Avisen.dk
Nyhedsbreve | Opret profil | Log ind | Kontakt | Avisen.dk bruger cookies, læs mere her

16-årigt avisbud er død efter tæsk

Start et spil på Spigo.dk
Spil

(Opdateret 23:41) Det 16-årige avisbud, der blev tæsket med kølleslag på Amager, er død på Righospitalet - uden at der blev slukket for respiratoren.

• Mor til dræbt avisbud: Straf hans mordere
• Fætter til kølleoffer: Det var racisme
• Avisbud erklæret hjernedød

20. marts 2008 kl. 23:02 Kaare Sørensen
AppleMark
AppleMark
Del på Facebook
Mail artiklen
Print artiklen
JOURNALIST
Kaare Sørensen
Uddannet fra Journalisthøjskolen og Morgenavisen Jyllands-Posten med en tur forbi Kulturredaktionen, JP Købehavn og Reportagegruppen.

Modtager af Dagbladenes Pris for hovedopgaven ”Mens Europa sover” – om salg af min...

Han er død.

Et 16-årigt avisbud med tyrkisk baggrund, der i går eftermiddags bare var ude og udføre sit job mellem Lergravsvej og Polensvej på Amager.

Her blev han overfaldet og tæsket så barbarisk, at han tidligere i dag blev erklæret hjernedød. Og her til aften døde det han så på Rigshospitalet.

Det skete uden, at der blev slukket for respiratoren, oplyser politiet ifølge flere medier.

Ifølge Politiets foreløbige undersøgelser var det tilsyneladende tre teenagere der - muligvis med racistisk motiv - angreb den unge dreng, som de øjensynligt ikke kendte i forvejen.

Han blev slået i hovedet med en kølle og en ratlås og faldt bevidstløs om på gaden. Herefter stak de tre unge væk, men blev senere anholdt af politiet og er nu varetægtsfængslet i mindst 27 dage. De er henholdsvist 15, 17 og 18 år.

Har har aldrig gjort nogen fortræd
Avisbuddets fætter vurderede tidligere i dag overfor flere medier, at overfaldet var racistisk. Angiveligt skal de unge mænd have sagt Hvad glor du på? Perkersvin .

Forældrene til den dræbte søn talte tidligere i dag på TV2 News:

- Jeg har mistet min søn. Han har aldrig gjort nogen fortræd, han havde krop og sjæl. Vi har aldrig haft fordomme over for kurdere eller kristne. Vi kunne tale med alle, sagde hans mor.

I løbet af natten bliver den 16-årige overført til Retsmedicinsk Institut, hvor der i morgen fredag holdes ligsyn og obduktion.

NYHEDSBREV
 
Interesserer du dig for nyheder om job og arbejdsliv, så prøv Avisen.dk's nyhedsbrev!
separator
Du kan naturligvis altid framelde dig igen, og vi deler ikke din mail med andre.
Læs vores forretningsbetingelser.
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
21.03-2008 | 08:35 af Henrik Clausen
"Smid alle pædagogiske lærebøger fra de sidste 40 år på lossepladsen, og lad os strarte forfra."

Helt rigtigt. Da pædagogerne begyndte at kalde den ligefremme pædagogik for sort og holdt op med at straffe dårlig opførsel og belønne god, såede de frø til kaos. Det tager tid for dem at vokse til, men resultatet har vi nu.

Vi får brug for både at konfrontere resultatet og lægge bedre frø for fremtiden.

En enkel måde kunne være at suspendere udbetaling af sociale ydelser - bare kortvarigt - til de familier, hvis børn bliver taget i asocial opførsel, groft pjækkeri fra skolen etc. Det skal nok bringe forældrene på banen , så børnene kan få et lille foredrag om rigtigt og forkert , og vi kan få et bedre samfund om 20-30 år.

De røde pædagoger smed et af deres bedste værktøjer ud, blot for at erstatte det med en abstrakt vilkårlighed, der ikke duer som rettesnor for konstruktiv opførsel. Ved på den måde at erstatte en gennemskuelig konsekvens med en abstrakt ligegyldighed kom de til at stå for en pædagogik, der var sortere end den, der gik forud.

Ja, jeg har en relevant uddannelse til at fundere over de ting.
 
 
21.03-2008 | 08:37 af Henrik Clausen
Steffen, hvis nogen af voldsmændene kan udvises af Danmark går jeg naturligvis ind for det. Det gælder også brasilianeren.
 
 
21.03-2008 | 08:49 af Bruce1
Nu vi er igang, lad os da bare klandre hele venstrefløjen for vold, terror-planer og drab begået af udlændinge, for de har jo fyldt landet med dem...
 
 
21.03-2008 | 08:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 08:50 af Niels-Henrik Pedersen
Børn og unge efterligner samt gør, mener og siger mere eller mindre det samme, som deres forældre, større søskende og andre rollemodeller gør, mener og siger. De forsøger også at løse f.eks. deres konflikter - i sig selv eller mellem hinanden - på samme måde. Det er den sociale og kulturelle arv.

Store dele af ovenstående grove, respektløse, afstumpede og indskrænkede verbale hundeslagsmål illustrerer på eksemplarisk vis de deltagendes manglende formåen af med ord at håndtere egne og indbyrdes konflikter på en for alle acceptabel og civiliseret måde.
 
21.03-2008 | 08:53 af Henrik Clausen
BG, jeg forstår udmærket at du og mange andre prøver at give DF skylden for alle problemer i landet. DF er nemlig Danmarks vigtigste og mest ansvarlige parti, der stiller konkrete forslag for at rette op på problemerne.

Tak for den store opmærksomhed omkring DF.
 
 
21.03-2008 | 08:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 08:57 af Henrik Clausen
Steffen, jeg er såmænd uddannet lærer. Der får man en uddannelse i pædagogik, der burde være grundig og systematisk, men som i høj grad går efter devisen:

"Hvad er klokken?" - "Ja, hvad synes du selv, den er?"

Jesper Juul og hans klassiske værk "Dit Kompetente Barn" er noget af det eneste brugbare, jeg faldt over. Det var en stor fejl at de røde pædagoger forkastede Pavlov ske metoder i pædagogik, og til min forbløffelse er de gode resultater i nogle muslimske skoler netop baseret på en pædagogik, de med store bannere ville have forkastet som sort .

Der er basis for forbedring.
 
 
21.03-2008 | 08:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 09:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 08:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 08:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 08:42 af Slet Mig
meget interessant tråd. Det ser ud til at man gerne må udnytte et mord til at fremme en agenda om fremmedhad, børnehad(sænk aldersgrænsen!), pædagogikhad(giv dem tæsk istedet!) og politistat(bur dem inde i 100 år!)

Hvis man nævner at de unge råbte slagsord som Mogens Camre og Morten Messerschmidt gerne synger til DF-møderne, samt pointere at racistiske politikere har et ansvar når deres politik bliver brugt som bevæggrund til mord, så er man et svin overfor familien.
 
21.03-2008 | 09:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 09:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 09:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 09:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 09:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 09:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 09:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 09:25 af Henrik Clausen
"Hvornår vil I påtage jer et ansvar for, at teenagere bliver racister?"

Det har vi gjort i lange tider - nemlig ved at påpege at indvandreres (specielt muslimers) opførsel tit har en standard, der ligger langt under det forventede i et moderne samfund.

Desværre bliver vi svinet til som racister , når vi påpeger det åbenlyse og prøver at gøre noget ved det.

Den nye generation tænker desværre ikke så abstrakt over det, og siger ligeud, at de hader arabere, muslimer eller andre etniske grupper. Det er en følge af at vi ikke så problemerne i øjenene for 20 år siden.
 
 
21.03-2008 | 09:28 af Egon
Hvor er det usmageligt,at tale om politik i en sådan situation,i skulle skamme jer,hvis man er dansk og har fået en nogenlunde opdragelse,så ved man udmærket, at de pårørende til avisbuddet ikke har brug for mudderkastning i forbindelse med den unges død,tag lige og find et andet sted,hvor i kan debatere politik.
 
20.03-2008 | 23:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.03-2008 | 23:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.03-2008 | 23:29 af Henrik Clausen
"sørg for at gribe ind, så drengens død ikke bliver brugt til at fremavle endnu mere had. "

Det gøres bedst ved at standse den tåbelige misbrug af sagen til at beskylde nogen (som regel DF) for racisme. Det er hate speech og ganske uværdigt.

Vi har et velfungerende retssystem, og det groft umotiverede overfald vil udløse en hård straf. Uanset hvilke skældsord, der er brugt, og uanset hvilken hudfarve, de involverede har.
 
 
20.03-2008 | 23:30 af Carllor
Jeg kører forbi Polensgade i morgen og lægger blomster.
 
20.03-2008 | 23:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.03-2008 | 18:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.03-2008 | 16:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.03-2008 | 23:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.03-2008 | 23:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.03-2008 | 23:24 af Henrik Clausen
Det var en forbrydelse, uanset hudfarve. Loven er ens for alle. De har bøllerne, og de får deres straf.

Sygt. Hvad skal man dog gøre den slags for?
 
 
20.03-2008 | 23:19 af Nellie
Dybt, dybt tragisk og fuldstændigt meningsløst.
 
20.03-2008 | 23:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.03-2008 | 23:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.03-2008 | 23:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
20.03-2008 | 23:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:06 af Lise Mikkelsen
Dyb medfølelse med den far og mor, som har fået taget deres søn fra dem på en så dyb tragisk og fuldstændigt meningsløst måde.
 
21.03-2008 | 00:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:19 af Daniel Lind
"Man må ikke glemme at denne dødsvold er forankret i racisme. Der er ingen tvivl om at DF & Co s konstant "anti-indvandrere"-propaganda i årevis har fået nogle danske unge til at tro at de med ret til kan udøve vold mod folk med en anden etnisk baggrund end dansk."

Hvis det ikke var så tragisk en sag, så ville ovenciterede gang galde - næsten - være komisk.

Hvor var I med jeres anti-racisme kamp, da Anton blev stukket ned af nogle invandrer-drenge på Strøget? Var det ikke også racisme?

Indtil videre er de eneste racismemomenter i denne sag en fætters anklager (og han var ikke vidne) og så det faktum at offeret var mørk i huden og gerningsmændende ikke.

Nogle mere intellektuelt udfordrede elementer her på debatten synes at mene, dels 1) at racisme kun gælder når det er lys-mod-mørk vold og at 2) det blotte faktum at volden går lys-mod-mørk medfører at racisme kan statueres. I burde sandelig sætte jer ind i strafferet, før i fremturer med jeres latterlige postulater. Den her sag ender med at blive endnu mere klovnet end avisen.dk-debatterne om Tuneserne, hvor den ene kloge-åge efter den anden postulerede i Øst og Vest omkring Grundlov og jeg-skal-gi -dig.

Faktum er, at knægten blev myrdet af nogle unge psykopater, som allerede er kendt i systemet. Indtil videre er racisme helt og holdent spekulation og det samme er selv motivet bagved.
 
21.03-2008 | 00:19 af Daniel Lind
"Det er hvad jeres hetz og hadkampagner har resulteret i"

Dokumentation ?
 
21.03-2008 | 00:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:22 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 00:52 af Lise Mikkelsen
Jeg mener, Søren Krarup, Df og deres støttegrupper skal tage deres ansvar, for følgerne, af deres hate speech i gennem de sidste 25 år.
 
21.03-2008 | 00:53 af Daniel Lind
@ Carsten

- "Alt tyder på et racistisk motiv, for de tre unge mordere overdængede Deniz med racistiske skældsord som ”perkersvin”, mens de slog ham til døde. Overraskende? Nej."

Alt ? Hvad Alt ? Det var en fætters erklæring, en fætter som IKKE indtil videre engang er VIDNE til overfaldet.

Så når nogen banker en overvægtig fyr imens de råber "fede svin", så er det også 100% bevist at motivet er et had til fede mennesker ?

Flot argumentation. Godt du ikke er Dommer i det her land.

- "Der går nemlig en lige linje fra islamhetz og ”gå ad helvede til”, over Vestens massemord på muslimer, ”undermenneskene”, i Irak og Afghanistan, til mordet på Deniz på Amager. De tre unge mordere er nemlig ikke født med had til ”perkere”. Det er skabt i et sygt samfund, hvor den åbenlyse racisme og islamofobi, en gryende fascisme..."

Wow, der sprang kæden da helt af Carsten.

Du argumenterer ikke engang, du rabler bare en masse insinuationer af i en rækkefølge som giver din egen agenda mening. Den passus er hvad VIRKELIG populisme handler om.

Hvis højrefløjen har et ansvar for dette ene overfald, har venstrefløjen så ansvaret for alle invandrer-imod-dansker overfald ? Selvfølgelig ikke. Voks dog op, menneske
 
21.03-2008 | 00:54 af Kim Young Min Stigsen
A time for sorrow, tears and deep grieve. A young man doing his job in a state promoting integration as a key word.

I urge all groups not to take revenges action how "justified" it may seem.

May our justice system and the tears and pain from his parents be an eternal conscience and reminder for the evil deeds theese three young men committed regardless of ethnic and race.

May All the Stars Shine, Grieve and honor this young man.

Tænd et et lys på:

http://www.facebook.com/group.php?gid=11840946859
 
 
21.03-2008 | 00:57 af Daniel Lind
"når en familie medlem på drengens side siger at der blev råbt racistiske ord efter drengen, at drengen ikke kendte dem i forvejen..."

Fætteren var IKKE vidne til overfaldet. Det han siger er det han mener at have hørt fra andre skete.

- "...at drengen er indvandre, tyder alt dette på at det var en racistisk gerning..."

Sikke en gang pladder.

Er det så også racisme når en invandrer overfalder en ikke-invandrer ? Eller når han overfalder en afrikaner ? Var Anton-mordet også racisme ?

Eller er det kun danskere der kan udøve racisme men aldrig beskyttes fra den ?

Svar meget gerne med dokumentation !

- "og da DF i årevis har reklameret til fremmedhad, racisme kan jeg trygt sige at de har en stor del af skylden."

Nå. Har venstrefløjem så skylden for når invandrere  overfalder danskere, fordi de i snart 40 år har dæmoniseret alle danskere overfor alle udlændinge ?
 
21.03-2008 | 00:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 01:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 01:06 af Daniel Lind
Det er morsomt at læse at 15 årige danskere fra samfundets bund (ja, bor selv på amager mindre end 100m fra stedet) skulle være "skolede" af DF, imens 15 indvandrere åbenbart er komplet ansvarsløse grundet manglende personlig dannelse m.m.

Sikke en differentiering. Gad vide hvem er der de egentlige racister ?
 
21.03-2008 | 01:10 af Daniel Lind
"Kan I komme med en forklaring (en journalistisk forklaring) om,  når en indvandrer (muslim) bliver overfald og død af sine kvæstelse, kommer der ingen reaktion fra det """demokratisk""" parti som hedder DF"

Kom ind i kampen.

DF er nok det parti på hele Christiansborg som vil straffe de her gerningsmænd HÅRDEST.

Om er
 
21.03-2008 | 01:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 01:13 af Torben Petersen
 
 
21.03-2008 | 01:17 af Daniel Lind
IBS

Er "syge kommentarer" kommentarer som du er uenig i ?

Jeg har allerede gjort min holdning klar: At de her knægte uanset alder har begået en forbrydelse som i grovhed og karakter er så langt ude, at det kan diskuteres om de ikke har diskvalificeret sig selv fra samdfundet FOR LIFE; Det er helt vildt at de bare overfalder tilfældige børn ved højlys dag og så med våben. Bur dem inde og smid endelig nøglen væk.

Og jeg er den første der lægger blomster imorgen tidlig når jeg er tilbage i MIT kvarter (ja, kammerat, det kunne nemlig lige så godt have været mig der blev dræbt).

Respekt nok til dig nu ? Eller prøvede du bare at lukke røven på een du ikke kunne finde ud af at modargumentere ?
 
21.03-2008 | 01:19 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 01:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 01:27 af Daniel Lind
"jeg siger ikke at det ER  en racistisk overfald, jeg ved ikke hvad det er der er i hovedet på de 3 drenge. men at der er meget der tyder på at det er racisisk motiveret, og at det derfor er DFs skyld, da de reklamere for hate crimes,"

Det der er jo ikke engang TÆT på at være rigtigt.

Vis os dog ET eneste DF citat der opfordrer til at overfalde og dræbe mennesker på grund af deres hudfarve.

Du væver bare, helt frit fra leveren og uden nogen form for dokumentation.

Fint nok hvis du synes at der er nogle holdninger som du ikke kan lide osv., men det er dårlig debatstil bare at finde på ting ud af det blå.

Hvis dette overfald er DF s skyld, så er Curra-mordet jo hele venstrefløjens skyld ... Eller ?

Nej vel. Tænkte jeg nok.
 
21.03-2008 | 01:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 01:39 af Carllor
Jeg forstår godt hvorfor nogle gerne vil have dette mord udlagt som et racistisk mord. Det vil jo være rart for venstrefløjen at kunne vise at højrefløjen er skyld i denne unge mands død.

Uanset om det er et racistisk mord eller ikke, så vil jeg lige minde alle om at venstrefløjen, normalt hellere ser på forbrydernes rettigheder end offernes.

Personligt er jeg ligeglad med hvad årsagen er til dette mord, De bør i min verden, ALDRIG løslades!!!
 
21.03-2008 | 01:42 af Brylle
Ja det tragisk, og alt medføelse til forældrene og familie.

Men hvorfor journalisten har valgt at kalde det racistisk ved jeg ikke. Er der kommet et motiv frem som de har cencuret ud af min TV Avis ?

Da Patrick i sidste uge blev stukket ihjel af indvandre, stod der ikke en prut om racisme.

Og det er der heller INGEN danskere der har postuleret. Eller at Islamisk trossamfund skulle stå bag !

Så til Sarah A, Krølle Bølle mf stop alt det pis om DF op et vis sted.
 
21.03-2008 | 01:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 01:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 01:45 af Torben Petersen
Det kunne egentlig se ud som om der er stemning for at slæbe Dansk Folkeartis medlemmer OG vælgere på anklagebænken i den aktuelle sag...Det er helt nyt og uprøvet i dansk retshistorie - men vi må jo afvente...vi har jo også før set 1,3 mia. muslimer slæpt for dommeren i de sager der overalt i europæisk sammenhæng banker deres andel af begået kriminelle handlinger helt op i de røde felt. Vold, drab, voldtægter, røverier, tyverier, hærværk, trusler på livet...you name it..!

Spids nu lige blyanterne derude. Havde knægten ikke været heldig at at være arbejdsramt med en avisrute som ingen af hans fætre gider hjælpe ham med, havde han sikkert været sammen med tre-fire jævnaldrende - og spredt hyggestemning rundt omkring...

Hvis vi virkelig ikke er i stand til at holde behørig lav profil i det døgn, hvor knægten dør af de tæsk han får af en flok bøller - så tager vi da det hundeslagsmål med...selv om det er overordentligt utilstedeligt lige nu, at snaske så infamt politiserende om den ulykkelige skæbne der er overgået knægten og hans familie...shame on you!
 
 
21.03-2008 | 01:46 af Brylle
krølle bølle

Åhhhhhhh din klaphat...Du fatter NADA

Prøv at læse hvad Daniel Lind skrev og ikke hvad du tror han skrev !

DF har ikke en potte pis med mord at gøre.

Og i så fald vil vi gerne se din dokumentation
 
21.03-2008 | 01:47 af Daniel Lind
- "jeg siger ikke at DF har opfordret til overfald på indvandrere, men at DF har gjort det klart at de ikke vil have indvandrere i dk, det er altså opfordring til fremmedhad, hvad du så vil kalde det er din sag."

Så du har med andre ord ingen konkrete punkter at sammenhold DF med vold imod folk med anden hudfarve ?

Godt vi fik dén gjort klar for alle andre debattører og læsere, ikke ?
 
21.03-2008 | 01:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 01:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 01:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 01:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:04 af Torben Petersen
De Herre må meget undskylde, men dansk kulturtradition tilsiger oplysning - oplysning og atter oplysning. Selv Socialdemokraterne har haft stolte traditioner for oplysning gennem AOF...

Skal det da for helvede pludseligt være så rasende frastødende at oplyse, blot fordi der oplyses om islam?

Nogen må have trådt på sit lem her! ALT der kan samle interesse er yderligere oplysningsindsats værdigt...derfor er vi f.eks. klare over naturvidenskabelige og sociologiske indsigter vi ikke havde i forrige århundrede: Der var nogen der stillede spørgsmål - og andre der gav svarene!

Sådan er den søgende, nysgerrige menneskelighed indrettet.
 
 
21.03-2008 | 02:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:06 af Daniel Lind
- "DF har da forholdvis meget med mord at gøre - i hvert fald mht et vist avisbud. Lad dem rådne op i spjældet."

Dokumentér endelig, jeg lytter !

- "Der er godt nok gang i håndvasken her i nat man må håbe at DFerne og deres venner har sæbe nok fordi den her sag bliver svært at få vasket af sig."

Hvordan det ? Jeg lytter gerne ! På samme måde som du vaskede hænder efter optøjerne i sidste måned ? Nååååååårh nej, de var jo OGSÅ DF s skyld. Jeg glemte helt Shansens berømte logik skole, at hvis 1) en handling går ud over invandrere så er det fremmedhad og 2) hvis en handling begås af indvandrere, så er det en REAKTION på fremmedhad.

ROFL !!!!!

- "hvis DF ikke havde kommet ud med alt den fremmedhad, ville de drenge heller ikke have begået forbrydelsen fordi de ikke ville føle fremmedhadet."

Nå da! Du har måske ligefrem talt med de tiltalte?

Dokumentér da endelig.

Men jeg kan så forstå, at hvis DF aldrig havde eksisteret, så havde de tre tiltalte - som i forvejen er kendt af Politiet - kørt ud og overfaldet en anden tilfældig borger. Men fordi den anden borger ikke var invandrer og fordi DF så ikke havde eksisteret, så havde mordet ikke haft nogen som helst skyldige end gerningsmændene.

Ergo; Hvis invandrere myrdes, så er det DF s skyld. Hvis danskere myrdes så er det ... ingens skyld.

Flot logik. Har du flere intellektuelle guldkorn som du vil spilde vores tid med, Krølle Bølle ?

- "hvis DF respekterede indvandre ville ingen være som de drenge der... "

Nej nej, for der var jo ingen voldskriminalitet i Danmark før DF, vel ?
 
21.03-2008 | 02:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:08 af Daniel Lind
"Ja, det kunne faktisk være interessant at få DF og Venstre for retten og stå til regnskab for deres gerninger. "

Nå da.

Er vi tilbage i Sovietunionen eller Nazi-Tyskland med deres "politiske forbrydelser" ?

Men altid godt at den kulsorte, fascistiske venstrefløj melder klart ud. Så kan vi dissidenter jo også i god tid berede os på at blive sendt i Gulag-lejre sammen med andre untermenschen.
 
21.03-2008 | 02:09 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:09 af Daniel Lind
@ Anders F

Statistikken drejer sig blandt andet om voldtægter og mord.

Er det relevant nok til dig ?
 
21.03-2008 | 02:12 af Torben Petersen
Shansen

Du er altså et infamt røvhul. Hold dog for helvede din åndsvage kæft lukket lidt og smut over og nyd det cyber-lys du har tændt for det døde avisbud!
 
 
21.03-2008 | 02:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:13 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:18 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:22 af Daniel Lind
Og her, sent fredag morgen er de første påskebranderter med deres infantile rodede logik og deres intetsigende buzz-words ved at tage overhånd ... :

"...jeres opfordring til had vil snart blive forstået af de stakle vælgere som stemmer på jer, stop da jeres "Hate Speech", ..."

ROFL !!!!

Hvad er det her, en morgenfest efter en våd julefrokost hos REBEL eller AFA? Det er rent snøvleri over begreber som "had" og "hate speech" og jeg-skal-gi -dig ... helt uden argumentation osv.

Når folk er blevet ædru, kunne det være skægt at lave et lynkursus i forskellen mellem 1) ARGUMENTER og 2) POSTULATER. Det er vist såre tiltrængt, både for de beduggede og de der blot er mere ... øh, frustrede!

Go nat, i håbet om at niveauet bliver højere i morgen.

Også til dig, Deniz, du havde fanme ikke fortjent at dø på den måde for hånden af nogle rablende psykopater! Drøm sødt, lille ven ... :(
 
21.03-2008 | 02:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:25 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:26 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:27 af Daniel Lind
"ja faktisk er det da også en del af DF og mediernes skyld, fremmedhadet går begge veje...

...så ja DF har da også en del af skylden når indvandrere begår overfald."

Bedst som man troede at niveauet ikke kunne blive lavere, så ...

OH MY FUCKING GOD !!!!

Et indlæg helt blæst for logik og konsekvens. Både motivanalyser og reaktionsmønstre gælder naturligvis KUN indvandrere. Gud forbyde, at lille Krølle Bølle tænkte sit eget postulat til ende, og konkluderede, at eks. Enhedslisten med deres danskhadende retorik havde drevet nogle danskere til kriminaliter imod indvandrere efter samme logik. Eller at danskere blev ofre den anden vej, fordi de sådan blev lagt for had af de Radikale.

Men så langt tænkes der ikke i den kulsorte venstrefløjs "argumentation". Nej da, logikken klippes behændigt af der, hvor den kunne medføre ubehagelige resultater for een selv.

Så siger vi vidst godnat, christ almighty, LOL !
 
21.03-2008 | 02:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:31 af Daniel Lind
- "DF har eksisteret i lang tid, i tider hvor der ikke var indvandrere, så jeg kan ikke sige hvordan racismen var dengang

desuden snakker jeg ikke om voldskriminalitet men om racisme, DF spræder racisme så enkelt er det og det behøver du ingen statistikker til at vide."

Du er jo helt blank, menneske. Der var dig selv der postulerede, at den her slags KUN skete, fordi at DF har plantet tanker i hovedet på de unge.

Så påviser jeg, at den her slags meningsløs vold skete lang tid før DF, og så siger du gudødemig, at sådanne voldstilfælde slet ikke er relevante, fordi de ikke dengang var "racistiske".

Så ja, sikke en anti-racist du er, hva ? For dig er det kun vold imod nogle bestemte grupper der rager dig, alle andre er bare ikke relevante når de ikke er "racistiske".

Eller med andre ord; Ofre for vold kan rende dig i røven, hvis de ikke kan bruges til at sparke DF i røven med. For så er de ikke relevante.
 
21.03-2008 | 02:33 af Daniel Lind
- "Hvis I/DU brugte lidt mere tid på at lærer jeres børn og unge om tolerance og om at racisme ikke er stuerent og at det IKKE er i orden at RÅBE PERKER efter folk på gaden og derefter slå dem ned med en kølle, hvis I/DU brugte mere tid på den slags end at dæmoniser og bræge højt om hvor meget i hader muslimer og islam så ville jeres unger nok ikke fylde så meget i statistikerne over rasisme relateret overfald og vold"

Hvilke statistikker ?

SÅ DOKUMENTÉR DOG DINE LATTERLIGE PÅSTANDE !!!!

Lol, du er sgu da lavmålet af politisk debat. Det er rene postulater. Du skal nok få en invitation til argumentationskurset i løbet af ugen.
 
21.03-2008 | 02:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:33 af Brylle
Shansen

"Du skal nok ikke bekymre dig så meget om mine børn de er godt opdraget og ved at man ikke skal slå på andre eller tæske folk med indvandrer baggrund til døden blot fordi man ikke kan lide deres hudfarve, tro eller kultur."

Men det kunne jo være der var en del indvandre unger der var opdraget til at banke dine unger.
 
21.03-2008 | 02:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:35 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:36 af Brylle
Krølle Bølle

Gisp du er da en nar... ROTFL....... Vi har hft Muslimske indvandre siden 1969...det var nok et par dage før DF blev født...

Gisp hvor er du dog hamrende dum at høre på
 
21.03-2008 | 02:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:47 af Brylle
Shansen

At det ligeså godt kunne være dine unger som mine der kunne blive voldsofre

Uanset hvorledes vi opdrager vores unger, så har du ikke en skid kontrol over andres opdragelse af deres unger.

Er det for svært ?
 
21.03-2008 | 02:49 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:53 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:53 af Brylle
Bitten

Nu klapper du kaje...hvad fanden bilder du dig ind !!!

Her er der en far der skriver at hans børn er blevet overfaldet af indvandre, og så bebrejder du ham at hans børn selv skulle være årsagen...

Sig mig er du fuldstændig blæst oveni låget kone!!!!

Kunne det tænkes Bitten at de få indvandre der overfaldes af danskere selv var årsagen til det ??????
 
21.03-2008 | 02:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:55 af Brylle
morten mortensen

ROTFL...godt svar til bitten :D
 
21.03-2008 | 02:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:57 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 02:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 03:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 03:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 03:08 af Brylle
Bitten

Det kunne jo være at denne dreng gik på en skole med alt for mange indvandre eller andet.

hvordan i fænghullet kan du sætte dig til doms over hvorfor og hvordan og hvorledes når du ikke aner en skid om forhistorien.

Der er masser af danske børn der dagligt får øretæver af indvandre.

Og også gerne de samme børn, da flokken jo har udset sig et offer.

Var det pædagog du var ?
 
21.03-2008 | 03:11 af Brylle
morten mortensen

Ja man behøver ikke undre sig hvorfor ungen gik hen og blev deppet
 
21.03-2008 | 03:19 af Torben Petersen
Onkel Morfar

Stor tak til dig, fordi du gider holde styr på relevante arkiv-artikler, der kan medvirke til at bringe lidt proportioner ind i den åbenbart voldsomt skingre debat om skyld og ansvar for vores avisbuds sørgelige skæbne...

Der ER for mange voldsepisoder i landet. Der ER for mange drab og der ER for mange forklaringer på den kortluntede adfærd...
 
 
21.03-2008 | 03:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 03:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 03:36 af Torben Petersen
Erik Jensen

Ku du ikke lige vente med at klandrer os herhjemme, indtil Thailands indenrigsminister er parat til at tage konsekvenserne af ubegribeligt mange bombeattentater i Thailands sydlige provinser, hvor islazisterne kæmper for løsrivelse og selvstændighed, efter i årtier at have etableret målrettet indvandring fra sydlige islamisk ledede nabostater?
 
 
21.03-2008 | 03:37 af Bruce1
Shansen: "Der er godt nok gang i håndvasken her i nat man må håbe at DFerne og deres venner har sæbe nok fordi den her sag bliver svært at få vasket af sig."

Shansen, din arrogante madamme, lige hvad vi forventer fra din side, men dette har intet med DF at gøre, men typisk for din slags at bringe det med. Og krølle bølle, jeg kan glæde dig med at DF kun bliver større jo mere barnligt fis din ungdommelige tankegang fyrer af.
 
 
21.03-2008 | 03:43 af Torben Petersen
Sig til din søn, at han skal finde sig en kæreste som han kan henslæbe de næste fire år sammen med under dynerne. Det er hvad der er at stille op lige nu!

Derude kan ingen føle sig sikre - mere - åbenbart...
 
 
21.03-2008 | 04:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 05:07 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 05:36 af Torben Petersen
Til Kaare Sørensen

Det fremgår tydeligt af ovenstående tråd, at vi alle har det elendigt med det tragiske i denne meningsløse vold. Det synes imidlertid ikke muligt at udelukke politiske tilkendegivelser, hvilket kan skyldes, at Nyhedsavisen i en selvstændig artikel lader en fætter udtrykke sig aldeles bramfrit om hændelsen. Nemlig at dette er et racistisk angreb..!

Herfra inviteres så at sige til intens debat og diskussion af, om ikke også alle andre voldelige handlinger der medføre døden, principielt kunne kategoriseres som rascistiske?

Mordet på Antonio Curra blev begået af to tyrkiske fætre der opdagede, at den brunøjede med strithåret overhovedet ikke var muslim - men bare italiener. Og så kunne man jo godt...Mordet på Sonay Ahmed var far og mors besluttede handling mod en ung teenagerpige, der åbenbart havde misforstået hele situationen og troede at hensigtens med hendes tilstedeværelse her i landet var en form for assimilation - hvilket far og mor bestemt ikke var enige i, hvorfor daddy slog sit tillidsfulde barn ihjel..!

Jeg kan derfor anbefale Nyhedsavisen at lade tråden køre ud...Alene de insinuerende beskrivelser af direkte medvirken(!) fra den kategoriserede højrefløj i den tragiske hændelse, nødvendiggør trådens fortsatte opretholdelse: Vi er nødsaget til at forsvare vore absolutte uskyld i den konkrete begivenhed og den til lejligheden etablerede hetz fra politiske modpoler!

Personligt havde jeg håbet det kunne lade sig gøre at balancere igennem kommentar-flowet, uden fnidder - men forgæves.

Succeskriteriet i nærværende tråd synes at være, at endnu ingen har udtrykt deres fornøjelse over det skete, og samtidige forundring over, at dette ikke er noget der sker dagligt!
 
 
21.03-2008 | 06:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 06:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 06:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 07:20 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 08:13 af Jan Hansen
Hovedspørgsmålet i forb. m. det brutale og meningsløse mord på Deniz handler ikke om, hvorvidt mordet var racistisk eller ej. Hovedspørgsmålet må gå på, hvordan en ung mand - nemlig den yngste af morderne - der 5 dage før mordet på Deniz blev antruffet på gaden med en skarpladt pistol (og tidligere en økse), bare kan blive sluppet ud i samfundet igen i Dommervagten? Oven i købet er han kendt som voldelig i forvejen. Jeg siger ikke, at mordet på Deniz måske kunne have været undgået, men som minimum havde han haft en bedre chance mod to frem for mod tre. Psykopater, der render rundt med skarpladte våben, skal ikke løslades. De skal indlægges på ubestemt tid. Det er ganske enkelt for farligt, at have sådan nogle gående frit.
 
 
21.03-2008 | 08:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 08:17 af Henrik Clausen
Krølle Bølle skrev:

"DF forgifter folks hjerner med alt det de siger i medierne."

Det er en forbløffende magt, du tilskriver DF. Men er det egentlig faldet dig ind, at det samme har været sagt om jøderne? Det er helt ude i hampen.

Hvis du mener, DF siger noget forkert, kan du bare tage til genmæle i stedet for at prøve at svine dem til. Det er desværre typisk for venstrefløjsere at ty til karaktermord fremfor argumentation, når kassen med argumenter bliver tom.

Det må du kunne gøre bedre.

Forresten, hvis en overfaldsmand var brasilianer, en iraner og en dansker, har vi at gøre med to indvandrere, ikke en. Jeg må hellere få set City of God for at se, hvilket miljø brasilianeren kommer fra :)
 
 
21.03-2008 | 08:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 08:29 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 08:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 09:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 09:45 af Erwin Modlmayr
Uanset om foreltrene er dansk eller udenlandsk så er sorgen for et mistet barn vel lige stor og har min dybeste medfølse

men også uanset om det er en dansker der slår en udlendning ijehl eller omvent så er det MORD og MORD skal straffes og Saraha dokumenter din udtale
 
21.03-2008 | 09:47 af Bruce1
Steffen, din mindrebegavede gut, påtag venligst selv medskyld for al indvandrervold, tak. Venstrefløjen har jo lukket dem ind.
 
 
21.03-2008 | 09:54 af Henrik Clausen
Steffen, så vidt jeg ved havde de tre overfaldsmænd disse etniciteter:

En dansker

En iraner

En brasilianer

Som du kan se, er din snak om racisme noget forvirret vrøvl.

Nu ved jeg af erfaring, at du har en intens interesse for racisme og ustandseligt prøver at finde anledning til at tale om det og i den forbindelse svine hvem som helst til, der bare kommer i nærheden af at være uenig med dig.

Men her gå du et godt stykke over stregen. Fis du ned til Greve og slå lidt på Jonni Hansen. Så har vi fred for jer begge så længe.
 
 
21.03-2008 | 09:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 09:57 af Slet Mig
bruce1: som du måske ved har højrefløjen historisk set samt under den nuværende regering, stået for den største importering af invadrer. Så ret dit had mod dem.

I øvrigt skal man naturligvis hjælpe flygtninge fra krigsramte områder, uanset at nogle af dem senere vil ty til vold pga fattigdom og elendig barndom. Det kan man da kræve af et så rigt og fredeligt land som Danmark
 
21.03-2008 | 09:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 10:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 10:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 10:31 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 10:39 af Henrik Clausen
Lillehav, jeg synes egentlig det er ret relevant at diskutere årsagerne til den rå vold og mulige løsninger. Det kan redde andre liv i fremtiden.
 
 
21.03-2008 | 10:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 10:52 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:05 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:10 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:32 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:38 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:40 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:46 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:54 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 11:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 12:01 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 12:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 12:04 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 12:08 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 12:11 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 12:15 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 12:18 af Brylle
Steffen Nielsen

Har du husket at tage dine små blå piller i dag Steffen...du er jo godt nok sindsyg at høre på
 
21.03-2008 | 12:24 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 13:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 13:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 13:28 af Henrik Clausen
Nu har jeg undersøgt sagen om at to af overfaldsmændene skulle være fra Iran og Brasilien. Den holder ikke, det er et andet overfald (i januar), det handler om:

http://www.bt.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080106/krimi/80106018/&template=printerfriendly

Rå, afstumpet vold er rå, afstumpet vold, uanset hvilken hudfarve deltagerne har. Og de debatdeltagere, der af deres lunge fulde kraft skråler "RACISME!!!" gør os alle en bjørnetjeneste ved at skyde skylden på en hypotetisk fjende i stedet for at se på den kultur, der betingede overfaldet.
 
 
21.03-2008 | 13:30 af Henrik Clausen
Kim, for fanden, jeg må melde dig til moderator for at anbefale at synge nazisange...

Er du klar over, hvad det egentlig står for?
 
 
21.03-2008 | 13:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 13:37 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 13:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 13:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 14:23 af Bo Dumstrei
Hej med jer som alle hader DF.

I skal vide at det er en ting som ikke står i DF´s Vedtægter og det er blandt andet ikke at man skal bruge vold eller slå hjæl.

Man puster den her sag helt vildt op i skyerne og giver DF skylden for at det er dem der er skyld i det overgreb der er sket. Nu går mine erindringer tilbage til d. 12/09-01 da min søster dreng blev kørt ned af en kvindlig bilist som for det første kørt forstærkt gennem en by hvor hastigheds begrænsningen var 50 km/h, og det var i et uoverskulig sving hvor der efter det svig lå en fodgænger felt hvor han gik over han var 8 år.

Så nu tænker jeg var det trafik ministerens skyld at kvinden kørt forstærkt med en mobil i hånden, så hun kom over i modsatte vejbane og ramte min nevø for så ville det være mord, kvinden her fik 20 dage a 200 kr. og en betinget fra kendelse af kørekortet, det vil sige at hun ikke må køre nogen ned inden for de næste tre år, det er os der sidder tilbage med sorgen, og vi kan kun bebrejde hende for det hun har gjort.

Det er det samme her hvor er deres forældre i dette spild man har en pligt her i dk til at opdrage sine børn ordentlig og samfundsretlig, ligeså tænker jeg på de invandre der truer Kurt Vestergård på livet for hans tegninger hva får folk til sådan noget.

men husk Pia Kjærsgaard opfordre ikke til at såre andre folk, men hun beder samfundet om ret, ro og orden og det trænger vi sku til her i DK.

Ja jeg er slev medlem af DF Og har bestemt ikke i sinde at gøre andre fortræd, men jeg er glad for at jeg kan være med til at bevare de danske grundlæggende værdier.

Nej vi må ind at se på de folk der ikke giver deres børn kærlighed og omsorg for det er ved dem det halter, man kan ikke bare stikke dem penge også tænke nu klarer de sig iaften, det er der for mange der bare gør.
 
21.03-2008 | 14:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 14:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 14:47 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 14:59 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 15:03 af Henrik Clausen
Bruce3, det kunne også være muslimernes intolerance og militante opførsel, der har ført til den negative holdning til islam...

Men jeg takker igen for den megen omtale af DF, Danmarks vigtigste parti.

Dine vanlige injurier og tilsvining står for egen regning, og er naturligvis indbettet til moderator.
 
 
21.03-2008 | 15:44 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 15:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 16:00 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 16:26 af Jolene
Tænk at det kan gå så langt, og at folk stadig kan sidde og benægte at motivet er racistisk...Istedetfor at kigge indad og indse at vi voksne må stoppe denne hetz mod hinanden, hvis de unge skal lære bare en smule moral!! At vokse op i et land med så meget had befolkningsgrupper imellem fører desværre til ubehagelige episoder som dette.. Hvornår vågner Danmark dog op og finder en ordentlig tone overfor deres medmennesker??
 
21.03-2008 | 16:44 af Bo Dumstrei
DF=DEATH

Prøv lige at se dit egen bruger navn, håber ikke du har børn du lærer sådan noget for så er du da med til at skabe det unde syn ud af ti.
 
21.03-2008 | 16:48 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 16:52 af Jolene
NomdeGuerre:

Børn fødes ikke onde. Der er en grund til de begynder at udføre onde gerninger!
 
21.03-2008 | 16:56 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 17:11 af Jolene
NomdeGuerre:

Netop!! Mange unge sidder og hører på deres forældres hadske bemærkninger om andre mennesker. Det vil jeg kalde dårlig opdragelse, eftersom de ikke lærer at respektere deres medmennesker! Dét sammenkoblet med manglende opdragelse kan nemt ende galt! Så jeg gentager lige mig selv så der er en chance for at også du forstår hvad jeg mener:

"vi voksne må stoppe denne hetz mod hinanden, hvis de unge skal lære bare en smule moral!!At vokse op i et land med så meget had befolkningsgrupper imellem fører desværre til ubehagelige episoder som dette.. Hvornår vågner Danmark dog op og finder en ordentlig tone overfor deres medmennesker??"
 
21.03-2008 | 17:21 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 17:33 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 17:39 af Jolene
Morten Mortensen:

Var ikke ude på at gøre dette til en mudderkast kamp! Tværtimod! Ville bare opfordre til en forsoning danske befolkningsgrupper imellem inden det er for sent! At du sender sådan et link kan jeg ikke bruge til noget som helst! Det er jo bare at køre hetzen videre...
 
21.03-2008 | 17:45 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 18:26 af Jolene
Morten Mortensen:

Ja, det er alle andres skyld... Måske ville det hjælpe hvis alle tog ansvar for situationen istedetfor at kaste lorten videre;)
 
21.03-2008 | 18:36 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 18:43 af E. Bill.
Henrik Ræder Clausen.

Først vil HRC bilde os ind, at det var nogle helt andre, der slog denne dreng ihjel. Da det så af naturlige grunde ikke går at lyve så "stærkt" her på siden, laver han det bare om. Men han har jo forsøgt at lyve lige så stærkt som en hest kan rende - Dansk Fjoldeparti skal reddes uanset hvad.

Denne HRC er uddannel lærer; men han har tilsyneladende ikke kunnet klare sig i skolen med sin uddannelse. Han har så i stedet tilsyneladende fået ansættelse hos den tidligere venstresocialist nu DFer Søren Renegat Vendekåbe Espersen som debatskriverkarl. Her går det heller ikke godt - han forsøger at lyve - men den gik heller ikke her. Hvilken indtryk denne super pædagog har gjort i sin tid hos Dansk Fjolleparti, ses tydelig af dette partis store problemer; men det er ingen tvivl om, at det var godt, at hans tid i Folkeskolen blev kort.

Nu vil han også lave hele pædagogikken i landet om - gad vide om DFs Pædagogik med længere straffe,flere år i fængsel skal tages op til nyvurdering - det er bestemt ikke for tidligt; men det er da spændende at se, hvad HRC og hans fine makker Michael Hammers vil finde på, kan det være - måske - endnu hårde straffe - endnu længere

i fængsel? Spændende at vente på HRC og Hammers

udspil. Det kommer vel snart.
 
21.03-2008 | 18:46 af Henrik Clausen
E. Bill., dine grovheder kender ingen grænser. Kan du dog ikke tage dig sammen og lave andet end personangreb - eller skal vi tage det for typisk for venstrefløjsere at opføre sig sådan overfor sine medmennesker?
 
 
21.03-2008 | 18:49 af E. Bill.
Morten Mortensen.

Anbefaler du ikke, at det er nazister og racister,

der skal høres i det danske samfunds forhold.

Har vi ikke prøvet det før?? Synes du ikke vi skulle springe over det denne gang?
 
21.03-2008 | 18:51 af Henrik Clausen
Jeg vil lige tilføje, GrovBill, at det er menneskeligt at fejle. At du ser en åbent indrømmet fejl som en invitation til at forsøge karaktermord er sikkert kulturelt betinget. Jeg er vant til at man taler ordentligt til hinanden, undersøger fakta, og at eventuelle fejl lægges på bordet og derefter er ude af verden.

Det er god debatskik.
 
 
21.03-2008 | 18:55 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 19:03 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 19:08 af jette andersen
Tragisk ja for det er det jo altid, når nogen dræbes,men husker i også at ligge blomster,når det er indvandre der dræber danskere,eller en tilfældig turist?

Denne gang ramte det en af dem selv, og det er Danskere der står bag volden, men sådan plejer det jo ikke være,når overskrifterne skal skrives,og jeg skal sandelig love for at familien var hurtig til at komme i pressen racisme?? hvad fanden er det så hver gang i slår mennesker ihjel ja undskyld jeg spørger bare..
 
21.03-2008 | 19:17 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 19:29 af E. Bill.
Nomde Gurre.

Tak for din respons på mit gennemtænkte indlæg.

Det er altid rart at se, at vennerne støtter hinanden - sådan skal det være.

Jeg har aldrig bemærket, at du skriver sarkastisk, det er en kunst, så jeg er helt enig med dig i, at der må være nogle, der er fulde af løgn.

Vi skal alle - som du skriver - være med til at højne debatten. Jeg gør mig de utroligste anstrængelser for at opnå en standard, der er på højde med lærer Henrik Ræder Clausen og Mishael Hammers. Jeg læser alt, hvad jeg kan af Daniel Pipes for at være så godt forberedt som muligt.

Håber jeg ved lejlighed igen får en kommentar fra

fra en inspirerende, positiv og venlig skribent.

PS. Det vil være en fordel, såfremt du også vil skrive et gennemtænkt indlæg.

m.v.h.

e.bill.

En hilsen til vennerne i Dansk Fjolleparti.
 
21.03-2008 | 19:34 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 19:39 af E. Bill.
Morten Mortensen.

Jeg spurgte dig om noget - det vil du ikke svare på? forståeligt.

Det er dog fantastisk, at du kan se, hvem der i mine øjne er racister og nazister.

Er du en "såkaldt" klog mand?

Det ville da være rart, såfremt du vidste, hvad du har skrevet.
 
21.03-2008 | 20:10 af jette andersen
Dansk Folkeparti får efterhånden skylden for alt der går galt, det kan vel ikke komme bag på nogen, selv om jeg ikke selv er med i det parti,ej heller stemme på de, kan jeg ved gud godt se hvad der er galt her i landet,på det punkt kan jeg sagtens give dem min støtte,Danmark er for lille til alle de forskelligheder,og religioner vi er til de fredelige,ikke koranstaternes invadering,vi er mange der ønsker dem hen hvor peperet gror, og kom bare med rameskriget, det kommer jo altid når man hyler ind i en flok(racist) jamen så kald mig det hvis du/i så får det bedre,jeg går ind for familiesammenføring ,men i det land de kommer fra og ikke her ,jeg går stærkt ind for at koranen skal forbydes,sammen med nynasisterne på dem er der ingen forskel
 
21.03-2008 | 20:10 af E. Bill.
Henrik Ræder Clausen.

Jeg vil prøve "at tage mig sammen". Er det noget, der hører med i din nye pædagogik, det der med "at tage sig sammen"? Det var for mange år siden en talemåde for lærere, der ikke rigtig magtede deres job, at sige til eleverne, "at nu skal i tage jer sammen". Hvad betyder det egentlig, Henrik?                              Jeg hører ikke til på venstrefløjen; men jeg ser ikke tingene sort eller hvidt - det lader jeg din type om.

Jeg undersøger altid, hvad der er fakta, inden jeg skriver noget - det er lidt trist at sende en masse løgn rundt i systemet. Det vil jeg også anbefale dig at gøre - man vinder ikke meget ved at skulle trække en løgn tilbage.

Nu vil jeg prøve, som du skriver, "at tage mig sammen" til at ønske dig og alle dine venner i Dansk Fjolleparti en fortsat god påske.

m.v.h.

e.bill.
 
21.03-2008 | 20:35 af E. Bill.
Nomde Guerre.

Du skriver oppe i blogen:

"--- vrøvl, onde mennesker slår ihjel,og nu er der nogle, der skal finde en anden synder end morderen - bortforklaringer kalder jeg det".

Er det lige et sådant indlæg,der kan kaldes GENNEMTÆNKT?

m.v.h.

e.bill.
 
21.03-2008 | 23:23 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 23:39 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
21.03-2008 | 23:46 af Henrik Clausen
"Husk racisme er ligemed vold."

Vrøvl. Racisme er lig med racisme, og næsten alle danskere er glimrende klar over, at det er tåbeligt. Jeg har til gengæld truffet adskillige muslimer (Safia Aoude, Helen Latifi, f.eks.), der ikke havde noget særligt mod racisme, blot den blev rettet mod ikke-muslimer.

Men lad det fare. Racisme er først et problem, når den udvikler sig til overgreb. Enhver bondeknold kan have racistiske ideer - men det er først når det går ud over andre mennesker, det bliver et problem.

I det her tilfælde - og politiet kender de skyldige særdeles godt - ser det bare ud til at være vold. Hele Racisme-hylekoret kan godt pakke sammen og spare deres injurier. De distraherer bare fra at diagnosticere det rå miljø, der er udgangspunkt for dette stykke galskab.
 
 
21.03-2008 | 23:54 af Jolene
Henrik Ræder Clausen:

Fint, men så husk at pakke dit islamisme hylekor sammen næste gang det tilfældigvis er en muslim der står bag sagesløs vold!
 
22.03-2008 | 00:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.03-2008 | 00:28 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.03-2008 | 00:58 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.03-2008 | 12:02 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
22.03-2008 | 17:41 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.03-2008 | 07:30 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
23.03-2008 | 12:43 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.03-2008 | 10:42 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
24.03-2008 | 19:12 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.03-2008 | 12:06 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
25.03-2008 | 18:27 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
26.03-2008 | 12:14 af (Slettet bruger)
Kommentar er blevet slettet.
 
 SKRIV KOMMENTAR LÆS DEBATREGLERNE
Du skal være logget på for at kommentere.
© Copyright 2012, Avisen Aps
Avisen.dk er ikke ansvarlig for indhold fra eksterne Internet sites