Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Bevæbnet netværk vil stoppe islam i Danmark

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Med skarpladte geværer og støtte fra udlandet vil et nystiftet højreekstremistisk netværk sætte dagsordenen i indvandrerdebatten

8. maj 2007 kl. 09:17 Rune Eltard-Sørensen
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST

Danske muslimer har fået en ny fjende.

På lørdag vil netværket Anti-Jihad Danmark gå på gaden og demonstrere for »Mere frihed til borgerne – mindre bandekontrol«. Initiativet skal sætte indvandrerdebatten på spidsen.

International kontakt

»Kriminelle indvandrere skal interneres bag pigtråd, fratages deres statsborgerskab og sendes ud af landet,« siger Anders Gravers, talsmand for netværket, om baggrunden for demonstrationen.

Talsmanden er samtidig formand for foreningen Stop Islamiseringen Af Danmark, som tidligere har fået forbud mod at demonstrere af frygt for ballade.

Nu er han gået sammen med en række kontroversielle grupper på den yderste højrefløj, og han har knyttet kontakter til den internationale organisation Vigilant Freedom . Organisationen yder bistand til islam-kritiske bevægelser i hele verden og var for nylig med til at skifte en skandinavisk sektion af Anti-Jihad -bevægelsen.

I Anti-Jihad Danmark er blandt andre den tidligere formand for Dansk Front, Julius Børgesen, og hans nye gruppe Frie Danske Nationalister. Julius Børgesen blev tidligere i år dømt otte måneders fængsel for ulovlig våbenbesiddelse og opfordring til at brænde indenrigsministerens hjem af.

Med våben i hånden

I det nye netværk bliver våben dog næppe et problem. En af hovedkræfterne er nemlig Frit Danmark, som direkte opfordrer sine medlemmer til at bære våben i kampen for fædrelandet.

»Vi har skarpladte geværer med til vores møder, men det er der jo intet ulovligt i. De kommer dog ikke med på lørdag,« forsikrer Frit Danmarks formand Michael Ellegaard.

Nordjyllands Politi bekræfter at de har modtaget en anmeldelse om lørdagens demonstration og oplyser, at de tager forholdsregler for eventuelle moddemonstrationer.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
08.05-2007 | 09:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 09:43 af Lars Nielsen
Det lyder ikke bare sindssygt, men absolut udanmsk og langt ude i hampen til højre for Johnni Hansen og hans bande i Greve.

Jeg vil heller ikke islamiseres, men det gør jeg ved med politik og ord, at bekæmpe Enhedslisten, Imamerne, og Imamselll Asmaa med lovlige politiske midler, og ikke noget så latterligt, fanatisk, ekstramt og stupidt som det der "Dansk Front".....

Dansk Folkeparti og Enhedslisten bliver jo til

børnehaver, sammenlignet med de tosser der - ordet landby- eller storbytosser får lige pludseligt en helt anden politisk mening, som jeg også gerne, udover alle andre partier, støtter DF og Enhedlisten i at bekæmpe.....

Sparpladte våben i Danmark.......det er vist en oplagt terror sag for PET.
 
 
08.05-2007 | 09:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 10:01 af Karin Bennedsen
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 10:13 af Lars Nielsen
Kommentar er blevet slettet.
 
 
08.05-2007 | 10:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 10:28 af jørgen Koefoed
Det er vist nok ikke den rigtige vej at gå. Tryk avler modtryk. Så det ender bare med en eksplosion uden vindere.
 
 
08.05-2007 | 10:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 10:31 af Lars Nielsen
@ an2

Ja f.eks. Palæstina og lad så vores million være hjælp til hjemmestyret - men så p.t. ikke en klink mere så længe Hamas ikke på arabisk anerkender Israel og dets eksistens såvel som frasiger sig enhver form for vold.
 
 
08.05-2007 | 10:37 af Lars Nielsen
@ Kaj Vilhelmsen

Nu er jeg nok ikke alene om at mene, at lige din person ikke nødvendivis er den skarpeste blyeant i penalhuset.

Om du er racist eller blot idiot, vil jeg overlade til dig selv at afgøre - jeg for min personlige del er aldeles "græsk katolsk" overfor dine eller din Radio Holgers, i mine øjne perfide og uakceptable meninger.

Mit personlige råd til dig er, at du for min skyld gå ad helvede til.

Også selvom du har ret til at udtale dig jfr lov om ytringsfrihed, men er du ikke blevet knaldet for racisme een gang.?
 
 
08.05-2007 | 10:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 11:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 11:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 11:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:06 af Janne
Jeg er bange for, at vi kommer til at opleve meget selvtægt, og selvjustits i fremtiden, det kører helt af sporet, med holdningen til indvandrere og flygtninge, hvis man nu skal til at skyde folk, der formodes at være en trussel mod landet, så kan det da blive farligt at færdes frit efterhånden. Selvtægt er ofte et udspring af had, eller hævn, og det kommer der altså ikke noget godt ud af. Jeg vil også gerne passe på mit land, men ikke med våben, det må stadig være muligt, at få sine meninger frem, uden vold. Det er jo ikke en ensrettet oprydning , man her kommer ud i, det vil ganske klart kun opildne, og det kan ingen være tjent med. Selvfølgelig, er landet frit, og det skal det blive ved med at være, men netop et frit land, skal være kendt for gensidighed, og god orden. Hvis man kigger ud i verden, så finder man mange eksempler på, hvordan det udarter sig, når parterne, med samme ildhu, skal læse hinanden teksten. Janne.
 
 
08.05-2007 | 12:07 af Lars Nielsen
@ Karin Bennedsen

Forestil dig hvad du vil.

Jeg er dødtræt af ballade, optøjer, hærværk, terror og går ind for demokrati, dvs hvis et flertal i Foketinget sender vore soldater til Irak (selvom jeg var voldsomt imod) så er det ikke soldaternes skyld.

De udfører det et legalt flertal har pålagt dem.

Da ballademagerne, terrorister og vandlaer hører hjemme på de ekstreme hhv højre- og venmstreflkøje i dansk politik. Så mener jeg rent faktisk at de politisk bør være uden indflydelse på den daglige politik, eller om du vil puttes i en slags politisk skammekrog.

EL s sprøge Jørgener optager jo alligevel 65-70 procent af DR2 s transmissionstid fra Folke-

tinget med mulige og umulige spørgsmål om alt,

samtidig med at regeringen næsten også holdes ansvarlig for Heinz "ketchups" røde farve, når EL nu mener de har patent på de kulør.
 
 
08.05-2007 | 12:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:43 af Mig
Det var dog en ufattelig dårlig artikel.. Glemmer Rune ikke, at fortælle hvorfor netop Michael Ellegaard i sin tid bevæbnede sig til møderne.

Sjovt nok at jydskevestkysten bragte jo netop historien, fordi nationalister blev angrebet af autonome til deres møder. Men dette er Nyhedsavisen ikke istand til, at bringe i sine artikler.

Nu er det jo hellere ingen hemmelighed, at Retard er på den yderste venstrefløj, det ses jo i denne artikel som stråler af subjektivitet.

Vil de demonstrere så respekter da forhelvede det, da det er deres ret.

At idioter fra venstrefløjen vælger, at skrive artikler om diverse organisationer gør dem blot stærkere.

Så burde folk der kalder dansk folkeparti lige prøve at spænde deres hjelm.... Nej de er ikke et højreparti.. Ser man på økonomi politiken er venstre, konservative og De radikale mere borgerlige end DFP.

På indvandre området står de derimod til højre.

Desuden er dansk integration fuldstændig håbløs da islamisk og dansk kultur er så langt fra hinanden, at man tror det er løgn.

Ikke en gang danskerne i spanien og sverige bliver integreret i deres samfund. Hvorfor tror man så, at muhammedanerne bliver det her?

Det kriminelle marked styres af indvandre bander, som kunne knuse diverse rockergrupper på 2 sekunder. Hvor er vi på vej hen?

Sloganet denne gruppe kommer med er efter min mening perfekt.
 
08.05-2007 | 12:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 11:45 af Karin Bennedsen
Rune Eltard-Sørensen har fået sin straf, for at kaste maling på Fogh. Men Fogh har endnu ikke fået nogen straf for at være medskyldig i hundredetusindvis af irakeres død.

Rune kastede med maling, der kunne vaskes af igen. Men kan blodet på Foghs hænder nogensinde fjernes?
 
08.05-2007 | 11:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 11:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 11:37 af Karin Bennedsen
@Strangelove

På mig lyder det, som om du lever i en meget snæver og totalitær begrebsverden, hvor ensretning er vejen frem.

Jeg håber, du finder det, du søger i Ny Alliance.
 
08.05-2007 | 11:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:14 af Lars Nielsen
@ Kaj Vilhelmsen

Man må jo nok konstatere at forsvarets nåleøje og kontrol har svigtet totalt når man ovenikøbet på din aftjenelse af værnepligt er betroet et maskingevær...forhåbentlig var det kun med løst krudt i bøssen.

Var det ikke en af dine venner Poul Heinrich Riis Knudsen der giftede sig med en palæstinenser, og du var vel med til brylluppet og spiste af geden.
 
 
08.05-2007 | 11:04 af Lars Nielsen
@ Karen Bennedsen

Blot til din orientering så er det mig aldeles uinteressant hvor folk kommer fra hvis de vil terror, om de er etnisk danske, svenske, tyske, fra mellemøsten eller månen - skal straffen være

samme for samme forbrydelse for alle:

BENHÅRD og KONTANT!
 
 
08.05-2007 | 11:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 11:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 10:55 af Karin Bennedsen
@Strangelove

Mon ikke vi godt kan regne med, at PET holder et vågent øje med disse ekstreme højregrupper på samme måde, som de også holder øje med alle andre ekstremister?

Jeg tror ikke vi vil se, at ekstremistiske, etniske danske grupper bliver dømt efter terrorloven. Den "ære" er vist forbeholdt muslimer.
 
08.05-2007 | 10:52 af Lars Nielsen
@ Karin Bennedsen

Tillad mig at give dig mit svar på dit sprøgsmål og det er et klart JA.

Damen fra DR2 brugte det at rejse til USA eller Canada som en trussel, nu hvor Danmark havde brugt en million på at uddanne hende bla bla bla.

Jamen herre jemini, vi har fri ind og udrejse for danske statsborgere, og de skal ikke spørge endsige fortælle os at de rejser, so what s the big deal?

Hun kan da rejse hvis hun vil og hun kan blive hvis hun vil - jeg er ganske græsk katolsk, men

vil ikke trues på nogen måde:

Gu vil jeg ej - trusler preller totalt af på mig.

Vil du da selv tigge folk der ikke vil være i Danmark om ikke nok at blive....nej vel.?
 
 
08.05-2007 | 13:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 10:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 10:45 af Lars Nielsen
Det må stadig være en terror sag for PET med de trusler og deres "skarpladte våben" omend de så kun er i fantasien.

Som f.eks. Ur-magerrøvernes legetøjs eller vandpistoler, som jo ikke rigtigt kan skelnes fra "the real thing" når musikken spiller.
 
 
08.05-2007 | 10:43 af Karin Bennedsen
@Jan2

Ved du, hvor mange højtuddannede muslimske kvinder, med eller uden tørklæde, vi har i Danmark, og synes du bare, det vil være helt i orden, at de rejser andre steder hen?

Er det ikke gået op for dig, at Danmark i ekstrem grad mangler læger, sygeplejersker, ingeniører, kemikere, it-folk o.s.v.?

Og er du ikke klar over, at mange flere højtuddannede forlader Danmark, end der kommer hertil. Vi har nemlig et stort problem med at tiltrække og fastholde de nødvendige højtuddannede i konkurrence med andre lande som f.eks. England, Irland og USA.

Og Danmark er ikke alene om at søge med lys og lygte efter højtuddannede. Det samme gør stort set alle lande i EU, så dit eventuelle håb om, at vi bare kan få østeuropæiske læger m.v. i stedet for de muslimer, du gerne ser forsvinde, er ren ønsketænkning.

Så måske skulle du og andre fra DF-fløjen prøve at tænke over at behandle "de fremmede" på en ordentlig måde, så de også har lyst til at blive her til gavn for os alle.
 
08.05-2007 | 10:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 10:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 12:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 11:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 11:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 11:31 af Lars Nielsen
@ Michael Ellegaard

Nu har en af dine venner jo fået otte måneder i buret for skarp våbenbesiddelse. du selv udtaler i har skapladte våben med til jeres møder. SIEG HEIL eller hvad i nu kalder dem.

Men ikke på lørdag.

Så med mindre møderne holdes indenfor forsvaret eller i en skydeklub, har jeg svært ved at se lovligheden.

Derudover må i være en samling krigsliderlige galninge, der har behov for den der kunstige potensforlænger.

Har i prøvet med Viagra, jeg tror de garanterer effeklten bedre end gøps eller pistoler.

Det er stadig PET der må holde øje med alle jeres små sekter af Tordenskoldssoldater på den ekstremet

yderste højresløj...derude i afdelingen for gakkede gangarter:

http://youtube.com/watch?v=5MbeT7_ARm8

i kan bl.a. lære strækmarch på ovennævnte, så det er bare igang hvis i skal have magten.

Holy shit!
 
 
08.05-2007 | 11:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 11:21 af Lars Nielsen
@ Karen Bennedsen

DR2 debatten var jeg nok mest vred på Elsebeth Gerner Nielsen..opfulgt af damen med tørklædet og hendes trussel om at forlade landet.

Til det bør du vide ast jeg generelt, er modstander af alle religiøse symboler i det offentlige rum, uagtet om det er kristne, muslimske, sikher, jødiske eller andet.

Vi slipper så for at jøder, muslimer og andre ikke racistisk overfaldes på offentlige pladser p.gr. af religiøs overbevisning, som bl.a. Jaques Blum på jødernes vegne har klaget over.

Intet berettiger til sådanne overfald uagtet hvilken tro.

Følgelig er jeg også modstander også af tørklæder og burkaer...ikke bare fordi det er Islam - men alene som ovenfor.
 
 
08.05-2007 | 11:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 11:09 af Lars Nielsen
@ Kaj Vilhelmsen

Kal mig hvad du vil.

Nu har jeg f.eks. aftjent min værnepligt med ganske ok karakter, og ydermere tvivler jeg på at mit Danmark er det samme som i din forkvaklede og syge fantasi forestillingsverden.

Du har vel ikke engang været ved civilforsvaret som værnepligt - "stands eller jeg graver".

Håber du på at blive Gauleiter over Saltholm.?
 
 
08.05-2007 | 11:09 af Karin Bennedsen
@Strangelove

Naturligvis kan danske borgere rejse, hvorhen de vil. Det har de deres frie vilje til.

Og naturligvis skal man ikke lade sig true, det har du helt ret i. Men er problemet ikke, at der er noget helt galt, hvis velintegrerede, veluddannede og intelligente mennesker i afmagt ser det som den sidste udvej for at blive hørt, at "true" med at forlade landet?

Og netop under Debatten, hvor muslimske tørklæder var under angreb, og hvor lægen repræsenterede tørklædekvinder, fik hun en enddog meget dårlig behandling. Hun var den, der fik mindst taletid. Ofte blev hun afbrudt midt i en sætning, og bl.a. Pia K. havde den uartighed at bede hende om at holde mund, uden at værten greb ind.

Det var anskuelsesundervisning i, med hvilken disrespekt vi viser muslimske kvinder, og som meget forståeligt kan føre til afmagt og "trusler".
 
08.05-2007 | 11:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:18 af Karin Bennedsen
Noget tyder på, at vold ikke er noget, der er fremmed for Michael Ellegaard. Det tror jeg hans eks-kæreste kan snakke med om.

http://www.tv2fyn.dk/article/31586
 
08.05-2007 | 14:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:18 af Karin Bennedsen
@Michael Ellegaard

Et luftgevær med et spidshagl i kommer vist ikke ind under betegnelsen "skarpladt våben".
 
08.05-2007 | 14:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:30 af Karin Bennedsen
Her er et uddrag af et interview, hvor Michael Ellegaard fortæller om geværerne:

- Geværerne er uhyre kraftige – næsten lige så kraftige som krudtvåben.

Har du selv et?

- Ja, ja, ja, jeg har da selv. Jeg har en ligesom en Winchester med otte skud – syv i kammeret og et i løbet. Det er kaliber 6,35. Det er næsten som en jagtkaliber.

Du har måske flere geværer?

- Ja, det kan man godt sige.

Hvor kraftige er de?

- Lad mig sige det sådan: Fra 35 meter går den tværs igennem et grisehoved.

Og det har du prøvet?

- Ja, ja.

Læs det hele her:

http://www.jv.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070119/INDLAND/70119001/1012
 
08.05-2007 | 13:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:20 af Lars Nielsen
@ Shansen

De der påståede bevæbnede "net"-idioter har tydeligvis ikke de skarpeste skud i kanonen.

Jeg har reelt ikke før idag været rigtig opmærksom på SIAD, Frit Danmark, Dansk Front plus idioten Vilhelmsen såvel som venstreorienterede grupper der har samme væbnede mål etc.

Det er fandme uhhyggeligt du og det erbogstaveligt.
 
 
08.05-2007 | 13:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 15:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 15:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 15:27 af verita
Har kun een ting at sige om dem: LOL
 
08.05-2007 | 15:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 15:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:04 af Peter Eliot
Kaj vilhelmsen overser at mange er tvunget til at gifte sig med palæstinensere hvis de overhovedet skal blive gift. Jeg tænker her på de mange palæstinensere der er indespærret i verdens største koncentrationslejr som er oprettet af den jødiske besættelsesmagt i Palæstina.
 
 
08.05-2007 | 16:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:20 af M4rt1n
Jeg har ingen sympati for hverken de extreme højre eller venstre grupper. Men det er mig fuldstændigt ubegribeligt at NA kan finde på at ansætte en mand som Rune Eltard-Sørensen. Han er en psykopat der burde have været låst inde permanent.

NA har tabt al troværdighed, og er for mit vedkommende en saga blot..

Farvel og tak !
 
 
08.05-2007 | 16:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:31 af Tove Hansen
Det var dog uhyggeligt! Er det virkelig i Danmark det sker? Godt Nyhedsavisen afslørede den uhumske omgang galninge.

Tove
 
08.05-2007 | 16:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:35 af M4rt1n
@Peter Mandrup Jørgensen

Fuck dig, din trækkerdreng !!
 
 
08.05-2007 | 16:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 16:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:42 af Mig
Karn

Det er sku da et paradoks....

For det første bliver det fremstillet, forklarer Rune ikke sandheden bag at de pludselig er blevet bevæbnet. Det var jo pga. de blev udsat for vold og politiet ikke foretog sig noget.

Samtidig kan du jo kigge på de artikler Rune har skrevet de sidste par mdr, som blot handler om nazitøj, højreekstreme osv.

Det er tydeligt at han pludselig har gang i en hetz mod hans egne modstandere.

Så samarbejder han jo også med en kommunist ved navn Lars Grenaa, så han er da sandelig troværdig.
 
08.05-2007 | 13:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:41 af Karin Bennedsen
@Jacob.dk

Du skriver:

"Det er rigtigt at det ikke er tilladt at gå rundt med våben, men du må gerne have skarpladte våben derhjemme, hvis du har en tilladelse."

Uanset om du har en våbentilladelse, så er det IKKE tilladt af have skarpladte våben derhjemme. Tværtimod, så er der strenge regler for at opbevare våben (i aflåst skab) og ammunition hver for sig.
 
08.05-2007 | 13:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:53 af Mig
Karn spænd for guds skyld din hjelm... Rune fortæller ikke historien bag hvorfor de begyndte, at have våben til stede til møderne...

Enhver idiot kan skrive en artikel og så kun fortælle halvdelen af historien, og derved opnå det han gerne vil.

Og når vi nu snakker personangreb, hvad er det sidste du skriver med ham Ellegaard så?

Du er da ikke en skid bedre...
 
08.05-2007 | 13:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 13:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:02 af Janne
Hvis ikke begrebet frit Danmark , kan anvendes i en anstændig sammenhæng, så var det måske bedre, at finde et andet dække, for fædrelandskærlighed. Mange blev likvideret under krigen, for uddeling af frit Danmark, og min mor var ved at blive indhentet på Blegdamsvej, og måtte søge ly i en kælder i mange timer, så respekt omkring Frit Danmark , i det begreb, er mange gået i døden. Janne.
 
 
08.05-2007 | 14:06 af Slet Mig
til avisen.dk :  nogle bør rydde op i disse fora. det er jo helt absurd hvad der bliver skrevet..
 
08.05-2007 | 14:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 14:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 15:03 af Mig
Nåja desuden kan det jo nævnes, at ham formanden for SIAD aldrig har nævnt noget om Våben i sit interview med Rune...

Rune Tilføjer bare lidt ekstra krydderi, og gør på den måde hans artikel lidt mere spændende, selvom den jo er fyldt med løgn.
 
08.05-2007 | 15:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 15:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:47 af Janne
Hej Jacob.

Frit danmark, er som du sikkert ved, en avis, der blev omdelt under krigen, med livet i hænderne, og der var det berettiget, for at få tysken smidt ud, i dag er frit danmark ikke relevant, og derfor stikker det mig lidt, at man kan drage sammenligninger, men du har ret så langt, at skulle der komme så markante ændringer i samfundet, at man vitterligt følte sig trykket på egen mark, så er det en borgerpligt at reagere, og så kan de for min skyld, kalde sig indianere, sigøjnere, muslimer, eller andet, det spiller ingen rolle, Danskerne, har ansvar for deres land, men da jeg betragter nuet, som fredstid, så er den sammenligning ikke på sin plads. Janne.
 
 
08.05-2007 | 17:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 17:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:12 af Janne
Hej Alef.

ALLE religioner, er truende, hvis de bliver dyrket fanatisk, det er jo netop derfor, der er så meget ballade i verden, alle vil til fadet med en Gud i lommen, og en pisk i hånden, og alle dem,der ikke makker ret, ja de må være undermennesker, så længe den politiske scene, blive pudset i salvens olie, så længe vil mennesket jagte hinanden, men sandheden er, at fanatister, er hårdføre nok til, at få deres budskaber igennem, men de er ikke talentfulde nok til, at overbevise alle, og i den sure erkendelse, ligger magtmisbruget, og volden. De mennesker, der ønsker at leve fredeligt, med deres tro og overbevisning, de er ikke højtråbende nok, til at blive hørt, og hvis ikke man får skilt fårene fra bukkene, så kommer de fordømmende, med deres store kamme, og så havner alle i samme båd. Det er jo ingen sag, at hjælpe dem vi elsker, og dem vi kender, nej det er dem vi ikke kender, og sikkert ikke elsker, de har brug for os og vi har brug for dem, det er næstekærlighed, og hvis det ikke er med i betragtningerne, så skal ingen kalde det for tro, så er spot et bedre ord, og mere passende. Janne.
 
 
08.05-2007 | 18:14 af Janne
Hej Jacob.

Ja det er det. Janne.
 
 
08.05-2007 | 18:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:28 af Janne
Hej Jacob.

Undskyld, det var til Michael Ellegård, det kører lidt rundt for mig, da min dag er gået i selskab med halm, det er ikke udfordrende, og heller ikke berigende, blot nødvendigt. Janne.
 
 
08.05-2007 | 18:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:32 af Janne
Hej I.Petersen.

Ja de stakkels mennesker, de blev mejet ned som dyr, men mon har forsvaret dem, eller er der stadig plads i glemmebogen. Janne.
 
 
08.05-2007 | 18:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:46 af Hardy Mathiasen
tptp-Kaj Vilhelmsen med flere,jeg synes i skulle finde jer et andet sted at blogge da i åbenbart kun kan fyre nazistisk pis af,hver gang jeg læser jeres lort bliver i anmeldt.
 
 
08.05-2007 | 18:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 18:59 af Frika Delle
@ Jens JJ

Anders Gravers er en rigtigt humanist, ik å?
 
 
08.05-2007 | 19:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 19:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 19:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 19:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 19:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 19:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 19:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 19:33 af Frika Delle
@ Jens JJ

Kristendommen er en mellemøstlig dødskult, der hygger sig med pseudokanibalisme, det er da ikke noget at samle på. Jeg synes, de kristne skal smutte hjem til Mellemøsten.

Og lokalpsykiatrien er for dem, der mener "uanset midler!"
 
 
08.05-2007 | 19:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 19:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 19:46 af David Trads
Bare en enkelt pointe:

Rune er ansat som journalistpraktikant på Nyhedsavisen, fordi vi vurderede, at han har et stort potentiale - og det er vi fortsat overbeviste om.

Hvad han har gjort tidligere - og som har udstået straf for - er irrelevant.

David Trads

Chefredaktør
 
 
08.05-2007 | 19:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 19:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 19:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 19:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:35 af Lars Nielsen
@ Kaj vilhelmsen

Poul Heinrich Riis Knudsen var da vist ellersa Reichsführer og vel udset til at være Weltreichsführer, så du har vel "Sieg Heilet" nogle gange sammen med ham før hans giftermål.

Men du spiser altså ged kan jeg forstå ?
 
 
08.05-2007 | 20:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:39 af Lars Nielsen
@ shansen

Kære shansen

Tak for ovensftående. Ja mon ikke både højre og venstre ekstremister inkl islamister som Hizb ut Tahrir skal bekæmpes med fynd og klem.

Jeg har ikke gået i en speciel flinkeskole, men dog en kendt skole: Stevnsgade Skole, på Nørrbrio dengang blev der ikke givet ved dørfene til den slags heller - da var vi stort set næsten lige sluppet af med Naziherrerne.

Dem her slipper vi forgåbentlig også af med og meget gerne ved fælles hjælp - om vi så kan være uenige om andre petitesser.
 
 
08.05-2007 | 20:39 af Erik Willumsgaard
@Jacob.dk

Var der ikke noget, som hed Palæstina før for 50 år siden? I mit klasseværelse hang et verdenskort fra engang i 30 erne, og på det fandtes Palæstina. Og vi hørte også bibelshistorie fra Palæstinas land.
 
 
08.05-2007 | 20:42 af Groucho
200% enig med Alef.

Hvorfor begynder I lige pludselig at skrive på engelsk?
 
 
08.05-2007 | 20:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:50 af Groucho
Jo, Jacob.dk, jeg har det fint med, at Jesus var palæstinenser. Hvorfor pokker skulle han ikke være det?
 
 
08.05-2007 | 20:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:52 af Frika Delle
Hvis der er hold i Runes artikel er da godt det kommer frem. Hjemmesiden http://www.siad.dk / hævder hårdnakket, at det er der ikke. Samtidig er det interessant at http://www.siad.dk / om Ny Alliance skriver "Jødehaderne har fået nyt parti i Danmark". Tumperne trives på http://www.siad.dk
 
 
08.05-2007 | 20:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 20:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:28 af Frika Delle
@ Jacques d biann

De der røvhuller på bier, du hele tiden skriver om, hvad er der med dem?
 
 
08.05-2007 | 21:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 21:57 af Janne
Hej Alef.

Jesus var jøde, og han blev korsfæstet af romerske jøder, han er ud af Davids slægt. Janne.
 
 
08.05-2007 | 22:00 af Groucho
@Jacob.dk

Alef er ateist, men for mig - som også er ateist - gør han ikke andet end at forsøge at dele sol og vind lige. Liiidt i modsætning til, jacob.dk.
 
 
08.05-2007 | 22:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:13 af Janne
Hej Alef.

I dit svar til Jacob, Farer du lidt vild i begreberne.

Abraham havde en trælkvinde, der hed Haga, og da Sara var gammel (hans kone), gik han til sin trælkvinde,og fik Ismael. Sara blev gal over den forbindelse, og bad Abraham sende Hende væk, og det gjorde Han. Hun blev sendt ud i ørkenen sammen med Ismael, og på deres vandring, råbte Hun til Gud fordi de tørstede. Gud gav dem at drikke, og lovede Hende at der ville komme en stor slægt efter Ismael, og det er bl.a. muslimerne. Sara fik en søn, som blev døbt Isak, og fra det hus stammer Jesus. Gud sendte Jesus som den eneste frelser, så når muslimerne vil slå de kristne (vantro) ihjel, som tror på Jesus, så er mine fatteevner sluppet op, når der bliver håndhævet, at det er den samme Gud, et eller andet sted, kommer der knas i sammenhængen. Dette er IKKE en kritik, det står skrevet, jeg citerer bare. Janne.
 
 
08.05-2007 | 22:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:26 af Groucho
@Alef

Det var mig, som skrev om at dele sol og vind lige. Og ja, jeg er helt enig i definitionen. Og mener i øvrigt, at du deler sol og vind lige, når diskussionen går på jøder, muslimer og kristne!
 
 
08.05-2007 | 22:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:36 af Frika Delle
Vi er i lommen på araberne hver dag og kunne ikke klare os uden dem http://da.wikipedia.org/wiki/Arabiske_talsystem
 
 
08.05-2007 | 22:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 22:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:05 af Frika Delle
@ Jacob.dk

Det kræver jo, at du igen beriger os med dit forrygende poetisk vid, næsten på højde med soelberg ;)
 
 
08.05-2007 | 23:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:17 af Frika Delle
@ Jacob.dk

Der bliver da ellers digtet den ene skrøne efter den anden om muslimer, kan det ikke inspirere dig? Dit navn stammer jo fra Mellemøsten http://da.wikipedia.org/wiki/Jakob .
 
 
08.05-2007 | 23:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:28 af Janne
Hej Alef.

Jeg vil prøve at forklare det på en anden måde, så jeg ikke ender på hjul og stejle.

Vi er alle lige for Gud, der hvor der kommer grus i maskineriet, er der, hvor mennesker SELV, drejer af fra vejen. Arabere kinesere, tyskere, Jøder og flere med dem, er alle skabt af Gud, men i frafaldet, der hvor mennesker støber deres eget trosbillede, der bliver fårene skilt fra bukkene. Jeg skiller ikke mennesker fra, det gør Gud, når deres tro bliver til afgudsdyrkelse, det har jeg ikke noget med at gøre. Hvis alle mennesker tog budskabet til sig, så var der ingen krig i verden, det er selvbestaltet overbevisning, der skaber krigene. Jeg skrev det til dig tidligere, at fanatisme, og bedrevidenhed, er menneskeskabte adfærdsmønstre, der kolliderer, når hver især vil hævde, at sidde med sandheden, og i det kølvand kommer krigene, og der har ingen noget at lade hinanden høre, men når sandhed bliver gjort til løgn, så kommer fanatismen og det ekstremistiske snigende som en slange, og så vil alle slås, og der er ingen undtaget, det er det verdensbillede du ser i dag, og det er desværre også den diskution, der har fået grobund i dette lille land. Der bliver kørt hele kanoner i stilling, over tørklæder og burkaer, antijødisk probaganda, lurer blandt befolkningen, og skældsord, fyger en om ørerne, der er efterhånden så lidt værdighed mennesker imellem, så det grænser til indbyrdes had. Jeg kan ikke finde den røde tråd i den hakkeorden. Der er ikke nogen bestemte mennesker, eller grupper, eller nationaliteter, der bærer ansvaret for denne udvikling, det er for let at finde syndebukke, og det er fejt samtidigt. Alle mennesker, har et ansvar overfor hinanden, men vi havner, hvor jeg startede, nemlig i den ulyksalige misfortolkning af troen. Nu hører vi om et bevæbnet netværk, der vil stoppe Islam, ja det skal nok hjælpe, især hvis det er selvgode selvbestaltede (mig alene vide) tyber, der med gevær i hånd, skal omvende deres fjender, det var bedre, hvis de selv blev omvendt, inden de læste teksten for andre. Man kan se splinten i sin broders øje, men bjælken i ens eget, har man ikke fået øje på, så kan en blind lede en blind, det skal nok ende godt, skinhellige kalder jeg dem. Janne.
 
 
08.05-2007 | 23:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:43 af Frika Delle
@ Janne

Når du skriver, at vi alle er skabt af Gud, så må det vist være en skrive fejl, de var tre guder om det Odin, Vile og Ve.
 
 
08.05-2007 | 23:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
08.05-2007 | 23:52 af Janne
Hej Frikadellens Flugt.

Kan du så være flink, ellers får du en krammer. Janne.
 
 
08.05-2007 | 23:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 00:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 01:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 09:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 10:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 10:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 11:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 11:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 11:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 11:29 af Janne
Der er mange omveje i forsvaret for Danmark, og det har fået mange navne, og mange selvudråbte helte, der skal holde vagt ved Danmarks port. Det var måske en ide, at møde fjenden når han/hun kommer, og så måske snakke lidt mindre. Jeg er den første, der melder mig på banen, når man har fundet ud af farven på fjendens uniform. Alle fjender, jeg mener fjender, der på nogen måde, er en trussel mod landet, har ikke krav på værdig behandling, eller stillingtagen, hvis landet skulle komme i unåde igen, ja så handler det om for unge og ældre, og dem der er modige nok, at komme i marken, og drive fjenden på flugt, det er lige meget hvordan, der er ingen grænser, og ingen grovheder, der skal under lup, det handler kun om forsvar, men tilbage til fredstid, hvor vi altså pt. befinder os, der er disse sammmensætninger af mennesker, begyndt at øve sig på krigslignende tilstande, var det ikke bedre, at slå et slag for freden, der er da ballade nok i verden. Forsvarsånden, er en værdifuld del af et menneske, derfor må en sådan egenskab, heller ikke misbruges, eller fejltolkes. Den danske befolkning, blev bedt om at holde lav profil, da besættelsesmagten gik ind i Danmark i 1940, men den opfordring holdt ikke vand, det blev personligt, og fjenden, blev et massivt hadebillede, der havde vækket danskerne alt for tidligt om morgenen. Der var jo selvfølgelig forrædderne, og de vildledte, der helst ville være to steder på engang, men dem finder man i alle besættelser, de dømmer sig selv, det behøver andre ikke gøre, men den almene dansker, der ikke tog denne bratte opvågning med let mine, de var direkte utilregnelige, og ekstremt modige. Min bedstemors tørreloft i en ejendom på Frederiksborgvej, har huset så mange klare hjerner, der udelukkende brugte tiden på, hvordan man kunne får den næste tysker i knæ. Alle midler retfærdiggjorde målet, anstændigheden var længe skredet, og det er råt, ja, men det er også forsvar. Der var danskere, der tjente 40-50.000, kr. om dagen, for at gå tyskens ærinde, og kunne disse forsvarere af dansk jord, få dem op i hjørnet, så gjorde de det, endskønt, det var landsmænd, men disse virkelystne modstandere af fædrelandet, havde jo selv smidt prismærket om egen hals, og det retfærdiggør målet. Men dette netværk, som vi nu hører om, og som sikkert, er ganske betragteligt, de kan ikke retfærdiggøre deres nyopfundne selvjustits, de bruger forsvarets ånd, til at udradere, hvad de i forvejen ikke kan døje, og det er ikke forsvar, det er selvophøjelse til selvtægt i fredstid, så bland endelig ikke begreberne sammen, det bliver de ikke pænere af. Janne.
 
 
09.05-2007 | 12:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 12:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 12:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 12:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 12:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 13:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 14:29 af Janne
Hej Shansen.

Det der stikker mig så umådeligt, er ordet modstand, og fædrelandskærlighed, i den sammenhæng, dette netværk, så frimodigt udtrykker det, for der har de skudt langt forbi. Det kan godt være, at der i yderkanterne, er ekstremister, der måske måtte have andre planer med dette land, men så længe vi har ekstremister i egne rækker, så skal vi bruge kosten mere fornuftigt. Her tænker jeg på de forskellige omvendelsesfanatikere, man har rendende på dørene. Jehovas vidner, er ofte ældre harmløse mennesker, der stikker et blad eller to i hånden, eller i postkassen, men bag ved det harmløse, ligger den kendsgerning, efter deres målestok, at kun Jehovas vidners tilhængere, bliver frelst, og så kan man jo sluge den. Scientologi s magtprofeter, er lidt mere glatte, der skal du ind i varmen , for at lugte faren, og mormonerne, ja de har gang i flere frelserplaner, med egen profet, og mange regelsæt, som ikke lader sig gennemskue, ved et eller to besøg, så inden dagen er forbi, så har de venligt stemte, i vores egne rækker, på hver deres måde, taget pulsen på nye ofre. Jeg har tilgode, at blive opsøgt af muslimer, og hinduer, der ville gøre sin entre i mit privatliv, så jeg ved ikke rigtigt, når der skal tales om, at få noget ned over hovedet, hvem der er mest i aktion. Men jeg kan da godt se, at hvis man kan skyde sig ud af problemerne, og samtidig kalde det for modstandskamp, og fædrelandskærlighed, så har man da en helt god fornemmelse for diktatur og selvjustits, så snakker vi bare ikke mod længere, men mord. Janne.
 
 
09.05-2007 | 15:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 16:36 af Janne
Hej Poul.

Det gør jeg ikke, men jeg er opdraget til at tro på det bedste i mennesket, indtil det modsatte er bevist, slår det så fejl, så kender jeg min plads, stol du trygt på det. Janne.
 
 
09.05-2007 | 16:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 16:57 af Janne
Hej Shansen.

Jeg er bare lidt træt af, at indlæggene er blevet så ensporede, og mennesker bliver delt op i gode og dårlige bundter, men hvis man ikke på nuværende tidspunkt har regnet ud, hvad jeg står for, så er det ikke mig, der melder dårligt ud, så er det læser, der er langsomt opfattende. Janne.
 
 
09.05-2007 | 17:00 af Janne
Hej Shansen.

Du har også ret med de ny kristne, de vil frelse hele verden, med bibelen hævet 90 grader, men i min termologi, er stille vand dyb grund. Janne.
 
 
09.05-2007 | 17:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 18:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
09.05-2007 | 18:39 af Frika Delle
@ Jacques d BIann

Du skriver hele tiden om BIas? For mig at se er det biers røvhuller - du kan bare ikke stave til ass!
 
 
09.05-2007 | 23:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 00:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 00:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 01:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 08:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 08:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 09:13 af Frika Delle
@ Mickeymouse

Ja de Mellemøstlige religioner jødedom, kristendom og islam har det med at brede sig ud over området, hvor de kommer fra, og deres tekster og idegrundlag er rigtig nok temmelig antikverede.
 
 
10.05-2007 | 13:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 16:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 16:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 16:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 16:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 16:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 16:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 18:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 18:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 18:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 19:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 19:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 19:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 20:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 20:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 20:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 20:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 20:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 20:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 21:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 21:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 21:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 21:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 21:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 21:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 21:41 af Frika Delle
@ Jacob.dk

Protestantisme - min bare - Luther ville slå jøderne ihjel, og religionskrige i mængder har protestanter bidraget med, heksebrændinger osv. - så snak du om samvittighed - bragesnak!
 
 
10.05-2007 | 21:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 21:56 af Frika Delle
@ Jacob.dk

Hvis du kan skrive noget poetisk om protestanters samvittighed, så ok for mig. Hvis du kan det, må du vist have en stige lige op i himlen. Luther var ikke lutter lagkage.
 
 
10.05-2007 | 21:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 22:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 22:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 22:38 af Frika Delle
@ mageret

Netop - ligesom de færreste kristne udøver øje for øje osv. i dag - på samme måde har de fleste muslimer et rimeligt nutidigt forhold til islam. Og ok - der findes fundamentalister, ortodokse, fanatikere, militante inden for alle religion - også inden for islam - og ateisme.
 
 
10.05-2007 | 22:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 22:53 af Frika Delle
@ mageret

På samme måde kunne vi jo sige, at vi ikke vil have nogen fra Nord-Irland, Baskerlandet, USA, Latinamerika, hvor der er nok af rabiate kristne - men det gør vi jo ikke, selv Bush og Bliar har fået lov at besøge Danmark.
 
 
10.05-2007 | 22:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 22:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
10.05-2007 | 23:06 af Frika Delle
@ mageret

England er en gammel kolonimagt og har derfor mange fra de tidligere kolonier - Danmark har ikke på samme måde haft kolonier. Og vi kan ikke undvære tilførsel af arbejdskraft, hvis landet skal skal klare sig frem over, du må vænne dig til at, det næppe blive bliver Harald Blåtands efterkommere, der skal passe dig på plejehjemmet.
 
 
10.05-2007 | 23:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.05-2007 | 00:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.05-2007 | 01:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.05-2007 | 01:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.05-2007 | 22:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.05-2007 | 23:08 af Frika Delle
@ Ole Bole fra Norge

Du har ikke godt af at være så sent oppe, det må dine forældre vist lige gøre noget ved. Ved de det?
 
 
12.05-2007 | 01:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.05-2007 | 02:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.05-2007 | 02:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.05-2007 | 08:07 af Frika Delle
@ Ole Bole fra Norge

Blodtrykket, pas på blodtrykket. En tur i Vigelandsparken vil hjælpe på humøret.
 
 
12.05-2007 | 08:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.05-2007 | 08:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.05-2007 | 10:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.05-2007 | 10:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.05-2007 | 11:25 af Frika Delle
@ Abdullah Bayhan

Jeg har ikke skrevet noget til dig :) - medmindre du er en kopi.
 
 
12.05-2007 | 13:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.05-2007 | 16:04 af Frika Delle
@ Abdullah Bayhan

Nu ved jeg slet ikke, hvad "islamosocialisterne" er for nogen?

Jeg går ind for at skille religion og politik ad således, at religion er en privat sag, og politik er en offentlig sag. Jeg kunne ikke drømme om at stemme på en erklæret religiøs - uanset religion - til et offentligt valg. Jeg er ateist - guder er lavet af mennesker og ikke omvendt.

Og jeg synes, at Jyllandspostens erklærede forhånelse af muslimer var fuldstændig tumpet. Men det hjælper jo ikke dig ikke at få det bedst mulige ud af det samfund, du nu engang lever i med dets gode og dets dårlige sider. Du får ikke et bedre liv af at føle dig krænket fremover, kom over krænkelsen! - Livet går videre. Få dig en god uddannelse, få dig et godt liv :).
 
 
12.05-2007 | 19:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.05-2007 | 12:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.05-2007 | 01:28 af Mig
En fredelig demonstration.. Skuffende journalist der har skrevet denne artikel.. Mage til idiot.
 
22.06-2007 | 18:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2007 | 14:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 23:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
19.07-2007 | 23:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.07-2007 | 14:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.10-2007 | 03:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.10-2007 | 03:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites