Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Folkebevægelsen kræver dementi af regeringen.
9. august 2010 16:13
 [1316 ]    [62 ]   Anbefal

http://www.folkebevaegelsen.dk/spip.php?article2806

Hvad foregår der egentlig i Danmark på EU plan?

VK regeringen taler ensidigt og fanatisk positivt om EU, som om kun EU er vejen frem for os. Og alligevel gider Per Stigh Møller og Lene Espersen, som den forrige og nuværende udenrigsminister - Ikke deltage i de møder i EU hvor vi kunne gøre os gældende og have indflydelse.

Lissabontraktaten er trukket ned over hovedet på en modstræbende befolkning, uden folkeafstemning, fordi man mener folket i de forskellige EU lande er en hindring for udbygning af EU Unionen. Efter Nej til Grundlovstraktaten/Lissabontraktaten, gennemførte man den samme traktat med ganske få og ubetydelige ændringer i teksten og nu er vi så der hvor vi skal begynde at betale direkte skat til EU eller hvad? Kan det virkelig være rigtigt?

Send til
Debat  62
Anbefal 6
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
09.08-2010 | 16:53 af Carsten Svendsen
Anbefalet!
Jeg undrede mig også over, at ingen danske medier havde et ord om Kommisionens planer.
Men man kan måske håbe, at det kommer til september, når Janusz Lewandowski fremlægger sine forslag til medlemslandene.
http://www.ftd.de/politik/europa/:eu-haushalt-bruessel-plant-europasteuer/50154400.html
09.08-2010 | 20:07 af Isabella Balkert
Desværre får vi jo ikke ret meget at vide, om overhovedet - Alle EU planerne, reglerne og beslutningerne vedtages i EU, implementeres af folketinget og så glider de jo bare ind i vores lovgivning uden vi kan stemme de poltikere ud der har vedtaget EU dekreterne for os, for de er jo alle sammen for EU og mere EU, undtagen DF og Enhedslisten og de har bare ikke indflydelse eller stemmer nok til at gøre deres EU kritik gældende.
 
09.08-2010 | 17:11 af Kristian Mortensen
Lad so så få dem afstemning om EU snarest muligt så vi kan komme ud i en fart
Forhåbentlig graver eliten nu sin egen grav i grådighed og griskhed med at suge skat ud af de i forvejen hårdt økonomisk trængte borgere, økonomisk trængte bla p gr af EUs kyniske linie overfor de dårligstlønnede og dem på overførselsindkomster
Det er Vatikanets magt over det daværende katolske Europa igen, og jeg tror ikke det holder ret længe.
Så er EU knust og ligger i ruiner
Faktisk er sådanne forrykte idéer som kørselsafgifter o lign sandsynligvis EU misfostre, der med EUs forlængede arme, altså eliten på Christiansborg, vil tvinge det ned over danskerne som en ekstra ekstra skat, den er ikke specielt grøn, men det giver at kæmpe afkast til den danskle stat og dermed også EU tror de, for det holder ikke, de fleste ruineres og må sælge bilen
Men sørgeligt at se proportionaliteten i hvor villige ex S-SF politikerne ønsker at agere EUs forlængede arm
 
09.08-2010 | 17:12 af Kristian Mortensen
Anbefalet
Begynder at forstå dit tidligere skriveri om Bilderberg gruppen, det virker mere og mere sandsynligt, desværre
 
09.08-2010 | 20:14 af Isabella Balkert
Jeg er glad for at mine tidligere indlæg nu forståes af flere og flere - Tak for venligheden :D
 
09.08-2010 | 20:31 af Isabella Balkert
Tak for anbefaling Kristian Mortensen :D
 
09.08-2010 | 17:21 af Carsten Svendsen
Jeg savner også 'Holger og konens nej til unionen'! :o)
Særligt bekymret bliver jeg, når jeg ser Steen Gade 'fedtet' så grundigt ind i dette:
http://nyteuropa.org/index.php?option=com_content&task=view&id=118&Itemid=250
og især disse visioner:
http://www.nyteuropa.org/index.php?option=com_content&task=view&id=84&Itemid=275
09.08-2010 | 17:32 af Kristian Mortensen
Det skal frem til næste folketingsvalg så alle kan se hvor korrupte politikerne er
 
09.08-2010 | 20:22 af Isabella Balkert
Det værste ved det hele KM er at man snart ikke ved hvem man skal stemme på Kristian Mortensen. Er der nogen, eller et parti man kan gå fuldkommen ind for?
 
09.08-2010 | 17:33 af Kristian Mortensen
Og det der HARMER mig allermest er at de vil jo ikke selv betale skat, bare se skatteålen Thorning-Schmidt
 
09.08-2010 | 20:23 af Isabella Balkert
KM - En elitær person der leger socialdemokrat i sin fritid og får penge for det. Det er sølle.
 
09.08-2010 | 17:34 af Kristian Mortensen
Jeg meldte mig forøvrigt ud af SF for en uge siden
 
09.08-2010 | 20:24 af Isabella Balkert
SF's EU fundamentalisme er uspiselig og Steen Gade er bare helt utålelig med sit Neuropa Kristian Mortensen.
 
09.08-2010 | 17:52 af L. Steen
SF har snart rykket sig så tæt på S, så det er eet fedt... Og S VIL jo virkelig EU :o(

Der er snart ikke andre end EL, der er modstander af det cirkus. Næh nej, de ikke-stuerene tæller ikke med :o)
 
09.08-2010 | 20:25 af Isabella Balkert
Helle Thorning er super Europæer, så Ja det er rigtig nok Stenus. Hun mødte jo Kinnock i EU sammenhænge og hendes bud på Socialdemokratisk politik under Helle Thorning var da også endnu mere EU fundamentalisme.
 
09.08-2010 | 20:18 af Isabella Balkert
Kommentar er blevet slettet.
 
09.08-2010 | 20:21 af Isabella Balkert
Ja Carsten Svendsen - Ja jeg forstår dig så godt. Jeg meldte mig også ud af SF, da Holger og Madammen, sagde: "Ja og Ammen". Og Steen Gade er ikke bare fedtet godt og grundigt ind i Nyt Europa, han har etableret det på enorme tilskud fra EU. Fra Nyt Europa har han så inficeret og infiltreret hele SF, på den mest svinske facon og med EU jugend i SFU.
 
09.08-2010 | 20:13 af Isabella Balkert
Ja, lad os få den EU afstemning, hvis politikerne overhovedet tør at lægge noget som helst frem til afstemning når det gælder EU. Man følger jo hele tiden med og er der en overvejende sandsynlighed for at der vil blive stemt Nej, så får vi ikke lov til at stemme.
Der er kun een vej frem og det må være at boycutte de mest EU liderlige partier og nægte at købe de aviser der ikke vil informere os sagligt om EU.
Du har ret i at der er en utilstedelig kynisk behandling af de svage i EU. De lavtlønnede bliver kørt op imod hinanden i en form for skruebrækkeri vi ikke har set siden før Socialdemokratiet kom til magten i sin tid.
Jeg må i øvrigt give dig ret i alle de andre ting du peger på - Når man så tænker på at færre og færre får råd til at købe eller beholde deres bil, samtidig med at toget bliver dyrere og dyrere, hvordan skal det så gå når folk skal tage toget når man skal på hospitalet, hvis man ikke har råd til at køre så langt. Og hvem får råd til og mulighed for at besøge familien på et hospital der ligger 50 eller 100 km væk?

Det er storkapitalens, politikernes og kuponklippernes EU, folket hader i stigende omfang EU:
 
09.08-2010 | 17:57 af Lars Nunnegaard
Anbefalet herfra.
Det der undrer mig er regering og flertallet i folketinget bliver ved med at fortie hvad det indebærer, istedet er vi atter den artige lille kanariefugl, som for 66 år siden.
 
09.08-2010 | 20:26 af Isabella Balkert
Tak for anbefaling Nunne. Og Ja, du har helt ret. Vi bliver ført bag lyset hver eneste dag og det er fra begge sider af folketingssalen - Som Bilderberggruppen siger, lige gyldigt hvilken side af salen du stemmer på så stemmer du også på os. Det er virkelig dejligt.
 
09.08-2010 | 21:15 af L. Steen
Og aldrig så snart var Berlinmuren faldet - før der blev turbo på nEUropa :o(
 
09.08-2010 | 21:43 af Isabella Balkert
Ja Stenus, på mystisk vis blev Berlinmurens fald sammenkædet med EU og EU fundamentalisterne mente at når Berlinmuren var faldet så var det endnu mere væsentligt at udvide EU, jeg har aldrig fattet den sammenhæng.
 
09.08-2010 | 21:48 af L. Steen
Heller ikke jeg.

PS Jeg er hunkøn og hedder ikke stenus ;o)
 
09.08-2010 | 22:37 af Isabella Balkert
Undskyld L.Steen, jeg forvekslede dig med en anden Steen :D
 
09.08-2010 | 22:54 af L. Steen
Alt forladt, jeg ved hvem stenus er ;-)
 
09.08-2010 | 23:34 af Steen Hansen
Når 2 smukke kvinder kender mig - og så i samme stue???
:o)
Nå - men vedr. din frembragte "tese" om en vis sammenhäng med murens fald - og til hvilken retning, kan debatteres länge - men vi kan kun väre enige om, at den gamle, rige, Jödisk/Katolsk (orden) vil til bedene igen.
Vi ser samme "tendens" i den religiöse approach - både fra pressen og på pressen - med udvalgt publikum, der selv betaler entréen.
 
10.08-2010 | 00:18 af Isabella Balkert
Marias stjernekrans ligner under alle omstændigheder EU flaget, og den Katolske kirke har magt i EU det er der ikke tvivl om.
 
10.08-2010 | 09:48 af Steen Hansen
Nu beväger vi os på den tynde is - :o)
På andet medie og i anden "tema" har jeg netop anskuet "de 2 bibler" som värende den vi anser som "den almindelige" og så biblerne, med sine ritualer i King James Bible, der jo nok mere er anvendt som "bibel" i de forskellige interesse-grupper som VL osv.

King James Bible har i sin rod en Islamisk vending, hvor man kan sige, at Vesten har brug for Östen - og ikke den omvendtte vej.
Imidlertid var det ikke meningen, at vi skulle blive Islamister i den Jödisk/Katolske filosofi, idet sådanne samfund ikke er for oplyste mennesker.
Faktisk er det sådan, at det enkelte individ selv må träffe sin afgörelse om religiös og dermed rituel administrativ underkastelse af lovsättet, hvilket var "metoden" og smuttehullet for Islam til at få indfört sin Sharia-domstol.
I Danmark ses en ganske betydelig religiös väkning, hvor man kan sige, at folk vel nok mere gnider sövnen ud af öjnene og stirrer forblöffet rundt.
 
10.08-2010 | 10:09 af Steen Hansen
Altså en närmest "kriminel" fraktion, der på bedste vis og ganske uhindret kan "kreatur-i-sere" sine medborgere og herunder skabe et politisk klimä, hvorunder der sker de mest grusomme overträdelser af de menneskelige rettigheder, hvilke der i afsides-liggende-områder, föres krig for at indföre.

Det ka fan'me ikke väre rigtigt, at en sådan "kannibal-filosofi" skal eller kan väre det bärende element i vores pyramide, der også blev bygget i en cirkel.

Hvad hvis jeg nu påstår vi nedstammer fra en fugle-art. hva' hva'
:o)
Undskyld mit lille udbrud - jeg "glider igen" på isen - :o)
 
10.08-2010 | 06:48 af gitte rasmussen
Anbefalet. Personligt tror jeg aldrig vi får muligheden for at stemme om EU fællesskabet, det løb er kørt.

Vi ender i en stormagt med fælles politik, fælles finanslov osv. Og for at styre så stor en befolknings gruppe, er man nød til at indfører stor kontrol af befolkningen.

Med mindre den globale finanskrise tager livet af EU, så er vores fremtid solgt til kapitalen.


Dejligt at se dig på avisen igen.
 
10.08-2010 | 07:13 af Lars Nunnegaard
Ethvert imperium går til grunde!
 
10.08-2010 | 22:32 af Isabella Balkert
Og det er vi bare så glade for at du minder os om Nunne :D Jeg tror du har ret, EU kan ikke overleve i længden.
 
10.08-2010 | 07:39 af Carsten Svendsen
10.08-2010 | 07:41 af Lars Nunnegaard
Gennem kriser kommer vendepunktet muligvis.
Hvad din fjende ikke skal vide, bør du ikke fortælle din ven!:o))))
 
10.08-2010 | 07:55 af gitte rasmussen
 
10.08-2010 | 22:35 af Isabella Balkert
Tak for et godt link Gitte Rasmussen :D
 
10.08-2010 | 22:34 af Isabella Balkert
Tak for linket CS :D Og Ja det ser ikke godt ud for USA, og det påvirker selvfølgelig os her og i resten af EU.
 
10.08-2010 | 22:31 af Isabella Balkert
Tak for anbefaling gitte rasmussen :D Jeg håber dog ikke at du har ret i at løbet er kørt for en udtrædelse af EU, der er flere og flere der finder at EU er en hån mod demokratiet og Schengen en trussel mod vores lov og sikkerhed.
Når der opstår et parti på både højre og venstrefløjen, der begge er imod EU og man ser stemmerne myldre til disse partier, som det givet også vil ske i andre EU lande, så ser vi begyndelsen til enden på EU.
 
10.08-2010 | 10:55 af Carsten Svendsen
Dette siger ikke så lidt om, hvor meget den danske befolkning bliver ført/(lader sig føre) bag lyset!
http://www.berlingske.dk/danmark/danskerne-dumper-i-eu-kendskab
10.08-2010 | 11:52 af Carsten Svendsen
10.08-2010 | 22:38 af Isabella Balkert
Carsten Svendsen tak for endnu et godt link :D
 
10.08-2010 | 22:37 af Isabella Balkert
Carsten Svendsen, tak for et godt link. Jeg hæftede mig også ved det i formiddags. Vi ved nemlig gennerelt ikke noget om EU eller langt fra nok om EU, fordi aviserne ikke har opdateret os jævnligt i hvad EU betyder for os, og hvad EU gør ved os.
 
10.08-2010 | 12:19 af Knud Sandbæk Nielsen
Godt sagt! Anbefalet.
 
10.08-2010 | 22:38 af Isabella Balkert
Tak til Knud :D
 
10.08-2010 | 12:37 af hans andersen
Kommentar er blevet slettet.
 
10.08-2010 | 13:04 af hans andersen
Isabella Balkert

Anbefaler

Jeg er sikker på, at EU vil rådne op indefra, men det tager desværre lang tid!

Der er desværre vokset en generation op, der betragter unionen som et nødvendigt onde!

Her kommer du ind i billedet!

Vi mangler en fyldestgørende artikel, der beskriver EF/EU med afsløringer af al den svindel, der klæber til konstruktionen fra start til nu, og du kan sktive den!

Med den i hånden kan vi måske få DR til at fremstille en afslørende dokumentar om EF/EU!
 
10.08-2010 | 13:11 af Lars Nunnegaard
Hans andersen:
EU er allerede ved at rådne op. Dels er bureaukratiet blevet mega-stort. Samtidig er der spændinger mellem de rige lande nord for alperne og de sydeeuropæiske, som de rige lande betaler til for at " holde røven" oppe på dem pga ødselhed. Dertil kommer de korrumperede regimer på balkan, hvor nyfascistiske grupper er opstået. Demokratiforståelsen i Baltikum er langt fra vores.
Såvel politiske som kulturelle spændinger vil nok fremskynde processen.
 
10.08-2010 | 22:41 af Isabella Balkert
Flot portræt af EU svineriet Lars Nunnegaard - Jeg er helt enig med dig i det du skriver.
 
10.08-2010 | 22:40 af Isabella Balkert
Det er en omfattende opgave, og jeg har løbende skrevet om det, måske kan det blive til et sammendrag på et tidspunkt.
 
10.08-2010 | 23:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
10.08-2010 | 23:27 af Isabella Balkert
Tak for indput Tom Christensen, det er godt at vide :D
 
10.08-2010 | 23:48 af hans andersen
Nunnw

Jeg er fulgstændig med dig og kan tilføje, at tyskerne er rasende over at skulle betale uhyrlige summer for grækernes uærlihhed!

Forøvrigt synes jeg, at det nuværende Italien skulle deles op i to stater en nordlig kaldet Italien og en sydlig kaldet Mafialand"
 
11.08-2010 | 00:58 af L. Steen
Har du vrøvl med snorene Pinocchio?
 
11.08-2010 | 01:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
11.08-2010 | 15:39 af Isabella Balkert
Det er EU's lyksagligheder og vi betaler hele vejen igennem Tom Christensen, tak for link.
 
11.08-2010 | 09:00 af gitte rasmussen
Jeg håber af hele mit hjerte, at EU rådner op både inde og ude fra. Det har intet med demokrati at gøre, kun det modsatte.

Håber du får tid til at skrive mere på avisen.dk Isabella, vi mangler dig på bloggen.
 
11.08-2010 | 15:40 af Isabella Balkert
Kommentar er blevet slettet.
 
11.08-2010 | 15:41 af Isabella Balkert
Tak for en sød hilsen gitte - Jeg skal forsøge at tage mig tid til at skrive lidt oftere efter din venlige opfordring.
 
11.08-2010 | 11:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
11.08-2010 | 15:44 af Isabella Balkert
Tak til Tom Christensen for endnu et godt og informerende link, det er altid godt med masser af relevante links fordi man kan bruge dem fremover i forbindelse med nye artikler og som erindringsarkiv.
 
11.08-2010 | 12:22 af Kristian Mortensen
Nu skal vi ud af de tmøg:
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/08/11/115745.htm
hellere i går end i dag
EU skal ikke kunne se røven for bare fodsåler (Lande der melder sig ud i en rivende hast)
 
11.08-2010 | 15:45 af Isabella Balkert
Tak til Kristian Mortensen for et virkelig relevant link til diskussionen her.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl