning til dig.

Jeg er tror sådan set heller ikke hverken Anders Samuelsen eller Ny Alliance over en dørtærskel - Men jeg er da tilhænger af alle de synspunkter der støtter min egen holdning og i dette tilfælde - At det er en dårlig idé at stemme Ja til Euroen.

Desuden ser jeg så også i den grad forarget over at man ikke kan tage diskusionen om Euroen eller EU - Uden man bliver pebet ud som havende misplacerede meninger og neurotiske holdninger til EU i det hele taget - I pressen. (Hvilket du selvfølgelig ikke skal tage ansvaret for)

Jeg skal være den første til at kritisere Ny Alliance for mange af deres synspunkter, men her har de da alligevel fundet et synspunkt frem, som jeg kan være enig med dem i - Og siden du også er enig med dem i dette synspunkt - Kunne de så ikke for en gang skyld have fået lidt ros?

Under alle omstændigheder har jeg nu en meget mere positiv holdning til Liberalisterne - Netop på grund af jeres holdning til Euroen - God Weekend  

Venlig hilsen

Isabella Balkert
 
24.05-2008 | 21:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.05-2008 | 21:17 af leon lerche
Kære. Isabella Balkert, du ved partier har et standpunkt indtil de har et nyt standpunkt og nåe vi lige tager NA, så har deres formand jo udtalt sig om at invrandre selv skal betale for hospitals ophold, nogle dansker må også selv betale og jeg må sige jeg kan på ingen måde være med i sådan nået, brugerbetaling bruger de i USA, men jeg vil pointer vi bor i Danmark og jeg mener at man skal huske sine rødder, hilse fra. Leon, som aldrig kommer til at sige ja til EU og inat vil jeg skrive på mn hjemmeside hvorfor, husk smilet det klær dig
 
24.05-2008 | 21:18 af Steen Hansen
@Isabella Balkert

Det er en total nydelse af läse dine indläg - måske fordi jeg er enig :o)

Nu nävnes Lehman specielt - hvortil jeg yderligere kan tilföje, at hans historiske böger kan anbefales.

Giver et "lidt" andet billede end det Bertel Haarder opstiller kanoner for.

Mange hilsner

Steen
 
24.05-2008 | 21:55 af Isabella Balkert
@24. maj 2008 18:13 af Poul Solrart Sørens

Hele Eurosystemet har den store svaghed at den er bundet op på en fælles valuta der ikke afspejler de enkelte landes reelle økonomiske tilstand.

Det er også en svaghed at man ikke kan re eller devaluere alt efter den egentlige økonomi.

Det vil være en styrke at kunne devaluere i forhold til eksport, hvis man ønsker at styrke en svag økonomi og samtidig er det en styrke for nye investeringer i landet, hvis man man har en stærk økonomi.

I EU ved vi at der har været omfattende svindel med de reelle oplysninger omkring flere landes  økonomiske virkelighed, fordi man har været bange for at blive sat uden for Eurosamarbejdet.

Da EU søger at få magt over så mange EU landes økonomi i EU som overhovedet muligt - Lægger man ikke vægt på at få sat fokus på at de svage eller løgnagtige økonomier i de forskellige lande.

Tyskland har således også - På grund af Østtyskland en kæmpe gab imellem hvor rigt tyskland egentlig er.

Samtidig står det helt klart at der er et stort had til Euroen i de lande den er blevet indført og det der er sandheden, er at man heller ikke her har taget folket med på råd, man har indført Euroen uden om folket så det antifolkelige element er det mest udprægede element i EU. Man har simpelthen afskaffet folkestyret fra de enkelte regeringers parlamenter og folketing, som vi også har set det her og dette element i sig selv, sladrer om det fascistiske element.

Dollar har været tyndslidt i årevis. Det har alle der har forstand på USA´s økonomi vidst alt om, alt for længe.

USA har haft en gæld der var større end Afrika´s gæld, de sidste 20 år, men alle har lånt dem penge alligevel.

Problemet er akut nu, fordi andre økonomier viser deres reelle styrke, baseret på landenes reelle værdier.

Således er den japanske, den kinesiske og den indiske økonomi i vækst, til trods for fattigdom og armod i desse lande.

Det gør disse økonomier mere attraktive at investere i.

Samtidig kan vi se at det er godt at dollar er lav i forhold til Olien, som ellers ikke ville være til at betale for Europa, mens andre markeder lider under den svage dollar når det handler om køb og salg af f.eks. boliger. Og de amerikanske banker har også færre penge at gøre godt med, fordi deres valuta er så stærkt vigende.

Der er som altid fordele og ulemper ved en stærk eller svag valuta - Og der er fordele og ulemper ved en fast kurs.

Det er en ulempe at man er bundet så hårdt sammen, at man ikke længere kan devaluere for at styrke sin eksport - Og man kan heller ikke længere foretrække at fremme egen arbejdskraft i forbindelse med bygningsopgaver.

Havde vi f.eks. arbedsløshed, ville det styrke os at vi tildelte vores statslige og kommunale, såvel som private bygningsopgaver til danske arbejdere, men det kan vi så heller ikke mere gøre - I følge EU, hvilket jo er fuldkommen vanvittigt.

Det gavner kun storkapitalen at man i EU allerede bruger EU som overstatslig skruebrækker virksomhed  mod arbejderne - Og det er en skam og en skændsel at man både i S, SF og det så evig korrekte R - Sammen med V og K har stemt imod bevarelsen af strejkeretten.

Dollaren falder selvfølgelig når man først og fremmest beriger sig på krigsindustri og stjernekrigsprojekter, fordi man ikke opbygger nogen som helst form for rigdom på krigsindustrien. Bilindustrien er også i fare fordi man alt for længe har negligeret det overforbrug der har været i forhold til Benzin og Olie.

Jeg mener man må belave sig på et endnu større dollarfald, hvis man ikke omlægger sin politik og lader Amerikanske arbejdere arbejde for det amerikanske folk og der er kun et at gøre og det er at lukke for import eller indføre en straftold på import af varer man selv kan producere - Hvilket er en af Obamas hoved træk i forhold til et økonomisk opsving i USA, hvor man i øjeblikket forkøber sig på det Kinesiske Marked, og i forhold til import fra tredje verden og faktisk også Europa der producerer mere energirigtige biler.

Den store omlægning af bilindustri og olie gas krævende maskineri er nok en af de største udfordringer i både EU og USA, men USA har med Bush stukket hovedet i busken gennem snart 8 år og man var endnu ikke bevidst på energiudviklingen under Clinton, hvor man skulle have påbegyndt en opstramning af energipolitikken.

I Asien vil det være så meget nemmere at omlægge til solvarme-energi, fordi man har nok af det - Men udviklingen af solvarme har alt for længe været blokeret af olieindustrien der jo netop også fik sat Bush på præsidentposten og som bare skorer hele dagen lang på de høje oliepriser, selvom resten af USA ligger fuldkommen underdrejet.

Derfor er man også så interesseret i at få Republikanerne og dermed Olieindustrien, ud af præsidentembedet.

Hvis man bare lader seddelpressen køre, så ender man i total inflation og muligheden for at skulle have en vognladning penge med til bageren for at kunne købe et brød. Det ved vi fra alle de lande der har forestillet sig at det var vejen frem at trykke flere penge.

Når man derfor ikke forholder sig til værdien i det faktuelle land, gennem de og revaluering, så er man ude på netop det skråplan fordi pengene ikke reflekterer den reelle værdi - Og det kan skabe inflation af alvorlig art.

Derfor skal vi bevare retten til at devaluere - Fordi vi, selvom vi har bundet os op på Euroen med et godt resultat i flere år, så er det ikke en garanti for vores økonomiske velstand fremover.

Vores økonomiske velstand er derfor bedst sikret gennem muligheden for at kunne løsrive os fra Euroen og de eller revaluere i forhold til både Euro, Dollar eller en hel tredje valuta.

Hvad vi altid kan aflæse verdens økonomiske tilstand på - Det er køb og salg af antikviteter og verdenskunst og priserne har aldrig været højere her end de er nu. Fordi man ved det er varige værdier, man ikke betaler skat af. Man bevarer sine penge på væggen eller på en piedestal, frem for i banken hvor de kan devaluere i værdi.

At det er bankerne og både Jyske og Saxo Bank der advarer mod Euroen, så er det på grund af frygten for devaluering af både USA Dollar og Euro, fordi bankerne rammes først og fremmest. Så dem kan man godt regne med som dem der peger på hvordan man tænker klarest i forhold til Euroen og Kronen.

Islændingene har bare lånt over evne og spekuleret på lånte penge - Så en devaluering af den islandske krone vil gøre det sværere for islændingene at betale deres lån tilbage - Når det også er blevet mere usikkert og spekulere, fordi alt hvad man tidligere har tjent penge på, mister værdi - Så ramler hele økonomien - Ikke mindst fordi afkastet mindskes eller helt forsvinder, hvis ikke det væreste sker, at de aktier man har, pludselig ikke er noget værd mere. Så kan disse aktier ikke være garanti for lån mere, og så ønsker man andre garantier.

Med hensyn til hvem der får "røven i klemme i disse sammenhænge" - Som du så smukt beskriver det :D - Så kan jeg fortælle dig at det gør vi alle - Og det vil kun gøre det endnu værre hvis vi forpagter vores ret til at re eller devaluere til EU.

EU er korrupt og det er den Europæiske Centralbank også. Det har vi set igen og igen, når EU ikke vil re eller devaluere Euroen på grund af hemmelige interesser der lige så godt kan skyldes at man holder hånden over og under kapitalistiske interesser i EU eller USA.

Og ja der er langt mere i gærde end der gives udtryk for. Vi skal med i Euroen på grund af kræfter der skjuler sig for os, men det er kapitalistiske kræfter vi taler om.

AT Venstrefløjen ikke kan gennemskue det og åbenbart falder på halen for alt hvad venstrefløjen kommer med af forløjet propaganda, som de givet ikke selv forstår en rygende fis af. Det er tragisk for venstrefløjen og de kræfter de skubber bag på, til skade for de mennesker de påstår de repræsenterer i deres storhedsvanvid.

Danmark kan overhovedet ikke få indflydelse på noget som helst i EU - Det er en narresut, skabt til højtflyvende egocentrikere som Margrethe Auken, Svend Auken, Anne Grethe Holmsgaard, Helle Thorning, Steen Gadde, Jelved, Vestagaer og Villy Søvndal og Co. - Der tror de kan påvirke hele EU´s tankegang med ganske få stemmer og idéer om EU der overhovedet ikke har sin gang på jorden.

Og samtidig sidder de så og stemmer for en afvikling af strejkeretten i EU enighedens navn.

Det er langt ude. Det er så langt ude at man ikke engang tør tage en debat om EU, Euroen og Lissabontraktaten som EU, og Eurotilhænger.
 
24.05-2008 | 21:57 af leon lerche
Hej. Isabella Balkert, jeg kan sku ikke find Bidelberggruppen i min søgning kunne du ikke lige fortælle mig hvad jeg gør forkert, jeg mener jo i højt grad at de stadig spiller med musklerne i EU, derfof spøger jeg dig, hilsen fra. leon, som udemærket ved hvad de er og gør.
 
24.05-2008 | 22:08 af Isabella Balkert
@24. maj 2008 20:59 af marsterleon,

Nej, jeg har ikke været på din hjemmeside, jeg har ikke meget tid til at skrive i øjeblikket, eller overhovedet tid til at skæve til ret meget andet end det jeg skal have nået her og så lige min egen blog, når jeg føler at nu er det på tide at sige noget igen.

Taler du om din hjemmeside, eller din blog?

Hvis hjemmesiden er noget andet end bloggen, kan du da lægge www.adressen til mig på min blog.

Der er langt flere EU-modstandere, end man vil være ved og derfor har man jo også aflyst folkeafstemningen om Lissabontraktaten.

De lande der stemte om den da den hed Grundlovstraktaten, stemte den jo også ned med fuld musik - Så nu går man imod selve folkestyret og demokratiet og stemmer det ind gennem de korrupte EU fundamentalistiske politikere og de politikere der bare ikke har forstået hvad det er de stemmer ja til.

God kamp mod EU og den fascistoide statsdannelse der nægter folket at give deres besyv med.

Isabella, som smiler tilbage :)
 
24.05-2008 | 22:11 af Isabella Balkert
masterleon,

Du skal skrive Bilderbergers eller Bilderberg Group, de danske sider er næsten fuldkommen støvsuget for informationer om Bilderberggruppen.

Du skal have et godt antivirus program, inden du går i gang med at dykke ned i informationerne.
 
24.05-2008 | 22:13 af Isabella Balkert
HI Stenus :D @24. maj 2008 21:18 af Steen Hansen

Tak for rosen, godt vi er enige :D

Jeg ved faktisk ikke noget som helst om Lehman, så jeg må trøste mig med at andre har sat sig ind i sagerne og kan anbefale lekture om ham.

Jeg må få set på det, når jeg her mere tid.

Giver et "lidt" andet billede end det Bertel Haarder opstiller kanoner for.

Mange hilsner

Steen
 
24.05-2008 | 22:14 af leon lerche
Hej igen. Isabella Balkert, jeg fandt sku frem til dem. Biedel Berg Gruppen 1946å.år og jeg mener at der er aktive i EU, du ved hvor der tjenes penge og andet er de, hilsen fra. Leon, som griner du ved hvis man er stædig.
 
24.05-2008 | 22:17 af cencur
EU modstanderne. Var det ikke den forrige generation af ungdomshusets voldsbeboere? Hvem gider diskutere med disse tabere.
24.05-2008 | 22:19 af Isabella Balkert
@ 24. maj 2008 21:09 af NomdeGuerre

Du har helt ret "Vores ellers gode statsminister har gjort en stor fejl med hensyn til Lissabontraktaten" - Og det er især en skandale fordi han havde lovet os en folkeafstemning om Lissabontraktaten!

At love det folk der stemmer på ham og hans VKO konstallation, er åbenbart helt uden betydning, når man skal indynde sig i EU eller løbe i flok med de antidemokratiske EU Fanatikere.

Jeg har haft stor respekt for Fogh tidligere. Nu har jeg mistet alt for ham, på grund af denne sag, så ja - Jeg er enig i det du peger på:

"Han fortjener ikke et genvalg, men jeg lader heller ikke min stemme gå til et eneste af de partier der har undsagt strejkeretten og været med til at ratificere Lissabontraktaten og det er stort set alle partier undtagen DF og EL.

Så der står man så med disse to valg, igen igen. Hvis man er imod  det Supranationale projekt - EU - Netop fordi de modarbejder Danmark for at fremme EU og rent ud sagt skider højt og flot på demokratiet og det danske folk.
 
24.05-2008 | 22:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.05-2008 | 22:26 af leon lerche
Isabella Balkert, jeg er godt klarover at de prøver at gemme sig og mit antivitus pogram og godt og jeg fandt dem og de kommer med i historien om EU. For de er der, de er jo ligesom mafiaen, men de er også med i min historie og bare det at jeg her fortæller om de grupper burde få alle til at sige nej til EU,hilsen fra. Leon, som siger at det røde hår klæder dig.
 
24.05-2008 | 22:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
24.05-2008 | 22:31 af leon lerche
Charles, du lyder til at være uviden, så du er undskyldt og din måde at tale på fortæller mig at du bare kan rejse til et EU-land, for når du taler om voldsbeboere, så kommer de fra alle de EU-lande, så når du udtaler dig så kom med nået konkredt, hilsen fra. Leon, som nok ved hvad EU er.
 
24.05-2008 | 22:46 af leon lerche
Her får i lige budgetet fra. år.2008. det er på ca.962.milliarder, kan vi så komme til, hilsen fra. Leon, som siger hvor meget går til kuroption.
 
24.05-2008 | 23:17 af Isabella Balkert
Berlingske Tidende skriver: Borgerligt euro-nej presser regeringen - Ny Alliance kaster en bombe ind i euro-debatten og anbefaler nu et nej.

Det er en ubehagelig overraskelse for VK-regeringen, som nu har begge sine støttepartier som modstandere i bestræbelserne på at slippe af med kronen.................

Og ja - Tænk at det skulle komme så vidt at man kunne komme til at takke NA for noget som helst, men det er da godt det går den vej.
 
24.05-2008 | 23:24 af Isabella Balkert
@24. maj 2008 22:17 af Charles - Jamen hvis du absolut vil demonstrere hvor langt ude EU debatten er for de EU positive, så gør det endelig her på bloggen.

Din underlødige og dybt useriøse kommentar, er fuldkommen synonym med den EU tilhængernes lamme forsøg på at bevæge sig imod en dialog i EU debatten.

De sidder i EU´s rullestol og kan ikke flytte sig en tomme rent intellektuelt selv, og parolerne for EU slår ligesom ikke til - Vel?

Når du skriver: "EU modstanderne. Var det ikke den forrige generation af ungdomshusets voldsbeboere? Hvem gider diskutere med disse tabere" - Så har du idømt dig selv den slatne tabertrøje og en sjofel bemærkning til dine meddebattører.

Du magter ikke at forsvare dine egne synspunkter og så skal de være alle dine ideologiske modstandere der er noget galt med. Bekvemt, men let afsløret som dummer retorik for det umældende EU Fundamentalistiske hold. Sagde jeg det ikke nok!?

EU tilhængerne har ikke noget fornuftigt at komme med! Så skulle den ged være barberet!
 
24.05-2008 | 23:26 af Isabella Balkert
masterleon det er 962 milliarder, narret fra det Europæiske folk, af grådige politikere der forer deres egne lommer først. Det er tid til verbale lussinger! :D
 
24.05-2008 | 23:27 af Isabella Balkert
masterleon, dette er et godt link til Bilderberggruppen, hvis du kan læse engelsk:

http://www.bilderberggroup.net/
 
24.05-2008 | 23:32 af Isabella Balkert
masterleon - Ellers er her lidt Bilderberggruppe oplysning på Dansk:

BILDERBERG-KARTELLET STÅR BAG OPKØB af SAMTLIGE de store virksomheder i DANMARK, og resten af verden.

TDCs nye ejere - de fem kapitalfonde i Apax-konsortiet= (Bilderberg-Bankerne) Barclays Capital, CSFB, Deutsche Bank, J.P. Morgan og Royal Bank of Scotland ca 77 milliarder kr.

ISS overtaget af (Bilderberg-fondene) EQT og Goldman Sachs Capital Partners ca. 30 mia. kr.

ØK-salget (EAC Nutrition for 9 mia.) til Bilderberg-hjørnestenen ABN AMRO Rothschild and Goldman Sachs International etc. etc.

Alt opkøb af dansk byggegrund sker med Bilderberg- Carlyle-gruppen som bagmænd, uanset hvad man ellers kalder sig f.eks. CNN, Nordkranen A/S, Højgaard, City Development ApS, eller lign., så er det Bilderbergerne der spøger i baggrunden.

Fodnote:

Carlyle Group har George Bush Sr., John Major i spidsen for konsortiet!

Klaus Rifbjerg og Niels Helveg er ikke direkte Bilderberger, men deltager i hemmelige gruperinger bl.a. i Aspen Institutet (Colorado), hvor neo-konservative tanker udtænktes.

Svend Auken Den Trilaterale Kommission 1978 - "Socialisterne" Rifbjerg og Auken er/var således sammenspist med milliardærerene der vil privatisere al statens ejendom...

http://www.bilderberg.underskrifter.dk/index.php
 
24.05-2008 | 23:35 af Isabella Balkert
masterleon og andre der kunne være interesserede:

Bilderberg citater:

"I det moderne Europa er der ingen plads til homogene nationalstater. Det var en ide fra 1800-tallet, og vi vil etablere det nye (multi-kulturalismen) i 2000-tallet, og vi vil skabe multietniske stater." (Citat: øverstkommanderende i Kosovo-krigen General Wesley Clark, juni 1999 på CNN).

Den, der ikke kan se, at der her på jorden foregår en stor bestræbelse, en vigtig plan, ved hvis realisering vi kan få lov at medvirke som trofaste tjenere, må bestemt være blind.(Citat: Winston Churchill)

………….Jean Monnets: Memoirs, Collins, London, 1978.

Det internationale selskab i toppen af de udemokratisk styrede FN, Internationale Røde Kors, IMF (Valutafonden), Verdensbanken, EU Kommissionen og logerne C.F.R., Bilderberg Gruppen, Trilateral Commission, Royal Institure Of International Affaires, (The) Round Table o.a. organer har længe (i princippet som arvtagere siden 1. maj 1776) haft planer om én verdensregering.

Trilateral Commission har som anført ovenfor erklæret opgaven fra 1973 her i den 4. og sidste fase at samle verden først i tre ikke-demokratiske blokke: Amerika-kontinenterne (via nu NAFTA), Europa og Afrika (via nu EU) og Asien via Japan.

Forudsætningen for, at dette skulle kunne lykkes er bl.a., at de genstridige mennesker skal have fjernet deres selvbestemmelse og identitet. Det sker bl.a. ved, at en mængde kulturfremmede folkeslag gives adgang til at slå sig ned permanent i Europa.....

ET link til:

http://members.fortunecity.com/timerunner1/mon.html
 
25.05-2008 | 02:55 af Isabella Balkert
@24. maj 2008 22:28 af NomdeGuerre

Du skriver: "Jeg kunne ønske der kom et parti. med nej til EU som et af hovedemnerne, til dem der ikke vil stemme på DF eller enhedslisten."

Og det kan jeg kun give dig ret i. Jeg er i dialog med nogen der overvejer det - Der er efterhånden så mange EU kritiske medlemmer af de EU fundamentalistiske partier, at man kunne lave et parti der netop forholder sig til et politisk tema der kan overleve uden for EU og som et modspil til EU som det er skruet sammen nu.

Der er en fællesskab fra Junibevægelsen og Folkebevægelsen der kan etablere et sådant parti så de EU kritiske bevægelser får formuletet et parti der også kan få indflydelse på de beslutninger der tages i folketinget, som den del af folkets repræsentanter, der idag ikke har den repræsentation de burde have rent procentmæssigt, hvis man ser på EU kritikken i befolkningen.
 
25.05-2008 | 02:59 af Isabella Balkert
@24. maj 2008 22:14 af marsterleon

Godt gået masterleon - Det er tit vigtigt at stave ret nøjagtigt hvis man skal finde frem til dem - men stædighed hjælper altid :D
 
25.05-2008 | 14:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.05-2008 | 15:54 af Isabella Balkert
Et stort tak til Jacques d Biann for et flot indlæg i debatten :D

Og du peger jo nøjagtig på bylden - Nemlig EU´s fundamentale uhæderlighed, og det startede for vores vedkommende i 1972, hvor alle de EU fundamentalistiske politikere, over en kam, benægtede at man med EF søsatte projektet EU.

Man gik endog så langt at man kaldte dem der havde sat sig ind i projektet for dommedagsprædikanter og fantasifulde demagoger - Og at EF overhovedet ikke handlede om fælles mønt, fælles hær eller et fælles parlament med overnational status.

Man har aldrig fortalt danskerne at hele EU projektet var at afvikle de europæiske nationalstater, lige som man stadig benægter, selv efter ratificationen af Lissabontrakaten, at det handler om dannelsen af et supanationalt parlament der til hver en tid kan trumfe alt hvad de enkelte lande kunne ønske at bestemme selv.

Og det har eliten, igen, igen, som ved alle statskup, siddet overhørigt, mens det dumme folk man ikke vil høre på, også igen, igen er fuldkommen klar over hvad der foregår og indtil videre magtesløse over for et folketing der også systematisk har fjernet de EU kritiske medlemmer fra opstilling til folketinget.

Tænk at man vil være det bekendt, som politiker - At være med til at svejse et projekt sammen over grænserne, som man er bange for befolkningerne skal få nys om. Og tænk at man bagefter kan finde på at være så grov at man kalder det for mere demokrati at afsætte folkestyret.

Jeg er helt enig med dig om at vi er udsat for en stigende "forbrugsbedøvelse", som man kun ser i samme grad i USA, og så er det endog værre her.

Afmonteringen af en verdensorienteret TV avis der erstattes med aftenshowet - Der nok er den dummeste nyhedskanal man overhovedet nogen sinde har strikket sammen - Må være et led i en dummificeringsprocess, og den bedøvelsesstrategi du også taler om.

At vores nyhedsdækning foregår gennem kabler idag, sikrer pressen og de kulturelle formidlere at der ikke sendes alt for meget stof der kan styrke det reflekterende menneskes behov for selv at tage stilling til både det ene og det andet.

Selv på universiteterne er den frie tanke idag et yesterday fænomen. Man lærer efter noder, og i smådele af større værker, og får en almenviden der er at ligne med et Hvem, Hvad, Hvor leksikon.

Frank Furede har skrevet en bog om fænomenet:

"Where have all the intellectuals gone" - Hvor han påpeger at de højere læreranstalter har lagt filosofiske betragtninger og kreativ tankegang på køl, for at fremme indlæring på et ensartet grundlag, der ikke giver tid til svinkeærinder eller muligheden for at gå i dybden med noget som helst.

"Bedøv dem" - Som du skriver - Er en slående sætning der sidder lige i skabet!

Hvorfor vi skal have serveret adskillige mord på alle kanaler - Hver dag - Og hvorfor det nu nærmest altid handler om skamferede kvindelig - Er der nogen der kan forklare mig hvem der har brug for det?

Med GMO føde og tilsætningsstoffer, skaber man patienter der har brug for alle mulige former for medicin fra medicinalmafiaen, der allerede har fået forbudt alternativ (naturlig) behandling.

Den listende statsdannelse, som du skriver - Er et flot begreb for det der sker lige nu.

Som sædvanlig er jeg ret duperet over dit kreative  sprog - Der i enkelte sætninger, fortæller så uendeligt meget.

Skabstotalitarisme - Igen en sammensætning af to ord, der bare siger mere end lange sætninger for det er faktisk lige nøjagtig det det drejer sig om.

Og ja, det er significant at selv Berlusconi er en brik i et puslespil der er spillet af uhæderlighed på højeste plan - Det er jo det der er så hamrende uhyggeligt.

Det er Fascismen med det nye ansigt de fleste først skal genkende, før vi kan kæmpe imod - Som vi har gjort det så mange gange før.

Og det bliver svært for danskerne, for i USA og England har man i mange år beskæftiget sig med den skjulte statsmagt og afintellektualiseringen på et højere plan. Her tænker man på Cafe Latte og boligindretning.
 
25.05-2008 | 19:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.05-2008 | 20:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
25.05-2008 | 21:50 af Isabella Balkert
Selvtak Poul Solrart Sørensen,

Jeg mener du skal bevæge dig væk fra sofaen og stemme nej til Euroen, det tjener Danmark og det danske folk bedst.

Vi ved jo alle sammen godt at der ikke er noget at hente i Euroen for os, og derfor kan man også kun fra EU fundamentalistisk side, finde ud af at det tjener os bedst, men det er der ingen økonomer der vil støtte politikerne i.

Jeg vil også anbefale dig at se filmen om The Federal Reserve, for det er lige nøjagtig hvad vi får hvis vi også bliver medlem af en Europæisk Centralbank - En enevældig hersker over den Europæiske Valuta - Som ikke står til regnskab for nogen som helst og som, hvis de er korrupte, vil afstemme Euroen efter storkapitalistiske interesser.

Se følgende links om The Federal Reserve og gys!

http://kortlink.dk/google/5b6k

http://kortlink.dk/google/5b6e

http://kortlink.dk/google/5b6n (dollar and oil)

Eller kort og godt den der har guldet, styrer alt.

Dette link fortæller nøjagtig hvad det betyder at lægge alle sine pengeinteresser uden en Central Bank eller en Euro Bank der kontrollerer økonomien og alle valutaer i hele Europa.

Det er ren antisocialistisk, antidemokratisk, antiliberal politik, så jeg fatter ikke at der er andre end Det Konservative parti, der kun er interesserede i deres egne kapitalistiske interesser, der kan gå ind for Euroen i Danmark, og så selvfølgelig Det Radikale Venstre der altid har ligget og logret for Magtbrynde.
 
26.05-2008 | 18:30 af Isabella Balkert
Hej JdB,

Jeg ser først dit indlæg nu, og jeg må give dig ret.

Alle Muslimer og indvandrere der udtaler sig om at de har fået alle muligheder, deres udtalelser undertones konstant.

Der har også været et tidligere HUT medlem, der har udtalt sig ekstremt kritisk over for HUT og erkendt at han var blevet hjernevasket til selv at hjernevaske andre - Hvilket han har undskyldt for og som bod, fortæller han nu alle om hvor farlig, samfundsfjendst og antidemokratisk HUT er.

Så havde vi en immam i studiet i debatten meget sent om aftenen, der udtalte sig om at de danske imamer ikke anede hvad de talte om. At de var uudannede og at det var enhver Muslims pligt at forlade det land han ikke mente gav ham de optimale muligheder for at overholde sin tro, men at terror og antidemokratisk virksomhed aldrig nogen sinde har været muslimsk tro i følge sutraerne og at Islam var imod den form for antidemokratisk virksomhed i et værtsland der havde taget imod folk som flygtninge.

Hele den glimrende udsendelse, har man simpelthen ikke ønsket at genudsende eller debattere yderligere.

Så var der Terrorcell, der er noget af det mest lødige man har set i TV serier og serien har gået sin sejrsgang over det meste af verden, men her piller TV2 den af, efter få dele - Med henvisning til at den ikke sås af tilstrækkelig mange mennesker.

Hallo - Der var ikke reklameret for den overhovedet! - Den blev sendt langt efter kl. 24 og det var en enestående god serie, der meget nøjagtig viste den islamiske muslim og terrorgrupper i dialog med den uddannede muslim, der forsøger at få dem til at indse at det de foretager sig er forkert.

Den må danskerne ikke se. DR viser ikke andet end gengangere og mord - Nye serier vises på TV2 men går det Radikal fanatisme imod - At pege på at der er forskel på muslimer og opfattelsen af Koranen og Sura, så er det nat med informationen.

Jeg mener at NA, og især Jørgen Poulsen og Det Radikale Venstres tilhængere, har skabt den hadefulde og fuldkommen enøjede debat i Danmark, hvor man ikke kan tillade sig at se kritisk på, eller give en kritisk kommentar til Islamisme, terrorvirksomhed, eller Islamisk fanatisme.

Vi har to trolls på debatten, der hver dag kører deres Nazime=DF debat - På den mest løgnagtige og faktaforvridende facon man overhovedet kan tænke sig og så skal man høre på at Jørgen Poulsen, en tidligere Generalsekretær for Røde Kors, fører hadedebat på nøjagtig samme vis.

Det er et nyt lavpunkt i både dansk politik, dansk debat og partidiskussioner imellem.

Anders Samuelsens udmelding om et Nej til Euroen bliver nok en enlig svale rent fornuftsmæssigt fra det parti, og så kan vi da heldigvis vinke farvel til Jørgen Poulsen og NA ved næste valg.

Ethvert parti der samler Jørgen Poulsen op fra NA, vil idømme sig selv et image som fuldkommen uden moral og etik, hvis man åbner for at en hadsk demagog, der har haft hænderne alt for langt nede i bidragskassen til sultende mennesker - Og i øvrigt allerede er kendt som kreativ løgnhals når han skal forgylde sig selv eller sætte trumf på det han forsøger at formidle.

AT Kaare R. Skov er glad for ham - Det siger sådan set alt.

At det tørklæde fikserede DR nu igangsætter en skønhedskonkurrence for tørklæde klædte kvinder, efter de har stor promoveret Asmaa - Og fået kendte kvinder til at tabe hovedet i tørklædedebatten, så man kunne promovere tørklædet yderligere - Det er langt ude.

At DR altid vælger en tørklædeklædt kvinde når Mary eller Vestager besøger Ghettoerne - Det er en leflen for tørklædet der er i den grad et slag i ansigtet på alle de tørklædeklædte kvinder der straffes hvis de ikke bærer tørklæde i de Islamiske lande der har Imamer til at regere dem.

DR er med til at tegne et meget usympatisk billede af muslimer i Danmark. Enten er de ofre eller også er de voldelige og ekstreme.

Hvad med alle de muslimer der har opdaget at der ikke står nogen steder i Koranen - At kvinder skal underlægge sig deres mænd som slaver og bære tørklæde fordi det er urent og syndigt at vise sit hår?

Hvad med alle de uddannede muslimske kvinder der glæder sig over at man aktivt bekæmper sexismen i Danmark og Europa og at der også er fri adgang til universiteter og en ordentlig udddannelse der giver dem frihed til at vælge en slavelignende tilstand i et traditionelt Islamisk ægteskab fra? Fordi de så slipper for at skulle føde det ene barn efter det andet, år ud og år ind, indtil de dør af det og mændene kan gifte sig med et nyt avlsdyr?

Hvorfor er det pludselig odiøst at forholde sig til at ligestillingen er godt for kvinder?

Hvad tænker R og Venstrefløjen på, når de konstant forsvarer et symbol der er synonymt med kvinders underkastelse, ikke alene i forhold til deres religion, men i forhold til deres fremtidige ægtemænd?

ER det ikke lige så reelt et problem at muslimske kvinder ikke har ligestilling som alle andre kvinder?
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl