Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Amsterdam står i flammer efter indvandrers død

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Den sidste uge er borgerne i Amsterdam blevet vækket om natten af brændende biler. Unge i indvandrerkvarteret Slotervaart er i åben krig med politiet efter drabet på en ung marokkaner

21. okt. 2007 kl. 14:08 Heidi Robdrup
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Heidi Robdrup
Fanatisk fagnørd med fokus på udland efter parolen: "Er det uden for Danmark? Så er det spændende!"

Har dyrket interessen for især Mellemøsten gennem reportagerejser til Irak, Jordan, Emiraterne ...

Slotervaart-kvarteret i Amsterdam har den seneste uge lignet en krigszone. 11 biler er blevet brændt af, politistationen er blevet angrebet af stenkastende unge og betjente har hver nat måttet rykke ud til uroligheder i kvarteret, der er en af Amsterdams indvandrerghettoer.

Faktaboks

11. oktober: En 16-årig dreng bliver dolket til døde af en 14-årig kammerat foran kvarterets tekniske skole.

14. oktober: En 22-årig indvandrer bliver skudt og dræbt af politiet, efter han har angrebet og såret to betjente med en kniv.

15.-21. oktober: Elleve biler brændes, og politi rykker ud til ballade i Slotervaart seks nætter i træk. Otte unge anholdes.

Balladen begyndte i sidste weekend, da en 22-årig mand med marokkansk baggrund sprang ind over disken på politistationen i Slotervaart. Først stak han en kvindelig betjent i brystet og ryggen tre gange, og da en mandlig kollega forsøgte at komme hende til undsætning, blev han selv dolket fem gange i halsen og skulderen. Den kvindelige betjent affyrede derefter sin pistol og dræbte den 22-årige.

»Generel utilfredshed«

Efter den 22-åriges død begyndte urolighederne i Slotervaart, hvor den dræbte havde sin gang. Ifølge de unge selv er de utilfredse med »politibrutaliteten«, men kriminologen Frank van Gemert fra Amsterdams Frie Universitet har en anden forklaring.

»Jeg nægter at tro på, at disse unge virkelig føler, at det var uretfærdigt, hvad der skete på politistationen. Balladen skyldes en mere generel utilfredshed,« siger han til Expatica.com og hentyder til politiets indsats mod en særlig gruppe af unge, utilpassede kriminelle i kvarteret.

Tilhørte ekstremist-gruppe

Den dræbte indvandrer var i forvejen kendt af politiet. Han led tilsyneladende af vrangforestillinger, og ifølge politiet var han tilknyttet den ekstremistiske Hofstad-gruppe , der stod bag mordet på filminstruktøren Theo van Gogh i 2004.

Politiet mener, at det er en lille gruppe på 35 helt unge indvandrere, der står bag urolighederne i Slotervaart. Det efterlyser nu bedre muligheder for at tilbageholde de unge i længere tid for at komme uroen til livs.

Flere ungdomsorganisationer og muslimske ledere har fordømt balladen i bydelen. De to betjente, der blev angrebet sidste weekend, er uden for livsfare.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
21.10-2007 | 15:03 af Heidi Robdrup
@karenmarie

Det gør de mennesker, der sætter ild til biler. Der så brænder. Og laver flammer;-)

God søndag.

VH Heidi
 
 
21.10-2007 | 15:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 15:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 15:31 af Lars Nielsen
Det breder sig måske en dag til Danmark, men så har vi vel været så fremsynede at lære af det Israelske politi, der syntes at have et ganske godt greb om tingene og samme type vilde unge.
 
 
21.10-2007 | 15:32 af Bruce1
Rigtigt jalte, hvis islam var så god, hvorfor står den muslimske verden så konstant i brand? Muslimske indvandere opfører sig afsindigt og viser ufattelig lidt respekt for liv og lov, hvornår får den europæiske befolkning nok, hvor mange flere skal lemlestes før nok er nok?
 
 
21.10-2007 | 15:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 16:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 16:09 af Bruce1
Ja, med god støtte fra alle de tossegode naivister/humanister, der også er med til at ødelægge kontinentet, i deres perverse iver efter sager og indhold i eget miserable liv. Hvor længe tror de de kan tage os ved næsen, med deres ækle menneskeimport? Borgerkrigen nærmer sig, snart vil danskerne opleve hvad Balkan gjorde...
 
 
21.10-2007 | 16:09 af Bruce1
Det umulige bliver pludselig uhyggelig meget muligt...
 
 
21.10-2007 | 16:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 16:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 16:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 16:23 af karenmarie
Hussum

"Dem der står bag masse indvandringen ønsker med helt klar tydelighed ikke vores bedste"

Jeg er enig med dig og derfor er det også umuligt at stemme på alt der ligger til venstre for Venstre til næste valg.
 
21.10-2007 | 16:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 17:10 af K-drengen, v/ Jørgen V. Busk
Jeg tror lige, der er en journalist, som bør sendes ud til reelle brændpunkter, inden hun tager munden for fuld. "Amsterdam i flammer"? Lol, den får sgu ikke får lidt. I journalistens hoved, så brændte København vel også ned, da de autonome futtede nogle biler af, eller også at det var "krigslignende tilstande" og andet, der lyder godt, men intet har med virkeligheden at gøre.
 
21.10-2007 | 17:17 af Bruce1
I Holland, som herhjemme, er det ikke indvandringsskeptiske politikere/DF, der ikke vil integration, nej, det bliver hver dag mere og mere tydeligt; det er indvandrene/muslimerne selv. Hvor længe vil deres forkvaklede allierede på venstrefløjen, stå model til det...? Til det hele er gået nedenom og hjem...? F.eks. har De Radikales EG Nielsen har udtalt, hun gerne løber risikoen...
 
 
22.10-2007 | 03:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 06:34 af K-drengen, v/ Jørgen V. Busk
Jep, det bliver mere og mere tydeligt, at "Storm" er en fiktiv personlighed, som er søsat for på en finurlig måde at få muligheden for at kalde folk for nazister.
 
21.10-2007 | 23:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 23:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 23:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 21:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 21:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 21:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 20:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 20:33 af Philip Nunnegaard
Det mest irriterende ved den slags ballade - selvsagt udover balladen i sig selv - er, at debatten igen og igen bliver stillet op således:

"Enten er man for et fascistisk Danmark, eller også er man for sharialovgivning."

Hvad med alle os, der ikke er tilhængere af nogen af delene. Vi udgør formentlig stadig et stort flertal af befolkningen.
 
 
21.10-2007 | 20:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 19:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 19:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 18:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 18:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 17:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 17:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 15:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 14:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 14:55 af karenmarie
Hvem laver flammerne?
 
21.10-2007 | 14:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 14:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 14:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 14:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 14:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.10-2007 | 14:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 07:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 07:37 af Hardy Mathiasen
storm der kommer mere lort ud af kaeften paa dig end fra samtlige spaedkalve i danmark,hvad med at lukke roeven
 
 
22.10-2007 | 08:20 af K-drengen, v/ Jørgen V. Busk
Storm,

Du skriver, at du ikke har kaldt folk for nazister, men hvad kalder du det her, hvis ikke det er en insinuering af at han skulle være nazist:

"Bruce1, fantastiske indlæg. Du er altid velkommen hos os. Sieg Heil"

Hvis ikke det er en let gennemskuelig måde at kalde folk for nazister på, hvad er det så?

Og når du så bliver gennemskuet for dit politiske plat, så gudghjælpe mig, om ikke du fortsætter med dette:

"Jeg har ikke kaldt folk for nazister så stop dit vrøvl."

Igen sprøger jeg dig: Hvad kalder du det så? Du er da ikke for kløgtig.

"Du er jo selv en landsforræder, der gemmer sig i udlandet. Når vi kommer til magten skal vi nok sørge for at folk som dig forsætter med at være uden for rigets grænser"

Sjældent har jeg hørt noget så tåbeligt. Først påstår du det er vrøvl, det jeg skriver, selvom det står her sort på hvidt, men det er ikke nok. Nej, du mener dig berettiget til at komme med idiotiske beskyldninger, som slet intet hold har i virkeligheden. Du minder sgu om en Catherinekbh eller en ESP, der er løbet (endnu mere) løbsk: Fuldstændig uden realitetssans.

Hvordan i helvede kan du i det hele taget komme med en påstand om, at jeg skulle befinde mig ude for landets grænser? Og hvad tror du ville gøre dig i stand til at tiltuske dig nogen som helst magt? Uanset om du kommer fra den yderste rabiate venstrefløj eller højrefløj, så kan jeg love dig, at den fløj aldrig nogen sinde vil komme til magten i Danmark i din - reelle eller fremskrevne - levetid.

Men kom nu storm - påvis at jeg nogen steder bare tilnærmelsesvist nærmer mig noget, der bare LIGNER en landsforræderisk udtalelse, eller at jeg nogen steder tilnærmelsesvist har skrevet et eller andet, der kunne tolkes som om jeg befandt mig i udlandet? Kom nu. Hvis ikke du kan det, så har du jo endnu engang skudt dig selv i foden, og vist dig som den amatøragtige iscenesætter du er. Det er sgu et under, at du endnu ikke er blevet slettet, om ikke andet, så fordi du så målrettet insinuerer om den ene og den anden at de skulle være nazister, hvilket må betyder, at du befinder dig uendeligt langt til venstre for midten, for nu at sige det pænt.
 
22.10-2007 | 08:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 08:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 08:49 af K-drengen, v/ Jørgen V. Busk
LOL, hvor stupid har man lov at være?

Den adresse er den midlertidige adresse på George W. Bush (Jørgen V. Busk). Du ved, Det Hvide Hus. Det er sådan et stort hvidt et, sjovt nok, som bliver stillet til rådighed for den til enhver tid siddende amerikanske præsident.

Og ved du hvad? Jeg HAR såmænd allerede påvist, at du kalder folk for nazister. Og det uanset, hvor mange gange du påstår, at det har jeg ikke.

Og endnu gang laver du dine totalt ubegrundede påstande: Hvor har du fra at jeg er en "gammel" nar? Fint nok, at du synes, at jeg er nar, men "gammel"?  Min profil?

Nu du snakker om at jeg udtaler mig uden grundlag, så har du vel også "min" alder fra min profil? Du er åbenbart ikke særligt velbevandret i verdenspolitiske emner eller noget andet. Prøv at slå Dubyas alder op. Måske vil det komme som et chok for dig …

Og så KAN du åbenbart ikke læse indenad: Jeg skrev i DIN levetid - den reelle eller fremskrevne. Altså, er der ikke snak om mens _jeg_ lever. Så kan du da vel ikke være mere uintelligent?

Jo, det er tydeligt, at "Storm" kun er oprettet for at kunne kalde folk for nazister og hvad der ellers er af skældsord.
 
22.10-2007 | 08:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 09:01 af K-drengen, v/ Jørgen V. Busk
Igen, så har du fattet nada:

1) hvor i vores samtaler har jeg givet udtryk for at jeg er "venstreorienteret"? Dernæst, så har jeg i denne tråd grint godt i skægget over en nys ifentliggjort gallupundersøgelse:

http://avisen.dk/blogs/nomdeguerre/er-kommet-fine-selskab-na-201007.aspx?

Og hvor får du dit "landsforræder" fra? Igen er du sgu dummere end politiet burde tillade. Du kalder alle folk - inklusive "nomdeguerre" for "landsforræder" og "kommunist". Man hører kun sådan noget tågesnak fra folk som LIR, ESP og CatherineKBH. Hvordan synes du selv det går? Åbenbart ikke særligt godt, for ellers ville du vel ikke falde tilbage til dit "landsforræder og kommunist"-snak … Jeg kan ikke lade være at tænke på, at sandsynligvis er en trettenårig eks-ungeren-bruger, som føler sig så trådt over tæerne og så selvretfærdig, at alle der er uenige jo må være nazister, landsforrædere og hvad har vi.  Du er sgu til grin.
 
22.10-2007 | 09:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 17:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 19:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 20:02 af Thore Krestensen
Ja ok, hvis han var der som gæst, og ønskede at overfalde betjentene, og derved blev skudt.

Men så er det jeg siger, hvad er der at brokke sig over?  Hvor er uretfærdigheden, hvorfor gør de det?

Hvad ligger der bag?  Enten får vi kun den halve sandhed, eller også opføre de unge sig skamløst.

Eller også demonstrere de for noget helt andet, men så har de valgt et dumt tidspunkt da dette let sættes i forbindelse med det som ham tumpen gjorde, hvis altså han har gjort det som artiklen siger.
 
 
22.10-2007 | 22:54 af Benn Christensen
@JensH

Jeg skal da gerne uddybe mine argumenter. Lad mig starte med at gentage min pointe. Urolighederne i Amsterdams og Paris forstæder bunder i social elendighed. Så grunden til at andre etniske grupper ikke laver optøjer, er at de ikke lever i socialt armod. Grunden til at jeg lavede sammenligningen med USA var, at der også er en gruppe der har socialt dårlige kår.

Og hvis dem du hentyder til med udtrykket "snot-forkælede Hellerup-hvalpe", er de tidligere bruger af ungdomshuset Jagtvej 69, så jo. Og jeg siger ikke at jeg går ind for de metoder som de bruger, men prøver udelukkende at drage paraleller.

Mit oprindelig indlæg gik på at indlæg som disse

>>De er så brutale de politifolk. Må man nu ikke engang dolke dem uden at de skyder. Politifascister.>at tænke sig at muslimske indvandrere er så sindssyge at de reagerer på den her måde når en af deres egne tydeligvis har fået hvad han bør have.>Det onde, onde, onde fascist-politi skal da ikke afbryde den mand i at dolke dem - det er dybt racistisk. Det har jeg selv læst på en socialistisk hjemmeside!>Hvorfor har vi ikke fået historien om indvandrer betjenten, der skød en "hvid" hollænder? Den er total udækket af pressen.Historen handler ikke om en politibetjent der dræber en invandre. Men at der har været uroligheder pga. den skudepisode. Hvis der havde været uroligheder efter den historie du referer til, havde den nok også nået de danske aviser.
 
22.10-2007 | 23:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 23:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.10-2007 | 01:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 17:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 18:27 af Thore Krestensen
Jeg forstår ikke hvordan de unge kan reagere således hvis det er sandt, som artiklen siger at manden nærmest selv bad om at blive skudt.
 
 
22.10-2007 | 18:32 af Nikki
Kunne det eventuelt have, som artiklen også beskriver, noget at gøre med at de føler en afmagt, fordi systemet ikke hjælper dem?

Desuden er det måske også værd at læse artiklen igen, og så vil man måske opdage at manden var psykisk syg og led af vrangforestillinger, men at det at han blev skudt bare "var dråben der fik bægeret til at flyde over"...
 
22.10-2007 | 18:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 18:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 19:30 af Thore Krestensen
i 2005 var der jo lignende uroligheder i Frankrig, hvor utrolig mange demonstrerede imod 2 teenagere døde, fordi politiet havde fået jaget dem ind i noget højspændingsanlæg og de døde ved elektisk stød.

Og der var folk altså mega sure, og satte rigtig mange biler i brand, så nørrebro kommer til at ligne en bankoforsamling.

Og der mener jeg at det må være en kritik af politiets handling der kommer til udtryk fra de mange vrede demonstranter.

Men i denne her sag, snakker vi om en mand der af en eller anden fuldstændig sindsyg årsag vælger at forsøge at dolke politiet på en politistation.

Jeg fatter ikke hvordan han overhovedet kan komme i nærheden af en dolk et sådan sted.

Men jeg fatter heller ikke at nogen ville demonstrere for det.

Så det jeg siger mellem linjerne NIkki, hvis man altså kan læse mellem linjer.

Er at det offentligheden får at vide, om hvad der skete, er en udmelding kun fra politiets syn.

Så lang tid jeg ikke ser nogen billeder af dolkede betjente, så kan jeg ikke acceptere dette skulle være sandheden.

Og er det sandt at manden har dolket betjentene, så fatter jeg ikke demonstranterne, for de har ingen sag, men måske de kæmper en anden sag.

Hvem kan dog støtte en mand som gør noget så dumt?

Så måske det ikke hænger sådan sammen, hvis nogen støtter ham alligevel.
 
 
22.10-2007 | 19:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 19:44 af Thore Krestensen
Hvis det er sandt at disse unge tænder bål fordi en de kender er drabt "bare" fordi han forsøgte at dræbe 2 betjente, så synes jeg politiet skal have alle resourcer til at stoppe disse demonstranter, for deres eget helbreds skyld.

Men der er noget der lugter synes jeg, jeg kan ikke forstå hvordan han kan have en dolk på stationen overhovedet. Og kan ikke forstå hvorfor folk skulle demonstrere da manden gjorde som han gjorde, så måske de ved bedre om noget som rent faktisk er sket.  Men gør de ikke det, så er de ikke for kloge.
 
 
22.10-2007 | 09:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 10:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 11:00 af K-drengen, v/ Jørgen V. Busk
Wow, Storm, man skulle tro du var Catherinekbh. Det du siger er fuldt ud lige så usammenhængende og uden at du overhovedet har noget at have det.

Lad os tage dine uintelligente beskyldninger og påstande fra en ende af:

"22. oktober 2007 09:11 af   Storm

som sagt. nar du bare dig selv."

Siden hvornår? Kan du fortælle mig, hvad det er der "narrer"? Jeg har påvist mine påstande og sandsynliggjort mine mistanker. Du, derimod, fortsætter med at lege papegøje og gentager dig selv med dit "du narrer dig selv".

"Du minder mig om dem der sidder i Platons hule og tror skyggerne på væggen er virkeligheden."

Virkelig? Hvordan begrunder du det? Hvad baserer du den påstand på? Du har end ikke sandsynliggjort dine beskyldninger og påstande endnu. Hvordan kan du tro at nogen kan tage dig seriøst?

"Folk som LIR, Shansen, Ebill og andre venstreorienterede ved vi hvor vi har. Du er den farlige landsforræder fordi du taler med to tunger. "

LOL, "to tunger"?  Jeg er eller meget klar i mine holdninger. Men mere om det efter den næste sætning fra din hånd:

"Du kommer med en masse beskyldninger mod højre og venstre."

Aha, så det jeg siger, det tolker du som beskyldninger mod både højre og venstre. Ja, det er jo tydeligt at udsynet fra den sten du er kravlet ud fra, virkeligt er et enten eller, og hvis ikke man passer ind i det livssyn, så har du ikke hjerne til at forholde dig til det.

" Med andre ord ved vi der tror på vores land ikke hvor vi har dig."

Du kan kun tale på dine egne vegne. Og med de kommentarer du fyrer af, så siger det nok mere om dig end mig. Derudover insinuerer du et eller andet om at tro på Danmark, og at jeg ikke skulle gøre det. Her burde jeg sige et eller andet om at jeg netop tror på vores land, men da det kan fordrejes til et eller andet om "patriotisme" – et begreb, som indebærer så mange ting, jeg er helt og aldeles imod, vil jeg lade den kommentar være, som den nu er.

"Du sælger jo din krop for ussel marmon."

LOL, ja, da, jeg sælger da min krop. Jeg kan forstå at du har erfaring på den front?

"Idag er du imod nazisme og imorgen er du imod venstrefløjen,"

Igen er du der med den sort-hvide livsanskuelse. Man kan snildt være mod fundamentalisme og generel ekstremisme fra både højre- og venstrefløjen, uden at man af den af den grund er svævende. Men når man som du åbenbart kun har en hammer, så ligner alle problemstillinger jo et søm, ikke sandt?

" i overmorgen er du sikkert imod noget helt tredje."

Jeg er imod flere ting end tre, så du behøver såmænd ikke vente til imorgen. Du ved, der er nogle mennesker, som kan overskue mere end én ting af gangen.

" Men som sagt, når vi kommer til magten skal vi nok opdrage dig"

Ja, da, det skal I sikkert. Det er sgu godt nok den ringeste trussel jeg længe har set. Den baserer sig på et fascistoidt ønske fra en person, der tydeligvis er forsmået - enten fra den ene eller den anden politiske fløj, og som derfor ser nødsaget til at komme over nogle mindreværdskomplekser ved - i hvert fald i tanken - at give udtryk for nogle primitive lyster.

Fascistoid tankegang findes både på højre- og venstrefløjen, men lad os nu antage at et fascistisk regime kom til magten herhjemme i din levetid, så må jeg skuffe dig med, at du tydeligvis ikke har hjerne nok til at blive en del af magteliten – uanset om det ville være højre- eller venstrefløjen.

Det ER sgu sjovt, som du tilsyneladende tror, at det lort du lukker ud, ret faktisk bliver modtaget som argumentation enten den ene eller den anden vej. Du er tidens pauseklovn. Det har tidligere været forbeholdt personer som ESP, Lir og CatherineKBH. Nå, ja, og min personlige favorit: Evazofia.
 
22.10-2007 | 11:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 12:01 af K-drengen, v/ Jørgen V. Busk
Tjah, vi skal jo alle have tiden til at gå med noget. Og "kaj", man kan jo påpege, at det er sjovt, at du lige netop dukker frem nu, ikke sandt?

Jeg synes såmænd bare det er sjovt, at idioter som "storm" er stupide nok til at forsøge at sige noget fornuftigt, når det gang på gang bliver påvist, hvor lidet logiske og reelle deres "argumentation" er. Det er altid sjovt med lidt lagkagekomik. Men det er jo ikke ensbetydende med, at jeg på nogen måde tager tingene alvorligt, Storm.
 
22.10-2007 | 12:03 af K-drengen, v/ Jørgen V. Busk
Ja, jeg mente "kaj" …

Iøvrigt, så lader det til, at du helt har misset dette afsnit:

"Det ER sgu sjovt, som du tilsyneladende tror, at det lort du lukker ud, ret faktisk bliver modtaget som argumentation enten den ene eller den anden vej. Du er tidens pauseklovn. Det har tidligere været forbeholdt personer som ESP, Lir og CatherineKBH. Nå, ja, og min personlige favorit: Evazofia."

Det var på ingen måde retorisk – det skulle forstås helt bogstaveligt.
 
22.10-2007 | 12:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 14:14 af Benn Christensen
@Alle jer der ikke læste hele artiklen.

"kriminologen Frank van Gemert fra Amsterdams Frie Universitet har en anden forklaring.

»Jeg nægter at tro på, at disse unge virkelig føler, at det var uretfærdigt, hvad der skete på politistationen. Balladen skyldes en mere generel utilfredshed,«"

Med andre ord, den uro der har været i Amsterdam, skal ses som et udslag af de sociale vilkår, der er i området, mere end at politiet har dræbt en ung indvandrer.

At det så er en meget dum måde at gøre oprør mod social uligehed på, kan jeg kun være enig i.

Men I læser jo kun det I vil læse, så mon ikke dette indlæg bare bliver ignoreret.
 
22.10-2007 | 15:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 15:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 16:00 af Nikki
Jeg syntes generelt det er usmageligt at bruge sætninger som "Sieg HEIL" og andre direkte henvisninger til Nazityskland, om man så er højre eller venstreorienteret, snakker vi stadig om en ideologi, hvor der blev dræbt 5 millioner mennesker.

IMO er folkder bruger disse sætninger, hvad enten det er for at gøre grin eller fordi de mener det, afstumpede og slet ikke i stand til at se hen over deres egen næse!

Peace!
 
22.10-2007 | 16:24 af Slet Mig
syge mennesker såsom dem der kommenterer med deres islamofobi her på avisen.dk burde have hjælp..
 
22.10-2007 | 16:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.10-2007 | 16:38 af Christian L Larsen
Uanset hvad, så viser dette endnu en gang, at der er politikere i de europæiske lande der ikke har fattet konsekvenserne af den politik de har ført.

Hovedløs masseindvandring af ukvalificerede mennesker.

Når konsekvenserne så viser sig, er vejen til helvedet brolagt med en masse undskyldninger og anklager - alle mod de samfund og lande der lod dette ske.

Det er aldrig den enkelte indvandres ansvar at lære sproget, opføre sig lovretsmæssigt eller tilegne sig det tilflyttede lands kultur og normer.

Denne fløj dyrker offerrollen og en antipati imod det etablerede og i bund og grund har en ultranarcissistisk tilgang til samfundet.

Det er på den samme måde man ser autonome der smadrer Nørrebro hvis ikke de får et hus betalt af skatteyderne - skatteyderne der ikke vil betale til de autonome.

Tag dog og bliv voksne.
 
22.10-2007 | 16:46 af Benn Christensen
@JensH

Nu er det jo sådan at vi i europe har en stor gruppe invandrer fra det arabiske og mellemøstlige område. Mens vi ikke har så mange fra hverken Asien eller Sydamerika.

Geografisk ligger Europa tætter på de arabiske lande end Asien. Så derfor var det fra disse lande at vi inporterede arbejdskraft, da der var mangel på arbejdskraft i 60 erne. Og strømmen af illigale imigranter fra disse lande er større end fra resten af verden.

Mange af disse mennesker bor i trøstesløse beton gettorer, uden noget håb om nogensinde at komme ud af det armod de lever i. Det er den frustration der kommer til udtryk, når vi oplever social uro rundt omkring i europa.

I U.S.A har man et lignede problem med sociale optøjer, der fra tid til anden blusser op. I U.S.A er det så ikke invandrer fra mellemøsten, men den Afroarmerikanske del af befolkningen, samt immigranter fra Sydamerika der står bag optøjerne.

Disse uroligheder har intet med religion at gøre, men alt at gøre med at man som gruppe føler sig uretfærdigt behandlet af det omgivende samfund.

På samme måde som at der er en gruppe unge i København der føler sig uretfærdigt behandlet.
 
22.10-2007 | 17:00 af Jens Ebbesen
Halløj hvor den ikke får for lidt. Brug krudtet på det der er problemet, ike på at ryge i hovedet på hinanden. "Fjenden" griner altid godt i skægget hvis han kan få sine modstandere til at fare i hovedet på hinanden. Så er de også nemmere at slå.

Lige nu mangler bare en der kan fortælle at den stakkels marrokaner ikke har haft en let opvækst. Det vil forklare hvorfor han kom til at stikke et par betjente ned. Husk, han var kun bevæbnet med en kniv, ikke et skydevåben. Kniven smuttede nok ved et uheld da han skulle til at skære smagsprøver af en spegepølse som han ville sælge og derved starte en virksomhed så han kunne få sig et godt liv......
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites