Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt
Dum i låget?
28. maj 2010 17:10
 [1012 ]    [52 ]   Anbefal

Nu kom den så - Undskyldningen fra Lene Espersen, men ikke uden en formaning! Vi kan alle sammen tage fejl! siger Lene, men som udenrigsminister, og med kravet om at hun vil være udenrigsminister, samtidig med at hun er partiformand, så forventer man ikke at hun kvajer sig så alle kan se det, og vi forventer under alle omstændigheder ikke at hun normaliserer sine politiske bommerter med en undskyldning om at vi alle sammen kan tage fejl - Og det gør vi slet ikke når alle kan se at LE ikke var i stand til at vælge rigtigt i en politisk situation der har været oplagt for de fleste.

LE havde en enestående mulighed for at møde Hillary Clinton og følge op på en udenlandsk agenda som Danmark har initieret - Og det var så eklatant en fejl at vælge endnu en ferie, efter skiferien i Norge, frem for at udføre det hverv alle øjne var rettet imod, netop fordi Lene Espersen havde forlangt denne ophøjede stilling til sig selv.

I tiden efter dette kiks, fik vi så først at vide at vi var en andedam der mente det var alt for vigtigt at kysse USA røv, og at LE lagde vægt på EU politikken selvom hun er dansk og ikke EU udenrigsminister, og derfor er det også så snublende let at komme til den konklusion at hun først undskylder nu, fordi man, fra alle sider og især fra vælgermassen, har skreget hende ind i øret at det var og er hvad hun burde gøre.

At hun så, når undskyldningen kommer, igen benytter sig af en forklaring man normalt giver til børn og ægtefælle - Nemlig at mor kan også fejle - Så finder jeg at det virker som om Lene Espersen er Dum i låget!

Vi kan alle sammen fejle, ja det er rigtigt, men det er ikke en undskyldning for at klovne rundt i sine udenrigsministerielle forpligtelser, og det går først helt galt når man ikke engang kan se at man klovner rundt og leger feriemamma, når man påstår at man evner at påtage sig de forpligtelser der hører med til at være Danmarks udenrigsminister, for i den rolle forlanger vi alle sammen lidt mere end den almindelige danske allesammenhed.

Når det så er sagt, så var en sammenkædning af en undskyldning der burde have været afviklet for længe siden, med en undsigelse af regeringens samlede holdning til efterlønnen - På et tidspunkt hvor VKO er bombet tilbage på målstregen i meningsmålingerne - Også bare så fuldkommen uden politisk tæft og timing, at jeg ville kikke mig om efter en anden formand, hvis jeg var Konservativ, for vælgermassen er i jævnt og afgørende aftagende for K.

http://borsen.dk/politik/nyhed/184035/email_finans/

 

Send til
Debat  52
Anbefal
For at kommentere et blogindlæg skal du være logget ind. Har du ikke en bruger kan du oprette en her.
28.05-2010 | 17:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2010 | 20:00 af Isabella Balkert
Kommentar er blevet slettet.
 
28.05-2010 | 17:48 af Lars Nunnegaard
Enig , anbefalet, uden yderligere kommentarer. Godt gået Isabella.
 
28.05-2010 | 20:01 af Isabella Balkert
Tak Lars :D
 
28.05-2010 | 18:06 af Helle Nielsen
Ja det er jeg helt enig i, hendes måde at komme med en undskyldning nu, og med "Vi kan alle sammen tage fejl!" viser hun er helt uden situationsfornemmelse og mangler den politiske tæft, der er nødvendigt som toppolitiker og især som minister.

Connie Hedegaard havde været langt at foretrække, men hende ville EU have. Bare vi kunne have tørt Lene Espersen af på EU, i stedet for. Men det har sikkert ikke været en mulighed.
28.05-2010 | 20:02 af Isabella Balkert
Enig, og ja - diplomatisk snilde er hun helt blind for.
 
28.05-2010 | 18:33 af Lottomunken 1977 ....
Ikke at jeg har fulgt særlig meget med i sagen, men det er for mig et meget godt eksempel på hvor ligegyldig dansk politik er hvor gode vi er til at holde illusion om en oplyst befolkning i live... Jeg kan simpelhen ikke se hvad hun skulle undskylde for, og hvem med rette sind der godtager denne undskyldning flere måneder efter... Hvis hun på daværende tidspunkt vurderet at det ingen forskel ville have gjort om hvem der deltog i det møde, hvorfor skulle hun ærgre sig idag. Mit gæt er patetisk stemmefiskeri, eller en slags i får ret og jeg fred...
 
28.05-2010 | 20:03 af Isabella Balkert
Enig i det patetiske stemmefiskeri.
 
28.05-2010 | 20:18 af Helle Nielsen
Ha ha, ja sådan kan det også udtrykkes, hun har simpelthen ikke andre muligheder, at de konservative tager hende til nåde, og så håbe på det med tiden hjælper.
28.05-2010 | 20:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2010 | 20:52 af Isabella Balkert
Under alle omstændigheder så må det være åbenbart for de fleste at hun hverken har sprog, opdragelse, forstand eller diplomatisk snilde til at være udenrigsminister og at hun så heller ikke kan klæde sig på uden man er ved at knække linsen på hvordan det er hun ser ud, når hun optræder i de mest besynderlige gevanter og tørklæder i udenrigspolitiske sammenhænge, det er pinligt i sig selv.

 
28.05-2010 | 21:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.05-2010 | 03:14 af Thomas Egeskjold
Ta det nu lidt roligt. at kritiksere lene for at hun ikke har politisk tæft. er lidt det samme som at kritiksere et pindsvin for at det stikker. det kan ikke afhjelpes. det eneste vi kan gøre er i fællesskab at befri hende for den så ganske urealistiske byrde hun har. hun har meget bedre af at være hjemmegående husmoder. eller et nummer i arbejdsløshedskøen. men jeg er bange for at hun er gået igennem livet uden at nogen har fortalt hende det. og det er jo ikke damens skyld. hun er en stakkels malplaseret "stodder" der ikke kan gøre for det. hun er en af de stakler der ligeson en cykkelrytter der kører stærkt men ikke kender vejen og ender i Helsinki, hver gang.
 
30.05-2010 | 15:59 af Isabella Balkert
Morsomt og rigtigt :D
 
28.05-2010 | 21:18 af Isabella Balkert
Det er spørgsmålet storfornuften, jeg tror ikke på man piller ved det forlig nu.
 
28.05-2010 | 21:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
28.05-2010 | 21:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.05-2010 | 11:57 af hans andersen
Anbefalet!

Har lige hørt i Radioavisen, at der nu også er murren i folketingsgruppen!

Mon ikke hendes dage er talte?
 
30.05-2010 | 15:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.05-2010 | 15:19 af Helle Nielsen
Ja sådan som K er gået tilbage i menningsmålingerne, er det et farligt tidspunkt at få en indre krise, som et formandsskifte kan medføre.

Det smarteste er banke en en stor kollektivt støtte op om Lene Espersen, og så håbe på hun kan manne sig op til at yde noget, og hendes hidtil usynlige evner til lederskab, vil begynde at vokse ud.

Men det er nok mere en ønskedrøm for K, end realitet.
30.05-2010 | 16:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.05-2010 | 16:52 af Helle Nielsen
@ Poul, det er jeg enig med dig i, men hvis K kunne skabe enighed om at støtte til hende til valget, kunne de måske udskyde problemet med formandsskiftet og en evt. splittelse af partiet.

Problemet er bare at hendes manglende lederevner som politisk leder, ikke bliver forandret af det og havde hun overhovedet kunnet levere varen, skulle man tro hun havde gjort det for længe siden.

Du har ret i at hvis K kan finde en anden de kan sætte ind, uden intern uro. Kan partiet klare sig, måske endda blive styrket, det er bare ret utopisk.
30.05-2010 | 18:29 af Isabella Balkert
Der må være en talentmasse hos de Konservative der kan gøre det bedre, ellers er det da den rene jammer. Jeg tror Hans Engel kunne gøre en afgørende forskel hvis han fik lov til at blive formand igen.
Han har samlet meget sympati for sin person gennem sine politiske kommentarer og der er ikke tvivl om at han har evnerne og tæften for jobbet.
 
30.05-2010 | 19:22 af Helle Nielsen
Ja det skulle man da tro, men det virker ikke rigtigt sådan, siden de beholder hende.

Tror du Engel stadig er medlem af det parti, synes jeg engang læste at han ikke var medlem mere, men jeg er er ikke sikker. Jeg tvivler på man kan være politisk kommentator og samtidigmedlem af et parti.
30.05-2010 | 19:31 af Isabella Balkert
Det kan jeg ikke give dit et klart svar på Helle. Jeg ved det faktisk ikke.
 
30.05-2010 | 19:36 af Helle Nielsen
Det kunne man ikke for 10-15 år siden i DR. men ting skifter hurtigt.
30.05-2010 | 18:28 af Isabella Balkert
Enig, men mirakler har det ikke med at komme til dem der ikke har fortjent det.
 
30.05-2010 | 18:27 af Isabella Balkert
Hej Helle, Jeg tror ikke man kan banke støtte op omkring Lene Espersen, og da det er vælgertilslutningen der er altafgørende, så hjælper det hende ikke. Hun kommer til at træde tilbage, hivs jeg skal gætte.
 
30.05-2010 | 19:26 af Helle Nielsen
Henriette Kjær og Nordjylland prøver ihvertfald, men K's problemer forsvinder jo ikke selvom de bakker hende op, hun er der så stadig og er stadig den samme.
30.05-2010 | 19:30 af Isabella Balkert
Enig Helle
 
30.05-2010 | 19:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.05-2010 | 18:25 af Isabella Balkert
Helle Ib er ikke det mest pålidelige vidne vi har.
 
30.05-2010 | 18:25 af Isabella Balkert
Tak for anbefalingen :D Og ja jeg mener hendes dage er talte for talentet mangler så åbenbart i forhold til at bestride både formandsjobbet og udenrigsministerjobbet.
 
30.05-2010 | 19:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.05-2010 | 19:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.05-2010 | 20:23 af Helle Nielsen
Det du beskriver, er jo en rigtig klassisk Klaus Hjort og Thuelsen Dahl taktik, den har de gennemprøvet rigtig mange gange, og den virker hver gang.

Men der har det været Pia K og DF der skulle stå frem for at tage øretæverne, det har Pia det ikke svært med og så fik hun lidt til folkepensionisterne, så deres stemmetal holdt.

Jeg har svært ved at forestille mig Lene E frivilligt gå med til den manøvre. Det er hendes ego for for stort til, hun vil have æren, og ikke indgå i andres taktiske spil. Det har Thuelsen Dahl ikke rigtigt haft brug for, og Pia skal nok nå at få forklaret sig, når hun alligevel skal til spanking i medierne, for det skal hun jo.

Hvis Lene E. går med til den manøvre er det nok som det næstsidste hun prøver, lige før hun på sine grædende knæ må tigge Per Stig Møller om at tager over.

Men falder målingerne yderligere, bliver hun mør, og vil være presset til at lade en anden komme til, hvad enten hun vil eller ej.
30.05-2010 | 20:29 af Helle Nielsen
Det var et svar til Poul.
30.05-2010 | 13:00 af Helle Nielsen
De konservative har fået valgt sig en formand, der ikke var det stemmeslugende talent de håbede.
Hun har nærmere været en distanceblænder, desværre med et kun middelmådigt talent,
der ikke evnede at "gå til biddet", men var god til at sælge sig selv.

K.skal måske til at finde sig en ny formand, inden de kysser spærregrænsen,
valget nærmer sig og det tror jeg egentlig ikke hun overlever, som det ser ud nu.
Et formandsskifte risikerer at kaste K ud i en fløjkrig, endnu en gang.
Den sidste var ret så opslidende, så det bliver spændende.

Hvis ikke de har et uopdaget talent i baglandet, at hive frem,
mon så Connie Hedegaard vil opgive sit nye job for at redde partiet, hvis muligt.
Eller bliver den snart aldrende Per Stig Møller nødt til at træde til,
I da fald mangler de alligevel en tronarving indenfor ret kort tid.
30.05-2010 | 15:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.05-2010 | 18:31 af Isabella Balkert
Måske vil det ikke være det store tab at komme af med de to partier, med mindre Liberal Alliance samler alle stemmerne op, for de er da nærmest på det yderste højre.
 
30.05-2010 | 19:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.05-2010 | 19:39 af Isabella Balkert
Det er yderliggående Radikale.
 
30.05-2010 | 19:41 af Helle Nielsen
Måske et sammenrend af utilfredse fra højrefløjen, nu har der jo ikke været valg, først der vil det vise sig hvor stort LA egentlig er.
30.05-2010 | 19:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.05-2010 | 20:52 af Isabella Balkert
Liberal Alliance har hele tiden kørt med Bush økonomi i Danmark - Det er fuldkommen vanvittigt når vi idag ved at Bush kørte USA's økonomi i sænk efter at have arvet et en glimrende samfundsøkonomi fra Clinton.
 
30.05-2010 | 19:50 af Carsten Svendsen
Det er primært de - sædvanlige - med ondt i skatten.
http://www.berlingske.dk/debat/hvorfor-er-det-pludseligt-attraktivt-stemme-la
30.05-2010 | 19:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
30.05-2010 | 20:53 af Isabella Balkert
Yes - God kort beskrivelse :D
 
30.05-2010 | 16:02 af Isabella Balkert
 
30.05-2010 | 19:45 af hans andersen
Isabella

Du skriver : "Jeg tror Hans Engel kunne gøre en afgørende forskel hvis han fik lov til at blive formand igen"

Hans E begik politisk selvmord ved at fejlvurdere situationen efter hans uheldige møge med en betonklods!

I stedet for at ringe til politiet, skulle han selvfølgelig have ringet til Falck!

Havde han gjort det, ville han helt sikkert være formand for partiet den dag i dag!
 
30.05-2010 | 20:55 af Isabella Balkert
Jamen det har du da ret i hans andersen, men han har gjort bod og han er sympatisk som politisk kommentator så man må give ham at han har fod på dansk politik og et behageligt væsen.

De har brug for en ny far skikkelse hos de konservative og hvem kan give den bedre som "rolig nu" far er tilbage! End Hans Engel?
 
30.05-2010 | 21:49 af Helle Nielsen
Det skulle lige være Per Stig Møller. Han er ihvertfald stadig medlem og kan sikkert uden alt for meget besvær gå lige ind i jobbet som som udenrigsministe, hanhar sikkert hele sit netværk intakt endnu.

De er jo begge oppe i alderen så K skal alligevel i begge tilfælde være på udkig efter en afløser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
Kommentarfeltet accepterer ikke lange links.
Forkort links med f.eks tiny.cc, bitly.com, TinyURL.com eller goo.gl