Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

Al-Qaeda vil overgå 11. september

Start et spil på Spigo.dk
Spil

Terrornetværket al-Qaeda, der bliver ledet af Osama Bin Laden, forbereder et angreb, der skal overgå 11. september.

10. nov. 2008 kl. 21:50
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen

En kilde tæt på ledelsen af Al-Qaeda i Yemen hævder, at et nyt terrorangreb er lige rundt om hjørnet. Og angrebet skal oven i købet være større end det, der fandt sted i USA den 11. september 2001.

Det sagde den unavngivne kilde i går, søndag, til den arabiske avis Al-Quds Al-Arabi, der bliver udgivet i London.

"Osama bin Laden har givet ordre til at gennemføre et større terrorangreb mod USA end 11. september, fordi USA afviste hans udspil om våbenhvile," siger han til avisen.

Kilden henviser til, at Osama Bin Laden i 2004 tilbød de europæiske lande våbenhvile, hvis de ville stoppe med at angribe muslimer.

Det var avisen Al-Quds Al-Arabi, der offentliggjorde det sidst kendte interview med Osama Bin Laden i 1996. Avisen er forbudt i flere arabiske lande og har eftersigende gode kilder i Al-Qaida-netværket.

Ifølge kilden til avisen er terrornetværket stærkere end nogensinde, og USA's taktik i krigen mod terror har kun styrket organisationen.

"Al-Qaeda kontrollerer store dele af Somalia, Taleban har kontrol over størstedelen af Afghanistan og netværket står stærkt i stammeområderne i Yemen," forklarer Al-Qaeda-kilden.

-Newspaq

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
10.11-2008 | 22:27 af Thomas Bruun
Så har vi balladen. Men som Søren Espersen udtaler, kan vi jo blot slå dem alle sammen ihjel. LOL
 
 
10.11-2008 | 23:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.11-2008 | 07:58 af uffekristoffer kabell
Propaganda-PIS.
Vi har dagligt ,siden 11 september 2001 ,hørt om ,NYE terrorangreb,
som ALDRIG kom ,fra al qaidas side.
Man "FORSØGER" at danne sammenhæng ,med al qaida ,og
madrid og londonbomberne -
så 2 tvivlsomme al qaida-terroraktioner er ALT al qaida ,
har udført ,som hævnaktion i 7 år ,
beviser ikke at al qaida ,har en styrke ,der er en trussel i mod OS.
Var de en trussel ,var det terroraktioner ,hver dag i usa ,
trusler og advarseler -intet udover MÅSKE 2 aktioner -

3 aktioner IALT , inkl 911 -mod vesten ,og derfor kan vi med god
samvittighed ,dræbe arabere i massevis.

I er syge i danskere -og en HÅRD dom ,vil falde over danskere ,
for deres krigeriske og afstumpede instilling.

HVEM slår Hvem ihjel. ?-
Gud det ER OS ,der ER morderne!
Pinligt

Tror i virkelig på at bin laden er stået op fra de døde ?
Er det ikke usa ,der er på røven ,og vil have os til at betale
FLERE penge ,til kampen mod terror ?
Kan kampen mod et spøgelse vindes ,af ALLE verden hære ?

Vil usa ikke KUN ,have kontrol med olien i området-
irak-og iran ,har meget olie -men ingenting i forhold til,
kasakstan-det kaspiske bassin.
Problemet er ,hvor olierørene ,skal udledes til havet-
gennem georgien og turkiet ,
men langt bedre ,gennem iran.
Det ER en beskidt handel med de arabere -
hvis noget ,skulle vi blot stoppe handelen med dem-
vi skal ikke dø for olie-
og det kommer vi nok til -
tro ikke alt det bin ladin-propaganda-
det er næppe ægte
.lars jørgensen :
Vil vi evig fred på kloden ,er vi nødt til at skubbe islam langt fra os og
muslimerne selv ?
Er du stolt af at fyre sådan noget racistpis af ?-

Du taler om den fattigste del af jordens befolkning -
der ingen chance ,har mod vestens overmagt ,
og tror på at DE er en trussel ?
Hvem truer DE- ingen-
det er OS ,der er konstant trussel mod dem -
utroligt at 1½ million muslimer hævner sig ,
efter alt det ravage ,mord på civile og børn ,vi er ansvarlige
for.
Espersen fortjener ,fængselstraf ,for sit medansvar i
muslimforfølgelse og mord på kvinder og børn,inkl tortur
"Bedreheden"
 
 
11.11-2008 | 08:29 af Jakob Schmidt-Rasmussen
Bin Laden kan alligevel ikke overgå terrorattentatet den 11. september 1973, hvor CIA og United Fruit, samt et par andre amerikanske multinationale selskaber, støttede Allendes illoyale hærchef Pinochets fascistiske revolution. Allende blev myrdet, demokratiet afskaffet og utallige fagforeningsfolk og venstreorienterede blev torteret og myrdet med USA's velsignelse. Alt sammen for at forsvare USA's økonomiske interesser.

Det er et reelt spørgsmål om, bin Laden ikke er ledtog med visse kræfter i USA. Han var CIA's tætteste allierede i kampen mod Sovjetunionens besættelse af Afghanistan. CIA, som på det tidspunkt blev ledet af den nuværende præsidents far, tillod bin Landen at smugle opium ud af Afghanistan med de CIA-lastbiler, som blev anvendt til at smugle våben ind i Afghanistan.

Carters sikkerhedsrådgiver Zbigniew Brzezinzky opfandt den såkaldte Green Belt Doctrine, hvis formål var at få installeret islamistiske regimer i alle muslimske lande, hvor socialister så ud til at kunne vinde magten.

Den demokratisk valgte, iranske præsident Mossadeq blev væltet, fordi han ville nationalisere Irans olie, så indtægterne kom landets befolkning og ikke amerikanske aktionære til gode. Amerikanerne afskaffede demokratiet og lod landet "regere" af deres marionatdukke Shahen.

Under Shahen var der tale om et kapitalistisk samfund med monarki som styreform. Efter 1979 hvor Ayatollah Khomeini og islamisterne kom til magten, fortsatte det kapitalistiske samfund, men nu med et religiøst styre.

Den iranske befolkning var slet ikke forberedt på det regimeskifte, der snart skulle finde sted og havde ikke noget ønske om et islamisk styre.

Men lige pludselig kom Khomeini og hans tilhængere på banen. Khomeini vendte under stor ståhej tilbage til Iran fra eksil i Irak og Paris. Det var imperialismen som bragte ham til magten. Året 1979 var midt i den kolde krig mellem det statskapitalistiske Sovjetunionen på den ene side og USA/den vestlige imperialisme på den anden side. Begge frygtede de socialistiske/progressive kræfter i Mellemøsten. USA vidste, at Shahens regime ikke fungerede i Iran. Der måtte findes en løsning, så kapitalismen ikke blev anfægtet - i Iran og dermed i Mellemøsten. Det spillede ind, at Iran er et geo-strategisk meget vigtigt område, ikke mindst på grund af olien og beliggenheden ved Den Persiske Golf.

The Green Belt Doctrine

Da var det, at imperialismen opfandt den berømte “Green Belt Doctrine”.

Dens ophavsmand var præsident Carters sikkerhedsrådgiver Brzezinski. Den gik ud på, at hvis folk ville have revolution (socialisme), skulle man give dem religion!

Man skulle altså indsætte religiøse/islamiske regimer de steder i Mellemøsten, hvor socialister og anti-imperialister truede imperialismens interesser. Navnet ”Green Belt” henviser til, at grøn er islams farve.

Lige pludselig skrev alle medier i Iran og Vesten om Khomeinis tilbagevenden, om hvordan han blev hyldet i Teheran ved sin tilbagevenden. Han blev nærmest båret til magten af Vesten.

I Voice of America sendtes dag og nat propaganda for Khomeini, det samme på BBC og en persisktalende fransk radio. Og ’lige pludselig’ ankom der i tusindvis af kassetter med Khomeinis taler fra udlandet til Iran. I moskeerne pristes Khomeini som frelseren, der ville redde Iran fra Shahens diktatur.

På Guadeloupe-konferencen i 1978 havde USA, Frankrig, England og Tyskland - under ledelse af den franske præsident Giscard d’Estaing, besluttet, at Shahen skulle fjernes fra magten. Man sagde: Vi kan ikke støtte Shahen længere, vi støtter Khomeini. Det har Giscard d’Estaing skrevet en bog om.

Venstreoreinterede iranere støtted generelt Khomeinis islamofascistiske revolution, men han slagtede dem i hobetal efter revolutionen. Mange danske vesntreorienterede dhimmier er lige så naive ...

Zbigniew Brzezinsky er i øvrigt en af Barack Hussein Obamas rådgivere i udenrigspolitiske spørgsmål ...
 
11.11-2008 | 08:33 af Erik Willumsgaard
11/9 var allerede overgået, inden det blev foretaget, nemlig ved talibanernes sprængning af de budhistiske statuer i Afghanistan. Det kan kun overgås ved, at Al Qaeda sprænger de ægyptiske pyramider i luften.
 
 
11.11-2008 | 08:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.11-2008 | 13:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.11-2008 | 13:31 af egon legaard
" Nærstående kilder. " " Kilde tæt på ledelsen. " Rabalderjournalistik ! Hvor udspringer kilderne ? I det hvide hus, eller via en free-lance journalist, der mangler penge i kassen ?
 
 
11.11-2008 | 20:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.11-2008 | 22:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
11.11-2008 | 22:45 af Thomas Proctor
Selv amerikanske og engelske topmilitærfolk har forlængst erkendt at krigene ikke stopper terrorismen tværtimod skaber de mere terror.

Krig er terror!

http://www.faklen.dk/artikler/waever07-01.php

MVH
ESP
 
 
12.11-2008 | 00:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.11-2008 | 00:11 af Thomas Proctor
@Lars Jørgensen (viggosen),

Jeg har set krigen i ex-Jugoslavien og kan betro dig at krig er meget meget langt fra fred.

MVH
ESP
 
 
12.11-2008 | 00:15 af Thomas Proctor
@Jakob Schmidt-Rasmussen,

Socialister har altid bekæmpet islamismen men ikke Islam som religion. Højrefløjen har derimod støttet den fascistiske kvindeundertrykkende islamisme:

http://avisen.dk/blogs/extrasensoryperception/lars-loekke-rasmussen-med-ak47-og-hoejrefloejens-stoe_16992.aspx

Derfor er det løgn og latin hvad du forsøger at bilde folk ind.

MVH
ESP
 
 
12.11-2008 | 02:55 af Abdul B. Mansoor
@Lars Jørgensen (viggosen),

Først og fremmest vil jeg gerne sige at jeg på ingen måde støtter terrorisme eller Al-Qaeda, og for det andet vil jeg gerne vide hvorfor du har sådan et negativt holdning, og hvorfor i alverden du generalisere så meget?

Jeg forstår at du er imod terrorisme, det er jeg også selv, og for det andet er drab uskyldige mennesker ikke tilladt i islam, lige meget om ofrene ikke-muslimer/muslimer..

Al-Qaeda bruger religionen som en slags dække for deres grusomme handlinger, de hjerner vasker unge yngre end mig selv, de unge er i forvejen religiøse hvilket ikke gøre dem til terrorister, men det gøre opgaven endnu lettere for Al-Qaeda at bilde disse unge mennesker ind at det de gøre er rigtigt..

Må en hver Al-Qaeda medlem dø og brænde i helved, de har dræbt lige så mange af mit folk som de har dræbt af andre.

Men jeg håber du har forstået hvad jeg mener, Al-Qaeda misbruger vores religion og sørgeligt nok er der mange idioter der tror på dem, men det giver dig på ingen måder ret til at dømme muslimer og "skubbe" dem væk fra jer, hvis du intet vil have med muslimer at gøre så lad venligst være med at snak om dem, det er det nemmeste for dig selv jo..

En hver der har den samme tanke gang som dig ved at det du siger passer i hvert fald ikke, (for mig er terrorister ikke muslimer - selvom jeg ikke må sige sådan, for det er ikke op til mig at dømme vedkommende som muslim/ikke-muslim), det er langtfra alle muslimer der er sådan..

Sjovt nok er det U.S.A selv der har skabt Al-Qaeda i forbindelse med krigen i Afghanistan i 1972(ret mig hvis jeg tager fejl) hvor Sovjet kig ind i Afghanistan, sjovt nok er det i U.S.A han har uddannet sig, du udtaler dig uden at vide noget som helst om muslimer og deres religion overhovedet..
 
12.11-2008 | 17:54 af Jakob Schmidt-Rasmussen
Hvad er det, der er løgn og latin, Proctor?

At det var CIA, der stod bag kuppet i Chile?

Eller, at det var Carters udenrigspolitiske rådgiver, Zbigniew Brzezinsky, der stod bag den såkaldte Green Belt Doctrine?

Du skriver, at højrefløjen altid har støttet islamismen, og jeg skriver jo netop også, at højrefløjen stod bag The Green Belt Doctrine, som gik ud på, at "give folk religion, hvis de vil have socialisme".

Hvad er det du ikke giver mig ret i? Mener du, at Zbigniew Brzezinsky og Giscard d'Estaing er vesntreorienterede? Ellers hænger din afstandtagen fra mit indlæg ikke sammen. Men det gør dine indlæg jo sjældent ...
 
12.11-2008 | 21:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
12.11-2008 | 21:25 af Abdul B. Mansoor
@Lars Jørgensen (viggosen),

Der er ingen der tvinger danskerne til at vide noget om Islam, hvis det ikke interesserer danskerne er der ingen der har ret til at tvinge dem til at lære om det ..

Men det betyder jo sådan set kun at du intet ved om islam, derfor ska du ikke belære mig om koranens indhold, tak :) .. Koranen kan aldrig oversættes 100 % rigtigt, mange af de udgaver man finde nogle steder er ikke engang i nærheden af 60-70 % rigtig oversat, fordi det bliver aldrig det samme, og ville aldrig give den samme mening.

Hvordan kan en muslim, her eller i Irak, eller hvor det nu ku være vide at hans eget bedste ven, fætter, bror eller nærmeste familie er en terrorist ? Nogle familier skal være heldige hvis de overhovedet får at vide hvad der er sket med deres børn.. hvorfor tror du det tit er unge mennesker ? Hvis du tænkte lidt så ville du nok opdage at de er lettest at hjernevaske..
 
12.11-2008 | 22:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.11-2008 | 00:09 af Nikolaj Damgaard
@Afghan
Viggosen er bare en, der hver dag, inden han bliver lagt i seng, kommer herind og taler i vildelse. Han kører ensporet og ligeud uden at kunne se, som en trailer til en skinnebus. Alle hans indlæg er så fjogede og latterlige, at det ligefrem kan være morsomt at læse dem. Lad dig endelig ikke ophidse af ham.
 
13.11-2008 | 07:43 af Jakob Schmidt-Rasmussen
"Der er ingen der tvinger danskerne til at vide noget om Islam ..."

Så vidt jeg husker, var der nogle imamer fra diverse trossamfund, nogleogtyve muslimske ambassadører, samt et par tusind sindssyge ambassadafbrændere, der prøvede at give os en ret håndfast anskuelsesundersvisning i, hvad der sker med dhimmier, der ikke respekterer det wahabistiske forbud mod at afbildede Muhammed ...

Ayaan Hirsi Ali, blev helt efter bogen (dvs. Koranen) dødsdømt fordi hun forlod islam, hvilket der jo er dødsstraf for ifølge Koranen, selvom det samtidigt løgnagtigt påstås, at der ikke er nogen tvang i religion ...

Hvis man først har meldt sig ind i dén klub, er der i princippet ingen vej ud, anden end døden.
 
13.11-2008 | 18:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.11-2008 | 19:07 af Abdul B. Mansoor
Hvorfor bliver du ved med at geniralisere på den måde??

Sikke en idiot ..
Jeg er ikke som dig, jeg ved at der også findes nogle mere forstående danskere, derfor siger jeg hellere ikke at alle danskere er sådan ..

Jeg viser forståelse fordi du har ret i at der findes terrorister, og efter min mening fortjener de ikke at leve pådenne jord, men det er ikke alle muslimer der er sådan, og det har intet med religion at gøre, og fordi nogle af dem bruger religionen som en undskylding for det de gøre, kan du hellere ikke beskylde religionen..

Jeg forstår ikke terroristerne, og vil hellere aldrig forstå dem.. Hvis du har så meget imod dem, så gøre noget ved det ..
 
13.11-2008 | 19:33 af Abdul B. Mansoor
@Jakob Schmidt-Rasmussen,

Jamen i kan stadig ikke dømme en hel religion pga et par stykkers handlinger, det er ikke fedt/godt at sætte ild til en ambassade, det er netop sådan nogle ting jeg gerne vil påpege, fordi nogle stykker er idioter, betyder det ikke at alle er .. :) .. Og det er sådan set de imamer der hjernevasker de unge til at gøre de ting .

Du nævner også wahabismen, det er sådan med dem at det er dét strengeste inden for muslimsk lov, men det er kun få af muslimerne der følger det, der er også mange der mener at nogle af de ting de siger er forkert ..

Jeg må lige undersøge det med om man skal dræbes hvis man forlader islam, men jeg tror det dog ikke, men det er en ting jeg må undersøge :) ..
Så vidt jeg ved, hvis man forlader islam har man 2/3 dage til at vende tilbage til islam, men intet om drab..
 
13.11-2008 | 20:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.11-2008 | 22:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.11-2008 | 22:03 af Lars Nunnegaard
Viggosen
Jeg må medgive at det var en trussel.......... kors i hytten.
 
 
13.11-2008 | 22:05 af Abdul B. Mansoor
Trussel ? haha .. tror i begge ska tænke jeg om, bemærk at jeg skrev "gammel", det er på ingen måder trussel, og Lars, bliv lidt voksen :) ..
 
13.11-2008 | 22:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.11-2008 | 22:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
13.11-2008 | 22:08 af Abdul B. Mansoor
Det har intet med uvidenhed at gøre, bare en misforståelse, siden du har lagt hans billede ind gik jeg ud fra det var dig.
 
13.11-2008 | 22:08 af Lars Nunnegaard
Afghan
dit indlæg 21.20 lød ellers sådan.
 
 
13.11-2008 | 22:09 af Abdul B. Mansoor
Så må du jo spørge istedet for at dømme mig som en der truer Lars istedet for :)
 
13.11-2008 | 22:11 af Lars Nunnegaard
Abdul
OK, alt forladt................ men tænk lige efter, hvordan det kan opfattes.
 
 
13.11-2008 | 22:12 af Abdul B. Mansoor
Ja, ved jeg .. Men det er så min fejl at det lød sådan, men det er dog ikke ment på den måde ..
 
13.11-2008 | 22:12 af Lars Nunnegaard
Ps
Også jeg hedder lars.
 
 
13.11-2008 | 22:13 af Lars Nunnegaard
Abdul
Fint nok. Vi kan alle begå en fejl.
 
 
13.11-2008 | 22:14 af Abdul B. Mansoor
Ja det kan vi.
 
14.11-2008 | 07:51 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
14.11-2008 | 17:15 af Jakob Hede Madsen
Ja - hvad nu hvis det hele bare er en fantasi?
Hvis nu 9/11 var et 'inside job'?
Et False Flag Attack.
Dem har magthavere brugt altid, når de skulle 'galvanisere' deres befolkninger til at acceptere indskrænkninger i frihedsrettigheder og medvirken til erobringskrige.
Fx. Hitler, der brændte rigsdagsbygningen af og derefter indførte undtagelsestilstand hvorefter Nazisterne fik uindskrænket magt.
I dagens USA hedder det samme Patriot Act.
Senere da Hitler ville angribe Polen fingerede tyske tropper et Polsk angreb, og derefter erobrede de Polen.
Ligesom man' fingerede 9/11 og derefter erobrede Afghanistan og Irak.
Nu truer 'man' så med nye angreb, for yderligere at stramme grebet og måske legitimisere nye angreb på fx. Iran.
USA har adskillige False-flag-attacks på samvittigheden. Det kendteste er Tonkin-bugt-angrebet, som blev brugt som påskud for at starte Vietnam-krigen. Der var bare aldrig nogen Vietnamesiske både, der angreb nogetsomhelst den nat.
Sidenhen har USAs militær også planlagt andre False-flag-attacks. som også er dokumenterede - læs fx. The Northwoods documents om hvordan man ville sende et fjernstyret passagerfly indover Cuba og sprænge det i luften.
eller The Wallstreet Memo', hvor Bush & Blair diskuterer, hvordan de kan sende et spionfly indover Irak, og fingere en nedskydning, som så skulle legitimisere deres angreb på Irak.
USW.

Drøm sødt videre i fantasien 'Krigen Mod Terror'...
http://agenda911.dk/
 
14.11-2008 | 17:36 af Abdul B. Mansoor
@Jakob,

enig med dig !
 
14.11-2008 | 18:28 af Andrej Korobejnikov
ASU ...
 
 
14.11-2008 | 18:30 af Andrej Korobejnikov
Tilbed den
 
 
14.11-2008 | 18:52 af Johannes Aagaard
Tja, konspirationsteoier er jo en velintegreret del af den islamiske følelseshusholdning - eller som vi kan se ovenfor, også af andre som åbenbart tvivler så meget på deres egen dømmekraft, at de helst selv udlever fantasifostre.

For så kan man jo leve i sin egen lille unikke følelsesboble, hvor alle andre, der af og til prikker til den, naturligvis nemt og bekvemt kan udpeges som fjender.

Held og lykke i jeres 2'nd world.
 
14.11-2008 | 19:07 af Abdul B. Mansoor
@Troll,

Sjovt nok er det amerikanerne selv der er kommet med flest bud på konspirationsteorien ..:)

Men det kan folk som dig jo ikke se ..:)
 
14.11-2008 | 19:10 af Andrej Korobejnikov
Citat' "Abdul
Fint nok. Vi kan alle begå en fejl. "

Ja hvem ikke kan (Læs tredje storeste lov i USA) Det er sand.

1 Dræb masse for Guds* skuld.
2 Tjen masse på det.
3 Erkend det var en fejl.
4 Alle er ked af det.
5 Fejr **
6 Fino.***
7 Læs 1
if FALSE DO 3

*Gudens navn + drab = UMULIG #
** Feje = BRUG GODE FOR VELVÆR #
*** Slut + Uendelig forsatelse = HELVEDE #

# Læs Mulig kun hvis DEVIL (DEVOL)
Kode ord LIVED (LOVED) for Admins
TM*

Skal jeg skære det i pap, så sørger i for farverne... ?
 
 
14.11-2008 | 19:14 af Andrej Korobejnikov
Nå ja, hvis der findes Net admins lav den i APS for WWW (1,2,3,... OSV)
Så alle kan nyde prikkerne.
 
 
14.11-2008 | 19:16 af Andrej Korobejnikov
Held og Lykke# i Jeres WWW* World (Up to date ;)
 
 
14.11-2008 | 19:22 af Andrej Korobejnikov
P.S. (Uden I) Findes det hjerte i ASCI koder?

http://www.youtube.com/watch?v=Tw4Zzd_tyFg
 
 
14.11-2008 | 20:02 af Andrej Korobejnikov
@ TROLL DAN

Jeg tror stadig væk de ved intet om conspirations teorierne i Muslimsk verden. Ellers der er mange der overvejet at lægge våben..
Jeg ved ikke om det ramme dit hjerne.

Med venlig håb
A.K.
 
 
14.11-2008 | 20:06 af Andrej Korobejnikov
Men jeg kom egentlig for at finde ven for at lave gratis støm projekt. Ved ikke om jeg finde noget i Blogs om lidt.
 
 
15.11-2008 | 07:24 af Jakob Schmidt-Rasmussen
"Jamen i kan stadig ikke dømme en hel religion pga et par stykkers handlinger..." Helt enig.

De fleste muslimske lærde mener, at der er dødsstraf for mænd, for at holde op med at tro på, at Muhammed var Guds sidste sendebud.

(Fra: http://en.wikipedia.org/wiki/Apostasy. "According to most scholars, if a Muslim consciously and without coercion declares their rejection of Islam and does not change their mind after the time given to him/her by a judge for research, then the penalty for male apostates is death, and for women, life imprisonment."

Andre moderne lærde muslimer ligger mere vægt på, at der også står i Koranen, at "der ikke må være nogen tvang i religion". Det er nok en god ide; ellers vil islam blive endnu mere upopulært blandt ikkemuslimer, end religionen allerede er.

Ehsan jami, som er hollænder af iransk afstamning, tog til Iran efter angrebene den 11/9 2001, for at lære sine forældres religion bedre at kende. Mens han var der, slog det religiøse politi hårdt ned på kvinder, der demonstrede for ligebehandling. Det fik - sammen med andre oplevelser - ham til at forlade islam og danne en organisaion for andre apostater. Det blev han dømt til døden for og han blev skammeligt nok samtidigt smidt ud af det hollandske arbejderparti, hvor han havde været en højtplaceret kandidat. Læs her om Ehsan jami: http://da.wikipedia.org/wiki/Ehsan_Jami
 
15.11-2008 | 07:39 af Jakob Schmidt-Rasmussen
Teorien om, at det ikke var Al Queda, der stod bag attentaterne den 9/11 2001, er aldrig blevet bevist.

Det er ren spekulation på linie med "Zions vises protokoller", der går som varmt brød i de samme kredse som dyrker ideen om, at det var Mossad, der stod bag 9/11, på trods af, at det for længst er bevist, at protokollerne er et falsum, der blev fremstillet af den russiske zars efterretningstjenste, for at retfærdiggøre jødeforfølgelser.

sammensværgelsesteorierne om 911og protokollerne har det til fælles, at der i begge tilfælde er der tale om en jødisk sammensværgelse, der handler om at sikre jøderne det totale verdensherredømme ...

The green belt project, som blev udtænkt af Certers sikkerhedspolitiske rådgiver Zbigniew Brzezinzky, og som blev støttet af de vestlige topmagters ledere, herunder Giscard D'Estaing, er derimod et faktum.

The Green Belt Project gik, som jeg skrev i mit første indlæg her på tråden, ud på "at give folk religion, hvis de vile have revolution", som Brzezinzky udtrykte det - underforstået en socialistisk revolution med nationalisering af f.eks. olieressourcerne.

De fleste iranske ocialister støttede naivt nok Khomeinis fascistiske revolution, fordi de var blændet af deres antiamerikanisme, men bvlev slagtet i titusindevis efter revolutionen. Pinligt nok støttede de sædvanlige unyttige idioter på den danske venstrefløj også Khomeini i starten.

Det var med andre ord vestens toppolitikere, der skabte det islamofascistiske regime i Iran og den følgende styrkelse af islamismen. Men venstrefløjen store dele af venstrefløjen støttede også islamisterne. Lige som den type idioter i praksis gør nu ...
 
15.11-2008 | 07:53 af Jakob Schmidt-Rasmussen
Her er et link til en venstreorienteret hjemmesiode om The green belt project: http://www.internationaltforum.dk/spip.php?article55:
 
15.11-2008 | 12:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
15.11-2008 | 14:47 af Sheet Head
Abdul B. Mansoor
citat:og for det andet er drab uskyldige mennesker ikke tilladt i islam, lige meget om ofrene ikke-muslimer/muslimer.. citat slut

Islams definition af 'uskyldig' lader i så fald til at være et problem.

Koran, Sura 9 Vers 5 opfordrer til og/eller befaler drab. Det kan du ikke tale dig uden om.
 
 
15.11-2008 | 18:12 af Andrej Korobejnikov
@Jakob_dkdk

Hvordan skal det lyde så? Overgiv Jer eller s'mider vi bomber på Dem. I er alle sammen Al-Queda. Det så jeg i fjærnsyn.

For dig vil jeg personlig sige med De penge og indtægter de har kan De købe hvem som helst på nær Romens pave, hvis han ikke med alerede.

Hvis ikke nævne hvor de kommer fra, pengene altsa

min mening.
 
 
15.11-2008 | 18:14 af Andrej Korobejnikov
Det spændende del i det hele at alle sammen sidder på *øven. Men vi er alle sammen mennesker ;)
 
 
15.11-2008 | 23:54 af Abdul B. Mansoor
@Jakob,
Tak for din forståelse Jakob :)

@Palle,

Hvis der er nogle grupper der ikke følger de regler, så er det jo ikke hele religionens skyld .. Det kan du vel være enig med mig i ? ..
Og en anden ting er at du skal ikke stole på alt det du læser, plus at oversættelsen fra arabisk -> dansk / engelsk ikke altid giver samme mening på det oversatte sprog :) .. Og koranen opfordrer kun til at dræbe i Islams navn, det er det de fleste ikke forstår (både muslimer og ikke-muslimer), og at dræbe uskyldige i Islams tror jeg næppe er tilladt..
 
16.11-2008 | 01:31 af Sheet Head
Abdul
Nu er de fleste muslimer slet ikke i stand til at læse Arabisk. Og undskyldningen om at koranen ikke kan oversættes korrekt til Engelsk har jeg hørt før. Problemet er bare at Engelsk er langt mere nuanceret end Arabisk og har rundet 1 million ord. Det eneste der stort set går tabt i oversættelsen er rimene.

Jeg må jo gå ud fra at Koranen er så stor en del af Islam, at man nødvendigvis må tage hele koranen med, hvilket der jo står ordret i koranen - det hele gælder, ikke kun dele af den.

Nu ved jeg så ikke hvad jeg skal vælge at tro på.

Du siger: "koranen opfordrer kun til at dræbe i Islams navn". Det er jo ligesom det jeg synes er problemet.

Du siger dernæst: "at dræbe uskyldige i Islams tror jeg næppe er tilladt."
"Næppe"?!?

Tror du det er at være 'uskyldig' at være kristen, jøde eller vantro? Det står jo uden synderlige omsvøb, at vi enten skal have skåret fingrene af, brænde i helvede, dræbes, fordrives eller i bedste fald, hvis vi underkaster os, betale dhimmiskat, alene fordi vi ikke er muslimer.

Hvordan forestiller du dig at man kan tolke sig uden om det? Hvis du vil have mig til at nævne hvilke sura vi taler om, så gør jeg det gerne.
 
 
16.11-2008 | 01:49 af Abdul B. Mansoor
Ja præcis, det jo netop derfor taliban og al-qaeda misbruger deres svaghed.. når de ikke kan læse det eller forstå det så kan man jo sådan set bilde dem hvad som helst ind, det er det jeg mener er forkert, og uskyldige er ikke kun jøder, vantro, eller kristne, det er også muslimer..

Jeg størrer ikke Al-Qaeda/Talibanerne, jeg forbander dem, men jeg søtter min religion, og at de misbruger religionen og fortolker den til deres medlemmer på en måde der får dem til at tænke kun en ting: Dræb alle ikke-muslimer.. Det ser jeg intet rigtigt i, og de folk der gøre sådan burde blive skudt !
Fordi det går lige så meget over muslimerne selv, prøv at tænk på alle de selvmordsbomber i Afghanistan/Pakistan, hvad har folk der arbejder på et marked eller passer deres job med krigen at gøre, de prøver kun at tjene lidt til føden og ikke andet..

Det sjoveste ved det hele er at USA selv har oprettet Al-Qaeda .. Men den del ser verden jo ikke på, de ser kun den del medierne bringer, den del der siger det kun er muslimerne er "the bad guys" ..

Det har intet med om engelsk har rundet en mio ord eller mindre, meningen kan aldrig blive på samme måde, lige nu kan jeg ikke komme i tanke om det, men der er jo nogle sætninger og ord som overhovedet ikke giver mening oversat fra det ene sprog til et andet..

Det kan være at der står at i skal betale skat, dræbes, underkaste jer, osv, men hvilket muslim har du set opfordre alle ikke-muslimer til det, muslimerne vil bare gerne leve i fred, men folk udefra skaber uro i landene og hjernevasker folket..
 
16.11-2008 | 03:01 af Andrej Korobejnikov
@Abdul
Nu du er i et landen af forbruger og sys admins og ryger direkte til conspiracy teory.

For enhvert Danske ved at:
1 USA have ret!
2 Hvis USA havde ikke ret, se punkt 1

Det kom fra Soviet gamle joke, men bruges desværre stadig væk i de 1 verden lande. Som hele USAs ny komende politik som er ogse dateret for 50 - 60 år siden..

Det må være derefor de have det helt sjovt herhen. Eller nu hedder det 1! verdens patriotisme.

Opfind en cykel istedet, de er i det mindste økologiske!

Joken lød:
En Englænder
En Franskmand
Og en Russer kom desværre i en fælde for hanuballer (dem der spiser folk) og så fik de besked. Ham der finde bedre foreslag for deres lorte lovgivning får lov til at være med til fest mens 2 andre blive spiste..

Så skedte det at Franskmand skrev traktat om revolutions styrke og fordele ved respublikaner. På hele ene side.
Englænde skrev så på begge sider med småt skift om monarki og kapitalism og dens styrke og magt. Dette shaman skulle helst lide...
Men så fik de æje på en Russer der skrev en linie på hvert side. Og lag sig i seng. De 2 begundte at grine og rulle sig på gulvet...

Så næste dag til fersten sagde de pæn farvel til ham og skal nok hilse osv. Men.............. på vej til bålen se de ham på tronen og med kvinder omkring osv. Så råbte de i frygt i ene stemme: "Hvad havde du skrevet, Russer?"
Han svar var kort:

På ene side:
Punkt 1. Shaman have altid ret!
Punkt 2. Hvis shaman ikke har ret, se næste side.

På næste side stod der:
Hvis Shaman havde ikke ret se punkt 1.

V.H.
A.K.
 
 
16.11-2008 | 03:09 af Andrej Korobejnikov
@Palle
til min viden og snak med en koraner* er det omvend (ond) Biblen vi snakke om. Læs tilpasset til mere kriger folk, araber er.

Og så længe jeg ved om det så kommer de 2 religioner hånd om hånd på hindanden helt fra starten. Lige som det ene er modsvar af den anden og bliver til en opspillet dårlig joke.
 
 
16.11-2008 | 09:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2008 | 10:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2008 | 10:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
16.11-2008 | 11:23 af Sheet Head
Abdul
Citat:Det kan være at der står at i skal betale skat, dræbes, underkaste jer, osv, men hvilket muslim har du set opfordre alle ikke-muslimer til det, muslimerne vil bare gerne leve i fred, men folk udefra skaber uro i landene og hjernevasker folket..citat slut

SaudiArabien, Yemen, Iran. Alle steder der praktiserer Islam som koran foreskriver. Det lyder ikke som om du har læst koranen, men som de fleste blot har en formodning om hvad der står i den.
 
 
16.11-2008 | 19:43 af Abdul B. Mansoor
Jakob D (Jakob_dkdk),

Læs lidt historie, så finder du ud af hvem af os to der er dum :).
Det blev oprettet fordi USA hjælp Mujahedinerne, de afghansk frihedskæmpere, gav dem våben og de fandt krigen over Rusland. Hvorfor tror du Osama har studeret i USA/England ?? Tror bare det dig der er dum og ikke aner en skid ..
http://da.wikipedia.org/wiki/Osama_bin_Laden .. jeg har selv haft et kæmpe projekt om idioten i folkeskolen, så tror jeg ved lidt mere om ham end du nok gøre ;)
 
16.11-2008 | 19:47 af Abdul B. Mansoor
@Jakob,

jeg vil hellere have de danske soldater dræber alle al-qaeda/taliban medlemmer .. du tror at jeg søtter dem ??
jeg FORBANDER EN HVER AF DEM !! .. som om de har gjort noget godt for mit land eller muslimer/islam.
 
16.11-2008 | 20:08 af leon lerche
Hej. Abdul B. Mansoor, jeg vil da godt sige efter at havde læst hele debatten, at som du jo også siger, så findes der mange Demokratiske muslimer, så tro ikke at alle Dansker generaliser og din historie om. Osama_bin_laden, er fuldstændig korekt og ja han blev jo uddanet af USA, men som du selv skriver har De/han intet gjort for dit land, eller muslimerne i verden, hilsen fra. Leon, som også kender den historie.
 
 
16.11-2008 | 20:12 af Abdul B. Mansoor
@Leon,

Tak Leon .. Glad for at høre det ..
Men ja, som tidligere sagt, så har han intet gjort for os eller muslimerne i verden, de eneste der mener at han gjort noget godt er de sindssyge fundamentalister med samme tankegang som ham selv ..
 
16.11-2008 | 20:19 af leon lerche
Hej igen. Abdul B. Mansoor, jeg kan kun give dig ret, fakta er han ikke kun har skadet de religiøse forhold, men også den globale verden, men jeg tror ikke på han lever mere, men du ved at man jo kan manipoler så folk tror det, hilsen fra. Leon, som siger folk som er rigtigt gode til det kan jo nærmest få en masse ud af ingen ting.
 
 
16.11-2008 | 20:50 af Abdul B. Mansoor
@Leon,

Ja det håber jeg da også at han er .. Folk som ham fortjener ikke at leve i denne verden .. En store del af alt den uvidenhed der er i mellemøsten er netop pga alt det manipulation.
 
16.11-2008 | 20:55 af leon lerche
Dakapo til dig fra. Leon, hav en forsat god aften.
 
 
16.11-2008 | 20:56 af Abdul B. Mansoor
Jo tak og ilm :)
 
17.11-2008 | 09:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2008 | 12:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2008 | 15:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2008 | 19:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2008 | 21:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2008 | 21:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
17.11-2008 | 22:01 af Abdul B. Mansoor
@Jakob,

Hvad mener du med nogle af de værrese i verden ?
Hvem i alverden får dig til at tro at du er et bedre menneske end andre?
Ja okay, terrorister er hellere ikke min kop te, men måske sku du stoppe med at geniralisere så meget ..

Du siger at det med Osama ikke passede, men alligevel fandt du af at det var rigtigt, og det blev endda bekræftet af en anden ..
Og hvad med at du snakker lidt ordentligt, det viste sig vist at det alligevel var dig der var dum mht. det med Osama :) ..
 
18.11-2008 | 00:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.11-2008 | 00:54 af Andrej Korobejnikov
@Abdul

Jakob have ret. De her bedre menneske liv her. faktisk ikke andre steder bedre. Men mennesket koste det samme fra Buahgladesh til Danmark.

@Jakob men det er ikke mange kan holde sig til det... Og hvis man sætter andres liv meget lav så kommer du ogse med. Så er det bare over og lyve hvem er best. Eller tror hvis man satte en fra Shrilanka her i Danmark og se hvad bliver af ham, for den blive til "ligeså" menneske her eller et bedre menneske endnu. Od det skal man huske. For det er altid nogle det tager par skidt tilbage da nye boller kommer på suppen. Men det er op til sig selv hvordan man reagere i forskellige situationer.

JEg er menneske troende, det vil sige at jeg tror på menneske som noget godt eller det bedste her på jorden og det er meget dårlig nå sadan konflikter opstår. For alt andet er politik og der skal man tage afstand fra. Det kan man ikke nu da mennesker kommer i rammefelt. Håber du forstår.

V.H.
A.K.
 
 
18.11-2008 | 01:14 af Abdul B. Mansoor
@Jakob,

så du tror at alle andre end USA er "the bad guys" ? ..
USA har en finger i alt, ved du også godt selv. Hvis han "pludselig" blev islamist, så giv mig en grund til det ?
Hvad er grunden ????
 
18.11-2008 | 01:35 af Andrej Korobejnikov
@ Abdul
Citat: "Hvis han "pludselig" blev islamist, så giv mig en grund til det ?
Hvad er grunden ???? "
var det ikke noget med en finger ;)
 
 
18.11-2008 | 09:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.11-2008 | 11:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.11-2008 | 14:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
18.11-2008 | 15:31 af Abdul B. Mansoor
@Andrej,

ikke for noget, men måske sku du lære at skrive dansk først :)
 
19.11-2008 | 02:25 af Andrej Korobejnikov
@Abdul
Skal jeg måske ogse gå med podium maneer?
 
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites