Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Asmaas søstre til kamp for tørklædet

Start et spil på Spigo.dk
Spil

To af Asmaa Abdol-Hamids søstre går nu ind i kampen for muslimske kvinders ret til at gå med tørklæde

23. juni 2008 kl. 22:14 Anna Rossman Thejsen og Frederik Roed
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALISTER
Anna Rossman Thejsen
- Journalist og praktikantvejleder, Nyhedsavisen 2006-

- Medlem af netværket K2 – kvinder til tops, 2006-

- Politisk reporter, Altinget, Christiansborg, 2005-2006

- Diverse ansættelser på Morgenavisen Jyllands-Poste...
Frederik Roed
Januar 1995. Det er er her det begynder. På et Carsten Grolin kursus om journalistik i København. Har spildt tiden konstruktivt på to universitetsstudier. Nu står det klart. Jeg skal være journalist. Først en sjo...

Politikeren Asmaa Abdol-Hamid (EL) fik Dansk Folkeparti til at se rødt. Snart kan partiet se tre gange rødt.

Asmaa har nemlig to søstre, Alaa og Safaa Abdol-Hamid, som nu melder sig i debatten: De nægter at give hånd til mænd, holder på deres ret til at gå med tørklæde og opfatter sig selv som frie kvinder.

Foreløbig er de med i et projekt, hvor 20 unge indvandrere kører rundt i en biblioteksbus for at møde almindelige danskere og nedbryde fordomme om muslimer.

»Jeg har benyttet mig af min personlige frihed til at bære tørklæde. Ingen har pålagt mig det. Men det er også vigtigt for mig, at folk lærer mig at kende som en person, ikke kun som en pige med et tørklæde,« siger 24-årige Alaa Abdol-Hamid.

Fremtid i politik

Hun er ikke medlem af et parti, men vil ikke afvise at gå aktivt ind i politik.

Samme toner lyder fra hendes lillesøster, Safaa Abdol-Hamid, der ligesom Asmaa er medlem af Enhedslisten.

»Jeg vil kæmpe for, at vi får et bedre, multietnisk Danmark. Jeg viser min største respekt for andre ved at føre hånden op til hjertet. Den ærlighed, der ligger i det, har større værdi end et håndtryk,« siger hun.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
23.06-2008 | 22:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.06-2008 | 22:49 af cencur
Bedst som tørklædedebatten er ved at være ovre, så startes den igen af et par muslimske kvinder. I Danmark gå de muslimske kvinder med tørklæde frivilligt og ikke under tvang. Muslimernes holdning til danskerne er, at vi er nogle vantro svin. Vi spiser svinekød og det gør muslimer, som bekendt ikke. Derfor hverken kan eller vil de omgås danskere. Når kvinderne ikke vil give hånd, er det også fordi vi er urene. Troen forbyder dem, at berøre urene vantro. Kvinderne udstiller også deres muslimske “jomfruelighed” ved at være tæt påklædt, herfra tørklædet. Danske kvinder er i muslimernes øjne luddere og urene skøger.
En tørklædekvinde ville aldrig gifte sig med andet end en muslim. Det viser hun med sin påklædning og det kan araberdrengene lide.
Måske har danskernes indstilling til muslimer og deres tørklæder grundlag i muslimernes indstilling til danskerne.
 
23.06-2008 | 23:08 af leon lerche
Hej med jer i kære Demokratiske muslimer i er forkæmper for at jeres religion som jo har samme retigheder som andre religioner, så Asmaa og Safaa Abdol-Hamid, velkommen i Demokratiets navn, hilsen fra. Leon, som siger bare i læger jeres hånd på Grundloven, Jeg må sige at det er Danmarks Demokratiske vugge, så jeg håber på forståelse.
 
 
23.06-2008 | 23:10 af John Andersen
Charles, dine holdninger matcher meget godt med dit udseende.

Denne nyhed vil fungere som ren skræmmekampagne over DF og deres vælgere. Herligt! :)
 
23.06-2008 | 23:27 af Bruce1
Det med hjertet er det værste fis, det viser en disrespekt overfor modparten, det kunne jo også tydes som 'mit hjerte er det bedste/reneste'. Nej søstre, her til lands og overalt i den vestlige verden gives der hånd, der gøres ikke forskel på kønnene.
 
 
23.06-2008 | 23:30 af John Andersen
overfor DF
 
23.06-2008 | 23:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.06-2008 | 23:53 af cencur
@Aleph Nullus (Aleph)
Vil du venligst gå ud og vaske munden (tastaturet) med brun sæbe. Du må ikke være uartig.
 
24.06-2008 | 00:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 00:17 af M. J.
SELVFØLGELIG går de til kamp!

Tørklædekamp! Islamkamp!

Ifølge deres religiøse bog er det jo deres mission! De skal hverve muslimer. Koranen opfordrer enhver muslim til at udbrede islam i de lande de flytter / 'flygter' til / koloniserer, indtil den muslimske Umma (verdensomfattende Islamisk herredømme) er en realitet!

Så Watch Out........... the muslims are coming! I Europas historie kan vi se, at muslimerne forrige gang blev slået tilbage og drevet ud af Europa igen.... blandt andet af korsfarerne, som blev sendt ud for at kæmpe imod islamisk fremmarch.

Men denne gang benytter muslimerne vist en anden taktik. De flytter ind. Og da de så er inde, så starter kampen for muslimsk fremmarch, for den muslimske Umma......... a'la den Trojanske hest.

Og danskerne? Hollænderne? Svenskerne? De yder ufatteligt lidt modstand.

Ikke-muslimske indvandrere i Europa, som i sin tid flygtede fra disse religions-fundamentalister, føler sig nu igen omgivet af dem på alle sider!
 
24.06-2008 | 00:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 00:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 01:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 01:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 01:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 01:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 01:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 01:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 01:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 01:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 01:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 01:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 02:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 02:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 02:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 02:40 af Tarik
Det er da fint, at I har jeres egen hjertelig hilsen, men det er IKKE fint, hvis I nægter at tage imod en udstrakt hånd. Ifølge den lokale danske kultur betyder det "jeg vil ikke møde dig som menneske", og det er ligeså ufølsomt og arrogant, som det ville være at vade med store mudrede gummistøvler ind i en mellemøstlig moské. Eller som at gå med bar overkrop i Saudiarabien. Det er også med til at forklare mange af de “fordomme” mod Islami Danmark, som Asmaas søstre nu skal ud for at "nedbryde."

FORDOMME NEDBRYDER MAN KUN VED AT HANDLE ANDERLEDES END FORDOMMENE!

Hvordan vil I gøre det? Ved at knuse og kramme til højre og venstre??????
 
24.06-2008 | 02:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 02:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 02:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 03:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 03:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 04:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 06:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 06:25 af fleks n
Åh nej, Kirsten. Lad ham bli' over there. Naivister har vi nok af her allerede!
 
 
24.06-2008 | 08:01 af gitte rasmussen
HIJAB RELIGIØS HOVEDBEKLÆDNING

I vestens øjne så betragtes hijab som kvindeundertrykkende, og mange er stærkt imod at kvinder bære et sådan klæde.

Hvornår er man undertrykt, for mig er det, når man fratages sin egen fri vilje, men hvis de kvinder bære deres hijab af fri vilje, så kan man ikke sige at de er undertrykte.

Hvis de har valgt at bosætte sig i et demokratisk land, så har de deres egen fri vilje til at tænke/tale/gøre hvad de af egen fri vilje vil, der er ingen fra systemet der må undertrykke dem.

De begrænsninger der måtte være i deres liv, er nogle de selv ønsker pga. deres religion, og hvis de ønsker at komme ud af deres religion, så kan de gøre det, så længe de bor i et demokratisk land.

Det kan godt være at det ikke er uden problemer, men det behøver man ikke at være muslim for, der er også mange andre trossamfund hvor det er svært at komme ud af, men vi har religionsfrihed i vores land, så det kan vi nok ikke ændre på, men vi kan hjælpe dem der ønsker at frigøre sig fra deres religion.

Da vi har religionsfrihed, så vil vi møde andre trosretninger i det offentlige rum, og i grundloven kapitel VII. § 70 står der flg.:

Ingen kan på grund af sin trosbekendelse eller afstamning berøves adgang til den fulde nydelse af borgerlige og politiske rettigheder eller unddrage sig opfyldelsen af nogen almindelig borgerpligt.

Så medmindre vi ændre grundloven, så kan vi ikke forbyde kvinder med en bestemt trosretning at gå på talerstolen og deltage i det offentlige rum, med deres tørklæde.

Nu kan man læse at de ønsker at deltage politisk for at få et bedre multietnisk Danmark, og der er min mening at religion og politik skal være adskilt, og hvis man er en stærk troende person, så må religionen ikke forhindre personen i at udfører det erhverv man har påtaget sig, man skal arbejde under de samme regler som de andre politikker arbejder under, man skal ikke lave særregler hverken negative eller positive særbehandling, man må udfører sit politiske erhverv og dyrke sin trosretning inden for hjemmets fire vægge, gør de det, så kan jeg ikke se problemet med hijab på talerstolen eller i forbindelse med deres evt. erhverv, da det kun er et udtryk for at det er en troende person, og som sådan intet har med politik eller deres erhverv at gøre.

Personligt syntes jeg, at problemet med hijab ikke er deres religion, men fordi jeg kommer til at tænke på det undertrykkende styre de kommer fra, hvor kvinder ikke har deres egen frihed til at vælge hijab/religionen fra, hvis de ønsker det. men det er jo en hel anden sag.
 
 
24.06-2008 | 08:37 af Lars Nielsen
For min skyld kan de gå med burka, tørklæde eller andre slags fastelavs- eller karnevalsdragter hele året, bare ikke som ansatte i offentlige stillinger.

Jeg er sikker på deres kamp for tørklæder, burkaer ville blive mere værdsat i Iran, Yemen, Saudi Arabioen eller Gaza.
 
 
24.06-2008 | 08:42 af dorthe jørgensen
jeg syndes bestemt ikke de skal gå med tørklæde for de er i danmark så må de rete dem ind efter vors tro
 
24.06-2008 | 09:30 af vera madsen
Så bær da det tørklæde for pokker, det er der jo ingen der forhindrer jer i. Jeg bærer ikke tørklæde, men påberåber til gængæld heller ikke ideligt min ret til at lade være.
 
24.06-2008 | 09:31 af johanne
Tørklædet skader kvinders frihedsrettigheder og sammenhængskraften i Danmark.
 
24.06-2008 | 09:34 af johanne
Ikke at ville tage imod en fremstrakt hånd til hilsen virker meget uvenligt og intolerant.
 
24.06-2008 | 09:43 af bibi
Nu er jeg og heldigvis mange danskere træt af at høre om deres tørklæder rejs dog hjem de er så provokerende må jeg gå ind i jeres kirke eller hvad i kalder det hvor i kommer fra, hvis i ikke kan leve efter de danske regler så smut heller i dag end i morgen hvem tror i er. Men i kan da finde ud af at bruge de danske goder, Jeg er ikke medlem af DF, men af et andet borgerlig parti, har altid haft job og betalt mange penge i skat, vi er mange der har fået nok af al den blødsødenhed, så smut. Der til skal siges jeg kender en del søde ny dansker som inordner sig.
 
24.06-2008 | 09:49 af Sheet Head
Asmaa's to søstre ændrer ikke på min mening om ikke at man ikke bør tolerere de intolerante.

Vil de ikke nedlade sig til at give mig hånden, så vil jeg ikke nedlade mig til at lytte til dem. Insisterer de på at tildække sig, insisterer jeg på at vende ryggen til dem.

Insisterer de på deres ret til at behandle deres omverden med den religiøst indbyggede mistro og intolerance de efterlever, så returnerer jeg gerne den mistro og intolerance.

Som de forbeholder sig retten til lydig underkastelse, så forbeholder jeg mig retten til at at ytre min modvilje imod religiøst betinget kvindelig underkastelse. Jeg forbeholder mig retten til at påpege idiotien i religiøse dogmer og forbeholder mig retten til at kæmpe imod undertrykkelse af enhver art - også den religiøse ånds-undertrykkelse.
 
 
24.06-2008 | 10:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 11:00 af Erik Willumsgaard
Selvfølgelig skal alle have ret til at gå med tørklæde, turbaner, kalotter, kors, ja eller bare være nøgne. Den personlige frihed er ukrænkelig.

Det er selvfølgelig noget andet, når man taler om job med særlige krav, som f.eks. kirurger, præster, dommere og politi samt andre uniformerede jobs.

Mht. håndtryk kan man selvfølgelig godt lade være, med fare for at blive anset for uhøflig. Om det har større værdi at føre hånden op til brystet frem for at give hånden må selvfølgelig være helt op til en individuel betragtning.
 
 
24.06-2008 | 11:01 af Erik Willumsgaard
@Palle

Selvfølgelig skal vi også forsvare de intolerantes ytringsfrihed, uanset om det nazister eller islamister, der er tale om. Men alle skal selvfølgelig regne med at kunne blive modsagt.
 
 
24.06-2008 | 11:04 af Sheet Head
Erik
Deri er vi ikke enige. Jeg ser ingen grund til at kæmpe for de intolerante.
 
 
24.06-2008 | 11:09 af Erik Willumsgaard
@Palle

Jeg kæmper sandelig heller ikke for de intolerante, kun for alles ret til at ytre sig. Hvis man indfører censur og andre begrænsninger i ytringsfriheden - ud over dem som sikrer mod forfølgelse af bestemte grupper - begiver man sig ud på en meget farlig glidebane.
 
 
24.06-2008 | 11:12 af John Andersen
TØRKLÆDE!

BØH!!!
 
24.06-2008 | 11:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 11:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 11:45 af Sheet Head
Shansen
Så din logik er at man kan tie radikalismen ihjel?

Vil du så lave en hold mund strejke overfor DF? Du handler ikke som du prædiker!
 
 
24.06-2008 | 11:49 af Birger Kristiansen
er hættemågen ikke vores nationalfugl.
 
24.06-2008 | 11:51 af Birger Kristiansen
det er da deres egen sag,hvis de vil lade sig undertrykke, men fri os andre for deres prædiken.
 
24.06-2008 | 12:03 af HGMedia
jeg er skam bekrymret ret meget for den kedelige udvikling som er sket i danmark de sidste 10år. Personligt kan jeg snart ikke genkende mit dejlige danmark. Som tidligere udsendt, mener jeg den største trussel er de "såkaldte dansker" som ikke respektere vores traditioner og normer. Dette er jo stadige danmark ikke...??? Jeg forstår heller ikke at hvvis de virkelige kæmper for demokrati, hvorfor tager de så ikke afsted til det land de holder ferie godt to gange om året ( frivilligt )???..og prøver at kæmpe for demokrati der...eller er de bange for at blive stenede i demokrati's navn?? Jeg bliver gal som dansker når man hører om dette, og må støtte mig op ad holger danske som er så småt stået op.
 
24.06-2008 | 12:56 af cencur
Undersøgelsen som konkluderer at religiøse mennesker er mindre intelligente end ikke-troende er i dag frigivet. Det havde jeg nok en mistanke om i forvejen.
For et års tid siden blev der lavet en undersøgelse som viste at kvinder er mindre intelligente end mænd. Det havde jeg nu også en mistanke om, men min politiske korrekthed forbod mig at sige det til nogen.

Endnu har jeg ikke hørt om nogen undersøgelse, som indikerer at muslimer er mere dumme end andre troende, men det skulle ikke undre mig.

Så forstår jeg, hvorfor Asmaa og hendes søstre går med tørklæde lag på lag. Det er selvfølgeligt for at hovedet kan virke større end det er for at dække lille-hjernens størrelse.
 
24.06-2008 | 13:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 13:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 13:46 af Karin Bennedsen
@Charles

Hehe, gad vide, hvad Søren Krarup og Jesper Langballe mener om at blive betegnet som mindre intelligente?
 
24.06-2008 | 15:01 af Bruce1
Enhver, pånær KarinBs slags, kan se at Krarup og Langballe nok er religiøse men langt fra uintelligente, KarinB burde hellere rette blikket mod den muslimske verden hvor man tvinges til at være muslim fra barnsben af. Det er ikke selv-valgt der, og den udbredte indavl fordrer heller ikke ligefrem intelligensen, samt at sidde i timevis og rokke i en koranskole. Ensretning af masserne er motto'et, for ellers frygter man samfundet bryder sammen, og udstråler ageren under pilgrimsturen til Mekka ubetinget klogskab? Nok snarere tværtimod.
 
 
24.06-2008 | 15:05 af Lars Nunnegaard
Bruce1
Jovist er de intelligente, men at de skulle være religiøse, sætter jeg spørgstegn ved. de er Lutheranere af værste skuffe og læser biblen og tolker den som fanden ville gøre.
 
 
24.06-2008 | 15:24 af Erling Rasmussen
Det er da fint at de kvinder skilter med deres indhold. Mig betyder det kun en lettelse, for så ka man da se hvem man har for sig. Hvad de så skilter med er jo beklageligt for dem selv. Vi er alle udstyrert med en computer (hjerne) at disse kvinder pakker deres ind i tørklæde gør jo at kapasiteten nedsættes p.g.a. varmeudvikling. Nu er jeg tillige bange for at disse kvinder kommer i den kategori som en ny undersøgelse lige har godtgjort: Stærkt religiøse er mindre intelligente. Den undersøgelse tror jeg på, med få undtagelser. Undtagelsen omfatter dog ikke Søren Krarup , Jesper Langballe og Asmare
 
24.06-2008 | 16:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 16:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 16:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 16:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 16:59 af cencur
Hvis så bare de er eller bliver medlemmer af enhedslisten, så kan det da ikke gå helt galt. Så får vi forhåbentligt fornøjelsen af at kunne følge partiets interne dødedans.
 
24.06-2008 | 17:03 af Fatma
Aleph
Hvor er du bare rummelig selv, hva?
Du er sq hysterisk fanatiker og intet andet og det er da lige så diskriminerende som dem du altid kritiserer.
Jeg vil hverken forsvaret af dig eller din Asmaa med søskende - det er en brøkdel i kan repræsentere. Naturligvis kan i gå rundt og lave skræksenarier og prøve at rekruttere den vej... men ellers er de fleste trætte af jer. Om de går med tørklæde elelr ej rager mig en kornblomst - men de skal ikke sige at min måde at hilse ikke er ligeså godt som hendes. At hun er mere ærlig osv... hold jeres religion for jer selv - det gør vi andre
 
24.06-2008 | 18:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 18:32 af jesus-freak
vil gerne støtte Asmaa og hendes søstre. Det er dejligt at I går med tørklæde.. gør det selv :-) og ved der er mange der er modstandere af at man går med tørklæde. især mange danskere kan ikke lide een. Men derimod er der mange fra andre lande, der ikke er så fordomsfulde som danskere :-)
 
 
24.06-2008 | 19:11 af cencur
Jeg tror, efter at have ovenstående indlæg, at det nok er rigtigt at religiøse mennesker har en lavere IQ end ateister.
 
24.06-2008 | 19:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 20:50 af Sheet Head
Jesus-Freak
Hvordan kan du kalde dig Jesus-Freak og misforstå det religiøse påbud i Islam at kvinder skal være tildækkede?

er du kristen?
 
 
24.06-2008 | 22:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 22:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 23:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 23:41 af Erik Willumsgaard
@rapowa

Nej, det må du da ved den søde grød ikke gå ind for! Hvad havde du forestillet dig?
 
 
24.06-2008 | 23:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.06-2008 | 23:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 02:25 af fleks n
Misforstået tolerance!

Jeg vil foretrække at kalde det 'tørklædespørgsmålet'. Og der mener jeg, at det, første gang, det kom op, var hos BILKA, hvor det i starten, gudhjælpemig, blev dem bebrejdet, at de ikke ønskede 'tosser' med egendommelig, fritids- og religions udklædning efter den enkeltes forgodtbefindende.

Også helt hen i vejret, at man i vort blødsødne demokratis navn overhovedet kan påberåbe sig en ret til, overalt, at iklæde sig, som man nu engang har lyst til, under påskud af én el. anden religion.

I fritiden må de sgu gøre, som de lyster, men ellers er DF's krav helt og aldeles OK!

Det bør være en selvfølge, at der på ALLE off. institutioner er forbud, samt at forretningsdrivende ligeledes selv må bestemme. - Hvad med f.eks. en frisørsalon! Det er da helt hen i vejret, at ejeren kan blive tiltalt for racediskrimination el. lign., hvis han/hun ikke ønsker det betjenende personale kan forlange at gå rundt i den fastelavnsudklædning, den enkelte nu har lyst til.

Nej, stop nu den misforståede 'menneskeret' med FORBUD!

Vi er for blødsødne og blåøjede, og det på trods af, at netop et overvejende muslimsk land som Tyrkiet forgæves forsøger at "fortælle" os om faremomenterne ved tørklædebæring overalt!

DANMARK! VÅGN FOR H...... OP FØR DET ER FOR SENT!!!!!

DF er slet ikke er så galt afmarcheret, på det her område i det mindste.
Stemmer ikke DF, men er overbevist om, at de har ret her.
 
 
25.06-2008 | 04:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 08:36 af johanne
Det er noget selvcentreret og småligt at kæmpe for at have tørklæde på når der er så mange andre vigtige ting at kæmpe for. F.eks. demokrati og frihedsrettigheder i mellemøstlige lande. Eller at kæmpe for at mange millioner afrikanere kan få mad, bolig og skolegang.
 
25.06-2008 | 08:41 af johanne
"24. juni 2008 12:03 | af HGMedia (peterpoulsen)
jeg er skam bekrymret ret meget for den kedelige udvikling som er sket i danmark de sidste 10år. Personligt kan jeg snart ikke genkende mit dejlige danmark. "

Jeg kan godt følge dig i den følelse.
 
25.06-2008 | 08:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 08:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 09:14 af gitte rasmussen
Henya
Jeg glæder mig til at hilse på dem :O)
 
 
25.06-2008 | 11:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 11:36 af RocaKSHS
Dette beviser jo med alt tydelighed, at målet er ikke integration men: at omdanne os til DERES. Alt andet har ikke en pind med sandheden, at gøre!
Txt TV den 24 d.s., kort cit/konklution: desto mere religiøsitet er = mindre intelligens..... ;-D
 
25.06-2008 | 12:52 af fleks n
@Kurt Dejgaard

Laaangt citat begyndt og fra den 25. juni 2008 04:18 | af Kurt (Kurt_Dejgaard) :

>>>"@ Kirsten Hansen

Citat:
"leks har du tænkt over hvorfor Kurt Dejgård befinder sig i Canada?
faktisk på grund af 24 års reglen, som blev indført for ikke at få tvangsægteskaber i Danmark - også et brud på demokratiet!
For nu kan danskere ikke gifte sig med en udlænding under 24 år og få vedkommende med til Danmark - og hvorfor?"

Svar:
Du tager fejl, Kirsten

Det var og er ikke 24 års reglen der stængede grænsen for mig, i 2002.

Det var kravet om tilhørsforhold!
Er tilhørsforholdet ikke af længere varighed til Danmark end til et tredieland, er grænsen lukket!
Den, kender jeg adskillige akademiker-par der er fanget af, her i Canada:
Den danske part har tilbragt færre år i Danmark end ægtefællen i typisk hans eller hendes hjemland, og så klapper fælden.

Ioevrigt interessant at Flex ønsker at forbyde mig at vende hjem, qua min demokratiske indstilling. Det siger jo ikke så lidt om flex' indstilling til ditto og til ytringsfriheden.
At han også påstår at jeg sidder i Canada som "skattely", udstiller han endvidere som en gedigen løgnhals som burde sendes ud på badeværelset og rense munden med sæbe, af hans mor!


Citat:

"Lige netop inden for de ca 8 år du har været i Canada, så mon ikke du skulle komme hjem og slå et slag for demokratiet!"

Svar:
Da det var tilhørsforholdet og ikke 24 års reglen som ligger til grund, lader det sig desværre ikke gøre. Hverken for mig eller andre højtuddannede som har begået denne dødssynd (dømt med tilbagevirkende kraft) at gifte sig med en ikke-EU borger. " <<<< ---- Laaangt citat slut!


Kurt D.! Var det ikke en ide, at holde dig til emnet. Det kan altså ikke være læsernes interesse atter og atter at høre om dine personlige genvordigheder med, at det er systemets skyld, at du er blevet udlandsdansker. - Trist for dig, men at det efterhånden har sat sig til lidt paranoiaagtigt, bør da ikke gå ud over os.

Så venligst: Forskån os og hold dig til emnet.

PS: Hvis du kan tillade dig at kalde mig for en "løgnhals", uden at det slettes, må jeg vel kunne tillade mig at fortælle en højtuddannet, at det altså hedder 'sin' mor!

Og så sidder der altså mange rundt om i skattely og kommenterer på situationen i Danmark, så dit 'løgnhals' er helt malplaceret!
 
 
25.06-2008 | 14:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 15:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 16:53 af fleks n
Kurt

Skal emnet staves for dig: "Asmaas søstre til kamp for tørklædet"!
Hvad har det med dine sorger som ulandsdansker at gøre? Så det er da vist 'løgn og latin' fra din side. Få hendes mail og udbred dig der igennem.

"Måske du selv burde begynde at forholde dig til enmet, istedetfor at forlange min ytringsfrihed stænget?"??

- Jeg forlanger det bare, men du sørger da på fineste vis at stække min! Hvem kan det ellers tænkes, der har taget kontakt til moderator?
Det er vist det man kalder dobbelmoralsk.

"dit bagstræberi."? - Hvad er det for noget sludder. Forklaring udbedes.
 
 
25.06-2008 | 17:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 17:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 18:34 af Andrea Lynghamar
Alle 3 provokerende søstre og deres åndsfæller burde tage hjem hvor de kommer fra og bruge deres tørklæder der. De hører slet ikke hjemme i Danmark. Tørklæder er til for at beskytte mod solen og her i landet har vi brug for de solstråler vi får.
 
25.06-2008 | 18:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 18:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 20:04 af fleks n
Kurt

Kirsten spurgte i øst og du svarede i vest! Altså dialog om helt andet end artiklen lægger op til.

INTET med emnet at gøre. Der er vist en hel del, du heller ikke vil fatte.

En ny og højst ejendommelig fortolkning af 'bagstræberi'! - Din helt egen? Hvad med et kursus!

Du slynger om dig med 'tarveligt' og 'usselt'. Kan ikke se, de passer på noget som helst. Er det desperationen, der er ved at få overtaget?

Havde et indlæg 02:25 om 'misforstået tolerance' mht. til tørklæder. Hvad med at kommentere på det og problemstillingen, som virkelig skiller Danmark i dag?

----------------------------------------------------------------------------------

Til Kirsten. Nok muligt, men reglerne er der jo, og så tjekkes det vel, om noget ikke er, som det forlanges. Selv om jeg vist er lidt kritisk over for en del af det, avisen.dk har bragt i senere tid, flytter jeg da ikke bare, for der er noget fandenivoldsk over den, som jeg finder godt. - Og så var det jo dig, der spurgte ind til noget helt andet hos Klaus end emnet. Og den dialog bør da ikke finde sted her, især når vedkommende bringer lange svar, og at alt kan læses på han hjemmeside.
 
 
25.06-2008 | 20:31 af Jørgen Larsen
24 års reglen er helt DFs værk, ingen andre ville indskrænke medborgernes ret til at gifte sig, og bosætte sig i deres fædreland.

Denne racistiske lov blev vedtaget med de borgerlige partiers støtte, der til gengæld fik lov til at føre endnu flere penge fra almindelige menneskers lommer, over i de allerede riges lommer.

Noget for noget, som sloganet er blandt hyæner!
 
25.06-2008 | 21:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 22:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 22:03 af Henrik Clausen
Sarah, her er en lille udfordring til dig. Hvis du kan bevise, at Muhammed var et sødt og kærligt menneske, er der $ 50.000 på højkant:

http://www.faithfreedom.org/challenge.htm

Alle andre kan også deltage.
 
 
25.06-2008 | 23:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 23:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 23:09 af Carsten Svendsen
@Frodo)
Muhammed for til himmels.
HIT MED $$.$$$ :o)
 
25.06-2008 | 23:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.06-2008 | 23:46 af Carsten Svendsen
OK! Han fes af, det må være hovedsagen.
Jeg vil stadig have $$.$$$ :o)
 
26.06-2008 | 09:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.06-2008 | 09:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.06-2008 | 09:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.06-2008 | 20:25 af Thomas Bruun
Hvis vi kommer til jeres lande er det os der skal rette ind

VÅS VÅS og rigtig meget VÅS

I mange muslimske lande står høflighed rigtig højt på listen, så det er et elendigt argument - duer ikke. Arabiske hjem er familiens paradis og her er man meget tolerante over for andre og deres muligvis anderledes adfærd. Høflighed er en æressag - ligesom mange steder i Danmark

Tilbage er kun argumentet at de SKAL gøre som os. Hvorfor? Det er der ingen der overhovedet har overbevist mig om.

Mødet mellem to mennesker er et gammelt og almenmennekseligt fænomen. Udvises der tolerance og åbenhed kan det være totalt LIGEGYLDTIGT hvordan høflighedshandlingerne udføres.

I kan ikke forvente, at vi indføde skal rette ind efter jeres regler her i Danmark - Nej uuuuuh nej. Det handler jo her mere om. at vi ønsker at ændre de fremmede adfærd - vores kan vi netop bibeholde - der går intet fra os andet end 'mødet' bliver en kende anderledes en vi plejer - og uuuh ha hvor er det farligt at møde nye mennesker på neutral grund - uuuh ha
 
 
26.06-2008 | 20:27 af Thomas Bruun
Kyllinger!!
 
 
26.06-2008 | 23:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 09:36 af Carsten Olsen
Ud af 113 indlæg har jeg kunnet finde 7 der rent faktisk har noget med debatten at gøre ! 7 !!!
Et godt eksempel på den totale forvirring er Kurt Dejgaard, der har fået 'frihed, lighed og demokrati' så effektivt galt i halsen, at han aggressivt støtter en 'kandidat' fra Uenighedslisten, der - i bedste Stockholm-syndrom stil - stolt bærer kvindeundertrykkelsens fornemste orden, offentligt udtaler, at kvinden ER 'under manden' og fornægter tanken om demokrati - specielt, ikke ? At hun også offentligt går ind for mord på fredsbevarende styrker kan kun være en ekstra grund til at stemme på hende !

En 'dialog' med denne verdens 'kurtdejgaard'er' udformer sig ca. således :
Kurt : Det er deres grundlovssikrede RET at bære tørklæde !!!!
Undertegnede : Der er ingen der påstår andet !
(nu er der en kort pause i 'debatten', for hvad GØR en tro partisoldat, når nogen giver ham ret ? OK - prøv at vinde tid !)
Kurt : Det er deres GRUNDLOVSSIKREDE ret at bære tørklæde !!!!
Undertegnede : Ja ja, Kurt - det er helt rigtigt. Det HAR vi dækket !
(ny pause)
Kurt : Øhhh - frihed, lighed og demokrati !!!!
Undertegnede : Glimrende udtrykt, Kurt - men det er ikke det debatten drejer sig om !
(ny pause - og nu er vi nødt til at hjælpe Kurt, ellers kommer vi aldrig videre !)
Undertegnede : Nu skal du høre, Kurt, debatten drejer sig om hvorvidt tørklædet er et tegn på kvindeundertrykkelse og om hvorvidt det at to hjernevaskede piger MERE - der stolt 'forsvarer' deres tørklæde - betyder at muslimske piger og kvinder IKKE bliver undertrykt. Med på den ?
Kurt : Øhhh - frihed, lighed og demokrati !!!! Det støtter du nok ikke, hva' !!!! Derude fra syvende kartoffelrække, hva' !!!!
Undertegnede : Nej nej, Kurt - nu SKAL du altså prøve at fokusere ! Utallige læger, sygeplejersker, socialarbejdere oma. prøver at gøre befolkningen opmærksom på, at der foregår en massiv undertrykkelse af muslimske piger og kvinder - vold, indespærring, undertrykkelse, forskelsbehandling, 'æresdrab' osv. - og at det er samfundets PLIGT at hjælpe disse ofre ! Synes du det ville være en dårlig ide, Kurt ?
Kurt : Skræmmebilleder !!!! ALT sammen skræmmebilleder - fra folk der lider af muslim-skræk !!!! Øhhh - frihed, lighed og demokrati !!!!
Undertegnede : Nej nej, Kurt, det kommer fra folk der er meget dedikerede i deres arbejde og - modsat dig - rent faktisk prøver at HJÆLPE !
Kurt : Pladder fra syvende kartoffelrække !!!! Assma og hendes søstre siger selv, at INGEN muslimske kvinder er undertrykte - og iøvrigt gerne VIL være det !!!
Undertegnede : Øh Kurt, synes du ikke vi i det mindste skal PRØVE at se om der er noget om snakken - altså om disse mennesker har noget at have deres udtalelser i - inden vi danner os vores mening ?
Kurt : Overhovedet ikke !!! Det er BARE et stykke tøj, det der tørklæde - et stykke tøj, ik' - kan i da ikke forstå det ??? Ogøhhh - Danmark er multietnisk !!! Ogøhhh - frihed, lighed og demokrati !!!! Ogøhhh - alle der siger noget andet er bare dumme delledanskere fra syvende kartoffelrække !!! Hadebilleder - det er hvad det er !!!! Ogøhhh - muslimskræk !!!! Du støtter nok ikke frihed, lighed og demokrati, hva' !!!!
(på det her tidspunkt er man - for egen sjælefreds skyld - nødt til at stoppe 'debatten' ! Kurt vandt - igen !)

P.s. Den jeg egentlig synes det er mest synd for i hele denne komedie er Assma ! Hun går sikkert rundt og tror, at hun er blevet opstillet pga. sine politiske evner og ikke bare for at 'drille mor & far' (Uenighedslistens fornemste opgave). Det minder mig lidt om de historier man hører om markedspladser i gamle dage, hvor man havde et telt med krøblinge folk kunne betale for at grine ad.

Men Assma og de to andre 'Stockholmere' til side - VAR det egentlig ikke på tide vi begyndte at koncentrere os om at HJÆLPE de tusinder af undertrykte muslimske piger og kvinder her i landet. På trods af alle kurtdejgaard'ernes' forsøg på at sabotere hjælpen !
 
27.06-2008 | 14:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 14:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 14:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 15:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 15:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 15:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 15:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 15:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 15:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 15:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 15:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 16:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 16:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 16:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 16:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 16:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 16:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 16:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 16:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 16:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 16:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 17:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 17:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 17:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
27.06-2008 | 18:16 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
28.06-2008 | 12:57 af Carsten Olsen
@Kurt Dejgaard

Næh nej, Kurt ! Mit indlæg udløstes af det her :

Gilgameesh :
"Det er da utrolig flot at der findes debattører herinde som påstår at de i frihedens og demokratiets navn støtter op om disse sludder-telte og deres "krav" på retten til at bære izlamismens symbol, tørklædet."

og derefter DIT tåbelige - og nedladende - 'svar' (hvor du gudhjælpemig ikke engang gider sætte dig ind i hans alias) :

"@ Gilameesh
Du deler ikke retten til frihed, lighed og demokrati?
Det må du jo selv om, men derfor behøver du jo ikke klandre andre som er demokratisk indstillede.
Antidemokrater som dig selv er der jo osse plads til, ligesom der er plads til folk af andre religioner.
Det' jo netop det fortræffelige ved et pluralistisk demokrati: Alle kan ytre deres mere eller mindre eksotiske meninger, uanset hvor obskure. -Endda helt derude fra den anden side af syvende kartoffelrække hvor dine holdninger kommer fra.
Er du ikke glad for det? "

Man SKAL sgu da være 10 % procent dummere end dåsesuppe for at 'udlede' af Gilgameesh's indlæg, at han er antidemokrat ! At du så samtidig beviser hans pointe er jo kun til hans fordel og da der er STOR chance for, at du STADIG ikke har fattet pointen, skal jeg da gerne pinde den ud for dig (undskyld, Gilgameesh) :
Der er utallige idioter, der har fået ord som frihed, lighed og demokrati galt i halsen og forsvarer enhver form for anti-demokratisk virksomhed, med henvisning til ... demokrati ! Et godt eksempel - og der er MANGE - er Assma og hendes søstre. De 3 skoleeksempler på Stockholm-syndromet har, ved at 'gå til forsvar for tørklædet', fået drejet debatten ind på 'rettigheder' istedet for 'undertrykkelse' - smart ikke ? De 'kæmper for deres ret til at bære tørklæde' - en ret, som INGEN har anfægtet ! Se, nu tror alle klaptorskene at debatten drejer sig om RETTEN til at bære tørklæde og ikke om alle de undertrykte muslimske piger og kvinder der, som symbol på deres undertrykkelse, TVINGES til at bære tørklæde ! Med så langt, Kurt ? Og nu farer alle de stolte 'forsvarere for frihed, lighed og demokrati' ud af hullerne og skriger - i hellig forargelse - 'det er deres demokratiske RET at bære tørklæde !!!!' og 'hvis du mener noget andet - derude bag syvende kartoffelrække så er du anti-demokrat !!!!'
Skal vi prøve at opsummere, Kurt :
DER ER INGEN DER HAR ANFÆGTET DERES RET TIL AT BÆRE TØRKLÆDE !!!!
DEBATTEN DREJER SIG IKKE OM DERES RET TIL AT BÆRE TØRKLÆDE, MEN OM DET IKKE VAR PÅ TIDE AT HJÆLPE DE MILLIONER AF MUSLIMSKE PIGER OG KVINDER, DER BLIVER BEHANDLET SOM ANDENRANGSMENNESKER AF MIDDELALDERLIGE, MORDERISKE VANVTTIGE RELIGIØSE !!!!

Det burde jo ikke være så svært af forstå, vel Kurt ? Eller - måske for nogen, hva' Kurt ?
 
28.06-2008 | 20:36 af M. J.
GODT indlæg Carsten Olsen!

Du skriver bl.a.: "VAR det egentlig ikke på tide vi begyndte at koncentrere os om at HJÆLPE de tusinder af undertrykte muslimske piger og kvinder her i landet."

Men det GØR danskerne jo! De står på hovedet og hopper på tungen hver eneste dag for at hjælpe disse såkaldte undertrykte muslimske piger og kvinder. Der er jo opbygget en hel godhedsindustri omkring disse 'stakler'!

Jeg synes heller danskerne skulle smide pengene efter danskerne! Jeg mener......... hvorfor ikke tage sig af sine egne først? Det gør muslimerne jo også. Både her og i deres egne hjemlande. Har lige læst at Danmark har det højeste skattetryk i verden!!! Hvorfor bruge de hårdtarbejdende danskeres skattepenge på indvandrere? Hvis indvandrere ikke selv kan finde ud af at tilpasse sig Danmark og danskerne, så send dem dog hjem igen!?

Mange indvandrere gør rent faktisk en STOR og DAGLIG indsats for at tilpasse sig 'deres' nye land! Så hvorfor hjælpe de indvandrere der gør alt for at SKILLE SIG UD!?
 
28.06-2008 | 20:38 af M. J.
Kære Gilgameesh!

Du skriver:

"Anti-demokrater henviser til deres demokratiske rettigheder, INDTIL de er stærke nok til at tilsidesætte demokratiet!"

DEN SÆTNING fortjener en plads i glas og ramme!

TAK!
 
29.06-2008 | 19:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 02:27 af Ove Christiansen
23. juni 2008 22:49 | af Charles Bedst som tørklædedebatten er ved at være ovre, så startes den igen af et par muslimske kvinder.

I Danmark gå de muslimske kvinder med tørklæde frivilligt og ikke under tvang. < Ja, sikke noget vrøvl, islam / koranen kræver uniformen af dem, bl.a. for at kunne skeldne mellem fjenden og muslimervennerne !

Muslimernes holdning til danskerne er, at vi er nogle vantro svin. Vi spiser svinekød og det gør muslimer, som bekendt ikke. Derfor hverken kan eller vil de omgås danskere. Når kvinderne ikke vil give hånd, er det også fordi vi er urene. Troen forbyder dem, at berøre urene vantro.< Ja og røre ved mænd de ikke er tæt i familie med incl. muslimer, det er for sexprovokerende i muslimernes drømme.

Kvinderne udstiller også deres muslimske “jomfruelighed” ved at være tæt påklædt, herfra tørklædet. < Muslimer må ikke have stramt tøj på, det vækker sexuelle følelser hos dem og er ulovligt udenfor hjemmet, det er ikke noget jomfrueligt men kysk, dvs. nul-sex i offentlig rum, kun hjemme med ægtepartneren uden vidner. Sexnydelse eller drømme får muslimen til at glemme guden som de skal tænke nonstop på 24 timern i døgnet hengivet og underkastet.

Danske kvinder er i muslimernes øjne luddere og urene skøger.

En tørklædekvinde ville aldrig gifte sig med andet end en muslim. < Det må hun ikke, det er forbud mod det i koranen, hvinder er forsvage er kun en halv mand i styrke, så den går ikke, agiterer koran med.

Det viser hun med sin påklædning og det kan araberdrengene lide.< Netop, for at 'vennerne' kan genkende hinande, og vi skal underkaste os damens religion hvis vi vil have damen.

Måske har danskernes indstilling til muslimer og deres tørklæder grundlag i muslimernes indstilling til danskerne. < muslimer kender den danske holdning den er universel, muslimer har mødt den overalt i 1400 år når de skulle invadere og formere sig til flertal, der er uendelig erfaring med det, selv muhamed oplevede det, han startede fra 0 muslim til at muslimsk mindretal der styrede diktatorisk med krig, trusler, diskriminering, terror og diktat.
 
 
30.06-2008 | 02:43 af Ove Christiansen
24. juni 2008 00:59 | af Kurt (Kurt_Dejgaard) Antidemokrater som dig selv er der jo osse plads til, ligesom der er plads til folk af andre religioner.

Og hvad skal antidemokratiet og FREMMED religionerne så misbruges til her i landet ? Muslimer yngler og abler som rotter og kakkerlakker, det er del af deres religion at komme i overtal på den måde. Hvis 2 muslimer bliver til 3-5 unger på 5-7 år og de starter som 18-20 årige, og danskerne får 1,7 -2,1 på 30 år, så er muslimene 20 doblet på 100 år uden indvandring eller ved at tage fjenden til ægte, ellers sker det på 40-50 år, så f.eks. 0,5% bliver til 10% eller f.eks. 3% bliver til 60% - på 45-50 år.
Det ved muslimerne, de er sikker på det også lykkes i Danmark og EU, det har det gjort alle andre steder i verdenshistorien hvor de fik lov at bruge avlstricket og reklamere for religionen og kræve den indført ! Men det ved analfabeterne ikke de drømmer om at naturen ikke lader det ske af sig selv, der skal modstand og udvisning til for at hindre det. Forbyd islam ved lov og muslimerne 'flygter' / udvandrer ! Forbyd muslimske reklamer i offentlige rum og de fordufter, brug demokratiet, forbyd muslimernes racisme og menneskerettighedskrænkelser uanset hvor glade og stolte muslimerne er for det. Forbyd den muslimske syge !
 
 
30.06-2008 | 02:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 03:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 03:12 af Ove Christiansen
24. juni 2008 08:01 | af gitte (gittegram) I vestens øjne så betragtes hijab som kvindeundertrykkende, og mange er stærkt imod at kvinder bære et sådan klæde.

Det er muslimernes største krigslist og bedrift at så lus i skinpelsen hos fjemden, de vantro, så vi skal narres til at tro at muslimer føler sig undertrykte i det tøj. Det er deres skjul, deres pral, at kunne demonstrere lige op i hovedet på os, at de mener om os som forbilledet profeten gjorde om den vantro fjende, det er en hån, de nyder, de føler de krænker og ydmyger os og skriger af grin over, vi tro det er ynkeligt, de føler sig sejrrige, som hitler folk med nazi faner og armbind, føler de sig mon også undertrykte ?
Muslimerne fører krigen og spliden over i fjenden lejr, sår og planter løgn og splid hos den vantro fjende, som muslimen skal udrydde ved STOR jihat mod sig selv, en taktik fra profeten selv, 'mesteren' i hellig fed krig.
 
 
30.06-2008 | 07:36 af Henrik Clausen
Nu er fordomme på sin vis ganske nyttige. Jeg har en aldeles forudindtaget holdning om at forbrydelser er skidt og civilisation er godt. Det har jeg ikke lyst til at få nedbrudt.

Med det på plads er det værd at huske, at tørklædet i sidste ende betyder, at den kvinde, der bærer det, er Allahs ejendom, og at Allahs grusomme straf vil ramme den, der antaster hende.

Tørklædet er et fundamentalt symbol på islams manglende integrationsvilje.
 
 
30.06-2008 | 07:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 08:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 08:06 af Henrik Clausen
Og Aleph mister pludselig den venlige tone, blot fordi nogen har den frækhed at være uenig med ham...

Det kan gøres bedre, for eksempel med argumentation.
 
 
30.06-2008 | 08:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 09:34 af Carsten Olsen
@Kurt Dejgaard

Citat : "Man skal ha' en IQ som en våd mursten for at mene at en person som taler for et forbud mod både ytringsfrihed og demokratiske friheder, er demokrat."
Jeg er SÅ enig - og går selvfølgelig ud fra, at det er Assma du mener !
Skulle det være andre, ville jeg være glad, hvis du LIGE ville referere til det indlæg, hvor f.eks. Gilgameesh eller jeg "taler for et forbud mod både ytringsfrihed og demokratiske friheder".
På forhånd tak.

P.s. Man lægger mærke til, at du TOTALT overser ALT omkring hvad debatten drejer sig om !
 
30.06-2008 | 10:37 af Henrik Clausen
LiR, det er bare dit nazi-bræk, jeg beder dig holde for dig selv. Fat det nu...
 
 
30.06-2008 | 10:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 10:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 10:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 10:47 af Henrik Clausen
Aleph, der er et punkt, hvor jeg aldrig vil anlægge en venlig tone. Det er mod folk, der kaster nazi-propaganda af sig. Det er hæsligt, uanset om vedkommende prøver at påstå, at han/hun ikke promoverer nazisme.

Ingen venlighed her. Punktum.
 
 
30.06-2008 | 10:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 10:55 af Henrik Clausen
Aleph, jeg bemærker din bemærkning om 'barnlighed'. Vil du uddybe, hvorfor du anlægger sådan en tone?

Du kan også lægge mærke til, at når LiR ikke poster nazi-propaganda, sletter jeg ikke hendes indlæg.

Islam er, som politisk ideologi, noget skidt. Andre spørgsmål?
 
 
30.06-2008 | 11:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 11:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 11:06 af Henrik Clausen
Aleph, jeg har stadig ikke kaldt LiR 'nazist'. Ordet er 'nazi-propagandist'. Og du behøver bare se listen af hendes indlæg for at se, hvad jeg mener.

Personligt er jeg fløjtende ligeglad med, hvad hun måtte have hængende på sine egne vægge eller om hun frekventerer en obskur klub i Greve. Hun skal bare ikke forpeste mine blogindlæg med det ragelse.
 
 
30.06-2008 | 11:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 11:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 11:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 11:20 af Henrik Clausen
Aleph _Nullus_, det har ikke været foreslået at begrænse folks brug af totalitære symboler i deres hverdag.
 
 
30.06-2008 | 11:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 11:38 af Henrik Clausen
Jeg er udmærket klar over, at andre og større organisationer er ude på at knuse Danmark som nationalstat. At kalde Danmark en 'midestat' er dog under lavpunktet. Det er betydeligt værre end at kalde en gammel bog en 'midebog'!
 
 
30.06-2008 | 11:50 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 12:29 af Henrik Clausen
Aleph, du lider vist af had...

Kan det skyldes en gammel bog, du har kigget i?
 
 
30.06-2008 | 14:01 af Henrik Clausen
Forresten, nyt fra Pat Condell:

http://www.youtube.com/watch?v=GXzladhscMQ&sdig=1
 
 
30.06-2008 | 20:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
30.06-2008 | 21:30 af Henrik Clausen
Jeg har hørt om nogle gamle, arabiske bøger, der opfordrer til racisme, had og vold.

Men dem er der vel ingen, der tager alvorligt i dag. Så det må være noget andet.
 
 
04.07-2008 | 14:14 af Carsten Olsen
@Kurt Dejgaard

Jeg spurgte :
"Skulle det være andre, ville jeg være glad, hvis du LIGE ville referere til det indlæg, hvor f.eks. Gilgameesh eller jeg "taler for et forbud mod både ytringsfrihed og demokratiske friheder"."
Og så blev der GODT nok stille, hva' Kurt !
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites