Her er ild, røg og masser af anholdelser.
Men her er også frisind, åbenhed og anderledes kulturer.
Den seneste uges heftige kampe mellem unge og politi kan ende med at få en positiv virkning på København. Det betyder nemlig medvind til forsøget på at brande hovedstaden som en trendy og moderne storby.
Det mener direktør Thomas Bertelsen i mediebureauet OMD, der gennemfører analyser af turistadfærd og oplevelsesøkonomi.
"København er blevet sat på verdenskortet, og folk har fået fortalt historien om ungdomskulturen i byen. Det fjerner lidt indtrykket af det idylliske og stille Danmark - HC Andersens hjemland - hvor der aldrig sker noget, og giver i stedet plads til indtrykket af det livlige, pulserende og trendy København, der huser mange forskellige retninger," siger Thomas Bertelsen.
Han påpeger, at det netop er den udvikling, som turistbranchen har forsøgt at støtte de seneste år.
"Og så kan et opgør med politiet jo få det hele til at virke mere troværdigt. Her foregår noget i byen, det er ikke bare ren reklame," siger han.
Foreløbig skal København dog ikke regne med at komme til at tjene penge på gadekampene. Optøjerne vil ifølge Thomas Bertelsen efter al sandsynlighed skræmme de købestærke turister væk for en tid:
"Det er klart, at den terrorforskrækkede amerikanske kernefamilie, der overejede at tage på krydstogt i København, måske nok vil tænke sig om igen".
Thomas Bertelsen bakkes op af direktøren for reklamebureauet Propaganda McCann, Frederik Preisler.
»Det er helt umuligt at udregne pr-værdi på den måde. Men hvis vi følger Wonderful Copenhagens tankegang (som udregnede medieomtalten af MTV Europe Music Awards til 351. mio .kr. ,red.), så er det jo nærmest ligegyldigt, om omtalen er positiv eller negativ. Og på den baggrund vil jeg mene, at de 14 millioner kroner, som gadekampene har kostet København, er givet rigtigt godt ud«, siger Frederik Preisler til Politiken.
I Wonderful Copenhagen bekræfter informationschef Mette Dahl-Jensen, at sammenstødene ikke nødvendigvis vil være negative for København.
"Vi så jo, at både Muhammedkrisen herhjemme og optøjerne i Paris ikke skræmmer turisterne væk. Så selvom det måske nok er en plet på vores image lige nu, har vi ingen grund til at tro, at det som enkeltstående begivenhed vil have effekt på turismen i København," siger hun.
Hun afviser dog at forholde sig til, om gadekampene decideret kan betyde noget positivt for København.