De fleste supermarkeder og større butikker lader professionelle værdihåndteringsfirmaer om omsætningen.
Men i Aldi må de ansatte alene af sted i banken. Det er en tur, som giver mange medarbejdere koldsved.
"Det er utrygt ad helvedes til. Det foregår jo ofte i et ret forudsigeligt mønster, så der er virkelig brug for at kigge sig over skulderen," fortæller en tidligere butikschef, som ønsker at være anonym af hensyn til sit nye job i et konkurrerende supermarked.
Avisen.dk har været i kontant med mange nuværende og tidligere Aldi-medarbejdere, som bekræfter, at det i de fleste Aldi-butikker er fast praksis, at medarbejderne selv bringer omsætningen i banken.
Som udgangspunt er det butikschefens ansvar, men opgaven går ofte til de almindelige medarbejdere.
"Det kan være butikseleven eller hvem som helst. Man kan selv vælge, om man vil gå, cykle, køre i egen bil, eller taxi" siger Eik Madsen, der har arbejdet flere år hos Aldi i Odense, men i dag er skiftet til Kiwi.
Selv helt nye medarbejdere bliver også sendt i banken.
"De nye bliver sendt alene i banken allerede efter en måneds tid, og de synes altid, at det er ubehageligt," fortæller en kassedame fra en fynsk Aldi-butik.
Turene til banken foregår højst med 100.000 kroner. Ikke af hensyn til medarbejdernes sikkerhed, men fordi det er det beløb, som forsikringen dækker.
I håndbogen for Aldis butikschefer, som Avisen.dk er i besiddelse af, beskrives en række forholdsregler for, hvordan man undgår at blive røvet på vej til banken.
Her instrueres personalet blandt andet i at gå videre, hvis man bemærker en mistænkelig person i nærheden af banken.
Men forholdsreglerne ændrer ikke på, at mange ansatte føler sig i høj risiko.
"Jeg var altid bange for at blive overfaldet, inden jeg havde sat mig ind i taxaen, eller på vej ud af taxaen og hen til banken. Det var virkelig ubehageligt at stå for det, især da jeg arbejdede i afdelingen i Vollsmose," fortæller en tidligere ansat i en fynsk Aldi-butik.